Silnice místo dálnice. ŘSD zkouší znovu „prorazit“ s novým tahem od Vizovic na Slovensko
Stavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Půjde o náročnou stavební akci v těžkém terénu Vizovické vrchoviny, u které se dá během přípravy očekávat střet s ochránci přírody.
Tohle aby se postavilo je skutečně důležité
Dálnice neprošla z nějakého důvodu, tak si ji ŘSD salámovou metodou vynutí.
Stavba Hulín–Fryšták je sice v plném proudu, ale nedávno se ke mě dostala informace, že provizorní napojení na I/490 za Fryštákem se zatím realizovat nebude!!!
Provoz na novém úseku by pak končil na MÚK Holešov.
Pevně věřím, že to není pravda, ale je fakt, že kolem napojení budoucí dálnice D49 a I/490 (Zlín – Fryšták) se nic neděje (má tam být okružní křižovatka).
Nemáte k tomu někdo více informací?
Mezi Žabárnou a H.Lapačí je místo, kde se D49 dostává do těsné blízkosti II/490 a tam je vidět pracovní nasazení. Jak je to blíže k Fryštáku netuším, ale on ten kruháč se dá postavit za pár týdnů, tak uvidíme. Třeba někdo místní doplní.
Souhlas. V zásadě se pracuje na celé trase, ale za Fryštákem jsem nevšiml ani, že by dělal skrývka nebo něco podobného.
Pokud tam není vysoká intenzita provozu, můžou postavit půlprofil. Jen by se to mělo připravit na budoucí dostavbu do plnohodnotné dálnice.
Nikdy to plnohodnotná dálnice nebude. Převýšení je moc velké. Doporučuju si projít všechny historicky navržené trasy dostupné na https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP521?lang=cs v oznámení. Kvůli tvaru bočních údolí v povodí Bratřejůvky bylo mnoho návrhů oblouků a nejspíš by žádný nedovolil 130 km/h kvůli převýšení. Maximálně by to bylo možné v úseku Vizovice-Lhotsko a Horní Lideč – hranice SR. V oznámení se taky dočteme, že varianta 2B je preferovaná, což znamená 3km vrcholový tunel pod hlavním hřebenem BEZ možnosti odbočení na přivaděč I/57 (který logicky nebude postavěn). Za mě je to teď pasé minimálně do roku 2040… snad se mýlím.
Pod tou plnohodnotností rozumím spíš směrovou oddělenost než vysokou rychlost…
Což kdysi bylo v letácích zmíněno, ale teď už to v nich není
Ten půlprofil nedává logiku, protože v nové trase z Pozděchova do Horní Lidče půjdou ve stejné linii D/49 a I/57.
Z Fryštáku by to mělo pokračovat jako plnohodnotná dálnice na slovesnkou hranici…. Třípruhová silnice je málo…
Teď to málo není. Ale do budoucna to chce připravu. Každopádně to bude nejrychlejší a nejkratší dálniční spoj od Prahy na Poprad a to jak kolem Hradce Králové tak přes Brno.
Doufam, ze postupem realizace salamove metody preklopi 3-pruh na ctyrpruhove usporadani cele SMV, protoze uz I/50 ve dvoupruhu je nesmysl, mit jeji novou alternativu v 3-pruhu znamena, ze lidi nezacnou v takovem rozsahu indukovat z I/50 na novou dalnici D49 a SMV 1.tridy I/49 a misto toho budou stale jezdit pres Bucovice a hromady dalsich obci na I/50, coz ma v soucasnem provozu negativni ekologicky dopad na prirodu Buchlovickych kopcu. Cili je potreba spravne vyresit pruchod Vizovickou vrchovinou, aby se prirodne ulevilo Buchlovickym kopcum i Vizovicke vrchovine nad tunely.
