Modernější MHD se odkládá. Po trolejbusech zrušil DPO další velkou soutěž
Tramvaj Vario LF po modernizaci. Foto: Ekova
Levnější dodavatel nedoložil potřebné doklady, dražší nabídka nebyla akceptovatelná.
Levnější dodavatel nedoložil potřebné doklady, dražší nabídka nebyla akceptovatelná.
Letos je to v pořadí 4. zrušená soutěž u DPO. Nejdřív soutěž na dodávku velkokapacitních tramvají, potom vodíková mobilita, a teď soutěž na 10 parciálů a modernizaci Varií. Zrušena byla i estetizace zastávky Karolina, ale to už soutěž není. Tady prostě architekti a stavební firma od toho couvla.
Zrušení vodíkového experimentu (když se musí testovat každé jednotlivé nasazení…) mi nevadí, spíš naopak. Jsou energeticky výhodnější technologie.
Jeden ptáček povídal, že po změně vedení na magistrátu se do DPO dává méně peněz, a že peníze, s kterými se před pár lety počítalo, teď dávají jinam… Údajně snad také proto, že nová trať v Porubě bude stát více, než se čekalo, a dotace nebude tak štědrá….
Ale jak říkám, jeden ptáček povídal…
A ta trať se bude stavět kdy?
O vztazích DPO a ŠT bylo napsáno dost, nicméně já bych příčinu už druhé zrušené soutěže DPO ve velmi krátké době, viděl zcela jednoduše v nedávných povodních. Části města Ostravy bylo povodněmi významně zasaženy a tak při obnově zdevastované městské infrastruktury budou peníze potřeba na mnohem nutnější věci, než jsou následující, a vcelku se mi chce říct, zbytné úpravy tramvají: – inovované dveřní systémy – nová madla z nerezové oceli – USB nabíječky – zakrytování viditelných komponent na střeše – lakování do nového zbarvení – úprava oken na uzamykatelná Pokud by se za současné situace uvedená zakázka, placená z městských… Číst vice »
Stejně je to dožene, investovat do vozidel je třeba průběžně.
To nepopírám, ale zdůrazńuju, že investovat do obnovy povodněmi zničeného městského majetku je priorita.
Holt teď nebude pár tramvají mít nerez tyče, zamykací okna, plechy na střeše a nový nátěr, no.
Bohužel tím ty nákupy (a s tím náklady) jen odsunete do blízké budoucnosti. Případně klesnete na úroveń vozů v Liberci, což se projeví částečně (ne)zájmem. Jako jistěže je dobré zaříznout problematické položky jako vodíkový experiment, ale EVO je jiná věc.
Já osobně bych si na ty EVO třeba i půjčil… dokud jsou.
EVO? Jaké EVO?
Pardon, Vario LF. Předstupeň…
Naprosto ignorujete dva zásadní fakty:
– peníze má město Ostrava jen jedny
– některými částmi Ostravy se prohnala velká voda
To jsou důvody, proč si myslím, že prioritou města v následujících měsících nebudou nerezové tyče, nové dveře a plechové kryty na střeše a nový lak u 10 tramvají DPO za 150 – 200 mil. Kč, ale obnova městského majetku poškozeného povodní.
A vy zase opětovně melete o nerezových tyčích když vám jasně vysvětluji že jde o NOVÉ VOZY (takže to jaké přesně budou je ten poslední detail a točit se na nerezu když tam stejně nic jiného dneska přijít ani reálně nemůže je rozpitvávání detailů). Pokusím se to říct ještě jinak – Brno mělo před asi třema lety šanci nakoupit obousměrné tramvaje. Objednalo jich pět, s tím že na dvacet dalších má opci. Vysvětlení bylo že prostě „financování DPMB neumožňuje nyní objednat víc“. No počkali si, a dneska objednávají i těch dvacet – akorát že o 25% dráž (protože inflační klauzule… Číst vice »
Přečtěte si článek ještě jednou. O žádné nové vozy nejde.
Vzhledem k tomu, že mi odpovídáte, tak lze usoudit, že číst umíte.Tak si prosím zkuste text článku přečíst ještě jednou a soustředit se na pochopení psaného textu, zejména druhého odstavce, kde se mimo jiné píše: „…první etapa měla zahrnovat modernizaci 10 tramvají VarioLF…“.
Pokud jste tomu porozuměl tak, že se jedná o pořízení nových tramvají, tak je mi to vskutku velmi líto.
Ano, zdá se to teď zbytečné, ale jak říkám, pak se to nakumuluje a bude to stát jednou tolik. Těch vozů na opravu bude najednou X krát tolik a za jiné peníze a nebo to bude zastarávat a úroveň, kvalita, spolehlivost, bezpečnost klesat.
