Místo Pendolina souprava z honeckerů. Smolné dny kdysi elitního vlaku ČD pokračují, jezdí jen dvě jednotky
Vůz Bdmtee Českých drah. Foto: Patrik Paprika / Wikimedia Commons
K odstavení došlo po poškození sběrače v depu.
K odstavení došlo po poškození sběrače v depu.
Zmar, zmar, zmar. Kam se podíváš, nalevo i napravo.
Dnes dokonce RegioPanter na stojáka 🙄
A jak to vysvětlit vnoučatům?
To nebylo možné použít jiné vagony, třeba z Vagonky Studénka?
Jako ty Bdt na 120 km/h?
Bohužel vagóny navíc nejsou.
Nedávno jsem jel na otočku z Prahy do Ostravy. Sorry jako, ale do vlaku už mě nikdo nikdy nedostane. RegioJet tam: o sluha perfektní, snad každých 10 minut roznášeli pití, WiFi fungovala. Bohužel u Pardubic klekla klima, tak nás že 2ky přesadili do economy. Podstatně míň pohodlí, ale aspoň šla klima. Zpátky ČD: už na hlaváku měl vlak že Žiliny přes hodinu sekeru, klima nešla vůbec (a to jsme měli první třídu, ale nesla v CELÝM vlaku), dostali jsme kupón na občerstvení v ceně 30,- kaček pro OBA (!!!) lidi, ale ŽÁDNÝ občerstvení, protože v Olomouci, kde nám ho průvodčí… Číst vice »
P.S. u ČD jsme měli koupenou první třídu,a přijely jenom dobytčáky.
Jo, když se daří…
Ale nechápu těch 30 Kč. Vždyť jste měli zpoždění přes hodinu, takže máte nárok na nejméně 25 % z ceny jízdného zpátky, ne?
Myslim, že by udělali nejlíp kdyby celou kategorii SC zrušili a nahradili to povinně místenkovým IC. Beztak 680 už žádný zázrak není a jediné co má například oproti rajljetu, ij, cj navrch je dvojka v uspořádání 2+1 a stejný seaty jako v 1.tř.
Stát se slabou ekonomikou nemůže spolehlivě provozovat tak rozsáhlou železniční síť. Něco jiného je třeba Švýcarsko.
No tak to už je vrchol OSTUDY! Za to by měly ČD VŠEM cestujícím vrátit plně jízdné a ještě k tomu připlatit aspoň 5000 odškodného!!! Školní jim kázal ty šmejdy z Budyšína kupovat? A navíc, do loňska byly v běžném provozu, a to už měly být dávno rekonstruovane – v podstatě už při dodání je měli vrátit vagónce k předělání s tím, že za ně nezaplatí! Takové právní předpisy platily i v komunismu!!! Ale po 35 letech na nejprestižnější spoj v síti nasadit ty nejhorší šmejdy, to je fakticky vrchol OSTUDY.
Co k tomu říci, jen to, že pendolino je ukázka zájmu našich politiků a veřejného mínění o průmysl a kvalitu státních služeb v 90. letech a v první dekádě 21. stol. tedy dobu, kdy to všem krom lidí pracujících v oboru bylo někde, nyní sklízíme a já si myslím, že i 10 let budeme sklízet trpké plody, ale další věci budou brzy spojované se zelenou dohodou a to budou ještě trpčí plody
Ja to říkal, že ty Honeckery nemají posílat do šrotu. Narozdíl od CityElefantu nasazovaného misto Pendolina to umí jet 160 😀
Bymee sice mají Vmax 160 km/h, ale na tuto rychlost nejsou obrzděny. V P mají b.v. 59 tun, což při vlastní váze 46 t plus 12 tun nákladu dává cca 100 b%.
Jeden Bymee se mezi 8 Bmz ztratí, ale celý vlak z nich rozhodně 160 jet nemůže.
Btw, chápete, o čem píšu?
On to Vectron dost dožene.
To by tam musely být aspoň 4 🙂
Honecklino?
Nebo Bymeelíno 🙂 sorry já musel
Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jedná jednotka je vyřazena z důvodu nehody ve Studénce. A zajímalo by mě zda osobní vozy či zbyly šli napojit na ostatní jednotky, že by byly osmi vozové? Předem děkuji
Jednotka, která bourala ve Studénce je opravená a jezdí. Trvale odstavená je jednotka, která měla nehodu v Bohumíně.
A k vašemu dotazu: ano napojit by to šlo, ale asi by to mělo nižší výkon.
Napojit by to nešlo.
Teoreticky sice vozy připojíte, ale každý vůz je jiný a jednotka je schválená jen v originálním složení.
Krom toho by se musela uzpůsobit vlaková komunikace, které by se najednou hlásily dva vozy stejného typu.
Vozy s pohonem by navíc nebylo z čeho napájet.
Pendolino je bohužel trochu jiný typ jednotky než třeba žabotlam nebo tornádo, kde byly čelní vozy hnací a mezi tím byly netrakční vložené vozy, které se daly dle potřeby přidávat, ubírat, a navzájem přehazovat. Každý z vozů pendolina je jiný, některé vložené jsou trakční, některé netrakční, viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_680#Slo%C5%BEen%C3%AD_jednotky_%C5%99ady_680
Pravděpodobně by to nějak udělat šlo, možná by to vyžadovalo úpravu software. Ale provozně to nedává smysl, namísto pěti stejných jednotek by pak ČD měly různě dlouhá pendolina.
„Bohužel“ bych neříkal, tak se už dekády staví všechny jednotky a má to spousty výhod (distribuovaná trakce, ne vše musí být na každém voze). Také se od toho očekává spolehlivost takové úrovně, že není potřeba přehazovat vozy mezi jednotkami.
Jednotky mají nevýhodu v tom že nemůźete přidávat a ubírat vozy dle poptávky a velkou výhodu v tom že nemůžete přidávat a ubírat vozy z rozmaru různých náčelníků co nemají doma modelové kolejiště.
Kdyby jen Pendolino. Těmito vagóny se nahrazují i jednotky InterPanter na trase Olomouc Brno. A to poměrně často. Vždy to trvá několik dnů.
Což je pochopitelně taky malér, zejména s ohledem na nízkopodlažnost, kterou tam prostě člověk čeká. Posílají s tím aspoň něco, do čeho se dá dostat kočárek, nebo invalidní vozík?
Ne, jezdí tam Eso s Bdmtee
Jo, to je pravda, někdy taky jezdí místo Interpanteru Regiopanter. A mezitim na osobních vlacích S4 z Brna do Střelic jezdí celkem často třívozový interpanter a na Moravanu Regiopanter….
Tak to je ještě ta lepší varianta.
Měl bych otázku pro znalejší. Je vůbec na stole nějaká diskuze o náhradě pendolin na SC, nebo po instalaci ETCS to ani zatím nepřichází v úvahu?
Spousta lidí je má ráda kvůli 2+1, zejména ti, co cestují sami. A že by někdy koupili SuperJet a zachovali tam tuto konfiguraci asi nedopadne – i když by to bylo jen na vlaky SC. A jednotku na VRT na obyčejný ploužení na SC už snad taky nikdo nekoupí. Takže dle mě ten vlak nahradit nejde. Vyměnit ano, nahradit nikoliv.
Regiojet by vlak zrušil, náhrada žádná (běžný postup na R23) a nebylo by o čem psát a diskutovat.
Správný přístup. “Můžeme to dělat na hovno, když soused to dělá ještě hůř.”
Mě fascinuje jak veškeré přešlapy ČD jsou jsou zdejším ultras omlouvané tím ,že tamty to dělají ještě hůře .. Neměl by se brát příklad spíše z těch lepších ? Třeba já letos najezdil asi 10 jízd po Maďarsku se společností MÁV (EC a IC) a ani jednou se nestalo ,že by jel jiný vůz než který byl avizován.
