Moderní zastávky MHD. Info centra, dobíječky i lékárničky
Moderní zastávka MHD. Pramen: BigBoard
Posledních několik měsíců se velmi ostře diskutuje o podobě výběrového řízení na nový pražský mobiliář. Smlouva s francouzskou společností J.C.
Ten hasičák pod zámkem je super. Než se k němu člověk dostane… a pak je to taky super kšeft pro toho, kdo bude provádět revize. Detto lékarnička. K dokonalosti tomu ještě chybí schrána na Bibli, Korán a Tóru (lze doplnit i dílo Marxovo), pro případ nenadálého úmrtí věřícího.
Nabíjecí USB zásuvky, no nádhera, nabitost osobního telefonu je starostí společnosti, hlavně si u toho zkoukněte 4, 5, 1 reklam než nabíjení začne. Jo, Baraburyho jsem četl.
PS: Na pracovních strojích se pomalu prosazuje zákaz zápisu na flash disky, to kvůli virům.
Pracovních strojích? Myslíte nějaké chytré bagry, nebo firemní počítače? U nás je na nich třeba zákaz flash disk jenom připojovat. Aneb kruhem se vracíme k tomu co bylo s USB na začátku kdy to na armádních počítačích zadělalávali maltou. Ona ta informatika je hodně zakruhovaná, když se to tak vezme, sálové stroje single task-single user šly pak na multiple tasks-multiple users, objevily se osobní počítače single user-sigle task, pak multiple taks (teoreticky i multiple users), pak mobily single task-sigle user… No a proč se omezovat na díla náboženská? (A kde je Bardo Thödol? 😀 ) Knihobudky jsou celkem fajn zařízení,… Číst vice »
nenechavý -> nenechaví
přiopilý -> přiopilí
Nevidomý -> Nevidomí
Ono je toho víc: „info boxy“, „standart“, psaní velkých písmen… přece nechcete po reklamce, aby zaměstnávala někoho gramotného. 🙂
A ve skutečnosti půjde zase jen o agresivní reklamní panely, které budu jen špatně zamaskovány, aby připomínaly zastávkový přístřešek.
Škoda peněz, stejně se najdou (ve velkém počtu) primitivové, kteří to zničí …
Tak tam nasadit kamery a primtivy zadržet a pokutovat, ono se to pak uklidní. Hlavně nesmí být beztrestní a nesmíme s tím počítat jako s jistou věcí.
Jen aby ti primitivové ty kamery neukradli dřív než je udají.
A co třeba více strážníků do ulic? To by nebylo tak samoúčelné jako ochrana přehnané techniky další technikou.
No vzhledem k počtu policistů, který je u nás dost vysoký na poměry Evropy (a to tam myslím byli zahrnuti jen státní), není zvyšování počtu dobrý nápad. Stejně jako jejich chození v „plné polní“ (pomiňme nevkus v podobě neonové zelené na městské policii), to jsme ve válce či někde v Bronxu 60.-80.? Ano, možná by bylo lepší, než všechny ty kamery, aby jich chodilo více po městě, ale to by musel být přesun z aut a kanceláří ven a pak by se musela změnit koncepce pochůzkářů. Jenže asi jde proti sobě koncepce rychlý zásah (auto) a pochůzkář, který daný kus… Číst vice »
Další blbost na světě, v době kdy mají všichni internet v mobilu je taková zastávka k ničemu. Stačí aplikace, která na základě polohy zařízení zobrazí aktuální odjezdy. Náklady mnohonásobně nižší a efekt stejný.
No a pro lidi co nemají internet v telefonu je chytrá zastávka zbytečná, protože takový člověk bude pravděpodobně důchodce a nabude zařízení umět ovládat. Čímž netvrdím, že to žádní důchodci neumí znám několik šikovných.
Takze by stačila pohodlná bouda chránící před deštěm a sluncem,ale to už tu píši i ostatní. Ideálně v režimu DPP aby Zmizely otravné reklamy, ale toho se nedočkáme…
Vyčůraný telefon s trvalým připojením z různých důvodů nemám a nechci, ale i tak mi přijde, že je to zbytečně moc hraček, které poslouží vždy jen jednomu cestujícímu z davu. S posledním odstavcem souhlasím. Zvláště, když vidím návrh, kde je sice reklama na odvrácené straně, ale přijíždějící tramvaj nebo autobus stíní právě ty kraviny. Přitom vzájemná viditelnost člověka a prostředku je důležitá, a bude zcela zásadní, pokud by tyto zastávky byly na znamení.
