Místo ochranky kamery a časový zámek. Správa železnic testuje dálkovou ostrahu nádraží

Nádražní budova Stráž nad Ohří. Pramen: Správa železnicNádražní budova Stráž nad Ohří. Pramen: Správa železnic

Po Stráži nad Ohří zkusí Správa železnic systém dálkového hlídání v Aši.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Baraba

Já osobně nevidím důvod, aby čekárna na nádrží byla zamčená. Zvláště pokud SŽ bude v rekonstruovaných nádražích stavět holobytové čekárny vzhledem připomínající záchytku… Pokud bude čekárna vybavena kamerovým systémem bude ostraha objektu upozorněna na pohyb osob mimo obvyklou dobu a lze tyto osoby jednoduše monitorovat, V případě problémů obvyklý postup. Zámek vandaly ani bezdomovce nevyřeší. Bezdomovec příjde 5 minut před uzavřením a stejně tam ta zásahovka pojede…. A pokud chce někdo zničit lavičku, tak si taky ten správný čas najde…. V MHD, ve vlacích jsou lidé, kamery a stejně když má někdo potřebu to rozřezat, popsat, nebo jinak zničit, tak… Číst vice »

Kdovi

Kde pracují ti lidé, co už nejsou zaměstnaní na nádražíčkách? I v továrnách postupuje robotizace, kde se zaměstnávají? Snad odcházejí dřív do důchodu, jak jim to nezákon neumožňuje?

Marek

Pamatuji dobu když byli čekárny otevřené 24 hodin denně a to i na vedlejších tratích, kde v noci nejel žádný vlak.
Zbloudilý turista nebo tramp tam klidně mohl přečkat noc do příjezdu prvního vlaku.
Bohužel chápu že dnes nic takového nelze, z důvodu bezdomovectví a vandalizmu. 🙁

Leinad

Hodně toho lze, otázkou je cena. Vandalismus byl vždycky. Jestli chrápe bezdomovec nebo trempík není poznat, jestli tam někdo dělá bordel(řev, žebrání, nechává krabičáky,…) tak na to by měla ochranka či policie reagovat. Osvětlení a vytápění čekárny něco stojí, asi by šlo svítit minimalisticky(nouzovou ledkou) a netopit.

Marek

No ale to že vás vyženou na mráz a déšť při přestupu mezi 2 a 4 hodinou ranní podle mne taky není normální.

Vtvt

Jsem zvědav, co na to nádražácké odbory.

Nádražní budovu, kterou na pár (desítek) minut použije pár desítek pasažérů denně, přece MUSÍ BÝT aspoň jeden odborník SŽDC, ne? Přece 0,7 milionu Kč ročně, které průměrně stojí jeden odborník SŽDC… to je prkotina.
(ironie)

https://zdopravy.cz/zeleznicni-odborari-pisi-ministrovimierovi-kvuli-rychlikum-kvuli-balkanskem-zpusobu-i-ohrozeni-1-700-mist-64607/

„železnice tu je nikoliv kvůli pasažérům, ale kvůli pracovním místům a deputátnímu uhlí a režijkám“, pravděpodobně tvrdí odboráři.

Přece musí být nějaký důvod proč městská kolejová doprava stojí 20 miliard dotací ročně (při vyšším pasažérském přepravním výkonu) ve srovnání s 80 miliardami dotací do železniční kolejové dopravy ročně.

Petr Šťástka

Ty si nedáš pokoj, tohle už je fakt diagnóza..

Vtvt

Jakože pánové, kteří výhružný/hloupý dopis „vyřizovali“ za odboráře… tak tito pánové šli dělat něco jiného, kde nebudou mít tolik šancí naštvat daňové poplatníky, kteří platí naprostou většinu útrat železničářů?

Fakt?

cituji z dopisu odborářů: „Vyřizují: Vladislav V. a Jindřich B.“

Karel

Vypadni ..nic k tématu jen nesmyslné lži.

Vtvt

Takže citace z dopisu odborářů je nepravdivá? Nebo jak jste to myslel?

Chada

Běžte už do řiti.

Vtvt

je snad nepravdivé co jsem napsal? Ten dopis odborářů fakt obsahuje perly. Prostě duševní giganti.

Chada

Pravda je, že píšete moc.

Vtvt

Záleží na úhlu pohledu. Je tragické, jak marné jsou odbory ve své činnosti = řeší prkotiny a jdou do předem prohraných akcí. Zatímco, když jde o stovky miliard a budoucí obžívu železničních odborníků, tak odbory mlčí. Kdy jindy vyhlásit výstražnou stávku proti vedení SŽDC než teď? Ty stovky miliard na VRT totiž náš národ vůbec nemá, nikdo nám na to nepůjčí, EU na to skoro nic nedá. Takže je jediná šance jak postavit VRT v ČR = že VRT Berlín – Praha – Vídeň z větší části zaplatí přímo němci a rakušáci. Takže odbory by ve vlastním zájmu měly zjistit… Číst vice »

Apollo 17

Crrrrr. Faltýnek,Šilerová, Babiš už ve vládě dávno nejsou. 🙂

Vtvt

viz „Opravit státní správu po Babišovi bude trvat roky“

https://neovlivni.cz/opravit-statni-spravu-po-babisovi-bude-trvat-roky/

Granja

Jasně – duševní gigant píše o duševních gigantech. A dál?

