Mnichov od února zakáže vjezd dieselových aut s Euro 4 za vnitřní okruh
Mittlerer Ring v Mnichově. Foto: Jimmy Baikovicius / Flickr.com
Mnichov dlouhodobě překračuje povolené koncentrace škodlivin v ovzduší.
Mnichov dlouhodobě překračuje povolené koncentrace škodlivin v ovzduší.
Jak se to bude rozlišovat? Dosud nejvyšší, zelená známka (4) platí pro Euro IV a lepší společně.
Je videt, ze brzo bude v CR mnohem vice ‚lestenek‘ z Bavorska po duchodci, kterym je aspon 13 let a jedou na naftu.
V Bavorsku tyhle auta fakt nejsou nijak masivne zastoupena.
Nebo ty narky jsou o tom, ze uz tam nikdo nedotahne svoji vyvonenenou O1 v TDI na adventni trhy? Snad to mistni obchodnici taky preziji.
Toto mi přijde nehoraznost. Auta se homologuji a mají pravidelnou technickou. Nechápu, jak je možné, že nějaká samospráva si může říct, že auta, která všechny podmínky pro svůj provoz na pozemních komunikacích splňují, tam najednou nemůžou jezdit. A pokud může, tak by měla majitele těchto vozidel odškodnit.
To není těžké pochopit. Samospráva je volena místními voliči a ta je zastupuje. Určitě znají názor veřejnosti – kdyby ne, nebo ho ignorovali, nebudou příště zvoleni. Nebojte, u nás se tohle nemůže stát.
Je to asi jako kdyby (jak to vyjádřit způsobem srdcím mnoha diskutérů bližším) si požadavky na vlaky stanovovalo zvlášť každý nádraží.
Jednou se to stanovuje stejně v celý Evropě (a z velmi dobrých důvodů), tak si každá samospráva nemůže tyhle požadavky svévolně upravovat.
Právě že může a Vy s tím, bohužel nebo bohu dík, nic neuděláte. Nezbývá než se s tím smířit, stejně jako i s jinými věcmi.
proc by nemohla?
jakkoli jsem autickar, tak respektujme obyvatele. pokud si idhlasuji, ze budou mit ruzovy fasady, tak at si je klidne namaluji.
a stejne totez s auty.
Ovšem jsou homologovaná podle dávno neplatných norem, nahrazených novějšími. Kdokoliv může říci, že už nebude tolerovat zařízení pracující podle zastaralých norem. To že se to dosud toleruje neznamená, že je na to nějaký patent a že to musí tolerovat kdokoliv, kdykoliv a kdekoliv.
cili ted zpochybnujete i znacku zakaz vjezdu?
Většina z vás ignoruje to, že obyvatelé Mnichova to z velké části vítají a problém s tím nemají. Takže je to v pořádku. To, že se to nelíbí nám a že už si tam legendární Octavií 1.9 TDi na výlet nezajedeme je naprosto nezajímá.
Přesně, zato my tady budeme dýchat ty staré plečky. Zakázal bych plošně auta E3 a starší. Euro6 norma tu je už kolik, 8-9 let, Euro4 tak 17? Proč by se stále měl brát ohled na skanzen? Mně ty čmoudící staré herky, co žerou olej, vadí. Nechci to dýchat, ale někdo má pocit, že mu nesmíme bránit v tom jezdit a že jeho právo je přednější, než mé právo na čistější prostředí.
Já bych to řešil zdaněním podle vypouštěných látek. Tak to má třeba Švýcarsko.
Protože vyhodit funkční věc a kupovat, tedy vyrábět novou, která čmoudí o trochu míň, to je to správné “eko”, že? Tohle říkáte z blbosti nebo vás za to platí?
Nemám na mysli, že čmoudí o trochu víc. Asi se můžeme shodnout, že věc používáním degraduje, jednotlivé díly se opotřebovávají a funkčnost se snižuje. Mám na mysli auta, kterým jejich majitelé nedopřávají patřičný servis (hlavně že to jede) a pak jedno takové auto udělá víc čmoudu, než stovka dalších.
To možná ano, nicméně i takové emise jsou nic ve srovnání s výrobou úplně nového auta.
CO2 asi jo, ale NOx škodí i přímo lidskému zdraví (zarozdíl od CO2, které je spíš klimatický problém) a být přímo u zdroje není zrovna nic super. Prach totéž, starší auta obecně vypouští víc pevných částic než nová, ve městech taky přímo lidem pod nos. Reálně jsou to miliardové náklady na zdravotnictví.
