Místo Pendolina souprava z honeckerů. Smolné dny kdysi elitního vlaku ČD pokračují, jezdí jen dvě

Vůz Bdmtee Českých drah. Foto: Patrik Paprika / Wikimedia CommonsVůz Bdmtee Českých drah. Foto: Patrik Paprika / Wikimedia Commons

K odstavení došlo po poškození sběrače v depu.

Odebírat
Upozornit na
guest
181 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Dodal bych se se podobná situace odehrává na rychlících Moravan, kde se často místo InterPanterů objevují právě honekry.

hor411

Potvrzuji, jednou jsem opravdu jel Moravanem s honeckerama

JanO

Kolik se dalo vytěžit na kompenzacích? Klimatizace, WiFi, nedodržení řazení … a co dál?

hor411

Zásuvky 230V/USB ještě. Víc už asi nic

Dan

Škoda je, jak je flotila ČD pro dálkovku roztříštěná. Pendolina, railjety, interjety, interpantery – všeho pár kusů sotva na pokrytí nějaké linky v jakštakš nějakém taktu. A k tomu desítky různých druhů osobních vozů po jednotkách až desítkách kusů. A s tím souvisí všechny tyhle problémy s trváním oprav a náhradními řešeními při nehodách a jiných provozních situacích. Kéž bychom se jednou dočkali nějaké unifikované velké flotily spolehlivých vozidel jako na západě. Klidně nějaké EMU a klidně dvoupodlažní… A i když zůstaneme nohama na zemi, tak aspoň desítka dalších interpanterů (s odladěnými nedostatky první generace) nebo Inter/Comfort/Rail-jetů by současnou situaci… Číst vice »

hor411

Tak třeba u DB jim to stejně zrovna moc nejde, ti spíš ten spoj odřeknoutl. Ale jinak… Pokud bude MD v budoucích tendrech požadovat nové jednotky/vozy, určitě to budou InterPantery nebo cokoliv a-la *Jet + Vectron. Pokud by to vyhrály ČD.

Rejpal

To by taky MD nesmělo požadovat na každou linku něco jiného – viz. několik posledních výběrových řízení.

Ondra

Není náhodou 006 (ten pětivozový zbytek z Bohumína) v plánu v podstatě jen na vyvazovačky/nějaké větší opravy? Vím, že se rozhodli to nechat a dát do toho ETCS právě pro tyhle odstávky a když už to měli vyzkoušené po Studénce 2015… 🙂

Antonín

Honeckery mají kouzelnou páčku větrání, ke které má přístup průvodčí (málokdo to věděl i v dobách největší slávy těchto vozů). Je umístěná ve stropu pod dvířky. Otevírá/zavírá větrací komínky ve střeše. Jen si už nepamatuji, jestli je na chodbičce nebo v prostoru sedaček. Stačí přepnout a ten proudící vzduch je snesitelnější. Jen vagon nesmí nikde dlouho stát.

likvidátor shotoushků

Nejradikálnější pupkatí šotoultras s ledvinkou: Pusťte nás na ně, my víme všechno!

Lukáš David

Teď premyslim co se stalo s xdesitkami komfortnejsich vozu, co jezdily na rychlikach na kterych dnes jezdi soukromnici, proti honeckrovi je stare Becko z Budysina jeste luxus…

hor411

Ale nemůže 160km/h

Rejpal

Jediné dvě linky s klasickými vozy co převzal soukromník jsou R8 a R23, ale ani na jedné nebyly lepší vozy. Na Č. Budějovice a na Plzeň se zahustil takt a přibyly Ex, takže potřeba vozu stoupla.

