Dopravci Letectví Letiště Železnice

Místo letadel po kolejích. Druhé a třetí největší letiště v Evropě spojí rychlovlaky

Thalys je společný podnik francouzských, belgických a německých státních drah. Foto: Jan Sůra
Thalys je společný podnik francouzských, a belgických státních drah. Foto: Jan Sůra

Společnost Thalys nabídne od konce března poprvé přímé železniční spojení mezi dvěma hlavními základnami skupiny Air France-KLM. Dvakrát denně budou vlaky jezdit mezi hlavním pařížským letištěm Charlese de Gaulla a amsterdamským Schipholem.

Společnost Thalys oznámila zavedení nového přímého spojení v tiskové zprávě.  Podle jízdního řádu má cesta zabrat tři hodiny. Cena jednosměrné jízdenky začíná na 29 eurech.

Letadlům trvá samotný let hodinu a patnáct minut. Vlaky zatím nemohou být ale ještě pro letecké spojení mezi oběma městy vážnější konkurencí i kvůli četnosti. Thalys zatím počítá se dvěma páry spojů denně, KLM a Air France vypravují mezi oběma letišti kolem dvaceti letů denně.

Na rozvoj železničního spojení tlačí samotné amsterdamské letiště. To je aktuálně ve stavu, kdy už není schopné uspokojit poptávku po dalších spojeních a snaží se dopravce přesvědčit, aby na kratší spoje přesměrovali cestující do vlaků.

Thalys je společným podnikem státních dopravců SNCF a SNCB. Vlak pojede z Amsterdamu přes Rotterdam, Antverpy a Brusel, konečná bude u zábavního parku DisneyLand v Marne-la-Vallée.

Letiště Charlese de Gaulla v Paříží a Schiphol jsou po londýnském Heathrow na druhém a  třetím místě podle počtu cestujících. Schipchol se během letošního roku dostal už před CDG.

 

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nocni spoje

Jinak dle informaci na wikipedii DB jiz od roku 2012 nema zadny podil v Thalysu, od roku 2017 neni ani EVU (v Nemecku nyni vozi vlaky SNCF VD). https://de.wikipedia.org/wiki/Thalys#cite_ref-BR_201701_13-0 Laut Medienberichten vom Oktober 2010 wollte die Deutsche Bahn im Laufe des Jahres 2011 ihre Beteiligung an Thalys beenden.[6] Anfang 2012 wurde das Ende der Beteiligung für Ende März angekündigt.[7] Laut einem Pressebericht sei die Deutsche Bahn bereits seit Dezember 2011 nicht mehr an der Gesellschaft beteiligt.[8] Die SNCF und die NMBS/SNCB haben Mitte Januar 2012 den Erwerb der Anteile der Deutschen Bahn beim Bundeskartellamt (BKartA) angemeldet. Seit dem 28. März… Číst vice »

Nocni spoje

Ono je potreba cist dale. Thalys international zustal jako prazdna schranka (s podilem DB 10 %) a doprava byla prevedena na THI Factory NV/SA, kde DB zadny dalsi podil nema. Am 31. März 2015 wurde der Bahnbetrieb in Frankreich und Belgien von den jeweiligen Staatsbahnen auf das neu gegründete Bahnunternehmen THI Factory NV/SA übertragen, dessen Anteile zu 60 Prozent von SNCF Mobilités ÉPIC und zu 40 Prozent von SNCB/NMBS gehalten werden. In den Niederlanden wird der Betrieb von NS Reizigers durchgeführt. Dagegen hat sich die DB Fernverkehr AG Ende 2016 aus dem Betrieb des deutschen Streckenabschnitts zurückgezogen; dieser wurde von… Číst vice »

Nocni spoje

V pohode, mne taky prekvapilo, jak je k tomu na internetu malo oficialnich informaci…