Modernější motoráky na linku S34 nedorazily, KŽC Doprava jezdí dál s vozy 810

Vizualizace motorové jednotky 813 pro KŽC Doprava. Foto: registr smluvVizualizace motorové jednotky 813 pro KŽC Doprava. Foto: registr smluv

Slibované nasazení modernějších nízkopodlažních motorových vozů na linku S34 se nekoná. I když společnost KŽC Doprava měla už od začátku

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RPetr

Je zajímavé,že s rozhovorem nesouhlasí právě p.Augusta,který se jinak se skromností sobě vlastní rád chlubí,jak jim to v KŽC šlape.Někdy si říkám,zda by se magazín Dráha neměl přejmenovat na nějaký KŽC report.Neškodilo by p.Augostovi,aby se i k problémům postavil čestně a jako chlap.

Přemek

Nedodržování termínů by se mělo smluvně sakciovat. Smlova je závazek a závazky se mají plnit. Komu to nevoní, ten nechť nevstupuje do smluvních vztahů.

Gremli

Modernější motoráky? A jaký je rozdíl tohoto proti dvouvozové Regionově, která je více než 10 let stará? Jednou na ně nadáváme, když je chce někam nasadit ČD…ale po druhé je považujeme za „modernější nízkopodlažní motorový vůz“…inu ano, ono to na střeše bude asi klimatizace.

S takovou bude supermoderní motorák libovolná klasická 810…jen musí v rámci rekonstrukce dostat jedny nízkopodlažní dveře, klimatizaci, wifi, usb zásuvky, informační systém pro cestující a sedačky místo koženky dostanou látkový potah…

Standa

Přesně to co jste napsal by úplně stačilo. A přesně to se jmenuje RegioNova. Klimatizaci a wiffi sice u lokálky pokládám za zbytečnost, ale dosadit toto do 814 v rámci nějaké větší údržby /opravy není problém. Že to je postaveno na motoráku ze sedmdesátých let vás jako cestujícího trápit nemusí, nižší rychlost a poněkud neklidná jízda je bohužel vlastnost , s tím sebelepší rekonstrukce nic nenadělá (pokud tedy nechcete vyměnit podvozky za otočné dvounápravové, čímž ovšem stvořite zcela nové vozidlo…) Objektivně za někdejší 810 neexistuje náhrada, nikdo nic takového v podobě nového vozidla nevyrábí.Na malé lokálky, kde 810 jezdila je… Číst vice »

Patrik

Když už, tak 814 je udělaná z 810+010, proto je druhý vůz řídící a ne motorový.
Náhrada za samotnou 810 není kvůli různým normám, ne že by to technicky nešlo, ale cena by pak byla taková, že nezaplatí provoz na těch nejmenších lokálkách o pár cestujících. V Německu náhradu pro jejich řadu 772 (byť věkově starší než 810, ale mladší než hurvajz) našli a říká se ji autobus. Jsme tedy v situaci, že řada lokálek může pomocí různých adaptací 810 vydržet dalších 15-20 let, pak ale jistojistě přijde na řadu otázka, co dál.

Petr

Vstoupit do diskuze…Kde jste přišel na to, že se nevyrábějí nové motorové vozy vhodné na lokálky? Naštěstí se nevyrábí už nic podobného 810 a jeho hybridům, ale to je překonaná koncepce, kterou snad chceme něčím novějším nahradit, ne?

Standa

Nejstarší 814 mají nějakých 15 let, což je u železničního vozidla lehce ojeté vozidlo tak v třetině životnosti

AAA

pokud se ovšem původně jednalo o nové vozidlo

Brumla

A bude hůř……

Krokous

Oprava: „hýkaly“ a místo 810 samozřejmě S34

Krokous

Nejsmutnější na tom je to, že Praze stačilo ukázat obrázky s rekonstruovanou 810 a Praha, potažmo dotčené MČ hýkali blahem, jakýto šinkanzen chce soukromník nasadit. To co jezdí na 810 je totální výsměch a možná vůbec to nejhorší, co na české železniční síti jezdí!

Standa

Ale to přece není možné.
Přece soukromník zvedne kulturu a kvalitu cestování, nasadí moderní ivozidla a to ještě za třetinu ceny těch zlých a předražených ČD….

bob57_cz

Linka je úplně zbytečná, jezdí prakticky celý den prázdná. Všechny zastávky, které má obsloužit, jsou dostupné vozidly DPP v podstatně kratších intervalech.

