Po tom co letos zkáze železnic letos o prázdninách v Jihlavě ( krajském městě ) trvala oprava pragotronu měsíc a to je sakra nepřehledná stanice
Možná by se měli věnovat tomu co fungovat má a nezkoušel koniny, které budou fungovat do první bouřky a za 3 roky ani jedna.
Aleš
1 rok
Pokud by došlo k výpadku dodávky proudu, bude informování cestujících probíhat podle místních opatření (přenosnými vývěsními plochami, akustickým hlášením apod.),“ No dobře,ale kdo tam bude ty plochy nosit a akustický hlásit,když je většina „moderních“ nádraží bez personálu…
Radim
1 rok
Když jsme u těch „elektronických tabulí“… Ví někdo, proč ve většině stanic je při zpoždění 0-5 minut na tabuli „nic“, 6-10 je na tabuli 5min, 11-15 je na tabuli 10min atd… proč tam prostě není přesné číslo, třeba 7min nebo 12min nebo tak? Přesné číslo jsem viděl nedávno v Chocni (bylo tam 8min), jinde si nevybavuji
to jsou ty pravidla SŽ. Do pět min to neukazují, bo to není zpoždění z jejich pohledu. A pak jedou po 5min intervalu se zaokrouhlením dolů. Vypadá to tak pro ně lépe (psychologicky) a tak to mají myslím i jako směrnici. Taky mě to štve. Na zpoždění už koukám jenom přes grapp a je to.
Tomu se rika zaokrouhlovani a salamova metoda. Nejsem psycholog, ale asi je to necim podlozene, ze je lepsi lidem nerict rovnou zpozdeni 2h, ale kouskovat jim to postupne.
Menší zpoždění než reálné se uvádí z důvodu – krácení zpoždění, tedy aby si cestující nestěžoval, že vlak měl psaných 13 minut, on si tedy skočil „na jedno“, ale vlak zkrátil na 10 minut a tedy mu ujel.
Stačí se zeptat e-mailem na SŽ, proč se tak děje.
A pokud tam zrovna čirou náhodou je uvedeno něco jiného (než jen 5, 10), tak to je rozhodnutí čistě zrovna dané konkrétní osoby.
Atom
1 rok
Proč tam dávat nějaký LCD panel, mnohem lepší je E-link a i v případě výpadku proudu, pořád ukazuje (spotřeba energie je při přepsání)
Jsou dvoje, některé jsou dopravců a některé jsou SŽ.
Honza V.
1 rok
Ten článek vyznívá, jako kdyby doteď žádné displeje ve stanicích nebyly. Čím se ty nové, pilotní, mají lišit od těch, které už ve spoustě stanic dávno jsou?
Já pochopil, že se jedná o zpravování o mimořádnostech, jako výluky, výlukové jř, jako ,,Vlak nejede, děkujeme za pochopení“ atd. To, co bylo dodnes vylepené někde na zdi.
Jako že jsem místo dosavadních třech obrázků budou na tom displeji střídat navíc ještě další dva? No tak to bude potřeba testovat nejméně pětiletou pilotáží. A stejně asi to testování je na houby. Například na Zahradním Městě jsou informační stojany, které se dají ovládat jak tlačítky, tak dotykově. Ale zatímco na tlačítka reaguje obrazovka okamžitě, na dotyk na obrazovce reaguje s prodlevou někdy až kolem půl minuty nebo minuty, což z hlediska uživatele je stejné, jako by nereagovala vůbec. Ta tlačítka zase nejsou podsvícená ani osvětlená, takže za tmy nepoužitelná. Ale že by Správa železnic na zpětnou vazbu konstruktivně reagovala,… Číst vice »
Cedule ,, příjezdy a odjezdy“ zůstanou nedotčeny a místo papírových vývěsek, které někdo čte až teprve, když jeho vlak nejede, tam bude další elektro cedule právě s těmito mimořádnostmi. Aspoň tak to chápu.
Upřesňuji podle dohledaných fotek, v Praze na hlavním nádraží jsou ty informační stojany, co dokážou zobrazovat napodobeniny papírových vývěsek, už minimálně od roku 2009.
