Místo parkoviště pěší a relaxační zóna. Brno upravilo část ulice v centru

Upravená část třídy kpt. Jaroše v Brně. Foto: Kancelář architekta města BrnaUpravená část třídy kpt. Jaroše v Brně. Foto: Kancelář architekta města Brna

Uprostřed ulice vzniklo mezi lipami dřevěné molo nejen pro posezení, ale chrání také stromy.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jakub

V Praze kdy?

Vilda

Vyhozené peníze. Uvítám článek a foto po roce, jak to dřevo bez údržby bude vypadat.

David

Ve vizualizaci to určitě vypadalo báječné, maminky s kočárky pijící bezlaktozové latte, dětí na jednorožcích, ohleduplní cyklisté … něco jako sklidnĕní magistraly v Praze

SYN

Hm, podotkl bych že lipové aleje jsou dvě (paralelní „řady“) a prostor mezi nimi nikdy nebyl parkovištěm, promenáda mezi nimi byla vždy dostupná (vcelku nemnoha) chodcům. V okolí je nadprůměrná rozloha parků (nám. 28 října, Lužánky) takže ano, další zeleň je asi dobrá věc ale těch tradičních parkovacích míst docela škoda… nemyslím si že tam byl nějaký extra konflikt.
Tohle podle fotky vypadá na takovou tu hurá akci stylu „udržitelný stánek zelených rostlin“ (ze dřeva) který se už po prvním roce pomalu rozpadá na tramvajové zastávce Výstaviště… zde ještě (skoro) nový https://mapy.cz/s/rodezodupu

Nose Peak

Třída kpt. Jaroše má šikmé parkování ve 4 řadách + ve vnitroblocích. A stejně budou furt brečet…

SYN

Tak už nemá (zčásti).

Márty

Tak ona to trochu hurá instalace je, ale zcela záměrně. Cílem je dočasná úprava ulice, která má za co nejmenší objem peněz ukázat (ověřit) možnosti využití veřejného prostoru před tím, než dojde na v článku zmiňovanou celkovou rekonstrukci. Za mě je to supr, parkovacích míst tady fakt málo není.

Zora

Za přeplněnost ulice auty je zodpovědný MMB. Dřevěné pódium a odpočinková zóna na parkovišti u frekventované ulice M.Horakove/Koliště je architektonická prasarna a vyhozené peníze. MMB měl na toto prostor – zahradu, v průjezdu mezi Jaroskou a Lidickou, zahradu zabetonoval na placené nevyužívané parkoviště pro MěDB. MMB by měl raději věnovat pozornost v alejí na Jarošce na lavičkách dlouhodobě parkujícím bezdomovcům, kteří obklopeni svým nepořádkem odmítají pomoc, zde se defekuji a celkově zdravotně ohrožují své okolí. Po alejí na Jarošce denně projde spousta lidí, včetně malých dětí, kterým hrozí kontaminace exkrementy těchto nepřizpůsobivých.

janikk

Asi se inspirovali podobným pódiem vybudovaným na Mendláku vedle lékárny, je to vážně velké oživení prostoru. Při čekání na na šalinu v 5:20, společně s dalšími cestujícími pravidelně pozorujeme jak z pod něj vybíhají potkani pro jídlo co jim lidé v okolí zanechali. Nejlepší zdroj je pekárna stojící kousek vedle a přepravky s pečivem stojící na chodníku před ní… snad se budou mít potkánci takhle dobře i na Jarošce.

Nose Peak

Potkyši jsou v Brně všude; volby se vyhrávají heslem “Hala bude!”, ne “Deratizace bude!”

František

Neni nic lepší než nahradit parkoviště bezďák/potkan zoo!

František Josef

A dost. Už těm autíčkům neubližujte. Maminka mě učila zastávat se šikanovaných ubožáčků.

náhodný kolemčtenář

A co ta cyklostezka alejí? Resp. hodilo by se spíš hlavně propojit nikam nevedoucí cyklostezku parkem Koliště na Jarošku (ta už je celkem klidná a cyklostezka tamtudy není tak urgentní, akorát na konci k Milady Horákové slepě končí chodníkem, obrubníkem a zábradlím). A zlegalizovat nějaký cykokoridor Lužánkami mezi Jaroškou a Staňkovou (klidně jen formou „stezka pro chodce, cyklisté povoleni“).

Ondra K.

Napojení cyklostezky na Milady Horákové a dále je v řešení.

Nose Peak

Hlavně to neuspěchat…

Ondra K.

Jak odbor dopravy MMB, tak BKOM dlouhodobě hledá nové zaměstnance. Stačí se přihlásit, a můžete ukázat, že umíte věci zrychlit.

Nose Peak

Netušil jsem, že výstavbu cyklostezek v Brně blokuje výhradně moje absence na pozici “Dlaždič” u Brněnských komunikací…

Ondra K.

Hejtovat, že věci se posouvají dopředu pomalu nebo vůbec umí kdekdo. Ovšem, přiložit ruku k dílu a aktivně se snažit situaci zlepšit se už nikomu nechce, přitom příležitosti jsou. Zrovna nedostatek lidí je jednou z největších brzd rozvoje.

Nose Peak

Největší brzdou rozvoje je zaostalost myšlení a s tím související zaostalost celková. Takhle se dláždí v Nizozemí (15 let staré video): https://youtu.be/F-UMuLQb5hY

Jaaa

Falešné dilema, je potřeba obojí.

SYN

Jaroška už je delší dobu prakticky slepá, ten provoz tam opravdu je dost minimální, tam bych se fakt na kole nebál… zato kol v Lužánkách bych se bál osobně dost. Tam jedině někde po okraji…

náhodný kolemčtenář

Já bych se kol v Lužánkách nebál za předpokladu, že by se pro ně vymyslel koridor tak, aby neobtěžovala odpočívající a hrající si v parku. Klidně oklikou po okraji (šlo by to také navázat na potenciální cyklostezku kolem Sportovní a dále kolem Ponávky směr Kuřim, tedy Lužánkami krajem podél Drobného).

not just bikes

dobrý