První věta celkem Ok. Ten zbytek je úplný blábol. Třeba já letos najezdil asi 10 jízd po Česku se společností ČD (SC) a ani jednou se nestalo ,že by jel jiný vůz než který byl avizován.
Může to ale být také lepším zasazením do reality, především té finanční. Srovnávání s konkurencí platí. Buď poskytujete srovnatelné služby za srovnatelnou cenu, a můžete co do vozidel (včetně záloh) být jen o něco lepší. Nebo poskytujete nesrovnatelně lepší služby, ale pravděpodobně i za nesrovnatelně vyšší cenu. Nemůžeme čekat, že ve vagonové krizi napříč Evropou jeden z dopravců bude mít na každém prstě deset záložních souprav a ještě s tím vyhrávat soutěže postavené na ceně.
10 jízd je statisticky bezvýznamná zkušenost… Srovnání k ničemu.
No vzhledem k tomu ,že z posledních 12 jízd s ČD (vše Ex7) došlo 8x ke změně řazení ,tak bych řekl že to přeci jen o něčem vypovídá ..
To dělá ČD i u běžných osobních regionálních vlaků!!! Naposledy jsem se s tím setkal loni při cestě z Úštěku do Lovosic. A to, že byl vlak zrušen bez náhrady, jsem se navíc dověděl od spolucestujícího z internetu!!! Náš nechaly ČD 2 hodiny kysnout bez jakékoliv informace – natož náhrady – ve stanici Liběšice. A Jiřímu Krampolovi by měly ČD zaplatit odškodné a VEŘEJNÉ se mu omluvit za to, že ve scéně jako Jokabusi Kawasaki prohlásil, že“u vás se klidně stane, že vlak nepřijede vůbec, dráha nevrací nic, za to lidé se vrací domů“!!! Osobně se mi to u ČD… Číst vice »
Ano, já měl jet navečer před pár týdny rychlikem z Poděbrad do Ústí. Zrušeno. Doma o dost později přes Prahu. Prachy navíc a to jsem měl RJ 1 třídu. Pakárna
To, že se místo toho neposlalo něco reprezentativnějšího je fakt smutné. Na druhou stranu to aspoň jelo. Co nechápu, že tam neposlali alespoň posádku minibaru s větším objemem vody.
Jako jo, Bdmtee zvlášť v těchto vedrech je opravdu za trest.
Ale, že by ČD byli jediné? Omyl. Zkraje července jsem jel na síti öbb vlakem Intercity. Měl jsem jízdenku první třídy a místenku k tomu. Přijela souprava tvořená ze CityShuttlů – místenka v jednom z nich, první třída pochopitelně nikde. Místo klimatizace otevřený okno. Ale aspoň jel ten minibar :).
Těšíte se do SC a přijede tohle. Myslel jsem ČD nemůžou už ničím překvapit a oni mají furt nějaký ten trumf, kde furt můžou nemile překvapit 😀
Co teprv Regiojet. 😀 Čekáte na poslední rychlík do Ústí v Lysé a vlak vám odřeknou bez náhrady (vliv MU před Lysou). Informace žádné, NAD už vůbec ne, dopravce si vesele jede z Nymburka přes Prahu a to si v 10 večer máte ještě zajišťovat neplánovaně hotel a čekat na první ranní ČD osobák?
Nemají jet z Lysé po rychlíku na Ústí ještě 2 osobáky do Prahy, odkud jede poslední Labe? Přijde mi to jednodušší než ten hotel?
A u vás mlátíte černochy!
Tak to je jiná zase situace a bohužel se to stát může, ale kdyby jsem si objednal první třídu a přijelo tohle, proto by nejezdil ČD jelikož u nich,jak je vidět přijede cokoliv.To u jiných dopravců člověk ví co přijede
Ne, to opravdu neví. Jiní dopravci mají záloh ještě míň. Určitě lepší stará popelnice, než zůstat stát na nádraží bez náhradní soupravy. Jistě je to celkem šok místo pendoline Honeckery, ale jelo aspoň něco, účel dopravy to splní.
Na druhou stranu bych byl rád, kdyby se místo Pendolina objevilo tohle. Každému, co jeho jest.
Jsem si jistý že tiskové oddělení ČD k tomu navrhne něco smysluprostého a přesvědčivého, koneckonců od toho jsou placení…
Platící zákazník se pozná tak že jeho přezdívka podbarvená zeleně…
Nikoliv. To je registrovaný uživatel, ten může být i neplatící.
Aha…
Tzv. České dráhy nemají vůbec právo na existenci. Zrušit!
Přece tady je to ten nejlepší dopravce na světě, akorát je totálně k hovnu 😀
Jistě, ty tisíce vlaků odvezených denně v pořádku se nepočítají, že? Počítá se jen ten jeden, kde z důvodu poruchy přijela horší souprava…
Pravidelně jezdím mezi Olomoucí a Prahou a většinou tedy vybírám podle ceny, nicméně ČD mám jednoznačně nejradši… U regiojetu to fakt není lepší.
No to je ovšem pěkné. Řekl bych, že pře pár lety nasazené (na SC) polomrtvé tornádo (tehdy si to jeden obrat hrnulo jen na jednu hlavu), bylo oproti tomuhle ještě komfortní 😀.
Tornádo na SC jsem zažil, ale naštěstí jen v úseku Ostrava – Suchdol n.O. jako kreativní způsob krácení zpoždění na obratu. Výraz několika zahraničních cestujících byl ale neopakovatelný…
Totéž se občas děje mezi Košicemi a obvykle Margecany.
Kde jsou všechny ty nové vozy? To jsou pořád blokované na nestíhajících pravidelných servisech?
A to jsem si chválil Pendolino, že je u něho jistota řazení a služeb.
Za zrušení vlaku včetně nezajištění minimálního deklarovaného standardu by měla být mastná pokuta od objednatele, aby se vyplatilo držet nějakou rezervu.
Jinak zůstane dráha jen sockou.
A kdo je objednavatel?😀
Jenže SC je komerční produkt ČD. (A důvod proč Ex1 není objednaná)
Pak je to neřešitelný problém.
Resp. musí nastoupit majitel ČD, aby změnil koncept dráhy ze socky horší než flixbus někam výše.
Naopak,problém je velice jednoduse řešitel – ať s nimi lidu přestanou jezdit. A dále, by CD mělo lidem kteri s nimi ještě jedou, platit 100 % kompenzaci, pokud místo jakéhosi minimálního standartu přijede takovýhle stary šrot….pravda mohlo být ještě hůř a mohlo přijet třeba 8 regionov…řekl bych,že tohle jednou CD zkusí..
Tak nejezděte, spoje se zruší, a zbyde víc místa pro nákladní vlaky
Ani to by nebylo nejhorší. Horší by bylo, kdyby nepřijelo nic. Jsem si zcela jistý, že kdyby si ti cestující měli vybrat, jestli přijedou výjimečně Honeckery a odvezou je kam mají nebo by raději nepřijelo nic, tak nepochybně zvolí Honeckery.
To je zkrátka druhá strana současného kapitalismu. Konkurenční boj vede k totální minimalizaci nákladů, jelikož většina cestujících preferuje cenu před kvalitou a ve špičkách jezdí všechno co má kola a rezervy pro neočekávané události prakticky dopravci nemají nebo jen málo vyhovující. A je v podstatě jedno, jestli je to dopravce A, B nebo C. Dokud většina zákazníků (objednávající subjekty nebo samotní cestující) nebude tvrdě preferovat kvalitu i za cenu, že si cestující trochu víc připlatí, nic se nezmění
Ještě zdražit už tak drahé jízdné a vyhnat kaštany do aut?