Článek celkem chápu a právě proto jsem si všiml, že tam chybí podstatná informace. Vy jste pochopil, čím se má lišit ta nová technologie pro zobrazování napodobenin papírových vývěsek od té stávající, která už funguje asi 15 let?
Tak asi nikdo nebude chtít zavádět 15 let starou technologii. Na hlaváku to třeba je, to nevím. Ale jim jde o to, aby bába nemusela jet do všech stanic vylepit papír , ale aby byla všude cedule a někdo odněkud tam naklikal potřebné informace.
Často to byly chyby, na které se přišlo za běhu. Ale že by zavedený vlak nejel, nebo se měnila časová poloha uprostřed grafikonu, to si nevybavuji. Tím nechci říci, že se tak nikdy nestalo.
trosku jina doba – te hnlogoie umoznuje zmeny casteji, tak proc to nevyuzit. papirovy rad je (sice krasny, ale to na tom nic nemeni) prezitek. a ano – i kdyz dnes je KJR přežitek, s nostalgii vzpominam na zelenou (snad si to pamatuju dobre) cast JR v dobach jeste pred padem rezimu a kratce po padu rezimu,, kdy tam byly vybrane mezinarodni tabulky a shrnute mezinarodni vlaky s exotickymi jmeny do (tehdy jeste) exoticky znejicich destinaci … romulus, remus, sanssouci, karlex, balt-orient, amicus, bathory, trans-balkan … a dalsi a dalsi …. dneska? jen trapne jizni a zapadni a dalsi expresy… Číst vice »
Vězte, že časté změny určitou část populace( konzervy jako já) od cestování hromadnými prostředky odrazují, zvlášť, když se rýpe do často fungujících věcí.
Pavel
1 rok
Já bych uvítal, kdyby na těch eVývěskách bylo aktuální řazení vlaku, včetně sektorizace.
To by tam byt melo, ale musi to spravne a pravdive dodat dopravce.
PN-001
1 rok
„Pokud by došlo k výpadku dodávky proudu, bude informování cestujících probíhat… akustickým hlášením…“? Asi jsem zaspal, ale já si vždycky myslel, že bez proudu hlášení ve stanici fungovat nemůže, protože na proud fungují jak počítače, které to hlášení řídí, tak i reproduktory, ze kterých se hlásí. Nebo mi něco uniká? Každopádně, já bych od SŽ spíše ocenil včasné podávání informací o nástupišti. Zveřejnění nástupiště v době příjezdu vlaku je opravdu pozdě a vede k zácpám v podchodech a patřičné nervozitě cestujících. A děje se to všude, v malých i velkých stanicích, ale nejen tam, od Děčína až po Břeclav. Stěžoval… Číst vice »
Místo vymýšlení blbosti co by se dalo dělat u výpadku proudu by si výpravní budova mohla sáhnout radši na dotace na solary, tepelný cerpadla a baterku… ale to je asi moc progresivní.
Podsvětlený eink přichází o tu kouzelnou funkčnost bez napájení.
realista
1 rok
Takové zařízení má význam jen pro poskytování informací, které je třeba často měnit či aktualizovat – jinak je jednoznačně lepší vylepená řádně čitelně vytištěná vyhláška na papíru (a třeba ještě navíc přestříkaná bezbarvým lakem kvůli větší trvanlivosti).
Občasnou kontrolu stavu zveřejňovaných informací (třeba aspoň při úklidu prostor, které snad SŽ má stále povinnost zajišťovat, nebo už ne?) bude třeba provádět na místě i u elektronických vývěsek, takže občas by se do terénu někdo měl vydat tak či tak.
veli.k
1 rok
Vsadím se, že to vyhraje v současnosti monopolní dodavatel informačních systémů pro cestující u Správy železnic, firma Elektročas.
Ano, je zbytečné cokoliv modernizovat, když to všechno zničí vandalové :). Nejlepší by bylo, všechno zbourat, vlaky prodat a pak by ti vandalové nic nemohli zničit, ne?