Výborně. takže zrušíme tabule s názvy ulic, tabulky s čísly popisnými a orientačními, tabule s názvy železničních stanic, dopravní značky, semafory, označení obchodů – protože každý si přece všechno může najít ve svém chytrém mobilu, pokud si teda předem nainstaluje asi milion různých aplikací, které spolu nejsou a nebudou nijak provázané… Vlastně ani vozidla MHD by neměla být nijak označená, protože si přece každý může zjistit ze smartfounu, co že mu to právě přijelo a kam to jede… To je úžasné – když bude stát 30 lidí na zastávce, tak místo aby všichni najednou měli viditelně zobrazeno, co je v… Číst vice »
Přesně tak, kdo chce má už data v mobilu a přes wifi na zastávce by se připojoval jenom blázen. Stačí mi cedule se skutečným příjezdem, celotýdenní jízdní rád pro jistotu a nejspíš čas..Představa, že si USB ze zastávky zkratuju při nabíjení mobil nebo, že dojedu do Kyselé Prdele a první co udělám, že budu vyhledávat kulturní akce v okolí zastávky je absurdní. Radši bych, aby přístřešky byly rozlehlejší a v létě poskytovaly stín a při dešti a větru ochranu nejen pro vyvolené. Kamery nedávat, za chvíli budeme mít kameru i v ložnici a budeme online odesilat dat jak dlouho kdo… Číst vice »
Přitom v Praze Vysočanech Nádraží existuje zastávka MHD , která nemá ve světě obdoby.Je tam použit tzv. elektronický papír, který umí mnoho funkcí. Nespotřebovává téměř žádnou energii. Stačí postavit vhodný, funkční budnik a ne nějaké IT centrum.
E-papír je i na Vltavské a viditelnost je nic moc, nejhorší je ale to malé písmo které je vidět jen pár metrů od sloupku. Ve většině civilizovaných měst je to LED panel s čitelným fontem na velkou vzdálenost, proto je taky umístěn vysoko a dá se číst z obou starn. I na přímém slunečním osvětlení. Dokonce i jiná česká města to mají.
Ano, svojí nedotažeností nemá ve světě oobdoby.
Jojo, dokonalý designérský kousek od té firmy, která už 10 let blokuje zveřejnění informací o aktuální poloze vozidel DPP, protože si dělá nárok za to, že díky tomu monopolu na data nemůže mít konkurenci a tudíž by DPP, ROPID i kdokoliv jiný musel platit tučné výpalné a DPP by směl kupovat cokoliv pouze od xanthusáků, bez ohledu na cenu a kvalitu. Stůj co Stůj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/experti-dp-donaseli-cizi-firme.A140725_2085170_praha-zpravy_bur
To mi zní divně, proč by měl DPP kupovat info o poloze svých vozidel od někoho jiného? Zajímavý je zde rozdíl přístupu mezi Prahou (uzavřený systém, jak tak čtu) a Brnem, kde jsou informace o poloze poskytovány DPMB veřejně přes API a vzniklo na tom několik nezávislých aplikací.
V Praze jsou na podivné kšefty s městskými daty specialisté.
https://thmp.cz/attachments/article/33/Rozhodnut%C3%AD%20o%20%C4%8D%C3%A1ste%C4%8Dn%C3%A9m%20odm%C3%ADtnut%C3%AD%20%C5%BE%C3%A1dosti_an..pdf
Jen doplním, že o výměně současných zastávkových přístřešků MHD za ty smart se začíná diskutovat i v Českých Budějovicích…
Jj aby bylo co nicit a rozbijet.
Přečetl si to po sobě ten zadavatel reklamy aspoň? Nebo fakt myslí vážně větu „Připojení na internet je už standart“?
Já bych čekal, že někdo z nějaké reklamky aspoň umí česky trochu na úrovni a zná třeba rozdíl mezi standardem a standartou… 🙂
Nepřečetl, jinak by tam nenechal „nenechavý či přiopilý pasažéři“.
Přečetl si to po sobě a nejspíš mu na tom nepřipadá vůbec nic zvláštního.
Kdyby tu strechu zastavky udelali plechovou, aby nesvitilo zeshora v lete slunce a zadelali bocni strany tak, aby do zastavky neprselo. K cemu jsou pak ty predimenzovane vymozenosti , kdyz to neplni zakladni ucel.