Tomáš

„V soupravě nebudou zajištěny žádné služby jako například tichý oddíl, vozy 1. třídy, gastroslužby, oddíl pro cestující s dětmi do 10 let, dětské kino, zásuvky 230V a bezdrátové připojení k internetu. Vozy nejsou vybaveny klimatizací,“ upozorňují České dráhy. Stejná souprava pojede z Ostravy i dnes zpět jako SC 500. Dopravce se za snížený komfort omluvil, cestující odškodní za chybějící služby. — Kdyby mi někdo řekl, že ČD nasadí na SC spoji soupravu tvořenou Honeckery, asi bych ho měl za blázna. Ale tohle už je vážně moc/vrchol! Manažeři ČD by měly cestujícím vrátit 200% jízdného ze svého platu a minimálně půl roku… Číst vice »

Xxx

Honeckery v dnešní době mají být potravou pro hutě.

hor411

Ano. Ovšem kdyby tam nebyly tak debilně ty sedačky, tak by se to „ještě dalo“ (na Sp)

Primářek

Bohužel ty vozy jsou asi prokleté, protože každý pokus je zmodernizovat, a v rámci toho snížit počet sedaček, skončil maximálně nižšími jednotkami kusů.

Tomáš

Zároveň nechápu že takový spoj ČD raději nezrušili (jak občas dělávají). Možná nechtěli vracet lidem peníze.
Ale ten údiv cestujících když jim taková „SC“ souprava přijela na nástupiště, ten výraz byl asi nepřekonatelný!

hor411

Mohli vzít InterPanter ze Svitavy a honeckery poslat na ni. Ale to oni ne… Musí být fakt … „na posraného spadne i hajzl“

Ondra

To by se tady zase prskalo, že na závazkový spoj posílají Honeckery a Pantera na svůj komerční spoj… 😉 🙂

hor411

Jo pravda 😁

Rejpal

A platily by sankce dvakrát a navíc ještě MD.

hor411

Nebo ne… Podle toho co na své závazkové spoje posílá RJ by se to spíš vyplatilo 😁

mic

Já jsem naopak rád, že spoj nebyl zrušen. Patřím totiž k těm, kteří raději nějak dojedou než aby zůstali na peróně. Každopádně to muselo být velmi silné překvapení hlavně pro klientelu, která běžnými vlaky nejezdí:o)

Juraj

Ta náhradní souprava je v dnešním teplém počasí naprosto perverzní, až tak, že je to skoro atrakce, projet se bymákem nonstop Pardubice-Olomouc 😀 Snad vyjdou brzdní procenta na 160 km/h 😋

Jinak mnohokrát jsem říkal, že libovolná náhrada je lepší než odřeknutý spoj a platí to i tady, pokud je cestující informován.

ČD by áe bez keců měly vracet plné jízdné a nehrát si směšné 30Kč vouchery.

likvidátor shotoushků

No právě, míň škody snad vznikne prostým zrušením spoje 🫠

Hans N.

Dneska musím nesouhlasit. Je rozhodně hlína co jede, o tom žádná. Ale upřímně radši na dřevěné lavici ve voze, než zevlovat na peróně.

jiri

netušíte, co jede z Ostravy? Píšou náhradní souprava s přestupem v Hranicích, kde se asi tyhle dvě krásky setkaj 🙂

Igor

500 jede ostravský elefant.

hor411

Jsem si to myslel…

Václav M.

Včera měl v 16:58 z Pardubic jet na Prahy InterPanter. Jela klasická souprava – což by mi až tak nevadilo, nebýt toho, že byla složená jen z vozů Bd. Kdežto já měl zaplacenou 1. třídu.

Tak jsem rychle doběhl na pokladu ČD? jestli tedy, byť již bez rezervace mohu jet později jiným vlakem s 1. třídou.

Jelikož jsem měl jízdenku z e-shopu, tak to bylo možné. Takže jsem jel o cca 15 minut později Metropolitanem, který měl zařazen Amz.

Petr Vašek

Amz jsem na Metropolitanu ještě neviděl, nemyslíte Ampz?

Daja

Ty staré řahtače mě dovádějí k šílenství. Bydlíme kousek od vlaku a tohle nadělá tolik randálu! Hrůza, ještě nedávno je nasazovali mimořádně, dnes to jezdí Brno – Praha prakticky furt .

Tomáš

Potvrzuji, tím spojem jsem jel. Celá souprava byla z těchto držáků. Nebýt jich, tak ČD nemá asi cestující čím vozit.

