Místo magistrály městská třída se stromořadím. Na proměně se bude podílet i Pleskot

Náměstí I. P. Pavlova podle projektu humanizace magistrály dánského studia Gehl. Zdroj: Gehl a IPR PrahaNáměstí I. P. Pavlova podle projektu humanizace magistrály dánského studia Gehl. Zdroj: Gehl a IPR Praha

Cena přestavby magistrály bude atakovat hranici miliardy korun, úprava Ječné vyjde na 300 milionů.

400 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bidlo

To j dobrá fantasmagorie – jako když chtěli zasypat podjezd na Pražského povstání a udělat tam úrovňovou křižovatku. Tohle je určitě nějaká Hřibovina zase!

Bělehradská a Nuselská je ukázka zrudností

Podívejte se jak dnes vypadá po totálně zpackané rekonstrukci Bělehradská a Nuselská. Místo aby tam udělali tramvajové koleje a vedle toho oddělený pruh pro auta, tak aby tramvaje nezdržovali auta a opačně auta nezdržovali tramvaje a tramvajové zastávky udělali na ostrůvky tak aby opět se nezdržovala doprava navzájem tak tam totálně diletansky udělali úplně nesmyslné obrovské množství parkovacích stání a odstavená auta tak provoz blokují a auta jezdí po kolejch. Je to absolutně příšerné a tramvaje i auta tam neustále stojí v kolonách. Doufám že podobné zvěrstvo už nikdy jinde nevznikne a tady ho napraví. Alespoň aby prostě vedle kolejí… Číst vice »

Viktor Šedivý

Mám obavy, že das ist doch die erste Phase. V dalším kroku se překvapivě zjistí, že do jednoho pruhu se tramvaje i s auty nevejdou a vyrobí se nějaký pěkný zákaz vjezdu nebo rovnou pěší zóna.

Na normální ulici by takový zákaz vyvolal přece jen trochu odporu, na zmrzačené komunikaci (kde přeci všichni vidí, jak ta auta překážejí), projde mnohem snáz.

Filip Jirsák

Zkuste ale v Praze omezit počet parkovacích stání na ulici. Vždyť někteří lidé se tváří, že nejvyšší právo je právo parkovat auto zadarmo nebo za hubičku na ulici, tomu podřízená je Ústava, té jsou podřízené běžné zákony atd.

Oddělený jízdní pruh pro auta svátí k rychlé jízdě a k tomu, že je ta ulice vnímána jako vyhrazená pro auta. Problém těch ulic není v tom, že tam není oddělený pruh pro auta, ale v tom, že tudy jezdí moc aut.

Já I.

Co to melete? 🙁

Jaroslav

Spočítal někdo, kolik těch aut na magistrále je soukromých kde jede ten kdo v centru nepracuje? A kolik je těch kdo mají pracoviště na více místech a musí se mezi nimi přesouvat? A kolik je Taxi a Uberů? A dodávek zásobujících provozovny v centru? Teprve až tohle spočítáte vyjde Vám o kolik můžete snížit průjezdnost magistrály! A řemeslníci a stavební firmy asi těžko budou vozit nářadí a materiál metrem!

Filip Jirsák

Tak se někdy přijeďte do Prahy podívat, a uvidíte, kolik je v těch autech řemeslníků a stavebních firem. Nula nula nic.

Já I.

A ty bydlíš v Praze? A máš nějakou věrohodnou statistiku, nebo zase jen kecáš?

Alibaba

Tohle tady píšu furt. z magistály udělat normální ulici, ulice Mezibranská (od Václaváku), Sokokolská a až na Pankrác (takže včetně vedení na Nuselském mostě) doplnit tramvajema.

Zuzana

Humanizace magistrály je pozitivní počin. Redukce počtu pruhů je dobrá cesta, jak regulovat dopravu ve městě a snížit její negativní dopad na zdraví. Nadměrný hluk a smrad do města nepatří. Doprava musí být rozptýlena, proudit v celém městě, nikoliv soustředěná. Zároveň souhlasím s názorem diskutujících, že podchody nejsou nikde ve městech vítané. Jsou zdrojem kriminality, špatně kontrolovaný prostor pro pasanta. Chůze pěšího po terénu je jednoznačně nejjednodušší způsob, nejlevnejsi(IS) a má mít přednost před všemi ostatními druhý dopravy ve městě, vyjma, samozřejmě dopravních koridorů typu kolejové dopravy, které zase patří do tunelu. Chválím ale město, že se tímto zabývá. Škoda,… Číst vice »

Libor

A auta budou jezdit kudy?

Robert Pražák

Jinudy

Viktor Šedivý

O to jde v první řadě – aby auta neměla kudy jezdit.

Filip Jirsák

Ať si auta jezdí, kudy chtějí. Ale ať jejich řidiči nepřenášejí náklady za to na všechny ostatní.

Viktor Šedivý

S touto logikou byste zrovnatak mohl žádat zrušení chodníků – ať si každý chodí kudy chce ale proč by to měli ostatní těmhle chodcům platit.

Orange pilled

Chodci ale nepotrebuji masivni infrastrukturu jako IAD. Chodci chodniky zdaleka nenici v intenzite jako IAD nici silnice

Viktor Šedivý

IAD nijak zásadně vozovky neničí.
Řádově horší je kamionová doprava a i v Praze také autobusy.

(Ale zdá se, že tedy připouštíte, že jsme všichni nuceni přispívat na rozmar některých našich spoluobčanů, kteří si usmysleli, že budou chodit pěšky a dožadují se chodníků, přechodů atp.
Chtělo by to boty zatížit spotřební daní. )

Tomáš Marný

„Projektanti musí také vyřešit budoucnost dvou podchodů pod magistrálou, jednoho na Karlově a druhého u Fügnerova náměstí. Ideální by podle zadání bylo jejich zrušení a nahrazení povrchovým řešením.“

Ideální pro koho – pro město, aby se o ně nemuselo starat? Pokud vedení města nezvládne zajistit ani humanizaci podchodu a jeho následnou údržbu, do ničeho většího by se fakt pouštět nemělo.

Ondra

Ty podchody jsou hnus, navíc nejsou bezbariérové. Lepší je chodit na povrchu po přechodech

Tomáš Marný

Že podchody vypadají nevábně je problém údržby, ne stavby jako takové.

JanHor

Ve městě nemá chodec co lézt dolů po schodech, prolézat ztísněným podchodem a lézt zpátky nahoru jen aby náhodou nezpomalil o 2 sekundy nějakého motoristu který strašně nutně potřebuje co nejrychleji pít pivo doma za městem. Ve městě sám nebydlí ale moc rád degraduje okolí kde projíždí. A takovým lidem by se měla magistrála uzpůsobovat? Ne těm lidem co tam bydlí a platí daně na daném místě?? Jděte někam s takovýmito názory

Filip Jirsák

Ne, není to jen problém údržby. To je problém všech zákoutí, která nejsou přehledná. To je prostě otázka pocitu bezpečí – když vidíte, že je na vás odevšad vidět a vy vidíte, kdo je okolo, cítíte se bezpečně. Když vidíte spoustu míst, kde může být někdo schovaný, a vidíte, že na vás není vidět, takže na vás klidně může někdo nepozorován zaútočit, necítíte se bezpečně. To je nezávislé na tom, zda se tam reálně někdo schovává i na tom, jestli tam reálně páchá něco špatného.

Levák Bob

Další vaše dojmologie, opět empiricky vyvrácená. Statisíce lidí denně jezdí metrem bez obav z vašich bubáků za každým sloupem.

Filip Jirsák

Ideální pro občany města. Humanizace podchodu, tj. polidštění, = zasypání a nahrazení přechodem. Protože lidem vadí chodit zbytečně dolů a nahoru, ještě horší je to pro lidi různým způsobem znevýhodněné.
Údržba či neúdržba je ten nejmenší problém takového podchodu. A mimochodem ani sebelepší údržbou nedocílíte toho, aby byl podchod stejně přívětivý, jako volné prostranství. To je prostě vlastnost všech zákoutí a míst, která nejsou přehledná.

Nesmysl

Na Fugnerově namesti stáčí odstranit schody a nahradit je kopcem. Neuvěřitelné je že už to dávno neudělali když je to přitom tak jednoduché

Panda

Pokud porovnáme podniky a prostředí pro chodce/cyklisty/rezidenty mezi Legerovou/Sokolskou/Wilsonovou a jinými rušnými třídami okolo (Korunní, Vinohradská, Francouzská, Seifertova), tak je to fakt masivní rozdíl. Jenom přejít/přejet obě části magistrály bývá na dlouho. Paradoxem je, že široké silnice tam zabíjí i místní obsluhu, protože se tam ani nedá zaparkovat (legálně ani krátkodobě)… A co se týče argumentu o okruhu – pro transit je i dneska hned několik lepších voleb než je magistrála nebo nábřeží…

Tomáš Marný

Podle zadání mají ulice lépe odpovídat „současným i budoucím uživatelským potřebám“.

Fajn. Dneska jezdí po magistrále denně bratru 100 tisíc aut, takže současnou uživatelskou potřebu bychom měli. Až zase někdo namaluje vizualizaci v teplých barvách s 5 auty na celé Legerově a k tomu koloběžku, rozesmátou maminu s kočárkem, děcko s balónky a důchodce na kole, žeňme ho svinským krokem, neb je to diletant.

Ondra

Bude mýto, aut tam pak bude polovina. Takže v pohodě.

Vojtěch

Třetina

Tomáš Marný

Většina diskutujících počítá s tím, že ta ulice bude víceméně celý den ucpaná. Část to vítá a část se toho hrozí, ale vzácně se na tom shodují. Dokud neuvidím nějaký dopravní model kudy to těch 100 tisíc aut objede,

Tomáš Marný

…tak bych je tam čekal namalovanou zácpu jako řemen. A nejlíp s proplétající se sanitkou – čím méně pruhů a čím užší jsou, tím hůř se dělá záchranářská ulička.

