Obrazem: Modernější vlaky pro Břeclavsko. Arriva ukázala první jednotky Stadler GTW
První jednotky Stadler GTW v barvách Jihomoravského kraje. Autor: Jan Švehla/Škoda Group
Jednotky jsou vybaveny podle požadavků kraje, nechybí například místa pro přepravu kol.
Paráda, konečně kultura cestování, odpovídající 21. století. Ještě by to chtělo pár zrychlených spojů, které nebudou cestou do Znojma stavět u každýho vinohradu, ale třeba jen v Mikulově a Hrušovanech.
Nepochopil jsem že Brno-Uherské Hradiště, nejvíce obsazení, a neustále nic…
A to za to i musím platit. Na S6 se dávají jen šroty.
A pak se někdo diví že se cestující na železnici ve velkém nehrnou. Tahle hrůza v Olomouckém kraji spíš prozatím stála než jezdila. O pohodlí se vůbec nedá mluvit. Sedačky jsou jak pro děti prvního stupně ZŠ. No má to klimu, ale to je tak jediná dobrá věc co tam je a to ještě jen když je dobře nastavená, protože jinak mrznete nebo se pečete. No asi další destinace, kam raději nejezdit.
POdívejte se, kde si to nechávaly opravovat ČD a kde Arriva.
Na S91 jezdí teď Regionova, takže co se týče komfortu to bude obrovský skok dopředu.
Ty jsi skok,ale dozadu.
V čem jsou ty například ty pseudoúspory. Stadler ma kapacitu cca 103 osob.. směšné. Nevím co tam přesně jezdílo ale dejme tomu 842+přívěsný vůz ma cca 150 kapacita (64+88).. Dost podstatný rozdíl.. A na Mikulov… Obvlášť. Pokud na to na prázdniny přiháknou další vůz je to dalších 88. Tedy cca 240.. I kdyby do zdvojili Stadler je to pouze cca 206.
Dále seškrtání personálu je samozřejmě rádoby lowcost..
Otázka jestli někdo něco uspoří, pokud bude zároveň daňový poplatník do toho nesmyslně platit ETCS… Víme že to je dost desítek milionů.
Otázka, kdo co vlastně „ušetřil“.
810 / 814 …
ETCS znamená, že po 190 letech bude na české železnici vlakový zabezpečovač. Sice je to drahé a trvalo to o čtvrt století déle než mělo, ale jiná možnost ten zabezpečovač mít jaksi neexistuje.
A kde ho na trati břeclav znojmo využije.. Například.. K ničemu. A do staré herky. Předražený
Jsem moc rád, že tomu tak rozumíte, Čeňku z Moravskoslezského kraje. Tyto jednotky budou jezdit i z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Hodonína a Rohatce a tam se bez něj neobejde.
Děkujeme za názor, posíláme zlatého bludišťáka
Super pod dráty..
A do Brna potřebuje jezdit kdo. V těch časech.. Spíš dopravce?
Je to jenom váš dojem, srovnejte počet požadovaných míst ve staré smlouvě: „https://smlouvy.gov.cz/smlouva/6098607 P1 – rámcový jízdní řád“, s požadavky v noé smlouvě: „https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24951811 Příloha č.1 Rámcový jízdní řád“
Ve většině případů přijde naopak zvýšení kapacity, v pár případech, například Sp EXP, kde bylo 140 míst k sezení a 40 kol, teď bude pouze 105 místo na sezení a 12 kol, jelikož není požadováno spřahování souprav. Doufám, že se to v průběhu smlouvy změní a budou se spřahovat, oběhy vozidel by to umožnily.
Jak. Že pak budou něco se smlouvou měnit, doobjednávat. K čemu ta soutěž je teda. Nebo co to bylo. Nevím. Slavný „rozstřel“.. české unikum.
Pokud se kraj rozhodne objednat vyšší kapacitu, tak ji musí i zaplatit. Nikdo to nebude vozit zadarmo.
Proč – ji tam měl.. Mě jako cestujícího mě jejich věci nezajímají.
Jestli umíte číst, tak si najděte tu smlouvu. Je volně dostupná. A je tam jak možnost navýšit, tak snížit rozsah výkonů.
Stejně, jako tam je to, jak se bude zacházet s vybraným jízdným, nebo třebas inflační doložka.
Smlouvy se v průběhu jejich platnosti standardně mění a doplňují. Ale upozorňuji, že tohle je jediný víkendový pár vlaků, kde je signifikantně nižší kapacita, než původně. Jinak je buď stejná (+-5 míst), nebo výrazně vyšší. Dokonce celkový počet spojů je větší
Tak to pak nemusíte dělat soutěž, když už pak budete s jedním dodavatelem dělat dodatky.. A měnit podmínky.
