regio-vlak

Místní se dál brání návratu trolejbusů na Hanspaulku. V odvolání bojují i proti „úbytku kyslíku“

Původní trolejbusové stožáry na pražské Hanspaulce a autobus Škoda 706 RTO. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýPůvodní trolejbusové stožáry na pražské Hanspaulce a autobus Škoda 706 RTO. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Bezemisní a tišší provoz trolejbusů místní nepřesvědčil.

Odebírat
Upozornit na
guest
72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Tichavský

Někteří obyvatelé si nezaslouží žít ve městě a měli by se odstěhovat někam do divočiny, kde budou mít vždycky svůj klid narušený pouze tou divokou přírodou (na kterou si ale nebudou mít komu stěžovat) a nebudou muset brát ohledy na potřeby tisíců lidí v jejich okolí.

Zbyněk19

pokud dnes může někdo proti čemukoli protestovat, tak prostě protestuje. Spolku Fišerka už kyslík zřejmě došel… 🙂

Richard

Spolek Fišerka založili návštěvníci baru Fišerka…..

Petr

My bychom rozhodně uvítali trolejbusy – několikanásobně levnější a výrazně efektivnější řešení, které by zajistilo obslužnost celého sídliště Bohnic a propojení na Kobylisy. Tramvaj, kterou prosazují politici, by vyžadovala přebudování všech křižovatek, což by znamenalo 2 roky kolabující dopravy, a stejně by obsloužila jen okraj sídliště. Ovšem zatím to není na pořadu dne.

Milioi

Srovnání s tramvají v Bohnicích je docela mimo. Tramvaj do Bohnic se bude stavět i jako součást většího napojení přes Vltavu na Suchdol a do Podbaby.

lvy

Já mám obavu, že tam některým ten kyslík již dávno beznadějně došel a tohle jsou následky.

Lukáš Novák

To je tak, když se pár lidí, v čele s místními členy TOPky, umane a jede si NIMBY. zajímavé, že automobilový provoz a parkování na chodnících jim v dané lokalitě nevadí 🙂

AFO

V rámci ochrany „urbanistické kompozice“ by spíš mohli v ulici Na Pískách zatrhnout to tolerované parkování aut na chodníku…

Happy

Od 4 do 6 ráno nasazovat do kopců Škodu 21ab. Ten ryk tohohle stroje je nepopsatelný. Teď vážně. Musí se změnit zákony, protože tohle je neudržitelné, aby kdejaký psychopat měl právo cokoliv kdekoliv blokovat. V HDP nedosahujem ani na nejchudší stát USA, ale budem tu diskutovat s kdejakým hlupákem.

Václav Pašek

Já chápu, že se jim nelíbí dráty, zvlášť ty trolejbusové umí vytvořit dost hustou pavučinu, ale jejich argumentace je vážně směšná a na úrovni mateřské školy. Tím se nikdo seriózně zabývat nebude.

Jindra CV

Možná by pomohlo v oblasti otevřít nové 2-3 lékárny, neboť jak čtu je tam velký nedostatek léků na demenci.

Vojta

Tohle je přesně ta mentalita, která nám brání se posouvat dál. Ano, tady jde o hloupý trolejbusy v uvozovkách, ale, když půjdeme dál, zjistíme, že u nás se bojuje proti všemu a kdekoliv. To ani kolikrát není NIMBY, ale BANANA (Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anyone).

Bobek

To akorát na domácím dvorku víc vidíme i tyhle části řízení.

michalspina

nojono, ghetto bohatých dělá problémy )

automatic

stejně tak Troja- autobusy nevadí, trolejbus je zlo!

Hafan

To jsou fakt lobotomové todleto… Těžko už se mi rozpoznává, jestli to s kecy jako kyslíkem, kolapsem apod. myslí vážně a jsou tak neuvěřitelně hloupí, nebo jen hledali v nóbl restauraci u vína co nejblbější jakékoli argumenty, aby natáhli text a třeba se to kvůli nějaké úplné kravině zvládlo shodit. Zvláštní je vidět ten rozdíl, lidé na sídlištích nebo větších obytných celcích si nijak zásadně na podobné věci nestěžují, jsou často rádi, že se něco hýbe, kverulování do staveb se skoro neděje. A proti tomu domkaři a vilkaři, do všeho hromada řečí, nikdo jim nesmí ani zastavit před barákem, protože… Číst vice »

Kubrt

Aha, to by člověk neřekl, že na sídlišti Bohnice bydlí vilkaři.
Mě by spíš než sociální kádrování zajímalo, kolik lidí reprezentuje spolek Fišerka a pan Koranda, kolik obyvatel oblasti s tímto postojem souhlasí.

automatic

bohužel se obavám že s ním souhlasí většina obyvatel oblasti. Stejně jako v Troji nebo v Bohnicích. Česko se řítí do záhuby. A fakt mě mrzí jakou mentalitu tady lidé mají.