Modernizace je jiná věc. Ale logika, že když jsem líný kontrolovat a udržovat věc za 3 Kč, tak tam místo ní dám jinou věc za desetitisíce, která je k poškození ještě náchylnější, asi v praxi fungovat nemůže. Tak snad i tu sebevíc bezúdržbovou zastávku musí někdo aspoň jednou za týden zkontrolovat, ne? Je tak složité přidat té uklízečce do náplně práce, aby zkoukla, jestli nejsou strhané vývěsky nebo něco rozbitého, a během 3 vteřin to zdokumentovala a nahlásila přes aplikaci? Jo aha, to by napřed Správa železnic vůbec nějakou evidenci a aplikaci a systém práce musela mít.
To jste popsal naprosto přesně (a něco podobného ostatně zmiňoval už i „realista“) – ale proč to dělat jednoduše a levně, když to lze udělat složitě a draze, a pak ještě tvrdit, že na moderní železnici je třeba vynakládat mnoho peněz, takže je vlastně příliš drahá (a státe, přidej).
A to ještě ani nevíme, jak (a zda vůbec) budou texty na těch displejích vůbec dostatečně čitelné třeba pro osoby s vadami zraku.
Jenže si už neuvědomí, že ty obchody to mají pod střechou v klimatizované místnosti plné kamer se stálým hlídáním před zloději a vandaly.
krejzak
1 rok
Mě by teda hlavně zajímalo, co chtějí na těch „nástěnkách“ vyvěšovat. Odjezdy jsou snad už elektronicky skoro všude (a kde ne, tak tam stačí papír A4). Nějaký doprovodný text (např. je výluka) na těch infotabulích taky už dnes je. A nic víc po nich nechci. Já bych spíš uvítal, aby ty tabule s odjezdy a nástupišti (typu ty z podchodu Praha hl. n) byly ve všech podchodech a na všech nástupištích. To teda postrádám značně. Dále aby to nástupiště tam bylo vyvěšeno co nejdřív. Také by mohly být jednotné, alespoň v rámci stanice. Viz Praha hl. n.: podchod – OK,… Číst vice »
Ja myslím, že v článku je to napsané jasně – chtějí tam zobrazovat informace, které jsou teď jen vývěskách. Tj. kompletní info o výlukách (elektronicky se zobrazuje pouze základní minimum s odkazem právě na ty vývěsky nebo na web) a pak předpokládám taky kompletní příjezdy a dojezdy (nejen nejbližších 5-10).
Jen bych teda čekal, že to bude e-ink, který při výpadku proudu nezmizí.
Nebylo by na škodu, kdyby tam někde byl i QR kód, který by vedl na nějakou rozšířenou verzi toho, co je na tabuli. Třeba nákres vlaku s řazením a reálném zpoždění.
U ČD stačí mít v mobilu Můj vlak, i když také není dokonalý (třeba včera mě upozornil na to, že místo jídelňáku bude bistro vůz, ale že celá souprava bude otočená, tedy můj vůz, který měl být poslední, bude první, na to mě už neupozornil). U ostatních dopravců je to ale složitější. A asi nemůžeme čekat od SŽ že bude sbírat od dopravců informace o řazení a pod. To ostatně ani není jejich povinnost. I když by takový systém byl skvělý, o tom žádná. Ale když SŽ nedokáže ani včas zveřejnit nástupiště, tak si fakt neumím představit, že by tohle… Číst vice »
“ A asi nemůžeme čekat od SŽ že bude sbírat od dopravců informace o řazení a pod. “
Naopak, tak přesně by to mělo být. A na infotabulich na perone nákres, kde bude (cca) jednička, dvojka, hospoda, popr. kde část vlaku končící v XY atd. Kde já už to jen viděl… Jo aha, vlastně skoro kdekoli v zahraničí.
Tak ono je asi potřeba v rámci toho testování pro toho jednoho správného dodavatele zaplatit vývoj a vymyslet takové podmínky, aby to pak třeba nemohl někdo nabídnout za 1/3.
Záleží na technologii. Pokud by to byl e-ink (to co je ve četčkách elektronických knih), tak ten má v klidu spotřebu rovnou nule, a pouze při překreslování spotřebuje zanedbatelné množství energie.
Pak už ale ten panel bude mít cenu tisiců vytištěných papírů.
Ale je fakt, obrazovka může dávat víc informací. Pokud tedy na ni nesvítí tolik sluníčka, že to nejde přečíst.