Podmínky se měnit nesmí, jenom rozsah a to pouze do míry, že nebude potřeba žádná další jednotka. Na to všechno jsou předpisy, a všechno i budoucí možné úpravy smlouvy už jsou zmíněné v původní smlouvě. https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24951811 Tady ji máte znovu, když jste si ji předtím nedokázal otevřít. Nebo jste to vůbec nezkusil? Nemáte už náhodou svoji pravdu stanovenou a realita vás vůbec nezajímá? Já myslím, že trolling docela efektivní
Nejedná se sice o příliš vyhlídkovou trať, ale i tak je mi smutno z rušení otvíracich oken na další trati. 🙁 Jezdí vlastně ještě ten turistický vlak o víkendech že Znojma do Šalingradu přes tu druhou trať? Ta je hezčí, přál bych si, aby jezdil dále a mel ta okna otvírací.
Příklad naprosto deb. liberalizace. Měli zde jsme zcela funkční státní vlak. Který s in 50 jezdil za korunu na km. Nyní jsem zvědav, za kolik s krajskými nesmysly. Nebyl starý. z 90 let. Prodloužitelný… Variabilní. Zvládal.. Vozil kola.. Za mě byl čistý.. Byly nádraží.. Byla obsluha. Půjčovny. Byl jeden přehledný levný systém, tarif. (všechno to IT funkční vybavení atd.) Propracované. Vlak jezdil celkem bezpečně… Na mizernost české železnice. Daňový poplatník si svůj zcela funkční vlak, vybavení, personál atd, tím pádem asi strčí do.. Nebo rozprodá za pár šupů nebo sešrotuje. Nový bude stát stamiliony.. když se sranda nepodaří.. A ona… Číst vice »
„nebo sešrotuje“
Pokud jde o 854, tak rám je z roku 1968-1970, tedy více než 50 let starý.
pán sice přehání, ale v některých odvětvích má pravdu, z vhd se dělá socka ve smyslu, že je jen pro toho, kdo nemá jinou možnost, phm se zaplatí už při jedné osobě, ve dvou už se zaplatí i ostatní náklady na auto, to je prostě něco špatně, jelikož je vhd stejně z 80-90% dotované, tak už by mělo být dotované tak, aby bylo atraktivní jeho využívání, ale to mě přijde, že o to není ani moc zájem..
V IDS JMK je to jízdný ještě hodně rozumný.
Nebudu to studovat, ale v MSK rozhodně pro mě není rozumný. Za čd jsem jezdil za 30 Kč. 2018 atd. S in 50. Nyní za 65Kč. cca. A plus jen příplatek do první třídy je fixní 40 Kč. Navíc.
Blbá tratovka 1800 (z celou tou pomalostí vlaku atd.) a nevím jestli v tom je MHD. Kolik. že stojí klima ticket v AT na měsíc? 2600? nevím.. S MHD. Raijety. Cityjety..
Tady není článek o MSK, kde to bez soutěže nacpali jedinýmu dopravci, ale o IDSJMK…
tak tak za 180 Kč (se šalinkartou) i s kolem, bych se z Brna do Myjavy a zpět nedopravil autem ani kdybych to rozpočítal na plně obsazené auto.
já teda nevím jak jste k uvedené ceně příšel, vyhledávač mi nachází jiné ceny, ale koukám, že tam ty ceny nejsou opravdu hrozné ani tak
Pokud máte roční šalinkartu a koupíte si 24h všechny zóny mimo Brno, tak to stojí v Poseidonu 180 Kč. O víkendu a svátcích mám k tomu grátis kolo, nebo alternativně misto kola, druhého člověka a děti.
aha, takže podmínka mít šalinkartu a ještě jen o víkendu..
O víkendu tam je možno zadarmo vozit spolucestující/kolo jinak samozřejmě platí i v pracovní dny, a bez šalinkarty je to s Poseidonem za 230 Kč, což je taky dobrá cena za možnost jezdit čímkoliv v JMK 24 hodin.
V překladu. Beee, neplatí mi tam režijka, všechno je špatně. A nejezdí mi tam ty správně modrý vláčky na fotky…
Břeclav – Znojmo: 69 km, 73 Kč. A bez IN50, jenom s Poseidonem.
Za mě dost rozumná cena, navíc pojedete modernozivaným vlakem, který ani záchod nesype na koleje
Ono když se ten záchod uzamkne, protože porucha, ucpání, tak raději tu díru na koleje.
Jenom!!! No a kdo si má pořád instalovat všechny ty přiblblý aplikace pro každý kraj, každý obchod, každou benzinku…… Kašlu Vám na to, jedu autem.
Srovnávám přiblblej Poseidon s přiblblým Můj vlak s IN50…
Docela jsem se na tyto vlaky těšil, ale čekal jsem víc, jak přečalounění těchto nepohodlných sedaček. A na stolek u čtyřky nezbyly peníze? Kam si mám položit telefon, který budu nabíjet? To je teda luxus…
Tak malý vlak na Mikulov.. To je směšné. Krajská železnice je humus..
Budou jezdit zdvojené
A co rychlost?? Bude člověk z Břeclavi ve Znojmě aspoň o 10 minut dříve? Pokud ne a nebude-li tomu ani na jiných tratích, tak je to vše K NIČEMU. Rychlost je až na prvním místě!
Jenom zmizí úzký schody, v létě v tom nebude na zdechnutí. A nebude to přelakovanej vrak 50 let starej .