Hanzí

Ono těch linek a spojů je trochu více, které pod ,,taktovkou ROPIDU,, jezdí naprosto na nic a vozí se tam pytlovaný vítr. Např ..noční rozjezdy,, směr Kladno Ostrovec, pokud ve vágonu sedí tři lidi tak už je to vysoce obsazená souprava. No hlavně že ROPID zakydnul silnice a koleje, on to někdo zaplatí.

Anonym

Prázdná určitě nejezdí.

Hanzi

Jezdím to každý měsíc vim o čem mluvím

Lukáš F.

Já jezdím S34 nebo S3 každý den a prázdné ani zbytečné to rozhodně není.

Hanzi

Nevim kam jezdi S3 ani se o ni nebavim, poukazuji na zbytečnost sobotni a nedelni nocni linky do Kladna která rozhodně využívána neni.

železničář v důchodu

Asi jste měl důkladněji vyjádřit, co myslíte tím „nočním rozjezdem“ – mě to třeba zmátlo, takže jsem si to „zmatlal“ s tím „půlnočním rozjezdem“, který ovšem určitě smysl má. Ale o půl třetí hodině ranní asi opravdu velký zájem o dopravu do Kladna není: možná by bylo lepší udělat“noční rozjezd“ o cca hodinu dřív – to by učinilo zajímavějšími i ty nájezdové noční vlaky do Prahy (lépe by nahradily chybějící poslední spojení do Prahy).

A.R.

Další takoví tragédi. To je styl provozu „možná pojedeme, možná nepojedeme, hlavně, že jsme vyhráli soutěž“. 😀 Tím neříkám, že nechci na železnici konkurenci. Ale musí ta konkurence za něco stát.

Patrik

Myslíte jako třeba tragédi ze ŽSSK, kteří aby rozjezdili čestně vyhrané Šahy zařízli Štiavnici? Ale je to jeden síťový dopravce, který se stará o babičky v Hornej Lehotě.

A.R.

Na slovenském trhu se neorientuju. Zkus jiný příklad.

Patrik

Tak se zorientuj, jeden ze dvou pohrobků ČSD v osobní dopravě dělá přesně to, před čím varuješ.

A.R.

Pokud vím, tak jsme v Česku. Slovensko mě nezajímá.

Patrik

A nás zase nezajímají tvoje lži o tragédech.

A.R.

Nás? Ty sám sobě říkáš „my“? 😀
Víš, píšu sem svůj subjektivní pocit. Když se někdo přihlásí do soutěže a nemá vozy, které sliboval, tak je to prostě podraz. Ale dle reakcí mám dojem, že máš podrazy a přetvářku rád.

Přemek

Takže když vám dodavatel nedodá včas, co jste si objednal, je to vaše chyba?

A.R.

Nic takového se mi nestalo. A pokud bych měl podezření na nespolehlivost dodavatele, vyberu si jiného nebo objednávám s předstihem.

Standa

Ano. Protože to mne jako objednavatele dopravy nezajímá. Že dopravce nemá vozy, které slíbil – a s nimiž vyhrál zakázku , a nemá je včas není problém zákazníka který platí. Pokud stavební firma nestihneme odevzdat v domluvený termín hotovou stavbu, ať už k tomu má důvody jakékoli (problém se subdodavatelem je problém stavební firmy, ne jejího zákazníka) následují mastná penále, milionové pokuty, vypovězení smlouvy… (viz aktuální kauza D1)… Pokud vy v práci neodevzdate svoji práci včas a v kvalitě jakou vás šéf požaduje, máte v lepším případě po prémiích, v tom horším letíte… Takže ano, pokud dodavatel nedodá včas vozy,… Číst vice »

A.R.

Napsals to líp. 🙂

Okoloidúci

Dobrý pokus… až na to ,že súpravy na Šahy zobrali z HE… Nevadí ,že je tam „pár“ nepresnosti

Patrik

Opravdu? Tato bageta jezdila v HE? Nelakujete nás trochu?

https://www.zeleznicny.net/modules/xcgal/displayimage.php?pid=31645

Mmch, dneska Štiavnice zase nic, ale je to všeobjímající matka dráha, tak se to musí nějak okecat. Tragédi, kteří nejsou schopni odjezdit své výkony jsou zásadně jen fuj-fuj soukromníci, protože to psali ve Zvestech, nebo jak se ta vaše mutace Obzoru jmenuje.

