regio-vlak

Místo vlaků díly do tanků. Německou vagónku u českých hranic přebírají zbrojaři

Předání vagónky v Görlitz zbrojařům. Foto: Sächsisches Staatsministeriums für Wirtschaft, Arbeit, Energie und KlimaschutzPředání vagónky v Görlitz zbrojařům. Foto: Sächsisches Staatsministeriums für Wirtschaft, Arbeit, Energie und Klimaschutz

Závod se specializoval na dvoupodlažní vozy, v minulosti také na lehátkové a lůžkové vozy.

V saském městě Zhořelec (Görlitz) končí po 176 letech výroba kolejových vozidel. Společnost Alstom se jako poslední majitel místní vagónky vzdálené od českých hranic patnáct kilometrů vzdušnou čarou rozhodl tamní výrobu ukončit v rámci rozsáhlé restrukturalizace firmy.

O práci má přijít zhruba 350 lidí. Alstom dnes za přítomnosti vrcholných saských i německých politiků předal areál zbrojařské společnosti KNDS.

Ta v závodě umístí výrobu dílů pro svá bojová vozidla, například tanky Leopard nebo bojová vozidla pěchoty Puma. „Umístění v Görlitz nabízí dobře rozvinutou infrastrukturu a vysoce kvalifikované odborníky,“ uvedla firma v prohlášení.

„Německo je mírumilovná země. Mělo by to tak zůstat, ale musíme se umět bránit. Musíme se proto stát nezávislejšími v oblasti surovin, polovodičů, energie a nakonec i bezpečnosti,“ řekl saský ministr hospodářství Dirk Panter.

Ze 700 lidí pracujících pro Alstom se přesune do KNDS přímo 350 lidí.

Ve Zhořelci se vyrábí kolejová vozidla od roku 1849. Poslední zakázkou pro zdejší závod jsou dvoupodlažní vozy pro Izrael. Alstom závod získal při akvizici Bombardieru. Továrna se specializovala na výrobu dvoupodlažních vozů, zejména za socialismu pak na výrobu lehátkových a lůžkových vozů.

Alstom loni v závěru roku oznámil restrukturalizaci některých závodů. Podle plánů má skončit výroba v Hennigsdorfu nedaleko Berlína, do areálu chce soustředit veškerou údržbu a servis, což má udržet zaměstnanost.

Závod v Mannheimu se má soustředit na digitalizaci, samotná továrna bude prodána. Vývojové práce a projektové řízení pro technologii alternativních pohonů by se měly přesunout do Francie. K menší, ale ne zásadní redukci, má dojít v Kasselu.

Tagy alstom Görlitz KNDS
17 komentářů