Místo lanovky urychleme nový tramvajový most do Troje, volá Praha 8. Chce zjistit, zda se dá vůbec postavit
Vpředu silniční most ÚČOV, vzadu historický most polní drážky. Pramen: ŘVC
Radnice chce magistrát "pošťouchnout" v tramvajovém propojení Prahy 6 a 8. Do té doby volá po autobusové lince tunelem Blanka.
Neni levnejsi ta lanovka? Myslim cca 1,5mld…. Sice je to prestup, ale prakticky bez cekani…
Nepomohlo by věnovat jednu T3 Šurovskému na hraní na doma?
Jen tak mimochodem. Proč se v Kobylisích nevětvilo metro na Bohnice?
Protoze je ta stanice velmi hluboko pod povrchem a Bohnice jsou na jeste vyssim kopci, rekl bych, a take secteni Letnan, Proseka a Dablic bude zrejme od oka vyssi pocet obyvatel, nez „jenom“ Bohnice, Cimice, Chabry.
Protože metro větví v Mnichově a mnoha dalších městech a v Praze se to tak nikdy nedělalo…
I v Praze se s vetvenim pocita ci pocitalo na Acku a Becku…
Do Bohnic to zarizli jeste komanci, ale Nadr.Ho;rsovice byla pripravena pro jak tunelovou variantu pod Vltavu, tak i pro most pres Vltavu.. Druha varianta by do prudkeho stoupani umoznila vedeni metra do Bohnic, jen ruske soupravy by to nedavali.
Bohnice a Cimice, ale nejsou tak velke a staci e by i tak byly dost hluboko…
Do Bohnic by žádné vysoké stoupání nebylo, zas tak blbí projektanti nebyli. V Holešovicích se metro větvit nemělo, byly to jen dvě varianty, přes Bohnice nebo rovnou do Kobylis. Vedení Prahy se koncem 90. let rozhodlo pro směr Kobylisy s tím, že do Bohnic povede tramvaj. Což tam pak odmítli.
A myslím, že je to dost škoda 🙁
Při tom vytížení, které v Praze metro má, by to nefungovalo. Naposledy se o tom uvažovalo před 10 lety, že se D postaví jako větev C. A po simulacích z toho zase vyšlo, že ne.
Praha 8 se někdy okolo roku 2000 vyjadřovala k tomu, jestli má metro C z Nádraží Holešovice pokračovat do Bohnic a pak na Ládví nebo jestli
chtějí Bohnice vynechat. Tehdy řekli, že chtějí to druhé.
Vymyslete, co chcete. Praha 6 to zařízne nebo podplatí hodnotitele EIA. Už jen tak z principu.
No a nebylo by jednodušši řešení přidat kolej u nádraží Podbaba a pendlujici vlaky mezi nádražím Podbaba a nádražím Holešovice, v Holešovicích se dá přestoupit na metro i tramvaj. Vyšlo by to asi o dost levněji.
Dobré řešení… akorát by to nevyřešilo vůbec nic
A co takhle oživit starý návrh na dvoupatrový most na pražském okruhu – nahoře auta, dole koleje. A pak ze Suchdola dolu do Dejvic.
To je konina.
Lanovku jsme úspěšně zařízli (teda magistrát v nestranném procesu, mrk mrk), tak teď ještě udělat trochu mlhy, jako že o nějaké – ale „normální“ – spojení P6-P8 vlastně stojíme a rozhodně nic nezdržujeme.
Koho mame na P8 volit, aby prestal vymyslet podobny nesmysly ☹️😡? Jediny, co je potreba, je dokonceni vnejsiho i vnitrniho okruhu, pripadne stavba DOOPRAVDY okruzni trasy metra (tedy ne toho nesmyslu, ktery vymyslel mentalne postizeny Scheinherr).
S tím mentálním postižením ve vašem případě opatrně
Obávám se, že na okruhy ani na to metro nemá Praha 8 moc páky. Bohužel je to z hlediska infrastruktury asi nejzanedbanější oblast Prahy :-/
Tramvaj do Bohnic a propojka Praha 8-Praha 6 měla existovat dávno. Každodenní hromadné nájezdy autobusů z Bohnic na Kobylisy jsou nedůstojné. Je to reálná “socka”, ne veřejná doprava 21. století.
