Místo letadel po kolejích. Druhé a třetí největší letiště v Evropě spojí rychlovlaky

Thalys je společný podnik francouzských, belgických a německých státních drah. Foto: Jan SůraThalys je společný podnik francouzských, belgických a německých státních drah. Foto: Jan Sůra

Společnost Thalys nabídne od konce března poprvé přímé železniční spojení mezi dvěma hlavními základnami skupiny Air France-KLM. Dvakrát denně budou

Společnost Thalys nabídne od konce března poprvé přímé železniční spojení mezi dvěma hlavními základnami skupiny Air France-KLM. Dvakrát denně budou vlaky jezdit mezi hlavním pařížským letištěm Charlese de Gaulla a amsterdamským Schipholem.

Společnost Thalys oznámila zavedení nového přímého spojení v tiskové zprávě.  Podle jízdního řádu má cesta zabrat tři hodiny. Cena jednosměrné jízdenky začíná na 29 eurech.

Letadlům trvá samotný let hodinu a patnáct minut. Vlaky zatím nemohou být ale ještě pro letecké spojení mezi oběma městy vážnější konkurencí i kvůli četnosti. Thalys zatím počítá se dvěma páry spojů denně, KLM a Air France vypravují mezi oběma letišti kolem dvaceti letů denně.

Na rozvoj železničního spojení tlačí samotné amsterdamské letiště. To je aktuálně ve stavu, kdy už není schopné uspokojit poptávku po dalších spojeních a snaží se dopravce přesvědčit, aby na kratší spoje přesměrovali cestující do vlaků.

Thalys je společným podnikem státních dopravců SNCF a SNCB. Vlak pojede z Amsterdamu přes Rotterdam, Antverpy a Brusel, konečná bude u zábavního parku DisneyLand v Marne-la-Vallée.

Letiště Charlese de Gaulla v Paříží a Schiphol jsou po londýnském Heathrow na druhém a  třetím místě podle počtu cestujících. Schipchol se během letošního roku dostal už před CDG.

 

Tagy AMS CDG Schiphol vlak místo letadla vysokorychlostní železnice
6 komentářů