To je dost omyl. Je potřeba právě zlákat cestující z aut (už dnes obvykle dražší než vlak) a to je potřeba udělat kvalitou.
Nevím, kde jste přišel na to, že je auto dražší. Pokud nejedu úplně sám, vyjde auto lépe a to i tehdy, když jedu já plus osmiletá dcera.
Tak pokud jste jej dostal darem a neopotřebovává se vám nic, ani spojka, pneumatiky ani olej, fitry a tak dále, tak chápu že cena jízdy se pro vás rovná cena paliva.
Jenže u auta je spousta nákladů fixních ať už s ním jezdíte nebo ne. Pneumatiky, olej filtry atd. se nemění jen po kilometrech, ale i po čase. Pokud auto už máte a jezdit s ním nebudete, tak neušetříte.
Ale ušetříte a dost
A hlavně když mám auto na operak, tak vím přesně, kolik stojí každý kilometr
Dálnice u Hustopečí byl přehrazena kamionem napříč, zpoždění ve frontě až 1 hodinu, objíźdná trasa přes Židlochovice byla taky uplně ucpaná..
Za to v socialismu jezdily vlaky naleštěné, nové, voňavé… Já si bohužel pamatuju…Jezdil jsem v 80. letech trasu Martinice v Krkonoších – Byšice s mojí babičkou na návštěvu k prababičce. Jako dítě jsem nesměl na nic sáhnout, jak bylo všechno oslizlé a špína byla ještě z první republiky. Z oken nebylo nic vidět skrz, takže jsme museli stát na sedačkách a koukat z otevřených stažených oken. Při přestupech totální chaos, babička se musela pořád někoho ptát, protože informační systém nefungoval žádný, vagony se přepojovaly tak, jak se posunovač zrovna vyspal. Normální bylo, že jste sedli do třetího vagónu a ze… Číst vice »
Čekalo se hodinu na přípoj- takže navazovaly. V 80 tých letech byly nové naleštěné soupravy, dnes se jim říká 810.
Já jsem nekritizoval kapitalismus, spíš jsem chtěl říci, že ve společnosti, která je většinově orientovaná na cenu a výstřelky typu, že RJ nemá dost podílových vozů nebo oddílů na kola a ČD zase nasazuje místo Pendolina do soupravy Honeckery atd., je dáno pouze tím, že většina to nějak přežije, maximálně si zahudruje a nic. Proč by společnosti držely v depech dostatečně kvalitní vozy za miliony na tyhle provozní události, když je k tomu nic nenutí. Pokud by byla po dopravcích vyžadována patřičná kvalita za všech okolností, oni by ji samozřejmě nabídli. Ale stálo by to víc. Systém totiž dá to,… Číst vice »
Ano, k obavě z odporného dotyku jsem byl vychováván také. V každém zákoutí obvykle zažraná mnohavrstevná špína, jeden viděl, že otravné mytí rukou má důvod. Lemující hliníkové lišty občas přetržené a ohnuté, trhající oblečení. Mechanismy stahovacích oken často zadřené, otvírání dveří do vagónu leckdy s životu nebezpečným rázem – to se nechávalo na průvodčích, nebo aspoň mužích, atd.
Máš pocit, že vlaky ještě nejsou dost drahé a bylo by vhodné je ještě výrazně zdražit pořízením většího množství náhradních souprav, které naprostou většinu času budou reznout bez využití v kopřivách a jen výjimečně vyjedou? A kde přesně by měly ty rezervní soupravy stát a kolik by jich mělo být, aby dokázaly v krátké dojet do jakékoliv stanice v ČR a nahradit soupravu, která se může porouchat?
Bmz stojí 40 milionů, špajzák dvojnásob. Budeš někde sušit 320 milionů jen tak jako adekvátní zálohu, nesoučasný komunisto?
Dnes Sc 513,zítra Sc 514 místo ř.680 řazení 3x Bmz 245-kupé,bez vozu 1.tř.,bistra, to je tedy adekvátní náhrada za Sc.Na e-shopu prodej jízdenek i místenek v kategorii Sc.Totální chaos s místenkami.Neskutečné.
Ti blázni to furt nepředělali na IC? Někde mají fakt problém
„cestující odškodní za chybějící služby“ – to by jim měli zaplatit že vůbec s tím museli jet, jako za mě sice je pochopitelné že měli jedinou náhradní soupravu ale probohan a SC? jako fakt vážně to myslí v depu někdo vážně? myslím si že nejenom v japonsku by ten kdo tohle nařídí hned po tom spáchal hanbou harakiri… jako jsou věci které se z morálního hlediska nedělají a tohle je jedna z nich, takže opět není nad osobní dopravu…
Takže se měl vlak zrušit bez náhrady ?
Nebo měl být proveden nějaký kolotoč.
Nejlepší dostupné vozy na SC. (Jedno z čeho – pravděpodobně z nějakého EC. Na to EC druhé nejlepší vozy. … honeckry jako 160 kopřiváky dát na to nejhorší, tedy nějaký Sp po koridoru)
na Sp v PIDu na koridorech už Bdmtee, kromě R49, kde jezdí Bdt, jezdí
Souprava sestavená jen z honeckerů (plus mašina) 160 nepojede…
Mínusář asi nezná pojem „brzdicí procenta“…
Tak tím spíš náhradní souprava na SC by mohla mít i něco lepšího.
Ano, než přistavit toto, tak ano.
Minimálně cestující z 1. třídy mají nárok na pětinásobek hodnoty místenky plus odškodnění za neplnění standardů, v tomto případě 5 x 30 Kč. Zákazníci s dokladem zakoupeným přes e-shop jsou odškodněni automaticky.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Tak to jsem zvědavý 🙂
Tak týden utekl, a nic.
Čekal jsem v září 2018 na ICE do Basileje z Curychu, nejelo a přistavili náhradní soupravu SBB ( a DB) . Něco jako Tornado. jenom výška dveři nad nástupištěm byla ok moderní . Ani korunu ani frank mi nenabídli k odškodnění , že jsem těch pár kilometrů jel v té 80’s hrůze s padacím WC a bez wifi a zásuvek. Přežil jsem to , asi moje východní zkušenosti pomohly.
A jízdné je ve stejné výši, jako v Japonsku? Všichni byste se kroutili, kdybyste měli platit 5000,- za cestu z Prahy do Ostravy
Kde si došel na takový nesmysl? Tokyo-Osaka jsem platil 1700 Kč v přepočtu a to jsem došel na nadrazi a koupil si jízdenku na vlak, na který jsem ukázal (chtěli jsme kachnou rady 700) . Jezdily v režimu 17.00. 04. 10. 14. 20. Atd proste jak v Praze tramvaj. A kdyby srovnání, tak běžné kupuji jizdenky Dresden – Bellizona za cca 49-69 EUR den-dva před odjezdem, samozřejmě ICE. Co tam máme dal?
Dodal bych se se podobná situace odehrává na rychlících Moravan, kde se často místo InterPanterů objevují právě honekry.
Potvrzuji, jednou jsem opravdu jel Moravanem s honeckerama
Třeba naposled dnes na R 811.Ale to se údajně jedná o plánované náhrady kvůli montáži ETCS,ty spoje jezdí včas,max 5 minut zpoždění.A občas jede aj zdvojený RegioP.
Měli by mít jeden navíc jako zálohu… Ale furt lepší odjet než čekat na další. Co to táhlo?
Eso+4 honeckry+sysel
aby to nejelo včas, když to má jízdní doby natažené jak babiččiny spoďáry
Ale InterPanter není Pendolino…
Kolik se dalo vytěžit na kompenzacích? Klimatizace, WiFi, nedodržení řazení … a co dál?
Zásuvky 230V/USB ještě. Víc už asi nic
Naklápění skříně kupodivu nechybí.