Bude mít Blanka taky bus pruh, aby busy nestály ve frontě před červenou do tunelu? 😉
Logicky bude někde potřeba upravit ten vjezd do tunelu, aby se dala kolona objet.
Ale i v tom tunelu je přeplněno. Ostatně proto je na vjezdu ta červená…
Bude se červenat dřív. Ale stejně to nepůjde protože nejsou řidiči.
Zruší se linky jinde.
Nejlépe v těch Bohnicích, aby prosili o tramajovou trať na sídliště.
Zrovna tahle TT by měla jasný dopravní přínos (P6-P8)…ta snad se to po všelikých nesmyslech s lanovkou pohne
Tak!
navrhuji postavit zubačku, historici za 100+ let budou mít co chránit 😀
Lanovka je problém a vy byste tam chtěl zaseknout trať po povrchu? To by se úředníci posr…. do trojité vrtule 😀
Na Barrandově je stoupání snad 70 metrů na kilometr, tady od Pazderky k ZOO je to 50 metrů převýšení ..
Barrandov má 60‰, Trojská 80‰. A problém není ani tak stoupání, jako spíš klesání (dolů Barr. Vmax 35km/h, Troj. Vmax 25km/h). Takže tramvaj to zvládne úplně v pohodě.
S autobusy tunely je hlavní problém, že nejsou řidiči (viz ty poloprázdniny), zbytek se dá vždycky řešit když se chce.
Pochopitelně vyřešení podstavu řidičů by mohlo pomoct rozvoji dopravy všude, takže bych mu dal prioritu.
Řidičů je málo, to je pravda. Jiná věc to, proč ve špičce neposílit kapacitu vozidel, proč nevypravovat více kapacitní vozidla na místo standardních busů. Po letech volání po tomto vidím, že DPP začal zkoušet na lince 157 občas kloub a je to moc fajn. Samozřejmě, až bude linka D metra, redukuje se opravdu hodně autobusového provozu, ale to se bavíme o tom, co bude za 7 let nejdříve. Co raději moc komentovat nechci jsou některé ty linky s ještě nižší kapacitou vozidel, co si vyřvaly místní radnice, jejich efektivita se mi teda silně nepozdává.
Řidičů je určitě dost, pan radní pro Prahu 6 chce, aby všichni jezdili do Prahy MHD/VHD. On tomu rozumí.
Tak řidičů IAD v Praze dostatek určitě je. 😉
Tak stačí postavit TT ke Krakovu a ušetříte mnoho řidičů, kteří jezdí ve špičce ob minutu relace Kobylisy – Bohnice
Ani těch tramvajových není moc, ale to dává docela smysl. Je pravdaže tímto by se dalo argumentovat pro tramvaje – pokud je nechtějí, pak budou mít prázdninový interval déle a ostatní městské části bez omezení.
Neusetrite vubec nic. Prosim vyjadrujte se jen a pouze k lokalitam, ktere znate. Do Lodzske tramvaj nedostanete, do Zhorelecke uz vubec ne, takze tam stejne budou muset zajizdet busy. O Cimicich nemluve. S bus dopravou tu jsou vsichni spokojeni, bez problemu funguje, akorat aktivisti do toho chteji hazet vidle, a delat obyvatelum Bohnic Troji a Cimic naschvaly proste proto, ze muzou.
Lodžská má v nejužším místě 41 metrů a obsahuje rezervu na TT už od výstavby sídliště, tam tramvaj určitě nedostanete. Zhořelecká mě v nejužším místě asi 80 metrů, no tak tam to už vůbec nepůjde, to je jasný.
Jasne, co maj lidi co parkovat, a mit kolem baraku zelen, vrazime jim tam misto toho tramvaj o kterou ani trochu nestojej. Proc? PROTOZE MUZEM!
Správně jste to řekl, problém je v parkování, v ničem jiném. Akorát mi přijde celkem chucpe dělat z TT nějakou záhubu zeleně když místní stejně proměnili Bohnice v jedno obrovské parkoviště.
tramvajová trať je odhadem zábor cca 5 metrů.
ale chápu, pochcaný trávník a půlka sídliště parkovištěm mají přednost, parkování zadarmo má přednost
Právě proto tam jezdí těch autobusů zbytečně moc, když se daji nahradit částečně tramvaji.
