Místo červené zelená. DB mění vzhled všech rychlovlaků ICE, věří v nižší DPH
Vysokorychlostní jednotka ICE s novým zeleným polepem. Foto: DB
Je to jen kus pásky na celé karoserii, její barva ale změní poměrně výrazně vzhled rychlovlaků ICE, které využívají Deutsche
Ty Nemci maji ale problemy. My jezdime v motorakach z 50.let s vybledlou zluto-cervenou barvou a nic neresime. Tezka pohoda.
Oni pořídili Weglostop? Zvláště noc z 8. na 9. je výrazně elektricky obnovitelná: https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/08.09.2019/09.09.2019/
Větrné elektrárny dodávaly jen necelé 2 GW výkonu z instalovaného výkonu přes 56 GW
Weglostop je obdoba Atomstopu. Weglo je polsky uhlí a jak již čtenář jistě tuší, Weglostop má za úkol oddělit elektřinu neobnovitelného původu od elektřiny obnovitelného původu. A to i po smíchání elektřiny z různých zdrojů v rozvodné stanici a přenosové síti.
Drobná technická poznámka:
„očekává současně další nárůst cestujících.“
Nárůst POČTU cestujících – DB očekávají, že vzroste jejich počet, ne že dojde ke změně vzrůstu cestujících. 🙂
(Toto gramaticky chybné slovní spojení je bohužel používáno poměrně často.)
Jak to můžete vědět? Třeba se cestující nadmou pýchou nad zeleností zelený a hrdě povyrostou. Budou to novodobí nadlidi.
Když jsem si kupoval lístek, dával jsem bedlivý pozor, aby byl na zelený autobus. Takový autobus se pozná podle širokého zeleného pruhu kolem dokola, podle třikrát dražší sazby a podle naprosto tichého chodu. Ale stojí za to si připlatit. Na elektrobusy ekoteroristé nepodnikají pumové útoky. Naftou poháněné autobusy a kamiony už nejezdí dobře patnáct let. Poslední rok ale začaly vybuchovat i autobusy na plynový pohon. Čím víc mrtvých, tím lépe – s jejich počtem roste publicita.
Napsal Jiří Kulhánek, Cesta krve, 1996 ….
A já myslel, že jste kupoval lístky na Flixbus :).
Místo zelených proužků by měli uvažovat o zlevnění jízdenek 😀 Dokud bude jízda přes Německo předraženým ICE 3x dražší, než letadlo, asi málokoho nalákají a přesvědčí a výhodnosti vlaku :)…Ale jak znám německé „liberální“ politiky, tak se v rámci ekoterormánie půjde cestou restriktivní, tzn. danění leteckého paliva čí zákazu vnitrostátních letů, namísto aby se efektivním způsobem( např právě cenou) snažili lidi nalákat do ekologického vlaku.
Na to už existuje Evropská občanská iniciativa: https://eci.ec.europa.eu/008/public/#/initiative
Já už to podepsal.
Pro mentální bolševiky je vždy lepší podepsat omezení někoho jiného, než se snažit být lepší sám.
Asi tak nějak. Proč řešit problém, když to můžu zkazit jiným. Nikdo příčetný si cestu snad dobrovolně nezdraží.
A já zase podepisují to co napsal panelák.
Proč podepisovat Německou petici? Každej ať si staví bábovičky na svým písečku. Komise ICE a jeho cena nelíbí, nechť použije jiný druh dopravy.
Karel Jezbera : Ano, vy jste ten typický příslušník zelených neobolševiků 🙂 „Zákaz, zdanění, restrikce, to je naše tradice !!!“ Nemůžme být lepší než vy? No tak vás prostě zakážeme, nebo omezíme ….Podepsat takovou petici může jen mentální chudák a člověk, co se zasekl v minulém režimu.
Nebo člověk trpící důsledky konání jiných, který se chce jen bránit poškozování vlastního zdraví, vy škatulkáři. 😉
Nezdaněné letecké palivo ohrožuje jeho zdraví ? Jakpak prosím ? 😀 Nebo levné lety ohrožují jeho zdraví a zachrání ho jen drahý, ale zato vskutku úžasný a zeleným proužkem polepený ICE? 😀
Ve Španělsku na to jdou stejně chytře. Klasická last minute situace vlak 120 €, letenka 50 €, autobus 15 €. Takže po dálnicích jezdí vlaky autobusů, jaký je zájem (jeden spoj má třeba 3 vozy).
