Místo ochranky kamery a časový zámek. Správa železnic testuje dálkovou ostrahu nádraží
Nádražní budova Stráž nad Ohří. Pramen: Správa železnic
Po Stráži nad Ohří zkusí Správa železnic systém dálkového hlídání v Aši.
Po Stráži nad Ohří zkusí Správa železnic systém dálkového hlídání v Aši.
Já osobně nevidím důvod, aby čekárna na nádrží byla zamčená. Zvláště pokud SŽ bude v rekonstruovaných nádražích stavět holobytové čekárny vzhledem připomínající záchytku… Pokud bude čekárna vybavena kamerovým systémem bude ostraha objektu upozorněna na pohyb osob mimo obvyklou dobu a lze tyto osoby jednoduše monitorovat, V případě problémů obvyklý postup. Zámek vandaly ani bezdomovce nevyřeší. Bezdomovec příjde 5 minut před uzavřením a stejně tam ta zásahovka pojede…. A pokud chce někdo zničit lavičku, tak si taky ten správný čas najde…. V MHD, ve vlacích jsou lidé, kamery a stejně když má někdo potřebu to rozřezat, popsat, nebo jinak zničit, tak… Číst vice »
Kde pracují ti lidé, co už nejsou zaměstnaní na nádražíčkách? I v továrnách postupuje robotizace, kde se zaměstnávají? Snad odcházejí dřív do důchodu, jak jim to nezákon neumožňuje?
Pamatuji dobu když byli čekárny otevřené 24 hodin denně a to i na vedlejších tratích, kde v noci nejel žádný vlak.
Zbloudilý turista nebo tramp tam klidně mohl přečkat noc do příjezdu prvního vlaku.
Bohužel chápu že dnes nic takového nelze, z důvodu bezdomovectví a vandalizmu. 🙁
Hodně toho lze, otázkou je cena. Vandalismus byl vždycky. Jestli chrápe bezdomovec nebo trempík není poznat, jestli tam někdo dělá bordel(řev, žebrání, nechává krabičáky,…) tak na to by měla ochranka či policie reagovat. Osvětlení a vytápění čekárny něco stojí, asi by šlo svítit minimalisticky(nouzovou ledkou) a netopit.
No ale to že vás vyženou na mráz a déšť při přestupu mezi 2 a 4 hodinou ranní podle mne taky není normální.
Jsem zvědav, co na to nádražácké odbory.
Nádražní budovu, kterou na pár (desítek) minut použije pár desítek pasažérů denně, přece MUSÍ BÝT aspoň jeden odborník SŽDC, ne? Přece 0,7 milionu Kč ročně, které průměrně stojí jeden odborník SŽDC… to je prkotina.
(ironie)
https://zdopravy.cz/zeleznicni-odborari-pisi-ministrovimierovi-kvuli-rychlikum-kvuli-balkanskem-zpusobu-i-ohrozeni-1-700-mist-64607/
„železnice tu je nikoliv kvůli pasažérům, ale kvůli pracovním místům a deputátnímu uhlí a režijkám“, pravděpodobně tvrdí odboráři.
Přece musí být nějaký důvod proč městská kolejová doprava stojí 20 miliard dotací ročně (při vyšším pasažérském přepravním výkonu) ve srovnání s 80 miliardami dotací do železniční kolejové dopravy ročně.
Ty si nedáš pokoj, tohle už je fakt diagnóza..
Jakože pánové, kteří výhružný/hloupý dopis „vyřizovali“ za odboráře… tak tito pánové šli dělat něco jiného, kde nebudou mít tolik šancí naštvat daňové poplatníky, kteří platí naprostou většinu útrat železničářů?
Fakt?
cituji z dopisu odborářů: „Vyřizují: Vladislav V. a Jindřich B.“
Vypadni ..nic k tématu jen nesmyslné lži.
Takže citace z dopisu odborářů je nepravdivá? Nebo jak jste to myslel?
Běžte už do řiti.
je snad nepravdivé co jsem napsal? Ten dopis odborářů fakt obsahuje perly. Prostě duševní giganti.
Pravda je, že píšete moc.
Záleží na úhlu pohledu. Je tragické, jak marné jsou odbory ve své činnosti = řeší prkotiny a jdou do předem prohraných akcí. Zatímco, když jde o stovky miliard a budoucí obžívu železničních odborníků, tak odbory mlčí. Kdy jindy vyhlásit výstražnou stávku proti vedení SŽDC než teď? Ty stovky miliard na VRT totiž náš národ vůbec nemá, nikdo nám na to nepůjčí, EU na to skoro nic nedá. Takže je jediná šance jak postavit VRT v ČR = že VRT Berlín – Praha – Vídeň z větší části zaplatí přímo němci a rakušáci. Takže odbory by ve vlastním zájmu měly zjistit… Číst vice »
Crrrrr. Faltýnek,Šilerová, Babiš už ve vládě dávno nejsou. 🙂
viz „Opravit státní správu po Babišovi bude trvat roky“
https://neovlivni.cz/opravit-statni-spravu-po-babisovi-bude-trvat-roky/
Jasně – duševní gigant píše o duševních gigantech. A dál?