I ta lanovka by si vyžádala nějakou tramvajovou trať. Tak proč už se minimálně k tomu Krakovu nebo kde to mělo být nestaví?
Protože místní jsou úplný šílenci a nechtějí se zkazit genius loci zdejšího sídliště. Ono se to tam vlastně jmenuje dost příhodně
Troja je dost prihodne? A to jako proc?
sídliště se fakt nejmenuje Troja. nehledě na to, že těch domů,, co jsou katastrálně v Troji není zas tolik. ale proč si nehrát na nechápajícího vola, že?
Ani Bohnice samy o sobě nějaký negativní název nemají.
Mám sice Scheinherra i architektonické soutěže rád, ale myslím si, že ta architektonická soutěž na lanovku byla špatně. Kdyby tam počítali s klasickou „nevzhlednou“ lanovkou (stejně to měla být jen dočasná stavba do vybudování mostu a tunelu), možná by to stihl dotáhnout až do stavebního povolení a zahájení tendru na dodavatele. V takové fázi by si už nová koalice nedovolila projekt zastavit.
Z Podbaby do Troje-Podhoří rozhodně tramvaj (ale úsporněji a ne podle toho návrhu se šílenou estakádou), a dál a kopec ať se pak klidně postaví třeba lanovka jsko dlouhodobé provizorium místo tramvaje tunelem – to už by nikomu vadit nemuselo a hlavně by to usnadnilo i přístup do ZOO.
Jaká šílená estakáda? Vypadá to jako normální most asi 10 m nad vodou. To už by byla šílená estakáda i most Legií, který taky vede přes ostrov.
Brzkým řešením by byla ona lanovka. Nedokážu si představit, že by v nějaké dohledné době mohlo toto dostat prioritu.
Jsou tu potřebnější a připravenější projekty.
A chce vůbec P6 další „cizáky“ z P8?
Oni tam budou jezdit stejně, ale autem.
Jen co jim na to pan radní přijde.
Podle mě toto je velmi rozumný přístup.
Kdyby se postavila lanovka vedoucí „odnikud nikam“ – tedy z okraje sídliště do Podbaby, kde taky žádné cíle pro dojíždění nejsou, tak by to zabilo tuhle trať navždycky. A protože přestupy navíc (pro mnoho cest dva) jsou odrazující, tak kdoví, jakou oblibu by si našla, možná by to byl argument pro „máte lanovku a je nevyužitá, tak na co tramvaj“.
Jiná věc by byla, kdyby tu byl záměr udělat z lanovek jeden z páteřních systémů MHD, jako je v Latinské Americe, ale to žádný příčetný člověk nemůže v Praze požadovat.
Vlevo nahoře Sedlecké skály, zřícenina Baba, pak řeka, vpravo trojská step, stometrové stoupání do Bohnic, nově postavený dům ve stopě vhodného trasování tunelu. Chceme estakádu v Podbabské, která i železniční trať zahanbí svou výškou nad ulicí, přemostění Vltavy ve výšce Q2002, kilometr dvou NRTM trub v maximálním přípustném stoupání a rampu v Mazurské. A to v 30. letech. Co by se mohlo pokazit?
Jasně od nikud nikam na Podbabě je “jen” vlak, tramvaj a autobus (velký přestupní uzel) … jak nědko může napsat takovou blbost
Ano, to je právě to – nic tam není, musí se tam přestoupit na něco dalšího. Aby se dojelo tam, kde něco je.
Jasně, pro šotouše může být cílem i tehnle přestupní uzel, ale kvůli těm se doprava nedělá.
Stejně můžete argumentovat i u terminálu Letňany. Vlastně tam je to ještě extrémnější.
Ano, to je pravda. Ale přestup z autobusů na metro se musí někde udělat. Zato plácnout hned dva přestupy (v Podbabě žádný cíl/start cest není a v Bohnicích by stanice byla na kraji sídliště) je nesmysl. Přitom tramvaj, pokud bude, tak přímo spojí Dejvice (např. s jejich vysokými školami) nebo administrativní budovy na Evropské s velkými sídlišti v Ďáblicích (a tím třeba i s přestupním terminálem na Ládví). Nebo třeba s Líbeznicemi nebo Čakovicemi nebo kam se to tady nová TT plánuje.