A vy opravdu věříte, že nějaký Slovák ze středu nebo z jihovýchodu Slovenska bude jezdit po 1/49 místo 1/50? To je zase jenom politická naivita a lobbing těch co prosazovali 1/49 na úkor 1/50. V praxi se Buchlovským horám příliš neuleví. Do roku 1992 platil projekt dálnice 1/50 mimo Buchlovské hory, tzv. varianta C, který možná zařízli Slováci tím, že budovali svou Jedničku. Když člověk jede z Púchova k hranici ČR kolem Francovy Lhoty přes nepřerušený intravilán propojených obcí nechce věřít, že tento zlínský politický nápad má reálný základ souhlasu na slovenské straně. Naši předkové nebyli volové a stavěli cesty… Číst vice »
Stačí když si uvědomíme, že I/50 vede CHKO a I/49 ne. I/50 navíc vede přes dvoje pohoří, tedy Bílé Karpaty a Chřiby, proti nimž je Vizovická vrchovina vyloženě kopeček a navíc relativně krátký.
na druhou stranu D49 (I/49) je použitelná jako pro cesty od Brna na Žilinu (od Puchova na sever) a zároveň i od Olomouce tímto směrem, zatímco varianta D50 by nepřevedla relace od Olmiku. A ještě jedno pozitivum – pro relaci Praha-Žilina budou časově i kilometricky srovnatelné trasy po D1 přes Brno k Hulínu a D49 stejně jako po D35 k Olmiku a po D55 k Hulínu na D49 – pro nákladní dopravu jednoznačně výhodnější varianta D35 kvůli menšímu převýšení -> pojedou mimo Brno (za předpokladu D50 by jeli po D1 kolem Brna)
Neviem, čo presne rozumiete pod juhovýchodom Slovenska, ale z takých Michaloviec je to už dnes do Trenčína kratšie po D1 cez Žilinu ako južnou trasou cez Zvolen, takže v tomto smere je jedno, či pôjde diaľnica do ČR z Trenčína alebo z Púchova
Přes Buchlovice hlavně bude stále jezdit většina aut, protože se nejedná o mezinárodní dopravu, ale tu co směřuje do oblasti UH,SM apod… Stačí se podívat jaké jsou intenzity na hranici a jaké v Bučovicích (jednoduché počty). Mezinárodní doprava směr od Púchova na sever (Žilina a dále) pojede vždy po D49 (bude to o 10km kratší než po I/50 a výrazně delší cesta po dálnici, reálně rychlejší cca o 30 minut), už nyní občas navigace táhne z Brna na Žilinu přes Lideč po I/49 (je to stejně dlouhé a časově někdy srovnatelné, když není vůbec provoz tak cca o 10min delší… Číst vice »
Pletete si indukci a přenesení trasy.
Znatelný nárůst dopravy na I/49 Po zprovoznění obchvatu Lhotska, kdy se z Vizovic jede po široké, rychlé a sklonově příznivé silnici až do Bratřejova a kousek za Bratřejovem pokračuje další rychlý úsek s mírným stoupáním k Pozděchovu, nastal na I/49 znatelný nárůst dopravy, hlavně té kamionové. Za Pozděchovem k Polance je úsek horší, ale ani zatáčky neodrazují nově přibývající auta, jelikož je tam opět jen mírné stoupání. Nedovedu si přestavit, jak to bude vypadat už v případě, až dodělají D49 „jen“ do Fryštáku a šoféry tudy pošle navigace přes Lukov, Hrobice, Slušovice. Mizerným místem je také nájezd u Zádveřic ze… Číst vice »
No jasně, postavíte si silnici a divíte se, že po ní jezdí auta.
Navigace obvykle není blbá, takže je pošle přes (Fryšták/Kostelec), Štípu, Hvozdnou a Slušovice. Nechápu proč by je posílala přes Hrobice…
Fryšták – Štípa je (poměrně) nově omezení 3,5 t, čili kamióny nehrozí a z osobáků pojede úsek Hvozdná – Slušovice projede každý osobák jen jednou a příště si to rozmyslí.
Ok je to tam trochu úzké (a děravé 🙂 )
Já nerozumím jedné věci.
Je to mezinárodni ten-t tah s výraznou negací existujicich externalit a nejsou na to penize v kohezních fondech, aby se to postavilo 2+2?
Ten tah bude potřeba i kvůli slovesnke d1 a dal na ukrajinu…
Nejde uplne o penize, ale o to, ze kvuli Drahanske vrchovine neprojde EIA (tedy ekologicke duvody).
I kdyz postavit 25km dlouhy tunel uz narazi ne financni duvody
Asi máte na mysli Vizovickou vrchovinu, ne? Drahanská je poněkud jinde.
Jestlu by jeden dlouhý tunel ve výsledku nevyšel levněji. Viz D8.
Cože, já bydlím na Valašsku?
v kohezních fondech nebudou stran silniční dopravy za chvíli peníze vůbec na nic
TEN-T a jen 3 pruhy, to jako vážně?
