Místo zábradlí sloupky. Praha chce začít odstraňovat červeno-bílé „ohrádky“ v ulicích
Výměna zábradlí za sloupky u pražského Štefánikova mostu. Foto: TSK
Barevná trubková zábradlí podle náměstka Zdeňka Hřiba kazí dojem z města a jsou často nadbytečná.
Jak je možné, že to zábradlí nebylo památkově chráněné?!
Blíží se nám zima a uhodí mrazy. Železná zábradlí bývají často příčinou úrazů. Kovové předměty se vlivem mrazu stávají lepkavými a je nebezpečné na takové předměty sahat nebo je dokonce olizovat! Opakuji….
Neměla by je ještě před demontáži nějaká spřátelená firma kvalitně a draze natřít?
Vodící tabule, směrovací desky a výstražné a zákazové dopravní značky se budou také z té ošklivé červeno-bílé kombinace převádět do 40 odstínů šedi? Nezapomeňte černou barvou přetřít i sklíčka od semaforů, ať máme to město krásné.
To, co jste jmenoval, je určené pro řidiče aut. Ti se bohužel hůře orientují, takže je potřeba jim orientaci zjednodušit výstražnými barvami. Chodci to nepotřebují.
To je ale konina
Ano, již jsem si také všiml, sloupky vznikají i v místech kde žádné zabradlí nikdy nebylo a není tam ani potřeba!!! Zkrátka jsou všude!! Největší „radost“ z toho mají jednotky IZS kde jim vadí při zásahu a vstupům jejich technikou na chodníky!! Tento nápad je skvělý „kšeft“ pro výrobce, nic jiného než korupce v tom neni. Neznám nikoho, kdo by si tyto prý antiparkovací sloupky tak strašně žadal!!!
Tak ono to zábradlí primárně vzniklo na základě potřeby zabránit vstuku chodcům do vozovky. Již několikrát jsme se přesvědčili, že je spíše třeba zamezit vstupu řidičů na chodník nebo do míst kde se chodci nacházejí a to si myslím zajistí ty sloupky mnohem lépe.
Vstup řidiče na chodník by asi ničemu nevadil, protože v té chvíli je ten řidič chodcem.
Pochopil jste to správně. Zábradlí původně mělo bránit chodcům, aby nevstupovali na vozovku. Teď je bohužel potřeba funkce přesně opačná – bránit řidičům, aby vjížděli na chodník. Kdyby řidiči masivně neporušovali předpisy, opravdu by ty sloupky často nebyly potřeba.
Myslím si že to zábradlí tady mohlo zůstat, stačilo ho natřít na černo. Škoda že nikdo nemluví o tom cyklopřejezdu kterej vede na uzkej chodník a určitě by zde neměl být. Stejně tam jsou pak schody. Zastávka ve směru na jih zůstane doufám průjezdná pro auta jen sr zvedne chápu to správně? U druhé zanik prujezdu pro auta chápu nebylo tam dost místa na chodník.
Už by měli přestat hulit to, co hulí a vrátit se na zem. To žbrdlení má nějakou funkci, a funkce estetická to v žádném případě není. Rozdíl je zábradlí na pěší zóně, kde auta nejezdí, a zábradlí okolo chodníku, kde je na silnici docela provoz. Město je pro lidi, co tady bydlí a ne pro to, aby neutrpěl jemnocit turistů.
A nemohl by ten blb už konečně začít řešit něco skutečně potřebného a užitečného? Něco co se týká skutečné dopravy, tedy něco co je náplní funkce radního pro dopravu Hl. m. Prahy?
reálně to opravdu řeší někdo jiný, on o tom jen informuje na svých sociálních sítích, kde má větší dosah a aby z toho novináři mohli udělat článek.
Po Praze probíhá řada dopravních staveb a rekonstrukcí. Navíc i městský mobiliář a informační systém je součástí dopravy. Ale je jednodušší napsat nemístný komentář než se zamyslet…
Na snímcích není Štefánikův most, ale sousední most Čechův. Mohli byste to, prosím, v článku opravit? Děkuji.
Tmavě šedé sloupky na tmavě šedé vozovce, „kerej intelygent to vimislel“
Všechna zábradlí a sloupky se dnes staví stylem „hlavně nenápadně“. Večer to není skoro vůbec vidět, bezpečnost není prioritou.