Musíte jet tím, co nestojí 10 minut v Mikulově…
Věřte tomu nebo ne, sníží se o deset minut, u některých spojů o něco více, u jiných bude o osm, ale cestovní doba se opravdu zkrátí. Jste spokojený? Za mě je to jenom další argument pro modernizovaná vozidla
Je to docela v pohodě, co? Za mně dobrý… Tak ať to šlape!!!
Také bez průvodčích ?
ten automat na jízdenky hotovost i karta nám to tak nějak napovídá…..
Nevím, co vidíte, ale hotovost to opravdu brát nebude. Jen karty.
Ano, IDSK JMK opravdu jen karty, všichni ostatní čekají jak to dopadne ve vztahu k zákonu oběhu platidel, kde je povinnost brát hotovost. Pokud to projde, tak to bude opravdu revoluce, on automat bez hotovosti stojí méně něž 1/4 a pokud ho zmenšíte na velkost z pražské MHD, tak dokonce jen 1/10 ceny.
plus je levnější i obsluha, protože není potřeba řešit výběr hotovosti, ale jen doplňování papíru, pokdu to něco tiskne.
Revoluce by to nebyla. Hotovostí je možno platit za jízdenky v předprodeji. MHD takhle funguje už 50 let…
Jednu jednotku jsem viděl v domovském depu ve Vsetíně. Asi ji opravovali nebo čistili. Je to povedená jednotka s je hezká. Škoda, že u dveří není vysouvací schůdek pro lepší přecházení mezi nástupištěm a vozem ale to vůbec nevadí. Velký potlesk!!!
Jednotky okolo toku 2000 měli schodek jediné když měli vyšší hranu nastupu
Hnus růžový.. Jihomoravský kraj má hnusny nátěr a ještě hnusnější je pardubický.stadler je cajk.. ale ta trať se měla zadratovat.
Mně se ten ibáč celkem líbí. I ten vyšisovanej, na autobusech. Bysem do toho klidně přelakoval i brněnský šaliny…
„ale ta trať se měla zadratovat“
Což ale S(DC)Ž/Č(S)D nikdy neudělaly. Takže nezbývá, než se podívat realitě do očí a jezdit bez troleje. Opačná možnost znamená zastavení provozu na truc ze vzteku a to nechcete.
Pod hnusný nátěr vlaků Pardubického kraje se podepíšu. To je fakt humus z celý republiky největší.
Je to určitě velký krok dopředu – nízkopodlažní vozidla by v regionální dopravě měla být standard. Dopravce je v tomto případě pro >95% cestujících irelevantní, protože v rámci IDSJMK je to jedno. Teď ještě aby to Arriva zvládala v provozu.
Arriva to zvládat bude, spíš se bojím, jestli to zvládnou ty stroje.
Tohle nejni ČD a ŽOS…
Hlavně tyhle šly rovnou z provozu a nestály více než rok u moře.
Kolik že je na předmětných tratích procent nástupišť s hranou 550 mm nad TK, aby ta nízkopodlažnost vůbec k něčemu byla?
Z Hodonína do Vrbovců jen v Hodoníně (u části peronů), na Znojmo je to lepší (po Mikulov rozhodné body) a Znojmo. Z pohledu klientů v zásadě chybí jen Hrušovany n/J, kde je celkem velký přestup na návazné busy.
Celé Veselí n. M. má vysoká nástupiště, Strážnice už také…
Nicméně do nízkopodlažních vozidel se výrazně lépe nastupuje i z těch panelů na náspu
Doteď nebyl důvod je stavět 😛
Úpřímně řečeno, fair point. Byla by to investice k ničemu, tak se to třeba snad začne hýbat teď
Hezký interiér? Barevně ano, ale stolky žádné a ty zásuvky u sedadla hned vedle kolena jsou taky skvěle umístěné. To bude posezení
A odpadkové koše taky žádné, stejně jako v ibalginech, holt JMK chce na některých linkách bordel. Úklid odpadu z koše na čtyřce si platím v ceně jízdenky, v jiných vlacích v JMK to jde a tady ne. Cestující nejsou uklízečky a nevúm o tom, že by ve spojích bez odpadkových košů bylo levnější jízdné, tak ať se pak tomu bordelu nediví.
Ten minikošíček s logem ČSD pod oknem jsem nikdy nepochopil. Podle mě přežitek z dob, kdy se ve vlacích kouřilo…
Opravdu hrozná dřina při výstupu odnést své pozůstatky do koše u dveří, případně venku na nástupišti.
On si to přece zaplatil!
Dánsko na Vás, v regionálce obvykle nic, nebo malá igelitka (řádně popsaná) u vchodu, v dálkovce sem tam mini igelitka po vlaku, velmi rychlá výměna a bordel jsme nikde neviděl.
Já tedy v přepravních podmínkách nevidím, že by to bylo součástí služby, tak milostpane hezky vyhodit odpad tam, kde koš je. Z vlastní zkušenosti třeba PETky ve vlaku nevyhazuji, když jsou na nástupištích koše na tříděný odpad, a garantuji, že se to dá přežít bez újmy.