PS: To GUI je na telefonu fakt peklo. 🙁

JanHor

A zácpu tam dělají projektanti?? Za tu si nemohou řídiči sami tím že tam jedou v době kdy je největší poptávka a že nevyužijou prostorově šetrnější mód přepravy v CENTRU MĚSTA? Široká silnice způsobuje problémy celé městské části (nejenom, protože logicky napájí jiné ulice které jsou pak přetížené) a je vyloženě nebezpečná. Úzká silnice by aspoň přesunula odpovědnost za důsledky na samotné řidiče a ne jen na lidi, kteří s tím nemohou absolutně nic udělat. Samozřejmě neříkám že má Magistrála být obslužná ulice, avšak se šířkou ulic Sokolská a Legerova jsou dva pruhy v každém směru plně odpovídající jejímu významu… Číst vice »

Viktor Šedivý

Ano, tu zácpu dělají projektanti, když místo zkapacitnění takové komunikace vymýšlejí, jak ji „okrášlit“ zcela bez ohledu na kapacitu.

(Mnoho paralelních cest? Stěží lze najít dvě – a rozhodně nejsou ani krátké, ani nevytížené.)

Filip Jirsák

Tak když vás trápí sanitka, dá se tam namalovat vyhrazený pruh pro autobusy, taxi, motorky a kola, a bude ho využívat i IZS. A postavit k tomu policajta, který bude vybírat pokuty za porušení.
Vaše tvrzení, že čím méně pruhů, tím hůře, není pravdivé. Už bylo prakticky mnohokrát prokázáno, že přidávání dalších a dalších pruhů nic neřeší – auta nakonec stejně zaplní všechny pruhy, je to jenom otázka času.

JanHor

Těch 100 tisíc lidí nejedou přes město ale do města, kde sjíždějí z magistrály na uliční síť. Tudíž i kdybychom postavili dvaceti pruhovou dálnici kolem města tak tam 100 tisíc prostě nepojede protože asi 90% lidí jede magistrálou do centra. A pokud by magistrála nebyla, tolik lidí by tam autem v první řadě nejelo. Třeba by se také vykašlali na nesmyslnou podporu automobilové dopravy která prostě musí hrát jen podpůrnou roli a investovalo by se více do smysluplných staveb jako tangenciální metro a dalších tram tratí.

Zuzana

100 tis aut denně se v Praze jednoduše rozptýlit. To není žádná velká zátěž pro tak velkou rozlohu, jako je Praha.

Filip Jirsák

To ovšem podsouváte, že to těch sto tisíc aut musí někudy objet. Nemusí. Za prvé kapacita magistrály neklesne na nulu. Za druhé, někteří řidiči mohou prostě zvolit jiný způsob dopravy, nebo nepojedou vůbec.

Levák Bob

Evidentně jste se čtením vlákna, na které reagujete, vůbec nezdržoval a místo toho si postavil pěkného slaměného panáka. Nejde o nulovou kapacitu, ale o nulové využití ve vizualizaci. A naplnění současné potřeby je v zadání. Chcete snad tvrdit, že těch 100 tisíc řidičů, kteří dávají magistrále přednost i když je ucpaná, tudy nepojedu když bude volná jako ve vizualizaci?

ViliamS

To by sa hooodne muselo zmeniť v hlavách tých, ktorí sa chcú doviezť autom pomaly do ofisu…. MHD je v očiach mnohých socka a nie legálny spôsob cestovania…
Riešenie – dostavať oba pražské okuhy, ktoré by odkklonili tranzit (dávno malo byť) Záchytné parkoviská

Filip Jirsák

Tranzit tvoří tak malý podíl, že byste to vůbec nepoznal. Navíc by místa těch tranzitujících aut okamžitě zabrala jiná auta. Jediná možnost je přestat IAD protežovat, tím pádem přestane být tak výhodná a lidi si sami zvolí, co je pro ně výhodnější.

Zuzana

Kdo tam jezdí? Proč? auta s jedním cestujícím? Rozhodně to nejsou rodiny se třemi dětmi a plně naložený vozem. Máme metro, a další MHD. Zcela dostačující. Tak zkusí manageři, právníci a další lepší lidé jezdit MHD. O to větší přízpěvek MHD obdrží. Ještě by bylo vhodné tam omezit rychlost od Nuselaku po Troju. Na 30. A pak uvidíte, kdo bude jezdit.

Filip Jirsák

To, že tam jezdí denně 100 tisíc aut, ovšem není jediná uživatelská potřeba. Třeba uživatelská potřeba lidí, kteří tam bydlí, je určitě taková, aby tam denně jezdilo méně než sto aut.

Musíte rozlišovat mezi „uživatelskou potřebou“ a „aktuálně naplňovanou uživatelskou potřebou“. No a když je aktuálně naplňována uživatelská potřeba hrstky lidí, zatímco uživatelské potřeby většiny ostatních jsou ignorovány, je v pořádku snažit se to změnit a vyjít vstříc uživatelským potřebám většího množství lidí.

Já I.

No, ono je to 100.000 lidí vs. jeden jirsák. Ten akorát komentuje co může, ale jen si dělá ostudu slabomyslnými názory.

Jan Sůra

Během půl hodiny tři urážky. Nashle.

Viktor Šedivý

Pokud si někdo pořídil byt u magistrály, asi tušil, že bude mít pod okny sakra hustý provoz. Takže si opravdu nemá nač stěžovat.

Sísa

Ty přece mají jezdit tou Blankou za 50 miliard. Kvůli tomu se přece stavěla! Oh wait

rzc

Nejlepe nam to vysvetli politicky cunik Hrib, kterej se necha vozit z magistratu na IPR a jeho ridic tam pak stoji na chodniku. Z vlastni zkusenosti.

Zuzana

On nemá koloběžka?

Vojta

Prosím, méně projektů a více reálných změn.

marcela

To dopadne jako za Béma – postavili Blanku, zklidnila se Letná, ale zácpy se přesunuly jinam. Takže vyhozené peníze, nic se nezmění, jen se problém přesune z bodu A do bodu B, ale současná garnitura bude mít pomník.

JanHor

Letná se nezklidnila, přidaly se 2 pruhy kapacitní komumikace v každém směru do podzemí a na povrchu se silnice dokonce ještě rozšířila. Tomu říkáte zklidnění?

Zuzana

Blanka byla předražená, ale díky za ní. Horší jsou ty nájezdy, které musely různé akceptovat soukromé pozemky. Problém je, kde to leze ven, nicméně Blanka je pro tranzit a ne proto, abychom si vozili zadek z Troje do Dejvice. K tomu slouží MHD. Proto ty zácpy na vyjezdech.

Kopecky

Kdyby to bylo aspoň trapné, tohle je ubohé, mám pocit, že jsme se rozloučili s parkováním, s bezplatným vjezdem, s možností jet do Prahy a teď by nejradši Hřib zrušil magistrálu. To bude dopravní kolabs

frank

možnost jet do Prahy vám přece nikdo nebere, jedná se totiž zjevně o možnost se projet centrem Prahy …

Dalnice

Co je to „kolabs“, Kopecky?

Filip Jirsák

Dopravu v Praze blokují akorát osobní auta. Čím méně aut, tím lepší doprava.

marek hudec

v clanku se pise „Výstavba Severojižní magistrály byla schválena v roce 1967, do provozu byla uváděna po etapách. Je jednou z nejvytíženějších komunikací v metropoli, denní intenzita provozu činí až 100 000 vozidel….“ tak bych rad vedel, jaky je cilovy stav co se tyka denni intenzity – 30k ? 25k ?
a kudy pojedou ti ostatni….?

Václav

Jinudy, MHD, vlakem… 🤷‍♂️

Jmeno

To tihle navrhovaci vůbec neřeší, max.řeknou že MHD. Že už dneska je MHD na hranici kapacity berou jako drobný detail.

JanHor

Vždyť se staví metro, tramvaje, trolejbusy, připravují se železniční tunely. Pro ty kteří autem potřebují se uvolní ulice na povrchu lidmi kteří budou nově moct jet třeba vlakem (ano, máte pravdu že vlaky v současné chvíli už víc lidí nepojmou, a i proto je dnešní uliční síť tak přetížená, protože lidé z regionu dojíždí autem). Problém je také názor že město má povinnost zajistit plynulý automobilový provoz i přes sebedestrukci kterou to přináší. Ještě že automozci vymírají. Prostě auto není základní dopravní prostředek ve městech a nikdy být nemůže.

Filip Jirsák

Pořád je řádově levnější posílit kapacitu MHD než posilovat kapacitu IAD.

Lysimachia

Nejdřív severovýchodní MO a pak prosím určitě humanizovat.

Jenže aha… MO zatím nemá ani územko.

JanHor

Všímáte si toho že okruh obsluhuje území vzdálené 6 km od magistrály? Vážně máte pocit že to bude mít měřitelný vliv na Magistrálu, kde je dnes asi z 90% doprava mezi čtvrtěmi?

Viktor Šedivý

Pokud vnější okruh nabídne dostatečnou kapacitu (pro tranzit), uvolní se kapacita MO (třeba bude také dostavěn) a bude to mít vliv. Dnes je bohužel i třeba taková Průmyslová vytížená tak, že není výhodnější než SJM.

Pat

Jeďte po Jižní spojce a PPO.

Josef chmelař

Revoluční unikátní řešení. Hodné zápisu do quinnessovy knihy rekordů. Praha bude první metropole světa, která vyloučí dopravu a průjezd městem. Okruh neexistuje, základní průjezdové trasy jsou rušeny a postupně zrušeny úplně. Dopravní obslužnost bude výrazně omezena. Dokonce i pro záchranný systém (mimo jednostopá vozidla).

Andrej

Nikdo nic nevylučuje. Zbytečná hysterie.

Libor

Fakt? Už dnes IZS neprojede po Bělehradská, Nuselské, Křesomyslově nebo Moskevské, pokud je před ním tramvaj…

Filip Jirsák

To je lež. Tramvaj normálně zastaví na vhodném místě a IZS pustí. Spatřeno mnohokrát. Příště až budete nad mapou špekulovat, jaký problém byste si vymyslel, uvědomte si, že se v těch místech někteří lidé reálně pohybují a vědí, jak to tam funguje.

Jmeno

Možná předpokládají že všichni budeme levitovat,nebo mít vznasedla…

Filip Jirsák

Dopravě a průjezdu městem teď v Praze nejvíc brání IAD.

Marek

Autobijec Jirsák se nám dneska nějak rozepsal.
Dopravu v Praze IAD z podstatné části realizuje. MHD se često blokuje sama (vykolejená tramvaj) nebo střetem s chodci.