A přitom by správně měli dotovat ve vlacích jízdné, když jde o soupravy pořízené s dotací a jezdící na VRTkách postavených z dotací, aby se ty dotace využily!
Wow ! Tak tomu se u nás říká DŮKAZ KRUHEM !!!!
Jistě, pane ministře 😀
Pete: DB bude usilovat o zakázky v Ústeckém kraji. Proto pozvolna přizpůsobují barvu.😉
Ale zrovna v tomhle bych nebyl proti 😀
Ten ICE stojí tolik, protože je většinou slušně zaplněný, doporučuji zakoupit Sparscheine a někdy se projet 😉 Taky do provozu Fernverkehr, pokud jsem to správně pochopil, moc nedosypává 🙂
Bohužel vlaky platí velkou spotřební daň a příspěvek na OZE (vs. nulová sazba na letecké palivo)… A platby za dopravní cestu jsou v Německu taky hodně nepřátelské (vs. žádné/malé silniční mýto)…
DB neplatí ŽÁDNÝ příspěvek na OZE a navíc nižší Stromsteuer.
Nevíte jak to mají v Německu s drážní jednofázovou sítí 16,7 Hz? Někde jsem kdysi četl, že v zemích s tímto systémem měli buď motor-generátory z třífázové 50 Hz na jednofázovou 16 2/3 Hz (dnes asi nějaké AC/AC měniče na 16,7 Hz) a v jiných měli svoji vlastní síť jednofázových hydroelektráren (tipoval bych to na Švýcarsko a/nebo Rakousko). Bohužel už si nepamatuju, kde jsem to četl, ani kterých zemí se to přesně týkalo. V případě vlastní sítě by si ty silné řeči o stoprocentně obnovitelném původu trakční elektřiny byli schopni obhájit. Pokud ale v Německu berou proud z normální distribuce,… Číst vice »
Samozřejmě že DB berou elektřinu i z veřejné rozvodné sítě a nemají jen vlastní elektrárny. Přechod přes „Umformerwerky“ (střídače, prakticky motorgenerátory) je např. v atomové elektrárně Neckarwestheim nebo uhelné elektrárně Datteln IV.
V Německu je ale možné, aby si dopravce „koupil“ silovou elektřinu u jím vybraného obchodníka a DB zajišťuje jen distribuční část.
To u nás snad můžete taky, ne. Tedy jako přímo konkrétní elektrony vám fakt nikdo nedodá.
Nikoli, železniční dopravce v ČR si silovou elektřinu sám u obchodníka koupit nemůže – koupí ji za něj (od 1.1.2019) direktivně SŽDC od Amper Market a.s. (čili Bohemia Energy) a dodá mu ji na sběrač lokomotivy.
Přičemž do 31.12.2018 TE jednotně kupovaly pro všechny dopravce České dráhy. I s naším přispěním a tlakem došlo ke změně a zároveň se od 1.1.zavedl hybridní systém odúčtování trakční energie, což přispělo k narovnání cen mezi nákladními a osobními dopravci.
Nicméně s monopolem SŽDC na silovinu by taky bylo dobré něco udělat, když už si tu přihříváte polívčičku.
Tenhle plán tu byl – a padl.
proč asi padl?
Protože na to ještě není (narozdíl od elektroměrů, které už mají prakticky všude) takový tlak z EU (jakkoli se pan Sládek domnívá, že ten tlak pochází hlavně od něj). SŽDC si vždycky bude dělat, co bude chtít, pokud to nedostane jako politický úkol.
Aha. Já myslel že obecně každý zákazník si může vybrat dodavatele. Ale pravda, do zásuvky, do trakčního vedení asi ne.
A jak by si to jako vybírali, když na jedné tratí jezdí více dopravců? Infrastruktura je státu, spravována SŽDC, tak je taky logické, že správce infrastruktury bude vybírat i dodavatele elektrické energie. Nebo by se jako přepínalo mezi dodavateli, podle toho, kdo zrovna jede, to asi ne, že?
teoreticky by se mohl atrakce pojmout za distribuční soustavu a každá „mašina“ by měla svůj elektroměr. Silová y se paltila dodavateli pod smlouvou, distribuční část by se platila SŽDC jako distributorovi.
