Místo aut festival. Amsterdam uzavře městský okruh, zaplní ho čtvrt milionu lidí
Městský okruh v Amsterdamu. Foto: amsterdam.nl

Pro město jde o premiéru v tak zásadním omezení automobilové dopravy.
Pro město jde o premiéru v tak zásadním omezení automobilové dopravy.
„Nizozemsko patří k zemím, které se už dříve rozhodly omezit prostor pro individuální automobilovou dopravu ve prospěch pěší či cyklistické dopravy. “
To je totální přepisování historie. Nizozemí začalo stavět cyklostezky, protože měli tolik peněz ze zemního plynu, že je nedokázali utratit za dálnice a obchvaty. Drasticky rozšiřovali infrastrukturu pro VŠECHNY módy dopravy SOUČASNĚ.
Nejlepší jsou tihle anonymní strejdové, co si nejen ve svém nicku pletou písmeno G a J, ale hlavně šíří totální bludy.
těch zdrojů k cykloboomu v NL najdete milion
https://www.bbc.com/news/magazine-23587916
The Dutch faith in the reliability and sustainability of the motor vehicle was also shaken by the Middle East oil crisis of 1973, when oil-producing countries stopped exports to the US and Western Europe.
These twin pressures helped to persuade the Dutch government to invest in improved cycling infrastructure and Dutch urban planners started to diverge from the car-centric road-building policies being pursued throughout the urbanising West.
JJ, ono se v Nizozemí opravdu jezdí autem relativně příjemně. Což ale není dáno tím, že by jim dávali přednost za každou cenu jako jinde.
Naopak je to dáno především tím, že se nebojej auta omezit tam, kde je to potřeba, aby většina lidí snadno mohla většinu cest jet jinak, efektivněji a tím pádem maj sice pro auta v ulicích míň místa, ale tím, že netlačej do aut lidi, kteří je pro danou cestu nepotřebujou a nechtěj, maj najednou v provozu i míň aut a prostoru na každý auto na cestě je tak víc…
Poznamenam, ze Swapfiets fungujou trochu jinak, nez sdilena kola, jak je zname. V podstate je to neco jako operativni leasing na kola. Platite mesicni tarif podle hodnoty kola a firma se stara o servis, pujci vam v pripade potreby nahradni, atd. Skvela sluzba pro lidi, jejichz potreby se meni, chtej si vyzkouset vic druhu/modelu kol, potrebuji spolehlivy stroj a nechtej se strat o servis, atd.
Bohuzel u nas neni, soustredej se mista se slusnou cykloinfrastrukturou.
V Praze je ideální k pořádání takové akce ta část MO mezi Balabenkou, Malešicemi a Lanovým mostem…
Jen pro ty méně chápavé. Praha v tomto úseku žádný okruh nemá…
Ale má, jen nemá charakter dálnice
A kudy vede ve vasem alternativnim vesmiru Mestsky okruh mezi Balabenkou a Lanovym mostem? (Liberecka, Kbelska a Prumyslova to opravdou nejsou).
Se mi vždycky líbí, když blb musí upozorňovat na to, že je vtipný a ještě ostatní arogantně označí za ty „méně chápavé“.
U nás v Praze nezvládneme uzavřít Smetanovo nábřeží ani na víkend.
Skvělé, kdy k tomu najdeme odvahu v Praze. To by byla krása vrátit veřejný prostor ma Jižní spojce nebo Štěrboholský radiále lidem.
v tom amsterdamu jde tenhle uzavreny kus celkem rozumne objet.
jak budete objizdet jizni spojku nebo sterboholskou?
krom toho – znáte, kromě pár pomatenců, někoho, kdy by chtěl pěšky korzovat po štěrboholské / po spojce?
Georg takhle trollí vždycky
Tak s tím objížděním by to žádný problém nebyl ty možnosti existují a záleží odkud a kam.Např. Českobrodská, Půmyslová, Černokostelecká nebo Švehlova, Pod Táborem, Úvalská, Na padesátém, Práčská , Záběhlická, U plynárny…….
Ale taky mě nenapadá k čemu by někomu bylo procházet se po Štěrboholské nebo po Jižní spojce přes lanový most.
to zrovna moc objizdne trssy pro spojku a sterboholskou nejsou.
to je asi jako tvrdit, ze zavrem koridor mezi prahou a berounem a objizdna trasa bude trat pres rusnou.
Ale jsou. V případě jakékoliv uzávěry je většina řidičů ráda za jakoukoliv objízdnou trasu bez ohledu na to jestli vede po rozbité polní cestě nebo jestli je použití trasy nekomfortní protože 50, křižovatky, semafory, chodci, MHD. Ale existuje i druhá možnost. Postavit se s vozidlem před značení které oznamuje uzávěru a čekat, čekat a čekat do doby než tu značku někdo odveze a dojde ke zprůjezdnění 🙂
aha, vy nejste prazak a myslite si, ze spojka a sterboholska jsou tretirade silnice kdesi na kraji mesta.
to vas omlouva.
