Místo vstupů do podchodu stojany pro kola. Budějovice upraví prostor před nádražím

Prostor před nádražní budovou v Českých Budějovicích hyzdí zavřené podchody. Pramen: Město ČBProstor před nádražní budovou v Českých Budějovicích hyzdí zavřené podchody. Pramen: Město ČB

Cyklisté naleznou zázemí i v budově bývalé pošty u nádraží, jejíž budovu město nedávno koupilo.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
test

nešlo v rámci rekonstrukce protáhnout jeden vstup do podchodu až do nádraží?

Vlastimil Kocurek

Ne protože z venku to prostě není bezbariérové. Prostě jsme se tady rozhodli takto. V podstatě to vidím odprvního dne, kdy byly podchody postaveny, nsprostý nezájem ochodník obsadit prodejní plochy v podchodu, a ten setrval celo tu dobu. Byl tam jeden obchod s prodejem filatelie, a deset či patnácz prázných. Pak nemělo smysl l tam třeba dobudovat eskalátory a platit ochranku, aby to vandalové systematicky neničili. Úrovňové křížené je daleko lepší, rychlejší. Jeden z východu naprojktovali tak, že zasahuje do uliční fornty budov, a to už asi byla ta konečná tečka. Druhý východ je lokalizovli tak, že zcela znepřehledňuje prostor… Číst vice »

Hanz

Ostuda je hlavně to, že se ty podchody uzavřely a nadělaly přechody, v důsledku čehož denně dochází k ucpání přilehlých silnic. Podchody znovu otevřít, přechody zrušit a postavit ploty!

frank

postavit ploty v přilehlých ulicích ?

Vlastimil Kocurek

Těžko pochopit, co pan Hanz myslel :):). Problém zdržování dopravy se omezí, tím, že před nádražím bude postaven tunel přes kolejovou část.

Juraj

Chodci fakt nemohou za to, že se všichni v autech do města nevejdete. Ale aspoň zažíváte fajn analogii toho, jaké to je zbytečně se dostávat do příšerného podchodu bez bezbariérového přístupu.

libcha

Budějická doprava je zřejmě v rukou nějakých id.otů. Že není reálné zahloubit silnici před nádražím nebo ji rovnou zrušit, to by se dalo pochopit. Ale zlikvidovat podchod a místo něj nechat jen nedostatečný počet přechodů v nevyhovujících polohách a signálním plánem semaforů nastaveným tak deb.lně, že tam pokaždé desítky lidí čekají více než minutu (a mezi tím projedou dvě nebo tři auta), to je opravdu na přezdržku. Všude v Česku je patrná preference toho, aby městem projelo co nejvíce aut (na úkor všeho ostatního), ale Budějce, tam je to nejhorší.

Pavouk

Jihočeský kraj i Budvarovice dlouhodobě podporují především individuální automobilovou dopravu. Vše ostatní je jim ukradené.

DavidS

Naopak uzavření podchodů a možnost projít na jedné úrovni byla/je velmi dobrá zpráva.

Pavouk

Ta možnost projít v jedné úrovni by byla dobrá, kdyby na takto frekventovaném místě nebyly přechody od sebe 160 metrů a kdyby na zelenou šlo přejít celou ulici. To se leckomu nepodaří, tak člověk jde na následující semafor na červenou, aby nemusel stát na ostrůvku uprostřed.

Frank

Pak ovšem stačí prodloužit zelenou a přidat přechody

Pavouk

To ano. Ale to se v Budějovicích nikdy nestane.

DavidS

Já neviděl asi nikoho, komu by se to nepodařilo, respektive kdo by zůstal stát uprostřed a nedoběhl

Pavouk

To má být přechod pro chodce, nikoli přeběh pro chodce.

DavidS

Ok takže důvodem pro obnovení té příšernosti má být relativně krátký interval. Nice.

Já vidím popobíhat akorát ty, co už vběhnou na červenoů. Což není specialita tohoto přechodu

Pavouk

To se tedy koukáte dost špatně. Do toho města sice naštěstí často jezdit nemusím. Ale často jsem na tamním přechodu vyšel normální chůzí na zelenou v davu lidí a uvízl na ostrůvku na červenou. Vlastně neuvízl, šel jsem na červenou, tak, jak to tam dělá hodně lidí.

DavidS

Máte očividně velmi pomalou chůzi, což vám způsobilo potíže, které jste vyřešil. Gratuluji.

