Místo koridoru cyklostezka. Začíná stavba mezi Olbramovicemi a Voticemi, obce chtějí pokračovat na jih
Těleso původní dráhy, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ve vzdálenější budoucnosti by cyklostezka měla podle představ obcí propojit Táborsko a Benešovsko, na severu by měla být dovedena k zámku Konopiště.
asi vite, ze cele teleso fjb ma jeden problem a tim je ze se dvema vyjimkami netrefuje obce. tenhle usek vede na kopci nad obema zminenymi obcemi (napojeni do aspon trochu turisticky zajimavych votic neni nijak reseno) a krome vykazovani aktivity pro mikroregion voticko neresi vubec nic…
ono zaasfaltovat kazdou byvalou drahu nema smysl, to je dobre jen v turisticky zajimavych regionech (voticko je na masovou turistiku moc kopcovite a zas tolik zajimavosti tam neni)…
Nejvíce mě zaujalo jak správa železnic hospodaří. Potřebovali místo kam uložit materiál z ražby tunelů. Místo aby už z rozdrceného kamení udělali železniční náspy na nové trati, tak to vyvezou na skládku a kameny a štěrk nakoupí. Může to někdo vysvětlit?
Může to být tím, že není kamení jako kamení. Štěrk do trati musí mít určité vlastnosti. Nejde tam nasypat cokoli…
vysvetleni je jednoduche a pro tuto diskusi typicke – nic o tom nevite a chcete nekomu radit.
na sterk existuji pomerne prisne technicke normy, ktere rubanina z tunelu (pararula) nema sanci splnit.
Podle meho ta puvodni trasa mela se mela nechat na stezku a ta rubanina se mela nasypat nekam jinam.
Souhlas majitele pozemku někde *jinde* máte? A nedodržíte EIA, takže vracet dotace EU.
A proc to v zahraničí lze? Máte nějaký důvod k radosti, ze se trochu usetri a budou větší sklony?
Jenže to by musela být shoda a součinnost už při projektu a schvalování. Po ukončení činnosti je trochu pozdě bycha honit.
„Nasypat někam jinam“ tak jednoduše nejde. Výkopová zemina pokud jí nezpracuješ na stavbě je odpadem a tak se k ní musíš chovat. Od evidence, co jsi s ní vlastně udělal, po zkoušky, zda jí opravdu můžeš uložit tam kam chceš a hlavně můžeš…
Vysázel bych okolo stromy a nechal štěrk šterkem, nanejvýš prolévaný asfaltem s nestmelenou povrchovou vrstvou. Vypadá to potom takto: https://www.stavbatrebic.cz/wp-content/uploads/2021/08/IMG_6134-scaled.jpg
Plné huby keců o zadržování vody v krajině, ale chtějí hladký koberec.
To není úplně třeba pro silniční kola…nebo brusle.
Silniční kolo. Silniční, už to samo říká, že patří na silnici.
Co já se po takových cestách štěrkových cestách najezdil na kole… nikdo mi nevysvětlil, že si mám obout pláště šířky 24 mm místo 32 a stěžovat si.
Brusle? Jako když si někdo vezme do přírody lodičky na podpatku… A co jsem tak slyšel, tak cyklisté na bruslaře nadávají kudy chodí.
Taky jsem hodně dlouho jezdil se silničním kolem všude, kde to projelo. 32 – 630 mm a jelo se. Ale už bych to nedokázal. Dnes jsem vděčný za mtb s odpruženou vidlicí se silničními plášti v létě a hrubý vzorek na zimu. Bruslaři to máte jak kteří. Ti zkušení za tmy za městem svítí aspoň mobilem, protože moje světla vidí a drží se tak, abychom se vyhnuli. Ta početnější skupina se roztahuje na celou šířku a nereaguje ani na zvonek třeba v pravé poledne. Z toho je pak v mém případě brzdění až skoro na nulu a v jejich případě… Číst vice »
Mam horské kolo a opravdu mam rad asfalt. Ten o trosku větší odpor mi přijde jako prijatena cena za to, že obcas chci odbočit do terénu, na což je silniční kolo naprosto k ničemu. A kdyz vezmu své okolí, tak krom par strejcu v důchodu neznam nikoho, kdo by si radši koupil silniční misto horáka. A jezdi také po asfaltu. Jste fakt vedle.
Stačí opustit svojí bublinu….