Filip Jirsák

IAD v Praze realizuje méně než třetinu dopravy, a podíl stále klesá.
Ta poslední věta je úplný nesmysl – porovnejte si, jak často dochází k tomu, co píšete, a jak často blokují MHD auta. A také se auta blokují navzájem.

Krusty55

Koncentrovane silenstvi

Emil

tenhle stat je snad psychicky nemocny. Bratislava ma D1 skoro v Centru. Pres Berlin vede A113 a dalsich x dalnic. Zürich ma A1 a A3 1km od centra. A obycejna silnice jako magistrala (neni dalnice) ma byt zklidnena. A pro koho? Dnes tam nikdo nechodi a kdo tam bude chodit? Hystericka matka s kocarem? Geronti, kteri v dobe komunismu tento narod dostali mentalne na dnesni nizke dno?

Clovek

To je ten problem, ze je to „obycejna silnice“ ktera ma 6-10 pruhu a vede si po jednom z hlavnich namesti v Praze. Dalnice je o par kilometru dal v podzemi.

Ondra

Ne, psychicky nemocné je mít austrádu skrz město, skrz rezidenční čtvrtě.

Air Traveller

A113 v Berline snad vede pres centrum? Ukazte mi to prosim.

V curychu taky nevede pres centrum.

Takze ten hysterik jste tady spise Vy.

Jmeno

Ano víceméně vede..to samý Mnichov atd…Praha zatím nemá alternativy kudy vést hlavní průjezdni trasy,proto i magistrála je plná tak jak je.

JanHor

Magistrála prostě nepředvádí tranzit ani ze čtvrtiny tudíž problém naplněnosti není že neexistuje objízdná trasa. (existuje jich mnoho jen většina není rovná kapacitní dálnice jak byste si představovali). Po magistrále prostě lidi přijíždějí do centra a odjíždějí z centra. Akorát tak napájí centrum dopravou která v klidu mohla přijet metrem a neotravovat tím život celému městu. A město že si kvůli takovýmhle lidem má degradovat svoje ulice pro lidi co tam bydlí a plní tak městskou kasu??? Zapomeňte, magistrála se zklidňovat bude a vy s tím absolutně nic neuděláte 😂😂

Filip Jirsák

Praha má alternativy. Třeba Nuselákem vede ta alternativa o patro níž. A průjezdní trasy přes Prahu jsou nezajímavé, protože tranzit přes Prahu je minimální. Navíc pro značnou část tranzitu už existuje okruh. Většina dopravy na magistrále je vnitroměstská doprava, a té žádné okruhy ani tunely nepomohou. Tam pomůže jedině přestat protežovat IAD.

Jindřich

Je zajímavé, kolik je v Legerově a Sokolské a okolních ulicích obchodů a restaurací, jak to tam funguje i dnes v těch zoufalých podmínkách, s dopravní zátěží, smogem, úzkými chodníky. Snad se to povede.

Emil

Legrova a Sokolska jsou temer mrtve ulice. Par nic extra lokalu a podivnejch kramu. A lepsi to nebude i kdyby jste udellali 1 plus 1 pruh

JanHor

Lepší to bude, protože ulice budou mít stromy a chodníky nebudou úzká cestička smrti

Vojta_7

Nesmyslně vyhozené miliardy v době, kdy nejsou peníze na nové dopravní stavby. Kdy bude MO, radiály nebo obchvaty Písnice, Březiněvsi a x dalších MČ na okraji Prahy? Na mnoho silnic na okrajích Prahy se naposledy sáhlo někdy v 70.letech…
Otázkou je, proč to co bydlí v panelácích schvaluje tyhle nesmysly v centru a nechce raději řešit okolí svého bydliště…
Navíc se má x let rekonstruovat Strahovský tunel, což půjde těžko jinak než s omezením provozu…

Anonym

Udrzovat a vylepsovat to stavajici je tez dulezite.

JanHor

Magistrála je příšerná věc a je to hned to první co by se mělo předělat protože v jejím okolí bydlí nejvíce lidí

Filip Jirsák

Není důležité stavět nové dopravní stavby, důležité je, aby doprava fungovala dobře. Což někdy (většinou!) znamená nestavět žádné nové megalomanské stavby, ale udržovat a vylepšovat to, co už existuje.

Pepa

Publikováno 4.1.? není to americká datace a nejedná se o první duben? Nevěřil jsem, že se dožiju humanizace magistrály. Tak teď ještě zdražit parkování, zavíst mýto a začít danit přerostlý auta a v Praze se třeba zase bude dát žít. Jupí.

Emil

pokud by v Praze zilo puvodni obyvatelstvo, tak je davno vse zatunelovane jako v Mnichove. Jinak na novinky.cz jsou zajimave clanky na tema ‚zaostale Cesko‘. Tam se dozajista najdete

Tomáš Marný

On vás někdo nutí žít v Praze? Jestli nemáte rád velkou koncentraci lidí a z toho plynoucí intenzitu dopravy, zkuste místo města venkov. 😉

Filip Jirsák

Ale vždyť Pepa podporuje velkou intenzitu dopravy. Jenže velká intenzita dopravy se vylučuje s IAD. IAD sice zabírá spoustu místa, ale její dopravní intenzita je malá. Holt je IAD velmi neefektivní.

Škrpál

Aha. A rudofašounští budovatelé zrůdných magorstrál podle vás byli pravicoví?

Jan

Chtělo by to spíš 1+1 než 2+2.

Ondra

Když bude 2+2, tak to bude velký úspěch. Obávám se, že zůstane 3+3 a v některých místech i 4+4

Emil

kde je 4 a 4? To uz je davno zruseno chytroline. Apropo Ringstrasse in Wien ma taky 4 a 4 pruhy.

Ondra

Legerova před I.P Pavlova má čtyři pruhy. Sokolská v protisměru ve stejném místě taky. Račte se podívat na street view.

Krusty55

Doufejme, 2+2 by zpusobilo kolaps.

Ondra

Nezpůsobilo, ono si to sedne. Dost často se tam dělá buspruh, také bývá jeden pruh zavřený z důvodu rekonstrukce. A kolaps nenastává. Teda klasické kolony co tam jsou vždy.

Emil

ne cely zrusit a od Klarova az po Zelivskeho jednu pesi zonu. Je to preci sirsi centrum. A maminky s detmi a geronti musi nekde pajdat

Toada

Super, včera bylo pozdě. Už se moc těším!

tarten

Kdy bude Magistrála zapsána mezi památky? Podívejte se na ty nezaměnitelné brutalistické mostní konstrukce před severem Hlaváku, u Bulhara, na Těšnově a přes řeku! Ten dokonalý průjezd tramvají! Tvoří stavebně součást staré Nové odbavovací haly! 😀 😀

Škrpál

🤣🤣🤣

Honza V.

Podle mě je magistrála součástí kulturní památky Opevnění Nového Města. https://www.pamatkovykatalog.cz/opevneni-noveho-mesta-15332188
A pokud tam jako součást není výslovně uvedena, v noci ji tam klidně nějaký úředník může potichu připsat, jako to udělali na hlavním nádraží.

Tomáš Marný

Opevnění to teprve bude, jestli toto zklidnění projde. Vozová hradba v celém centru, Nuslích, na Vinohradech a Žižkově, vše zklidněno do podoby poskakování v koloně. A těch zklidněných sanitek a hasičů… 😀

Frank

Úplně to samé o sanitkách , hasičích a MHD se psalo v době před zavedením povinného odstupu od cyklistů , nemáte tam něco nového?

Jaroslav

Ale povinný odstup od cyklistů nikdo nedodržuje!

Naďa

Ale potom by mě zajímalo, kdy se město bude zabývat Žitnou ulicí. Je stejně vytížená jako Ječná. Zasloužila by si to. V celé ulici není jediný strom. A celkově je zanedbaná.

:-)

Důvodem pro upřednostnění opravy Ječné před Žitnou bude pravděpodobně to, že na Ječné je tramvajová trať

Frank

A dokonce tam jsou i stromy

vlachjan

„Toho bohdá nebude, aby pražský magistrát pruhy na magistrále ubíral“ (Zvolání pražského komunálního politika krátce před udušením se výfukovámi plyny z jeho vlastní Škody Octavie 1.8TDi)
Ačkoliv si myslím, že by k humanizaci magistrály mělo dojít, a že včera bylo pozdě, domnívám se, že Praha by mohla začít experimenty v této oblasti na méně důležitém tahu, například v ulicích Svornosti/Strakonická/Hořejší nábřeží

P73

1.9 🙂 1.8 byl benzin, i v poměrně zajímavé turbo variantě.

Vojtěch

A který ze to byl ?

Jakub K

A Žitná ul. nic 😴

Martin Grill

Díkybohu jsme se překlopili do 21. století a začínáme si uvědomovat, že ulice slouží všem, nikoli jen a rozhodně ne primárně autům.

Frantík

Zas to moc nepřehánějte. Pěší mají možnost se magistrále vyhnout mnohem lépe, pokud mají cíl poblíž ní, než hledání objízdných tras pro auta

tarten

Nejde o to, že by řidiči měli hledat objízdné trasy za Magistrálu. Jde naopak o to, že městské části vytěsňují řidiče ze svých ulic a vnucují jim Magistrálu jako delší objízdnou trasu. To musí přestat.

frank

Jaká je tedy ta možnost pěšího se vyhnout magistrále pokud jde přes centrum Prahy zhruba ve směru východ-západ a nebo naopak ? Vidíte to na Nuselské údolí a Holešovice ?

Pavel Kopečný

To by ale Praha nesměla být přeplněna naplaveninami od Chebu po Kyjev a jejich auty !!! Již 2 roky odborníci na dopravu v hlavním městě poukazují na to že silnice a parkovacì kapacity jsou již nad rámec plynulosti dopravy !!! Přesto se pořad v Praze staví nové a nové byty a do nich se stěhují další a další lidé kteří mají samozřejmě další a další auta !!!!

Jan

Auto k životu v Praze není potřeba. Parkovací kapacity se dají řešit tržně. Zdražit.