Efik

Včera jsem měl to štěstí že jsem cestoval** (po Pardubice) SC 513, první třídou. Hnedka za Prahou několikrát tvrdé brždění, takže sekt a káva tekly proudem (po stolkách i sedadlech). Vlaková četa do telefonu odpovídala (pravděpodobně dispečerům) že strojvedoucí to celé restartuje a mají volat jemu, že sami víc neví. Pak souprava dojela do Pardubic normálně plnou rychlostí, zpozdění bylo jenom pár minut kvůli brzdám. A tam prostě k překvapení všem řekli že vlak dále nejede a je zrušen. Tak jsem si nechal vytisknout potvrzení od vlakové čety, hnedka stornoval místenku (když se mi tohle stalo minule tak jsem se… Číst vice »

Igor

Do Opavy za 7 vozové pendolino 3x bmz. No krása.

Václav M.

Normálně bych napsal, že je Bmz i pohodlnější, ale vézt jen 3 tyto vozy místo sedmi, které mají dohromady kapacitu jako 6 vozů Bmz, tak to je síla.

hor411

Víc asi v páteční špičce nesehnali. Ale to není omluva. Beztak to sebrali z Ex2, jely na něm dvě B a jedno A navíc, kromě posil.

Radek

Tak za tohle by měli padat hlavy,ale u nás ne, ještě je tu chudáčky politujeme jakou měli smůlu.🤣

hor411

Jako máte pravdu, ale co by se tím změnilo? No tak by padaly hlavy. A dál? Cestující by stejně jeli honeckerama a při (nedej bože) příští smůle co…

moza14

Za co by měly padat hlavy? Zřejmě jste si přečetl jen titulek, jak je v našich krajích zvykem, že?

Tomáš R.

Přesně, okamžitě vyhodit celé vedení ČD a nahradit ho jiným, naprosto kompetentním vedením, které je připravené v záloze a čeká na pokyn k nástupu do funkce aby zajistilo, že se už nikdy žádný vlak neporouchá těsně před odjezdem z depa!
Svět je tak jednoduchej…..

hor411

Určitě máte kompetentní vedení ČD připravené v šuplíku, že. Kvalitní lidí už pracují na kvalitních místech. Sehnal byste max to samé

vagonář

Tak to nechcete zažít.

Hamtak

Popravdě napřed jsem si myslel, že jde o nějaký starší článek z Apríla nebo Silvestra.

k.m

S ČD to jde opravdu z kopce ! Přitom na papíře to vypadá hezky ,ale realita ?! V poslední době je to vyloženě naprostá katastrofa ! Z mých posledních 12 jízd (vše kategorie IC a EC) v osmi případech změna řazení či úplně chybějící vůz první třídy. Pokud jsou na spoje EC ,IC nasazovány s železnou pravidelností šroty ze 70 – let ,tak bude něco špatně. 30 korunová žebračenka to fakt nezachrání a to ještě kolikrát musíte nahánět průvodčího po vlaku jelikož to kolikrát raději bez zájmu jen projde.

hor411

Zato na rychlících (třeba Klatovy) jsem šrot neviděl už aspoň půl roku. Divné…

Jan

Posilujeme bezpečnost cestujících. Honeckery lze v případě mimořádné události přestavět na sanitní vozy…

Jan Soukup

Už nelze.

Jan

Tak to jsme teda pěkně v p…..

Někdo

No tak proto když jsem dneska čekal na hlaváku tam hlásili něco o zpoždění pendolína co mělo odjet ve 13:32 a vyšplhalo se to až na 90 minut.

Filda

Další sběrač hrdinsky padl v těžkém boji s vraty na pendolíňácké hale na ONJ? Pár dní zpět tam taky ležel jeden pokroucený žlutý sběrač vedle vrat. 😄 To už je fakt pešek nebo je tam fakt něco špatně.

Petr Novotný

Nedávno to jeden ze strojvedoucích trefně okomentoval, že investiční záměr je taky potřeba zrealizovat. Tak asi tak…

Radek

Něco?Spíš někdo. 🤣

Filda

Nechci být uplně tak ofenzivní. 😂 Zase nevím okolnosti, kdo vi, co se tam semlelo a kdo za co může. 😄

