Místo dřeva železobeton. Silničáři dokončili novou protihlukovou stěnu na D5 u Zdic
Podobnou výměnu staré protihlukové stěny za novou chystají silničáři na D5 i u nedaleké Bavoryně.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo novou 1,4 kilometru dlouhou protihlukovou stěnu na dálnici D5, která má chránit město Zdice. Stěna vyšla na 52 milionů korun.
Nová stěna ze železobetonu nahradila původní dřevěnou, která už podle ŘSD nebyla vyhovující. Zeď je vysoká 4,5 metru a má devět únikových cest. „Je osazena železobetonovými soklovými panely uloženými na gabionové zídky. Na soklové panely jsou osazeny zvukově absorpční desky ze železobetonu,“ doplnil mluvčí ŘSD Martin Buček.
Stržení a náhradě dřevěné stěny předcházela obnova navazující 750 metrů dlouhé protihlukové zdi z betonových prefabrikátů, u které demolice nebyla nutná. Silničáři vyměnili část panelů, zeď očistili od graffiti, opatřili ji novým ochranným nástřikem. Na mostě byla provedena výměna skelné výplně, ocelové prvky byly po otryskání opatřeny novým protikorozním nátěrem.
V jízdním pásu podél stavby byl provoz veden dvěma provizorními jízdními pruhy s omezením na 80 km/h.
Podobnou výměnu staré zdi za novou chystá ŘSD i u nedaleké Bavoryně. Na demolici staré stěny a výstavbu nové o délce 750 metrů aktuálně běží výběrové řízení. „Vybíráme z pěti nabídek a předpokládáme, že stavbu zahájíme na začátku druhého čtvrtletí roku 2023,“ sdělil Buček.