Vaše logika má jednu velkou vadu. Většina lidí rychle zjistí, že mají větší šanci vyhrát pěkné peníze ve Sportce, než dostat pokutu za znečištění vlaku. A část lidí s menším sklonem k pořádku, to následně vyřeší zanecháním odpadu na místě. Oni totiž i spolucestující, když to vidí, v naprosté většině nenajdou odvahu něco takovým bordelářům říct. Co se týká petlahvi. Já sám je také raději odnáším z vlaku pryč. Akorát ne kvuli pseudorecyklaci, ale z mnohem praktictejsiho důvodu. Totiz že nechci lidí ponoukat, aby koš ve vlaku nepoužívali. Když do toho koše u sedadel či pod stolkem nacpu petlahev a… Číst vice »
Ta trať Sudoměřice – Holíč je, pokud vím, na slovenské straně nesjízdná…
což je úplně jedno, protože S91 vede jinudy
Kolega Jaaa myslí kvůli problému s etcs, kdy od 1.1.2025 bude na trati z Hodonína do Rohatce nutné míst etcs, ale jednotky je budou mít garantovaně až od 12/2025. Tento rok se musí nějak překlenout, buď přetrasováním linky právě přes Holíč, jak je psané ve článku a ostatně i VE SMLOUVĚ. Druhé řešení je vybavit ty čtyři jednotky, které budou vozit S91 už dříve, ale to závisí pouze na dobré vůli dopravce a na tu bych se nespoléhal u nikoho. Taky to může dopadnou tak, že v rohatci bude Schluss a bude se přestupovat na nějakou náhradní soupravu s etcs
Víme, kde bude mít ARR v jmk zázemí?
Asi bude zajíždět do Vsetína. Jednu jednotku jsem viděl ve Vsetíně odstavenou.
Veselí
V které části kolejiště by to mělo být?
Jako vlastnik IN100 letos jiz nebudu prodluzovat nakup, protoze citelne ubyva moznosti kde jezdit.
Což se netýká tratí v článku protože tam už neplatí pár let.
Ale předplatní IDS JMK by koupit mohl…
Vláček fajn, co ale nepochopím, je podoba informačního systému JMK (zde i v Moraviích). To působí tak strašně odflákle a lacině.
Mně se to takhle třeba líbí. Ukazuje i návaznosti na další spoje, ukazuje i teploty (venku i ve voze), zpoždění, aktuální polohu na mapě a datum.
Pravda, ČD mají jednodušší a čistší systém (vsadím se, že jsou na něj všichni zvyklí), ale i IDS JMK ho nemá špatný, je to prostě taková změna, která se dá překousnout (já třeba tu změnu systému uvítal, ČD systém mě prostě už nudil).
Spíše vnímám dost nepřijemně tu prezentaci informací. Prvky jsou pocitově stísněné, písmo se z dálky čte hůř…
Existují informační systémy, které mají těch informací taky hodně, a jsou prezentované mnohem lépe.
To už je samozřejmě věc názoru
„Prvky jsou pocitově stísněné“
Pokud je tohle nejhorší problém, tak vlastně žádný problém není.
Samozřejmě jakýkoliv vizuál je subjektivní věc, ale už taková banální věc, jako barevnost. Vlaky i autobusy IDS jsou laděné do růžové, bílé a šedé, informační systém je modrý…
Např. v Moráviích je teplota venku, hlavně v zimě, s hodně velkou odchylkou. Ukazuje 0°C a venku je -8°C. Při úterních teplotách už to bylo lepší, rozdíl asi +2°C.
To vypadá, jako by to měřili někde na té Moravii. To by chtělo, aby ta data brali online z nějaké sítě stanic.
Kvalitativní skok to určitě je, ale barevné řešení se mi mnohem víc líbí vedle ve Zlínském kraji.
mně se třeba líbí více Olomoucký a Jihomoravský vzhled, kde v celkovém pohledu na vlak prostřední modul splývá s řídícími vozy
co stolečky, kam si budou cestující dávat lahváče?
Budete to muset vydržet až domů.
Podrží v ruce… tu chvilku než stáhne jeden to snad každej vydrží 🙂
Tam se pije víno!
O další důvod proč si nepořizovat od Českých Drah IN 100, když na těchhle tratí převezmou výkony Arriva ale naštěstí Českými dráhy jezdím často takže se mi stále vyplatí 🤣 Nevíte náhodou, kdy budou veřejně přístupné návrhy jízdních řádů na rok 2025?
Ano máte pravdu, ČD má mnohem lepší systém zlevnovacich karet.
Na uvedených tratí tarif čd neplatí už dnes.
Pro vnitrokrajské cesty ne.
Nicméně pro mezikrajské cesty ano + pokud je mi dobře známo, tak i s uznáváním IN100.
Hodně místa se sklopnými sedačkami a vedle levitující sedadla, to je pěkně řešené. Jak pro umístění zavazadel, tak pro úklid.
Nádherné moderní jednotky, obrovský kvalitativní skok oproti těm šrotům, které tam aktuálně provozují České dráhy.