Os5600

V roce 2008 byly vozy Bdmtee vyřazeny ze státních hmotných rezerv průměrnýchvěkcozu byl tehdy 20 let. Od té doby, bylo možné tyto vozy modernizovat libovolně. Například rám vozu má na koncích zaslepené otvory pro dveře. Tudíž od roku 2008 se mohly na vozech vyměnit bočnice a přesunout dveře na kraje. Podvozky GP200 umožňují zvýšit rychlost na 200 km/h. Přesto se na tyto vozy ani jednou nesáhlo. A teď 16 let potom už taková rekonstrukce nedává smysl. Problém jsou ty skříně. Ty vozy by ještě dalších 20 až 30 let zvládly. Ne však v uspořádání jakém mají dnes. Podvozky mají i… Číst vice »

Robert Šalda

Ano. Stejně jako se mělo něco udělat i s Bdt280. Dnes se sklízí shnilé ovoce z toho co se před lety neudělalo, protože se vždy čekalo na Godota a dnes není co nasazovat. Dnes by ty hypoteticky rekonstruované vozy měly už něco odježděno a ještě by měly nějakou perspektivu před sebou. Ale do 35 let starých vozů už nyní nemá asi smysl vrážet miliony na velkou reko.

Juraj

To je VELMI hypotetické.
Jak ČD, tak ZSSK se několikrát modernizovat pokoušely. Vždy to bylo fiasko.
Když Tratec udělal na x-tý pokus konečně slušné reko, stejně do toho nešla dát klima, pak to vázlo a pak zkrachovali.
U ZSSK poslední soutěž vyšuměla do ztracena.

Co si budeme říkat, takto velké reko už roky nikdo dělat nechce a nákladově se to už blíží novému vozidlu, tak proč vymýšlet další vysokopodlažní paskvil?

Tomáš M

Doufám, že tam je ještě příplatek za retro…

KrizeVychodniSpolecnosti

Příště bude 10x Gbkkqs.

Premek

Někteří ,,cestující,, by si to zasloužili…

JanM

Požadují za tohle SuperCity příplatek?

tarten

Přiznejte se, kdo jste chtěl na SuperCity otevřená okýnka? 😀 😀

Karl vB.

Ano, ale stahovací!
Ne výklopná, jako u 810.

Václav M.

Výklopná okénka jsou ani ne tak u řady 810, ale u jejich vlečných vozů (ex-010).

U modernizovaných vozů řady 810 už jsou okna svisle posouvací.

Vrabec na střeše

A ty záchody budou konečně funkční i bez vody.

Prngr

Podle čeho se vymýšlí název vagónu typu Bdmtee a podobně?
B je druhá třída, zbytek náhodný shluk písmen?

Patrik

a dvounápravový vůz b vůz vybavený pro tělesně postižené osoby c vůz se sedačkami upravitelnými jako místa k ležení (lehátka) d vůz s prostorem pro jízdní kola ee vůz se zásobováním energií z napájecího vedení (CZE) f řídící vůz g vůz s alternativním oddílem pro zaměstnance obsluhy vlaku h vůz vybavený pro tělesně postižené osoby j nerozpojitelná jednotka k individuální vytápění kamny m vůz delší než 24,5 m n vůz pro motorovou trakci, bez průběžného kabelu elektrického topení o dvoupodlažní vůz (nepoužívá se u řad DD, MDD) p velkoprostorový vůz se středovou uličkou (pro dálkovou dopravu) r zvláštní výbava nebo… Číst vice »

mejla

B-2.třída d-vůz s prostorem pro jízdní kola m – vůz delší než 24,5m t- chodbicka uprostřed ee-centrální zdroj energie

JanM

Jsou v tom definované nějaké vlastnosti vozu, jestli je to velkoprostor nebo kupé, počet pater, jestli má místa na kola…
https://www.vagonweb.cz/oznacovani/m_pismena_CD.php

Y.K.

Ne, každé to písmenko něco znamená.
B – 2. třída
d – místo pro kola
t – vekoprostorový vůz pro vnitrostátní dopravu
m – délka vozu přes 24,5 m
ee – CZE napájený z průběžného vedení (též písmenko „z“)

Karl vB.
Patrik K

Vyhodit Studenika – v posledni dobe se mu vse sype. Snehurka z kola ven….

Petr Novotný

Jak může pan Studeník za sundaný sběrač?