Dobře to je údělné v Praze na hlaváku v podchodech.
Po tom co letos zkáze železnic letos o prázdninách v Jihlavě ( krajském městě ) trvala oprava pragotronu měsíc a to je sakra nepřehledná stanice
Možná by se měli věnovat tomu co fungovat má a nezkoušel koniny, které budou fungovat do první bouřky a za 3 roky ani jedna.
Pokud by došlo k výpadku dodávky proudu, bude informování cestujících probíhat podle místních opatření (přenosnými vývěsními plochami, akustickým hlášením apod.),“ No dobře,ale kdo tam bude ty plochy nosit a akustický hlásit,když je většina „moderních“ nádraží bez personálu…
Když jsme u těch „elektronických tabulí“… Ví někdo, proč ve většině stanic je při zpoždění 0-5 minut na tabuli „nic“, 6-10 je na tabuli 5min, 11-15 je na tabuli 10min atd… proč tam prostě není přesné číslo, třeba 7min nebo 12min nebo tak? Přesné číslo jsem viděl nedávno v Chocni (bylo tam 8min), jinde si nevybavuji
to jsou ty pravidla SŽ. Do pět min to neukazují, bo to není zpoždění z jejich pohledu. A pak jedou po 5min intervalu se zaokrouhlením dolů. Vypadá to tak pro ně lépe (psychologicky) a tak to mají myslím i jako směrnici. Taky mě to štve. Na zpoždění už koukám jenom přes grapp a je to.
Tomu se rika zaokrouhlovani a salamova metoda. Nejsem psycholog, ale asi je to necim podlozene, ze je lepsi lidem nerict rovnou zpozdeni 2h, ale kouskovat jim to postupne.
Protože situace na železnici se mění každým okamžikem 😊
Menší zpoždění než reálné se uvádí z důvodu – krácení zpoždění, tedy aby si cestující nestěžoval, že vlak měl psaných 13 minut, on si tedy skočil „na jedno“, ale vlak zkrátil na 10 minut a tedy mu ujel.
Stačí se zeptat e-mailem na SŽ, proč se tak děje.
A pokud tam zrovna čirou náhodou je uvedeno něco jiného (než jen 5, 10), tak to je rozhodnutí čistě zrovna dané konkrétní osoby.
Proč tam dávat nějaký LCD panel, mnohem lepší je E-link a i v případě výpadku proudu, pořád ukazuje (spotřeba energie je při přepsání)
e-ink displej by byl při té velikosti příšerně drahý
Konecne! To uz jsme vsichni potrebovali… /s
Zda se nepletu, tak klaprámy jsou v majetku ČD nikoliv SŽ. 🙂
Ano, pletes se.
Jsou dvoje, některé jsou dopravců a některé jsou SŽ.
Ten článek vyznívá, jako kdyby doteď žádné displeje ve stanicích nebyly. Čím se ty nové, pilotní, mají lišit od těch, které už ve spoustě stanic dávno jsou?
Já pochopil, že se jedná o zpravování o mimořádnostech, jako výluky, výlukové jř, jako ,,Vlak nejede, děkujeme za pochopení“ atd. To, co bylo dodnes vylepené někde na zdi.
Jako že jsem místo dosavadních třech obrázků budou na tom displeji střídat navíc ještě další dva? No tak to bude potřeba testovat nejméně pětiletou pilotáží. A stejně asi to testování je na houby. Například na Zahradním Městě jsou informační stojany, které se dají ovládat jak tlačítky, tak dotykově. Ale zatímco na tlačítka reaguje obrazovka okamžitě, na dotyk na obrazovce reaguje s prodlevou někdy až kolem půl minuty nebo minuty, což z hlediska uživatele je stejné, jako by nereagovala vůbec. Ta tlačítka zase nejsou podsvícená ani osvětlená, takže za tmy nepoužitelná. Ale že by Správa železnic na zpětnou vazbu konstruktivně reagovala,… Číst vice »
tec je o vyveskach s informacemi a mimoradnostmi – to co je nyni na vyveskach ve forme papiru.
to je trosku neco jineho , nez odjezdive tabule. jak procesne, tak technicky.
