Místo aut festival. Amsterdam uzavře městský okruh, zaplní ho čtvrt milionu lidí

Městský okruh v Amsterdamu. Foto: amsterdam.nlMěstský okruh v Amsterdamu. Foto: amsterdam.nl

Pro město jde o premiéru v tak zásadním omezení automobilové dopravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gouda

„Nizozemsko patří k zemím, které se už dříve rozhodly omezit prostor pro individuální automobilovou dopravu ve prospěch pěší či cyklistické dopravy. “
To je totální přepisování historie. Nizozemí začalo stavět cyklostezky, protože měli tolik peněz ze zemního plynu, že je nedokázali utratit za dálnice a obchvaty. Drasticky rozšiřovali infrastrukturu pro VŠECHNY módy dopravy SOUČASNĚ.

Jakub P

JJ, ono se v Nizozemí opravdu jezdí autem relativně příjemně. Což ale není dáno tím, že by jim dávali přednost za každou cenu jako jinde.
Naopak je to dáno především tím, že se nebojej auta omezit tam, kde je to potřeba, aby většina lidí snadno mohla většinu cest jet jinak, efektivněji a tím pádem maj sice pro auta v ulicích míň místa, ale tím, že netlačej do aut lidi, kteří je pro danou cestu nepotřebujou a nechtěj, maj najednou v provozu i míň aut a prostoru na každý auto na cestě je tak víc…

Jakub P

Poznamenam, ze Swapfiets fungujou trochu jinak, nez sdilena kola, jak je zname. V podstate je to neco jako operativni leasing na kola. Platite mesicni tarif podle hodnoty kola a firma se stara o servis, pujci vam v pripade potreby nahradni, atd. Skvela sluzba pro lidi, jejichz potreby se meni, chtej si vyzkouset vic druhu/modelu kol, potrebuji spolehlivy stroj a nechtej se strat o servis, atd.
Bohuzel u nas neni, soustredej se mista se slusnou cykloinfrastrukturou.

Dálnice

V Praze je ideální k pořádání takové akce ta část MO mezi Balabenkou, Malešicemi a Lanovým mostem…

Dálnice

Jen pro ty méně chápavé. Praha v tomto úseku žádný okruh nemá…

Pat

Ale má, jen nemá charakter dálnice

Ondra

U nás v Praze nezvládneme uzavřít Smetanovo nábřeží ani na víkend.

Georg

Skvělé, kdy k tomu najdeme odvahu v Praze. To by byla krása vrátit veřejný prostor ma Jižní spojce nebo Štěrboholský radiále lidem.

Air Traveller

v tom amsterdamu jde tenhle uzavreny kus celkem rozumne objet.

jak budete objizdet jizni spojku nebo sterboholskou?

krom toho – znáte, kromě pár pomatenců, někoho, kdy by chtěl pěšky korzovat po štěrboholské / po spojce?

Zvol

Georg takhle trollí vždycky

Aquinas

Tak s tím objížděním by to žádný problém nebyl ty možnosti existují a záleží odkud a kam.Např. Českobrodská, Půmyslová, Černokostelecká nebo Švehlova, Pod Táborem, Úvalská, Na padesátém, Práčská , Záběhlická, U plynárny…….
Ale taky mě nenapadá k čemu by někomu bylo procházet se po Štěrboholské nebo po Jižní spojce přes lanový most.

Aquinas

Vrátit lidem veřejný prostor? Ony to nejsou veřejné komunikace? A kdo je používá jiný než lidé? Roboti? Pokud jsou veřejné a používají je lidé není třeba nikomu nic vracet.

Georg

A lidi tam snad mohou jít na procházku, jet na kole? Zaplatili si výstavbu něčeho, co slouží ve městě menšině. Až bude infrastruktura patřit všem, tak nebude problém a o to se snaží v Holandsku

Radoslav

V pořádku. Kolony aut jsou pouze uměle vytvořený problém, který se aktuálně řeší výstavbou silnic za miliardy, které však kolony ještě zvětšují.

PavelX

Lze si povšimnout, že zavřená část okruhu má hned 2-3 kapacitní objízdné trasy. V Praze je oproti tomu kapacitních objízdných tras cca 0.

PetrH

asi platíte málo na daních.

Pražec

Takové experimenty mám rád. Ono se totiž kolikrát zjistí, že vlastně žádná apokalypsa nenastane 🙂

L.

Protože lidé v očekávání komplikací přesunou svoje cesty na jiný den.

EmojiMan

😯
🚗🙅‍♂️🚶🚶🚶