Doctor

Nechal bych to tak.
A honekra na konci soupravy, bych přestavil na ležení ( což jde ), na šlofíka po gáblíku, nebo po obchodním jednání ( zde bych použil nějakou příplatkovou obchodní nabídku ).
😁

Tonik

BusinessNightJet? 🙂

jenki

TacticalSleeper!

Jiří Kocurek

To zní jak název protipěchotní miny.

Vavrroch

Acht Pferde, achtundvierzig Mann.

Marťas

Jednotka bude vedena pod obchodním názvem SuperShity Honeckerolino 🤪🤪🤪

hor411

😀

JanM

Nebo jednodušeji na SC Honecker

bbb

Upřímnou soustrast vlakovému personálu, který tuhle soupravu chytí. Trochu doufám, že jim za to ČD dají bonusy. A náhradní POP, až se z tištění kompenzací přehřeje 🙂

tarten

Spíš bych čekal, že některé POPky budou vyhozeny z okna. Protože to půjde.

MajsterN

To už je lepší jít pěšky.

Tonik

Tak z Honeckerů je SuperCity.
Ten pokrok!
Ještě chvíli a na IC vyjede Regionova.

Šťoural

810

Johny

810 jsem už jako EC jel… je to třeba 20 let zpět… Nějaký pozdní večerní spoj…
Bylo to při nějaké výluce… Část autobus a krátká část trasy do Děčína jela 810…
Jak to bylo přesně si nepamatuju a ty Fejsbůky a smart telefony taky nebyly, abych dohledat… 😀

Staňa

810 + 010 jezdívala každou sobotu večer z Jeseníku do Zábřehu jako R.

Pavel Skládaný

Loni jsem ji zažil dokonce jako rychlík z Banské Bystrice do Margecan, dobrých 200 kilometrů. A jak byl vlak dobře obsazen, černí, bílí, mladí, staří…

HLN

Regionova +3x 010

Bez přezdívky

To neutáhne.

Jan

Mám pocit, že jak zamrzly troleje, tak tehdy namísto (tehdy ještě) IC Zlínský Expres ta regionova jela.

hor411

Si to pamatuju, v čele byla 730… I když možná jiný spoj než myslím… proč ne…

V.N.

To už jsou na tom ČD tak špatně ? Kdy pojede nějaký EC/IC složený z regionov či hyder ?

jirik.e

V článku je poměrně přesně popsáno, jak k tomu došlo. Když vám havaruje jedna souprava ze sedmi, dá se to nahradit. Když vám ale havaruje už třetí a ty dvě předchozí jsou dosud na opravě, pak se to nahrazuje velmi těžko.

V.N.

OK, beru. Ale honeckery ? Nešlo to zorganizovat nějak jinak? Vzít si vagóny z nějakého EC/IC a místo nich tam poslat třeba Pantera ? A pantera nahradit koženkou ?
Supercity je vlajková loď- top produkt. Něco podobného jako nějaké top auto u automobilky a specialita o které se mluví široko daleko u luxusní restaurace.

Tonik

Rozbít si harmonogram v pátek odpoledne?

Radek

Stalo se to těsně před odjezdem – co v tu chvíli? Začít kvedlat se soupravami a vyrobit problém pro mnohem víc cestujících a jako bonus vyrobit zpoždění i na tom SC čekáním na kvalitnější soupravu? Asi to bylo nejmenší zlo – bohužel ekonom vám nedovolí držet horkou zálohu kvalitních vozů.

Václav M.

Pokud vím, tak zrovna do Německa (na sever) jezdily mezinárodní vlaky složené z těchto motoráků a jejich vlečných vozů.

Pavel Matoušek

Předpokládám, že to uspořádání nebylo výmyslem výrobce ani nikoho z NDR, ale někoho, kdo vozy objednával.

Prngr

No, tehdy se možná ještě vyrábělo ve stylu „Vypadá to takhle. Kup – nebo nech bejt“

Pavel Matoušek

Pro DR takové uspořádání nedělali, a pokud vím, ani pro nikoho jiného.

Adam

No ČSD očividně chtělo osobní vozy a lazaretní vlaky, a aby se ušetřilo, tak to zkombinovali, přičemž ta druhá funkce měla přednost před tou první, a tak vzniklo to co vzniklo. Přičemž si nejsem jist, zdali se ty vozy někdy opravdu použily na nějakém lazaretním vlaku.

