dkv_obrazok

Místo koridoru kompletně cyklostezka. Plzeň dokončila poslední úsek trasy do Chrástu

Cyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.euCyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.eu

Oddělený provoz pěších a cyklistů je pro všechny uživatele bezpečnější.

Pěší, cyklisté či bruslaři mohou už využívat kompletně celý úsek části bývalé železniční trati mezi Plzní a Prahou v úseku Plzeň – Chrást u Plzně.

Plzeň dokončila tento týden poslední úsek železniční cyklostezky Plzeň-Chrást na tělese zrušené železniční trati. Stavba 196 metrů vyšla na 5,4 milionu korun bez DPH.

Jde o poslední úsek, který propojí železniční stezku se stávajícími cyklistickými komunikacemi a naváže na již otevřený úsek do Chrástu. Jeho kratší část stavělo město Plzeň, další navazující úsek až do Chrástu pak Plzeňský kraj.

„Dokončili jsme posledních 196 metrů stezky, které chyběly k propojení již hotového úseku do Chrástu se stávajícími stezkami pro pěší a cyklisty v Plzni–Doubravce. Stejně jako loni na podzim dokončený úsek ve směru do Chrástu umožňuje i tento poslední úsek oddělený provoz pěších a cyklistů. Předpokládáme, že provoz na začátku této celkem 7,5 kilometrů dlouhé stezky bude největší, protože je nejblíže městu,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Na osm metrů širokém pásu tělesa bývalé železniční tratě je nyní stezka v šíři 5,5 metru, z toho 3,5 metru je vyhrazeno pro cyklisty, další dva metry oddělené hmatným pásem pak pro pěší.

Zbývající dva šířkové metry krajnice mají štěrkový povrch. Oddělený provoz pěších a cyklistů tak je pro všechny uživatele bezpečnější.

V blízkosti právě dokončeného úseku stezky připravuje městský obvod Plzeň 4 – Doubravka zázemí s občerstvením nazývané POSED. Bude zde venkovní posezení, vyhlídka a pumptrack pro děti. Právě tento plán byl příčinou, proč se dostavba posledního úseku cyklostezky zdržela, musel být přeprojektován do jiné polohy, která není s budoucím POSEDEM v kolizi.

Plzeň zahájila stavbu posledního úseku železniční cyklostezky do Chrástu

Cyklisté mají stezky po bývalých železničních tratích rádi hlavně pro jejich mírný sklon, díky kterému je do pozvolného kopce vyšlápnou i děti. Naši cyklisté znají stezky po bývalé železnici hlavně z Bavorska. Na Plzeňsku je železniční stezka Plzeň – Chrást prvním delším úsekem po bývalé železnici, kterým říkáme railways. V případě Plzně tato railway navazuje na síť takzvaných plzeňských greenways, tedy vzájemně propojených stezek pro nemotorovou dopravu v údolích plzeňských řek a potoků,“ sdělila plzeňská cyklokoordinátorka ze Správy veřejného statku města Plzně Radka Žáková.

Stavbu posledního úseku železniční cyklostezky Plzeň – Chrást stejně jako těch předchozích prováděla firma Roadfin stavby. Správa veřejného statku za ni zaplatí 5,3 milionu korun.

Cyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.euCyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.euCyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.euCyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.euNová cyklostezka Chrást - Plzeň. Foto: RoadfinNová cyklostezka Chrást - Plzeň. Foto: Pavel ČížekNová cyklostezka Chrást - Plzeň. Foto: RoadfinNová cyklostezka Chrást - Plzeň. Foto: Pavel ČížekTrasa cyklostezky Chrást - Bukovec. Foto: Správa a údržba silnic Plzeňského kraje
Tagy cyklostezka podél železnice Plzeň Plzeň - Chrást trať Chrást u Plzně - Plzeň-Doubravka
1 komentář