O.o A „absence naklápění“ je důvod pro kompenzaci? To by se při té náhradní soupravě do Košic pěkně prohli… 😀
Na Slovensku se nenaklápí. 😉
Ale jde o (byť dlouhodobou) náhradní soupravu… 🙂
Takže kompenzace za nenaklápění budou jen na českém území – i to se ale cestujícím na českém území vyplatí… 🙂
Také za chybějící wifi, teplotní pohodu, nedostatečný počet míst a cestující s jízdenkou do 1. třídy i na pětinásovek ze zaplacené hodnoty za místenku.
90 Kč – jídelní vůz, zásuvka a WiFi. To nám dali, zrovna jsme s ním jeli a nabrali 125 minut zpoždění. Ostatní vlaky byly narvané a my jsme jeli ještě ze psem, tak jsme nechtěli riskovat.
Tak vás obrali o klimatizaci a možná i nedodržené řazení. A ještě by vám měli refundovat zpoždění a vrátit příplatek za SC.
Pokud jdou otevrit okna, tak kompenzace za chybejici/nefunkcni klimatizaci snad neni…
Ta kompenzace je za nedodržení teplotní pohody. Včera bylo odpoledne 30°C ve stínu. Takže když si koupím lístek do vlaku s klimatizací a pootevřeným okénkem se mi na místo žene vzduch o teplotě 35°C, nepovažuji to za dodržení teplotní pohody. A už jsem tu kompenzaci v létě při zařazení AB místo ABpee dostal.
Na jedné straně kompenzace za neposkytnuté služby,, ale co vyklápěcí okna pro vítr ve vlasech? Tento bonus mají mít cestující zdarma? 😁
Škoda je, jak je flotila ČD pro dálkovku roztříštěná. Pendolina, railjety, interjety, interpantery – všeho pár kusů sotva na pokrytí nějaké linky v jakštakš nějakém taktu. A k tomu desítky různých druhů osobních vozů po jednotkách až desítkách kusů. A s tím souvisí všechny tyhle problémy s trváním oprav a náhradními řešeními při nehodách a jiných provozních situacích. Kéž bychom se jednou dočkali nějaké unifikované velké flotily spolehlivých vozidel jako na západě. Klidně nějaké EMU a klidně dvoupodlažní… A i když zůstaneme nohama na zemi, tak aspoň desítka dalších interpanterů (s odladěnými nedostatky první generace) nebo Inter/Comfort/Rail-jetů by současnou situaci… Číst vice »
Tak třeba u DB jim to stejně zrovna moc nejde, ti spíš ten spoj odřeknoutl. Ale jinak… Pokud bude MD v budoucích tendrech požadovat nové jednotky/vozy, určitě to budou InterPantery nebo cokoliv a-la *Jet + Vectron. Pokud by to vyhrály ČD.
To by taky MD nesmělo požadovat na každou linku něco jiného – viz. několik posledních výběrových řízení.
Comforjety jsou vyráběny
Tak ne že by ČD byla unifikace úplně cizí. Třeba s flotily víc než 800 vozů B249 jich zbývá ještě přes 150 🙂
Roztříštěnost je do nemalé míry dána rekonstrukcemi.
Nyní je vidět tíhnutí k unifikaci *Jet (to jsou dost podobné vozy) a Panter. Plus RegioNova -> RegioFox, CityElefant -> EMU400.
Není náhodou 006 (ten pětivozový zbytek z Bohumína) v plánu v podstatě jen na vyvazovačky/nějaké větší opravy? Vím, že se rozhodli to nechat a dát do toho ETCS právě pro tyhle odstávky a když už to měli vyzkoušené po Studénce 2015… 🙂
Honeckery mají kouzelnou páčku větrání, ke které má přístup průvodčí (málokdo to věděl i v dobách největší slávy těchto vozů). Je umístěná ve stropu pod dvířky. Otevírá/zavírá větrací komínky ve střeše. Jen si už nepamatuji, jestli je na chodbičce nebo v prostoru sedaček. Stačí přepnout a ten proudící vzduch je snesitelnější. Jen vagon nesmí nikde dlouho stát.
Honeckery mají zelené tlačítko „topení-větrání. Pokud nikdo neukradl termostaty, tak běží samotný ventilátor. Klimatizace to sice není, ale výměna vzduchu probíhá. Pokud někdo ukradl termostaty, tak to topí. Zkuste průvodčímu říct, aby to zapnul, za ten vodopád sprostých slov to nestojí.
Nejradikálnější pupkatí šotoultras s ledvinkou: Pusťte nás na ně, my víme všechno!
Teď premyslim co se stalo s xdesitkami komfortnejsich vozu, co jezdily na rychlikach na kterych dnes jezdi soukromnici, proti honeckrovi je stare Becko z Budysina jeste luxus…
Ale nemůže 160km/h
Jediné dvě linky s klasickými vozy co převzal soukromník jsou R8 a R23, ale ani na jedné nebyly lepší vozy. Na Č. Budějovice a na Plzeň se zahustil takt a přibyly Ex, takže potřeba vozu stoupla.
Možná těmi Bmz jezdíte a ani vám nepřijde, jak luxusně to kdysi působilo.
„V soupravě nebudou zajištěny žádné služby jako například tichý oddíl, vozy 1. třídy, gastroslužby, oddíl pro cestující s dětmi do 10 let, dětské kino, zásuvky 230V a bezdrátové připojení k internetu. Vozy nejsou vybaveny klimatizací,“ upozorňují České dráhy. Stejná souprava pojede z Ostravy i dnes zpět jako SC 500. Dopravce se za snížený komfort omluvil, cestující odškodní za chybějící služby. — Kdyby mi někdo řekl, že ČD nasadí na SC spoji soupravu tvořenou Honeckery, asi bych ho měl za blázna. Ale tohle už je vážně moc/vrchol! Manažeři ČD by měly cestujícím vrátit 200% jízdného ze svého platu a minimálně půl roku… Číst vice »
Honeckery v dnešní době mají být potravou pro hutě.
Ano. Ovšem kdyby tam nebyly tak debilně ty sedačky, tak by se to „ještě dalo“ (na Sp)
Bohužel ty vozy jsou asi prokleté, protože každý pokus je zmodernizovat, a v rámci toho snížit počet sedaček, skončil maximálně nižšími jednotkami kusů.
Zároveň nechápu že takový spoj ČD raději nezrušili (jak občas dělávají). Možná nechtěli vracet lidem peníze.
Ale ten údiv cestujících když jim taková „SC“ souprava přijela na nástupiště, ten výraz byl asi nepřekonatelný!
Mohli vzít InterPanter ze Svitavy a honeckery poslat na ni. Ale to oni ne… Musí být fakt … „na posraného spadne i hajzl“
To by se tady zase prskalo, že na závazkový spoj posílají Honeckery a Pantera na svůj komerční spoj… 😉 🙂
Jo pravda 😁
A platily by sankce dvakrát a navíc ještě MD.
Nebo ne… Podle toho co na své závazkové spoje posílá RJ by se to spíš vyplatilo 😁
Myslíte ten IP ze Svitavy, na které nebyl? Např. R 869 s odjezdem ve 12h i R 871 s odjezdem ve 14h. 🙂
Já jsem naopak rád, že spoj nebyl zrušen. Patřím totiž k těm, kteří raději nějak dojedou než aby zůstali na peróně. Každopádně to muselo být velmi silné překvapení hlavně pro klientelu, která běžnými vlaky nejezdí:o)
Ta náhradní souprava je v dnešním teplém počasí naprosto perverzní, až tak, že je to skoro atrakce, projet se bymákem nonstop Pardubice-Olomouc 😀 Snad vyjdou brzdní procenta na 160 km/h 😋
Jinak mnohokrát jsem říkal, že libovolná náhrada je lepší než odřeknutý spoj a platí to i tady, pokud je cestující informován.
