Mobily už vozí jen elektromobily. Logistika největšího českého operátora přešla na elektřinu

Flotila elektromobilů logistické společnosti PJ Expedis.Flotila elektromobilů logistické společnosti PJ Expedis.

Bezemisní dopravu začínají po logistických či spedičních firmách stále častěji vyžadovat samotní zákazníci.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JackBrno

To jsme opravdu rádi, že mladí progresivní manažeři korporátů nakupují elektromobily. Díky nim pak můžou vykládat, proč nemůžou zlevnit a my jim jejich rudozelenou ideologii nedobrovolně platíme. No a ve statistikách to pak vypadá, že o elektromobily je skutečný zájem, což samozřejmě není pravda, protože tihle manažeři to neplatí z vlastních, ale z cizích peněz.

Kotoul Brno

Prosím autora článku – nenazívejte tuto dopravu „bezemisní“. Děkuji!

Gouda

Tak určitě. A stejně, jako nikoho desítky let nikoho nezajímaly dopady spalování fosilních paliv, teď desítky let nikoho nebude zajímat masivní energetická náročnost celého výrobního cyklu lithiových baterií, a ještě o poznání horší problémy s toxickým odpadem.

Jirka

Staré baterky nejsou, ale odpad, ale zdroj pro recyklaci, která už normálně funguje. A když mluvíte o tom, že to nikoho nezajímá, tak celkem jo a podmínky pro povinnou recyklaci se nedávno schválily.

Vojtech

O použité baterie je dost bitky. Zrovna bych je z cca 5 aut koupil na domácí úložiště.

M474003

Bezemisní doprava? Emise vznikají i při chůzi pěšky.

kix

bezemisní doprava neexistuje resp. zatím nebyla vynalezena, ale to se tak nějak nehodí říkat

david

Kolik lokalnich emisy vznika, kdyz si to dobijete z lokalnich FVE? Navic nevznika ani tolik bordelu pri brzdeni – vetsinu vezme rekuperace.

Nebo co byste navrhoval pro snizeni prachu a skodlivin v ulicich mest? Zakaz vychazeni? Vetsi podporu jezdcum na zviratech?

Chronosphere

Pěší chůze,v zimě dřeváky,v létě naboso. To by mohlo zabrat.

Rosťa

900 km denně a celkem 5 000 km za měsíc? To já nejezdím denně podstatně min kilometrů a za měsíc to mám také za 5 000 km.

Petr

Je to nějaké divné počítání. Buď zbylé dny nabijí, nebo opravují.

Vojtěch

Aby se jim na pracovní dobu nepodíval inspektorát práce, 900km denně, byť jen občas, znamená, že řidič jede 9 hodin rychlostí 100km v hodině. A nebo je v práci mnohem víc, než by jako řidič měl.

A takových bot by se tam dalo najít víc. Jako článek podporující současné náboženství nic moc.

Jirka

Možná to najedou ty 4 dohromady za den. To už vychází na 225 km, to se dá po Praze najezdit a té baterce bude takový ježdění svědčit a pak to i vychází na 5000 km na jedno aut, když jezdí v pracovní dny.

Halamus

Správně, dyk je v článku napsané „Dohromady najezdí v průměru 900 km denně se stovkami jízd každý den.“

noerf

Banky nabízejí lepší úrokové sazby na elektroauta, lepší úrokové sazby na úvěry a někteří odběratelé jsou pošahaní ekologií a přitom efektivita je na druhé koleji, protože reálné náklady přebíjejí nesmyslné dotace.
A pak zjistíme, že státy jako Čína, Indie a další se z rozvojových států stávají vyspělejší než Evropa, která žije poslední dobou z toho, že si půjčuje, kde se dá (občané, jiné státy nákupem dluhopisů, tisk peněz) bez toho, aby se to u většiny států dlouhodobě zlepšilo.

PetrH

EU moc ropy nemá. Přechod na elektromobilitu zajišťuje, že peníze zůstanou tady a nebudou odcházet na podporu Ruska (53 miliard korun jen z ČR za loňský rok) či arabským šejkům. Tyhle peníze lze použít na energetiku.

jack-ketch

To „tady“ píšete z Číny, která kontroluje výrobu většiny komponent na elektromobily a a většinu zásob lithia, nebo z Konga, kde dětští otroci ručně těží kobalt do baterek?:

Jirka

Ten kobalt se tam těžil i pro spalováky. Naštěstí už máme v provozu baterky bez kobaltu s LFP chemií. A nic nebrání využít naše zdroje Lithia a ty baterkárny mít tady. Proč to nechat Číně?

Jarek

Jsem teď šotil v okolí přístavu Koper, a z lodí překládají na autovlaky e-BMV, na té lodi nebylo napsané Čína, ale asi ta loď neplula např.z Hamburku do Koperu….

Jirka

Oni mají spoustu továren po celým světě no.

Jirka

Jinak Koper je moc hezkej co?

MP22

Opravdu jste si jistý, že není Čína nebo jiné asijské země zadlužená více než státy EU? A víte vy vůbec, z čeho se financuje ten ekonomický boom Indie? Nevíte, nevadí, stačí mít silný anti-eu žvást a lajky to nahoní lépe. K čertu s rozumem, sláva demagogii!

noerf

Otázka je, kolik z toho zadlužení jde do investic a kolik do mandatornich výdajů. Evropa nedávno byla efektivní, protože například v energetice dokázala zásobovat podle potřeb spotřeby za rozumné ceny. Při dostavbě jaderného bloků v Dukovanech požadoval ČEZ garantovanou výkupní cenu 1200 Kč/MWh, dnes se pohybuje obvyklá cena pro dlouhodobé kontrakty nad částkou 2500 Kč/MWh, což by reálně znamenalo zkrácení návratnosti investice na polovinu. Mimo to zde dotujeme nestabilní zdroje elektřiny (energie ze slunce, větru), jež vychází nyni pro domy s nákladem okolo 3000 Kč/MWh a to díky dotacím. Pak dochází k placení kapacitních plateb uhelným elektrárnám a plynovým elektrárnám… Číst vice »

Vojtech

Na 1 l benzinu potřebuješ 2 kWh elektrické energie v rafinerie. Neboli elektrárny zapojené do Kralup a Litvínova. Energie máme dost, je Rus, Arab, Američan a Nor ostrouhá…. Jo a nám zmizí emise a prodloužíme si kvalitní život o cca 5 let…

libcha

Neumím si představit tuny SIM karet. Kolik SIM karet to je?

Ale jinak pro rozvážkovou službu na krátké vzdálenosti s neustálým rozjížděním a popojížděním jsou elektrické dodávky podle mě ideální.

Peeetr

Tuny „SIM karet a kabelů“.

Petr

Tuna SIM karet Twist je cca 16 666 666 ks.

PetrH

Akorát bych uvažoval i obal… a krabice, ve kterých je celé balení.
Stránka nenalezena, ale tuna je 1 megagram a na ty obaly bych počítal řádově desítky gramů.

Páv

A z Číny došly pěšky! ❤️

David

Většinou vlakem…