Místo parkoviště pěší a relaxační zóna. Brno upravilo část ulice v centru
Upravená část třídy kpt. Jaroše v Brně. Foto: Kancelář architekta města Brna

Uprostřed ulice vzniklo mezi lipami dřevěné molo nejen pro posezení, ale chrání také stromy.
V Praze kdy?
Vyhozené peníze. Uvítám článek a foto po roce, jak to dřevo bez údržby bude vypadat.
Ve vizualizaci to určitě vypadalo báječné, maminky s kočárky pijící bezlaktozové latte, dětí na jednorožcích, ohleduplní cyklisté … něco jako sklidnĕní magistraly v Praze
Hm, podotkl bych že lipové aleje jsou dvě (paralelní „řady“) a prostor mezi nimi nikdy nebyl parkovištěm, promenáda mezi nimi byla vždy dostupná (vcelku nemnoha) chodcům. V okolí je nadprůměrná rozloha parků (nám. 28 října, Lužánky) takže ano, další zeleň je asi dobrá věc ale těch tradičních parkovacích míst docela škoda… nemyslím si že tam byl nějaký extra konflikt.
Tohle podle fotky vypadá na takovou tu hurá akci stylu „udržitelný stánek zelených rostlin“ (ze dřeva) který se už po prvním roce pomalu rozpadá na tramvajové zastávce Výstaviště… zde ještě (skoro) nový https://mapy.cz/s/rodezodupu
Třída kpt. Jaroše má šikmé parkování ve 4 řadách + ve vnitroblocích. A stejně budou furt brečet…
Tak už nemá (zčásti).
Tak ona to trochu hurá instalace je, ale zcela záměrně. Cílem je dočasná úprava ulice, která má za co nejmenší objem peněz ukázat (ověřit) možnosti využití veřejného prostoru před tím, než dojde na v článku zmiňovanou celkovou rekonstrukci. Za mě je to supr, parkovacích míst tady fakt málo není.
Za přeplněnost ulice auty je zodpovědný MMB. Dřevěné pódium a odpočinková zóna na parkovišti u frekventované ulice M.Horakove/Koliště je architektonická prasarna a vyhozené peníze. MMB měl na toto prostor – zahradu, v průjezdu mezi Jaroskou a Lidickou, zahradu zabetonoval na placené nevyužívané parkoviště pro MěDB. MMB by měl raději věnovat pozornost v alejí na Jarošce na lavičkách dlouhodobě parkujícím bezdomovcům, kteří obklopeni svým nepořádkem odmítají pomoc, zde se defekuji a celkově zdravotně ohrožují své okolí. Po alejí na Jarošce denně projde spousta lidí, včetně malých dětí, kterým hrozí kontaminace exkrementy těchto nepřizpůsobivých.
Asi se inspirovali podobným pódiem vybudovaným na Mendláku vedle lékárny, je to vážně velké oživení prostoru. Při čekání na na šalinu v 5:20, společně s dalšími cestujícími pravidelně pozorujeme jak z pod něj vybíhají potkani pro jídlo co jim lidé v okolí zanechali. Nejlepší zdroj je pekárna stojící kousek vedle a přepravky s pečivem stojící na chodníku před ní… snad se budou mít potkánci takhle dobře i na Jarošce.
Potkyši jsou v Brně všude; volby se vyhrávají heslem “Hala bude!”, ne “Deratizace bude!”
Neni nic lepší než nahradit parkoviště bezďák/potkan zoo!
A dost. Už těm autíčkům neubližujte. Maminka mě učila zastávat se šikanovaných ubožáčků.
A co ta cyklostezka alejí? Resp. hodilo by se spíš hlavně propojit nikam nevedoucí cyklostezku parkem Koliště na Jarošku (ta už je celkem klidná a cyklostezka tamtudy není tak urgentní, akorát na konci k Milady Horákové slepě končí chodníkem, obrubníkem a zábradlím). A zlegalizovat nějaký cykokoridor Lužánkami mezi Jaroškou a Staňkovou (klidně jen formou „stezka pro chodce, cyklisté povoleni“).
Napojení cyklostezky na Milady Horákové a dále je v řešení.
Hlavně to neuspěchat…
Jak odbor dopravy MMB, tak BKOM dlouhodobě hledá nové zaměstnance. Stačí se přihlásit, a můžete ukázat, že umíte věci zrychlit.
Netušil jsem, že výstavbu cyklostezek v Brně blokuje výhradně moje absence na pozici “Dlaždič” u Brněnských komunikací…
Hejtovat, že věci se posouvají dopředu pomalu nebo vůbec umí kdekdo. Ovšem, přiložit ruku k dílu a aktivně se snažit situaci zlepšit se už nikomu nechce, přitom příležitosti jsou. Zrovna nedostatek lidí je jednou z největších brzd rozvoje.
Největší brzdou rozvoje je zaostalost myšlení a s tím související zaostalost celková. Takhle se dláždí v Nizozemí (15 let staré video): https://youtu.be/F-UMuLQb5hY
Falešné dilema, je potřeba obojí.
Jaroška už je delší dobu prakticky slepá, ten provoz tam opravdu je dost minimální, tam bych se fakt na kole nebál… zato kol v Lužánkách bych se bál osobně dost. Tam jedině někde po okraji…
Já bych se kol v Lužánkách nebál za předpokladu, že by se pro ně vymyslel koridor tak, aby neobtěžovala odpočívající a hrající si v parku. Klidně oklikou po okraji (šlo by to také navázat na potenciální cyklostezku kolem Sportovní a dále kolem Ponávky směr Kuřim, tedy Lužánkami krajem podél Drobného).
dobrý