Pane BigBoarde, vám jde stejně zase jen o tu reklamu.
Zbytečně složité vybavení zastávek, ale aby daly střechu ne ze skla, ale třeba z plechu nebo jiného neprůsvitného materiálu, která by chránila v létě lidi před stínem, na to projektant nemyslel. O bočních stěnách ani nemluvě. To pak jsou konstrukčně lepší ty nejstarší plechové zastávky, které se v metropoli ještě občas vyskytují. Proč se třeba nad dětskými hřišti v Praze nově stavějí různé plachty a přístřešky, aby si děti mohli hrát ve stínu. Tam to jde.
Chranila pred stinem????
Chránila stínem před. No, nejlepší stín je od stromů, a směrem k přijíždějícímu vozidlu by to průhledné být mělo, ale jinak s pánem v zásadě souhlasím.
Ja vam nevim, clever smart wifi zastavka. Blbost to úplně není, ale za ty prachy efekt nic moc. Vím co by cestující ocenili 100x více. Za ty prachy zaplatit bandu chlapů jako security, ať projíždí trasy, dohlíží na pořádek, vyhazujou fetaky, otrapy a smradlavce. Ne kontrolovat lístky, ale zajišťovat bezpečnost ve voze pro cestující i řidiče. To bych jako cestující ocenil, co vy?
Přesně, mlátičku do každé tramvaje. Kdopak by asi takovou profesi vykonával? Podobní lidé, jako ostrahu budov? Abyl by příplatek za vlastního vlčáka?
Jo, takoví ty absolventy VŠŽ, co si chodí hrát do lesa na domobranu! To bych se cítil rozhodně bezpečněji.
Ja právě taky, zfetovany cikáni a páchnoucí ozraly kdovico nemá ve vozidle co dělat.
Tady nekdo VRTa nepochopil:D
A zfetovaní běloši ano? 😀
Tak tak. Nu, osobně bych uvítal přítomnost kvalifikovaných strážníků přímo v ulicích, nejen v MHD. Přijde mi, že dnes slouží hlavně autoprovozu (jezdíce v autech), a na ostatní se trochu zapomíná.
… že prý Vojenská Škola Ženijní. 😀
V Ostravě mají něco podobného … ale náklady na jednoho člověka jsou cca 50 měsíčně a je jedno jestli je security nebo prodavač.
Jenže kolik bude takový vynález stát? Bohatě by mi stačil hezký a funkční vzhled, který ochrání před deštěm, a možná jedna chytrá tabule s odjezdy a případným upozorněním na výluky. Ale ta tabule by neměla být schovaná v přístřešku, měla by být vidět z co největší části celého nástupiště. A ostatní vychytávky nějak nechápu. Na internet mi stačí data, nabíjet mobil při 10min čekání mi nepomůže, sos dokáže zavolat už dnes kdokoli mobilem. Pokud někomu opravdu na zastávce záleží, ať se taky zaměří na reklamu, protože pokud jsou příjmy tak vysoké, nemuselo by jí být tolik 😉
Mohli byste u komerčních sdělení uvádět zadavatele reklamy? Jistě by to přispělo k vyšší serióznosti portálu.
I mezi provozovateli reklamních ploch je konkurence zdravá. Jen byvh se také přimlouval minimálně za uvedení zadavatele resp. zdroje. Ještě lépe ale dopsat i úvodní odstavec. Kdo si zastávku takto představuje, co je zač a že ma zájem účastnit se soutěže na move zastávky.
Dobrý den, jde o komerční sdělení objednané společností BigBoard, na obsah v tomto případě nemáme vliv. Nicméně předpokládám, že zájem o soutěž mají.
Nemám nic proti komerčnímu sdělení, ale byl bych rád, aby byla tato skutečnost lépe označena.
Jak si to představujete? Je to zvýrazněné, uvedené.
Třeba byste si mohli nastavit etické pravidlo, že nebudete přijímat reklamy, které napodobují zpravodajský článek nebo nějaký nezávislý komentář. Ale to je na vás, jestli chcete být seriozní.
Možná máte pravdu, ale do obsahu komerčního sdělení nezasahujeme. Zadavatel není ani u každé televizní či rozhlasové reklamy, plakátu či banneru. V reklamě platí: zaplať a prezentuj si, co chceš, myšlenku, produkt, zastávku … Pokud to není protizákonné a neetické. Pro nás je měřítkem i relevance k obsahu webu.