AAA

Hele, to je ta ex GWTR bageta?

Kubrt

Ano, po té, co přestaly jezdit na ML-KV, se vyskytují kolem Zvolena.

Petr

Augusta je arogantní a bezpáteřní člověk. Toho, kdo ho pustil na koleje bych uškrtil. Bohužel znám Augustu osobně. Je dobře zaháčkovaný, proto jezdí.

Přemek

Petře, už jste někdy řešil opravu kolejového vozidla pro účely jeho návratu do pravidelné dopravy? Ono to bez jisté a zprávným způsobem použité arogance (či spíše asertivity) jaksi nejde.

Most

Vláček 813 je z nouze cnost a podle doby platnosti smlouvy vydrží na S35 nejméně 10let. Nízkopodlažní je patrně jen ta vana v řídícím vozu, Praha by si zasloužila něco moderního.

jerry

Nejedná se o žádné nové jednotky ale rekonstrukci vozu 810.Jak víte ,že schválení je jen formalita?Tady mužu psát články i já vyučený eletrikář.

D "tady na moravě"

Hele, založ si vlastní webovky, plať si doménu, piš články. Určitě to budeš dělat líp. Nic ti nebrání.

A.R.

A co ti brání?

a8n

Protože už u GWTR téměř identická jednotka jezdila?

AAA

A s tímhle mravencem tu KŽC jezdilo už v roce 2015

Jan Tichavský

Smlouvu zrušit a vysoutěžit to pořádně a znovu. Nemám nic proti retro linkám a zážitkovým motoráčkům, ale jak bylo řečeno tohle je přesně příklad jak se to dělat nemá, dohodit zakázku kamarádovi bez jakýchkoli postihů za kvalitu, bez otevřené soutěže a ještě za tolik.

Patrik

No jo, ale to by se také musela zrušit drtivá většina smluv s ČD.

Y.K.

Já proti nim tedy také nic nemám, na druhou stranu si říkám, že to je věc co vůbec nepatří do závazku veřejné služby a ZO. Pak chybí peníze v MHD jinde. To má být komerční činnost (vydělávat na turismu, ne na dotacích).

Pitrys

No, časem uvidíme, co pěkného nám liberalizace na železnici ještě přinese….

D "tady na moravě"

Zatím přinesla zánik koženkových béček na nejvytíženějších tratích a velmi výhodné „akční jízdné“ o kterém se nám cca před 10 lety ani nesnilo. Chápu že špína, smrad a ceny jízdného vhodné jen pro zaměstnance dráhy mohou některým lidem vhánět nostalgickou slzu do oka, ale většině pravidelných cestujících se po těchto letech skutečně nestýská.

Standa

Zánik kozenkovych béček není výsledkem liberalizace. Ty začali zanikat o pár let dříve přirozeným vývojem (dožili)
Ale když máte několik tisíc vagónů, tak to zkrátka pár let trvá

petr.r

zánik koženek na zlínským expresu nastal nástupem RJ na moravu.

petr.r

i šohaj se taky tak změnil.

Standa

Koženky nejezdili jen v Asii..
Je logické, že se s obnovou vozidel začalo na hlavních tratích, kam linka do Gottwaldova nepatří /nepatřila. Začalo se od vlaků na koridoru, a na dálkových mezinárodncich relacích

Pavel

Stando: Koženky nejezdilY, začalY, dožilY… (koženka – Boženka – rod ženský 😀 )

Pitrys

Stačí si říct tY koženky takže jezdilY

Michal

No jasně. A je velkáááá náhoda, že na tratích, kde konkurence nehrozí, jezdí béčka bez ohrožení dále, dokonce začínají pronikat i na expresy, že ano…

Standa

U nás ve na Hradecku (hlavně trať 501) žádnou soukromou konkurenci naštěstí nemáme , ale koženku jsem tu neviděl už pár let…. A to fakt není zrovna hlavní trať, jezdí tu osobáček s dvěma vagónky

Pavel Klicpera

Na Hradecku? A co ty koženkové hajtry Bdmtee275, které jezdí na rameni: Chlumec – Hradec – Týniště – Choceň?