Proč něco podobného nemůže JMK objednat i na linky S6/R56? Elektrifikace celého úseku Blažovice-Veselí je v nedohlednu, tak jako prozatímní řešení by to bylo super a mohlo by to zmírnit neustálý pokles cestujících na této trati…ale evidentně už došly JMK finance…
Nepřijde mě, že by v úseku Nesovice – Brno šlo o nějaký pokles, spíš tak cca k navrácení se k číslům před covidem.
Ale je to jen z pozorování, možná k nějakému poklesu došlo(??)
Za mě jednoznačně ano. Přes špičku bývá vlak plný, ale zdaleka ne tak moc a často jak před Covidem. Vše to celé podtrhly jarní prázdniny v JMK, kdy vlaky byly víceméně prázdné.
Co považujete za ten šrot, co tam provozovali ČD, motoráky 854 myslím nemají špatný intieriér? (jasně trochu poplatné době to je, ale že by to bylo zas tak špatný) Nebo jejich hlučnější mladší kolegy ř. 842, či vagóny Bdmtee, kde je ten interier od začátku nepovedený kvůli tehdejším požadavkům?
Bohužel nejsou nízkopodlažní, připojení k internetu bych také uvítal, člověk by rád i pracoval, když z UH do Brna je čas. Klimatizace už je jen takovou třešinkou na dortu…
V JMK jezdí 854 bez wifi? Já takovou hrozně dlouho nepotkal… (V KHK ji maj snad všichni a v Praze snad taky už)
V JMK jsme rádi, když přijede 854 s okny, přes které jde vidět ven a nejsou zasprejované, nebo neprůhledně špinavé a čas pak krátíme koukáním z okna. Wifi je kapitalistická vymoženost, to tu nevedem. 😁 Ale jako fakt, JMK býval odkladištěm šrotu…Díky za tento růžový trend.
Klimatizace je v létě nutností, bez ní se dá cestovat pouze na krátké vzdálenosti nebo pozdě večer.
Tak si pořiďte mobilní data. Pokud potřebujete k práci počítač s připojením k internetu, lze očekávat, že to pro vás ve výdajích nebude likvidační položka.
A kdo říkal, že mobilní data nemám?
Mám všechny tři operátory a stejně to blbne. Jel jste někdy tou trasou? Robustní modem s větší anténou má daleko větší zisk, než telefon, kde vevnitř vagónu signál kolísá. Hodně štěstí s lovením LTE v okolí Jestřabic…
přesně v dnešní době, kdy neomezená data jsou za pár stovek je požadavek na wifi směšný, naopak je to většinou spolehlivější než nějaká veřejná wifi
Tyhle vagony jsou na svezení pohodlnější, než koza Stadler GTW. Akorát je to holt po schodech…
…. což pro některé znamená, že se nedostanou dovnitř.
Jeden jak druhý to není nic moc, že to má „objektivní důvody“ to je pro cestujícího nezajímavé info…
Bdmtee nejsou nic víc než „ŽumpoJet“. U 854 stojí za něco pouze ten vagón, který má oddělenou sekci, kde jsou lepší sedačky + stolky a zásuvky. A 842 jak tak o chlup lepší než bdmtee.
Ale hlavní je, že nic z toho nemá Wi-Fi ani klimatizaci, takže do práce uděláte kulové a v létě ještě chcípnete.
A ty jejich mimořádnosti, to je pomalu na dením pořádku.
Heleďte, a to pracujete jenom ve vlacích, nebo jak to řešíte s prací v místech, kde žádná volná wifi není? Já normálně když něco potřebuju, tak si to koupím a neškemrám, aby mi to zaplatil někdo jiný (v tomto případě kraj nebo dopravce).
Řekněme, že chci zabitý čas ve vlaku strávit něčím smysluplnějším než čučením z okna. Ostatně, to je přece výhoda vlaku ve srovnání s autem, že můžu dělat něco jiného. Jenže, ačkoliv ve vlaku strávím několik hodin měsíčně, dělat tam můžu kulové. Když už za něj musím platit, očekávám alespoň nějaké minimální standarty. Navíc, teď zase začíná teplo. A platit v létě za vlak bez klimatizace, je pouze nechutná sviňárna.
Klimatizaci chápu, ale WiFi, vážně? To nemáte na internet? Cenově se dá dostat neomezený tarif za rozumné peníze, jen člověk nesmí kyvnout na katalogovou nabídku.
Proč bych měl platit majlant za mobilní data (moc dobře víte kolik stojí) jenom kvůli vlaku? Už jenom fakt, kolik utratím za ten vlak, přitom kvalita tomu vůbec neodpovídá. Za mobilní data si pochopitelně platím, ale pouze 700 na rok. (2GB/měsíčně). Internet přece využívám hlavně doma, kde si za něj platím zvlášť. A ono by to bylo v pohodě. Pro rychlé vyhledání něčeho venku nebo v podniku, který Wi-Fi nemá (kterých teda už je čím dál míň), bych se do 2GB v pohodě vešel. Když ale několik hodin strávím ve vlaku bez Wi-Fi, je to naprosto nedostačující. Takže se budu… Číst vice »
třeba protože to tak potřebujete, ale tak u nás je bohužel normální, že lidi raději natáhnou ruku.. když něco chci či potřebuji, tak jsem prostě zvyklej si to pořídit a zaplatit a ne čekat, že to někde dostanu zdarma, pokud je pro někoho problém 250 měsíčně za data, tak to už je fakt hraniční..