Tak to mělo být.
Ano takto by to teoreticky šlo, ale současný stav mi přijde lepší, jezdí se po síti SŽDC a je tedy lepší mít i jednoho dodavatele elektrické energie.
Každý monopol je špatně.
To už si nepamatujete jak v roce 2008 nakoupila SŽDC na tři roky dopředu elektřinu od ČEZu a poté, co se ukázalo, že si ji dopravci můžou koupit levněji ji od SŽDC neodebrali a dodnes se s ČEZem soudí? https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/cez-nema-narok-na-miliardu-od-szdc-za-neodebranou-elektrinu-40283686
To opravdu ne.
prostě by se to rozúčtovalo stejně jako mezi vás a souseda pokud máte různé dodavatele i když distributor má jenom jedny dráty. ten tam taky nepřepíná podle toho kdo z vás zrovna svítí, že jo.
Až na to, že libovolný obdchodník … može nabrať Bratislavčanom kýbl vody z Dunaje, iba nie tiej čehúňskej z Moravy. 😀
Zhruba 40 % vyrobené elektřiny v německu je z uhlí/zemního plyn. Dělit elektřinu ve vedení podle zdroje je jak cedit vodu z Dunaje podle přítoku.
Je to jen novodobé prodávaní odpustků.
Není to až zas tak nový nápad, zelený proužek pro propagaci „ekologie“ byl na některých ICE použit už před pár lety. Viz třeba https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7017-Prehled-vozidel-ICE/ , sekce o ICE 3.
To jako, když má projet pod drátem ICE DB, tak hned přepnou jako výhybku kabely, aby tam proudila zelená elektřina? Asi ne, né? Kašpaři.
Podle nadpisu to vyzní, že díky zeleným pruhům bude nižší DPH. 🙂
Jinak ani to kolo není 100% ekologické, na mazání řetězu se používá olej a když z něj ukápne do travičky, rozhodně to není ekologické, ale dá se to zanedbat, neboť jde o nula nula nic. Neekologičtější doprava je jedině pěší chůze. 🙂
Chodec leda nahej a naboso a pouze vegetarián. Páč i svíčková má svý dopady na životní prostředí a nemalý.
Samozřejmě, že to XY% jen marketing – rozhodně není technicky možné, aby se v danou chvíli vyrobilo a distribuovalo právě tolik elektrické energie z obnovitelných zdrojů, kolik Ökostromu zrovna spotřebují vlaky DB. K tomu používají DB krom napojení do veřejné sítě např. v atomové elektrárně Neckarwestheim i rezervovaný výkon v pěti uhelných elektrárnách (Mannheim, Schkopau, Datteln, Lünen, Kirchmoser). Drsnější pravda je ta, že v Německu jsou NAOPAK podniky typu DB osvobozeny od platby tzv. „OZE“-poplatků (cena pro „Haushalte“ je cca 0,3 EUR za kWh, pro „Nichthaushalte“ cca 0,15 EUR/kWh) a doprava má navíc sníženou sazbu daně (ermäßigter Satz für Strom,… Číst vice »
Samozřejmě, že jde o marketing. DB tvrdí, že pouze dálkové vlaky jezdí na „Ökostrom“. Jde o procentuální zastoupení v celkové spotřebě veškeré elektrické energie pro potřeby trakce DB. Vzhledem k tomu, že dálkové vlaky sežerou mým odhadem méně než 30% celkové spotřeby trakce DB, tak při distribuci mezi různé zdroje energie v Německu by se to tak +/- dalo říci. Tady je ale jiná věc, která je naprosto alarmující. Protože na každý 1 MW instalového výkonu v obnovitelných zdrojích musím mít zálohu 1 MW v klasických zdrojích (uhelná/jaderná) tak nevím, jak to Němci chtějí v tom roce 2035 zvládnout. To… Číst vice »
tady máme jednu takovou fantasmagorii … náklady na podporu jenž činí obnovitelnou energii dražší se přenesou do státního rozpočtu a tím se to vyřeší a podobně. Nicméně myšlenka budování sítě jen pro obnovitelné zdroje mi přijde inspirativní – holt kdo bude chtít bude svítit topit jezdit jen když zrovna svítí nebo fouká….
