Místo aut festival. Amsterdam uzavře městský okruh, zaplní ho čtvrt milionu lidí
Městský okruh v Amsterdamu. Foto: amsterdam.nl

Pro město jde o premiéru v tak zásadním omezení automobilové dopravy.
Pro město jde o premiéru v tak zásadním omezení automobilové dopravy.
„Nizozemsko patří k zemím, které se už dříve rozhodly omezit prostor pro individuální automobilovou dopravu ve prospěch pěší či cyklistické dopravy. “
To je totální přepisování historie. Nizozemí začalo stavět cyklostezky, protože měli tolik peněz ze zemního plynu, že je nedokázali utratit za dálnice a obchvaty. Drasticky rozšiřovali infrastrukturu pro VŠECHNY módy dopravy SOUČASNĚ.
Nejlepší jsou tihle anonymní strejdové, co si nejen ve svém nicku pletou písmeno G a J, ale hlavně šíří totální bludy.
těch zdrojů k cykloboomu v NL najdete milion
https://www.bbc.com/news/magazine-23587916
The Dutch faith in the reliability and sustainability of the motor vehicle was also shaken by the Middle East oil crisis of 1973, when oil-producing countries stopped exports to the US and Western Europe.
These twin pressures helped to persuade the Dutch government to invest in improved cycling infrastructure and Dutch urban planners started to diverge from the car-centric road-building policies being pursued throughout the urbanising West.
JJ, ono se v Nizozemí opravdu jezdí autem relativně příjemně. Což ale není dáno tím, že by jim dávali přednost za každou cenu jako jinde.
Naopak je to dáno především tím, že se nebojej auta omezit tam, kde je to potřeba, aby většina lidí snadno mohla většinu cest jet jinak, efektivněji a tím pádem maj sice pro auta v ulicích míň místa, ale tím, že netlačej do aut lidi, kteří je pro danou cestu nepotřebujou a nechtěj, maj najednou v provozu i míň aut a prostoru na každý auto na cestě je tak víc…
Poznamenam, ze Swapfiets fungujou trochu jinak, nez sdilena kola, jak je zname. V podstate je to neco jako operativni leasing na kola. Platite mesicni tarif podle hodnoty kola a firma se stara o servis, pujci vam v pripade potreby nahradni, atd. Skvela sluzba pro lidi, jejichz potreby se meni, chtej si vyzkouset vic druhu/modelu kol, potrebuji spolehlivy stroj a nechtej se strat o servis, atd.
Bohuzel u nas neni, soustredej se mista se slusnou cykloinfrastrukturou.
V Praze je ideální k pořádání takové akce ta část MO mezi Balabenkou, Malešicemi a Lanovým mostem…
Jen pro ty méně chápavé. Praha v tomto úseku žádný okruh nemá…
Ale má, jen nemá charakter dálnice
U nás v Praze nezvládneme uzavřít Smetanovo nábřeží ani na víkend.
Skvělé, kdy k tomu najdeme odvahu v Praze. To by byla krása vrátit veřejný prostor ma Jižní spojce nebo Štěrboholský radiále lidem.
v tom amsterdamu jde tenhle uzavreny kus celkem rozumne objet.
jak budete objizdet jizni spojku nebo sterboholskou?
krom toho – znáte, kromě pár pomatenců, někoho, kdy by chtěl pěšky korzovat po štěrboholské / po spojce?
Georg takhle trollí vždycky
Tak s tím objížděním by to žádný problém nebyl ty možnosti existují a záleží odkud a kam.Např. Českobrodská, Půmyslová, Černokostelecká nebo Švehlova, Pod Táborem, Úvalská, Na padesátém, Práčská , Záběhlická, U plynárny…….
Ale taky mě nenapadá k čemu by někomu bylo procházet se po Štěrboholské nebo po Jižní spojce přes lanový most.
Vrátit lidem veřejný prostor? Ony to nejsou veřejné komunikace? A kdo je používá jiný než lidé? Roboti? Pokud jsou veřejné a používají je lidé není třeba nikomu nic vracet.
A lidi tam snad mohou jít na procházku, jet na kole? Zaplatili si výstavbu něčeho, co slouží ve městě menšině. Až bude infrastruktura patřit všem, tak nebude problém a o to se snaží v Holandsku
V pořádku. Kolony aut jsou pouze uměle vytvořený problém, který se aktuálně řeší výstavbou silnic za miliardy, které však kolony ještě zvětšují.
Lze si povšimnout, že zavřená část okruhu má hned 2-3 kapacitní objízdné trasy. V Praze je oproti tomu kapacitních objízdných tras cca 0.
asi platíte málo na daních.
Takové experimenty mám rád. Ono se totiž kolikrát zjistí, že vlastně žádná apokalypsa nenastane 🙂
Protože lidé v očekávání komplikací přesunou svoje cesty na jiný den.
😯
🚗🙅♂️🚶🚶🚶