Kdyby se současně s dálnicí z Vizovic na Valašsko stavěla i trať, zabránilo by to možná v budoucnu konfliktům a výmluvám, proč jedna stavba ano a druhá ne. T.Baťa stavěl dálnici i trať, i když ta dálnice na Slovensko tehdy měla vést jinudy.
Výstavba trati v tomto území je zřejmý nesmysl…
Baťa byl trouba? To jako vážně?
Ani Baťa neměl moc jasno jak se dostane z Pozděchova do Polanky. Dnes už je k dohledání studie proveditelnosti. Plán byl na jednokolejku z Vizovic do Polanky, nějaké výhybny po cestě. Návrhová rychlost snad 110-130 km/h, elektrifikace střídavinou. Kapacita postačovala na nějakou osobku a pár rychlíků + dva nákladní vlaky denně. To není nic moc vzhledem k nákladům. Osbně bych byl pro tuto stavbu, (i přesto, že by mi vedla defacto za barákem) neboť by se výrazně zlepšilo spojení Zlína a Vsetína. Nicméně pro mezinárodní spojení na Slovensko by to chtělo trať zcela jiných parametrů.
Baťa měl jasno naprosto přesně. Lužná. Jinak na elektrifikaci byl nejprve záměr ve stejnosměru. Střídavina přišla až mnohem později. Každopádně původní povolení obdržela ještě pradávno firma Baťa na dvoukolejnou trať s maximální rychlostí 80 km/h. Ale to je fakt jedno, já se spíš zamýšlel nad tím, jak postavit současně dvě liniové stavby tak, aby si nepřekážely a případně využít zeminu, kterou je nutné při stavbě přemístit.
Myslíte, že Baťa vybudoval své impérium stylem, „rozjedem podnik u kterého nemám jasno jak dopadne, utopím v tom kopu peněz, ale šak sa Bůh postará, aby to dobře dopadlo. 🙂
Jí
To byl překlep.
Z Vizovic na Valašsko??? To jako kam? Vizovice jsou na Valašsku 😉
Tak tedy – speciálně pro Vás- na východ.
Jak jsem vdecny za každý kilometr nove dalnice tak tady jsem schopny zit s nejakou 4pruhovou SPMV a la I/27 z Plzne do Prestic, I/34 z Budejovic před Lisov nebo I/63 z Rehlovic do Teplic…Pokud to bude jediny pruchodny způsob propojeni Zlina a Puchova. A pokud nekde tripruh tak s rezervou pro rozsireni na ctyrpuh…
skoda, veril jsem ze to dotahnou v dalnicnim profilu. nevite zda se nekdy ve vzdalene budoucnosti uvazuje o nejake variante na silnici 35 z valmezu na bumbalku?
Spíš ne. I když, v letáku „I/57 Valašské Meziříčí – Jarcová, obchvat“ je na mapě vidět nějaká „stavba I/35 Valašské Meziříčí, severní obchvat (výhled)“ ale samostatně to tam nemají ani jako studii. A i tak by se jednalo jenom o obchvat VM.
pokud vás zajímají silniční tahy ve ZLK, které ještě nejsou někde zanesené v rámci ŘSD, tak daporučuju ZÚR ZLK, aktualizace č. 4, kde najdete koridory budoucích staveb. S I/35 se počítá jen do Rožnova. Obchvat neprošel přes místní.
Pětadvacetikilometrový úsek rozdělíme na tři části… Nevím jak vy, ale já po přečtení této informace dostal neodolatelnou chuť na salám.
Made my day:))
Takový uherský, jemně nakrájený…
ta sedla… každopádně nechápu, když jinde má ŘSD naopak tendenci vše řešit v rámci delších úseků (D52/D3 atd), tak tady se to zas rozseká
Za 1. hlavně dostavět D49 až za Lípu, jinak bude Zlín v …(no víte kde). Tam se také pořád nic neděje, jen do Fryštáku. A co udělá „pšonek“ v kamionu řítící se na slovensko? Prozatím skončí u podjezdu na Dlouhé……. ach jo
Přesně tak. Pochybuji, že by byl v době zprovoznění D49 do Fryštáku dokončen obchvat skrz Zálešnou.
Taktéž nebude hotové zkapacitnění úseku Fryšták – Vršava, který se stane v podstatě neprůjezdným…
Mluvme přesně, ne OBCHVAT, ale průtah městem Zálešná. Je neuvěřitelné, že toto v dnešní době někdo myslí vážně.