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nerozsirujte-dukovany-radi-cechum-sef-nemeckeho-greenpeace/r~8bd9cc82d30f11e9926e0cc47ab5f122/
Díky za odkaz na ten článek. O jeho „kvalitě“ svědčí již to, na jakém serveru byl uveřejněn. Ten borec z Greenpeace si vůbec neuvědomuje, že ČR má pro jadernou energtiku ideální podmínky. Těmi jsou silná zemská kůra a žulový/rulový masív na rozhodné části území (vulkanické západní Čechy vhodné nejsou), vlastní štěpný materiál, žádné moře, relativní dostatek vody na chlazení (i když tu také bojujeme poslední léta se suchem), podstatně lepší bezpečnostní situace než v Německu (jak ještě dlouho?), schopný personál a know-how (zatím, ale zhoršuje se to), kompetetní Úřad pro jadernou bezpečnost. V tomto kontextu je ČR nejméně rizikovou zemí… Číst vice »
Může tu někdo vysvětlit systém, kterým se určí, že je 100 % energie z OZ? Je to nezávislá elektrická síť, do které nejsou připojeny žádné elektrárny, které nevyrábí z OZ, nebo je stanoven poměr energie z OZ v síti a např. DB si připlatí ranec a prohlásí, že oni si zabírají energii z OZ, zatímco žárovka u Helmuta doma jede na uhlí?
To je takové malé marketingové zjednodušení. Spíš by měli napsat, že nakupují elektřinu pouze z OZE. V propojené rozvodné síti samozřejmě nemůžete zaručit „původ“ elektronů 🙂
„Původ elektronů“ garantovat lze: v sekundárním vinutí posledního transformátoru 🙂 .
Mezi primárem a sekundárem se elektrony nepřenášejí 🙂 🙂 🙂
To je vtipný, to mě nenapadlo! Takže střídavá lokomotiva si své elektrony stoprocentně recykluje. Putují z trafa přes elektroniku do motorů a zase zpátky! No vidíte, to by se určitě dalo taky marketingově využít!!! 🙂 A o magnetickém poli se zmiňovat nemusíme.To by cestující nepochopili (a nebo by to zneužili).
Na elektrony nepotřebujete ani transformátor. Elektron se při střídavé přenosové soustavě prakticky ze svého místa ani nehne.
třeba mají nějaký nový znění Norimberských zákonů, tentokrát na elektronby a někde je selektujou. Ty hdoný a vhodný do trakce a ty nevhodný… ty zpracuje třeba Agfa nebo BASF či Bayer (po staru Interessen-Gemeinschaft Farbenindustrie AG)
pro ekozblbla stačí hlásat líbivé fráze – cokoli více je pro tuto cílovou skupinu příliš složité
Nevím, ale to zbarvení se mi vážně nelíbí. Když už změnit nátěr vlaku, kde by měla být zelená, tak ať se to provede pořádně. Rychle si vzpomínám na bývalý lak italských rychlovlaků, stříbrno-zelený. Ten byl krásný, na rozdíl od toho nátěru.
A když už zelenou, tak bych spíše navrhoval přečalounit sedačky na zelenou barvu. Do druhé třídy vzhledem k použité imitaci dřeva by se zelená barva sedaček (odstín plus mínus limetkově zelená a nebo restaurační vagón WestBahnu) dost hodila.
Suma sumárum – je to zajímavě myšlený marketingový tah, ale mě by neoslovil.
mě se upřímně líbí. resp. Mě se to ne-nelíbí. Z vizuálního hlediska je to něco nového, zajímavého. A z hlediska marketingu to je určitě zajímavý krok. A je hodně lidí co si na tohle potrpí… a to speciálně v Německu…
zajimalo by mne, jak v Nemecku, ktere produkuje vetsinu elektricke energie spalovanim uhli (https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Germany#Electricity_production) dokazou tihle manazeri jezdit na 100% Ökostrom? mozna si koupili neco takoveho: http://www.nucleostop.de/Technik/technik.html jinak to asi nechapu…
1000% Ökostrom? To spíš bude 100% výpalné jako by jezdily na ekoelektriku. Že je nukleostop podvod je pod inteligencí ekoteroristů.
Jen mě trochu vrtá hlavou, měl jsem pocit, že v západní části Německa měla DB i vlastní elektrárny (uhelné) na snížený kmitočet. To už je stačily taky zrušit?