Ty dva přestupy na/z lanovky by pořád byly navíc.
Právě proto by ta lanovka vlastně ani nic neřešila: se dvěma přestupy lze tu trasu absolvovat v podstatě stejně rychle už nyní = mezi Holešovicemi a Podbabou vlakem.
Tak je fakt, že vlak jezdí jednou za půl hodiny, to ta lanovka by jela častěji.
Ale každý přestup je opruz: jeden na cestě lidi zvládnou bez keců, dva už s kecy a cestám se třemi se většina snaží vyhýbat. (To jsou výsledky nějakého výzkumu chování cestujících, to jsem si nevymyslel.)
Takže skoro všechny cesty tou lanovkou by byly pro cestující dost neatraktivní.
Pokud jde o přijatelný počet přestupů, pak v podstatě souhlas, pokud jde o četnost jízd vlaků, tu lze zvýšit rozhodně snáz než budovat lanovku.
To je taky pravda.
to není pravda. pokud nechcete zcela zahltit kapacitu železnice
Tak tam mohla být polní nemocnice…
Ale argument je dobrý, metro mohlo obsloužit Bohnice před tím než se táhlo někam na Prosek. To trasování mohlo být lepší, podobně jako chalupoida.
Viděl jsem takový plán, ale nakonec to bylo zavrženo, protože by to příliš prodloužilo cestu do Kobylis a na Prosek a taky sklonově by to moc nevycházelo, AFAIK.
To šlo ovšem o trasu „C“, nikoli „D“, a hlavním důvodem odmítnutí toho prodloužení byly vyšší náklady – to prodloužení cestovní doby do Kobylis a dále byla jen kamufláž a preventivní obrana proti případným protestům, aby bylo snazší je odmítat. Uvědomte si, že příprava toho prodloužení z Holešovic probíhala ještě „za bolševika“, a tehdy bylo nutno šetřit mnohem víc než teď.
Však předřečník mluví o trase C.
Ohledně toho “ byla jen kamufláž a preventivní obrana proti případným protestům“ – máte to nějak ozdrojované?
V Podbabě vyrostlo nemálo bytů, je tam stadion na Julisce, Kaufland a další obchody. Plus ty busy na Suchdol (ČZU), u kterejch je jen otázka času, kdy tam budou začínat/končit trvale a nebudou ani zkoušet projet na Kulaťák (kde jsou další dvě velký VŠ). V Bohnicích je nedaleko Šutka, spolu s Podolím jeden z pouhých 2 krytých 50m bazénů v Praze. U mezistanice by byl novej vstup do Zoo, to je cíl velmi populární, kam míří denně tolik lidí, že je to problém a tohle by MHD oproti přecpanejm busům hodně zatraktivnilo v konkurenci s autama, který to tam v… Číst vice »
ZOO obslouží stejně dobře (resp. mnohem lépe) i tramvaj, a má-li mezi „kulaťákem“ a Bohnicemi být jeden přestup, pak je v podstatě jedno, kde bude, i kdyby ta tramvaj měla končit třeba na Podhoří a dál do Bohnic jezdil stále jen autobus jako jezdí teď, jen v kratších intervalech (ona tam frekvence zase až tak extrémně velká nikdy nebude).
Podstatné je, že v Podbabě je třeba postavit most minimálně podobný jako „Dvorecký“, tedy nikoli výhradně pro tramvaje.
Tramvaj jen do Podhori tezko ospravedlni naklady na most a tramvaj az nahoru bude brutalne draha sranda. „Dvoreckej II“ byste tam chtel proc? Tramvajovej s lavkama pro pesi a lidi na kolech by tam uplne stacil. Pokud by to bylo obslouzeno tramvaji, busy by
na moste byly zbytecny.
Zrušil bych i Smíchovské nádraží. Také tam nic není a jen se tam přestupuje.
Zustavam ledove klidny. Vriskani nimbystu tento zamer spolehlive potopi…
By mne zajímalo, kde bydlíte vy.