Dusanh

Možná by tehdy stačilo, kdyby se netrvalo na rigidním uspořádáním sedaček podle oken.

Petr

Nebylo dodáno sanitní vybavení, takže v plně funkčním stavu nebyly použité a jejich předchůdci Bai už jsou také většinou v hutích.

Robert Šalda

Nějaké lazaretní vybavení nakoupeno být muselo, protož se někdy v devadesátkách snad v Přerově dělalo s těmi vozy cvičení a mormálně to předelali na nemocnici.

Michal82

Cestující tohle jen odradí od ježdění vlakem. Zaplatím si a očekávám nějakou kvalitu vlaku a pak Honeckery. Proste je otázkou zda lze fungovat s 6 soupravami a nebo to bude už jen sázka do loterie zda náhodou Pendolino přijede či nikoli. Mnoho lidí práve volilo a volí Pendolíno ,protože to byla záruka, že pojede kvalitní vlak.

X 1

Souhlas. Takovéto situace spíše odlákají cestující. Budeme rádi, když zůstanou na železnici a nepřesednou do aut.
U takového Leoše dilematická otázka, co přijede za soupravu, odpadá.

jaroslav.dohnalik

Asi se tu někdo chce trumfovat s Bavorským expresem…..

Jirka

Kolik je na té soupravě sběračů,že to jeden vyřadí z provozu?

Ondra K.

Pendolíno má celkem čtyři sběrače, dva pro 3kv, jeden pro 25kv a jeden pro 15kv.

rzc

A cim pojedeme v Litomericich sakra!

Chleba Nakup

Náhradní žebřiňákovou dopravou.

KrizeVychodniSpolecnosti

Souprava drezín se najde snad 🙂

Chleba Nakup

Z šotohlediska jsem naprosto nadšen! Jen houšť!

Pražák

Což je přesně ten důvod proč by měli mít šotouši zákonem zakázáno pracovat kdekoliv ve VHD.

Chleba Nakup

To by se ale VHD zhroutila, tahkle jede aspoň něco. Šotoušůprostí dopravci spoje rovnou ruší.

troglj

Souhlas. Není nic lepšího, než se vracet přes půl Evropy a v Drážďanech se dozvědět, že poslední EC do Ústí bylo odřeknuto a už za své hodiny jede další, pokud se do něj vejdete.

Pražák

Jakože v DB šotouše nemají?

Pražák

Nepochopil, no nic. Protože tohle vítat může jen šotouš.

svojsin

Pokud si v Honeckeru na tomto spoji sednu na „čtyřku“, hrozí, že se mi tam s místenkou budou zkoušet sápat další tři cestující?
Při své výšce si to neumím moc představit. 🙂

Chleba Nakup

Pravda, některé oddíly mohly být vybaveny nemocničními lůžky, třeba by to mělo kladný ohlas.

MajsterN

Tyhle vozy by mohly rovnou jezdit s psychoterapeutickou četou.

adam

Odškodnění 30 Kč? 😀

Jaaa

Hlavně vrátit ty dvě stovky za SC rezervaci.

MartinS.

Tak tady to bude 30 Kč za místenku, protože číslo vozu a sedadlo nesedí, 30 Kč za WiFi, 30 Kč za klimatizaci, 30 Kč za zásuvky a možná by se našlo i 30 Kč za něco dalšího? Myslím, že maximum je 150. Plus u první třídy návratek za přepravu ve druhé. Ale spíš si myslím, že by měli vracet celé jízdné a přepravit cestující zdarma na vlastní náklady…

Mr. Tom

Ve světle tohoto článku mi vytanula na mysli vzpomínka z mé cesty (přesně 14 dní zpět), kdy na IC513 také „zářili“ honeckery. Spolucestující, který si zřejmě přikoupil za jízdy lístek do 1. třídy, nechtěje se kodrcat do Opavy v tomto zázraku z NDR, říká vlakovému personálu: „Vy tam chudáci vepředu dostáváte hroznou bídu.. za to řazení“ dostalo se mu odpovědi: „No jo, nejsou vozy, ale od 14.8. jedeme Pendolína“ Kdyby jen tušil, co je čeká… 😀 😀

Pavel Matoušek

Nevím, čí to byla pomsta, ale předpokládám, že takové uspořádání interiéru objednal nějaký kompetentní pán (nebo možná paní, abych se někoho nedej bože nedotkl) na GŘ ČSD. Fakt je, že jsem ho ani u podobných vozů nikde jinde neviděl, ani v mateřské NDR. Tak pochybuji, že by to byl čistě výmysl Waggonbau Bautzen.

