Mníšek spojí s Prahou nová rychlíková linka, přibude noční spojení

Autobus PID v Mníšku pod Brdy. Foto: Město Mníšek pod BrdyAutobus PID v Mníšku pod Brdy. Foto: Město Mníšek pod Brdy

Dojde současně ke zkrácení intervalů mezi Prahou a Mníškem ve špičce na 7,5 minuty.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

Nenápadná příprava na postupné zrušení zastávek na dálnici?

Petr

Na Jílovišti už kvůli tomu změnili ÚP.

Petr

Slušné 7,5min interval a to ještě na obzoru nárůst dálkových linek po dostavěné D4 z jižních Čech. Rýsuje se nám nový úsek ucpané dálnice.

Kuba - Dopravní videa.cz

Jojo, ten jeden autobus za 7,5 min tu dálnici totálně zaseká. 😀
Určitě mnohem víc, než ty desítky aut, které nahradí. 😀

Pevné věřím, že váš komentář byla ironie, ale smajlíky ani jinou indikaci nevidím…

Petr

Když je nahradí, tak je to OK, on je ale pouze doplní. Řekneme si to do roka a dne. Snad se alespoň prodlouží bus pruh, aby to nestálo všechno pohromadě. Nebo si snad myslíte, že z jižních Čech budou někteří nadále jezdit po I/3 do Prahy?

Pezos

Je v číslování příměstských linek v PIDu nějaká logika? Na první pohled to končí u „trojkou začínají linky vyjíždějící z Prahy“, pak už je to (alespoň zdánlivě) náhodné.

Radek

Bohužel třístovky už nestačí, takže se jde „tak nějak“ výš.

M19

Je to na první pohled dle oblastí, kde linky jezdí.Snad jen linka 400 se vymyká, ale to je dálkový spoj.

Honza V.

400 je ne jen jeden spoj, ale dokonce celá linka s několika různými trasami. A dle oblasti to číslování fakt není.

M19

Á šotouš, co rigidně vnímá slovo spoj. V mluvě normálních cestujících je v tomto kontextu slovem spoj myšlena linka, tedy možnost distat se z bodu A do bodu B.
Jistě není, jen je to patrné na první pohled. A popírání na tom nic nezmění. 😉

Honza V.

V mluvě normálních cestujících se slovo spoj nevyskytuje. Zato často v mluvě lidi, kteří rádi suterénně používají různé termity.

Matěj P.

Když se ještě vešly do třístovek, bylo to jednoduché, ty jely z Prahy. V posledních letech se roztáhly až do 420 (teď asi i 429?), zbytek do 899 mimopražské a 951-960 noční. První integrované linky začínaly od 351 a číslovaly se podle toho kdy vznikly (351 do směr Neratovice, 352 směr Ořech atd.). Jak přibývaly, občas se utvořily svazky podobných čísel (306-311 ze Zličína, právě 317- původní 321 na Mníšek, 38x z Hájů), ale žádný pořádný systém v tom není a už asi ani nebude. =)

Matfyzák

> 38x z Hájů

Minimalne 380 a 384 s Hajema nic spolecneho nemaji, jezdi (Vypich-)Zlicin-Beroun-Kraluv Dvur(-Zdice-Horovice)

Honza V.

Logika je ty čísla navzájem tak často prohazovat, aby si nikdo normální nemohl pamatovat, které číslo kam jede. A pro jistotu pak vždycky dát stejné číslo několika různým trasám.

Radek

Jen doplním, že současná 319 se změní na 429 a současná 429 na 698 :-).

Lkprak

Linka 319 je legendární. Začínala kdysi jako náhrada za vlak z Hostivic směrem směrem do Houstouně a Středokluk.

Honza V.

Vůbec se venkovanům nedivím, že ty čísla úplně ignorujou.