Proti tomu posudku EIA se měla Praha odvolat. To jak nad ním tady Piráti a ředitel ZOO jásali je tak nebezpečný precedent, že má potenciál zastavit jakýkoli rozvoj Prahy.
Proti EIA není odvolání, lze podat žádost o přezkum. Stalo se.
Zkoušeli jsme to přívozem. Bohužel s kočarkem je to o nervy, vozíčkář je úppně bez šance. Pořád je to ale nejrychlejší z Podbaby do Zoo.
Měl bych pro Prahu 8 takový návrh:
Pojďte si konečně dořešit trasování u plánované tratě Kobylisy – Bohnice, která je stavebně i finančně mnohem dosažitelnější. Místní odpůrci totiž i to dokázali osekat do naprosto nepoužitelné podoby na okraji sídliště.
Dokud toto nemáte vyřešeno, tak nějaký kilometrový ražený tunel je mrhání veřejnými prostředky. Praha teď má zásobník užitečných tramvajových projektů, které se dají realizovat celkem rychle (Malešice, Jarov, Motol…) a nebylo by úplně šťastné, kdyby měly být ohroženy jen kvůli tomu, že P8 neví co chce.
Hlavně může mnohem častěji jezdit „městská linka“ S49, a když si Praha 8 prosadí konečně i železniční zastávku „U kříže“, bude mít s Podbabou krásně spojenou i dolní Libeň. Už při výluce Negrelliho viaduktu byla rychlost spojení Podbaby a Kobylis přes Holešovice vlakem a metrem v přijatelných intervalech naprosto bezkonkurenční. Most v Podbabě pouze pro tramvaje je nesmysl, tam je třeba mít most minimálně jako Dvorecký. A stačí se jen vrátit k návrhu územního plánu Prahy z 50. lrt minulého století, kde ten most byl navržen v tehdejších mnohem komplikovanějších podmínkách (se starou zástavbou v Podbabě), a není třeba vymýšlet… Číst vice »
ne, městská linka S49 častěji jezdit nemůže. hlavně ne kvůli nymbystům všeho druhu. kapacita trati, znáte?
Co to kecáte za nesmysly? S49 není žádné řešení spojení P 6 a 8. Trasa z Bohnic do Podbaby dneska trvá 24 minut. Lanovka to měla zvládnou za 7. Fakt mi vysvětlete jak jste došel k tomu že vhodné spojení je časově 3x delší, trasově 4x a znamená 2 dlouhé přestupy.
Nebuďte agresivní a raději pořádně čtěte prosím. Suchdolák psal: „… bude mít s Podbabou krásně spojenou i dolní Libeň“. Praha 8 totiž nejsou jenom Bohnice…
jste chtěl říci jenom dolní Libeň ne? nějak nechápu kdo si tou zastávkou pomůže kromě obyvatel dolní Libně jak říkáte. Z Kobylis, Bohnic a dalších čtvrtí na severu Prahy už dneska můžete rychleji dojet metrem do Holešovic. Nemluvě o tom že i ty nejfrekventovanější linky Ska mají dneska jaký interval? 10 minut? Tyhle části principálně ani vyřešit nejdou, ale to není případ Bohnic, Čimic a Troji kde by ať lanovka tak tramvaj k vedli ohromnému zkrácení cestovní doby a otevřeli možnost odklonit část cestujících kteří dnes musí jezdit přes Kobylisy do Dejvic,
Postavte metro D z Náměstí Republiky do Bohnic a nevymýšlejte nesmysly:
https://mapy.cz/s/jefupatuje
Což ovšem neřeší uspokojivě spojení P6 a P8.
No jasně, Petře. Proč se bavit o investici za 6 miliard, když se můžeme bavit o investici za 60 miliard, žejo?
Doufám, že v tom svém plánku vidíte ten výškový profil… z Letné během 500 m jít 50 m dolů s tunelem pod Stromovku a pod Vltavu, na druhé straně jít na dalších 500 m do stoupání 70-90 m.
Jako nevím, ale pokud nechceme mít přes Stromovku druhý Nuselák, jezdit zubačkou anebo mít bohnickou stanici 120 m pod terénem, asi budeme muset vymyslet něco jiného.
Vy jste nikdy nejel metrem z Nádraží Holešovice na Kobylisy?