Sloupky nejsou na vozovce ale na chodníku. Jestli potřebujete bílo-červené zábradlí k tomu, abyste se trefili na vozovku a nejezdil po chodníku, zvažte jestli byste měl řídit auto.
Tady nejde o auta, ale o chodce. To zábradlí má zastavit pěší na chodníku, aby nesměřovali do středu křižovatky – děti, slabozrací, nemocní s dezorientací, staří, opilí nebo s omamnými látkami v těle, s mobilem v ruce. Všechny tyto to zadrží a usměrní. S šedými sloupky tito budou pobíhat ve vozovce. To opravdu nechcete.
A pomyslel jste na sanitky před křižovatkou? Kam uhnout, kolikrát jen autem na chodník a sanitka konečně projede. Jenže málokdo zaregistruje šedo-černý sloupek (následují nepublikovatelné nadávky a čí že je to pomsta)
Až to někdo při parkování povalí, jak tomu máme říkat, čí je to „pomsta“?
Barva je IPeRitová, ta je teď jediná ofiko povolená – sloupy tram, osvětlení, barva nových zastávek. Občas někdo nezeptá a udělá si svou…
ani ty sloupky ano to původní zábradlí rozhodně nejsou na vozovce …
Sloupky opravdu nejsou ve vozovce.
Praha má tisíce problémů, které je potřeba řešit a od otevření Blanky neudělala vůbec nic, jen takovéto pitomosti. Kdy že Praha vyřeší třeba radlickou radiálu, na jejíž stavbě za chvíli mohou pražáci slavit 50 let? Kdy dostaví vnitřní okruh, kdy budou smysluplně řešit parkování… atd. atd., atd….. Toto je jen další živoucí důkaz toho, že pražáci totálně nezvládají správu svého města, na rozdíl od měst jiných.
Ne, ačkoliv nejsem nadšeným zastáncem současné koalice, tak Váš komentář je jen dalším živoucím důkazem whataboutismu. Kvůli tomu, že se nestaví další části městského okruhu, tak by město mělo sedět se složenýma rukama nic jiného nedělat?
Ano, nic by dělat nemělo, protože priorita je jinde a ta se musí vyřešit přednostně a hned.
Na autíčkáře ti .ere pes.
Ne, opravdu není jen jeden člověk v Praze, který něco připravuje, na něčem pracuje, proto je možné dělat více věcí zároveň. Dokonce i kdyby to opravdu byl jen jeden člověk, tak mu nebrání připravovat městský okruh a zároveň objednat sloupky místo zábradlí, které se každý rok demontuje kvůli průvodu.
Primátor má funkci jako jeden ze tří vedlejšáků k důchodu. Ať žijou aktivní senioři!
Konečně se místo megalomanských akcí typu Blanka, které pomůžou pár lidem a stejnému množství lidí uškodí, investuje do menších věcí, které nakonec pomůžou daleko většímu množství lidí.
Samotný sloupky dobrý, ale s tím řetízkem se to bude oproti trubkám blbě přelejzat, leda že by ten řetízek byl dostatečně prověšený, aby šel překročit.
Ja to ocenuji, nicmene jsme v cechach kde na vsechno existuji zlepsovaky. Na P7 kde jsou ty sloupky zapusteny do kostek je jich znacne mnozstvi nenapadne vydlabano aby se v pripade potreby dal snadno vytahnout a parkovaci misto je na svete. Po odjezdu zase zasadim a je to. Uspesne vyuzivano zejmena zasobovanim.
Zásobování na sedmičce nějaký sloupky neřeší, zastaví klidně na přechodu, ve vjezdu, na chodníku.
Neříkejte to nebo za 10 let tam zbyde jen půlka.
Dokud jsme neměli děti tak bych tleskal, teď už vím že to červenobílé zábradlí je skvělý bezpečnostní prvek takže netleskám a jsem smutný že opět vyhrála estetika nad funkcí
…a když k tomu připočteme dobrovolné slepce (oči přilepené k mobilu) a hlušce (sluchátka, mnohdy jak Otík Rákosník), možná to není až tak dobrý nápad, byť zábradlí je nevzhledné.
tak to asi aby město nechalo oplotit všechny silnice, ne?