Někde dostanu zdarma? Ano, přesně tak. Vždyť v RegioPanteru mám klimatizaci a Wi-Fi a reálně za to nic nepřiplácím. A pokud nějakou službu nabízím zdarma, měl bych ji nabízet všem. Pokud toho nejsem schopen, tak bych měl alespoň cenově zvýhodnit ty bez nich. A to samozřejmě ČD nedělá, což není nic jiného než nechutná sviňárna. Nejsem boháč, abych si mohl dovolit platit majlant za data. Vždyť za internet doma platím téměř 3000 ročně. A za vlak taky utratím hodně. Proč bych měl ještě platit za neomezená data jenom proto, že jsme pro státní podnik jenom kus ho*na? Kdybych měl dostatek… Číst vice »
třeba proto, že je chcete/potřebujete využívat..se divím, že vůbec máte chytrý telefon, nebo ten vám taky někdo daroval? současně platíte 50 měsíčně cca za 2GB..předpokládám, že někdy taky něco provoláte i když třeba minimálně tak to bude další 50 měsíčně..to fakt nemáte o 200 navíc si pořídit neomezený volání a data? Tomu sám nevěříte
Majlant? Pardón ale operátoři ty slevy pomalu dávají sami, neomezený tarif se dá dostat v pohodě už za nějakých 600,- – 700,- měsíčně.
Zajímavé, doma Vám nevadí si za internet platil, ale jinde chcete aby Vám ho zaplatili jiní, protože vy to tak chcete?
Takže evidentně ho zas tak nepotřebujete, když nejste ochoten za něj zaplatit si i na cestách.
Možná pro Vás, ale z mého pohledu to levné rozhodně není. Platit za internet doma klidně budu, protože ten význam je jednoznačný. Připojení jakéhokoliv zařízení k pracovním/zábavním účelům. A hlavně, neomezená data. Rychlost je omezená, ale ta pro mě není prioritou. Kdyby něco obdobného nabízel i operátor – neomezená data s limitovanou rychlostí, tak bych si klidně platil, ale nic takového jsem nenašel. A ano, já data reálně moc nepotřebuji. Ale mám ho hlavně k účelům, kdy jsem někde venku nebo v podniku bez Wi-Fi a potřebuje něco v rychlosti vyhledat. Tam bych se do 2GB bez problémů vešel i… Číst vice »
kaktus 6GB a následně omezeně 2mbit 300,- měsíčně..je k tomu i 100minut a 100sms..nebo O2 Family v kombo s airbank neomezené volání+sms+internet 10mbit za 305,- a to stejné ale s 20mbit za 349,-..rychlostně omezené ale datově neomezené tarify má každý operátor, ale vy jste nic takové nenašel? 300 měsíčně jsou fakt nekřestaňské peníze za to mít neomezený data a volání..a nemusíte řešit kdo kde vám poskytne nějakou wifi zdarma..
neomezený data stojí 300 měsíčně a to dokonce ve veřejném ceníku..600-700 je trochu úlet
Neomezený tarif celkový, ne jen data, takže volání, SMS i neomezený data s neomezenou rychlostí.
20mbit s neomezeným voláním a sms vyjde na 350, to na použití v mobilu většinou bohatě stačí, když chce štřit, tak si nemusí kupovat hned „ferrari“ s neomezenou rychlostí
Signál z mobilu a signál z vestavěného routeru s větší anténou se nedá srovnávat.
Pokud nebude slabý signál venku (což kolikrát stejně omezuje i WiFi ve voze), tak neznám moc míst, kde by moje datové připojení bylo horší, jak WiFi ve voze, kolikrát to bývá tak, že data mám lepší (asi kvůli počtu připojených zařízení na WiFi), a nebo nejde ani WiFi ani data, protože venku je mizerný signál.
přesně moje zkušenost, když sem to párkrát zkoušel
Arriva vraky mají větší šroty než ČD.
Záleží s čím od ČD srovnáváte…
I koňské spřežení je lepší než některé „skvosty“ od ČD, které se zřejmě vyřadí až potom, co se za jízdy rozpadnou. Příklady snad není třeba uvádět. A cena to vůbec nezohledňuje.
JMK má tuhle trať dávno na háku. Vždyť ani nepokutuje ČD za to, co tam předvádí.