Tak asi před 20ti lety se zbourala část Zálešné, kvůli dané silnici (mimochodem, kde dodnes mohli jejich obyvatelé dodnes bydlet), nedávno se začala rekonstrukce a dostavba Baťovy nemocnice – nesměla se postavit nová v Malenovicích, kde by na to byl prostor a pak klid pro pacienty a teď se přes to všechno kydne nová silnica, ať si to pacoši užijou a my na Zálešné taky. Paráda.
Průtah skrze Vršavu a Zálešnou je naprostý nesmysl, s příšerným dopadem pro všechny, kdo žijí poblíž. Město by reálně udělalo lépe, kdyby peníze pro jeho vybudování přesměrovalo na výstavbu D49 a donutilo MD a SFDI k výstavbě celého tohoto úseku.
Jako myslím že ta silnice tam svůj účel mít bude, problém vidím v tom že nezanedbatelnou dobu bude jediná slušná v okolí (daným směrem)…
Neskutečné, že doposud nemáme plnohodnotné dálniční spojení se zemí, se kterou jsme byli sedmdesát let společný stát (myslím Slovensko, ne Bratislavu). To je ještě snad větší ostuda než D11.
D2?
Na východ a do Tater nepojedete přes Bratislavu
To sice ano ale neopravňuje to tvrzení „nemáme plnohodnotné dálniční spojení se zemí…“
To máme, ale je pravda že ho nemáme zdaleka všude…
No hlavne nemame dalnicni spojeni se zemi, se kterou jsme meli spolecny stat pres 300 let, a se kterou mame cca 2x delsi hranici nez se Slovenskem
Mně to tedy vůbec nevadí, stačí stávající silnice než devastovat krajinu…
Chápu, ale nesouhlasím…
Nejsem si úplně jist, jestli je absence středového svodidla tím zásadním přínosem pro ochranu přírody…
Hlavně je to zásadním přínosem pro nebezpečnost provozu 🙁
No právě. Zejména v horském prostředí…
„Spotřeba“ krajiny je při navrhované kategorii S 13,5/90 zásadně jiná, než by byla třeba u D 21,5/90 natožpak u D 26,0/110 a více.
Taktak… pokud budou chtít, na čtyřpruhovém úseku může střední „šína“ klidně být, a „stojí“ to jen 0,5m šířky, není třeba tam dělat rovnou „zahrádku“… Samozřejmě, pokud se nedostaneme do situace kdy chceme za každou cenu zabránit průniku všeho včetně tanku do protisměru… 🙁 A zase jsme u toho, „když už tak to musí být POŘÁDNĚ!“ no a tak to není pořád ještě nijak… Nebylo by takové rozumnější řešení pořád mnohem lepší než dvoupruhovka přes dědiny na které samozřejmě vůbec žádná ochrana před vjetím do protisměru není?? Ono totiž, zdaleka ne každé nebezpečné vjetí do protisměru je výsledkem poruchy/nehody, nejčastěji tam… Číst vice »
Všechny zodpovědné instituce by si měly uvědomit ,že se jedná o jedinou možnost výstavby plnohodnotného spojení se Slovenskem /nepočítám D2-to je spojení jen s Bratislavou/.Nikde jinde se do budoucnosti nic jiného nepostaví./ možná snad u Jablůnkova/.Nerad bych se setkal se stavbou např. jako obchvat Slaného. Za veliké slávy a chclastačky otevřeli 2 pruhy /není to tak dávno/ a dnes je to brzda na D7 a budou se tam vrtat znovu s dostavbou dálnice.
Není jiné cesty než vybojovat 4 pruh ,který svede veškerý tranzit.
Co je na dvoupruhu neplnohodnotného? I/50 má kolem Uherského Hradiště dvoj až trojnásobnou hustotu dopravy a není tam žádný problém. Přijde mi zbytečné, prostavět miliardy a kácet lesy kvůli čtyřpruhu, když masovému využívání individuální automobilové dopravy brzo odzvoní.
Třeba jeho omezená kapacita, kdy se jedná o mezinárodní tah.