Patrik

Nebo elitní rychlík Dobrošov v podobě kmenové soupravy 2×B + 1xAB:-) 🙂

Standa

Nikdy to není celý vlak. Tak půlka soustavy je vždy přečalouněna. A i ty koženky už jsou z přelomu století zrepasovane vagony . Na osobák docela dobře vyhovující, jediná praktická nevýhoda je , že nejsou nízkopodlažní a po trase je většina nástupišť nízkých tedy se blbě nastupuje. Na takovouhle trať za ty peníze (pravidelně jezdící mají buď IREDO, nebo nějakou slevu ČD) proč ne. Je fakt, že pendlujici osobák HK -TN by po většinu dne nahradil jeden Stadler, ale zase jezdit na naftu pod dratama… Mimochodem ta koženka vadí jen proto, že to je koženka a ne čalounění, nebo proto… Číst vice »

Bram

Milej Stando, když už něčemu nerozumíš, tak je dobré občas i mlčet. Předně, vozy řady A, AB, B a BDs jsou olezlotiny, které byly konstrukčně zastaralé již v době svého vzniku – ostatně se stačí podívat na to, co bylo zakoupeno jako ojetiny z Rakouska – některé jsou dokonce starší, než tyto vozy. Když od této věci odhlédneme, tak koženkové vozy řad A, AB, B a BDs i při přečalounění sedaček nevyhovují absencí klimatizace, osmimístným kupé (otřesná záležitost), na první pohled patrnou zastaralostí interiéru, absencí uzavřeného systému WC a v neposlední řadě naprosto šílenými jízdními vlastnostmi, což vynikne zejména v… Číst vice »

Standa

Opakuji, bavíme o OSOBÁKU na regionální trati, jehož jízdní doba je v nejhorším případě ( relace Týniště nad Orlicí-Chlumec nad Cidlinou) hodina. A nikdy , nikdy není tak plný aby by narvany po střechu a vy jste seděl v kupé pro osm s osmi lidma. Po většinu dne můžete mít celé kupé dokonce sám pro sebe. Těch vlaků vidím 48 denne, třikrát týdně, takže naprosto přesně vím CO tam jezdí a v jakém stavu. Ano některé vagony jsou olezle, potřebobali by prestrikat, občas některé dveře nefungují… Ale taky si uvědomte kolik vy jako cestující platíte a jaký asi mají dráhy… Číst vice »

Bram

Sice tu vedeš hezké řeči na obranu toho, čeho se i ČD již konečně zbavují, ale je nutné připomenout zejména zaměstnancům ČD (to bude patrně i Tvůj případ), že nejen já si platím vlak hned dvakrát – jednou ze svých daní a podruhé v podobě jízdného. A opravdu za tuto cenu nehodlám v olezlotinách typu A, B, AB, BDs cestovat. Před pár lety se ČD konečně rozhýbaly k nákupu ojetin od OeBB, ale kdyby tu nebyl RJ či LEO, vůbec by k takovým nákupům nedošlo. Úplně stačí, jak ČD zařízly kdysi nákup stovky ojetin od DB a prachy, co na… Číst vice »

Bob

Na kožence se paří řit,ale aspoň se na ní nedrží stěnice.a neznám žádného dopravce biť i autobusového že by ty sintentickou tkaninou potažené sedačky jakkoliv čistil.toť jediná výhoda koženky.

bob57_cz

Tak ve nebo na? Rozhodni se! Obojí naráz nelze, je to stejně blbě jako tvá i/y.

Y.K.

Ještě před 10 lety ČD ve velkém „koženky“ humanizovaly (přetřít, přečalounit), výroba regionov jela ve velkém. Tedy žádný velký pokrok se nekonal. Jediné slušné vozy trávily většinu času v zahraničí na ramenech EC. Konkurence to skutečně popostrčila nutný kus dopředu a ČD to jen prospělo.

Pitrys

Narážel jsem spíše na to, o čem je ten článek, na případnou neschopnost nových operátorů dostát svým závazkům.

Krokous

Dobrý den. Hezký námět na reportáž. Co mi to jen připomíná… Aha, je velmi pravděpodobné, že takto mohou skončit i další „soutěže“ v ZDO. Soukromý dopravce naslibuje, že za 3 roky nasadí nová vozidla, místo toho se mu rozbijí stávající 40 let stará vozidla a budeme rádi, pokud si půjčí od ČD vozy 810, aby bylo aspoň s čím jezdit. Tomu se říká návrat od regíny k 910. A nebo rovnou utečou, zaplatí možná pár milionů penále a VHD ztratí poslední cestující.