Oceňuji, že už to u Vás není jenom fňukání typu: všude jinde jsou hezké vlaky, jenom u nás to stojí za koňské hovno, ale už slyšíme i nějakou smyslupnou myšlenku, za to určitě palec nahoru. Nicméně musím Vás znovu upozornit, že to kraj nemá úplně na háku. Příkladně 854 odejdou letos z pravidelného provozu a budou sloužit pouze jako záloha. Výkony za ně přeberou další 842 a 843, právě z linek, které ČD ztratily. 843 už wifi mají, všechny 842 budou mít wifi od 12/2025, stejně jako Bdtn757. Btn753 už wifi také mají a tak by v každém spoji měla… Číst vice »
Bohužel, tohle je pouze zbožné přání, na které jsem dávno zanevřel. Pamatuji si situaci v roce 2018. A? Teď je 2024 a nezlepšilo se zhola nic. Naopak se to ještě zhoršilo, jelikož soupravy ČD chcípají pomalu na dením pořádku. Celé to ještě degraduje situace na hlavním nádraží v Brně, kdy už je většina vlaků alespoň mírný nadprůměr, jenom po S6 stále jezdí šroty. Celé to podtrhl Covid, kdy se počet cestujících nevrátil na původní čísla z jednoznačných důvodů. Kdybych si mohl dovolit auto, taky to dávno udělám, protože čekat na normální způsob cestování po S6, je jako čekat, až šnek… Číst vice »
Ač odpůrce soukromníků v ZDO, musím uznat, že interiér špatně nevypadá (nátěr to je hrůza, snad ještě horší jak na Ibalginech). Ale opět prosklené dveře na stanoviště, co to je za módu?
1) co v noci, nebude vadit osvětlení v prostoru pro cestující?
2) jako strojvedoucí bych doufal, že nebude zakázáno, to sklo něčím zakrýt (něco jako závěs, apod…).
V noci si tam zatáhnou závěs.
Ve dne je to oblíbené místo pro tatínky se synáčky. Taky jeden z drobných a snadných způsobů, jak malinko zvýšit atraktivitu železnice. Zajímavé je, že v Německu strojvedoucím tohle nevadí.
Já zas doufám, že bude zakázáno to sklo zakrýt nalepenými novinami, jak se to dělalo u přívěsů k 810kám.
To že jsem strojvedoucí, přeci ale neznamená, že musím být jak opice v ZOO.
Ne všem třeba může být příjemné, být očumován.
Tak tam je závěs, tak když v noci, tak jistě půjde zatáhnout i ve dne, pro ty, kterým by bylo nepříjemné, být očumován.
Ty čumily zajímá výhled na trať a budíky a páčky, vy tam jen překážíte 😀
Tak vozte náklad. Ten nečumí..
Takže když to nevadí Němcovi, tak to nemůže vadit našinci?
Asi to není věc, kvůli které by se musely psát srdcervoucí přízpěvky na internet. 🙂
Na řidiče autobusu cestující taky vidí a ti se z toho nehroutí.
Jen jsem k tomu řekl svůj názor, nic víc, kdo jste, abyste určoval, zda mohu vyjádřit svůj názor?
Strojvedoucí je v práci kvůli čemu, aby byl očumován, nebo aby řídil vlaky?
U řidičů to vychází tak nějak z povahy profese a uspořádání autobusu.
Nebo protože jsou očumováni řidiči, nebo to nevadí Němcům, tak to nesmí vadit ani strojvedoucímu?
A už z toho tu máme divadlo. Mě by to asi nevadilo, ale nejsem strojvedoucí, takže nemůžu úplně soudit, nicméně určitě není problém se se zaměstnavatelem dohodnout. Pokud je toto Váš jediný důvod, proč byste jednotku nechtěl vozit a zaměstnavatel by Vás potřeboval, tak Vám určitě dovolí si průhled něčím zakrýt. Kolega VTT jenom upozorňoval na to, že v Německu je to běžné, stejně jako jste Vy upozorňoval, že by Vám to vadilo.
Tak nějak.
To sem někdy napíšu příspěvek, který se mně osobně zdá docela kontroverzní, ale žádná reakce nepřijde.
A pak tady napíšu takovou poznámku na okraj a je z toho bouře.:)
„Nebo protože jsou očumováni řidiči, nebo to nevadí Němcům, tak to nesmí vadit ani strojvedoucímu?“ … Přesně tak. Nesmí mu to vadit . Doba se posunula. Prosklené dveře jsou dnes samozřejmost.
A to je napsané jde, že mu to nesmí vadit? Nebo to je proto, že to řekl nějaký Liposh?
Tak nevím, jestli napsané, ale je to tam takový zvyk. Je někde napsané, že fíru nikdo nesmí očumovat? (Mimochodem, jak to bylo v prvních motorácích – ty snad taky, krom věžáků, měly otevřená stanoviště?)
Když se poduneme hodně na východ, tak v Japonsku to asi napsané mají. Údajně (nevím to jistě) i z toho důvodu, aby strojedoucího mohl kontrolor sledovat, jestli důsledně používá systém ukazování a opakování (pointing and calling). Což je věc, kterou bych k nám zavedl z fleku hned. Sice to vypadá divně, ale prý to dost účinně snižuje riziko projetí návěstidla.
