Model brněnského nádraží bude nakonec k vidění i v Brně. Město si za to připlatí 3,5 milionu

Virtuální model brněnského nádraží. Zdroj: VirtuplexVirtuální model brněnského nádraží. Zdroj: Virtuplex

Na virtuální prezentace muselo dosud vedení moravské metropole dojíždět do Prahy či Bratislavy.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Elvis

Já jezdím vlakem, pokračuji šalinou. Na nové nádraží se těším, bo ten dosavadní skanzen mě stojí akorát čas. Ráno stojíte 5 -10 min na vjezdu, nebo v Modřicích, bo není volná kolej. Na nástupišti MHD koukáte 5 minut na šalinu, která stojí před zastávkou, bo není volná kolej a před ní tam stojí další 3 šaliny. To samé odpoledne. Dobíháte, pak stepujete 10 min u tabule a nevíte odkud to pojede, bo na jednom nástupišti stojí zpožděné EC, na dalším RJ, žádná kolej volná, vlak je podle IRIS na vjezdu a čeká kam ho pošlou. Pak se tam 5 min… Číst vice »

Peter

Kéž by tento nesmyslný projekt zůstal jen ve virtuální realitě

PetrK

výborně, takže výstavka je putovní… kdy zavítá k nám do Ostravy?

TopT

Tloušťíci a konzervy, brání nám v rozvoji. Zakažme raději McD a konzervarny, nebo se budeme stále houpat v zatáčce pod Petrovem :-).

Pepe

Kolikrát jsi jel letos vlakem? Tipnul bych si že vůbec, nebo jednou, dvakrát.. Zakaž si psát příspěvky. Jsou stejně užitečné, jako to odsunuté nádraží.. K ničemu.

Miloslav

Model financovaný z Fondu mobility, to je fakt pecka. Kdo to schválí patří do kriminálu.

mgr.pavel

„První vlak by měl na nové nádraží přijet v roce 2035. “ – jako první modelový vlak v tom v článku zmíněném modelu, ano?

V tom roce budeme rádi, pokud stavba získá všechna potřebná povolení.

jan táborský

možná by si měli za 35 000 uklidit ty fekálie kolem hlavního

Gwann

Wapkou umyt pomoceny chodnik a zdi. A peed vstupem do nadrazi udelat permanentne obsazene okenko mestske policie

Průvodce původní Aleš

Jeli jsme z Prahy do Brna, na pražský hlavák tramvají protože výluka metra. V naprosté pohodě jsme prošli Sherwoodem. Vystoupíme již za tmy v Brně a během přecházení na šalinu můj desetiletý syn měl šok z toho, co tam viděl a slyšel 🙂

MaT

Možná to ženy a muži vnímají jinak, já si s tím Sherwoodem taky myslel, že už je to lepší, ale zrovna nedávno jsem četl, že i za dne se tam dějí věci, že by se člověk asi pořád měl mít na pozoru. Minimálně se nenechat opít od podezřelých živlů, resp. se od nich vůbec raději držet co nejdál, nezávisle na pohlaví…
https://policie.gov.cz/clanek/znasilneni-ve-vrchlickeho-sadech.aspx

Průvodce původní Aleš

Sorry, myslím že nikdo z nás, co sem chodíme číst diskuzi, není takhle blbej jako ona, nezávisle na pohlaví 🙂

Nemel

Tedy ruku na srdce. Vy kdybyste přijel do cizího města za prací, tak jako první půjdete chlastat se skupinou cizích pobudů, co potkáte v parku před nádražím? Obzvlášť, pokud byste byl žena?

Ojin

Proč tam má být vstup zadarmo? Však z toho můžou udělat atrakci a lákat turisty na nádraží, které svět neviděl.

Štefan

Řekněme si na rovinu, že to bude na etapy. A tedy financování na hodně dlouhé lokte. Bez dalšího komentáře.

Bespi

To tu cenu mysli vazne? Nebylo by jednodusi koupit treba nekolik Meta Quest 3 a navstevnici se muzou prochazet volne jak chteji ci se nechat provadet pripravenym okruhem?