Krokous

Otázka je, proč se to tak dělá – a opakovaně. Podpora železničního spolku by se asi dala dělat i jiným způsobem než přes veřejnou dopravu.

Petr

Pane Sůro, nejste mým oblíbencem, ale přesně jste vystihnul problém. Tohohle názoru si cením a dal bych vám plný počet bodů, kdyby se rozdávaly. Tak alespoň palec nahoru.

Jackub

No to je vskutku překvapivé a nečekané! 😀 Naplno se ale aspoň obnažilo pozadí celé této šaškárny – ROPID skrze peníze daňových poplatníků dotuje soukromé si hraní s vláčky v měřítku 1:1. 😉

Kirschner

Zajímavé je to, že na tzv. Městské lince byl velkým problémem provoz Regionov a tak se rychle našla náhrada jen pod jinou značkou. No a v tomto případě se vlastně nic neděje. Pan Augusta s jeho KŽC šrot arzenálem si může vesele jezdit dál.

železničář v důchodu

Zkuste se zeptat na ROPIDu, kdo, jak a proč to na pražský magistrát podstrčil, a s právě takovými podmínkami …

svojsin

To je těžký, když ti co do toho můžou opravdu mluvit, strčí hlavu do písku….

František

No, a pokud KŽC přeci jen nasadí to slibované vozidlo, dostane se tak akorát na úroveň té Regionovy. To mi přijde ještě zajímavější. 🙂

Tomas

Se divím, že se o tohle ještě nezajímá kriminálka.

Patrik

O co se má zajímat kriminálka? O způsob zadání? To by se pak musela zajímat o skoro všechny smlouvičky na základě kterých jezdí ČD.

JAN

A proč by se měla kriminálka zajímat o skoro všechny smlouvičky na základě kterých jezdí ČD?

železničář v důchodu

Měl byste ovšem rozhodně lépe specifikovat, co míníte slovem „tohle“!

Vít Jůza

Obrázky mi nápadně připomínají regionovu.

Kubrt

Tak ona je to taková regionova po slovensky https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=33950

Indian

Design zajímavější než u Regionovy, ale pořád je to jen přebastlená 810. Narozdíl od Regionov to navíc postrádá její zásadní (a asi taky jedinou) výhodu oproti 810. Stahovací okna.

MHD

Klimatizace se vám zdá málo?

Indian

Běžně v létě zažívám stav, že přijdu do vlaku v tričku, kde mám sto chutí si obléct svetr. Přijde vám to normální? V pomalu jedoucím vlaku si stokrát radši otevřu okno, než čuchat smradlavý, suchý, studený vzduch z klimošky. Obsesi klimatizací nechápu a nikdy nepochopím.

D "tady na moravě"

Klimatizace je jediný civilizovaný způsob jak vyřešit čím dál větší vedra v našich zeměpisných šířkách.
Víte, vy si možná můžete dovolit otevřít okno. Nechci polemizovat proč, třeba proto, že si k vám v kupé raději nikdo nepřisedne. Já ale často cestuji s dalšími cestujícími a ač i já si rád poslechnu zvuk mlátících kolejnic a rozjezdu mašiny, tak ne každý má tu toleranci aby mu vítr nafoukal do uší a omastil vlasy.

Indian

Pokud s vámi v kupé jede někdo nevábného pachu, pak je otevřené okno nejlepší způsob jak to vyřešit. Klimatizace vám to naopak pěkně roznese. Typické jsou v tomhle Panteři, v kterých půlku léta smrdí hajzlíky. Proč asi.
Rozpálená koženková sedačka je peklo, ale dnešní látkou potažené jsou v létě v pohodě i v nejvyšších vedrech.
Holt někdo má rád vdolky, jiný zase holky. Na rychlíkových tratích klimatizaci naprosto chápu. Otevřené okno nad 100 km/h opravdu není nic extra. Ale ve vlaku, který horko těžko přesáhne rychlost 80 km/h otevřené okno podle mne stačí.

Patrik

Tak to se má tedy ten nejlepší síťový dopravce ČD čím chlubit, že mu půlku léta smrdí v těch nejnovějších jednotkách hajzlíky. Toto nebude chyba klimatizace.

Y.K.