ČD by áe bez keců měly vracet plné jízdné a nehrát si směšné 30Kč vouchery.
No právě, míň škody snad vznikne prostým zrušením spoje 🫠
Dneska musím nesouhlasit. Je rozhodně hlína co jede, o tom žádná. Ale upřímně radši na dřevěné lavici ve voze, než zevlovat na peróně.
No v tom je právě ta nuance:
Pokud někdo spoléhá na to, že bude večer na Moravě za každou cenu, tak každý vrak dobrý.
Ale pokud někdo spoléhá na to, že si připlatil za určitý komfort a služby a nedojet propocený, pak raději pojede autem nwbo to zruší.
ČD mají zákzníky všemi dostupnými cestami varovat: “sorry, pošleme tam shit, chcete i tak jet?”
A vracet komplet jízdné by se mělo v obou případech, mj. ať se personál nezcvokne z kompenzací.
Nemusí pršet jen když kape…
netušíte, co jede z Ostravy? Píšou náhradní souprava s přestupem v Hranicích, kde se asi tyhle dvě krásky setkaj 🙂
500 jede ostravský elefant.
Jsem si to myslel…
Tak snad chladí…..
Včera měl v 16:58 z Pardubic jet na Prahy InterPanter. Jela klasická souprava – což by mi až tak nevadilo, nebýt toho, že byla složená jen z vozů Bd. Kdežto já měl zaplacenou 1. třídu.
Tak jsem rychle doběhl na pokladu ČD? jestli tedy, byť již bez rezervace mohu jet později jiným vlakem s 1. třídou.
Jelikož jsem měl jízdenku z e-shopu, tak to bylo možné. Takže jsem jel o cca 15 minut později Metropolitanem, který měl zařazen Amz.
Amz jsem na Metropolitanu ještě neviděl, nemyslíte Ampz?
Jj, omlouvám se. Bylo to velkoprostorové Ampz.
Ale tedy, musím připustit, že tyto velkoprostory (s letadlovým uspořádáním sedadel) čím dál víc nesnáším.
Ty staré řahtače mě dovádějí k šílenství. Bydlíme kousek od vlaku a tohle nadělá tolik randálu! Hrůza, ještě nedávno je nasazovali mimořádně, dnes to jezdí Brno – Praha prakticky furt .
Potvrzuji, tím spojem jsem jel. Celá souprava byla z těchto držáků. Nebýt jich, tak ČD nemá asi cestující čím vozit.
Včera jsem měl to štěstí že jsem cestoval** (po Pardubice) SC 513, první třídou. Hnedka za Prahou několikrát tvrdé brždění, takže sekt a káva tekly proudem (po stolkách i sedadlech). Vlaková četa do telefonu odpovídala (pravděpodobně dispečerům) že strojvedoucí to celé restartuje a mají volat jemu, že sami víc neví. Pak souprava dojela do Pardubic normálně plnou rychlostí, zpozdění bylo jenom pár minut kvůli brzdám. A tam prostě k překvapení všem řekli že vlak dále nejede a je zrušen. Tak jsem si nechal vytisknout potvrzení od vlakové čety, hnedka stornoval místenku (když se mi tohle stalo minule tak jsem se… Číst vice »
Do Opavy za 7 vozové pendolino 3x bmz. No krása.
Normálně bych napsal, že je Bmz i pohodlnější, ale vézt jen 3 tyto vozy místo sedmi, které mají dohromady kapacitu jako 6 vozů Bmz, tak to je síla.
Víc asi v páteční špičce nesehnali. Ale to není omluva. Beztak to sebrali z Ex2, jely na něm dvě B a jedno A navíc, kromě posil.
Tak za tohle by měli padat hlavy,ale u nás ne, ještě je tu chudáčky politujeme jakou měli smůlu.🤣
Jako máte pravdu, ale co by se tím změnilo? No tak by padaly hlavy. A dál? Cestující by stejně jeli honeckerama a při (nedej bože) příští smůle co…
Za co by měly padat hlavy? Zřejmě jste si přečetl jen titulek, jak je v našich krajích zvykem, že?
Přesně, okamžitě vyhodit celé vedení ČD a nahradit ho jiným, naprosto kompetentním vedením, které je připravené v záloze a čeká na pokyn k nástupu do funkce aby zajistilo, že se už nikdy žádný vlak neporouchá těsně před odjezdem z depa!
Svět je tak jednoduchej…..
Určitě máte kompetentní vedení ČD připravené v šuplíku, že. Kvalitní lidí už pracují na kvalitních místech. Sehnal byste max to samé
Tak to nechcete zažít.
Popravdě napřed jsem si myslel, že jde o nějaký starší článek z Apríla nebo Silvestra.
S ČD to jde opravdu z kopce ! Přitom na papíře to vypadá hezky ,ale realita ?! V poslední době je to vyloženě naprostá katastrofa ! Z mých posledních 12 jízd (vše kategorie IC a EC) v osmi případech změna řazení či úplně chybějící vůz první třídy. Pokud jsou na spoje EC ,IC nasazovány s železnou pravidelností šroty ze 70 – let ,tak bude něco špatně. 30 korunová žebračenka to fakt nezachrání a to ještě kolikrát musíte nahánět průvodčího po vlaku jelikož to kolikrát raději bez zájmu jen projde.
Zato na rychlících (třeba Klatovy) jsem šrot neviděl už aspoň půl roku. Divné…
To by se vám ve světě žluté jistoty nestalo…
Co sem pletete nějakou žlutou jistotu ? Já mluvím o zkušenostech s ČD !
Posilujeme bezpečnost cestujících. Honeckery lze v případě mimořádné události přestavět na sanitní vozy…
Už nelze.
Tak to jsme teda pěkně v p…..
No tak proto když jsem dneska čekal na hlaváku tam hlásili něco o zpoždění pendolína co mělo odjet ve 13:32 a vyšplhalo se to až na 90 minut.
Další sběrač hrdinsky padl v těžkém boji s vraty na pendolíňácké hale na ONJ? Pár dní zpět tam taky ležel jeden pokroucený žlutý sběrač vedle vrat. 😄 To už je fakt pešek nebo je tam fakt něco špatně.
Nedávno to jeden ze strojvedoucích trefně okomentoval, že investiční záměr je taky potřeba zrealizovat. Tak asi tak…
Něco?Spíš někdo. 🤣
Nechci být uplně tak ofenzivní. 😂 Zase nevím okolnosti, kdo vi, co se tam semlelo a kdo za co může. 😄
Pendolinařská hala neexistuje! Je to Hala 518 pro osobní rychlíkové vozy. To že na ní jsou i Pendolina je věc jiná. Jsou na ní i Railjety mimochodem.
V roce 2008 byly vozy Bdmtee vyřazeny ze státních hmotných rezerv průměrnýchvěkcozu byl tehdy 20 let. Od té doby, bylo možné tyto vozy modernizovat libovolně. Například rám vozu má na koncích zaslepené otvory pro dveře. Tudíž od roku 2008 se mohly na vozech vyměnit bočnice a přesunout dveře na kraje. Podvozky GP200 umožňují zvýšit rychlost na 200 km/h. Přesto se na tyto vozy ani jednou nesáhlo. A teď 16 let potom už taková rekonstrukce nedává smysl. Problém jsou ty skříně. Ty vozy by ještě dalších 20 až 30 let zvládly. Ne však v uspořádání jakém mají dnes. Podvozky mají i… Číst vice »
Ano. Stejně jako se mělo něco udělat i s Bdt280. Dnes se sklízí shnilé ovoce z toho co se před lety neudělalo, protože se vždy čekalo na Godota a dnes není co nasazovat. Dnes by ty hypoteticky rekonstruované vozy měly už něco odježděno a ještě by měly nějakou perspektivu před sebou. Ale do 35 let starých vozů už nyní nemá asi smysl vrážet miliony na velkou reko.