Pavel Nocar

Že tě rsdši máma nespolkla. Ty tvoje výblitky jsou už ubohé.

Tomáš

Chápu, že „Pokrok nezastavíš“, ale je mi smutno z těch „mrtvých nádraží“, která dřív byla společenským místem – vítání a loučení, čekání na vlak v útulné čekárně, popovídání s personálem a ostatními, nádražní květinová výzdoba atd. Teď už to je jen beton, obrazovky, kamery, zábradlí, občas nějaké individuum, cestující na mobilu a jinak prázdnota. Vím, že to není nic do odborné diskuze, jen výlev nostalgie 🙂

Vtvt

K Vašemu …. je mi smutno z těch „mrtvých nádraží“, která dřív byla společenským místem – (…) popovídání s personálem“

Zkuste psa. Nebo ještě líp = nějakou babu. Je to výrazně levnější atrakce než 0,7 milionu, které ročně stojí jeden odborník SŽDC na své výplatě.

Jenisej

Milý Vtvt, co kdyby jste zkusil svůj nápad realizovat u sebe ? Pak by jste nemusel svůj čas investovat do nesmyslných příspěvků zde na fóru.

Vtvt

Tak ono nikdo neodpáře mé rodině ty dluhy za dotace nádražákům, které byly skoro na nic a proletěly komínem.

Viz že velmi zhruba polovic dotací pro nádražáky je 60% sítě SŽDC, která zajišťuje zhruba 3% pasažérského přepravního výkonu kolejové dopravy.
https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753

Řeč je o desítkách miliard ročně které proletěly komínem. A když je úrok 8% z dotací na dluh, tak za jak dlouho se zdvojnásobí tento dluh našeho národa? Že by zhruba za 8 let?

Trochu drahé „popovídat si s personálem“, ne?

Alibaba

A peníze za údržbu a provoz vašeho domu taky lítají komínem?

Vtvt

Máte bujnou fantazii. Neboť já mluvil o něčem jiném:

Kritizuji, že do cca 60% sítě SŽDC, která zajišťuje POUZE cca 3% pasažérského přepravního výkonu kolejové dopravy se utratí velmi zhruba polovina dotací do železnice.

Čili je to podobné, jako kdybych utrácel stejně peněz za opravy a parkování hausbotu, kde trávím jeden víkend v roce jako tolik kolik utratím za údržbu a rekonstrukce a provoz mého domku kde žiju celý rok. Už si rozumíme?

Alibaba

Ne nerozumíme. Hausbot je luxus, a za to peníze nejsou utráceny. Jsou utráceny za údržbu svého (státního) majetku, tak jak si vy udržujete domek. A ten majetek poskytuje lidem služby, stejně jako domek poskytuje službu bydlení vám. A ty lokálky berte třeba jako sklep, ve kterém taky netrávíte horentní hodiny (pokud tam teda nemáte SM tělocvičnu 🙂 ), ale když je v domě, tak je ho potřeba udržovat. Zatím je představa, že železniční síť je prostě nějaký celek a poskytuje celoplošnou službu. Představa je založená na politickém a asi trochu i ekologickém rozhodnutí. Z ekonomického hlediska hraje taky roli to,… Číst vice »

Karl vB.

Řekl bych, že jakýkoliv pes by v pudu sebezáchovy asi zakrátko někam zdrhnul.
No a to druhé řešení….
Vzhledem k četnosti, délce a mimoběžnosti většiny příspěvků pod dosavadními nicky „Axel“ a „Vtvt“,
na to si asi každý lehce odpoví sám.

Vtvt

Vemte v úvahu, že ty zhruba 3 tisíce Kč vesměs marně vynaložených dotací, které KAŽDÉHO z nás stojí železnice, je poněkud dražší než kolik stojí čtení mých názorů.

Když říkám, že je na dluh zhruba 3 tisíce je ta částka téměr marně vynaložených dotací, tak tím myslím opravdu každého z nás, včetně nemluvňat.

Alibaba

Ty 3 tisíce/osoba jsou peníze na udržování majetku státu. Jestli chcete, aby stát nechal svůj majetek chátrat, tak musíte přesvědčit hodně lidí, aby se dostaly do vlády a tuto částku přesměrovaly jinam.

Jan

Po dálnici nejezdím a ani ji nepotřebuji a taky přispívám na její stavbu a údržbu ze svých daní,tak nekrituzujte jen železnici.

Jiří Kocurek

Čekání na vlak? Stačí aby jel včas, pak je to nějakých 5 minut na peroně. Většina cestujících jsou denní dojíždějící, ti opravdu nechtějí trávit dlouhé hodiny čekáním v čekárně.

honza.k

Tomuto projektu fandím. Mluví se o tom ale už řadu let, nechápu, proč to doposud je jen na jednom nádraží a všude jinde se zpravidla s odchodem posledního dopravního/komerčního zaměstnance prostory uzavírají… že to chtějí zkusit po výstavbě nové budovy v Aši? Super. Ale čekal bych seznam dalších alespoň 30 nádraží, kde to je v plánu zavést.