A poradíte mi, kde potkam ty davy galuskářů? Jinak jsem teda nevěděl, že ty kvanta horských kol, co potkávám venku, aniž bych ty lidi znal, jsou moje bublina. A proč v obchodech převažují vystavená kola horská nebo treková, to bude taky jen bublina.
Nějakou tu sezónu jsem brigádničil v cykloservisech a s těmi silničáři je to tak, že je jich míň. Čistě jen silnici má úplné minimum lidí, ale jako druhé kolo na léto to mají kolikrát i chlapi přes 60. Jejich víkendové nájezdy (160 -190 km sobota, 90 – 120 neděle) mají můj respekt. V pondělí stojí normálně u CNC. Kdo to neví, na toho svým MTB do města bez nášlapů oklamou. Na druhou stranu – karbon tahat městem do práce je trošku škoda, takže jim rozumím.
To co popsal p.Kocourek je mimoradne levne a rychle reseni cyklomobility. Cyklostezky maji byt primarne budovany pro dopravu. Ne pro zabavu. Mam rad asfaltovy povrch , ovsem ceska realita vypada tak , ze takova cesta je a) neumerne draha , b) tim padem je zalostne kratka c) vede odnikud nikam ( viz konopiste , par vikendu a letni prazdniny , do centra mesta je nutno to smerovat) , d) vlivem vegetace se povrch stezky trha , puka a spravce neopravuje ( viz brandys , nymburk , a mnohe dalsi) . Cyklostezka neni hriste. Je to dopravni stavba. Porad autisti jeci… Číst vice »
a, b, c, d) Není to chyba stezky jako takové, ale její přípravy nebo provedení. A všechno jen proto, že cyklodoprava prostě na rozdíl od ostatní nemá vůbec žádný koncept. A tak se stezky lepí a plácají, kde zrovna vyjde kilometr sem či tam. Tenhle druh stezky je to nejhorší, co může být. Jednak právě dopravní schopnost omezuje pouze na určitý typ kola, jednak z ní vyřazuje všechny ostatní uživatele, kteří by ji taky mohli použít. A pro ty pak budete zase muset dělat další stezky, aby se dalo jezdit na silničním kole, na těch bruslích, a podobně. Dobrý bruslař… Číst vice »
„omezuje pouze na určitý typ kola“
Opravu? Horské, trekingové, cestovní, městské, i ve variantách elektro-, dále koloběžky s pneumatikami jako tohle: https://www.mall.cz/i/58628202/1000/1000
Omezuje pouze kola s galuskami. A na dráhové festce ze zákona nesmíte na veřejnou komunikaci – nemá brzdy. Co fčíl? 🧐
PS: Tour De France mívá etapy i na žulových kostkách. Ty jsou o dost horší, než výše uvedený povrch.
Trekingová a cestovní kola už mají na tomhle povrchu docela problém, zejména v rukou méně zkušeného jezdce. To je tak, když se uvažuje pouze v intencích vlastní „dokonalosti“.
A na kostkách mají jednu etapu s pár úseky v délce méně než 10 % etapy. A taky tam mívají zcela odlišná kola (celá, ne jen pláště), a přesto plno defektů a pádů.
Neděkuji.
Proč by měly mít trekingová a cestovní kola na penetračním makadamu problém?
Podle me nemaj az tak jizdni kola problem s makadamem (s vyjimkou opravdu ortodoxnich silnicek) kdyz je novej. Ale makadam ma problem s koly. Zejmena jakmile to neni uplna rovina, tak makadam na cyklostezce moc nevydrzi a velmi brzy ten povrch zacne byt problematickej, uzky pneumatiky tu vrchni jemnejsi vrstvu narusujou, dest ji odplavuje a objevuje se hrubsi sterk. Je to proste povrch na pravidelne valcovany parkovy cesticky v rovine.
Ano , cyklostezka muze byt pro zabavu , presto je me presvedceni ze primarne ma byt pro dopravu . Chci videt bruslare , ktery se mnou bude drzet krok pri ceste do prace. A to jsem obycejnej ,,tatik,, . Pro ty ostatni ,… neznam bruslare ( asi ve mestech to mozne je ) , ktery jezdi na bruslich do prace . Kolo vzali za vdek vsichni , kteri to maji mene nez 10km , nechteji pouzit auto nebo NAD a jsou postizeni rekonstrukci rekonstruovaneho zeleznicniho koridoru . Kolo ma doma temer kazdy. Silnicni kolo? Na silnicni kolo nelze nazout odolne… Číst vice »
Na kolečkových bruslích se 100 mm koly není problém jet třicítkou, na 3×125 mm čtyřicítkou bez větší námahy. Tolik k tomu „kroku“, tatíku. S prstem v nose.