To je VELMI hypotetické.
Jak ČD, tak ZSSK se několikrát modernizovat pokoušely. Vždy to bylo fiasko.
Když Tratec udělal na x-tý pokus konečně slušné reko, stejně do toho nešla dát klima, pak to vázlo a pak zkrachovali.
U ZSSK poslední soutěž vyšuměla do ztracena.
Co si budeme říkat, takto velké reko už roky nikdo dělat nechce a nákladově se to už blíží novému vozidlu, tak proč vymýšlet další vysokopodlažní paskvil?
A načo to tak komplikovať. Však by úplne stačilo len vymeniť sedadlá (a inštalovať klímu). Sedadlá systémom za sebou (krajné oddiely smerom do stredu vozňa, stredný oddiel pol na pol) a zmeniť rozostupy. Že to nebude lícovať s oknami ? No a? ZSSK má kopec nových IC dobytčákov kde tiež čumíš do steny alebo do rohu okna … A nikto to nerieši, hlavne že tam narveš čo najviac substrátu …
U vozu kde je skříň k ničemu a dobrý jsou jen podvozky, je rozumné skříň sešrotovat a na podvozky nechat vyrobit skříně nové adekvátní pro 21. století.
To je šotopohled. Při instalaci Klimy se musí instalovat i nové CZE( 10 x výkonnější). Pokud se to instaluje, bude vůz těžký a musí se předělat brzdy ..atd.
Nějaká sedadla jsou úplně marginální problém.
No a prečo sa to u stoviek oveľa horších a starších vozňov teda oplatilo (klima, CZE, nové WC, …) a u týchto nie ?
U DB existovala tato konverze Heneckrů – nové hliníkové skříně, použití těch podvozků GP200 atd. https://de.wikipedia.org/wiki/Modus-Wagen Ty vozy byly svého času po vyřazení naprodej, byly i řidičáky, skončily buď na šrotišti nebo někde v Africe, nějaký kus dokonce dovezl i Regiojet.
Příště bude 10x Gbkkqs.
Někteří ,,cestující,, by si to zasloužili…
Požadují za tohle SuperCity příplatek?
Ve východních markách…
Přiznejte se, kdo jste chtěl na SuperCity otevřená okýnka? 😀 😀
Ano, ale stahovací!
Ne výklopná, jako u 810.
Výklopná okénka jsou ani ne tak u řady 810, ale u jejich vlečných vozů (ex-010).
U modernizovaných vozů řady 810 už jsou okna svisle posouvací.
A ty záchody budou konečně funkční i bez vody.
Podle čeho se vymýšlí název vagónu typu Bdmtee a podobně?
B je druhá třída, zbytek náhodný shluk písmen?
a dvounápravový vůz b vůz vybavený pro tělesně postižené osoby c vůz se sedačkami upravitelnými jako místa k ležení (lehátka) d vůz s prostorem pro jízdní kola ee vůz se zásobováním energií z napájecího vedení (CZE) f řídící vůz g vůz s alternativním oddílem pro zaměstnance obsluhy vlaku h vůz vybavený pro tělesně postižené osoby j nerozpojitelná jednotka k individuální vytápění kamny m vůz delší než 24,5 m n vůz pro motorovou trakci, bez průběžného kabelu elektrického topení o dvoupodlažní vůz (nepoužívá se u řad DD, MDD) p velkoprostorový vůz se středovou uličkou (pro dálkovou dopravu) r zvláštní výbava nebo… Číst vice »
B-2.třída d-vůz s prostorem pro jízdní kola m – vůz delší než 24,5m t- chodbicka uprostřed ee-centrální zdroj energie
Jsou v tom definované nějaké vlastnosti vozu, jestli je to velkoprostor nebo kupé, počet pater, jestli má místa na kola…
https://www.vagonweb.cz/oznacovani/m_pismena_CD.php
Ne, každé to písmenko něco znamená.
B – 2. třída
d – místo pro kola
t – vekoprostorový vůz pro vnitrostátní dopravu
m – délka vozu přes 24,5 m
ee – CZE napájený z průběžného vedení (též písmenko „z“)
https://www.vagonweb.cz/oznacovani/m_pismena_CD.php
Vyhodit Studenika – v posledni dobe se mu vse sype. Snehurka z kola ven….
Jak může pan Studeník za sundaný sběrač?
Nechal bych to tak.
A honekra na konci soupravy, bych přestavil na ležení ( což jde ), na šlofíka po gáblíku, nebo po obchodním jednání ( zde bych použil nějakou příplatkovou obchodní nabídku ).
😁
BusinessNightJet? 🙂
TacticalSleeper!
To zní jak název protipěchotní miny.
Acht Pferde, achtundvierzig Mann.
Jednotka bude vedena pod obchodním názvem SuperShity Honeckerolino 🤪🤪🤪
😀
Nebo jednodušeji na SC Honecker
No, to skôr SS Honecker …
Upřímnou soustrast vlakovému personálu, který tuhle soupravu chytí. Trochu doufám, že jim za to ČD dají bonusy. A náhradní POP, až se z tištění kompenzací přehřeje 🙂
Spíš bych čekal, že některé POPky budou vyhozeny z okna. Protože to půjde.
To už je lepší jít pěšky.
Tak z Honeckerů je SuperCity.
Ten pokrok!
Ještě chvíli a na IC vyjede Regionova.
810
810 jsem už jako EC jel… je to třeba 20 let zpět… Nějaký pozdní večerní spoj…
Bylo to při nějaké výluce… Část autobus a krátká část trasy do Děčína jela 810…
Jak to bylo přesně si nepamatuju a ty Fejsbůky a smart telefony taky nebyly, abych dohledat… 😀
810 + 010 jezdívala každou sobotu večer z Jeseníku do Zábřehu jako R.
Loni jsem ji zažil dokonce jako rychlík z Banské Bystrice do Margecan, dobrých 200 kilometrů. A jak byl vlak dobře obsazen, černí, bílí, mladí, staří…
Regionova +3x 010
To neutáhne.
Nešly by dveře a dobíjení.
Mám pocit, že jak zamrzly troleje, tak tehdy namísto (tehdy ještě) IC Zlínský Expres ta regionova jela.
Si to pamatuju, v čele byla 730… I když možná jiný spoj než myslím… proč ne…
Myslim ze jednou misto pendolina kvuli nejaky poruse z Chebu do Plane u M. lazni jela souprava 810+010 (nebo tak neco, podrobnosti si uz nepamatuju, bylo to nekdy v dobe covidove), zkusim to ted najit
aha, tak to fakt byla regionova, zdroj: https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4442615
Trať 148 | V úseku: Cheb – Františkovy Lázně
29. května 2022, 9:44 – 14:30
Změna řazení vlaku z důvodu poruchy trakčního vedení:
Vlak IC 512 „Pendolino“ je v úseku Cheb – Františkovy Lázně veden náhradní motorovou soupravou Regionova.
Vlak IC 515 „Pendolino“ je v úseku Františkovy Lázně – Cheb veden náhradní motorovou soupravou Regionova.
To už jsou na tom ČD tak špatně ? Kdy pojede nějaký EC/IC složený z regionov či hyder ?
V článku je poměrně přesně popsáno, jak k tomu došlo. Když vám havaruje jedna souprava ze sedmi, dá se to nahradit. Když vám ale havaruje už třetí a ty dvě předchozí jsou dosud na opravě, pak se to nahrazuje velmi těžko.
OK, beru. Ale honeckery ? Nešlo to zorganizovat nějak jinak? Vzít si vagóny z nějakého EC/IC a místo nich tam poslat třeba Pantera ? A pantera nahradit koženkou ?
