Místo 287 míst o polovinu sedaček více. Lion Air má první A330neo, poslouží poutníkům do Mekky

A330-900 v barvách Lion Air. Foto: AirbusA330-900 v barvách Lion Air. Foto: Airbus

Indonéská letecká společnost Lion Air převzala první Airbus A330-900. Stala se tak prvním provozovatelem letadel A330neo v Asii a současně

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Průměrný Indonésan se svými mírami a vahou příliš neliší např. od Vietnamců, čili má zhruba 165 cm a 55 kg, tudíž si tamější aerolinky mohou dovolit takové zvýšení počtu sedadel. Evropské, a obzvláště české pasažéry by takto natěsnané nejspíš vozit nešlo.

thegrid

Vybavilo se mi video s Indy visícími z přeplněného vlaku. Při tom počtu míst bude asi i druhá (vyhlídková) řada v kokpitu za piloty.

Michal A.

Docela mne překvapuje, že se pro mnohoaerolinií je A380 méně rentabilní než např. A330neo. Vždyť pokud by A380 udělali takto sardinkojidní, tak bude mít dvojnásobnou kapacitu oproti A330neo. To znamená na sedadlo (cestujícího) stejné náklady na palivo, podobné na údržbu. Oproti tomu budou nižší náklady (rozpočítané na sedadlo) na palubní personál, letištní poplatky. Nebo jak lze vysvětlit to, že se vyplatí udělat takto sardinkojidní A330 a ne stejně rozloženou A380?

Prngr

A380 fandím, ale asi není tak silná poptávka od sardinkoidních aerolinek a na sedačku je to dražší, jak moderní dvoumotoráky …
Myslel jsem, že zahuštěným vzduchem a přeplněnými letišti se A380 prosadí, ale ta stopka je asi trvalé

Honza D.

Moje řeč, jsou linky kde je interval skoro jako v MHD a jeden velký sardinkovač typu A380 je schopen pobrat kapacitu až čtyř A320/B737. Ovšem A330/350 nebo B777/787 s lehce nadpoloviční kapacitou asi budou vycházet provozně levněji. Ale možná až vyrobi dostatečně silné motory, v Toulouse vytáhnou z archivu plány A380 a přemalují je na dvoumotorák. 🙂

Jen tak

pouziti long haul letadel na kratke linky je dost … problematicka zalezitost.

letadla (nejen dopravni) maji dve hlavni kriteria, podle kterych se posuzuje jejich stav, udrzba a hlavne zivotnost – hodiny a cykly. hodiny jsou jasne, cyklem se mysli jeden let (zjednodusene).

letadla se navrhuji na urcity provozni rezim – zkednodusene , pocita se s urcitou primernou delkou letu .

shorthauly maji tento pomer zcela jiny, nez longhauly. a letat s A380 nejake shorthauly (jak navrhujete) je (nejen) kvuli tomuto dost nehospodarne.

Juraj

To síce áno, ale historicky to nikomu nebránilo – v Japonsku sa bežne používajú 777 v domestic konfigurácii a donedávna túto rolu plnili 747. Na mnohých krátkych linkách, kde je obmedzená kapacita trasy alebo slotov, ešte widebody dlho uvidíme. Len to už asi nebudú štvormotoráky.

Jen tak

japonsko byl dost specificky pripad. jim nic jineho nezbyvalo.

Y.K.

A380 přehuštěným letištím nijak moc nepomáhá, hlavně co se týče dráhové kapacity, protože jako Superheavy kategore vyžaduje o cca o 2/3 až dvojnásobek větší rozestupy. To by tam musely létat v podstatě jen A380, což není typický provoz na letištích, snad s výjimkou Dubaje.

dvojiteF

Zabudol si že A330 má narozdiel od A380 iba dva motory, lacnejšie poplatky, menej náročné na posádku a môže pristáť a byť obslúžené na väčšine medzinárodných letísk. A to som ešte kopu toho vynechal..

Jen tak

jenze … proboem neni v kapacite…

a380 sice udelas pro 800 lidi (+/-), ale pak hlavne musis tech 800 lidi nekde sehnat.

tady soudruzi nacpali 400 lidi do letadla, ktery ma polovicni cenu, pokovicni naklady a polovicni spotrebu.

co je ekonomicky vyhodnejsi si spocitas urcite i bez pocitadla 🙂

Prngr

Předpokládám, že Delta tam má i business.
Sedačky samozřejmě mohou být extrémně tenké – ale zajímala by mě rozteč sedaček … nebo jestli tam vmáčknou celou řadu navíc?

Dalibor

ještě že do mekky nelítám… sardinkolet.. jen zalít olejem a zážitek by byl zcela autentický.

AAA

Allah to tak chtěl

Jen tak

roztec je stejna, jako u konkurence.

hlavni “zisk” je v tom, ze to nema C a W a v economy to ma 3-3-3, zatimco u normalnich spolecnosti je to 2-4-2