Leoš Konečný

Auto k životu v Praze není potřeba??? Bože

Průvodce původní Aleš

Udělejte na téma „Auto je potřeba k životu“ přednášku v Tokiu a na Manhattanu. Budete mít určitě velkou účast, protože si lidi budou myslet, že přijel nějaký komik 🙂

petr-6496

Videl jste kolik pruhu mají ulice na Manhattanu a kolik jich tam je?

Nemluvě o tom, že v Praze bylo centrum živé oproti mnoha jiným evropským městům, tj. obchody, kanceláře kam lidé denně dojíždějí. Teď z centra chce Praha udělat turistickou resp. obytnou zónu…
Stačí všechny obchody a kanceláře vytlačit a může se doprava v centru vyřešit okruhem a omezením.
Město jen začalo ze špatného konce…

JanHor

Pro naprostou většinu lidí v Praze ano. A pro část z nich je dokonce přítěží

Aileeen

Těch, kteří žijí jen v Praze, bude opravdu velmi málo.

Roman Soudný

Pokud se celý váš život odehrává v rámci jedné čtvrti, tak nepotřebujete ani MHD. Ale jakmile máte zájmy i v jiných částech Prahy, nebo snad dokonce i mimo Prahu, tak už je auto nezbytné.

Viktor Šedivý

Ona stačí trochu nešikovná kombinace pracoviště / škol(k)y / bydliště rodičů a zjistíte, že to, co autem zvládnete, není s MHD reálně provozovatelné.

Jmfjv

Proč je tedy lidé v Praze používají?

Ondra

Jeste bych nejasal, buh vi jak to tam pak bude vypasat

Leoš Konečný

No jasně a taky se můžeme vrátit na louku a do jeskyní

Pepa

jasně, protože před rokem 1967, kdy se magoška začla stavět, bylo československo na úrovni paleolitu.

PetrM

Město je pro lidi a k tomu patří bohužel i auta. Je to tak všude ve světě, zklidnění magistrály ok, ale bezhlavá preference pěších, koloběžkařů, cyklistů s dalších sluníčkářů fakt není cesta do 21 století. Auta musí mít svůj prostor ať chceme nebo nechcete.

Orange pilled

Budoucnost patri hromadne doprave, cyklistice a chuzi. Jsou to nejefektivnejsi zpusoby dopravy ve meste. Auta ano ale v mnohem mensim meritku nez je ted.

PetrM

Je to diskuze, ale věřte že to tak nebude. Naopak, s elektromobilitou zmizí argument “smrdících aut” a mhd nikdy nemůže časově konkurovat ve všech směrech. Všechny způsoby dopravy se musí navzájem doplňovat. Bezohledné prosazování jednoho typu na úkor jiných není cesta.

Orange pilled

Bezohledne prosazovani jednoho tyou na ukor jinych? Od 60. let se uprednostnuji auta na ukor vseho ostatniho. Bouraly se domy, chodniky se zuzily. Silnice, krizovatky a parkoviste se nadale rozsiruji, stavi se nove silnice. Chodci jsou vytlaceni na uzky chodnik, Na kole se v Praze neda jezdit, protoze jsou vsude auta. Auta brzdi MHD. Po chodniku se neda chodit, protoze tam parkuji auta. Jak jsem napsal auta ve mestech ano ale mnohem mene. To, ze auta smrdi neni jejich nejvetsi problem. Mozna jeste vetsi je prostor, ktery zabiraji a financni narocnost udrzby infrastruktury pro ne. Elektricka auta plno externalit nijak… Číst vice »

Viktor Šedivý

Upřednostňuje se efektivní způsob dopravy. To je racionální postup.
Investice do okrajových spíše sezónních způsobů postrádají smysl.

Orange pilled

Auta ve meste jsou ale nejmene „efektivní způsob dopravy“

Viktor Šedivý

Tohle místo na žebříčku bych nechal spíš cyklistice. Celý rok je zabraná spousta „asfaltu“ kvůli zanedbatelnému počtu sezónních uživatelů.

Používané jsou jen trasy podél vody – Vltavy, Botiče a Rokytky, šlapání do kopce nikoho neláká.

Andrej

A co tak „hlavá“ preference pěších, cyklistů a MHD (proč jenom sluníčkářů?)? To už by bylo ok?

frank

kdyby v tomto státu zuřila “ bezhlavá preference“ pěších a dalších takových , tedy dle vás , “ sluníčkářů“, tak by se toho snad někde dalo všimnout ne ? Ve skutečnosti se o této “ preferenci“ oficiálně nejčastěji dozvídáme v předvolebních prohlášeních politiků, kteří “ momentálně nemají jiné téma“ jak zaujmout voliče a ve skutečnosti skutek utek. Mimochodem podle vás jsou tedy všichni lidé kteří nemohou mít řidičský průkaz a samohyb( mají třeba věková, zdravotní, finanční omezení), případně ze samohybu někde vystoupí a dojdou, provozovatelé sluníčkářství ???

czhunter

Asi tak.

Postaví se cyklostezka za 5 mega, vedle se vyasfaltuje křižovatka za půl miliardy, ale petrolheadi pořád ječí, že se do cyklofa*ounků rvou strašný prachy.

Viktor Šedivý

když uvážíte, jak mizivý (a hlavně nestabilní!) podíl na dopravním výkonu cyklistika má, jsou to fakt strašný prachy.

Jaroslav

Cílem dnešních takzvaných dopravních inženýrů je maximálně znepříjemnit používání automobilů! Příkladem jsou rekonstukce autobusových zastávek( ostrůvky bránící objíždění autobusů stojících v zastávce), ostrůvky v místě přechodů delších než určitá vzdálenost,atd,atd… Vše ve jménu bezpečnosti chodců! Už jsem mnohokrát viděl borce ,který místo aby čekal za autobusem to suverénně prosvištěl protisměrem! A těch zurážených značek se šipkou co značí, že to někdo vzal rovnou přes ten blbej ostrůvek je taky nepočítaně! Příkladem debilního řešení zastávky je v Benešově u Prahy zastávka u Lidlu. Ostrůvek nutí zastavit za autobusem, křižovatka 10m, kruhový objezd 20m vzdáleny. Autobus stojí 1min.. Za tu dobu stojí… Číst vice »

JanHor

Pokud by všichni přemýšleli jako vy, tak bychom měli vyhráno. Bohužel lidé nejsou schopní vidět že moc dobrého může být špatné, jak ve zklidňování automobilové dopravy tak její necitlivé preferenci v minulém století. Najít balanc v tomto holt trvá pár desítek let. Také souhlasím s tím že auta mají mít svůj prostor, avšak na druhou stranu souhlasím s tím, že bychom jim neměli věnovat tolik místa v ulicích jako je tomu dneska. Těším se na den kdy se debata na toto téma posune z přestřelky odstranit auta z ulic vs. udělat dálnici z každé ulice, na rovinu co bychom mohli… Číst vice »

marcela

Jako vtip dobrý:))) Doma to máte podobně? Kakáte v obýváku, protože obývák patří všem?

frank

Důležité teď bude pozorně sledovat pražské památkáře . Magistrála je totiž v zásadě, dle současné metody výkladu ochrany památek , nedílnou částí celého Hlavního nádraží . Tvoří mu přeci strop mezi novou a halou a Fantovou budovou .Není také vyloučeno, že přátelé brutalismu, betonových konstrukcí v secesní ulici , rzi , znečistěných podchodů a i oné zatím nedefinované, ale “ naší českosti“ ( typicky ve stylu stop orientální architektuře) ve veřejném prostoru budou zvonit na poplach. Vždyť co by byla taková neoklasicistní budova Státní opery bez současné magistrály ? Jak by to asi vypadalo, kdyby Borůvkovo sanatorium nestálo na ostrůvku… Číst vice »

Petr

😶 Je opravdu smutne – kolik lidi v diskuzi (radoby humorne) tvrdi, ze nekdo pricetny by chranil magistralu jako Novou odbavovaci halu.

Problemem NOH je neudrzba Spravy zeleznic – samotna budova je architektonicky top. Doporucuji s epodivat na vysvetleni od Adama Gebriana: https://youtu.be/Kt4qvIdwyYc?feature=shared

frank

Problém v tom není, problém je v tom, že , že nějaký asi „příčetný památkář“ chrání Novou odbavovací halu ochranou staré části z roku 1958 a to dodatečným vpisem. Mimochodem opět se to změnilo , když se dnes člověk koukne na ID 24368926 ( Nová hala ) tak už tam není jako před pár týdny, že je chráněna, ale cituji “ je podán návrh na prohlášení kulturní památkou“ 🙂 Je opravdu smutné, v jakém to státu žijeme…

Andrej

Že to tvrdí Gebrian neznamená že je to top. Gebrian, stejně jako drvivá většina architektů co architekturu studovali od 30. let minulého století, jsou modernisti. Nic jiného než beton, chlad, šedivost a budovy které nijak neharmonizují s okolím nikdy nekreslili, protože by ani nikdy nevystudovali.
NOH by byla betonová, ošklivá, šedivá a chladná i kdyby měla lepší údržbu, a i kdyby nestála uprostřed převažně secesní zástavby. Protože je prostě brutaliatisticky ošklivá. Ve slovníku architektů ovšem disruptivní, kvalitní, promyšlená, a podobné kecy

Vojta Svobodný

magistrala musi pod zem. Neni jine reseni

Ondra

Nejde, je tam metro.

milan

Většina automobilové dopravy z magistrály + zejména Ječné a potažmo Žitné ulice patří na malý Městský okruh – zejména pro jízdu tou Ječnou a Žitnou mezi Smíchovem a Holešovicemi (potažmo dále severně a východně od nich) roky není oprávn+ěný důvod – auta mají jet sice delší, ale rychlejší trasou – https://mapy.cz/s/dusudavema = pod zemí Strahovským tunelem a na něj navazujícím tunelovým komplexem Blanka!

Žel ve východní – resp. severovýchodní části malý Městský okruh není dosud dokončen, a tak severojižní magistrála jej z části ještě mezi jihem a severem oprávněně supluje!

tarten

Magistrála už pod zemí je a jmenuje se Blanka. Jiné řešení už se pro ni pod zem nevejde.

Roman Soudný

Blanka obsluhuje úplně jiné části Prahy než Magistrála

Jelen

Magistrála musí pryč, ne pod zem, to by nevyřešilo nic, ba naopak, aut by to do centra přitáhlo ještě více.