Supercity je vlajková loď- top produkt. Něco podobného jako nějaké top auto u automobilky a specialita o které se mluví široko daleko u luxusní restaurace.
Rozbít si harmonogram v pátek odpoledne?
Stalo se to těsně před odjezdem – co v tu chvíli? Začít kvedlat se soupravami a vyrobit problém pro mnohem víc cestujících a jako bonus vyrobit zpoždění i na tom SC čekáním na kvalitnější soupravu? Asi to bylo nejmenší zlo – bohužel ekonom vám nedovolí držet horkou zálohu kvalitních vozů.
Pokud vím, tak zrovna do Německa (na sever) jezdily mezinárodní vlaky složené z těchto motoráků a jejich vlečných vozů.
Tak z Hyder už jezdil.
Předpokládám, že to uspořádání nebylo výmyslem výrobce ani nikoho z NDR, ale někoho, kdo vozy objednával.
No, tehdy se možná ještě vyrábělo ve stylu „Vypadá to takhle. Kup – nebo nech bejt“
Pro DR takové uspořádání nedělali, a pokud vím, ani pro nikoho jiného.
No ČSD očividně chtělo osobní vozy a lazaretní vlaky, a aby se ušetřilo, tak to zkombinovali, přičemž ta druhá funkce měla přednost před tou první, a tak vzniklo to co vzniklo. Přičemž si nejsem jist, zdali se ty vozy někdy opravdu použily na nějakém lazaretním vlaku.
Možná by tehdy stačilo, kdyby se netrvalo na rigidním uspořádáním sedaček podle oken.
Nebylo dodáno sanitní vybavení, takže v plně funkčním stavu nebyly použité a jejich předchůdci Bai už jsou také většinou v hutích.
Nějaké lazaretní vybavení nakoupeno být muselo, protož se někdy v devadesátkách snad v Přerově dělalo s těmi vozy cvičení a mormálně to předelali na nemocnici.
Celé prvé série boli vybavené komplet, vrátane klietok a ležadiel … Až posledné série sa podarilo vybaviť aspoň bez tých lazaretných nezmyslov …
Adam ví, Adam zná.
Tento nezmysel bol vyslovene na objednávku ČSD. Dokonca sa potom platili obrovské storno poplatky pri zrušení zvyšných sérií, lebo tento nezmysel nikto nechcel …. Súdruhovia komunisti namiesto cestujúcich totiž plánovali tretiu svetovú a lazaretné vlaky ….
Neplatily se storno poplatky, právě proto tady ty vozy máme, storno poplatky byly tak vysoké, že bylo výhodnější ty vozy koupit.
No, ono tie prvé série sa kupovali pred 1989, tie ďaľšie už po revolúcii – kde už to nemalo zmysel. A díky za doplnenie, tie storná sa fakt neplatili, len sa dojednalo, že posledné série už boli bez tých lazaretných nezmyslov …
Cestující tohle jen odradí od ježdění vlakem. Zaplatím si a očekávám nějakou kvalitu vlaku a pak Honeckery. Proste je otázkou zda lze fungovat s 6 soupravami a nebo to bude už jen sázka do loterie zda náhodou Pendolino přijede či nikoli. Mnoho lidí práve volilo a volí Pendolíno ,protože to byla záruka, že pojede kvalitní vlak.
Souhlas. Takovéto situace spíše odlákají cestující. Budeme rádi, když zůstanou na železnici a nepřesednou do aut.
U takového Leoše dilematická otázka, co přijede za soupravu, odpadá.
Zase je tam otázka jestli přijede…
Asi se tu někdo chce trumfovat s Bavorským expresem…..
Tam je jedno čo nasadíš, aj tak to jazdí bez cestujúcich …. 🙂
Kolik je na té soupravě sběračů,že to jeden vyřadí z provozu?
Pendolíno má celkem čtyři sběrače, dva pro 3kv, jeden pro 25kv a jeden pro 15kv.
Předpokládám že pokud nebyla chyba že nejde zdvihnout, ale byl utržen, tak na střeše udělal i jinou paseku.
A cim pojedeme v Litomericich sakra!
Náhradní žebřiňákovou dopravou.
Souprava drezín se najde snad 🙂
Z šotohlediska jsem naprosto nadšen! Jen houšť!
Což je přesně ten důvod proč by měli mít šotouši zákonem zakázáno pracovat kdekoliv ve VHD.
To by se ale VHD zhroutila, tahkle jede aspoň něco. Šotoušůprostí dopravci spoje rovnou ruší.
Souhlas. Není nic lepšího, než se vracet přes půl Evropy a v Drážďanech se dozvědět, že poslední EC do Ústí bylo odřeknuto a už za své hodiny jede další, pokud se do něj vejdete.
Jakože v DB šotouše nemají?
Nepochopil, no nic. Protože tohle vítat může jen šotouš.
Pokud si v Honeckeru na tomto spoji sednu na „čtyřku“, hrozí, že se mi tam s místenkou budou zkoušet sápat další tři cestující?
Při své výšce si to neumím moc představit. 🙂
Pravda, některé oddíly mohly být vybaveny nemocničními lůžky, třeba by to mělo kladný ohlas.
Tyhle vozy by mohly rovnou jezdit s psychoterapeutickou četou.
Odškodnění 30 Kč? 😀
Hlavně vrátit ty dvě stovky za SC rezervaci.
Tak tady to bude 30 Kč za místenku, protože číslo vozu a sedadlo nesedí, 30 Kč za WiFi, 30 Kč za klimatizaci, 30 Kč za zásuvky a možná by se našlo i 30 Kč za něco dalšího? Myslím, že maximum je 150. Plus u první třídy návratek za přepravu ve druhé. Ale spíš si myslím, že by měli vracet celé jízdné a přepravit cestující zdarma na vlastní náklady…
Ve světle tohoto článku mi vytanula na mysli vzpomínka z mé cesty (přesně 14 dní zpět), kdy na IC513 také „zářili“ honeckery. Spolucestující, který si zřejmě přikoupil za jízdy lístek do 1. třídy, nechtěje se kodrcat do Opavy v tomto zázraku z NDR, říká vlakovému personálu: „Vy tam chudáci vepředu dostáváte hroznou bídu.. za to řazení“ dostalo se mu odpovědi: „No jo, nejsou vozy, ale od 14.8. jedeme Pendolína“ Kdyby jen tušil, co je čeká… 😀 😀
Nevím, čí to byla pomsta, ale předpokládám, že takové uspořádání interiéru objednal nějaký kompetentní pán (nebo možná paní, abych se někoho nedej bože nedotkl) na GŘ ČSD. Fakt je, že jsem ho ani u podobných vozů nikde jinde neviděl, ani v mateřské NDR. Tak pochybuji, že by to byl čistě výmysl Waggonbau Bautzen.
Na to bylo ředitelství ČSD možná malý pán, tohle bych viděl spíš na federální ministersvo dopravy a spojů.
Asi máte pravdu, ale na skutečnosti, že pro DR a nejspíš ani pro nikoho jiného se podobně koncipované vozy s tak stupidním uspořádáním interiéru nedělaly, to nic nemění, prostě to bylo přání československých soudruhů.
Bol to čiste výmysel ČSD, poťažmo MD ….
Jinak to udělat nešlo. Prvních 200 se dalo předělat na přepravu raněných, nebo na polní nemocnici. Potom to vychází na délku 2 postel, 4 postele, 2 postele.
Cestující s již zakoupenou jízdenkou by v tomhle případě měli mít nárok na přepravu zdarma. Koupili si jízdenku, protože jim byl slíbený vlak, místo toho dostanou dobytčák.
Od té party pupkáčů z nábřeží se nedá čekat vůbec nic 🐷
Takže vám přijde lepší, aby vlak byl zrušen, jak by to bylo u soukromých dopravců?