Emise oxidů dusíku (jedna z hlavních náplní emisních norem Euro)? Nepletete to s CO2? Fakt to není „nic“, oxidy dusíku mají zásadní zdravotní dopady.
Od toho jsou technické prohlídky. Podle mě je nesmysl, aby si v tomto každá samospráva stanovování vlastní odlišná pravidla.
technicka ale nekontroluje, jestli auto s normou Ex opdovida norme Ex+3.
Ma …ma …ma-goooooor
Jak víte, že vítají? On se jich někdo ptal?
Gajdo, a proč byste tam na výlet chtěli jet? Kór zrovna do Mnichova – poslední léta je tam černo, nebezpečno (jezdím tam mám tam rodinu), teď EURO omezení pro diesely – není lepší utratit své peníze jinde, kde vaše peníze uvítají, je tam lépe, bezpečněji a nehážou vám klacky pod nohy?
Když mě někde nechtějí, kašlu na ně – přece jim nebudu vnucovat svoje peníze přes jejich odpor 🙂
Nejdůležitější jsou při těchto omezeních výjimky. Jeden starý náklaďák s výjimkou totiž dokáže zamořit ulici víc jak několik stovek projíždějících osobáků.
Jenže „staré“ dieselové saze krásně vykašlete ven. Zato commonrail vstřikovač bez DPF (Euro 4, dělalo se ještě v r. 2010) vám pod nos pustí drobounké částice, se kterými si plíce neporadí. Karcinogenní skvost.
Stejně jako v pohodě vykašle uhelný prach, viz Londýn 1952
ty drobounké částice jsou i v těch starých dieslových sazích, jen jsou tam navíc ještě i ty velké.
Jaké je to uvnitř okruhu s rezidenty? Jde o lidi, co si nové auto dovolit nemohu, nebo vlastní například veterána a najednou s ním tedy nesmí dojet k sobě domů?
V článku se píše: „Místní si budou moci žádat po přechodné období o výjimky.“
Genug?
Spíš by mě zajímalo, co to pak udělá s cenami nemovitostí uvnitř okruhu.
Dojet si (jakýmkoli svým) autem ke svému domu není základní lidské právo, a to ani po vyslovení kouzelného slůvka „rezident“.
Na druhou stranu právo, aby mi stát bez pádného důvodu nezasahoval do toho, jak užívám svůj majetek, patří mezi základní lidská práva. A pokud jsem si koupil auto, které v té době splňovalo veškeré normy, tak není možné, aby mi uprostřed jeho životního cyklu najednou někdo řekl, že ho nesmím používat. A pokud je to tak strašně důležitý, že se bez toho skutečně nelze obejít, tak by ho měl vykoupit.
To teda hodně kroutíte. Auto není jen majetek, je to i technické zařízení, co musí, to podtrhuji, musí, splňovat spoustu věcí, norem atp. a klidně vám můžou zamezit stroj používat v určitém správním prostoru, když už tamní aktuální normy neplní z jakéhokoliv důvodu (mít majetek staticky v garáži vám nic bránit nebude, lidská práva jsou v pořádku).
Tohle bude houstnout, protože doba tolerance jedovatých zplodin pomalinku klesá a bude to jen zrychlovat.
svoboda jednoho zacina a konci tam, kde zacina a konci svoboda jineho.
vy mate pravo jezdit autem. nikoli narok. a ono maj pravo si urcit co budou a nebudou dejchat.
To, že zamořujete životní prostředí látkami, které zkracují průměrný lidský život, je dost pádný důvod.
Že auto škodí ostatním jste věděl nebo mohl vědět už při jeho nákupu. Místo psaní o výkupu radši buďte rád, že něco tak škodlivého můžete provozovat, aniž byste musel platit skutečné náklady na provoz.
Skodi jenom jejich pohledu, to prezijou. Nemaj na vyber.
a benzín nebo plyn nekouří? Takže když to bude benzín/plyn s euro 3 nebo 2 a nemusi to byt zrovna bmw, tak tam může?
Mnichov má už několik let pro vjezd, jako i ostatní města normu E4 , jen u nafty je dodatek že jedině E5 a výše. Takže s benzínem či plynem jedině od E4
Normu E4 nebo zelenou plaketu číslo 4? Tu totiž dostane benzíňák i s EURO1.