Že by to stálo na provedení tyčí, typu dveří a „orantlování“ střech? Nebo postačí skromnější opravy…
Hm, ty dveřní systémy mj. znamenají zlepšenou ochranu proti sevření, to je celkem citelná věc zvyšující bezpečnost (viz nedávno probíraná sevření osob ve dveřích tramvaje a vláčení vozem). Madla, USB, kryty komponent – asi by se bez toho dalo obejít, ale o kolik přesně zvýší cenu?? Dělat kompletně nový vůz (ze starého zbydou akorát „papíry“, možná semtam nějaký podvozek) o pár korun levnější zato „retro“? Nerez je už normálně zvládnutá technologie, naopak těžko budete hledat „poplastované“ tyče jako před 20ti lety… Prosím uvědomte si že to opravdu nebudou v té staré kastli vyměňovat, ale budou stavět komplet novou! A každá… Číst vice »
Tak Škoda poslala v podstatě dvě konkurenční nabídky :-). Možná že po převzetí Cegelecu, už nechtěla za tuto cenu v zakázce pokračovat.
Co vlastně Electric Components získali za zakázky po svém vzniku, tj. kromě dobíhajících projektů získaných jako Cegelec? Dělají něco a nebo to Škoda koupila jen aby se zbavila konkurence?
Je zajímavé, že do diskuzí lze přispívat jen přes VPN brány.Ale pointa byla hlavně, že okolo DPO jsou dlouhodobě velmi pochybné čachry, a vždy v tom hraje roli Škodovka, to není náhoda.
Nemá vaše IP adresa udělený „banán“ za nějaký dřívější nevhodný příspěvek?
No patrně má, protože já VPN nepotřebuji.
Mohl „zdědit“ zabanovanou IP, operátoři je čas od času mění a člověk se to nemusí vůbec dozvědět, že jeho přípojka má najednou jinou veřejnou IP.
Máte-li důkazy nebo alespoň vážná podezření, předejte je OČTŘ. Nemáte-li nic, raději mlčte. A třeba nebudete potřebovat přispívat do diskuzí přes VPN.
Škodovka je významný zaměstnávatel v kraji a ten ho tímto nepřímo podporuje z našich daní, to je věc která je dávno známá.. a další důkaz pro zrušení krajů, ubude lokální korupce
A tady je teda o Ostravu, ale ono je tam všechno propojené a úkoly jsou jasné
Když se řekne A) zrušit kraje, je dobré taky říct B) kdo převezme jejich agendu a zda to nějak přispěje k omezení korupce, nikoliv jen k jejímu přesunu z krajské na centrální (nebo nějakou jinou?) úroveň.
Tady konkrétně jde o akci DPO/města, to bych skutečně na této úrovni nechal, protože aby vozový park všech MHD opět řešilo centrálně (například) Ministerstvo vnitra, jako tomu bývalo za KSČ, nepovažuju za účelné a přínosné.
„kdo převezme jejich agendu“
Vyjdu z teze, že současné personální obsazení na existujících státních institucích na to nebude stačit. Z toho vyvodím, že na tuto agendu budou muset lidi nabrat.
Pro korumpovatelného zaměstnance kraje to bude velká motivace se přestěhovat za prací, aby si šáhl na celostání koláč, ať už bude ten úřad kdekoliv.
Například takové Slovensko: Tam určitě nebude krajská korupce v objednávce vlaků. Celostátní?
PS: Centrální objednávka vozidel MHD od jedniného správného výrobce (JSV), oddůvodněná zaměstnáváním čechů, čechy čechům … tak taková věc by snad už nesla dokonce i znaky národního socialismu. Obzvlášť pokud by konkurence byla zlikvidována ve prospěch národního výrobce – konkurence by jej po-ško-zo-va-la! 😛
Přesunout korupci z krajů do Prahy opravdu není řešení, které obyvatelům krajů jakkoliv pomůže.
Je zajímavé, že do diskuzí lze přispívat jen přes VPN brány.Ale pointa byla hlavně, že okolo DPO jsou dlouhodobě velmi pochybné čachry, a vždy v tom hraje roli Škodovka, to není náhoda.
A tomuto předcházela zrušená zákazka na tramvaje…
Zase další nejasnosti a konspirační teorie ohledně zakázek u DPO versus Škodovka.Jedna došly prachy a pak už to bylo tak okaté tak to raději zrušili…..Co tam je dalšího na řadě?
Není to zajímavé. Ze stejné IP adresy sem proudily xenofobní příspěvky.
Stejně to vyhraje škoda. Jen musíme chvíli počkat 😀