JanHor

Magistrála musí být klasická městská třída, úplné odstranění není z hlediska napojení na Nuselský a Hlávkův most možné. Maximálně 2+2 pruhy a pak bychom na ni mohli být dokonce hrdí (ve skutečnosti prochází nádhernou části Prahy, je lemovaná důležitými budovami, jen její charakter z ní dělá místo nepříjemné). Nové přechody, cyklopruhy, širší chodníky a doplněný aktivní parter mají potenciál z magistrály udělat velmi reprezentativní a dynamickou městkou třídu. Důležitá bude vždycky, ale je jen na nás jak jejího významu využijeme. Jestli striktně dopravně, nebo k tvorbě živého městského prostoru.

Hafan

Firma DINPRO neexistustuje (alespoň v projekci). Záhodno si znovu přečíst písemnou zprávu zadavatele…

Hafan

a ze zákona schválnosti do toho upozornění sám prdnu nějaký překlep/přeblb! 😀

Tomas

BTW: Podchod nahrazovat prechodem… Hmm na tom magistratu jim vazne jeblo…

Ondra

Ne, ty podchody jsou hnus, s kočárkem se tam nedá ani jít jak je to dolů prudké. Lepší je chodit na povrchu

Joe

Pán by si raději přál schody? I podchod se dá udělat tak, aby nebyl prudký a zároveň kulturně nepřipomínal detašované pracoviště sherwoodu, jen chtít. Přechod na magistrále = auto musí brzdit, zpomalit a tím i produkovat více emisí všeho druhu, plus plynulost provozu taky nic moc. Jedině podchod nebo nadchod.

MartinS.

Souhlasím. To je stejné, jako podchod u Muzea, který se bude rušit. Místo toho, aby ho zrekonstruovali a bylo v něm třeba rychlé občerstvení (což už z části je) tak ho zasypou. Chodím tím směrem 5x týdně, 2x denně a nejméne v 75 % případů jdu podchodem, protože nemusím čekat na zelenou na přechodu. Podchodem projdu plynule kdykoliv.

vlachjan

Mě by přišlo chytré ty podchody pod magistrálou v budoucnu používat jako podjezdy pro cyklisty – vybudovat k nim pohodlné rampy a samozřejmě je nechat navazovat na existujcí cykloinfrastrukturu. Pro chodce pak jednoznačně přechod.

mimochodem

Jojo, protoze cekat v desti na zelenou je uplny labuzo, ktery si oproti ceste podchodem bez cekani a moknuti s hrejivym pocitem u srdce vybere minimalne kazdej druhej. 🙂

Leoš Konečný

Ne ne jen se tam přisr…li levičácký přivandrovalci z Moravy kteří se rozhodli Prahu zničit

David 814-047

Tesat do kamene. Je zajímavé, že v dnešní EU době, kdy pro výkon kdejakého povolání potřebujete certifikaci a podobné věci, které mají zabránit vstupu nepoučených do odvětví, tak do politiky může každý. Proč není třeba stanoveno, že pro výkon radního pro dopravu ve městě nějaké velikosti musí mít tento kandidát trvalý pobyt ve městě jisté velikosti třeba 10 a více let ? To samé pro primátory a podobné funkce. Ono by to eliminovalo různé Hříbečky, Šajnhéry atd. (i když ten není z Moravy, ale z Blatné – mají v Blatné třeba nějaký semafor ? )

czhunter

Trvalý pobyt si může každý zřídit kde chce.
To je naprosto irelevantní parametr vycházející z prehistorické formy evidence obyvatelstva (byl nutný zhruba někdy před vynálezem tranzistoru)

Tomas

A co ji „humanizovat“ (naprosto priserne slovovo) tak ze ji dame od Nuselaku po Stvanici pod zem?

Ondra

Nejde, je tam metro

Paco28

Hloupost. Je tam nejen metro, ale i kolektory. Všemu tomu se dá tunelem vyhnout. Magistrála v centru musí pod zem, jinak ze všech dobrých záměrů bude zase jen stupidní kompromis, který namísto zlepšení přinese jen zhoršení (dopravy, životního prostředí).

MartinS.

Když dáte magistrálu pod zem okolo I.P.Pavlova tak od Nuselského mostu nestihne ani klesnout do požadované hloubky. A nemluvím o odbočení do Rumunské, Žitné/Ječné, Vinohradské. To metro je tam celkem velká bariéra.

Paco28

Podívejte se na projekt firmy Satra zde https://www.satra.cz/zklidneni-severojizni-magistraly/ . Nejde o to, že by se z tunelu odbočovalo do Rumunské: jeden pruh v každém směru bude v Legerovce i v Sokolské zachován. Tunel vede pod Prahou 2 mimo trasu metra a před Muzeem se dostane na dostatečnou hloubku, aby mohl být veden i pod Hlavákem.

218

Humanizace magistrály sama o sobě by třeba hlavnímu nádraží (zejm. Fantově budově) prospěla víc než navrhované arabské slunečníky.
Samozřejmě je potřeba se vyprdnout na mantru „až bude okruh“ a udělat to co nejdřív. Velký okruh by asi bylo dobré dostavět,ale malý stejně nikdy nebude (ani by neměl být). Okružně-radiální systém komunikací je stejně blbost, jediné město,kde se něco takového podařilo dokončit,je Hradec,a výsledek je ten,že a) Hradec byl nedávno v nějaké statistice nejhorší město pokud jde o zácpy, a b) MHD v Hradci je totálně na pikachu a použít se dá víceméně jen v sebeobraně..

Paco28

Vymýšlíte si. MHD v Hradci Králové je OK. Zácpy jsou kvůli semaforům. Přestože Hradec Kr. leží v rovině, nemá žádnou mimoúrovňovou křižovatku na okruhu. Další příklad polovičatého řešení jinak dobré idee.

218

Jednak Hradec na okruhu mimoúrovňovou křižovatku má,jednak s nimi by to bylo ještě horší – lákalo by to víc aut..a které krajské město má horší MHD než Hradec? Možná Vary,nevím.. jinak v HK jsou špatně intervaly, linkové vedení, busy se plouží jak o pouti..nevím,co by mohli ještě zhoršit? Jediné asi vozidla, ty mají asi v pohodě..

Ale hlavní pointa: vnitřní okruh noc neřeší,jen naláká víc lidí jet autem skrz širší centrum. Tedy naopak, je potřeba všechny tyhle „dálnice“ ve městě omezovat (magistrála, do Blanky a Strahovského tunelu buspruh nebo rovnou tramvaj atd.)

Pavel Kopečný

V Hradci intervaly ve špičce od 7 do 9 hod. a od 14 do 16hod. jsou 4-6 minut. V Praze 10 busy ve špičce 12-14 minut !

Paco28

Myslím, že komentujeme vedení ulic a křižovatky, nikoliv intervaly :-). Mimoúrovňová křižovatka tu na okruhu není: jde jen o přemostění Víta Nejedlého, což není křižovatka. Argumenty o lákání více aut do centra jsou vskutku směšné: všichni podnikatelé s provozovnami v centru města, všechny firmy a úřady tam umístění, stejně jako služby jsou důvodem, proč do centra jezdí lidé auty. Nikoliv místní, ale „přespolní“. A ti tam budou jezdit, dokud k tomu budou mít důvod, t.j. furt. Totéž platí i pro Prahu. Vytvoření bariéry formou zúžení nebo zpomalení nic neřeší, viz. poznámky zde v diskuzi dole o tom, jak je pražská… Číst vice »

Ondra

Trochu se obávám, aby to nebylo jen zafixování současné stoky na dalších třicet až čtyřicet let do další rekonstrukce. Bez ubrání pruhů moc humanizace nebude.

Paco28

Ano, máte pravdu. Postačí jen jeden pruh v každém směru. Ale jen pod podmínkou, že zbytek dopravy bude převeden pod zem do tunelu od nuselského mostu sever až za hlavní nádraží (k Bulharu). Považuji rovněž za rozumné, aby byla zbourána výstavba mezi Legerkou a Sokolskou a byla nahrazena parky. Ne pro feťáky a homeless obyvatelstvo, ale pro ty, co si chtějí během dne odpočinout, najíst se a potěšit se ptactvem…:-)

Jmfjv

Feťáci a homeles se také potřebují najíst a potěšit se ptactvem a v autech sedí lidé (stejní jako Vy či ti feťáci) a také něco chtějí. Pokud bude humanizace jenom pro někoho, nebude to fungovat – historická zkušenost. Buď přijměte kulturně pestré město nebo přestaňte tomu říkat humanizace a použijte slovo šovinismus. Nedávno ho tady připomněl p. Sůra.

jura

A nebylo by smysluplnejsi to usili nejdrive venovat jednak dostavbe vnejsiho a i vnitrniho okruhu a hlavne vyraznemu zkvalitneni zeleznicnich trati v Praze tak, aby se vice daly uzivat k mestskemu a primestkemu cestovani?
Semtam nekterou trat zdvoukolejnit, elektrizovat, udelat mimoruvnovy presmyk, zastavky s prestupni vazbou na dalsi MHD. U zeleznice je v Praze neuveritelne nevyuzity potencial, pricemz ta je schopna prevzit nemalo vykonu nejen z magistraly.
Ale to je potreba neco soustavne budovat, nikoliv jednoduse zakazat a zasadit stromecky, jako u magistraly.

micat1

Železnici řeší SŽ (proto se nic nebuduje), magistrálu Praha. A bez omezení aut můžete mít skvělou MHD, ale město jimi bude stejně zavalené. Auto se v hustě osídlených oblastech chovají jako kapalina, vyplní veškerý prostor, který jim dáte a vždycky se bude zdát, že ho mají málo. Jinak máte samozřejmě pravdu.

HK~

aby byla poptávka po opravdu kapacitní a skvěle MHD, musí se omezit IAD ve městě a aby se zaplatila, musí se užívání těžce zpoplatnit, aby si lidi 2x rozmyslely, jestli potřebují zajíždět až pod koně

takhle jednoduché to je a ano, první musí přijít omezení aut

Air Traveller

Nejďrív MHD a pak rušit silnice.

