Modernější MHD se odkládá. Po trolejbusech zrušil DPO další velkou soutěž

Tramvaj Vario LF po modernizaci. Foto: EkovaTramvaj Vario LF po modernizaci. Foto: Ekova

Levnější dodavatel nedoložil potřebné doklady, dražší nabídka nebyla akceptovatelná.

Po zrušení veřejné zakázky na dodávku nových parciálních trolejbusů zrušil Dopravní podnik Ostrava (DPO) také tendr na modernizaci až 38 kusů tramvají VarioLF. Vyplývá to z profilu zadavatele, reakci dopravce Deník Zdopravy.cz zjišťuje.

Předmět v pořadí čtvrtého tendru týkajícího se technického zhodnocení těchto tramvají se dělil do dvou etap, kdy první etapa měla zahrnovat modernizaci 10 tramvají VarioLF a druhá případnou modernizaci až 28 tramvají stejného typu.

DPO požadoval především klimatizované prostory pro řidiče a cestující, inovované dveřní systémy, nová madla z nerezové oceli, USB nabíječky, zakrytování viditelných komponent na střeše, lakování do nového zbarvení či úpravu oken na uzamykatelná.

Nabídka značně převýšila předpokládanou hodnotu

Soutěž byla vypsaná 14. září 2023. Nabídky mohli zájemci podávat do 20. listopadu 2023. Předpokládaná hodnota zakázky mohla dosáhnout částky 150 milionů korun bez DPH, první etapa měla být dokončená asi na konci léta roku 2025.

Účastníci se do tendru přihlásili dva – Škoda Ekova a Electric Components (dříve Cegelec). Škoda nabídla cenu 200 milionů korun bez DPH, Electric Components 183 milionů korun bez DPH.

„Dne 13. května 2024 zadavatel rozhodl o výběru účastníka zadávacího řízení Cegelec a.s. (od 14.5.2024 vedený pod názvem Electric Components a.s.), kterého současně vyzval k doložení dokladů. Vybraný dodavatel však nedoložil veškeré požadované doklady ve smyslu zaslané výzvy. S ohledem na tuto skutečnost zadavatel přistoupil k vyloučení vybraného dodavatele ze zadávacího řízení. V zadávacím řízení tak následně zbyla pouze jedna nabídka, která je však pro zadavatele z ekonomického hlediska neakceptovatelná, neboť nabídková cena zbylého účastníka zadávacího řízení značně převyšuje stanovenou předpokládanou hodnotu veřejné zakázky,“ uvádí se v písemné zprávě zadavatele.

V minulosti modernizovaly ostravská VariaLF jak Cegelec, tak Ekova Electric.

DPO zrušil tendr na nové parciální trolejbusy, nabídky podaly Škoda a Bozankaya

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Vario LF
12 komentářů