MartinS.

Na to bylo ředitelství ČSD možná malý pán, tohle bych viděl spíš na federální ministersvo dopravy a spojů.

Pavel Matoušek

Asi máte pravdu, ale na skutečnosti, že pro DR a nejspíš ani pro nikoho jiného se podobně koncipované vozy s tak stupidním uspořádáním interiéru nedělaly, to nic nemění, prostě to bylo přání československých soudruhů.

Jenda

Cestující s již zakoupenou jízdenkou by v tomhle případě měli mít nárok na přepravu zdarma. Koupili si jízdenku, protože jim byl slíbený vlak, místo toho dostanou dobytčák.

likvidátor shotoushků

Od té party pupkáčů z nábřeží se nedá čekat vůbec nic 🐷

Jarda

Takže vám přijde lepší, aby vlak byl zrušen, jak by to bylo u soukromých dopravců?

MartinS.

Ne, ale odškodnění několika poukázkami na 30 Kč je u prémiového produktu ČD opravdu nedostatečné.

Karl vB.

🙂 ***Hvězdná hodina Honeckerů*** 🙂
O tom, že po 35 letech ústrků a posměchu dosáhnou tato proklínaná vozidla mety nejvyšší, že pojedou na rychlovlaku ČD v kategorii „SuperCity“, se jim asi nezdálo ani v těch nejdivočejších šotosnech.
Škoda, že na peronech nelze nasnímat udivené reakce nevěřících cestujících na tento záskok.
Na Silvestra by aspoň bylo něco originálního k vysílání, místo těch již značně ojetých střihových recyklátů.

Michal

Tak tohle je naprosto trefně vystiženo. A pokud by jim odpadla další souprava, tak aby měli cestující další zážitek navrhuji ČD na náhradní soupravu zařadit 5 x 810, aby si i tyto vozy mohly vyzkoušet jaké to je jezdit v prémiové kategorii SuperCity. To bude teprve zážitek 😀

Karl vB.

Omyl, zapomněl jste na Tornáda!

Marťas

A teda rovnou i žabotlamy 😆

Metys

Zajímavé, tohle se probírá hned. (V pořádku)

Ale o včerejší MU v Černošicích ani slovo.

Doctor

Na poměry 171 byla včerejší MU docela standartní záležitost. Mimochodem, tato trať by zde musela mít samostatnou rubriku …

Mr. Tom

Nejsem zrovna “Grammar Nazi”, ale probůh standarDní!🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Doctor

Děkuji pane učiteli, mají pravdu, polepším se 🤝 …

tarten

Nicméně nahradit pinďu Honeckerama je podle mě standartní. Můžou si to vyšít na věčnou paměť na standartu a vyvěsit na Nábřeží. 😀

Michal

Co je dobrý úlet je to, že např. na dnešní 513 kde jsou Bmz se prodává na e-shopu místenka za 150 Kč. Tam by měla být místenka za 0 Kč. Souhlas, že lepší nasadit náhradní vozy, ale Bdmtee je hodně špatná náhrada.

hor411

Jsou asi trochu „mimo“, taky bych byl. Nepředělali typ spoje ze SC na IC a ta aplikace/rezervační systém je nastaven tak, že SC je automaticky za +150,-. Ale potom vám automaticky vrátí rozdíl v ceně (-150,-) plus kompenzaci za případné chybějící služby. Aspoň já to tak minule (na jaře) měl

Pavel Matoušek

Problém je mj. v tom, že jde o jedny z mála vozů na 160 km/h, které ČD mají.