Filip Jirsák

Nebylo to autentičtější, když se za tím modelem muselo jezdit někam dál, než kde by ho člověk čekal?

Jan

3,5 mega za model nádraží o kterém se kecá 70 let a možná ještě dalších 70 let bude, které mimo majitelů pozemků tak nějak ani nikdo moc nechce a neví se kdo ho bude platit (trošku doufám že město )

Průvodce původní Aleš

Nádraží samozřejmě bude platit Správa Železnic.

mgr.pavel

Ale infrastrukturu kolem (třeba tramvaj k němu) zase město. A to bude taky slušná pálka.

Průvodce původní Aleš

To samozřejmě. Pokud nepožádá stát o nějakou dotaci.
Ale ohledně těch tramvají nepůjde jen o nové nádraží, má tam vyrůst celá nová čtvrť a ty tramvaje budou nutností tak jako tak.

MP22

Tak ale město se někam stejně musí rozvíjet a věřte tomu, že se Brnu sakra vyplatí zaplnit brownfieldy a takové území nikoho, než stavět stejně drahou infrastrukturu v polích a tahat tam draze všechny sítě.

Gwann

A ten brownfield nejde bez noveho nadrazi zastavet? Navic nove nadrazi v povodnove zone…fakt super napad

xyz

Ve stejnou dobu jako stovky km VRTek a další stovky km modernizaci tratí. 🙂

Gwann

Doufejme, ze to nadrazi zustane jen virtualni realitou

DavidS

Doufejme, že ho postaví

M19

Konečně lidi přestanou jezdit vlaken. To by tak hrálo, aby měli nádraží v centru a ještě dobře dostupné.

Jackbrno

To by tak bylo, aby mohlo mít hlavní nádraží dostatečnou kapacitu a nebylo tak blbě v oblouku. To by byla hrozná nuda, kdyby výpravčí neřešili ve špičce neustále, kam se jim nějaký vlak vleze a kdyby fírové nemuseli co chvíli žádat výpravu jiným způsobem, protože v tom blbém oblouku nevidí na návěstidlo… Nové nádraží je potřeba jak sůl, stávající je už totálně za hranou kapacity. A že se z centra k ničemu půjde o 10 minut déle pěšky nebo pojede o 3 minuty déle šalinou, je každému naprosto ukradené, protože většina lidí nezačíná/nekončí svoji cestu přímo v centru u nádraží,… Číst vice »

okk

3 minuty je hodně optimistické. Reálně to bude spíše tak 8-10, protože nyní vyjíždíte z uzlu a nyní budete mít většinou přestup navíc. Zkuste se svést 12 od Autobusového nádraží na hlavní Nádraží a jen samotná jízda šalinou je 5min.

A ano. až to postaví, tak to ti na jihu Brna budou mít na nové nádraží blíže, protože tam DPMB plánuje odklonit například linku 33. Zároveň tím ale zhorší stávající spojení na nynější uzel, takže mnohým (kteří nádraží k životu vůbec nepotřebují) se zhorší spojení ve směru na Sever (protože přestup navíc na novém nádraží).

Nemel

Nesmíte to tak prožívat. Já v Praze přebývám nedaleko Pražského hradu, takže v širším centru. Na hlavní nádraží to mám tramvají s jedním až dvěma přestupy a na nádraží se musím přes Letnou a centrum doslova dokodrcat. Kdybych chtěl jet metrem, tak to bude tram/bus-metro A-metro C. Případně delší cesta tram a pak metro C, ale pořád je to oklika.

Beru to jako daň za život ve městě, kde holt nemůže každá ulice mít svou přímou tramvajovou linku kamkoli si usmyslí. Tak snad těch pár minut navíc či přestup brněnskou populaci nebude kosit po desetitisících…

Gwann

Ze je v oblouku vadi akorat ajzenbonu. Navic problem je hlavne s nemoznosti prevyseni a mozna vetsi mezerou mezi vlakem a peronem.

K navestidlum – tohle by snad taky melo jit, ne?