Úsměvné….naopak Trenčín Brno přes Buchláky ja katastrofa. Ještě štěstí, že to aspoň pro kamióny zpoplatnili, že z toho stát aspoň něco má. Teda doufám, že má… 🙂 🙂
Jsem přímo z Hradiště. Nevím, co je na tom za katastrofu. Že musíte jet 90? Důležité projekty se nestaví protože nejsou prachy a pak se staví předimenzované čtyři pruhy tam, kde pohodlně stačí pruhy dva. Pro silnici I/50 je dvoupruh dostačující, byť by se čtyřpruh zřejmě uživil. U tahů s poloviční hustotou provozu si to ale nemyslím. Podle mě je důležité neplést si nutnost vyvedení silnice mimo obce, zmimoúrovnění křižovatek a rozšíření jízdních pruhů s nutností postavit plnohodnotnou dálnici.
Protoze do noveho 4 pruhu svedete dopravu a jinde na mene bezpecnem 2 pruhu provoz ubyde?
Obchvat slaného na I/7 otevírali cca před 30 lety. Na tehdejší dobu kapacitně postačoval a na síti byly jiné priority. To, že se následně salámovou metodou kvůli ambicím politiků a jednoho nejmenovaného ministra dopravy začala D7 dostavovat z opačného konce než by bylo potřeba, je věc druhá.
Přesně, když se uvedl do provozu bylo to supr a kapačitně v naprosté pohodě dostačoval. Dneska se bez závažných komplikací (stylu D10 bourání mostů) dostaví na 4 pruhy… takto je „modulární“ výstavba v pořádku, to není žádný odstrašující případ.
D2 je spojení spíše do Maďarska, než na Slovensko. Fakticky se Slovenskem máme jediné kloudné spojení přes Jablunkov a to je naprosto nedostatečné a na nevhodném místě. Potřebujeme kvalitně propojit českou a slovenskou D1 a to jak u Trenčína tak u Púchova. Trenčín potřebuje obchvat Hrozenkova a Drietomy, ani jedno se bohužel v dohledné době nechystá. No a hlavní proud přijde z D49. A odpůrci pokračování D49 by si měli uvědomit, že ve finále je pro zachování tamní krásné krajiny lepší D26,5/130 v tunelech, než S13,5/80 po povrchu.
Navíc kopce mezi Vizovicemi a Lidčem jsou dost sesuvné.
Víte, kromě toho „D2 do maďarska“ se dá vcelku souhlasit, má to ovšem jedno celkem velké ALE – vybudovat VŠECHNY dopravní stavby rovnou v maximální variantě je maxima na kterou prostě a jednoduše nemáme. Ostatně se to potvrzuje tím že dodnes ještě není ani D35.
TAKŽE, fakt chcete dál čekat dvě-tři desetiletí na to než bude na D49 v plně tunelové variantě?? Ručím vám za to že dřív to rozhodně nebude!
Anebo zatím jezdit aspoň mimo vesnice, s dobře vyřešenýma křižovatkama, se stoupacíma pruhama a tak? Místo padesátky stovkou?
Je pro někoho těžké pochopit, že zprovozněním této silnice se uleví přírodě směr Bumbálka? Takže je to něco za něco. To by snad mohlo blokovačům dojít
No musíte si ale uvědomit, že se zastaví další kus přírody a není to tak, že ty staré silnice by se rušily…to mi nepřijde jako něco za něco
Silnice sama o sobě neškodí. Škodí provoz na ní, a ten na té původní určitě výrazně klesne a na té nové bude pravděpodobně škodit méně.
A opět – nejde o návrh, který se objevil zčistajasna jako návrh urputných zabetonovávačů přírody, ale o dlouhodobou součást dopravní koncepce země. Nemyslím si, že by se tam za 30 let opět stavěla nová další silnice.
To je dost omyl. Škodí samozřejmě i silnice sama.
Kromě toho – najednou z jedné zcela nepřekonatelné bariéry uděláte dvě. To je prostě větší škoda, ať chcete nebo ne.
Myslíte ten mnohakilometrový dálniční tunel?
Někdy se ruší, nebo aspoň zužují.
Silnice se už nikdy nezruší (mimo ojedinělé případy kdy se rozorá traktorem celá, nebo se tam postaví stavba. To že se semtam začne asfaltovat o metr užší znamená že na každě straně vznikne půlmetrová „zpevněná krajnice“…
blokovači jsou od toho, aby blokovali. Logiku v tom nehledejte
Těm je to úplně jedno, příroda je pro ně jen záminka k vydírání.