Omyl vážený pane, jsem pražák křtěný Vltavou (kolik lidí žijících dnes v Praze tohle může říct ?) . Ta místa znám jako své boty stejně jako vím jak si poradit pokud by bylo třeba z nějakého důvodu okruh objet. V tom to bude. Protože jsem pražák nemám problém s městským provozem jaký tam panuje.
Vrátit lidem veřejný prostor? Ony to nejsou veřejné komunikace? A kdo je používá jiný než lidé? Roboti? Pokud jsou veřejné a používají je lidé není třeba nikomu nic vracet.
A lidi tam snad mohou jít na procházku, jet na kole? Zaplatili si výstavbu něčeho, co slouží ve městě menšině. Až bude infrastruktura patřit všem, tak nebude problém a o to se snaží v Holandsku
„Až bude infrastruktura patřit všem“
Tak já Vám něco povím. Až Vám vyhoří byt nebo budete potřebovat, aby pro Vás dojela sanitka budete rád, že ta infrastruktura existuje. Ano, tahle infrastruktura patří všem a rozdíl je jen v tom, že někdo jí holt používá více a jiný méně. Na procházku si jděte někam do parku kam je omezen vjezd motorovým vozidlům jejichž řidiči by taky mohli lamenotvat jako Vy, že chtějí tam mít přístup protože veřejný prostor.
Jasně, protože než jsme měli Blanku, Jižní spojku, magistrálu a další dálnice ve městě, nemohli sanitky a hasičská auta Prahou vůbec jezdit.
Ani bych se nedivil, kdyby dojezd byl dnes kvůli ulicím ucpaným auty i přes tyhle městské dálnice, než kdyby dnešní sanitky a požární auta jezdila původními ulicemi, ale neucpanými auty.
Jasně. Jenže ulice neucpané auty je tak akorát zbožné přání. A víte co? Já když potřeboval ozvézt do nemocnice tak to sanitkou nešlo. Nebyl benzín. No a tak naši museli shánět někoho kdo měl tehdy auto a kdo mě tam odveze. Dobrý, co?
Ty ulice jsou ucpané auty právě proto, že se ve městě staví další a další dálnice, místo aby se naopak individuální automobilová doprava zpoplatnila.
Není, v řadě měst to dokázali. A jedním z hlavních způsobů, jak to udělat, je udělat prostorově efektivnější alternativy dostatečně lákavé. Naopak dělat cestování po městě autem ještě lákavější na úkor ostatních způsobů dopravy k tomu nevede.
Auta vylučují přítomnost všech ostatních, kteří v autě nesedí. Většina v autě nesedí.
Naprosta vetsina lidi spotrebovava zbozi (jidlo, obleceni, elektroniku), kterou jim do obchodu, vydejnich boxu nebo rovnou domu dovezou auta po silnici. Teda jeste presneji, dovezou jim to jini lide v autech. Pokud zijete jen o destove vode a korinkach a oblekate se do obleceni z listi a lykove kury, tak jste velka vyjimka.
Naprostý nesmysl. Jsem na tomto světě už dost dlouho a zatím jsem si nevšiml, že by byl v soužití chodců a řidičů ve městech nějaký extra problém. Jen je nutné, aby se příslušníci obou skupin chovali jak mají, aby k sobě byli ohleduplní a aby nevolali jen po svých právech, ale také plnili své povinnosti.
Příklad který to Vaše tvrzení vyvrací: Peší zóny existují
Pěší zóny jsou takový hezký příklad – jmenuje se to pěší zóna, ale ve skutečnosti je to místo, kde mají auta i chodci stejná práva. Pojmenované je to jako extrém, ale v realitě je to střed. Kolik je reálně pěších zón, kam opravdu žádná automobilová doprava s výjimkou IZS nesmí?
Že jste si problémů nevšiml je tím, že jste si na ně zvykl a už je nevnímáte.
Problémů v dopravě je spousta, ale často je to tím jak idiotsky je provedeno dopravní značení. Někde to umí, ale někde je provedeno většinou špatně, ještě hůře a nebo raději vůbec.
Když už jsme u toho dopravního značení vysvětlete mi jedno. To je takový problém před místo kde je přechod pro chodce načmáraný na zemi umístit i svislou dopravní značku která má možnost řidiče zejména za snížené viditelnosti o přechodu informovat na velkou vzdálenost? Když někdo není schopný obnovit rozježděním zašné VZ a není tam svislé přechod jakoby nebyl.