Dovedete si představit dopady toho, že nejdřive zrušilte (např) magistrálu, a zpoplatnilte vjezd do půlky Prahy, a pak deset let budete řešit adekvátní MHD?

Frantík

Jojo, můžou normálně hodit autobus na magostrálu. Tím pádem se tam může udělat buspruh, pustit cyklisti, a trochu odlehčit céčku.

Viktor Šedivý

Počty asi nejsou vaší silnou stránko, co?
Na odlehčení céčku by ty busy musely jezdit v půlminutových intervalech, aby to bylo znát.

Aileeen

Nějak nechápu tu soustavnou posedlost „humanizací“ magistrály. Snad každé velké město v Evropě má nějakou podobnou ústřední komunikaci, a to i když má celkový okruh (nebo několik okruhů).
Ale třeba mi konečně někdo vysvětlí, jak si představuje řešení všech těch aut, která tudy denně projíždějí, a postupně se rozprostírají do celého města.
P. S. MHD NENÍ řešení, neobtěžujte se.

Petr

Jenže v těch ostatních velkejch městech je to buďto taky pěknej hnus, nebo mají tu „výhodu“, že byli za války vybombardovaný a pak už si tam nechali pro tu silnici víc prostoru.
MHD není řešení, ale na druhou stranu je hloupost předstírat, že by se přestala točit zeměkoule kdyby byla magistrála ze dne na den uzavřená bez náhrady.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

MHD vždycky BYLA, JE A BUDE řešení.
Už to sakra všichni pochopte.

Viktor Šedivý

V mnoha případech ano, rozhodně ne ve všech.

Andrej

MHD je reseni, obtezuji se.

Manky

Bohužel, dokud nebude od jihu metro D alespoň na Náměstí míru, tak to bude výrazně obtěžovat. Používám trasu C skoro denně.

Petr

MHD jezdi natriskana uz ted a zlepseni je v nedohlednu.

Frantík

Souhlas, zavedl bych tam nějaký autobus po 10 minutách (ne v celé délce). Trochu by ulehčil přetíženému céčku, a jako záminka by tam šel zřídit bus+cyklo-pruh aby to mohli využívat i kolisti.

Aileeen

MHD v daném směru:
a) nemá potřebnou kapacitu;
b) neřeší návaznost dalších směrů a potřeby lidí, kteří jedou jinam, než v hlavní trase metra C;
c) vůbec neřeší ty, kteří projíždějí a pokračují dále.
MHD není řešení. Jediné řešení je tu část dopravy, která projíždí (nebo bude mít poté snadnější přístup z jiných směrů), vyvést mimo – tedy okruh.

Orange pilled

Ale stav MHD neni dany, da se prece vylepsit. Vyrazna investice do MHD je pro Prahu velmi prinosna

Ondra

Já spíš nechápu, že se s ní nezačalo dělat něco už dávno. Bydlí u ní lidi, jejich zdraví má mít prioritu, ne že tam lidi můžou jezdit pohodlně autem.

Aileeen

Takhle se můžeme bavit o mnoha jiných místech, kde jsou potřeba např. obchvaty, dálnice a jiné stavby…

looki

tak tu Magistrálu denně používají takoví ti Nacherové, co mají v Praze jen trvalé bydliště, ale reálně bydlí za Prahou a dojíždějí autem

Viktor Šedivý

Kolik lidí u ní bydlí? Pár. A většina si to místo dobrovolně zvolila, protože pro ně byl důležitější plus bydlení v centru než mínus rachu a hluku.

Paco28

Máte naprostou pravdu. Každé velké město má nejen jednu, ale více průtahů centrem. Pláč nad tím, že centrum Prahy je starobylé a má úzké ulice je k pláči. Magistrála byla (jako vždy v Čechách) realizována jen zčásti: připravena byla asanace území mezi Sokolskou a Legerovou, jež by přinesla právě to, po čem se všem stýská. Parky, zeleň, vzduch, útlum hlučnosti. Jsme o půl století dál, je čas na zahloubení magistrály a konečně asanaci tohoto území s navázáním na prostor okolo Národního muzea až k Hlaváku. Pokud se na toto nyní nenajdou peníze, lépe bude nic nového nezačínat. Protože humanizace bude… Číst vice »

vlachjan

Jak by fungoval „park“ mezi Sokolskou a Legerovou se můžete podívat na místě, které si i dnes zachovalo název Fugnerovo náměstí, ačkoliv Fugnerův kaňon s přístřešky pro feťáky by bylo mnohem přesnější pojmenování.

Aileeen

Zahloubení magistrály je nemožné s ohledem na další infrastrukturu pod ní. Pokud se tedy máme bavit o tom, že tam nebude tak výrazný provoz, ta doprava zkrátka musí být vedena jinudy, protože, kupodivu, ona humanizací nezmizí.

Jan

Nemusí. Nebude kapacita nebude doprava.

Aileeen

Bude. Jen jinde, v místech, která na to nejsou dimenzována. To si pořád ti obhájci „humanizace“ nechtějí uvědomovat.
Asi jako když svého času Čunek vystěhoval problémové tmavoobčany ze Vsetína jinam. Problém nevyřešil, jen ho přesunul někomu jinému. Tohle bude stejné.

JanHor

Ano zmizí, spousta lidí by nově nebyla motivována jet do centra autem když jim tam nově nevede přímá kapacitní dálnice.

JanHor

Ještě že váš názor na skutečnosti že se humanizovat bude, absolutně nic nezmění

Air Traveller

To, ze ostatni městaněco takového mají, neznamená, že to musí milt i Praha.

Ale bez doplňkových komunikací (okruhy, plus něco podzemi cca v trase magistraly) se neobejdem.

A ano, MHD to řeší.

L.

Jak řeší MHD když potřebuji převézt náklad, nebo když se potřebuji dostat ze severu Prahy na D1 a po ní odjet do Horoucích Pekel?

Air Traveller

Pokud pojedete ze severu Prahy, co byste proboha dělal na magistrále? Tam nemáte v takovém případě co dělat.

Speciálně sever Prahy a D1 je zrovna nejůžasnější příklad situace, kdy magistrála není potřeba, neb máte k dispozici Blanku a návazné komunnikace a zanedlouho získáte zrovna ze severu Prahy krásnou cestu po Vysočanské a okruhu až do říčan. Podstatně rychlejší, než ze severu Prahy po magistrále.

watslaw

Ze severu Prahy na D1 lze použít okruh (Blanka, Strahov, Mrázovka, Jižní spojka)

JanHor

To že ty silnice nebudou ucpávat dementi který na OSOBNÍ dopravu JEDNOHO člověka strašně nutně potřebují využít 3×4 m velký, tunový stroj a od města očekávají že jim ten průjezd KAMKOLI CHTĚJÍ prostě nějak vytvoří.

Aileeen

Kdyby se mluvilo o tom, že se bude nová magistrála stavět, budu souhlasit. Ale jelikož už stojí, je vaše tvrzení zcela nesmyslné.
A z důvodů, které píšu výše, to MHD skutečně neřeší.

Air Traveller

Na tom není nic nesmyslného.

Řada měst v posledních dvacet let podobné komunikace zrušila a místo nich udělala parky.

Není důvod , aby totéž nebylo v případě magistrály.

Aileeen

Ano, zrušila poté, co vystavěla pořádné městské a vnější okruhy.

JanHor

Ale magistrála převádí městkou dopravu ne mezimětskou, nevíte o čem mluvíte

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

To že autobezmozci nejsou schopni pochopit, že takováto žumpa (to není komunikace) do centra nejkrásnějšího města na světě nepatří je evidentní.

Jan Sůra

Smazal jsem vám právě pátý příspěvek pro vulgaritu během tří hodin. Pokud nejste schopen vyjádřit svůj názor slušně, tak běžte diskutovat jinam.

Tomáš

Proč zase berou do týmu Pleskota, který už se neosvědčil při stavbě ČSOB (arogantně zaplacl celé údolí nízkou rozlehlou stavbou a zašpuntoval možnost stavby západního východu z metra) nebo u lávky v Radotíně (šedý hnus) nebo navrhl zcela nudné výškové domy na Kavčích horách?
To nemáme někoho schopnějšího?

Michal Bartoníček

Třeba Gebriana. Ať taky pro změnu dělá něco užitečného. Aspoň se pak nebude ve svých videích divit, proč to nešlo udělat líp.

Andrej

To vyjde nastejno, oba jsou fandove chladneho fadniho sediveho hranateho sklo-betonoveho brutaliamu.

vlachjan

Možnost výstaby druhého výstupu z metra si mělo prosazovat město – jeho prací je hájit zájmy obyvatel.

Roman Soudný

Jak můžou na jedné straně propagovat magistrálu jako náhradní trasu místo nábřeží a druhé straně snižovat její kapacitu?

Marek

Vítejte u ekomaniaků.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Řekl automaniak.

Marek

Teď jste mě úplně utloukl argumenty. Máte tam ještě něco dalšího?

Grossák

Nikde se nepíše o snižování kapacity magistrály. Ta je dána křižovatkou na IPP, a pokud tam zůstane zachován počet pruhů, doplnění přechodů do míst, kde dnes stejně stojí kolona, problém nečiní.

Snížení kapacity by ale zřejmě přineslo zrušení estakády na Florenci, což už bych vnímal jako zásadní problém. Moderní město mimourovňová řešení potřebuje, ale podúrdržba a vandalismus dělá z těchto míst často odporné díry.

Roman Soudný

Tak to pak nevím co tam chtějí dělat, kromě malování čar na zemi. A další dva semafory budou fakt výhrou pro emise. Po přídání toho na křížovatce s Wenzigovou sice nedošlo ke snížení kapacity, ale ke snížení plynulosti ano.

Paco28

Uff, mluvíte mi z duše…

milan

Jako náhradní trasa pro auta z obou nábřeží v Praze má již roky sloužit fungující severozápadní část vnitřního/malého Městského okruhu – tunely Zlíchovský, Mrázovka, Strahovský a Blanka!

L.

Hřib explicitně říkal, že náhradou Smetanova nábřeží bude magistrála. Navíc SZ část okruhu je přetížená, tam se další (přesměrovaný) provoz nenacpe.

