Mnichov rozšiřuje tramvajovou síť, na severu začalo budování kilometru nové tratě
Vizualizace rozšíření tramvajové trati na severu Mnichova. Foto: MVG

Stavba počítá se dvěma etapami, hotovo má být v roce 2029.

Stavba počítá se dvěma etapami, hotovo má být v roce 2029.
Dejme tech 100km v Mnichove do perspektivy:
Bratislava 42km
Brno 70km
Mnichov 100km (bude)
Praha 142 km
Budapest 158
Viden 171
Moskva 208
St. Peterburg 231
Melbourne 250
Mnichov má u metro a také S-bahn. Srovnatelné to úplně není.
S Prahou či Vídní ano.
Tak Mnichov má zase nejhustší síť metra (95 km, 8 linek) oproti 65 km a 3 linkám v Praze a 84 a 5 linkám ve Vídni.
Plus zrušenou část tramvajové sítě, aby bylo na povrchu dost místa pro BMW. 🙂 A k tomu kloubové autobusy s vleky…
1) Kloubové autobusy s vleky nejsou. Jsou sólo autobusy s vleky aby se dala regulovat kapacita v sedle.
2) Zrušená část tramvajové sítě nebyla nahrazena BMW ale U-Bahnem.
Ale co by mohl člověk chtít od zapšklého příznivce starých pořádků?
Neměla by Praha brzy pokořit 150 km?
Milán 157 km tramvaje, 95 km metro.
Doporučuji se pořádně podívat na vizualizace všem, kteří navrhovali Dvorecký most. Takto mělo vypadat jeho řešení tedy tramvaj, obousměrná cyklostezka a široký chodník.
Morfologicky to trochu připomíná brněnskou konečnou Štefánikova čtvrť a prodloužení tramvaje na Lesnou, a tedy i měřítko je jiné 🙂
To propojení na železnici souvisí i s rozvojem S-Bahnu, teď tam osobní vlaky nejezdí.