Podle odkazu se spalovaním uhlí produkuje 39,4 % elektrické energie, což není většina.
a z ktereho jineho zdroje produkuji vice nez 39.4% ?
Někde jsem viděl srovnání emisí CO2 různých dopravních prostředků, do nichž bylo zahrnuto i jízdní kolo a chůze – s nenulovými emisemi. Srovnání tvořili samozřejmě nějací petrolheadi. Že by řidič automobilu potřeboval za jízdy dýchat, bylo zanedbáno.
Ona ani ta jízda na kole nemá nulovou uhlíkovou stopu. Možná ještě tak na krátkou vzdálenost, po rovině a rychlostí do 15 km/h. Protože jakmile máte podat výkon a něco ujet v mírně zvlněném terénu rozumnou průměrnou rychlostí (tedy více než 20 km/h), tak potom musíte vydávat dlouhodobě výkon v úrovni min 2,5 W/kg. A abyste toho byli schopni, musíte již pořádně dýchat, takže vyplavíte velké množství CO2 a také se k tomu musíte pořádně najíst. Rostlinná a zejména živočišná výroba jsou velkými producenty skleníkových plynů. A kdo chce jezdit nějak víc na kole, tak to bez masa rozhodně (dlouhodobě)… Číst vice »
Jezdím na kole denně kolem 15 km a stravuji se masem cca 4x do týdně. Takhle to už mám asi šest let a žiju! A od doby co jsem začal jezdit na kole méně marodím, rozhodně nespotřebuji více jídla než ti, co se v vozí autem. Radši budu dělat něco pro své zdraví, než ničit životní prostředí a vozit si zadek v autě.
Já jsem neřekl, že nemá smysl jezdit na kole. Naopak má a také tak činím. Člověk může maso omezit, ale nemůže být úplný vegetarián. Dítě nemůže být vegetarián v žádném případě, jinak to má tragické důsledky pro vývoj mozku a pohybového aparátu. Jen jsem chtěl naznačit, že všechno není jen černé a bílé.
Ano jasně, v tom případě s Vámi souhlasím. Všechno se má dělat s mírou. 🙂
To je dobře, aspoň mám ty silnice volnější.
docela vam fandim, ale ja touto cestou jit nechci. Neni to pro kazdyho. vzhledem ku „uzavrenemu“ systemu (globus) je to ve finale jedno. Nic novyho do systemu nevnasime ani z nej nejak zasdne neodebiramaM jen uvolnujeme energii, ktera se davno pred lety do teto podoby (fosilnich paliv) ulozila. tj i teplota vlhkost atp jdou stejnym smerem nechapu, proc se kolem toho furt tolik keca.
Protože to už má a ještě bude mít dalekosáhlý vliv na život nejen člověka. On také není uhlík jako uhlík, poměrně důležitá je forma a její interakce. 🙂
Mě nejde úplně o systému, o cyklu uhlíku ani tak. Jízda na kole má více benefitů, člověk si při jízdě pročistí hlavu, procvičí se a má hned lepší náladu. Cyklistika je spojována s větší kvalitou života, s větší flexibilotou. A myslím, že méně masa se doopravdy rovná méně emisí, vždyť 80 % všech polí zabírá pěstování surovin pro dobytek. Vemte si, kdyby toto jídlo šlo přímo lidem, planeta by uživila mnohem více lidí. 😉 Jen logická úvaha.
Tak on to ten vlak prohrává hlavně při výrobě, přeci jen položit kilometry kabelů a vyrobit všechny díly je trochu náročnější než rám od kola 😉
Ovšem u vlaku to podělíte miliony najetých km a stovkami lidí. Na kole najedete typicky dejme tomu 20 000 km a jede na něm jedna osoba.
A většina lidí nejspíš najede ještě míň.
Ale jeden můj kolega (je mu 55 let) ujede na silničním kole ročně okolo 30.000 km. Denně to má do práce 2×40 km a pak ještě víkendové dlouhé vyjížďky s manželkou a v létě 3 týdenní rodinná dovolená stylem Tour de France 🙂 Auto má také – starou Audi 80, se kterou najede ročně max. 3000 km.
Teda toho obdivuju. to já měl naopak, v mládí, ujel jsemročně na kolem kolem 3.000km a autem kolem 95.000km. Teď v poslední dobšě to aleomezuju.. to kolo.