Výhody zábradlí neplatí jen pro větší bezpečnost v dětském věku: dokud jsem normálně viděl, dýchal a chodil, tak jsem zábradlí nepotřeboval, ale teď se o ně často rád i jen opřu, aby se mi lépe stálo, když se potřebuji vydýchat. A řetízky mezi sloupky budou pro špatně vidící hodně drsná past, která bude působit pády a zranění.
Netvrdím, že zábradlí musí být zrovna červenobílé (byť to shodou okolností připomíná i pražské barvy), ani že musí být právě z lešenářských trubek (optimální kvůli pevnosti?), ale zejména na ostrůvcích zastávek tramvají by nějaká estetická zábradlí měla zůstat i v budoucnu.
Tak se opřete o sloupek, nebo o strom, nebo o označník, nebo o lampu, nebo o zeď. Svět je plný opěrek.
Jenže na ostrůvcích tramvajových zastávek takových možností, jaké nabízíte vy, obvykle mnoho nebývá – a často tam není ani přístřešek (neřku-li s lavičkou), ale jen ten označník.Pokud tam místo zábradlí udělají jen kolíky s řetízky nataženými mezi nimi, bude to rozhodně krok zpět a zhoršení bezpečnosti lidí.
A kolo si zamknu kde?
na to by ses snad měl zeptat těch, kteří tuhle změnu plánují, co my ti k tomu řekneme?
Na místě k tomu určeném.
Že jich v Praze je.
Divil byste se, ale celkem dost.
Většinou zaplácaná sdílenými koly.
Pozor na zábor veřejného prostranství při parkování svého dopravního prostředku! To by Vás někteří hnali.
Rozhodně někde, kde se to smí. Jeden soukromý dotaz, kolikrát jste si tady pod schody u Čechova mostu zamykal kolo?
Tam vůbec, proč?
Barevné červeno-bílé zábradlí je pro Prahu typické – zas mizí jedna ikona, která dlouhodobě charakterizovala Prahu… Někdo může tvrdit že je to škoda, někdo zas že je to přirozený vývoj… Aby to nedopadlo jako s tím, že Praha dlouhodobě předlažďuje chodníky na bílo s černou mozaikou – na kterých je zoufale vidět běžná poliční špína narozdíl od tmavé dlažby nebo třeba asfaltu – v duchu boje proti přehřívání města v létě – ale od letoška se změnou provozovatele se všude instalují černé zastávkové přístřešky a černá zábradlí, po městě se instalují černé sloupy na trolejbusová vedení a pod… takže taková… Číst vice »
Jak často auta naráží do zábradlí?
Málo.
Ale občas se to stane.
Jo a je to pěkně nebezpečný. Tyč proletí autem jak jehla. Sloupky jsou o dost bezpečnější.
Tak hlavně aby to podporovaly i MČ, konkrétně Praha 1 na to podlě všeho dost dobře kašle. Naposledy v ulici Stárkova, kde je přes 70 (!) metrů dlouhé přesně takové zábradlí. Nejvíc vtipné, že se nedávno opravovalo a opravilo se přesně do původní podoby. I s těmi plastovými vlnitými „deskami“. Těšnov je teda epizoda sama pro sebe (auta tam teď mají hezký nový asfat, zatímco tramvaj se tam houpe jak v Konotopu a chodníky vypadají taky otřesně) ale zrovna to zábradlí už barevné zůstat nemuselo…
Nejenom P1, všudě možně. V létě 2021 úplně nové zbytečné zábradlí v křižovatce Roztylská vs. V Parku (P4). Letos v srpnu obnova zábradlí v křižovatce Vrchlického vs. Na Popelce (P5), dokonce s obnovou toho nádherného žlutého laminátu nebo co to je. A tak bych mohl pokračovat…
Další obět šedého moru pirátů. Krásně barevné bíločervené zábradlí, které zvyšovalo bezpečnost chodníků, bude nahrazeno ošklivými šedivámi trubkami, které navíc nejsou spojeny, takže pokud do nich narazí auto, nebudou ho držet dál od chodců společně.