No je to vaše věc, vy do toho investujete svoji důvěryhodnost a dobrou pověst. 🙂
Nepotrebuji prechytralou zastavku, ktera bude informovat o vecech jako ke datum, jestli zrovna prsi atd. Uz jako maly chlapec jsem si dokazal za pomoci jizdniho radu a hodinek zjistit za jak dlouho mi to prijede. Co bych uvital by byla funkcnost objektu za ucelem za jakym vznikla. Tedy ochrana pred neprizni pocasi. WIFI pred destem opravdu neochrani.
Máte pravdu, třeba tady pravidelně moknu, protože to nahoře nejenom že svou velikostí před deštěm nezabrání, ale naopak tím voda prosakuje a svádí do čůrku které pak potěší nastupující/vystupující z busu. Stanice Sídliště Lhotka je přitom velmi frekventovaná, lidem slouží hlavně jako přestupní. V kontextu této zprávy mi to přijde velmi úsměvné. https://www.google.com/maps/@50.020576,14.4381114,3a,75y,16.81h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWdUW4c8tvNk5Wr1jN1EsmA!2e0!7i13312!8i6656
Což o to, vy možná přechytralou zastávku nepotřebujete, ale firmy napojené na jejich údržbu ano! Kdepak jste viděl, že by se dalo vydělat slušnej peníz na tom, že je zastávka v pořádku a že neprší na lidi? Kdepak, je potřeba tam dát technologie, které je potřeba obden servisovat – nefunkční wifi, nefunkční a poškozené USB dobíječky… a už se penízky sypou…
Takže, když třeba JCDecaux teď vlastní zastávky, tak je dělá schválně blbě, aby to JCDecaux opravil za peníze od JCDecaux?
A pročpak je asi vlastní? A nikoliv město? A kdo je potřebuje? Město! A kdo za „zapůjčení“ zastávky bude platit? Kšefty se dělají tak, aby sypaly. Tohle není charita 🙂
JCDecaux naopak platí městu, že na daném prostoru může mít reklamní poutač ve formě zastávky. Samozřejmě, že se sype, ale ne z oprav, nebo údržby, ale z pronajímání reklamní plochy. Město pak vydělává na podílu z toho pronájmu, nebo fixní částku od JCDecaux (nebo jiných, na tom nesejde). Takže Vaše teze, je podle mě milná
V tom, že na zastávkách vydělávají reklamou ale problém není. Jen jsem to asi špatně formuloval nebo si nerozumíme. Problém je v tom, že se záměrně nabalením nových technologií na zastávku zvedne cena jejího „servisu“, čímž se vytvoří větší náklady, které ujídají ze zisku z reklamy a proto je potřeba městu jeho procento „zisku“ z reklam snížit. Důvod už se našel – dražší servis zastávek. Za kolik ve skutečnosti ale majitel zastávek bude zastávky umývat a servisovat, to už se město nedoví. Okecalo se ale snížení zisku města, rozdíl jde k dobru do kapsy majiteli. Už si rozumíme? Proto se… Číst vice »
To myslíte ten rencar a 25 mega ročně za údržbu DPP ploch? Pokud nebude dělat smlouvu s bigboardem ten frajer z magoše co jezdil jejich volvem xc60, který měl bezplatně zapůjčen, věřím, že to tentokrát bude trochu víc fér.. jo a asi jsme se nepochopili
Kde jste to viděl, že by se něco doopravdy servisovalo? Za městské nebo státní peníze se to dělá vždycky tak, že se někomu platí tučné peníze za kompletní servis, ale ten servis pak nikdo nedělá ani nekontroluje, leda občas na potěmkina. Myslíte, že někdo donutí JCDecaux vyměnit neprůhledná plexiskla informačních skříněk, naleptaná nevhodně zvoleným žíravým čisticím prostředkem? Myslíte, že JCD má podle smlouvy povinnost měnit neprodleně i jen poškrábaná skla? Tu zakázku tehdy získali hlavně proto, že tehdy byli jediní, kdo měl odvahu vzít na sebe riziko všech škod způsobených vandaly, a to si tehdy každý myslel, že na tom… Číst vice »
Ale v tom nejsme ve sporu. Je potřeba vykázat činnost a vyfakturovat jí. A o tom to celé je, ne že bude někdo kontrolovat, jestli se skutečně něco udělalo…