Že tě rsdši máma nespolkla. Ty tvoje výblitky jsou už ubohé.
Chápu, že „Pokrok nezastavíš“, ale je mi smutno z těch „mrtvých nádraží“, která dřív byla společenským místem – vítání a loučení, čekání na vlak v útulné čekárně, popovídání s personálem a ostatními, nádražní květinová výzdoba atd. Teď už to je jen beton, obrazovky, kamery, zábradlí, občas nějaké individuum, cestující na mobilu a jinak prázdnota. Vím, že to není nic do odborné diskuze, jen výlev nostalgie 🙂
K Vašemu …. je mi smutno z těch „mrtvých nádraží“, která dřív byla společenským místem – (…) popovídání s personálem“
Zkuste psa. Nebo ještě líp = nějakou babu. Je to výrazně levnější atrakce než 0,7 milionu, které ročně stojí jeden odborník SŽDC na své výplatě.
Milý Vtvt, co kdyby jste zkusil svůj nápad realizovat u sebe ? Pak by jste nemusel svůj čas investovat do nesmyslných příspěvků zde na fóru.
Tak ono nikdo neodpáře mé rodině ty dluhy za dotace nádražákům, které byly skoro na nic a proletěly komínem.
Viz že velmi zhruba polovic dotací pro nádražáky je 60% sítě SŽDC, která zajišťuje zhruba 3% pasažérského přepravního výkonu kolejové dopravy.
https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753
Řeč je o desítkách miliard ročně které proletěly komínem. A když je úrok 8% z dotací na dluh, tak za jak dlouho se zdvojnásobí tento dluh našeho národa? Že by zhruba za 8 let?
Trochu drahé „popovídat si s personálem“, ne?
A peníze za údržbu a provoz vašeho domu taky lítají komínem?
Máte bujnou fantazii. Neboť já mluvil o něčem jiném:
Kritizuji, že do cca 60% sítě SŽDC, která zajišťuje POUZE cca 3% pasažérského přepravního výkonu kolejové dopravy se utratí velmi zhruba polovina dotací do železnice.
Čili je to podobné, jako kdybych utrácel stejně peněz za opravy a parkování hausbotu, kde trávím jeden víkend v roce jako tolik kolik utratím za údržbu a rekonstrukce a provoz mého domku kde žiju celý rok. Už si rozumíme?
Ne nerozumíme. Hausbot je luxus, a za to peníze nejsou utráceny. Jsou utráceny za údržbu svého (státního) majetku, tak jak si vy udržujete domek. A ten majetek poskytuje lidem služby, stejně jako domek poskytuje službu bydlení vám. A ty lokálky berte třeba jako sklep, ve kterém taky netrávíte horentní hodiny (pokud tam teda nemáte SM tělocvičnu 🙂 ), ale když je v domě, tak je ho potřeba udržovat. Zatím je představa, že železniční síť je prostě nějaký celek a poskytuje celoplošnou službu. Představa je založená na politickém a asi trochu i ekologickém rozhodnutí. Z ekonomického hlediska hraje taky roli to,… Číst vice »
Řekl bych, že jakýkoliv pes by v pudu sebezáchovy asi zakrátko někam zdrhnul.
No a to druhé řešení….
Vzhledem k četnosti, délce a mimoběžnosti většiny příspěvků pod dosavadními nicky „Axel“ a „Vtvt“,
na to si asi každý lehce odpoví sám.
Vemte v úvahu, že ty zhruba 3 tisíce Kč vesměs marně vynaložených dotací, které KAŽDÉHO z nás stojí železnice, je poněkud dražší než kolik stojí čtení mých názorů.
Když říkám, že je na dluh zhruba 3 tisíce je ta částka téměr marně vynaložených dotací, tak tím myslím opravdu každého z nás, včetně nemluvňat.
Ty 3 tisíce/osoba jsou peníze na udržování majetku státu. Jestli chcete, aby stát nechal svůj majetek chátrat, tak musíte přesvědčit hodně lidí, aby se dostaly do vlády a tuto částku přesměrovaly jinam.
Po dálnici nejezdím a ani ji nepotřebuji a taky přispívám na její stavbu a údržbu ze svých daní,tak nekrituzujte jen železnici.
Čekání na vlak? Stačí aby jel včas, pak je to nějakých 5 minut na peroně. Většina cestujících jsou denní dojíždějící, ti opravdu nechtějí trávit dlouhé hodiny čekáním v čekárně.