„se má napojit na slovenskou R6 směrem na Púchov. Ta se má dle předložené dokumentace budovat v letech 2027 až 2030.“
Zabudnite, do R6 sa dalsich minimlane 10+ rokov nekopne. Je tam prepadnuta EIA a s rychlostou priprav a stavby dialnic na Slovensku ked tam bude o 20 rokov R6 tak aj to bude uspech.
Wow, myslel jsem, že se kopne opravdu trochu dříve… 🤔😞 Na druhou stranu jsem ale rád, že se ŘSD stále snaží a nevzdávají to i přes zjevnou a agresivní blokaci těchto staveb ekologickými spolky.
Tak mezi Pozděchovem a Polankou si ctyrpruh nedovedu představit..totální devastace krajiny..
Přes Polanku to nepovede.
Vzhledem k tomu, že se mi tam v noci v Horní Lidči povedlo předevčírem špatně odbočit a tak místo do Zlína / dále po dálnici na Brno/ jsem se dokodrcal do Loučky, kde u domu čp 104 jsem se otáčel na uzavřené silnici a jel do Luhačovic a přes Buchlov k Brnu , žádám aby bylo spojení mezi Zlínem a Strelenkou/ Horní Lidčí zlepšeno… Ne pokaždé člověk jede dle navigace a i ta dovede zradit. A že jsem z druhé strany státu tak se člověk rád podívá do nových končin, ale v noci to není ono.
..aneb „jsem blbej, tak to nějak vyřešte.“
https://www.youtube.com/watch?v=4j0PGUAxA7k
Tak tady zrovna doufám v dražší a náročnější variantu s co nejdelším vedením v tunelu. Protože co jsem viděl tu levnější variantu s dvěma tunely, tak to vedlo, dle mě, až moc blízko Lačnovských skal a úplně zbytečně… Za mě u Pozděchova severní portál, a tunel pod celým hřebenem…
„Zhruba polovina má mít tři pruhy a polovina má být čtyřpruhová“ za mě celkem dobré, nač zbytečně betonovat/asfaltovat „parkoviště“ odstavného pruhu a „trávníček“ dělícího, když přeshraniční úseky stejně mívají nižší vytížení…
Hlavně aby to mělo MÚK a občas šanci legálně a bez zvýšeného rizika předjet pomalé vozidlo…
Jo a MÚK zdaleka nemusí mít rádiusy takové aby se tama dalo projet 80kou… obvykle by člověk raději odbočil klidně 20kou do pravého úhlu než aby jel o 5km dál a pak zase zpátky (jak je typicky na D2)…
úplná „třešnička na dortu“ je benzínka která samozřejmě má sjezd z dálnice, nicméne propojka na přilehlou „krajovku“ (dělky cca. 10m) je buďto přeoraná, zastavěná betonovými pražci nebo má „aspoň“ zamknutou závoru…
On ten jeden peruh na víc té přírodě až tak neuškodí , bezpečnosti a hlavně plynulosti dopravy už pomůže dost . Když je doprava plynula – pomáhá to přírodě .. tedy ušetřit neznamená lépe se míti .bohuzel prasarnu 2+1 vymysli i na 35 Turnov -jicin … A pro ty ze je to nepřekonatelný pruh pro zvěř .. jde to řešit umělým tubusem v délce x set metru a zasypat hlínou jako je to běžné u našich jižních sousedů .. a tím pomoci té zvířene
To uspořádání 2+1 bych samozřejmě akceptoval jen na místech kde třeba je se širším problém výkup pozemku, „uhnutí“ nějaké budově nebo třeba stavba na úbočí nějakého kopce kde každý metr navíc působí citelné komplikace… jinak 2+2. Ale bez „luxusního příslušenství“.
Pokud to nebude plnohodnotná dálnice, tak ať tam všude je rezeva. Taky by nebylo špatné mít dálniční propojení u Trenčína.
Za sebe tuhle stavbu nepodporuji – a to nejsem z Valašska a rozhodně nejsem příznivec pana Patrika.
Zaprvé jsou mnohem zásadnější stavby, jak v silniční (dálniční) síti, tak na železnici – nejdřív bych se zaměřil na ně…zejména na železnici…
Zadruhé bude třeba velkých stavebních zásahů – mostů, dlouhých tunelů, které navíc prochází přímo přes ještě jakž takž zachovalou přírodu Valašska. Aspoň někde by ta příroda mohla zůstat ještě vcelku neporušená.
