Mladá Boleslav kupuje 17 autobusů Iveco na bioplyn

Autobusy Iveco Urbanway v Mladé Boleslavi. Foto: Dopravní podnik Mladá BoleslavAutobusy Iveco Urbanway v Mladé Boleslavi. Foto: Dopravní podnik Mladá Boleslav

Dopravní podnik využije bioplynovou stanici města.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Greta

Nebudou na bioplyn, ale na stlačený biometan, tedy de facto CNG.

MHD

Jestli to bude Urban, co uvnitř vypadá jak TOI-TOIka, tak případný smrad unikajícího bioplynu bude působit přirozeně a nepřekvapí.

Jan

Kde vezmou tolik bioplynu? Každopádně držím palce…

Jarda

Bude ta MHD konečně k něčemu a začne fungovat? Nebo pořád nefungující paskvil bez integrace v pidu a podobně? V současnosti se vyplatí využít sdílený bicykl.

Anonym

Ty stávající Urbanwaye už jsou na tom po 6 letech špatně a tak se jich koupí dalších 17…

Pavel Vavříček

Budou to Urbany nebo Streetwaye?

MP22

Budou v pyžamu?

noerf

Výměna autobusů po šesti letech ukazuje, ze tamní dopravní podnik je na finančně zřejmě dobře.

zdenek102

Co se tak dívám na seznam-autobusu tak mají 7 Mercedesů z let 2004-2007 a pár kusů Crossway LE z roku 2008. Nemá se jednat o náhradu právě za tyto vozy?

Jenda

Ty Mercedesy paradoxně i po téměř 20 letech poskytují to nejpohodlnější svezení. Velmi tiché, prostorné, tlumené. Akorát nemají klimatizaci, ale to myslím v Boleslavi nemají ani ty nejnovější vozy

zdenek102

To v žádném případě nerozporuju.
Za mě bylo jedno z nejlepších aut v MHD Břeclav právě Citaro..

Peeetr

Ne. Spíš to ukazuje, že nakupují velmi levně díky EU dotacím. Takže jsou nejspíš i schopni po vypršení minimálního času, což bývá 5 let, klidně autobusy i prodat komerčně dráž, než za ně sami zaplatili.

Jiří Kocurek

Provozují 11 busů ve stáří 15 až 19 let. Což je poněkud v rozporu s hypotézou, že je po 5 letech mění.

Citelisy dávali pryč ve věku 18 let: https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=522&vyrobce=Irisbus&ntyp=Citelis+12M

Peeetr

Já nepíšu, že to dělají.
Já jen psal, že kdyby to dělali podle „noerfa“, tak to není důkaz, jak jsou na tom dobře, ale že EU dotace jsou tak velké, že pokud by je získávali na všechny nové busy, tak by spíš pro chudé MHD dávalo smysl se maximálně zaměřit na prachy navíc, díky co nejrychleji legálně možnému přeprodeji těchto busů.

Jiří Kocurek

„naváže na postupnou obnovu vozového parku“

Chápu to tak, že v ní bude pokračovat. Viz zdenek102, jen přidám link: https://seznam-autobusu.cz/dopravce/dp-mlada-boleslav