Baldrick

Nepříjemné, ale pořád lepší, než vlak zrušit bez náhrady. V pátek odpoledne totiž moc volných míst v dalších vlacích nebude.

likvidátor shotoushků

Přesně. Proč si vůbec stěžovat… Máme být vlastně rádi 🤦‍♂️

hor411

A to je jako lepší nechat cestující bez spojení? Nikde nebude jediné volné místo a jet nějakým Ex1 nastojáka do Ovy fakt nechcete

smasska

ČD absolutně bez informací, zpoždění se pravidelně aktualizuje narůstáním, místo té náhradní soupravy se vyplatí pravděpodobně už jet Ex1, do které jsem raději nastoupil (zaměstnanci ČD nebyli schopni říct, jak teda ta náhradní souprava pojede) a tramtadadá – na Ex1 jsou vedle vyprodaných vozů…taky honeckery!

hor411

Asi jsou víc „v řiti“, než si mysleli. Běžně tam bývají jako posily B-čka. A teď co je lepší. Takhle to aspoň nebude brzdit soupravu

kix

on psal něco takového? napsal jasně, že to je špatně, ale pořád lepší, než vlak úplně odřeknout a to naprosto souhlasím, prostě další pendolino si nikdo během půl hodiny nevykouzlí a to móda raději vlak odřeknout než mít ostudu se starými vozy mě nepřijde zrovna nejlepší..samozřejmě kompenzace je na místě.

likvidátor shotoushků

Vždyť to vlastně skvěle zvládli 🫶 Kde si nechal mozek…

Poručík Mazurek

Krmíte místního trolla.

Vvvt

Po zkušenostech z Německa ano, můžeme být rádi alespoň za to

likvidátor shotoushků

Kdyby to rozhodovali šotoultras, jezdí se ještě v původních béčkách (spinkání na cestě ze šotu atd), uaaaa

Jiří Kocurek

Hlubinový vůz (Uaaaa) by snad nenapadlo řadit ani je, nebo ano?

hor411

Přesně

Ares

Co takhle si pořídit lepší vagony? Hele tohle pochopím u nějaké garážovky, ale ne u tak velkého dopravce, který sosá ze státního nemalé peníze.

hor411

Garážovka by spoj zrušila. Máte sice pravdu, ale nikdo nebude držet kvalitní „EC“ vozy jako zálohu…

likvidátor shotoushků

Špatný modrogumní vtip 🐵

Marana_CZE

To je mi panečku výběr národního dopravce!
Tři Bmz nebo pět Bdmtee! Cestující vyber si!

Jirka 1963

No aspoň jedete.Je dopravce, který zruší celý vlak.

likvidátor shotoushků

Tak zruší vlak no…

JanM

Lepší Honecker než jít pěšky

Jirka63

Plně s Tebou souhlasím.Ale příznivci Kari rýže to vidí jinak.Lepší čekat na peróně.

Jirka63

Jo,ale kávu zdarma na perónu nedostaneš,ta je ve vlaku.A k tomu orchidej na záchodě,taky si nepřivoníš.

Petr

Psalo se tu o tom a jel pak jako souprava bez lidí.

k.m

Takže přistavíme uhláky – hlavně že jedete nee ..

Jackub

🤣🤣🤣🤷🤦 (na to už vážně nejsou slova)

hor411

Hej tak to je fakt smůla, větší smůlu už mám jenom občas já

David

Jaké bude odškodnění cestujících?

noerf

Cestující si připlatí za jízdu retrovlakem.
Hlavně se ukazuje, že i možnosti nasazení náhradní soupravy jsou velmi omezené.

likvidátor shotoushků

Něco jako “náhradní soupravy” u komerčních vlaků už z principu nejde, když se něco na sebe musí vydělat

Tonik

Tak tam šlo asi o čas – sehnat v páteční špičce volný vlak i s personálem, který může za pár minut odjet z Prahy hl.n. není zřejmě úplně snadné.

MartinS.

Tak v neděli se nepodařilo ani najít 2 vozy do Plzně…

Tonik

Praha Plzeň jsem jel před 14 dny – aspoň, že tam jsou ty výhledy na Berounku.

nowas

30 korun, že tam není wifi. A musíš s tím listečkem naklusat na pokladnu.

Mirek/

Není to náhodou 30 za WiFi, 30 za zásuvky, 30 za klimatizaci?

hor411

Ano, je. Aplikace to vrátí sama.