Pojďme nejdřív postavit VRT, Otrokovice – Zlín, Brno – Přerov včetně uzlu Brno.
máme tady jen málo původních lesů. Skoro všecko to jsou nepůvodní smrky (kromě vrcholových partií hor). Ale zlepšuje sa to a kůrovec postupně monokultury ničí. Do budoucna náletovky a posléze duby/buky budou zase majorita.
Výsadba holin ovšem probíhá jinak.
No že to není úplně priorita je asi pravda, nicméně pořád to není argument proti stavbě jako takové, jen proti termínu či načasování.. ohledně zásahu do krajiny jako jo, ale zas když už se buduje dálnice do Fryštáku, tak kudy jinudy pokračovat?
Vždyť to je trasováno právě přímo do mezírky mezi dvěma CHKO. A oběma nyní vedou silnice první třídy, kterým má D49 odlehčit. Především pak I/55. Ty přírodo.
Díky snížení třídy komunikace ty požadavku na tunely a mosty citelně poklesnou. Pokud to nebude předražené, vypadá to jako záblesk rozumu v naší temnotě…
Kdybychom se brodili v penězích na dopr. infrastrukturu, tak se nad tím dá uvažovat…ale nám chybí peníze i na priority…viz VRT, Nemanice -Ševětín, Praha – Beroun, dálniční síť
Za sebe tuto stavbu podporuji, a to jsem z Vizovic. Tranzit přes město výrazně vzroste s dokončením D49, nebude-li okamžitě v zápětí vybudována tato trasa. V důsledku toho bude každý kamion křižovat hlavní přístupovou trasu k mateřské školce, a to navíc v místě s méně, než ideálními rozhledovými podmínkami. Před několika lety jsme ve městě měli během jendoho dne, dokonce v rozmezí několika málo hodin hned dvě dopravní nehody, jedna z nich se odehrála na této komunikaci, jen pár kroků od zmíněného místa a byla smrtelná. Další smrťáky fakt nepotřebujeme.
Jo, takže k vám chcete dálnici, ale dál se s přivedenou dopravou zatěžovat nechcete, ta ať si jde jinudy, jo?
Myslám, že jste nepochopil smysl mého příspěvku.
Tři pruhy jsou nedodělané nebezpečné zvěrstvo podobně jako tříkolové auto Mr. Beana! Auto má mít čtyři kola stejně jako silnice má mít vždy čtyři pruhy!
Vyjde to jen o málo levněji než pruhy čtyři ale je to nebezpečné a nepohodlné a totálně nesmyslně s šetří tam kde se nemá.
A proč jenom čtyři? Proč ne 8,12… Proč se to nepropojí s vedlejší trasou, vznikla by nádherná betonová placka! Naše děti přece pole, lesy… nebudou potřebovat, bude se jen jezdit.
Kolik mínusů, tolik pruhů. Musíme přece myslet dopředu.
A to jste ještě nenapsal, že železniční tratě by měly mít také minimálně 4 koleje (alespoň ty hlavní), což u nás nikde neexistuje a dlouho ani nebude.
já to vidím jako prostor na postavení 3+3 dálnice 😀 musíme myslet dopředu 😀
Ne, vyjde to o dost levněji než 4.
Vyjde to o něco málinko dráž, než klasický 2-pruh, který je nebezpečný, obzvláště na trasách, kde bude hodně kamionů a pak se špatně a nebezpečně předjíždí a hrozí čelní střety. Konečně se začaly 3-pruhy v ČR alespoň někde připravovat, zaplaťpanbuh za to. Nevím, kde jsi k tomu zvrácenému názoru přišel, zkušenosti možná tak z I/3 ne ? Tam 3-pruh samozřejmě v žádném případě nepatří.
Šetřit tam kde se nemá je skoro stejně naprd jako nešetřit tam kde je to zbytečné… takže jde rozhodně o konkrétní situaci. Pokud jde třeba o to že se v daném místě vzhledem k terénu další pruh nevejde (nebo jen za vysokou cenu) tak klidně třípruh, hlavně když budou směrem „nahoru“ dva pruhy.
Jel jste někdy v poslední době Buchlovky? Za mě celkem podařené…
Jenže tady nejde o ušetření. Tady jde o to, aby to prošlo přes EIA.
Mr. Bean neměl Reliant Robin, ale (čtyřkolové) Mini…