Gwann

A k te vzdalenosti – 10 minut navic to neni pesky ani omylem, 3 minuty salinou rozhodne taky ne. Na stavajici chodim pesky, 17 minut/1700 metru kdyz specham. Dalsi vic mez kilometr (vychazi mi to na 1100 metru) je uz celkem dost. (Mimochodem, kde jsou ti chytraci vykladajici o autobusech na navsi vs zastavka vlaku 500 metru od navsi jako argumentu pro ruseni kdejake trate?). Na jih od dolniho nadrazi bydli tak 5% obyvatel Brna. A ke kapacite, myslite, ze slouceni nakladni a osobni dopravy, navic tusim s urovnovym i zhlavimi, je optimalni? Kdyby se neODSunovalo, mohl se koupit prior… Číst vice »

Pepe

Jistě, místo Teska nové autobusové a nad ním na pilotech nové vlakové nádraží. To by bylo centrální řešení pro dojíždějící a vlakem cestující Brňáky.
Podotýkám, že nemyslím to Tesko u Olympie…

xyz

Falešné dilema mezi nulovou variantou a odsunem, bez uvážení modernizační varianty pod Petrovem.

Radek

Nechci tu zavádět nějaký bodyshaming, ale pokud někomu fakt vadí ujít těch 800 metrů víc, tak by se měl místo kritiky přesunu zamyslet… ehm… nad svým vlastním prostorovým uspořádáním.

platamond

Jako občasný návštěvník O.K. Pro denní dojíždění je to velká motivace ke změně dopravního prostředku.

Gwann

Asi tak. Jak leta plynou, tak pohodlnim, tak to by to mohlo byt brzy na gumokol domov-kancelar (kde mam i misto). Nestesti mne tohle v produktivnim zivote uz nestihne potkat.

Peter

Denní dojížděčí ztratí denně tolik času, ze se na to postupně vykašlou a budou jezdit autem…

Pedro72

No ty kráso, to je argument… Tady přece nejde o kroky, ale o čas.

Gwann

Je to alternativni genius.

Gwann

Fakt ftipnej. Jako jit 1,7 km nebo 2,8 km rano v sest, snih dest mraz, je celkem rozdil. Tech 1,1km navic je pro vetsinu lidi minimalne 15 minut, pro mne 11 min, protoze chodim 6km/hod.

Takze si strc (tykam zcela umyslne) tyhle utoky ad personam vis kam

MaT

Aha, takže když se někomu špatně chodí, kvůli artróze ať už spojené s věkem či třeba po nějakém úraze, tak navážet se do něj je body shaming? 🙂

Ne ne, na to, co tu bylo už dávno, tenhle moderní termín fakt zavádět nemusíte. Označovalo se to jako posmívání se postiženým, jejich dehonestace, případně jsem ještě narazil i na termín ableismus, ale ten do ČR doputoval také až v posledních letech…

Vojtěch

2028, kdy 2029?

Okoloidúci

A Markétka by (keď už teda „vraj“ používa MHD — aspoň podľa reklamy v šaline :))) ) nechcela radšej použiť peniaze na zvýšenie taktu niektorých liniek?

Nie?

No to je fakt cez „čiaru“ :)))

JanP

ať to dají raději na charitu, oprava, do rozpočtu městský částí nebo do školství, to je mrhání financema, to je děs

Nose Peak

Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku…

tarten

Tak tohle proroctví už jsem pozapomněl. Rozhodně se stalo!!
Děkuji za připomenutí…

xyz

Model odsunutého nádraží jsem viděl v (tehdy jen pár týdnů dokončené) Vaňkovce už koncem května roku 2005.

Vč. tehdejší zmínky, že „k tomuhle budou lidi chodit skrz Vaňovku“.

Průvodce původní Aleš

Já pamatuju někdy o 10 let později byl na Staré radnici (na té, co visí krokodýl) k vidění model celé nové čtvrti.

Ivan_pha

A není to málo?

To je tak, když jsou peníze předem určene na nějaké použití a nemůžou se převést někam smysluplně. Ať žijí fondy a dotace.