David 814-047

Obrovská škoda, že mu to novináři nepřipomínají……

Aileeen

Tunely už dnes jsou na hraně své kapacity, a teď bychom tam nacpali další desetitisíce aut? Super…

M82

Tunely nejsou na hrane ty uz jsou davno za hranou…

Marek

A neměly by se v Praze také humanizovat železniční tratě? Zabírají více místa než magistrála (ubrat by se měly koleje na hlavním nádraží – je jich moc), a když se přes ně zřídí přechody a na polovině kolejí se vybudují cyklostezky, tak to bude úžasné. Že se zpomalí vlaky? No a co – u aut to přece nevadí, proč by to mělo vadit u vlaků, které ostatně převezou méně lidí nežli auta?

Gregyros

„převezou méně lidí než auta“ :DDD

Marek

Ano, převezou méně lidí než auta.

JanHor

Jak by mohly? Čistě z prostorového hlediska?? Kapacita jednoho vlaku je třeba stonásobná oproti osobnímu vozu + vozy ve vlaku jsou naskládány hned za sebou vs odstupy u aut, které při vyšší rychlosti ještě stoupají. Prostě individuální doprava z hlediska základní geometrie nikdy nemůže být ani zdaleka tak kapacitní jako doprava hromadná. Fakt by mě zajímalo jak jste k tomuhle nesmyslu došel. Že vidíte na silnici víc aut než na kolejích vlaků tak si řeknete auta převážejí víc lidí? I přesto že na jedno auto připadá v průměru 1,5 pasažéra? Zamyslel jste se vůbec nad tím než jste toto vypustil?

Marek

A víte, že vlaky nejezdí těsně za sebou? Víte, že po 21. hodině vlaky jezdí po Praze minimálně? Víte, že mezi mnoha částmi Prahy vlaky nejezdí vůbec? Víte, že některé osobní vlaky nepřevážejí žádné cestující (jedou na údržbu nebo na odstavné nádraží)? To jsou překvápka, co?

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Z vás by měl Dr. Chocholoušek radost.

Marek

Nějak moc nevím, za co jsem dostal ty mínusy. Asi nepřátelé humanizace dopravy v Praze.

Andrej

Protoze srovnavate veci az je to absurdni. Kolik procent mesta zabiraji vsechny silnice, parkoviste a parkovaci plochy a kolik zeleznice?

Marek

A kolikrát více převezou auta a autobusy osob a zboží po Praze nežli železnice?

Karel Mio

Pockejte, az zjistite, co planuje Penta nad zhlavimi Wilsonaku.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Hlaste se v Bohnicích.

Marek

Jenom 1 miliarda? A není to málo?

Blzx

Ta šílenost je z roku 1967? To radši neříkejte šílencům z Klubu Za starou Prahu

Emil

staci se podivat na Plzenskou, Byla zklidnena… kolony, emise a chaos. Tram stanice jsiroky jako by tam pristaval Boeing.

Dachs

Chaos na Plzeňské vzniká kvůli řidičům, jež předjíždějí sunoucí se kolonu odbočovacím pruhem a pak se strašně vztekají, že je nikdo nechce pustit zpátky. Anebo tyhle zrady jsou prostě přehlédnuty.
Ano, kolony možná i delší, algoritmus semaforů plynulosti také moc nepřispívá, stejně jako v paralelní Vrchlického+Duškova, ale nějak to jede (na rozdíl od dřívějška). Řešení průjezdu autobusů – významné zlepšení! To, že Plzeňská je v tom počátečním úseku měsíc od měsíce rozmlácenější, správce asi moc netrápí. Raději utratíme moře mega v Ječné.

mimochodem

Ona je ta Plzenska pro cloveka mista neznaleho kvalitni past za deste v noci. Ten jejich hokus pokus s malovanim pruhu nejak a naslednym zamalovanim zpatky je fakt lahudka. Clovek nevidi, kde ma vlastne jet.

mic

Ídea je to pěkná. Ale fakt bych chtěl vidět tu moc, která přiměje přesednout řidiče těch vozů vyšších tříd, kteří v tom centru pracují či služebně cestují, aby přesedli na kolo či do tramvaje.
Jak znám například lékaře z jedné nemocnice, raději dají výpověď, než by do práce jeli sockou. Jiné špitály po nich sáhnou hned a přidělí jim parkovací místo.

Emil

vetsina lidi chce soferovat auto. Tak to je . je 21,stoleti. Proti ostatnim metropolim tady skoro auta nejezdi.

JanHor

Já nevím, já teda vidím že okolní města mají třeba dvoj až trojnásobnou hustotu zalidnění a aut mají úplně stejně jak my. Jestli ono to nepůjde třeba ovlivnit tím jaké kapacity silniční dopravy si do města pozveme?? (Myslím dlouhodobý horizont, ne to že budou někde pár týdnů kolony než si řidiči zvyknou na nižší kapacity a rozhodnou se jet v jiný čas nebo jiným způsobem)

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Vypadlo vám tam jedno slovo – věta měla znít následovně:
Většina bezmozkých lidí chce šoférovat auto.

Kubrt

Však ta silnice tam zůstane..

Honimir

Me by treba zajimalo, jak vyresi to, ze po magistrale jezdi lidi z D1 a pak do office parku v Karline. Jakoze to budou objizdet kdo vi kudy? Nebo nechaji auta na neexistujicich zachytnych parkovistich na Chodove ci Jizaku a pojedou metrem?

Aileeen

Naučíme se teleportovat… Nebo se budeme tvářit, že ta auta ve skutečnosti neexistují. Nebo nevím, cokoli, vzletným myšlenkám o „humanizaci“ nesmí nic stát v cestě.

JanHor

Chápu že jste ve věci neznalý a nevíte o čem mluvíte ale věřte že toto projednávají lidi milionkrát znalejší a odpovědnější než jste vy, tudíž je zde vás názor tak lehce navíc

Peeetr

Tak naštěstí kanceláře už jdou ve vyspělém světě rychle do útlumu, jako v internetové době přestárlá zaostalost, kterou už drží při životě jen neschopná manažerská třída, která nedokáže hodnotit vykonanou práci, ale zvládá jen oční kontrolu jestli polootrok sedí na židli.

Caracas

Hmmm, to jste nám to tedy vysvětlil… 😀

milan

Mezi D1 a Karlínem než se prodírat zastavěným územím od Průhonic – Čestlic, kde D1 nově končí/začíná exitem 6 na svém původním stejném kilometru, má být výhodnější využít žel dosud ani nerozestavěný východní úsek D0 mezi D1 a Běchovicemi – https://mapy.cz/s/dajetevehu než jet sice cca o 3km kratší, ale jistě složitější a časově déle trvající trasou s využitím severojižní magistrály – https://mapy.cz/s/momukozadu !

Aileeen

No… že by ten úsek přes Českobrodskou, Jarov a Krejcárek mohl být rychlejší, je dost sporné.

Marek

No víte, ono když máte za sebou 24 hodinovou směnu v nemocnici, kde vedete 2 operace, tak se vám už moc nechce sednout na kolo a jet v dešti přes celou Prahu.

218

Po 24hodinový směně by tuplem neměli sedat za volant..

Marek

A jak se tedy mám dostat domů?

Sísa

Skvělá kombinace je třeba sdílené kolo a vlak, není vůbec složité se tak dostat ledaskde. Odkud kam po těch 24 hodinách operací cestujete? Rád poradím 🙂

Peeetr

Bez obav. Ve 24 hodinové směně doktor klidně i přez 10 hodin spí, je tam hlavně jako záloha, aby ho sestřičky mohli vzbudit, když se pacient náhle extrémně zhorší, on převzal plnou zodpovědnost a zodpovědně řekl, že se nic nedá dělat, nebo že se převeze na JIPku, a tam se o něj budou starat specializovanější sestřičky.

mic

Ale já nehodnotím. Já se ptám na reálnou možnost zklidnění dopravy ve velkém městě.
Doktor nemůže na kolo, je unavený.
Právník nemůže tramvají, veze kabelu dokumentů.
Primátor nemůže metrem, strašně spěchá.
A tak lze pokračovat u velké části lidí pracujících v centru. Zbytek už jezdí tramvají teď, neboť cena.
Tedy by mě zajímaly nějaké reálné možnosti útlumu dopravy autem po Praze.

Nose Peak

Mýtné. To celkem spolehlivě odliší ty, kteří tam jet musejí, od těch, kteří mají nějakou alternativu. Dokonce je to i přísně pravicové – vysoká poptávka po omezeném statku (a tím městský prostor bezesporu je) vede k růstu ceny….

Mic

Mýtné nakonec zatáhne zaměstnavatel či zákazník neboť tam dotyčného potřebují.
Nějaký jiný způsob?

Jan

Spíš než mýtné stačí malá kapacita. Platit budou časem.

Nose Peak

Některý zaměstnavatel zatáhne. A některý přesune provoz do méně dopravně zatížené oblasti…

mic

Možná se přesunou zrovna ty dvě nemocnice.

Marek

Mýtné spolehlivě odliší bohaté od chudých, nikoliv ty, kteří někam potřebují jezdit více nebo méně.

Jan

Říká se tomu čas. Když nebude kapacita a od PP po konec nuseláku pojedou hodinu nic jiného jim nezbyde.

Aileeen

Tyhle komunistické bláboly máte odkud, prosím?

Orange pilled

Dobre, ale tato generace postupne vymre a je zde sance, ze nova generace nebude muset vsude jezdit autem

Honza V.

Jestli on ten vývoj nejde spíš opačným směrem. Ještě dnešní střední generace byla na veřejnou dopravu celkem zvyklá, ty mladší už vozí mamataxi i 300 metrů ke škole.

Roman

Píše se tam, že „Projektanti musí také vyřešit budoucnost dvou podchodů pod magistrálou, jednoho na Karlově a druhého u Fügnerova náměstí. Ideální by podle zadání bylo jejich zrušení a nahrazení povrchovým řešením.“ Netušil jsem, že na Karlově náměstí je magistrála. Každopádně náhrada podchodu povrchovým přechodem je špatné řešení. Generuje to zbytečné riziko střetu chodců a vozidel. Po magistrále jezdí často sanitky a další vozidla s předností, chodci jsou zranitelnými účastníky silničního provozu a je třeba je chránit. Chápal bych, že je náročné budovat podchod nově, ale proč rušit ten co tam už je? Pokud je důvodem bezbariérovost tak to je… Číst vice »

Juraj

Ne, žádné zvýšené riziko to negeneruje, už přestaňme s těmi bludy. Magistrála má řadu povrchových křížení a zvýšená nehodovost s chodci tam není, stejně jako se nic hrozného nestalo po doplnění přechodů u Muzea. Když nic jiného, měl by ten projekt přispět k tomu, aby se řidiči na magistrále chovali jako na městské ulici.
Léta jsem bydlel kousek od I. P. Pavlova a kdyby tam kamera zaznamenávala projetí na červenou a dodržování rychlosti, mělo by město žně.

