Místo parkoviště pěší a relaxační zóna. Brno upravilo část ulice v centru

Upravená část třídy kpt. Jaroše v Brně. Foto: Kancelář architekta města BrnaUpravená část třídy kpt. Jaroše v Brně. Foto: Kancelář architekta města Brna

Uprostřed ulice vzniklo mezi lipami dřevěné molo nejen pro posezení, ale chrání také stromy.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zelvak

U nás měl taky architekt sqělej nápad s neošetřeným dřevem pod stromy, vydrželo to asi tak 3 roky, než to shnilo na prach, pak to normálně vydláždili.

Radek

7% parkování, které stojí pár stovek ročně. A přesto tady budou lidi brečet a naříkat nad vyhazováním erárních peněz. Ano, peníze vyhazujeme ve veřejných prostranstvích oknem – za parkování (skoro) zdarma.

Erik

Když pominu investiční náklady, kolik mě asi stojí KAMB, který jak zjišťuji řeší neexistující problémy a vymýšlí ošklivé zbytečnosti, jen aby popudil obyvatele města (k ničemu jinému tato hrůza sloužit nebude)? Podle mě nejsou 56 milionů ročně zrovna drobné.

Radek

V porovnání s tím, kolik město tratí na ušlém zisku na parkování? Zlomek.

Tomas

Rezidentum má město sloužit, ne na nich realizovat zisk nebo jim házet klacky pod nohy. Jako v tomto případě. Mám to skoro pod okny, je to jen schvalnost a neresi to naprosto nic.

Radek

Já jsem taky rezident a žádný podobný ekvivalent mi město neplatí. Navíc, pokud tržní mechanismy vnímáte jako házení klacků pod nohy, tak si nastudujte jak funguje rovnováha mezi nabídkou a poptávkou. Realizuje totiž skrze cenu. Zkuste rozdávat třeba diamanty zadarmo nebo výrazně pod cenou a přemýšlejte, jestli tím uspokojíte veškerou poptávku. S parkováním to překvapivě funguje úplně stejně.

Obyvatel ulice

Píšete nesmysly

Obyvatel ulice

Tady nejde (jen) o parkování, tady jde o to, že je to zcela zbytečný projekt, který je navíc udělaný natruc místním rezidentům. A ještě úplně špatně. Mimochodem, relaxovat jde pohodlně o 3 minuty chůze dále v parku Lužánky, Moravském náměstí případně nám. 28. října za rohem, na dvoraně divadla asi 300m daleko atd. Ale taky na ten „zlý“ asfalt a parkoviště načmáráme barevné fleky a hned máme hodný asfalt a relax. A dřevěnýma „pódiama“ zakryjeme tu skutečnou zeleň místo její regenerace… Jo, ta pódia už objevili skejťáci, takže uvidíme, jak dlouho vydrží.

Erik

Neuvěřitelný nesmysl, jako obvykle za naše peníze. Přitom tam stačilo doplnit pár laviček pod stromy, jestli jich tedy někomu přišlo málo. Jde to ještě zastavit? Třída Kpt. Jaroše je velkoryse pojatá městská třída šířky hodně přes 30 metrů. Díky tomu se tam pohodlně vejdou široké chodníky, parkovací stání, jízdní pruhy pro každý směr a uprostřed promenáda s lavičkami lemovaná z obou stran stromořadím, která je odděluje. Neznám jiné místo, kde mohou chodci, cyklisté, pejskaři, řidiči – zkrátka všichni lidé – tak bezproblémově koexistovat. Třída je jedné strany slepá, z druhé končí parkem Lužánky (22 ha) – tolik k potřebě pobytového… Číst vice »

Filip Jirsák

Jestli si myslíte, že mohou lidé bezproblémově koexistovat s auty, tak se zavřete s nastartovaným autem do garáže. Uvidíte, jak dlouho budete koexistenci považovat za bezproblémovou.

Erik

Zavřete se někam sám – já psal o lidech. Dokud nebudete v řidiči schopen vidět člověka, veškerá diskuse je zbytečná.

Tomas

Naprosto přesně.

jakub

V Praze kdy?

Vilda

Vyhozené peníze. Uvítám článek a foto po roce, jak to dřevo bez údržby bude vypadat.

David

Ve vizualizaci to určitě vypadalo báječné, maminky s kočárky pijící bezlaktozové latte, dětí na jednorožcích, ohleduplní cyklisté … něco jako sklidnĕní magistraly v Praze

Vilda

Přesně. Mestke části nedokáži natřít ani lavičky, tady to bude Eldorádo pro soukmenovce z Bronxu cestou na a z koupaliště u divadla.

SYN

Hm, podotkl bych že lipové aleje jsou dvě (paralelní „řady“) a prostor mezi nimi nikdy nebyl parkovištěm, promenáda mezi nimi byla vždy dostupná (vcelku nemnoha) chodcům. V okolí je nadprůměrná rozloha parků (nám. 28 října, Lužánky) takže ano, další zeleň je asi dobrá věc ale těch tradičních parkovacích míst docela škoda… nemyslím si že tam byl nějaký extra konflikt.
Tohle podle fotky vypadá na takovou tu hurá akci stylu „udržitelný stánek zelených rostlin“ (ze dřeva) který se už po prvním roce pomalu rozpadá na tramvajové zastávce Výstaviště… zde ještě (skoro) nový https://mapy.cz/s/rodezodupu

Nose Peak

Třída kpt. Jaroše má šikmé parkování ve 4 řadách + ve vnitroblocích. A stejně budou furt brečet…

SYN

Tak už nemá (zčásti).