U tohoto typu povrchu nejde ani tak o defekt, to jde samozřejmě odstranit. Jde o riziko pádu, které je, jak píšu výše, o mnoh o vyšší i u zkušeného jezdce, a ještě dále roste s klesající zkušeností nebo rostoucím věkem.
Než tyhle paskvily, to už radši pojedu po čistě terénní cyklotrase na bajku, a silničku si nechám prostě na silnici. Tak či tak mě se silničním kolem na tenhle typ stezky nikdo nedostane.
„Cyklostezky maji byt primarne budovany pro dopravu. Ne pro zabavu.“
A to proč?
Zabavu si platte ze sveho. Stejne jako fotbal , kuzelky atd
Divadlo, koncerty? Tak fajn, pozdravujte u Svobodných, snad příště to 1% prekroci. Čao.
Jj, neziskovka s největším státním příspěvkem…je…FACR. takže pitomost.
A chtěl bych se ještě optat – jste pro to, aby podnikatele nedostávali žádné dotace (včetně např. Covid podpor) a chudí žádné dávky (vcetne nyni tak vyzadovane podpory nakladu na energie prakticky pro vsechny)?
Jen pro pořádek, zda to berete do důsledku a konzistentní.
Lednicko Valtický areál, lidí tam jezdí na kole spousty. Stezky jsou štěrkové, nezpevněné.
https://mapy.cz/s/cadazalajo
Bruslaři si holt najdou vyžití jinde a pro běžné ježdění za prací, za žízní či na sodovku, ke známým a podobně … je potřeba ten povrch nějak zpevnit, aby člověk nebyl po dešti jako prase, idkyž má blatníky.
Apropós bruslení na běžkách a jízda na kole se také neslučují. Jen to rozděluje příroda sama ročním obdobím.
„Bruslaři si najdou vyžití jinde“… prima, to už se blížíme Františkovým šotokomunistickým kecům.
Panejo, co je tenhle web za spolek komančských reliktů?
3 km za 38 milionů? Zlatý důl. Znám to tam moc dobře, tady je původní stopa zachovaná velmi dobře včetně štěrkového lože. Fujtajbl
Taky to nechápu!! Chtěl bych vidět projekt! Jak to tu lidi vnímají… cesta tam je, stačí asfaltový nebo jiný pevný povrch…
Měl jste se přihlásit do soutěže, že to uplácáte za 15 set a vyhrál byste…
A jak by se asi o takové soutěži dozvěděl, hm? Jaképak byly nutné reference, hm?
Tohle je prostě typický český šlendrián.
Pokud je někdo tak chytrý, jak dotyčný, pak určitě ví, jak se přihlásit a vyhrát, ne? A pokud ne, pak ať drží zobák.
Co takhle třeba? https://zakazky.spravazeleznic.cz/
Tomuhle se da rict jen zprasena prilezitost. Misto pouziti materialu treba na zadrzovani vody v krajine a rozbiti tech neskutecne dlouhych lanu poli na Olbramovicku se tam udela tri kilaky cyklostezka, tedy zcela mimo stavajici stavbu koridoru. Pritom puvodni trat SudoVotice ma tak uzasnou stopu, hluboke stinne zarezy, no ty uz ted opravdu nejsou videt. Ale evidentne se s nicim nepocitalo dopredu, zadne tunely v miste krizeni ani naznakem. Takze ted roky dohadu o pozemky a zamery, misto toho, aby stezka uz ted vznikala. Achjo.
Ano, jako cyklista fakt chci jet někde v zářezu…
Tak můžete se v něm přece kochat výhledem do krajiny, jak psali v diskuzích někteří dříve.
Tak furt lepší rostlá skála než se dívat do aleje okolo cyklostezky…
To je tak těžké pochopit ironii?
Ty zářezy už se za těch 150 let staly součástí krajiny. Cesta by byla po rovině a navíc méně nudná.
To je nesmysl. Cesta v zářezu je nudná po dvaceti metrech. Představa, že pojedu kilometry, a neuvidím nic než skály a možná oblohu… Neděkujem, vypadněte.
Ta trasa byla celou dobu v zářezu, že… Tak určitě.
Tam, kde zasypávali tak ano. A vychvalovali se zde ty stinné zářezy…
Asi tak, Blue jen hloupě provokuje, cyklostezek se zářezy je v cizině spousta a bez českého Blue jsou fajn.