Opravdu si piráti myslí, že chceme mít Prahu čímdál horší? Těch vřerů už je v posledních letech nepočítaně.
Za chvíli začnou likvidovat zábradlí na zastávkách MHD, kde se chodci při vyhýbání lehce dostanou mezi auta, děti odskočí, nebude o co se optřít atd.
Vy máte teda vkus.
Do toho toho „krásného“ bílo červenému zábradlí doporučuji narazit autem. Přebytečnou délku poté před transportem do nemocnice odříznou hasiči. 🙂
ty jsi proti všemu a všem už z principu, že?
Sloupek lze uložit poměrně hluboko, v zahraničí je běžné, že sloupek sahá půl metru pod terén. Takový sloupek nevyvrátí ani plně naložená dodávka. Tvrdit, že duté trubkové zábradlí je nějaká ochrana typu svodidla… Pardon, ale to může říct jen pomatenec, nebo v lepším případě diletant.
A víte vy, že to vaše překrásné zábradlí už několikrát probodlo nešťasníka, který do něj narazil? Před mnoha lety dokonce řiidiče autobusu, který do zábradlí nasměrovala technická závada busu.
Byly i nějaké případy, kdy autobus odbočoval přes nároží a Nárožní zábradlí mu prošpikovalo interiér – například na odbočení do obratiště nádraží Holešovice. A na dělící zábradlí v zastávce Anděl v Nádražní ulici se občas napichovaly sanitky i taxikáři.
A stovky metrů modrého zábradlí na vesnickém nádraží nikomu nevadí, naopak se obhajuje jeho důležitost.
Vadí. Jenže o tom starosta nerozhoduje, ani místní cestující ne. O tom se rozhoduje v Praze.
V Praze? No kdo by to jenom řek´.
Na to je předpis.
Naštěstí se zjistilo, že není – takže u některých nových rekonstrukcí není zábradlí modré ale šedé a někde není vůbec.
Bohužel přebytečnou modrou barvu od SŽ zřejmě odkoupili technické služby měst, takže se modré zábradlí začíná rozlízat i po městech (zdravím třeba do Hradce Králové – viz nedávná fotka zde)
*technické služby odkoupilY samozřejmě
Fakt? A mohl bych ho vidět? Pak nově zrekonstuované nádraží nemůže být podle předpisů když na něm žádné modlé trubkové zíbradlí není.
Ach jo: Fakt? A mohl bych ho vidět? Pak nově zrekonstruované nádraží nemůže být podle předpisů když na něm žádné modré trubkové zábradlí není.
Tyhle ošklivé sloupky s plastovou čepičkou? To nemohli dát nějaké hezší retro? A ten beton okolo to dělalo nějaké ***. Podívejte se na ten beton pod sloupknem. To se dalo skrýt pod dlaždice ne? Zamě je to ještě horší. Asi se vysoutěžilo to nejlevnější.
Čepičky nejsou plastové, okolo je dlažba, co dál?
Mezitím na Mendláku v Brně mezi trolejbusem a šalinou ohrada pro usměrnění krav, aby se nepletly mezi býky.
Mendlák vyšel na 200 mega. Moravák na 130. Ale zadání znělo jasně – udělejte to tam nepříjemný, aby to nelákalo nekalý živly….
Že by se v Sherwoodu nadělaly ploty…? Pochybuju, že by zabraly.
Ono to nezabere. Boverák vydrží skoro všechno. Ale volič si žádá zhoršení podmínek pro boveráky, tak mu to politik dá. Až bude volič vyžadovat komfortní prostředí pro lidi, včetně starejch a slabejch, tak se třeba něco zlepší.
Ale spíš to vidím na poptávku po ještě větším bezpečí, takže se časem asi dočkáme berlínskýho urbanismu ve stylu Waltera Ulbrichta…
Je tam vysoký plot okolo dětského hřiště – už mnoho let. Ještě jsem ale neviděl odvážné rodiče, ktří by tam své děti nechali hrát si…
Dětí si tam hraje dost, i my jsme tam občas zašli. Je tam hlídač, takže na hřišti je bezpečno, klidně se běžte podívat. Nejhorší co se stane je, že někdo přijde využít toaletu z venku.
