Mníšek spojí s Prahou nová rychlíková linka, přibude noční spojení
Autobus PID v Mníšku pod Brdy. Foto: Město Mníšek pod Brdy
Dojde současně ke zkrácení intervalů mezi Prahou a Mníškem ve špičce na 7,5 minuty.
Dojde současně ke zkrácení intervalů mezi Prahou a Mníškem ve špičce na 7,5 minuty.
Jsem zvědavý na konkrétní jízdní řády, třeba jaké zastávky bude linka obsluhovat v Dobříši a v Příbrami. Doufám, že nedojde k osekání jiných linek tím směrem.
Zrovna Dobříš (vlastně i Mníšek) má noční vlaky
1:50 příjezd z Prahy
3:36 odjezd do Prahy
Jel jsem párkrát a byl jsem sám. 🙂
Trvá to dlouho.
S tím by se dalo i něco málo dělat, kdyby „se chtělo“. Ostatně pokud člověk nejede na Smíchov a do okolí, může to vycházet srovnatelně, ještě při chybějících tangentách… Zajímalo by mě, zda spoje 319 v Rymaních navážou na vlaky, nebo mají naopak za úkol vlakům lidi odebírat.
A tudíž autobus do Prahy pojede z Mníšku o cca 2 hodiny dříve, do Mníšku, potažmo Dobříše o víc než hodinu a půl dříve. Ale jo, mohlo by se jet vlakem a počkat si ty dvě hodinky v noci… 😀 To jste chtěl říci? 😉
Chtělo by to víc autobusů do Čisovic, přece jenom tam končí většína vlaků a taky jde o hlavní město tamního speciálního regionu.
Nenápadná příprava na postupné zrušení zastávek na dálnici?
Na Jílovišti už kvůli tomu změnili ÚP.
A proto ostatní linky zůstávají…
Zatím ano, dokud tam ty zastávky na dálnici jsou. Až zmizí, bude pravděpodobně linka 317 přetrasována po okreskách.
Což zjevně s novou linkou nesouvisí. Až bude v Brně nové nádraží říkali ve 30. letech 20. století… 😉
Slušné 7,5min interval a to ještě na obzoru nárůst dálkových linek po dostavěné D4 z jižních Čech. Rýsuje se nám nový úsek ucpané dálnice.
Jojo, ten jeden autobus za 7,5 min tu dálnici totálně zaseká. 😀
Určitě mnohem víc, než ty desítky aut, které nahradí. 😀
Pevné věřím, že váš komentář byla ironie, ale smajlíky ani jinou indikaci nevidím…
Když je nahradí, tak je to OK, on je ale pouze doplní. Řekneme si to do roka a dne. Snad se alespoň prodlouží bus pruh, aby to nestálo všechno pohromadě. Nebo si snad myslíte, že z jižních Čech budou někteří nadále jezdit po I/3 do Prahy?
Doplní, ale nebude to on, který způsobí to zacpání. Spíše absence racionality v dopravním plánování. Styl ‚vše pokud možno do aut’…
Ten bus pruh je potřeba alespoň k Voznici, jinak to bude opravdu stát v kolonách . Nezapomínejme, že autobusová doprava na D4 nahrazuje neexistenci kapacitní příměstské železnice (Mníšek-Dobříš-Příbram) Ostatně Kraj přeci plánuje alespoň malé odlehčení páteřní linkou do parkoviště P+R Dubenec. https://zdopravy.cz/cesta-k-odlehceni-praze-od-aut-stredocesky-kraj-vybral-deset-mist-na-zachytna-parkoviste-65735/
Copak ta železnice existuje, jen by musely vlaky jezdit častěji než po hodině ve špičce a dvou hodinách v sedle. A kdyby se nevytrhala vlečka do Kovohutí, tak mohl mít Mníšek zastávku blízko a jezdit až na Hlaváku bez složitého přestupování dvěmi linkami metra. Vlaky mohly místo ukončení v Čisovicích zajíždět až před Kovohutě, kde by se udělala zastávka. Asi jako se z vojenské vlečky do Milovic udělala trať, tak podobně mohl být půlhodinový takt, jeden vlak do Dobříše a jeden do Mníšku
Jakkoli máte pravdu pokud jde o možné využití vlečky z Čisovic ke kovohutím do Mníšku pro osobní dopravu, nedá mi to, abych se nezeptal: z jaké vojenské vlečky do Milovic „se udělala trať“?
Ani v Milovicích přece k žádnému prodloužení regionální trati po bývalé vojenské vlečce nedošlo a jediný z poslední doby známý pokus o využití dosavadního kolejiště nějaké vlečky pro osobní dopravu je podle mě ten podivný paskvil v Praze-Čakovicích.
