Místo neuvyžívaného nádraží palírna. Budova na Švestkové dráze nově slouží k výrobě destilátů
Palírna v Libčevsi. Foto: AŽD Praha
Zařízení bude sloužit jako spotřebitelská pálenice i pro výrobu destilátů pro AŽD Praha.
Zařízení bude sloužit jako spotřebitelská pálenice i pro výrobu destilátů pro AŽD Praha.
Alkohol a dráha patří k sobě :-). To píšu jako téměř stoprocentní abstinent.
Na destiláty budou jezdit vlaky, nebo strojvedoucí?
Zlí jazykové tvrdí, že zkratka AŽD ve skutečnosti znamená Alkohol Ženy Drogy. Tak uvidíme jak se to bude dále vyvíjet, nicméně první úkol už splněn.
Druhý taky 😀
https://www.azdvlaky.cz/miss
Jak prosté. Lidé si tam budou moci dovézt vlastní ovoce či kvas na vypálení a zároveň se tam bude pálit kořalka i pro AŽD (v jejich vlacích si můžete koupit panáka slivovice). Takových pálenic v okolí je..
V pěstitelské pálenici skutečně nesmíte pálit pro další prodej. To je zase další level (celní sklad atd.)
SŽDC by tu budovu nechalo zdemolovat, ještě za velké peníze. Takhle má budova další využití. AŽD má rozum na správném místě, proto prosperují tam, kde ostatní prodělávali.
AŽD prosperuje zejména díky holení státního rozpočtu za pomoci jeho monopolního postavení na trhu se zabezpečovacím zařízením v ČR.
Blbej kdo dává, blbější kdo nebere.
Ano, ale to je například to, co bychom měli řešit. Zábradlománie zde ztrapňuje projektanty, že okrádají návrhem přemíry zábradlí státní rozpočet, přitom je to jak opravovat dvojku z hudebky, když hrozí pětka z matiky. AŽD a přezabezpečování železnice a zde ještě lokálek. To řešte.
Pozor, na druhou kolej přijel osobní vlak z Vizovic.
Je 30. září 18:00, švestka není očesána, úroda propadá dráze. Kdybyste dovolil, mladý muži, já bych vylezl, očesal, naložil, odvezl, vykázal…
Nastoupil Kryštof! Jeden ten jeho harant!
Paráda, super počin. Oni u toho vážně přemýšlí a je to znát!
Btw. všimli jste si že stavení úprava objektu a fungl nové zařízení palírny stálo čtvrtinu zabezpečení přejezdu? Nebo že za cenu asi 8 ( slovy OSMI) takovýchto objektů máme jednu bedýnku ETCS do lokomotivy?
Tak buď je tohle extra levný a nebo ty zabezpečovací krámy hrozně drahý.
Sympatické je, že by si ty peníze mohli nechat, ale vrací je zpět do železnice. Klobouček:-)
Taky můžete porovnávat cenu mysliveckého dalekohledu a teodolitu. A rozčilovat se nad tím, že za ty prachy dostanete jenom pro jedno oko.
Z toho má jako vyplynout že takhle jsou ty ceny správně a je to ok? To jako fakt? Jestli jo chtěl bych u tebe na baráku dělat okapy, bude to tak za 4 mega. Ale ty to calnes bez problémů, bez nějakýho rozcilovani přece.
To ETCS má v sobě asi tolik zabezpečené elektrroniky jako bankomat. Porovnávat ho s kotlem na pálení alkoholu nebo s okapem je totální volovina.
Ale jako jo, můžeš taky porovnávat cenu prázdného CDčka s originálem AutoCADu za 30.000 Kč.
Elektroniky má v sobě o dost víc než bankomat, kromě vlastní chytré řídicí bedýnky a DMI v kabině fíry taky GSM-R datový modem, čtečku balíz, odometrickou jednotku s radary a kolovými senzory, JRU, tedy černou skříňku, složitou vazbu na vozidlové prvky, zejména brzdy či dveře… a to jsem určitě na něco zapomněl. No a toto stojí jen malý násobek té palírny. Mnohem větší část představuje design pro dané vozidlo, integrace a certifikace.
A proč tedy Profesore ty zabezpečovací krámy nevyrábíte za lidové ceny? Ukažte AŽD, že to jde vyrobit za pětikorunku. Tady někdo zase závidí…
Kozo, vůbec jsi nepochopil o čem píšu…
Sám sebe člověk neokrade, že?
Souhlasím. Jestliže rekonstrukce řídícího vozu stála 30 milionů a ETCS do něj stojí 18 milionů, tak je to opravdu neproporčně moc. Vždycky když okolo té almary procházím, říkám si že musí být snad ze zlata.
Ona by tak mohla… Když si vezmete že kilo zlata stojí cca milion Kč, je to jako by v 5om bylo 30 (!!!) Kilo ryzího zlata. Pěkně dvě narvany tašky.
Software je zdarma, programovali to nuceně nasazení…
Přesně! I tu dokumentaci pro schválení hodnotitelem bezpečnosti. Odhaduji, že by zabrala vytištěná psací stůl nejméně v 10centimetrové vrstvě.
Pokud by se tím inspirovala SŽ u plánovaných rekonstrukcí nádražních budov, mohla by se tak elegantně vyhnout případným demolicím určitých částí, pro které doposud nenašla žádné další smysluplné využití.
Konečně smysluplně využité nádraží 🙂
Konečně má Ivo kancl👍
Na jaké jiné dráze vybudovat palírnu?
Hned mi naskočila Kozí dráha, tam se těch možností nabízí víc 😃
Na Kozí dráze? Sýrárnu!
kebab
Mc Donald
Otrokovice – Zlín – VIZOVICE 🙂
Jelínkova pálenice je na konci tratě už léta, takže budova ž. st. Vizovice hl. n. asi neklapne 😉
A přitom kdyby to nějak šlo, tak by stát s Jelínkem směnil pozemky nádraží za pozemky lihovaru, kudy měla trať pokračovat do Valašské Polanky.
Na Valašsku? Všude kromě kostela.
Ačkoli znal jsem jeden kostel…
AŽD je mi stále více sympatičtější, super!
#achjo
Tak tohle se bude hodně líbit!