Emil

ale magistrala je obycejna silnice. Napr. Berlin nebo Zurych nebo Wien maji v teto vzdalenosti od centra uz DALNICE.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Co to plácáte o „v této vzdálenosti“ – dyť to je v úplném centru.
Jen autobezmozkovi přijde normální, že kolem muzea vede 6ti proudá dálnice.

Roman

Nejsem žádným odpůrcem humanizace magistrály, naopak. Nový přechod před budovou hl. nádraží uvítám. Ve své odpovědi si trochu protiřečíte. Na jednu stranu tam není zvýšená nehodovost (zajímala by mě statistika) a na druhou stranu píšete, že řidiči jezdí na červenou. A co jiného, než kolize mezi chodcem a vozidlem nastane, pokud bude přechod se semaforem a řidiči pojednou na červenou? Legerova do centra ještě jde, tam jedou řidiči pomalu v očekávání křížení u IP Pavlova, ale Sokolská směr Nuselský most je tragická, tam to každý kalí hlavně aby byl už z centra pryč. Nejsem z Prahy a mohlo by mi… Číst vice »

Marek

A k čemu bude ten přechod před Hlavním nádražím, když se podchodem dostanete na nádraží rychleji, bezpečněji a pohodlněji?

ZdendaP

Že by k těm autobusovým zastávkám co tam jsou?

Frantík

Tam jedete výtahem z odbavovací haly…

watslaw

Ten je v současnosti dost nešťastně řešen. Když na vás v odbavovací hale přijde řada (kapacita výtahu je malá, zejména v porovnání s kapacitou onoho autobusu), výtah s vámi nejprv projede všechna půlpatra ve spodní části odbavovací haly, mezi nimiž jsou stejně bezbariérové rampy, pak zastaví ještě jednou nahoře v hale, aby další ve frontě viděli, že se tam fakt nevejdou, a pak teprv vyjedete nahoru.

Juraj

Proč bych si protiřečil? Porušování pravidel přeci nemusí automaticky korelovat se zvýšeným počtem nehod, přesto je to (hlavně ve městě) nežádoucí jev. Zrovna na I. P. Pavlova jsou v tom mixu i tramvaje, což je další proměnná.

Roman Soudný

Kamera na měření rychlosti i na detekování průjezdu na červenou na I. P. Pavlova samozřejmě je. Možná by stálo za to se s místem v jeho aktuální podobě lépe seznámit, než budete pokračovat v diskuzi.

Jan T.

Kolik za minulý rok přispěla do rozpočtu města?

Juraj

A funguje? Protože když se tam teď postavíte, tak nějakého „ještě to stihnu“ potkáte v každém druhém cyklu.

Roman Soudný

Funguje.

MP22

Nikdo o žádném Karlově náměstí nepíše, takže patrně ani nebudete z Prahy, když nevíte že magistrála vede přes Karlov, tak to nechte být na nás obyvatelných našeho města. My pochody nechceme a sanitky slyšíme.

Roman

Máte pravdu, jde o Karlov a nejsem z Prahy. Původní text tak na první pohled zněl.

MP22

Nezněl.

Marek

Já podchody chci. Překonám magistrálu rychle, pohodlně a bezpečně. Pokud tedy na mě nenajíždějí cykloteroristé.

ToMa

Chodil jsem několik let podchodem na Karlově do menzy a byl jsem rád za podchod. Sice byla trošku otrava, že člověk musel kvůli metru navíc nahoru a dolu, ale lepší než přechody. Takže raději piště že Vy osobně podchod nechcete, další lidé ho mohou chtít

Frantisek

Obchůzky a prolézačky nakonec stejně vedou ke snaze překonat silnici úrovňově. Vozidla s předností jsou i jinde, chodec je jistě snadno zaznamená. Nevíte, kde je v Praze Karlov? S Karlovým náměstím má společné leda katastrální území a městský obvod.

Kuba2

Ty zmiňované podchody nejsou žádné prolejzačky. Jestli si někdo natolik málo váží vlastního života, že přebíhá magistrálu, pak už je to jen na jeho riziko.

Mickey

Kde se píše, že je to na Karlově náměstí? Karlov je trochu něco jiného než Karlovo náměstí.

Pan Pravda

Podle me nejde o Karlovo namesti, ale Karlov, prazskou ctvrt rozkaldajici se od Karlova namesti prave az k magistrale.

NFF

Karlov a Karlovo náměstí jsou dvě různá místa. Na Karlově jde konkrétně o tento podchod: https://mapy.cz/s/pekufazuno.

Roman

Děkuji za upřesnění, ano, to bude ono.

Jakub P

Jde o Karlov, tedy severní předpolí Nuseláku, ne o Karlovo náměstí. Jinak jak psal Juraj, úrovňový křížení se semafory (v těch místech nečekám, že by se to obešlo bez nich) není nic extra nebezpečnýho, naopak podchody jsou nepříjemný, odrazující od aktivního pohybu vlastní silou a můžou být nebezpečný v noci, zejména ty složitější, „za roh“ a méně využívaný, kde si na člověka může snadno někdo počíhat. Může to být až tak výrazný, že část lidí (především těch, kteří se vnímají jako zranitelnější) dá před nepříjemným podchodem přednost přebíhání magistrály v místě, kde není žádný přechod, což je teprve riskantní záležitost.… Číst vice »

Roman

Ano, už jsem to zjistil, nejsem z Prahy. Podchod na Fugnerově nám. znám, je rovný, široký, pohodlný pro chodce, ten by měl zůstat. Ten druhý si matně taky vybavuji, to bude asi problém, ta kombinace schodů v nepřímém směru, tam to asi nějaké řešení chce, protože stávající stav vyhovující zřejmě není.

Sísa

Ne, není pohodlný, přechod bude lepší.

flinta19

Ten podchod není na Krlově náměstí ale na Karlově, z ulice Horská do ulice Boženy Němcové,

Ondra

Karlov a Karlovo náměstí jsou dvě různé lokality. Karlov je u nuselkého mostu

zlá sůl

Jak si představují, že přechody neovlivní prostupnost pro dopravu?

MirekK1

Hlavní má být prostupnost pro chodce, proboha!

Emil

a proc… vzdyt tam nikdo nechodi. Ani k tomu neni duvod.

Aileeen

Oni právě chtějí, aby tam nejezdila auta, a chodili lidi. Auto je nepřítel.
Jelikož ale neexistuje žádná alternativa, fakt netuším, jak to s těmi auty chtějí provést, aby se jich zbavili…

Ondra K.

Nejspíš se počítá s tím, že množství aut bude zregulováno pomocí snížení kapacity komunikace, kdy prodloužení dojezdových časů donutí část lidí použít jiný druh dopravy.

Aileeen

Těch pokusů už proběhlo více, a výsledek byl jediný – auta stejně neubyla, prostupnost se zhoršila, dojezdové časy prodloužily… ale lidi na jinou dopravu nepřešli, proč asi?

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Bezmozkům to prostě nedojde.

Změna je na dohled

Není pravda, že tam nikdo nechodí. Hlavně turisti tam chodí a to i přesto jak je to tam otřesné a neprůchodné. Vidí velkou krásnou historickou nádražní budovu s velkými dveřmi nebo podobně významnou státní operu, tak k nim logicky jdou.

L.

Tak proč je nikdo nepokutuje? Kdyby na omezení rychlosti nikdo nevybíral pokuty, tak to budou lidi taky ignorovat.

Marek

Proč? Je jich násobně méně nežli osob a nákladu jedoucích v autě.

Toada

Data ale hovoří jinak. V modal splitu v Praze má chůze cca 20-30%, auta také mezi 20-30% (záleží na zdroji dat). Mhd cca 45% a kola kvůli absenci infrastruktury zbylé jednotky procent. Takže to, že chodců je „násobně méně než osob v autech“ není pravda. Je jich srovnatelné množství.

gitare3

Hlavní brzda je dneska stejně křížení magistrály s ulicemi Žitná a Ječná, takže přechody nejsou problém.

Pan Pravda

Zajimava vize a jeste hezci vizualizace, ale zasadni otazka, na kterou jsem nenasel odpoved je: Jaky bude dopad na kapacitu teto tepny?

Jakub P

Kapacita se silne zvetsi, protoze lidi jdouci pesky a lidi na kolech zabiraj daleko min mista nez lidi v autech.

Roman Soudný

Ale taky jsou výrazně pomalejší.

Mickey

Jedoucí cyklista je rychlejší než stojící kolona 🙂

Emil

kolik cyklistu jezdi po Praze? Dnes jsem projel cele centrum a nikde nikdo

MP22

Protože jste ho projel autem. Cyklisté se těn tepnám kudy jezdíte vy snaží vyhýbat. Ale i tak je jich málo, to se ví, když máme cykloinfra tak tragickou.

Pan Pravda

No aby se az na Prosek na jedne a az na Chodov na druhe nehromadili automobilisti cekajici na prujezd kolem pejskare tricitkou a jednim pruhem.

Juraj

Když se budou hromadit, zvolí si jinou trasu nebo způsob dopravy. Indukovaná poptávka funguje oběma směry.

Emil

OMG….

L.

Nefunguje. Jinak by neexistovaly zácpy.

MP22

Z Chodova na Prosek vede metro. Problem solved. A nezačínejte zde prosím o řemeslných babičkách v klavírech, to je únavné.

Mickey

Doufám, že jako zkušený řidič si s objetím kolony poradíte. Nebo vyjedete o trochu dřív, nebo vůbec.

Emil

objet kolonu a jak? kde jsou okruhy a objizdne trasy?

Aileeen

Na to se nesmíte ptát, to je zde zakázané.