Inu Prno. 🤣
„Podle kritiků změny však sloupky neplní zadržovací roli v případě menších nárazů tak dobře jako zábradlí a snadno se vyvrátí.“
V případě menších nárazů so myslím budou fungovat lépe. Oproti zábradlí mají výhodu, že nehrozí při jeho srolování, že nějaká delší trubka náhodou pronikne do interieru vozidla. Můj názor.
Souhlas, jedna věc je napůl-psychologická zábrana, druhá věc je protiteroristický sloupek.
Zábradlí takovou roli hlavně ani plnit nemá. Od toho jsou svodidla. Ve městě je ale šílené tohle všechno. Nechápu, proč město utrácí peníze z rozpočtu na sloupky, na místo toho, aby vydělávalo prachy na odtahu…
Zřejmě by odtaháři měli problémy s občany vyšší kategorie (politiky, ne ukrajinci).
Město má vydělávat na špatném parkování? No tak to je byznys plán jak noha.
A z těch peněz financovat parkování správné (tam kde to nepřekáží). Což by někteří exterémisti řekli že neexistuje 😀
Zaparkuješ na chodníku – odtah, pokuta a úhrada škody (pražská mozaika a sítě nízko pod povrchem za hodně, hodně velký prachy).
Vybrané peníze investovat do oprav.
Scifi.
Ne, město na něm nemá prodělávat.
Tohle hrozně cením. Ale zajímalo by mě, proč se naopak nově instalují masivní zábradlí i tam, kde nikde nebyla a nedávají tam smysl. Nový Krejcárek, zábradlí odděluje chodník od trávníku. Nová Biskupcova, zábradlí odděluje široký ostrůvek od jednosměrné silnice s rychlostí 30 km/h. Takové zábradlí je i na vizualizaci nové zastávky Winstona Churchilla, opět vedle jednosměrné silnice s rychlostí 30 km/h. Proč?
Není na Krejčárku svah? Na ostrůvcích se často umísťují zábradlí, aby chodce usměrnily na místa pro přecházení určená – tj. přechod pro chodce a místo pro přecházení na Biskupcově. A proč? Pro zvýšení bezpečnosti samozřejmě.
„Pro zvýšení bezpečnosti“ je jenom zástěrka. Ve skutečnosti je to pro zajištění co nejlepšího průjezdu aut. Kdyby šlo především o bezpečnost, bude tam snížená rychlost, Vídeňská zastávka apod.
Zábradlí na zastávkách slouží k opření čekajících. Vybudovat všude!
Převelit pana houbu do jiné lokality…zábradlí uřeže a nic nespadne 🙂
https://zdopravy.cz/mezi-kurimi-a-tisnovem-nejezdi-vlaky-na-trat-spadlo-zabradli-z-mostu-181232/
Nebylo, resp. není to zábradlí červenobílé také proto, že je dobře vidět? Mnohem lépe než tmavý mobiliář? Někteří lidé s poruchy zraku mohou mít problém, protože vidí jen takto výrazné barvy. Tmavé prvky jsou pro ně problém.
Ano, místo viditelného klandru bude neviditelný řetízek, do kterého když vrazíte, tak vás nezadrží, ale překlopí pod auta.
Haha, tomu nevěříte ani sám, ne?
Pán asi holduje alkoholu až do bezvědomí.
Ono je to trošku jinak. Kdysi dávno se vyhodnocovalo (nebo se na to možná jen ptali slabozrakých), co je vidět nejlépe. A zjistilo se, že úplně nejlépe je pro slabozraké viditelná bílo-červená kombinace. To neznamená, že vše ostatní je vidět výrazně hůře – prostě jen červeno-bílá byla na prvním místě. A od té doby se v ČR instalují tahle červeno-bílá zábradlí. Nic jiného se takhle „nejlepší možné“ nedělá. Dvojitá svodidla nad sebou by jistě fungovala lépe než jednoduchá. Chodci by jistě ocenili zkosené obrubníky všude, ne jen u přechodů. Vozíčkáři by jistě byli rádi, kdyby nikde nebyly žádné schody. Jenže… Číst vice »
Vidíte, lampy. Kdysi se v Praze natíraly v městských barvách, červeno žluté. Pak se přešlo na světle šedou a přes krátkou epizodu pozinku na černou.