A to má být důvodem, abyste zase vyhnal lidi do těch podchodů? Nestačilo by…. já nevím, udělat něco, abyste na tom přechodu mohl strávit o třeba 15 sekund déle? Samozřejmě to lze vyřešit jen podchody.

PS používal byste je, nebo byste si to sám rozmyslel a čekal na přechodu?

Pavouk

Já tu nikde nepíšu, že jsem zastáncem podchodu. Myslím si jen, že zelená na těchto dvou přechodech by měla být podstatně delší.

Vlastimil Kocurek

Pak to ale nepište tady, pan Šindelář vám to upravit nepojede, angažujte se v městě. Tady plno lidí z ČB má hodně kritické připomínky, ale situace je tam taková, že se nikdo o veřejné věci nikdo nazajímá, každý je ticho. Je tak obtížné poslat email na nějakého radního ?????

Pavouk

Já se naštěstí v tom hrozném městě musím chtě nechtě pohybovat tak jednou ročně. Angažovat za domorodce se nebudu.

Vlastimil Kocurek

Nikdy se mi to nestalo.

watslaw

Kdyby ta možnost přejít na jedné úrovni byla hned u východu z nádraží a bez dlouhého čekání, tak možná. Ale muset jít 70 – 100 metrů stranou, čekat, a pak se vracet teda zlepšení pro většinu populace není.

DavidS

Což úplně moc neřešil ani ten podchod, ale jestli chcete přejít čistě na tu zastávku MHD, tak to chápu. Nicméně tipuji, že většina lidí bude směřovat směrem na Lanovku či Mercury.

Vlastimil Kocurek

SOUHLS. My jako uživatelé jsme to velmi uvítali, i když zpočátku se to jevilo jako krok zpět, Ve výsldku velký krok kupředu. Ne každý podchod je smysluplný, zejména pokud je naprojektovaný zcela špatně – až diletantsky. To platí koneckonců i o mimoúrovňových křižovatkách v centrech měst.

Vlastimil Kocurek

Celý váš komentář je založený na spekulacích, jaké tady už dlouho nebyly.
Poslední souvětí nehodnotím,

jan táborský

Všude se požadují a budují podchody, lávky, nadchody , no Bulhaři to mají prostě jinak

Karl vB.

Všude ne, někde se rozhodli nenutit chodce používat strmé schody dolu a nahoru a neútulnou černou díru mezi tím, pokud lze silnici přejít pohodlněji úrovňově.

M19

V Budějovicích by byl podchod zrovna rychlejší.

Karl vB.

To jistě!
Podívejte se na ty schody, jak jsou strmé a představte si, že potáhnete větší zavazadlo k vlaku.
https://www.jihoceskatelevize.cz/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fdata.jihoceskatelevize.cz%2Ffotky%2F2395.jpg&w=828&q=75
Projektant podchodu i jeho tehdejší schvalovatelé imobilní osoby, nebo osoby s dětskými kočárky úspěšně ignorovali. Tyto osoby podle nich zřejmě měly sedět doma na zadku a nikam nejezdit.
Žádná škoda, že to je zavřené.
Dá se předpokládat, že po zprovoznění dálničního obchvatu se provoz před nádražím sníží a bude tedy možné přeprogramovat časování semaforů na přechodech ve prospěch chodců.

M19

Já si nic představovat nemusím. Ještě když fungoovali, tak jsem tudy občas šel. A když to srovnám s nynějším čekáním na zelenou…. Bude, snad… Kdo ví, teď dynamické řízení nešlo? Proč?

Karl vB.

Já jsem ty schody nahoru bral i po dvou, ale ne každému je to přáno.
Zkuste se vžít do situace, že třeba někdo starší z vaší rodiny je odkázaný na chůzi o holi, nebo s pomocí chodítka.
Ten podchod byl paskvil už od otevření.

DavidS

Jelikož si pamatuji používání těch podchodů, tak ne nebyl.

M19

Já si to pamatuji také a byl. 😉

libcha

Jenže to „pokud“ v Budejcich splněno není. Kde by měl být přechod (se zelenou pro chodce aspoň třetinu času) je zábradlí.

Frank

Naopak i v Bulharsku už od pochodů upustili, i tam už žijí lidé, kteří si všimli, že hnát lidí do hlubin a výšin aby měla auta volnou cestu nestojí za ty náklady…