Zdechni, hloupé zvíře.
Napsal fanoušek Putina.
Ano chci, je to úžasné osvěžující, když jedete mezi skalami a střídá se nasep nebo zářez a najednou prijde i příjemné ochlazeni. Místo zvatlani o něčem co neznáte, zkuste někdy po nějaké takové cyklostezce jet, třeba z Přibyslavi do Sázavy.
Na kole najezdím dost, ty blbečku. Tak už si své tupé narážky konečně nacpi do řiti.
Za svým názorem si stojím. A za to, že ty jsi líná lemra, která nevyšlápne malý kopeček, fakt nemůžu.
A on vas někdo se zbraní u hlavy nuti po stezce jezdit? Jezděte si pro mě klidně terén na Marsu na galuskach, tady je ale článek o cyklostezce, co mohla byt ve stope bývalé trati, respektive přeložené trati, je to v článku primo zmineno a tato diskuze se toho týká. Ale u jedince, jako jste vy, který tu útočí na každého, kdo nehaji Putina, se příliš rozumu a pochopení čekat neda, to je jasne. Takže se klidně postavte na hlavu, na tom ze stezky po bývalých tratích nebo jejich přeložka jsou třeba v Itálii velmi populární, nic nezmenite. Zvláště v… Číst vice »
Takže zemědělcům nasypeme na pole rubaninu z tunelu a běda jim, kdyby protestovali, že jim to sebere osevní plochu. A bez ohledu na přání majitele pozemku.
A to jenom proto, že někomu se nechce šlapat do kopce a tak si ve své hlavě vsugeroval, že pole nesmí být delší než 400 metrů. A na to nabalil další pseudodůkazy.
Jo, v celém Česku není určitě kam navozit zeminu. Sakra jak to jen delaji v te Itálii nebo Rakousku pri stavbě o hodně rozsáhlejších prelozek a novych tunelu.
Je, do těch zářezů.
Nejsem nepřítel ježdění na kole (do práce, nebo pro zábavu), ale vadí mi dvě věci: 1. Vaše hořekování zde nad rozlitým mlékem. Pokud chcete prosazovat vaše myšlenky na cyklostezky, musíte oslovit příslušnou samosprávu a jejím prostřednictvím ZAVČASU! prosazovat své návrhy. Pokud to je teprve v době, kdy stavba už probíhá, je to pozdě a vaše plačky na zdejším fóru možná vzbudí leda tak povzdech nad vámi, ale už nic nezmění. 2. Neohleduplnost některých, „velmi sportovně založených polykačů kilometrů“, kteří nekoukají před sebe, v uších mají sluchátka a jsou schopni porazit dítě, nebo někoho jiného, pomalu jedoucího před ním. Vzhledem k… Číst vice »
Jezdete si kde chcete, ja pouze komentují typickou českou malost (odpůrci cyklostezky) stridanou s potřebou byt papezstejsi než papež (najednou nesmírně ekologická SZ uvadi krajinu do původního stavu), kteréhož je tato zkazena potencionální cyklostezka příkladem. Jinak se nic neděje, proste budu dál s kolem z vlaku vystupovat až v Táboře a výlety směřovat na jih.
To bude asi nejlepší…..
No ono je to v takovým množství celkem problém. Nebo to chcete dovézt vlakem někam do Tušimic na výsypku? Úžasná ekologie vozit takovou tonáž hliny přes půl republiky. CHLAPI MYSLETE, jste jak ženské..
Nehledě na to, kolik by taková přeprava stála, co?
Troufám si odhadovat, ze by ta cyklostezka tady byla dalších 50 i 100 let.
A Rakušané nebo Italové to taky vozili k nam do Tusimic? A ekologie… tak jasne… odložit hlínu elektrickými vlaky je skutečně vrchol neekologicnosti. A kampak se vozila hlína ze stavby metra, Blanky, kam se bude vozit hlína z budoucí rychlodrahy, co dřívější přeložky u nás na železnici stavene. Nez budete něco komentovat, zkuste si o tom něco zjistit. SZ si pouze ulehčila práci, žádná snaha o ekologii v tom není. Akorát par zlomyslnych lidi se škodlivé raduje, ze pumpicky nedostanou poradnou cyklostezku. Jinak by ta stezka ničemu nevadila, komu chybi kopecky, muze nadále vesele jezdit po silnicích okolo. Nikdo tam… Číst vice »
O té zlomyslnosti jste to řekl vy.