Ano, jezdím tamtudy docela často… Trať mezi Holešovicemi a Ládvím má maximální (technicky možný) sklon kolejí 39,5 promile, tady by trať měla dvojnásobek… metro by muselo Stromovku obejít (např. obloukem přes Bubeneč) a i tak by některá ze stanic v Bohnicích byla hluboko jako Náměstí Míru.
Brusio spiral 🙂
Tramvaj mi přijde fantasmagorie a lanovka je naopak skvělý nápad
Spojení těchto sousedních MČ je otřesné. Přemýšlel jsem, jestli se vyplatí investovat takové velké prostředky do tunelu do Bohnic, ale asi ano. Časová úspora bude obrovská, na tomhle přesně musí Praha pracovat. Nemusí se všechno rvát přes centrum, pojďme rychlými spoji (třeba bus) spojovat třeba i větve metra (jo, už dnes některé máme, ale často jsou pro milion mezizastávek neuvěřitelně pomalé – viz 240). Uvolníme tím trochu i metro, což se céčku bude hodit. Mohlo by se navíc ulevit i Troji, která je dnes auty neuvěřitelně zacpaná. Tam je potřeba zrušit ten průjezďák do Bohnic (K Bohnicím) a třeba to… Číst vice »
Samozřejmě zrušit i severní parkoviště. Všichni vědí, že k tomu dříve či později dojde, tak proč to odkládat? Za dnešní cenu parkování 300 se parkovací dům i do několika let bezpečně zaplatí sám
240 není neuvěřitelně pomalá vždyť z Hájů na Černý most jede 37-40 minut ,čili stejný čas jako metrem s přestupem, pro srovnání autem to trvá cca 30 minut a to do něj nikdo nenastupuje a nevystupuje na četných zastávkách…
Je tam více než 20 mezizastávek. Já rozumím, že je potřeba tyto části také obsluhovat, jen říkám, že by bylo fajn udělat i rychlejší variantu, což by neměl být problém a vešlo by se třeba do 10 mezizastávek.
Ano, je to stejně časově jako metro, proto se ukazuje, jaký potenciál tato spojení mají. Nedává smysl, aby se jezdilo mezi ČM a Háji metrem přes centrum a to se více zaplňovalo.
Autem to i v hustším provozu dáte za 20 minut. Autobus by se dal stáhnout na 30 pohodlně.
No vzhledem k tomu, že jsem tu trasu autem ve špičkách jezdil před pár lety skoro každý den, tak říkám, že 20 minut je možná možné někdy v noci, víkendu či o svátcích. V tuto chvíli to router kresli jako nejkratší čas 26 minut a popravdě moc tomu nevěřím , podle mě je těch 20 minut legální rychlostí minimum v pracovních dnech natož ve špičkách nemožné …. 240 na této trase používám několikrát měsíčně pokud by existoval “ rychlo bus“ tak si myslím, že nebude naplněný a bude závislý na podmínkách na trase možná víc než 240 která se leckde… Číst vice »
Tak já nevím, kudy jste jezdil. Na spojce to může být ve špičky zacpané opravdu hodně, takže může být váš čas reálný. Pokud se ale jede +- po trase 240, tak minete kolony na Lanovém mostě a u Štěrbohol, ve výsledku pak stojíte několik minut na semaforu v Běchovicích (je jedno z jaké strany), tam můžete nabrat až 10 minut. Pořád je ale 20 minut celkově reálných. V noci to pojedete přes spojku ještě rychleji
„Spojení těchto sousedních MČ je otřesné.“
A zkusil jste někdy třeba využít mezi Holešovicemi a Podbabou vlaku? Já vím, je to minimálně 1 přestup navíc, ale zase jízdní doby maximálně 4 minuty …
Ano a mám to spojení rád, když tam dobře vychází spoj.
Ale když jedete z Bohnic, tak to máte autobus – metro/tram – vlak – tramvaj (pro fajnšmekry samozřejmě varianta s přívozem a během na vlak). Lézt na krátkou vzdálenost do metra se člověku prostě nechce. A zase přestupy Holešovice/Podbaba z vlaku na tramvaj jsou dost nepohodlné. A na tak krátkou vzdálenost je to prostě absurdní.
