Místo poslední záchrany při povodních. ŘVC zvýšilo dalby v Hřensku na rekordních 18 metrů
Modernizované dalby v Hřensku. Pramen: ŘVC
Hřensko je jediným místem mezi Drážďany a Děčínem, kde se mohou lodě za povodní bezpečně vyvázat.
Je dobře že se staví nějaká ochrana pro lodě, ale možná by stálo za to přemýšlet o novém přístavu který bude dostupný a kapacitní i bez budování problematického stupně v Děčíně. (Ten by si zasloužil pořádný, ne jen kosmetický, redesign) Možná by se také mohlo zkusit ŘVC spojit s příslušnými povodími a začít vymýšlet způsoby a opatření k omezení povodňových vln které, pokud se rozloží, povedou k lepší splavnosti. Přece jenom plocha pod odtokovou křivkou by měla být stále zhruba stejná (byť jsme zažili suché období). Těžko říct která konkrétní opatření by to měla být, ale nějaká by se měla… Číst vice »
ŘVC do „operativního“ řízení výše hladiny na řekách nic není … To je problém Povodí Labe / Vltavy …
Povodňové vlně zabráníte leda přehradou, kde vodu zachytíte a to ta přehrada musí být „prázdná“ … a pak jí budete upouštět a ještě tak, aby fungovaly vodní elektrárny, udělejte si hezký výlet lodí z Ústí do Roudnice nad Labem / Brandýsa nad Labem nebo Hřenska (jízdní řád najdete na www DUK) a uvidíte, že tam na nic takového není místo …. Vltava je „hotová“, na Berounce s nápadem na přehradu „někde“ na Křivoklátsku taky vyběhli …
Na tocích velikosti Vltavy, Labe, Ohře atd. nemáte nikdy šanci zabránit povodňové vlně. Daleko lepší než přehrada je, pokud má tok dostatečnou nivu, kde se může bezpečně rozlít.
Myslím že ŘVC, které musí mít eminentní zájem na stabilních průtocích, má možná, doufám, nějako kontakty které může použít aby ovlivnila uvažování a plánování na povodích. Nejde jenom o přehrady, jde o to jak se plánuje jak se upravují toky atd. Do Labe se vlévá třeba Ohře a pokud vím tak třeba všechna rekultivační jezera jsou zatím dělána tak že je nelze používat pro vyrovnávání průtoku, ale jenom jako přepadové jímky ze kterých se voda pomalu vypařuje.
Další věc je že se dají dělat poldry a asi atak milion dalších drobností aby se ta situace zlepšila.
Díky za článek, zrovna před týdnem jsem se jel trochu projet podél Labe (z Děčína do Drážďan) a právě jsem si říkal, co to tam je – a hlavně jsem měl pocit, že dříve (tak rok zpátky?) jsem si tam toho nevšiml. Tak teď už vím. Ještě jednou díky. 🙂
Byly tam, v článku se píše, že je zvýšily. Když se šlo po stezce z Dolního Žlebu na vlak do Schöny – doba, kdy osobní vlak končil v DŽ – tak byly vidět …. díky „barvě“ splývaly s okolím ….
Tak DALBY – čtu poprvé, co to je pachole vím …