Takže prosím netvrďte, že si problémů nevšímám. Opak je pravdou a mé příspěvky toho jsou často důkazem kdy se na konkrétní problémy snažím upozorňovat viz třeba diskuse k článku
https://zdopravy.cz/skola-do-ktere-vetsina-deti-chodi-pesky-ale-presto-ma-problem-s-dopravou-vyresit-to-maji-upravy-okoli-248365/?comments=1#comments
To, že si všímáte problémů, které dopadají přímo na vás, neznamená, že si všímáte i problémů, které trápí ostatní.
Upozorňování na problémy s dopravním značením v diskusi na zájmovém webu má asi tak stejný význam, jako upozorňovat na ně na lampárně. Smysl by to mělo, kdybyste upozornil správce komunikace.
Tady máte důkaz. Neříkám, že tam to značení je otočené ještě dnes, ale …Kdo by nechápal jak ho mohlo napadnout vyjet z benzínky do protisměru tak třeba proto, že na tu benzínku je možný vjezd i z komunikace souběžné.
https://hradecka.drbna.cz/zpravy/doprava/22012-svedek-zachytil-osudovou-chybu-ridice-ktery-vjel-u-ulibic-do-protismeru.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1500600&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
https://mapy.com/cs/letecka?pid=79068122&newest=1&yaw=2.546&fov=0.330&pitch=0.039&x=15.4084231&y=50.4342294&z=18&ovl=1%2C8
Nemyslíte si doufám, že ta značka na „streetview“, které jste odkázal, je otočená, že ne?
Ad „Kolik je reálně pěších zón, kam opravdu žádná automobilová doprava s výjimkou IZS nesmí?“ – Myslíte oddělenou dopravní infrastrukturu pro chodce, takže třeba chodníky nebo stezky pro pěší? Těch máme spoustu. Nejspíš máte jeden přímo u domu, že jste si ho „nevšiml je tím, že jste si na ně zvykl a už je nevnímáte.“
A proč se zastavovat jen u toho? Navrhuji vrátit lidem veřejný prostor ještě vedle na Zahradním městě v kolejišti, na Ruzyni uspořádat na ranveji přes celé prázdniny sousedské slavnosti a z plavební komory na Smíchově udělat plovárnu!
A co metro? Taky by to chtělo uzavřít pro vlaky a otevřít pro pěší a hlavně pro cyklisty.
Pěší a cyklisti do metra můžou.
Ano ve voze metra. Stejně jako může pěší i cyklista na Jižní spojku. V autě nebo autobuse.
Cyklista do autobusu nesmí
Do MHD ne, ale třeba do některého dálkového ano, stejně tak můžou jet tím autem Chtěl jsem ukázat na dokonalou nesmyslnost příspěvku p. Jirsáka
Jenom jsem navázal na dokonalou nesmyslnost příspěvku Michala.
Cyklista na kole nesmi, ani na koleckovych bruslich nebo na kolobezce, skateboardu. Opakovane to hlasi kdyz si to nekdo nahodou dovoli. A uz nikdo nesmi do tunelu metra, to pak cele metro zastavi. Pritom ja bych se rad tim tunelem prosel, klidne pravidelne. Byl bych v praci celkem rychle a ekologicky. Je to diskriminace.
Na Jižní spojce? Tam ale předtím nic nestálo, pokud si to pamatuji. Tak co chcete vracet.
Je prsvda, ze verejneho prostoru pro lidi bez aut je strasne malo. Kdyz jdu nekam pesky, tak lidi prepadavaji z chodniku. Na cyklostezkach je narvano tak, ze tam hromadne bouraji. A v parku si nemam ani kam sednout, kdyz uz se mi tam podari dostat temi precpanymi chodniky…
Nevím, jestli je to snaha o ironii nebo ne.
Každopádně takové situace se opravdu dějí. Například na mostě Legií, Václavském náměstí, cyklostezce v Karlíně, Smetanově nábřeží nebo náplavce na Výtoni. Často je tam problém se vyhnout a třeba na tom mostě legií občas jdu i po kraji silnice, protože aut tam jezdí tak 5x méně než kolik lidí chodí po úzkém chodníku.
Tam dávno měl být úplný zákaz aut a most měl být režimu, v jakém bude Dvorecký most.
V pořádku. Kolony aut jsou pouze uměle vytvořený problém, který se aktuálně řeší výstavbou silnic za miliardy, které však kolony ještě zvětšují.
Přesně, města jsou ucpaná auty a někteří idioti chtějí stavět další silnice aby těch aut jezdilo ještě víc. To nevymyslíš.
Lze si povšimnout, že zavřená část okruhu má hned 2-3 kapacitní objízdné trasy. V Praze je oproti tomu kapacitních objízdných tras cca 0.
asi platíte málo na daních.
Takové experimenty mám rád. Ono se totiž kolikrát zjistí, že vlastně žádná apokalypsa nenastane 🙂
Protože lidé v očekávání komplikací přesunou svoje cesty na jiný den.