V pohodě. Hm. V letošních vedrech vlak stojící ve stanici na sluníčku, to je uvnitř jak v peci, pokud někdo jede v šortkách a tričku a může si pak dát sprchu tak to asi přežije, ale více klientely do takového vlaku nedostanete protože: někdo jede v obleku nebo košili a nechce se propotit durch, někdo to neudýchá, někdo raději pojede svou „Fábií s klímou“. Pokud mají vlaky vozit lidi musí držet krok s požadavky na pohodlí většiny.

František

Zatímco cestování v mrazu je velice zdravé. Zažil jsem dvakrát ve voze ČD v Německu, shodou okolností se průvodčí vždycky někam šikovně schovali… Vlasy se už mastí všude, kde je dostatek automobilů a letadel, k tomu ten vlaku už ani nepotřebujete.

Bram

Ale v neklimatizovaném vlaku se do mastných vlasů dostává litinový prach z brzdových zdrží a další bordel z okolí vlaku, taktéž rozprsknutá moč z neuzavřeného systému WC (hownopád) ulpí na člověku velmi ráda:-):-):-).

Jojo, v klimatizovaném voze na tyto radosti z cestování může člověk rovnou zapomenout. Ó, jaká to hrůza:-):-):-).

Standa

Pokud se budeme bavit čistě o designu, tak RegioNova tedy vypadá lépe.
Technicky je tohle mírně lepší kvůli umístění hnané nápravy, ale pořád je jen jedna, takže hlavní problém původních 810 zustava

Standa

A alespoň podle té fotky to vypadá, že tady u toho neudělali tomu vláčku tu prasarnu, že rozteč sedaček neodpovídá sloupkům oken.
Ten kdo tohle vymyslel by měl viset za koule na návěstidle…

Jan Sova

A to přebastlení bylo taky tak drahé jako v případě Regiovdovy ?

X 1

Ne. Je dražší.

železničář v důchodu

No, pokud se nemýlím, jeden dost zásadní rozdíl (podstatný především z fyzikálního pohledu) by tam proti „regiokřápu“ být měl – hnací náprava není krajní, ale jedna z prostředních!

Ondra

Snad to aspoň bude mít tišší brzdy než regionovy, které jezdí třeba do Vraného.

Kubrt

Ano, to je pravda, jedná se „prostřední v motoráku“.

dopravak

To je sice pravda, ale pořád je jenom jedna, což je na často zastavující osobák zoufale málo. Asi jako auto s jedním hnaným kolem 🙂

Krokous

Njn, bylo potřeba za pár korun něco zmodernizovat, tak co byste chtěl… To je jako by vám dal někdo 100 tisíc a řekl, abyste udělal z trabanta mercedes.

dopravak

Tak samozřejmě, že je to levnější. Otázkou je, proč objednatel definuje/toleruje tak chabé trakční parametry. Dlouhé jízdní doby nikoho moc do vlaků nepřitáhnout a provozně to nakonec může vyjít díky delším oběhům dráž, než koupit/zrekonstruovat něco trakčně lepšího.

Standa

V té době (půlka 90.let), byla RegioNova dobré řešení za přijatelné peníze. Na nová vozidla dráhy neměli a odpovídající nová vozidla vlastně ani neexistovala (a pokud vím, tak ani dnes neexistují – Stadler je na některé lokálky kde jezdila původně 810 zbytečně velký a provozně drahý. )

Kubrt

Jaká půlka 90. let?? První regionova vyjela v roce 2005, sériové dodávky pro ČD probíhaly v letech 2006-2012. V té době, jako náhrada 810, nemám problém. Ale, v roce 2019, na městskou linku, pořizovat toto je těžký nonsens. K tomu pachuť toho, jak vlastně linka do Čakovic vznikla, co tam (dosud) jezdí… Uf.