Takže ano, jezdím tak, ale absolutně chápu, že to většina nevolí. A to ani nemluvím o někom s omezenou pohyblivostí.
Omezená pohyblivost je problém (všude) a tyto přestupy nejsou právě ideální, ale hlavní komplikací je asi dlouhý interval vlaků a jejich někdy ne úplná spolehlivost – to asi odradí víc než ty přestupy. Aspoň v době výluky Negrelliho viaduktu to tak vypadalo, protože kratší intervaly vlaků tehdy dost lidí přilákaly.
souhlas
Takže třeba do sedmikilometrových tunelů v Alpách nesmí autobusy a musí je objíždět přes hory?
Jestliže jezdíte Blankou, musíte vidět ten extrémní provoz, sunutí kolony jak na gumě a nejednu divočejší situaci v průpletech, kdy si jen říkáte, zda to ta osoba za druhým volantem má v hlavě v pořádku a jestli s těmito schopnostmi bylo na místě vydání řidičského oprávnění. Velice často dodávkáři nebo bohužel zmatkující seniorní řidiči.
S povolením provozu pravidelné autobusové linky bych proto byl opatrný, srovnání s alpským tunelem kulhá, ale ten hlavní argument bude to celkem časté dávkování provozu na semafor. Z toho koukají 20minutová zpoždění.
AE Blankou nejezdí, jak v článku kdosi tvrdí. Nebo mi něco uniklo?
Autobus může semafor ignorovat pokud se bude dávkovat s rezervou, čili třeba se zavřou „o pět aut dřív“.
Nevím třeba jestli „zavřenými“ tunely může jezdit IZS, ale u některých vjezdů je toho místa na najetí dost, stačí tam vyznačit koridor (plus možná semafor) pro autobus.
Autobus uvízlý v koloně těžko může semafor ignorovat – a speciální „bus pruhy“ před vjezdy do tunelů rozhodně nikdo zřizovat nebude.
Podívejte se třeba u Malovanky, jak ta auta stojí před tunelem. Jakýkoli sprosťák by to kolem těch stojících aut mohl projet autem, autobus se tam vleze taky.
Případně posunout stopčáru dřív.
Kolony být můžou, ale na semaforu rozhodně nezkysne.
A taky se podívejte, jak se busy (které do tunelu vůbec nejedou) ve špičce probíjí po Patočkově od Kajetánky…
Řidiči AE o jsem tak viděl volej trasu podle situace. Jak maj minimum zastávek, maj víc možností a v některých denních dobách je to asi Blankou rychlejší než přes Kulaťák a po Evropské. Zejména teď, když je Korunovační jednosměrná.
Nemáte někdo pro představu trasování? (ideálně na mapy.cz)
Také by mě to zajímalo.
https://plan.praha.eu/
https://vhe.cz/node/208
https://www.metroprojekt.cz/referencni-projekty/tramvajove-trate/tramvajove-propojeni-bohnice-podhori
Taková trasa se šíleně dlouhým a dost vysokým mostem je samozřejmě zlomyslný nesmysl, protože na ni žádná EIA pochopitelně vyjít nemůže a navíc by to bylo i zbytečně drahé. Stačí se vrátit k tomu, co bylo navrhováno před už víc než 70 roky a vyjít z toho – teď je tam proti tehdejšímu stavu na tu stavbu dokonce mnohem víc místa (není tam původní zástavba).
co bylo navrhováno před už víc než 70 roky?
Normální nízký most v Podbabě (u vyústění Šáreckého údolí) do Podhoří = v podstatě skoro přibližně tam, kde býval a teď zase už je znovu podbabský přívoz (pak byl dlouhé roky zrušený). Tramvajová trať měla končit kousek za mostem v Podhoří smyčkou a měla tam vést i obyčejná silnice, jaká by pro tehdejší provoz úplně stačila.
Byl to návrh poválečného „Směrného územního plánu Prahy“, který byl nakonec nějak pouze provizorně dokončen až v polovině 60. let minulého století, ale snad ani nikdy nebyl oficiálně přijat jako závazný, protože pak už došlo na „rošt“ s magistrálami, tangentami a radiálami.
Ten most byl navrhován přibližně tam, kde je v tom vašem schématu čára oranžové varianty (které je i logičtější)