A věří někdo ze to pomuze? Vzdyd za Covidu se v dobach omezeni doprava snížila na polovinu, ale emise to bůhví proč nekopirovaly. A pokud vím nikdo to dosud nevysvětlil.
Protože se to prostě nehodilo. Takže se doufá, že se na tuhle drobnou nesrovnalost v jinak jistě výborném plánu zapomene.
To nevím kdo vám nakukal, že znečištění během lockdownů nekleslo. Zprávy o tom běhaly docela pravidelné.
https://www.frekvence1.cz/clanky/pozitivni-dopady-karanteny-jak-dnes-vypadaji-mesta-se-silnym-znecistenim.shtml
Nebo nesmrtelná Wikipedie: https://en.wikipedia.org/wiki/Impact_of_the_COVID-19_pandemic_on_the_environment
Kritikům v diskusi níže bych vzkázal, že se pokouší vyrazit otevřené dveře. Ono je totiž snadné pod jedním zastřešujícím pojmem (ekologie) či dojmem (zelená) zmotat víc věcí dohromady a pak argumentačně bojovat proti větrným mlýnům (potažmo slaměným panákům). Opatření si můžeme vykládat jako další dílčí znevýhodnění motoristů, které má zatraktivnit udržitelnější způsoby dopravy. Nebo v tom můžeme vidět hujerství městské rady, která chce předběhnout většinu evropských měst v honu za uhlíkovou neutralitou. Vtip je v tom, že ani jedno cílem tohoto zákazu NENÍ. Skutečným cílem je omezení sajrajtů typu NOx (jak stojí v článku), pevných částic či benzopyrenu. Zatímco na… Číst vice »
Jedním dechem dodávám, že v Praze si totéž lajsnout nemůžeme už jenom proto, že vnitřní okruh ještě nemáme.
To území se dá samozřejmě vymezit i jinak, než vnitřním okruhem.
Aby se teda ze silnic v obytných čvrtích stalo už úplné parkoviště, ale v turisté v okolí magistrály se nadýchali čistého vzdoušku. To asi každému prohraje volby.
A především Praha dodnes nemá dálniční okruh, takže do ní chtě nechtě musí vjíždět auta, která by jinak v Praze vůbec nebyla. Ale poděkujte Ano bude líp, že 8 let nekecali, makali a ani se nekoplo do země.
Hlavně je to úplně fuk, protože ten tranzit tvoří minimální podíl.
Budete mít odvahu tohle říct lidem na Zahradním Městě a zejména na Spořilově?
V IAD to platí i tam. Ano, u kamionů je to samozřejmě jinak a zrovna tady je to hodně znát, to samozřejmě. Ale to nemá nic společného s problematikou omezení IAD v centru.
Rozhodně se nechci zastávat ANO, ale já si myslím, že být to fakt jen na Ťokovi/Kremlíkovi a Havlíčkovi, tak se aspoň ta 511 už i stavěla … jenže do toho hází vidle kdo může i nemůže a v podmínkách naší legislativy …
Ostatně, je to viděl i leckde jinde, na silnici i železnici.
Gratuluji k vaši naivitě. Zvláště Kremlík, to byl muž činu. Ten potřeboval posudek a stanovisko právníků i na to, zda se může jít vyčurat.
myslim, ze prazec nenarazel na to, ze diky absenci vnitrniho okruhu nemame podle ceho tu oblast vymerit, ale ze diky absenci vnitrniho okruhu v podstate neexistuje moznost, jak pripadnou podobnou zonu v praze objet
Což je taky kravina, protože celej sice není ani jeden okruh, ale postavenýho je z MO a PO tolik, že když připočtem „průmyslovej polookruh“ a další kapacitní ulice v Praze, kudy objet by to vždycky bylo. Jo, občas je to o něco delší, než kdyby byly okruhy úplně hotový, ale nemožný to fakt není.
Obyvatelé Spořilova a Zahraďáku love this!
Těm dělaj problémy hlavně kamiony, který už do centra nesměj dávno…
Jo, ten vnější okruh chybí, to je fakt. Některý jeho části velmi silně, některý míň. Vnitřní už je s o dost větším otazníkem a rizikem, že nadělá bez dalších opatření víc škody než užitku.