Mám na mysli ty informační stojany, které jsou už asi 10 let na některých nádražích, a na nových nádražích se objevují v inovované podobě.
Cedule ,, příjezdy a odjezdy“ zůstanou nedotčeny a místo papírových vývěsek, které někdo čte až teprve, když jeho vlak nejede, tam bude další elektro cedule právě s těmito mimořádnostmi. Aspoň tak to chápu.
Jako že ta vývěska s přehledem odjezdů, případně příjezdů, zůstane na tom displeji, kde je dnes, a vedle se pro třetí vývěsku umístí druhý displej?
Upřesňuji podle dohledaných fotek, v Praze na hlavním nádraží jsou ty informační stojany, co dokážou zobrazovat napodobeniny papírových vývěsek, už minimálně od roku 2009.
Vy to nechcete pochopit. Přečtěte si ten článek.
Článek celkem chápu a právě proto jsem si všiml, že tam chybí podstatná informace. Vy jste pochopil, čím se má lišit ta nová technologie pro zobrazování napodobenin papírových vývěsek od té stávající, která už funguje asi 15 let?
Tak asi nikdo nebude chtít zavádět 15 let starou technologii. Na hlaváku to třeba je, to nevím. Ale jim jde o to, aby bába nemusela jet do všech stanic vylepit papír , ale aby byla všude cedule a někdo odněkud tam naklikal potřebné informace.
No a čím se tedy ty nově testované displeje mají tak zásadně technologicky lišit od těch, které se umisťovaly před 15, 10, 5 nebo 2 lety?
Kde jsou ty časy, kdy si člověk v knižním jízdním řádu vyhledal spojení, šel na nádraží a vlak jel. Celý rok beze změn. A můžete do mne!
A ty přelepky se vydávaly tedy proč ?
Často to byly chyby, na které se přišlo za běhu. Ale že by zavedený vlak nejel, nebo se měnila časová poloha uprostřed grafikonu, to si nevybavuji. Tím nechci říci, že se tak nikdy nestalo.
ale menilo – vlaky se zavadely, rusily … tohle jsem mel nejradeji pri aplikaci zmen – prelepky celych slouoecku s pokynem “za vlak 1234” prelepte cely sloupec…
myslím, že tehdy bývaly dvě plánované změny během platnosti jízdního řádu. Výluky a mimořádnosti byly samozřejmě taky
trosku jina doba – te hnlogoie umoznuje zmeny casteji, tak proc to nevyuzit. papirovy rad je (sice krasny, ale to na tom nic nemeni) prezitek. a ano – i kdyz dnes je KJR přežitek, s nostalgii vzpominam na zelenou (snad si to pamatuju dobre) cast JR v dobach jeste pred padem rezimu a kratce po padu rezimu,, kdy tam byly vybrane mezinarodni tabulky a shrnute mezinarodni vlaky s exotickymi jmeny do (tehdy jeste) exoticky znejicich destinaci … romulus, remus, sanssouci, karlex, balt-orient, amicus, bathory, trans-balkan … a dalsi a dalsi …. dneska? jen trapne jizni a zapadni a dalsi expresy… Číst vice »
Vězte, že časté změny určitou část populace( konzervy jako já) od cestování hromadnými prostředky odrazují, zvlášť, když se rýpe do často fungujících věcí.
Já bych uvítal, kdyby na těch eVývěskách bylo aktuální řazení vlaku, včetně sektorizace.
To bych uvítal i na stránkách jednotlivých dopravců, kde to často chybí.
To by tam byt melo, ale musi to spravne a pravdive dodat dopravce.