Tomuto projektu fandím. Mluví se o tom ale už řadu let, nechápu, proč to doposud je jen na jednom nádraží a všude jinde se zpravidla s odchodem posledního dopravního/komerčního zaměstnance prostory uzavírají… že to chtějí zkusit po výstavbě nové budovy v Aši? Super. Ale čekal bych seznam dalších alespoň 30 nádraží, kde to je v plánu zavést.
Pochopit to lze, když se do té Stráže n. Ohří zajedete podívat.Vesnice,kde se všichni znají, není tam množství bezdomovců,feťáků, kteří by to haťili.Jinde to nepůjde.
Toto může fungovat na menších bezproblémových nádraží, kde nemají tzv. nepřizpůsobivé občany nebo nescházejí se tam opilci.
„Pokud by přeci jenom v budově někdo zůstal zamčený, může mu operátor SOC na dálku odemknout“
To je špatně, to neprojde přes hasiči. Musí tam být panikový zámek, aby šlo unikat bez asistence.
Lze to řešit například odchodovým tlačítkem.
V budovách, kde je EPS například zámek odemkne EPS při vyhlášení požáru.
Ono je zbytečné zamykat pro odchod kdykoli. Časový zámek by měl sloužit jen pro vstup, odchodu není potřeba nijak bránit.
Ale pokud se dovnitř dostane bezdomáč, tak bude otvírat dalším bezdomáčům a bude tahle finta sloužit i k příchodu.
Pak musí někdo přijet a zasáhnout.
Nesouhlasím, pokud se dovnitř dostane třeba nějaké vyfetlo nebo se tam odehraje nějaký trestný čín (třeba znásilnění), tak je výhodné podezřelého uvnitř takto zamknout.
Nesouhlasím. Rizika plynoucí z uzamčení osob uvnitř jsou větší, než rizika vandalismu nebo pobytu nějakého bezdomovce.
Jaké rizika … Když tam bude kamera a popř odchodove tlačítko. Do malých stanic je elektronický zámek ideální řešení před vandaly fetkami houmlesami.
Když tam bude odchodové tlačítko, není to pro odchod zamčené.
Možná by to bylo výhodné, ale je to nemožné. Navíc asi moc koukáte na kriminálky a moc jste to nedomyslel – když už by si někdo vybral pro znásilnění místo pod stálým kamerovým dohledem, rozhodně tam pak nechcete oběť zamknout s pachatelem.
… aby si to mohl pachatel „rozmyslet“, vykopat sklo ze dveří a zmizet. V horším případě se předtím zbavit znásilněné vraždou. Násilník tam určitě nebude spořádaně čekat na ochranku spolu se svědky.
Skvostná úvaha. Buďte prosím tak laskav a rozveďte, jak přesně si představujete mechanismus, který uvnitř uzamkne pouze násilníka a jeho oběť pustí na svobodu?
Znásilnění jo?
Tak hele, nejhorší je zamknout násilníka a jeho oběť v prostoru, aby oběť nemohla ven. Mysli!!
Vy jste se snad zbláznil – dle Vás se stane uvnitř znásilnění, a jste pro uzamčení, a teda tím logicky držení znásilněné osoby s útočníkem?
To je fakt nehoráznej výblitek!
Hmm… Česká železnice a SZ objevila 50 let starou technologii. Bravo…👍😂….
Ještě by bylo dobré to doplnit reproduktory, ze kterých by se v případě napadení cestujícího nějakým násilníkem, zlodějem nebo fetkou začalo ozývat‘ „nechte toho, běžte pryč, vypadněte…vy né, to on…“. Ve verzi 2.1 to potom může být ještě doplněné dálkově ovládaným ventilem pro případné zaplnění celého prostoru slzným plynem.
případně můžou poslat dálkového policistu
https://vedazive.cz/technika/prvni-pripad-kalifornskeho-robocopa/
Kdybyste si to přečetl, zámek jde odemknout/zamknout na dálku, ne že to tupě v 8 večer zamkne a ráno v 6 odemkne 😉
To jsem nezpochybňoval…píšu technologii starou 50 let… Kdyby to nešlo ovládat na dálku, napsal bych technologie starou 80 let. Elektrický zámek dokonce i s kecafónem u vrátek a časový spínač pro ovládání něčeho byl pro širokou veřejnost popsán už v knize Mladý konstruktér 1942.
Vcelku by mne zajímalo, kolik cestujících využije čekárnu za den a na jak dlouhou dobu. Vzhledem k tomu, že počet obyvatel je necelých 600 nepředpokládám nijak zásadní číslo.
Do 50lidi denně.
Odhadem 5 až 10 minut na osobu plus zpoždění na odjezdu. A zpožďovat vlaky, jen aby se více využila čekárna, to by Joseph Heller šel pracovat do kuchyně.