Ale případný omezení vjezdu do centra a hlavně průjezdu centrem pro osobní auta je na dostavbě okruhů dost nezávislý. Dokonce je možný, že by díky němu chyběly (hlavně ten vnitřní) o poznání míň…
lidi bydlici v oblastech kolem prumyslovy vam podekuji…
jinak doporucuji se nekdy do tech mist, ktera navrhujete jako objizdku, podivat osobne.
ono iz ted tam neni k hnuti … a vy byste tam cpal dalsi tramzitni dopravu? inu, napad ueovne diskuse na novinkach
Víte, on to není uzavřenej systém. Když se to tam víc ucpe a centrum se víc otevře pro alternativy typu MHD a spol., bude to motivovat přesedat z aut do pro město efektivnějších dopravních prostředků. Pokud se tím zrychlí cesta přes centrum jinak než autem, zlepší to (po nějaké době potřebné na ustálení) situaci i na těch objízdných trasách. Zkuste si najít věc, které se říká Downs-Thompson paradox. Něco jinýho by byl tranzit, kterej nemá v Praze start ani cíl, ale toho už zřejmě v tom centru je fakt minimum. Ten už v těch místech, o kterých mluvím, dávno je,… Číst vice »
Už zase zelení řehtají? Že jim to není blbý, na jednom průseru aktivnš spolupracovali a do dalšího se obratem navážejí… Ačkoliv, o to možná jde, udělat větší rozruch, aby se na ten předchozí (předčasné zhasnutí AE, převedení kdečeho na plyn, a jako hřebíček „zajištění“ co největšího procenta ZP z russka) který mimochodem podle mně vykazuje prvky aktivní sabotáže co nejdřív zapomnělo…
Pokud ty různé zelené neplatí přímo Kreml, tak z nich má minimálně velkou radost.
Jo jo, to, že od Ruska nebudeme odebírat ropu a plyn, to dělá Kremlu fakt ohromnou radost…
Jenom pro info – ten „dopravní klub“ je takový mnichovský Auto*Mat. Jméno evokuje spíš něco jiného, ale dělají prakticky to samé.
A za pár let je opět budou brát na milost tak jako dnes uhlí a dost možná zanedlouho jádro. Ta zelená je jen na oko , ale jen v dobách hojnosti a blahobytu.
Za pár let 😀
Tou dobou to budou už takové popelnice že by si do toho v Německu ani nikdo nesedl :-DDD
Po Mnichově a v okolí ještě jezdí něco staršího 13 let? Tam si přece auťáky kupují co pět let nové a z toho významné procento už budou e-auta. Jelikož Evropa je dvou až třírychlostní, v takové Praze stopka na Kačerově pro dieselové motorizace splňující pouze normu 4 nebo starší by znamenala zhroucení svobod a rupnutí linky metra C. A kdyby se to aplikovalo na území uvnitř od Pražského okruhu, tak by se aspoň zjistilo, že stále není hotový. Nařídit, zakázat si mohou dovolit tam, kde na to ekonomicky a mentálně mají, ovšem s důsledkem vzniku nových -ismů, což je obvykle… Číst vice »
zhroucení svobod? zas tak moc to sluníčko dnes nesvítilo, aby vás chytal fantas
Uvnitř Pražského okruhu? Víte vůbec, který to je? Tam patří třeba i Jesenice …
Když si takové nesmysly zavádí doma, čert je vem. Ale pseudozelenou stupiditou nám vytvořili energetický holokaust v celé Evropě. A zakceleroval jej teď ještě russký zločinec kterého stvořila (kupodivu zase Němka) Merklová…
Ale jdi ty brepto. Holokaust si možná děláme sami tím, že se tím benzínovým a naftovým svinstvem ládujeme.
….která je původem Polka a žila v NDR. Tyhle jednoduché odsudky jsou fakt úžasné.
V jiných německých městech se to neosvědčilo, ale budou to drtit dál.
Až do úplného konce jako vždy.
„bis zum bitterem ende“ jaja…
Aby to nebylo nakonec nebylo jako měření emisí z Praze, kdy se emise z osobních automobilů doložily měřením na ÚAN Florenc. Důležitý je katastrofický scénář, nikoliv fakta.
Však oni budou mít Němci brzo jiné starosti, než nějaké emise.
Tak hlavně jsou to jejich města, jejich zastupitelé, jejich zákonodárci … Tak ať si dělají TAM co chcou.
Tyhle nesmysly se bohužel vždycky dříve nebo později objeví i tady.
coz je ale vicemene v poradku