Pán by chtěl barevné lampy? To by byla opravdu nádhera.
Není už tahlé éra trochu překonaná? I když, když vidím dnešní módu oblékání, spoustu lidí by se do osmdesátek rádo vrátilo.
Ano, proto je na zvyšných 99,9 % křižovatek, které oplocení nemají, tolik zmatených nevidomých.
Další malé hurá v pražské dopravě.
Ano přátelé. Uzavřelo se to 26.8. dnes máme 19.10.
a za tu dobu se stihlo vytrhat zábrali, napíchat místo něj tuhle komedii a zabetonovat obrubníky na zastávce směr z centra.
Na zastávku směrem do centra se ani nesahlo.
Zastávám názor, že jediný nadbytečný je tu mistr Hřib….
No upřímně, není to náhodou Hřib, za nějž se na to začalo sahat? Ne že bych ho měl v pokoji na plakátě, ale tohle je opravdu zbytečný hejt.
Tohoto poison paná(čka) už bylo dost. Když byl primátor, vymýšlel blbosti, v roli náměstka alá radního pro dopravu v Praze dělá pí..oviny. Primárně jen ego, sekundárně PR a své osobnostní promo alá vlastní fotka za každou cenu. A že by byl odborník nebo znalec dopravy 🤪 A tyhle rádoby „politiky“ si platíme všichni. OMG! Smutenka.
To si pletete. OMG je na Praze 6 a tam je to teprve panoptikum 😛
OMG je OMH v ruštině?
V tomto případě se jedná o výraz obecné (hovorové) češtiny.
Narážím na to, že Rusové nemají H, takže pan OMH by byl OMG 🙂
Takže vy byste to neřešil? Vy byste prostě řešil jen městský okruh a na všechno ostatní byste prděl, chápu to dobře, jak má náměstek pro dopravu fungovat?
Naprosto se mýlíte. Ve skutečnosti jsou nadbytečné magistrála, městský okruh a radiály.
Sloupky hezčí jsou,ale bezpečné moc ne,roztržity chodec nebo dítě skočí do silnice jako nic.
Tak tam nebudou jen sloupky , ne? Budou snad mezi nimi řetězy.
Stačí špatně vidět. Řetěz nebude pochopitelně napjatý, ale (byť třeba jen mírně) prověšený, a už bude mnohem níže než současná horní trubka zábradlí. A přes takový řetěz ve výši kolen nebo kousek nad nimi snadno přepadnete = rozhodně vás nezadrží, jako by to zajistilo zábradlí.
Chtělo by to někdy si takové sloupky s řetězem prohlédnout. Řetěz ve výši kolen tam je – ale pak je ještě jeden nad ním.
To musí být nějaké české specifikum, že jsou u nás tak roztržití a hloupí lidé, co pravidelně padají do silnice?
Protože v zahraničí jsem podobná zábradlí viděl výrazně, ale fakt výrazně míň…
On stačí člověk s mobilem,staré zábradlí ho zastaví tohle ne a když tam dáš řetěz tak akorát přes to přelítne přímo do vozovky.A ještě bílá s červenou je víc vidět. Ten kdo má horší zrak.
Obávám se, že takto tupý jedinec si způsobí ůjmu někde jinde. Svět nikdy nebude 100% blbuvzdorný.
Jestli někdo sejde s mobilem v ruce všechny schody od stalina, a pak vkročí i do vozovky, tak je to adept na darwinovu cenu a nezaslouží si dál žít.
Spíš jsme jako společnost pořád zaseklí v té představě modernismu – že bezpečnost docílíme důslednou segregací jednotlivých typů dopravy.
Ano, dosud tam stál dav zmatených chaoticky se pohybujících lidí, které chránilo tohle zábradlí. Teď chudáci nebudou vědět co dělat a poskáčou pod auta.
Děti patří na hřiště, ne na křižovatku.
Vy nemáte děti.
Vy jste dítě.
Cesta z hřiště vede právě tudy.
A z hřiště domů bezpečně velkým autem!
Auta patří na autodrom, ne na křižovatku.
A jak to dělají tito lidé na obyčejném chodníku? Tam neskáčou?