Apollo 17

Pochopit to lze, když se do té Stráže n. Ohří zajedete podívat.Vesnice,kde se všichni znají, není tam množství bezdomovců,feťáků, kteří by to haťili.Jinde to nepůjde.

Kámo

Toto může fungovat na menších bezproblémových nádraží, kde nemají tzv. nepřizpůsobivé občany nebo nescházejí se tam opilci.

P_V

„Pokud by přeci jenom v budově někdo zůstal zamčený, může mu operátor SOC na dálku odemknout“
To je špatně, to neprojde přes hasiči. Musí tam být panikový zámek, aby šlo unikat bez asistence.

noerf

Lze to řešit například odchodovým tlačítkem.
V budovách, kde je EPS například zámek odemkne EPS při vyhlášení požáru.

Filip Jirsák

Ono je zbytečné zamykat pro odchod kdykoli. Časový zámek by měl sloužit jen pro vstup, odchodu není potřeba nijak bránit.

Alibaba

Ale pokud se dovnitř dostane bezdomáč, tak bude otvírat dalším bezdomáčům a bude tahle finta sloužit i k příchodu.

Lomb

Pak musí někdo přijet a zasáhnout.

Xiao

Nesouhlasím, pokud se dovnitř dostane třeba nějaké vyfetlo nebo se tam odehraje nějaký trestný čín (třeba znásilnění), tak je výhodné podezřelého uvnitř takto zamknout.

Martin

Nesouhlasím. Rizika plynoucí z uzamčení osob uvnitř jsou větší, než rizika vandalismu nebo pobytu nějakého bezdomovce.

Karel

Jaké rizika … Když tam bude kamera a popř odchodove tlačítko. Do malých stanic je elektronický zámek ideální řešení před vandaly fetkami houmlesami.

Filip Jirsák

Když tam bude odchodové tlačítko, není to pro odchod zamčené.

Filip Jirsák

Možná by to bylo výhodné, ale je to nemožné. Navíc asi moc koukáte na kriminálky a moc jste to nedomyslel – když už by si někdo vybral pro znásilnění místo pod stálým kamerovým dohledem, rozhodně tam pak nechcete oběť zamknout s pachatelem.

Jiří Kocurek

… aby si to mohl pachatel „rozmyslet“, vykopat sklo ze dveří a zmizet. V horším případě se předtím zbavit znásilněné vraždou. Násilník tam určitě nebude spořádaně čekat na ochranku spolu se svědky.

Vojta

Skvostná úvaha. Buďte prosím tak laskav a rozveďte, jak přesně si představujete mechanismus, který uvnitř uzamkne pouze násilníka a jeho oběť pustí na svobodu?

Jiří Kocurek

Znásilnění jo?

Tak hele, nejhorší je zamknout násilníka a jeho oběť v prostoru, aby oběť nemohla ven. Mysli!!

milan

Vy jste se snad zbláznil – dle Vás se stane uvnitř znásilnění, a jste pro uzamčení, a teda tím logicky držení znásilněné osoby s útočníkem?

To je fakt nehoráznej výblitek!

Martin

Hmm… Česká železnice a SZ objevila 50 let starou technologii. Bravo…👍😂….

Ještě by bylo dobré to doplnit reproduktory, ze kterých by se v případě napadení cestujícího nějakým násilníkem, zlodějem nebo fetkou začalo ozývat‘ „nechte toho, běžte pryč, vypadněte…vy né, to on…“. Ve verzi 2.1 to potom může být ještě doplněné dálkově ovládaným ventilem pro případné zaplnění celého prostoru slzným plynem.

ABC

případně můžou poslat dálkového policistu

https://vedazive.cz/technika/prvni-pripad-kalifornskeho-robocopa/

Martas

Kdybyste si to přečetl, zámek jde odemknout/zamknout na dálku, ne že to tupě v 8 večer zamkne a ráno v 6 odemkne 😉

Martin

To jsem nezpochybňoval…píšu technologii starou 50 let… Kdyby to nešlo ovládat na dálku, napsal bych technologie starou 80 let. Elektrický zámek dokonce i s kecafónem u vrátek a časový spínač pro ovládání něčeho byl pro širokou veřejnost popsán už v knize Mladý konstruktér 1942.

noerf

Vcelku by mne zajímalo, kolik cestujících využije čekárnu za den a na jak dlouhou dobu. Vzhledem k tomu, že počet obyvatel je necelých 600 nepředpokládám nijak zásadní číslo.

Petr Frýdlant

Do 50lidi denně.

Jiří Kocurek

Odhadem 5 až 10 minut na osobu plus zpoždění na odjezdu. A zpožďovat vlaky, jen aby se více využila čekárna, to by Joseph Heller šel pracovat do kuchyně.