To asi taky nebude, ale i když jsem v práci, tak mám právo na určité soukromí, které by nemělo být narušováno víc než je nutné. A první motoráky tu v pravidelném provozu ještě jezdí? Tak kontrolor klidně může přijít na stanoviště (není to nějaký extra důvod pro prosklené dveře), nějakou tajnou kontrolu skrz dveře bych spíš považoval za prasárnu. A systém ukazování a opakování je jen debilita, kterou by Vám tady na hlavu asi hodila většina lidí, takže nezavádět, a nevím jak byste to chtěl vymáhat, aniž byste si naštval lidi, aby ty vlaky měl na konec kdo vozit. Navíc… Číst vice »
Tajných kontrol máte a vždycky jste měli – třeba že kontrolor si namátkou vytáhl pár proužků z rychloměru. Že policajti měří za bukem. Že ČOI může poslat sedmnáctiletého kluka, aby v krámě koupil pivo… To ukazování je účinné právě v tom, že jednak si to ukazuje tak, že si ukáže na kolej před sebou a po ní „jede“, až dojde k tomu správnému návěstidlu. Pak se podívá na znak a řekne to, co tam svítí. Jako jestli si někdo řekne „stůj“ a nezačne brzdit, tak to už fakt by snad měl vrátit papíry. Jednou třeba fíra panťáku, co točil ve… Číst vice »
Nebo by taky viděl volno, řekl by si volno a prohučel to stejně, je to jen domněnka, že by se to nestalo. V noci ve stanici v oblouku, kde je víc návěstidel, je nějaké ukazování a opakování úplně o ničemu, splést se člověk může stejně. A ne, že by řekl stůj a nezačal brzdit, ale že by si automaticky řekl volno, protože ho třeba viděl u vedlejší koleje, a jel by. Jo, tak ve více lidech na mašině, to ještě význam má (to se běžně dělá i dnes, že si navzájem ta návěstidla potvrzuje mě), protože to tu chybu může… Číst vice »
Chudák tramvaják v T3 … Bylo na něj vidět, tam vzadu byli … cestující!!!
Vám v práci taky někdo čumí přes rameno?
Celá řada profesí je založena na tom, že člověka při práci někdo sleduje..
Právě jedna z mála posledních výhod profese strojvedoucího. A možný další bod při rozhodování pro někoho, když se pro tuto profesi rozhoduje. Že je v kabině svým pánem a má v ní v rámci možností svůj klid a svůj prostor, aniž by ho u toho někdo pozoroval přes rameno. Proto dnes existují kolegové, co nemají rádi moderní jednotky, hlavně ty se vstupem na stanoviště z prostoru pro cestující, ale preferují klasické mašiny.
To jim vadí i to, že je někdo vidí, jak jdou na stanoviště strojvedoucího?
Tak tam je snadná pomoc – jít k cargu.
To mozna taky. Ale spis napr. to proskleni dveri. To ze dvere netesni, takze je skrz ne vsechno slyset. Proste uz tam neni to soukromi co na mašině.
Například prodavač/ka v obchodě (tam okolo nich ti lidi často i procházejí), paní na poště, řidič taxi atd. atd.
Navíc je tu i bezpečnostní otázka, sice se to nestává často ale lze tak včas zjistit zdravotní indispozici strojvedoucího?? To by přece mělo být docela důležité kritérium…
Všechno to jsou ale profese, u kterých se ale předpokládá, že budete nějak více jednat s lidmi, atd… To ale profese strojvedoucího rozhodně není, u toho se nic takového moc nepředpokládá (vyjma snad 0-0S), a opět jen v omezené míře, a ne že jim bude vystavený celou dobu. A ta bezpečnostní otázka, to je teprve blbost na entou, to už je jen snaha si nějaký důvod pro prosklené dveře vymyslet. Za 1) by se strojvedoucí musel skácet na zem ze sedačky, jinak to asi moc nepoznáte. 2) Pokud zrovna nebudete na koridoru, na zelené vlně, tak vzhledem k tomu, že… Číst vice »
Jak že strovedoucí nebude jednat s lidmi? Výpravčí, dispečer, kdysí dávno pomocník strovedoucího nebo topič.
Mluvím o zákaznících. Toto jsou provozní zaměstnanci, s kterými to je opět nezbytné pro výkon práce (a opět od těchto lidí není trvale očumován), navíc když dobře vyjde směna, tak s dotyčnými člověk jedná třeba jen 3x za směnu.
A profese strojvedoucího do toho spadá od kdy? Pokud samozřejmě nebudeme mezi tyto osoby počítat instruktory, a další oprávněné osoby.
Jako líbí, pěkně to má Arriva zevnitř udělané. Ty potahy se mě také zamlouvají vypadá to moderně a dobře! Tak ať to dobře jezdí! Tak ať Stadlerci dobře slouží!
Jen teda z těch pár fotek, zajímalo by mě celkové řešení vnitřních tabulí IS, tam od toho prostoru se sklopnými sedačkami má cestující dohlédnout až ke stanovišti. Navíc je ta tabule částečně schovaná policí, to bych řekl, ze mohlo možná být trochu lépe.
Tady jsou plánky vozidel i s tabulemi informačního systému, kdybyste to chtěl nějak blíže analyzovat
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24951811
Příloha č3. Technické a provozní standardy, strana 13 a 14
Ha, tak tam bych to nehledal, díky l, není to špatný….