„Pokud by došlo k výpadku dodávky proudu, bude informování cestujících probíhat… akustickým hlášením…“? Asi jsem zaspal, ale já si vždycky myslel, že bez proudu hlášení ve stanici fungovat nemůže, protože na proud fungují jak počítače, které to hlášení řídí, tak i reproduktory, ze kterých se hlásí. Nebo mi něco uniká? Každopádně, já bych od SŽ spíše ocenil včasné podávání informací o nástupišti. Zveřejnění nástupiště v době příjezdu vlaku je opravdu pozdě a vede k zácpám v podchodech a patřičné nervozitě cestujících. A děje se to všude, v malých i velkých stanicích, ale nejen tam, od Děčína až po Břeclav. Stěžoval… Číst vice »
Tak akustické hlášení je i to, že tam někdo bude křičet. Vítejte v 21 století…
To asi myslíte megafonem, že? Přemýšlím kolik by těch zaměstnanců s megafonem muselo být na pražský hlavák LOL
Plácnou to tam, kde se to zrovna vejde. “Sjednání nápravy” psali jen abyste jim dal pokoj 🙂
Zajímavé, že musejí nápravu sjednávat, místo aby jí rovnou zjednali.
Místo vymýšlení blbosti co by se dalo dělat u výpadku proudu by si výpravní budova mohla sáhnout radši na dotace na solary, tepelný cerpadla a baterku… ale to je asi moc progresivní.
Většina e-ink displejů k zobrazování už napájení nepotřebuje. Pouze ke změnám.
Bohužel, eInk je pro naši zaostalou SŽ příliš moderní 🙁
Ne, jen je prilis na nic. U displaye je potreba aby byl citelny a kontrastni za vsech okolnosti – den/noc.
Podsvětlený eInk již byl, kupodivu, vynalezen 😉
Podsvětlený eink přichází o tu kouzelnou funkčnost bez napájení.
Takové zařízení má význam jen pro poskytování informací, které je třeba často měnit či aktualizovat – jinak je jednoznačně lepší vylepená řádně čitelně vytištěná vyhláška na papíru (a třeba ještě navíc přestříkaná bezbarvým lakem kvůli větší trvanlivosti).
Občasnou kontrolu stavu zveřejňovaných informací (třeba aspoň při úklidu prostor, které snad SŽ má stále povinnost zajišťovat, nebo už ne?) bude třeba provádět na místě i u elektronických vývěsek, takže občas by se do terénu někdo měl vydat tak či tak.
Vsadím se, že to vyhraje v současnosti monopolní dodavatel informačních systémů pro cestující u Správy železnic, firma Elektročas.
Nemůže mít všechno Xanthus.
Sen o úspoře nákladů se rozplyne s objevem, že kupodivu stále ještě existují vandalové. Poškozený papír se opraví levněji.
Ano, je zbytečné cokoliv modernizovat, když to všechno zničí vandalové :). Nejlepší by bylo, všechno zbourat, vlaky prodat a pak by ti vandalové nic nemohli zničit, ne?
Modernizace je jiná věc. Ale logika, že když jsem líný kontrolovat a udržovat věc za 3 Kč, tak tam místo ní dám jinou věc za desetitisíce, která je k poškození ještě náchylnější, asi v praxi fungovat nemůže. Tak snad i tu sebevíc bezúdržbovou zastávku musí někdo aspoň jednou za týden zkontrolovat, ne? Je tak složité přidat té uklízečce do náplně práce, aby zkoukla, jestli nejsou strhané vývěsky nebo něco rozbitého, a během 3 vteřin to zdokumentovala a nahlásila přes aplikaci? Jo aha, to by napřed Správa železnic vůbec nějakou evidenci a aplikaci a systém práce musela mít.
To jste popsal naprosto přesně (a něco podobného ostatně zmiňoval už i „realista“) – ale proč to dělat jednoduše a levně, když to lze udělat složitě a draze, a pak ještě tvrdit, že na moderní železnici je třeba vynakládat mnoho peněz, takže je vlastně příliš drahá (a státe, přidej).
A to ještě ani nevíme, jak (a zda vůbec) budou texty na těch displejích vůbec dostatečně čitelné třeba pro osoby s vadami zraku.
Hlavne papir tam vysi „zadarmo“. Provozbi naklady budou o nekolik radu jinde, nez i kazdodenni tisteni a vyvesovani papiru.
Takže poté, co to má Lidl, Billa, Kaufland, to zaregistroval při rodinném nákupu i Bc. MBA?
A vy nejste rád?
Jenže si už neuvědomí, že ty obchody to mají pod střechou v klimatizované místnosti plné kamer se stálým hlídáním před zloději a vandaly.