Márty

Tak ona to trochu hurá instalace je, ale zcela záměrně. Cílem je dočasná úprava ulice, která má za co nejmenší objem peněz ukázat (ověřit) možnosti využití veřejného prostoru před tím, než dojde na v článku zmiňovanou celkovou rekonstrukci. Za mě je to supr, parkovacích míst tady fakt málo není.

Radek

Jakým nemnoha chodcům? Pokud jste tam někdy za posledních pár let šel, tak byste nepsal takové blbosti.

Tomas

Těch lidí tam proti jiným ulicim ale fakt chodí minimum.

Radek

Jako já mám zkrátka zkušenost fakt jinou a to jsem tam pár let zpátky bydlel a i dneska tam často chodím. Jasně, asi je to méně lidi než paralelní lidická, ale těch lidi tam chodí pořád dost.

Obyvatel ulice

A těm naprosto dostatečně stačí ten široký chodník v aleji s lavičkama.

Zora

Za přeplněnost ulice auty je zodpovědný MMB. Dřevěné pódium a odpočinková zóna na parkovišti u frekventované ulice M.Horakove/Koliště je architektonická prasarna a vyhozené peníze. MMB měl na toto prostor – zahradu, v průjezdu mezi Jaroskou a Lidickou, zahradu zabetonoval na placené nevyužívané parkoviště pro MěDB. MMB by měl raději věnovat pozornost v alejí na Jarošce na lavičkách dlouhodobě parkujícím bezdomovcům, kteří obklopeni svým nepořádkem odmítají pomoc, zde se defekuji a celkově zdravotně ohrožují své okolí. Po alejí na Jarošce denně projde spousta lidí, včetně malých dětí, kterým hrozí kontaminace exkrementy těchto nepřizpůsobivých.

janikk

Asi se inspirovali podobným pódiem vybudovaným na Mendláku vedle lékárny, je to vážně velké oživení prostoru. Při čekání na na šalinu v 5:20, společně s dalšími cestujícími pravidelně pozorujeme jak z pod něj vybíhají potkani pro jídlo co jim lidé v okolí zanechali. Nejlepší zdroj je pekárna stojící kousek vedle a přepravky s pečivem stojící na chodníku před ní… snad se budou mít potkánci takhle dobře i na Jarošce.

Nose Peak

Potkyši jsou v Brně všude; volby se vyhrávají heslem “Hala bude!”, ne “Deratizace bude!”

František

Neni nic lepší než nahradit parkoviště bezďák/potkan zoo!

František Josef

A dost. Už těm autíčkům neubližujte. Maminka mě učila zastávat se šikanovaných ubožáčků.

náhodný kolemčtenář

A co ta cyklostezka alejí? Resp. hodilo by se spíš hlavně propojit nikam nevedoucí cyklostezku parkem Koliště na Jarošku (ta už je celkem klidná a cyklostezka tamtudy není tak urgentní, akorát na konci k Milady Horákové slepě končí chodníkem, obrubníkem a zábradlím). A zlegalizovat nějaký cykokoridor Lužánkami mezi Jaroškou a Staňkovou (klidně jen formou „stezka pro chodce, cyklisté povoleni“).

Ondra K.

Napojení cyklostezky na Milady Horákové a dále je v řešení.

Nose Peak

Hlavně to neuspěchat…

Ondra K.

Jak odbor dopravy MMB, tak BKOM dlouhodobě hledá nové zaměstnance. Stačí se přihlásit, a můžete ukázat, že umíte věci zrychlit.

Nose Peak

Netušil jsem, že výstavbu cyklostezek v Brně blokuje výhradně moje absence na pozici “Dlaždič” u Brněnských komunikací…

Ondra K.

Hejtovat, že věci se posouvají dopředu pomalu nebo vůbec umí kdekdo. Ovšem, přiložit ruku k dílu a aktivně se snažit situaci zlepšit se už nikomu nechce, přitom příležitosti jsou. Zrovna nedostatek lidí je jednou z největších brzd rozvoje.

Nose Peak

Největší brzdou rozvoje je zaostalost myšlení a s tím související zaostalost celková. Takhle se dláždí v Nizozemí (15 let staré video): https://youtu.be/F-UMuLQb5hY

Jaaa

Falešné dilema, je potřeba obojí.

SYN

Jaroška už je delší dobu prakticky slepá, ten provoz tam opravdu je dost minimální, tam bych se fakt na kole nebál… zato kol v Lužánkách bych se bál osobně dost. Tam jedině někde po okraji…

náhodný kolemčtenář

Já bych se kol v Lužánkách nebál za předpokladu, že by se pro ně vymyslel koridor tak, aby neobtěžovala odpočívající a hrající si v parku. Klidně oklikou po okraji (šlo by to také navázat na potenciální cyklostezku kolem Sportovní a dále kolem Ponávky směr Kuřim, tedy Lužánkami krajem podél Drobného).

not just bikes

dobrý