Standa

Tak pořád lepší tohle, než to co tam KŽC provozuje teď….
A pokud beru železnici jako celek, tak 814 je na lokálky i dnes dobre vozidlo, jak sám píšete ty nejstarší mají teprve 12let. (Spletl jsem se o desetiletí , )
Pointa toho všeho je, že soukromník nejen že nepozvedl kvalitu cestování, ale jezdí tam s objektivně horšími vozidly než předtím ČD. Za pro cestujícího stejné peníze.
A jsem zvědav co vyjede v prosinci 2019 na vysoutezene tratě, ono jak se říká papír snese všechno, do vyberka napíšeme Desiro, vrázime tam v reálu 30 starej německej motorák….

dopravak

Tak s tou regionovou se šeredně pletete a to zejménu kvůli naprosto nedostatečným trakčním schopnostem a kvalitě jízdy. Jedna hnaná náprava je opravdu jako auto s jedním hnaným kolem, což způsobuje zoufale dlouhé jízdní doby. Zejména v nízkopodlažní části je hluk tak velký, že není slyšet vlastního slova. Neustálé rány, škubání, kravál od špalíkových brzd. Ne, takhle opravdu nevypadá vozidlo dnešní doby. Řada 810 byla už v době svého vzniku kompromisní, provizorní řešení. Než dělat takto velkou rekonstrukci na řadu 814, to se mělo nechat pár vozů na krátké lokálky, ale jinam kupovat nová vozidla, nebo rekonstruovat něco rozumného.

Standa

Ano, RegioNova byl a je kompromis. To přebastlení na defacto nové vozidlo, stalo cca třetinu nového motorového vozu. Tehdejší 810 by se museli zmodernizovat v každém případě a těch vozů měli dráhy stovky, i šrotace nepotřebných by stála nějaké peníze+byste musel za ta šrotovaná někde sehnat náhradu. Ono celá 810 byla původně uvažovaná na jiné tratě, než kde nakonec sloužila, měl to být vláček na opravdu krátké lokálky, ne na relace typu Pardubice-Havlickuv Brod… Problém je, že tenkrát dráhy na nové vozy peníze neměli a defacto ani neexistoval odpovídající typ vozidla, Stadler mám dojem ještě tenkrát neexistoval, a každopádně to… Číst vice »

kix

regíny stály polovinu nového vozidla, s tím že možná při dobré konstelaci hvězd by se z 810 dalo něco vytěžit, takže teoreticky mohlo stačit přihodit třetinu navíc a by byl nový vůz v úplně jiné dimenzi..

Patrik

Stando, v době, kdy byl prototyp regíny, byla cena šrotu trochu někde jinde, za šrotaci přebytečných 810 by se zcela jistě neplatilo.
S nasazením 810 na Pardubice – Havlíčkův Brod máte naprostou pravdu a jsem rád, že i dnešní školství umí mládež naučit číst.
V roce 2005 samozřejmě odpovídajících typů vozidel v kapacitě 814 a pro toto určení existovalo několik. Např. váš Stadler tedy řady ČD 840/841 se vyrábí od roku 1996.
Argumenty o finančních možnostech jste však zcela mimo, pokud na to „dráhy“ (jaké dráhy ?) neměli prachy a neměli zajištěna vozidla, neměli se o tyto výkony ucházet.

Kubrt

Zdá se, že neuškodí připomenout okolnosti vzniku S 34. V roce 2013 si pan Augusta, resp. KŽC Doprava, koupil čtyři 810 ze Slovenska a nabídl své služby ROPIDu, že bude provozovat vlaky do Čakovic, jako doplněk „normálních“ vlaků ČD. Ve stejné době (podzim 2013) tuzemská Arriva vlaky zprovoznila svou první 845 a začala jí na vlastní triko provozovat na Sp vlacích Kralupy – Praha, samozřejmě s nabídkou ROPIDu, že by jezdily v závazku. Tam tehdy nebyla tak dobrá nabídka vlaků jako dnes a ty Sp si své zákazníky našly, i bez integrace. Tedy byly tu dvě firmy, snažící se dostat… Číst vice »

Patrik

V půlce 90.tých let ještě Standa tahal kačera, takže mu to splývá.

bob57_cz

dráhy nemělY !! Ta dráha je ona a ne on.

petr766

Pak je ovšem otázka, zda je nutné na takové lokálce nadále živit vlak a nenahradit ho násobně levnějším autobusem, který toho za stejné peníze může odjezdit více.

Patrik

„Na nová vozidla dráhy neměli“ – A to má být jako argument? Přece když dopravce nemá vozidla, tak se nemá ucházet o veřejnou zakázku. Je tu toho plno několik diskuzí.

železničář v důchodu

Souhlas – ale pořád lepší „prostřední“ než krajní. A je škoda, že se kdysi nepovedly lépe dieselelektrické „osmsetjedenáctky“ pro Slovensko …