Je v číslování příměstských linek v PIDu nějaká logika? Na první pohled to končí u „trojkou začínají linky vyjíždějící z Prahy“, pak už je to (alespoň zdánlivě) náhodné.
Bohužel třístovky už nestačí, takže se jde „tak nějak“ výš.
Je to na první pohled dle oblastí, kde linky jezdí.Snad jen linka 400 se vymyká, ale to je dálkový spoj.
400 je ne jen jeden spoj, ale dokonce celá linka s několika různými trasami. A dle oblasti to číslování fakt není.
Á šotouš, co rigidně vnímá slovo spoj. V mluvě normálních cestujících je v tomto kontextu slovem spoj myšlena linka, tedy možnost distat se z bodu A do bodu B.
Jistě není, jen je to patrné na první pohled. A popírání na tom nic nezmění. 😉
V mluvě normálních cestujících se slovo spoj nevyskytuje. Zato často v mluvě lidi, kteří rádi suterénně používají různé termity.
Fakt? Já šotouš nejsem. A termit, je buď tvor podobný mravenci nebo směs látek silně exotermicky reagujících. Ten termín co máte na mysli, je slovo termín. Ale ani rigidní použití správného názvosloví nijak neskryje myšlenkovou prázdnotu. 😉
Tipuji, že má na mysli, že si vy asi nedokážete rozlišit význam slov „spoj“ jako jednu konkrétní trasu v jízdním řádu a „dálkový spoj“ ve smyslu spojení dvou či několika vzdálených lokalit.
Linka není ale z bodu A do bodu B. Nevím jaká je přesně definice, ale řekl bych to jako „souhrn spojů procházejících zastávkami, které jsou pro danou linku uvedeny v daném pořadí“,
neboť linka může obsahovat více spojů s různým trasováním, jediná podmínka je, aby všechny dané zastávky byly vypsány v licenci dané linky.
Je spíš výjimka, aby všechny spoje měly stejnou trasu.
Další co nepochopil, že. Ne, většina cestujících nejsiu šotouši a nevyjádřuhe se exaktně. Je třeba vnímat kontext nejen prázdné definice. 😉
Což právě vám dost často nejde …
Když se ještě vešly do třístovek, bylo to jednoduché, ty jely z Prahy. V posledních letech se roztáhly až do 420 (teď asi i 429?), zbytek do 899 mimopražské a 951-960 noční. První integrované linky začínaly od 351 a číslovaly se podle toho kdy vznikly (351 do směr Neratovice, 352 směr Ořech atd.). Jak přibývaly, občas se utvořily svazky podobných čísel (306-311 ze Zličína, právě 317- původní 321 na Mníšek, 38x z Hájů), ale žádný pořádný systém v tom není a už asi ani nebude. =)
> 38x z Hájů
Minimalne 380 a 384 s Hajema nic spolecneho nemaji, jezdi (Vypich-)Zlicin-Beroun-Kraluv Dvur(-Zdice-Horovice)
Logika je ty čísla navzájem tak často prohazovat, aby si nikdo normální nemohl pamatovat, které číslo kam jede. A pro jistotu pak vždycky dát stejné číslo několika různým trasám.
Stěžovat si na nedostatek čísel (proto dělat linky s více variantami trasy) ale zároveň mít číslo pro jeden spoj (školní linka – jediný spoj v 7-9h).
Kvůli DPP zákaz čísel 800-826 (prostě všechby systémy zadání na 813 na číselné klávesnici musí brát jako náhradku za tramvaj – x13) a 901-903 (xa – xc).
Linka, která se přiblíží k hranicím, a jednu zastávku uznává i jízdenky sousedního IDS, musí mít v obou systémech jedinečné trojciferné číslo (rozlišovat to šesticiferným číslem nebo v případě rizika záměny přívlastkem typu Pražská/Plzeňská 317 se nesmí).
U linek 8xx nemáte pravdu, toto skončilo cca před 2-3 lety. Nyní jsou 801,3,5 použity okolo Kutné Hory.
Jen doplním, že současná 319 se změní na 429 a současná 429 na 698 :-).
Linka 319 je legendární. Začínala kdysi jako náhrada za vlak z Hostivic směrem směrem do Houstouně a Středokluk.
Ale ten vlak už tam zase jezdí.
Vůbec se venkovanům nedivím, že ty čísla úplně ignorujou.
Ta čísla mají smysl hlavně pro ty co ta jednou jednou za uherák.
Podle řádu vím kam chci jet a jen si hlídám číslo. Už nemusím číst nápisy a přemýšlet jestli nasedám správně nebo dojedu jinam.
Tak to potom dost často nastoupíte na opačný směr nebo na jinou směrovou větev linky.