Mě by teda hlavně zajímalo, co chtějí na těch „nástěnkách“ vyvěšovat. Odjezdy jsou snad už elektronicky skoro všude (a kde ne, tak tam stačí papír A4). Nějaký doprovodný text (např. je výluka) na těch infotabulích taky už dnes je. A nic víc po nich nechci. Já bych spíš uvítal, aby ty tabule s odjezdy a nástupišti (typu ty z podchodu Praha hl. n) byly ve všech podchodech a na všech nástupištích. To teda postrádám značně. Dále aby to nástupiště tam bylo vyvěšeno co nejdřív. Také by mohly být jednotné, alespoň v rámci stanice. Viz Praha hl. n.: podchod – OK,… Číst vice »
Ty chceš to, co je ve Vídni. Já taky
Ja myslím, že v článku je to napsané jasně – chtějí tam zobrazovat informace, které jsou teď jen vývěskách. Tj. kompletní info o výlukách (elektronicky se zobrazuje pouze základní minimum s odkazem právě na ty vývěsky nebo na web) a pak předpokládám taky kompletní příjezdy a dojezdy (nejen nejbližších 5-10).
Jen bych teda čekal, že to bude e-ink, který při výpadku proudu nezmizí.
Sektor A-C? Tak to bude těžké, to se používá v Brně. A navíc je to dočasné nouzové řešení, které u řeky potřeba nebude.
Nebylo by na škodu, kdyby tam někde byl i QR kód, který by vedl na nějakou rozšířenou verzi toho, co je na tabuli. Třeba nákres vlaku s řazením a reálném zpoždění.
U ČD stačí mít v mobilu Můj vlak, i když také není dokonalý (třeba včera mě upozornil na to, že místo jídelňáku bude bistro vůz, ale že celá souprava bude otočená, tedy můj vůz, který měl být poslední, bude první, na to mě už neupozornil). U ostatních dopravců je to ale složitější. A asi nemůžeme čekat od SŽ že bude sbírat od dopravců informace o řazení a pod. To ostatně ani není jejich povinnost. I když by takový systém byl skvělý, o tom žádná. Ale když SŽ nedokáže ani včas zveřejnit nástupiště, tak si fakt neumím představit, že by tohle… Číst vice »
“ A asi nemůžeme čekat od SŽ že bude sbírat od dopravců informace o řazení a pod. “
Naopak, tak přesně by to mělo být. A na infotabulich na perone nákres, kde bude (cca) jednička, dvojka, hospoda, popr. kde část vlaku končící v XY atd. Kde já už to jen viděl… Jo aha, vlastně skoro kdekoli v zahraničí.
Slozeni vlaku se samosebou davno sbira. Jestli je aktualni a pravdive je jina otazka – na dopravce.
A obsazenost vozu bude k čemu? Když nevíte, kolik lidí v dané stanici vystoupí, či jak hodně je vymístenkován vůz tvářící se prázdný.
Správa mírného pokroku v mezích zákona..
a zase nějdříve fáze testování… co na tom chtějí proboha testovat? tohle je tak osvědčená technologie, že to má jít rovnou do provozu
Co třeba schopnost zaměstnanců technologii používat?
Tak ono je asi potřeba v rámci toho testování pro toho jednoho správného dodavatele zaplatit vývoj a vymyslet takové podmínky, aby to pak třeba nemohl někdo nabídnout za 1/3.
Ze je to ekonomicky nesmysl.
SZ objevila Ameriku.
Ještě se pak dozvíme, že to narozdíl od všech ostatních použití zrovna má dráze stalo raketu.
A to by si hromadu věcí mohla SZ dělat sama.
A že to taky žere více proudu.
Záleží na technologii. Pokud by to byl e-ink (to co je ve četčkách elektronických knih), tak ten má v klidu spotřebu rovnou nule, a pouze při překreslování spotřebuje zanedbatelné množství energie.
Pak už ale ten panel bude mít cenu tisiců vytištěných papírů.
Ale je fakt, obrazovka může dávat víc informací. Pokud tedy na ni nesvítí tolik sluníčka, že to nejde přečíst.
Dobře to je údělné v Praze na hlaváku v podchodech.
a což to je to ATCS/PTC? Termín byl 2015 a nestlihli ho.