Ne, ale odškodnění několika poukázkami na 30 Kč je u prémiového produktu ČD opravdu nedostatečné.
🙂 ***Hvězdná hodina Honeckerů*** 🙂
O tom, že po 35 letech ústrků a posměchu dosáhnou tato proklínaná vozidla mety nejvyšší, že pojedou na rychlovlaku ČD v kategorii „SuperCity“, se jim asi nezdálo ani v těch nejdivočejších šotosnech.
Škoda, že na peronech nelze nasnímat udivené reakce nevěřících cestujících na tento záskok.
Na Silvestra by aspoň bylo něco originálního k vysílání, místo těch již značně ojetých střihových recyklátů.
Tak tohle je naprosto trefně vystiženo. A pokud by jim odpadla další souprava, tak aby měli cestující další zážitek navrhuji ČD na náhradní soupravu zařadit 5 x 810, aby si i tyto vozy mohly vyzkoušet jaké to je jezdit v prémiové kategorii SuperCity. To bude teprve zážitek 😀
Omyl, zapomněl jste na Tornáda!
A teda rovnou i žabotlamy 😆
Třeba se jim zdálo, jak vezou turisty v leže do Chorvatska. Aspoň těm prvním 200 co byly dodané s lehátky.
No, a pak že mají ČD málo lehátkových vozů!
Podvozky GP 200 jsou pro vyšší rychlost dělané a vzhledem k uspořádání interiéru by to ČD mohly inzerovat rozšíření nabídky o nově vytvořenou kategorii „Club sleeping“, jako cenově vstřícný krok zaměřený k širokým vrstvám cestující veřejnosti.
Aby nový produkt vešel řádně do povědomí, mohl by k tomu již tradiční pan Trojan účinkovat v nějaké duchaplné reklamě,
Zajímavé, tohle se probírá hned. (V pořádku)
Ale o včerejší MU v Černošicích ani slovo.
Na poměry 171 byla včerejší MU docela standartní záležitost. Mimochodem, tato trať by zde musela mít samostatnou rubriku …
Nejsem zrovna “Grammar Nazi”, ale probůh standarDní!🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Děkuji pane učiteli, mají pravdu, polepším se 🤝 …
Nicméně nahradit pinďu Honeckerama je podle mě standartní. Můžou si to vyšít na věčnou paměť na standartu a vyvěsit na Nábřeží. 😀
Určitě. 🙂 Dvakrát stržený sběrač a několik metrů od srážky dvou vlaků jsou jistě každodenní záležitost…
Co je dobrý úlet je to, že např. na dnešní 513 kde jsou Bmz se prodává na e-shopu místenka za 150 Kč. Tam by měla být místenka za 0 Kč. Souhlas, že lepší nasadit náhradní vozy, ale Bdmtee je hodně špatná náhrada.
Jsou asi trochu „mimo“, taky bych byl. Nepředělali typ spoje ze SC na IC a ta aplikace/rezervační systém je nastaven tak, že SC je automaticky za +150,-. Ale potom vám automaticky vrátí rozdíl v ceně (-150,-) plus kompenzaci za případné chybějící služby. Aspoň já to tak minule (na jaře) měl
Problém je mj. v tom, že jde o jedny z mála vozů na 160 km/h, které ČD mají.
Na 160 jsou všechny Y od roku 1964. Akorát při té rychlosti je překročena zábrzdná vzdálenost 1000m.
Nepříjemné, ale pořád lepší, než vlak zrušit bez náhrady. V pátek odpoledne totiž moc volných míst v dalších vlacích nebude.
Přesně. Proč si vůbec stěžovat… Máme být vlastně rádi 🤦♂️
A to je jako lepší nechat cestující bez spojení? Nikde nebude jediné volné místo a jet nějakým Ex1 nastojáka do Ovy fakt nechcete
ČD absolutně bez informací, zpoždění se pravidelně aktualizuje narůstáním, místo té náhradní soupravy se vyplatí pravděpodobně už jet Ex1, do které jsem raději nastoupil (zaměstnanci ČD nebyli schopni říct, jak teda ta náhradní souprava pojede) a tramtadadá – na Ex1 jsou vedle vyprodaných vozů…taky honeckery!
Asi jsou víc „v řiti“, než si mysleli. Běžně tam bývají jako posily B-čka. A teď co je lepší. Takhle to aspoň nebude brzdit soupravu
on psal něco takového? napsal jasně, že to je špatně, ale pořád lepší, než vlak úplně odřeknout a to naprosto souhlasím, prostě další pendolino si nikdo během půl hodiny nevykouzlí a to móda raději vlak odřeknout než mít ostudu se starými vozy mě nepřijde zrovna nejlepší..samozřejmě kompenzace je na místě.
Vždyť to vlastně skvěle zvládli 🫶 Kde si nechal mozek…
Krmíte místního trolla.
Po zkušenostech z Německa ano, můžeme být rádi alespoň za to
Kdyby to rozhodovali šotoultras, jezdí se ještě v původních béčkách (spinkání na cestě ze šotu atd), uaaaa
Hlubinový vůz (Uaaaa) by snad nenapadlo řadit ani je, nebo ano?
Škoda, že nejsou delší. Na každé hlubině jeden vůz Pendolina.
Přesně
Co takhle si pořídit lepší vagony? Hele tohle pochopím u nějaké garážovky, ale ne u tak velkého dopravce, který sosá ze státního nemalé peníze.
Garážovka by spoj zrušila. Máte sice pravdu, ale nikdo nebude držet kvalitní „EC“ vozy jako zálohu…
Lepší vagony se rozpadají ve Třebové. Btee nevím kolik Studénka 1986 až 1991.
Špatný modrogumní vtip 🐵
To je mi panečku výběr národního dopravce!
Tři Bmz nebo pět Bdmtee! Cestující vyber si!
No aspoň jedete.Je dopravce, který zruší celý vlak.
Tak zruší vlak no…
Lepší Honecker než jít pěšky
Plně s Tebou souhlasím.Ale příznivci Kari rýže to vidí jinak.Lepší čekat na peróně.
Jo,ale kávu zdarma na perónu nedostaneš,ta je ve vlaku.A k tomu orchidej na záchodě,taky si nepřivoníš.
Psalo se tu o tom a jel pak jako souprava bez lidí.
Takže přistavíme uhláky – hlavně že jedete nee ..
🤣🤣🤣🤷🤦 (na to už vážně nejsou slova)
Hej tak to je fakt smůla, větší smůlu už mám jenom občas já
Jaké bude odškodnění cestujících?
Cestující si připlatí za jízdu retrovlakem.
Hlavně se ukazuje, že i možnosti nasazení náhradní soupravy jsou velmi omezené.
Něco jako “náhradní soupravy” u komerčních vlaků už z principu nejde, když se něco na sebe musí vydělat
Tak tam šlo asi o čas – sehnat v páteční špičce volný vlak i s personálem, který může za pár minut odjet z Prahy hl.n. není zřejmě úplně snadné.
Tak v neděli se nepodařilo ani najít 2 vozy do Plzně…
Praha Plzeň jsem jel před 14 dny – aspoň, že tam jsou ty výhledy na Berounku.
Buďte rád, že jste Praha – Plzeň nejel před týdnem. To byste se na hlaváku díval, jak do údolí Berounky odjíždí prázdný vlak a Vy stojíte na perónu.
Tak ten personál Pendolína po stržení sběrače určitě nešel domů. Dostal jinou soupravu a s ní jel do Ostravy.
30 korun, že tam není wifi. A musíš s tím listečkem naklusat na pokladnu.
Není to náhodou 30 za WiFi, 30 za zásuvky, 30 za klimatizaci?
Ano, je. Aplikace to vrátí sama.