Hafan

Samozřejmě to neplatí absolutně, ale ten trend výskytu podobného chování v závislosti na typu zástavby je tam dost jednoznačně vidět. Potvrdí vám to ze zkušeností spousta zhotovitelů infrastrukturních staveb i lidí na úřadech. Kéž by tomu tak nebylo… 🙁 (Bohnice jsou zvláštní kapitola, osobně se domnívám, že tam nevidí reálný přínos té trati pro ně a že taky není dostatečně zakotvena podoba projektu, aby se v tom nějak lépe zorientovali a mohlo i třeba dojít právě k pochopení toho přínosu. Spousta lidí se asi bojí ztrát nebo zhoršení „přímých“ spojení na metro atd., ale nejsem bohničák, tak to je jen… Číst vice »

Kubrt

Asi není úplně překvapivé, že lépe situovaní lidé jsou sebevědomější a citlivější na svůj majetek, než obyvatelé sídliště, kde je větší pravděpodobnost výskytu lidí s vlastními existenčními problémy, natož aby řešili nějakou výstavbu. Krom toho dnes na sídlištích je řada bytů pronajímána lidem, kteří tam jsou dočasně a nemají žádný zájem řešit, co se děje v okolí.

Dálnice

K tem vilkarum kontra sidlistaci – vilkari mají všechno za sve a zajimaji se o sve okoli, nechteji si ho nechat znehodnotit. Panelakisti vesinou nafasovali kvartyry zadarmo (smesnych par korun v tzv. privatizaci bytoveho fondu), pak jim je zadarmo zateplili, parkujou v okoli zadarmo (a ještě vriskaji, ze jim ma město parkoviste rozsirit za verejne peníze). Vetsinou jsou k okolnimu deni lhostejni a nic moc je nezajima. Coz neznamena, ze k tem vysirkum z Hanspaulky chovam nejake sympatie.

Petr

My jsme fakt národ totálních dementů a je zázrak že vůbec nežijeme v jeskyních. Vadí dálnice, vadí vlaky, vadí lanovka do Troji a teď už i trolejbusy. Ty zákony by fakt chtělo změnit a veřejnost vůbec nenechat v těchto věcech vyjadřovat protože jinak z nás bude rozvojová země a nepředstihne nás i Polsko ale i Afrika a jižní Amerika

Kubrt

Veřejnost musí mít možnost se vyjádřit. Nechápu, jak někdo může tyhle totalitní postoje adorovat. Náš problém není v tom, že veřejnost má názor, ale v tom, že samospráva a státní správa neuměj situaci ukočírovat. Nevím, jestli je to nastavením zákonů nebo neschopností a nevůlí lidí, ale určitě si nemyslím, že třeba v tak oblíbeném Švýcarsku občani sklapnou kufry a pusu jakmile jim nějaký investor předestře svůj zájem na výstavbu čehosi nového, co vždycky přinese i nějaký problém, omezení někomu.

automatic

nevím v čem by měl být problém samosprávy či státní správy v tom, že do stavebního povolení k veřejné stavbě mají možnost mluvit i bytosti z Hanspaulky. Státní správa či samospráva se tím ale musí bohužel zabývat a upřímně tenhle spolek to povede až k soudu a ten je schopný jim dát zapravdu. A ano, ve Švýcarsku jsou lidé v myšlení dále. A to že by měla být společnost z rozhodování o dopravních stavbách (respektive ze staveb ve veřejném zájmu) vyloučena je jasný fakt a nemá s totalitou nic společného. Právě naopak. Lid rozhodl prostřednictvím volených zástupců (radnice, zastupitelstvo, poslanci,..)… Číst vice »

automatic

a jeden úplně osobní příklad. Stavíme se ženou dům. V rámci stavebního povolení přišlo několik odvolání s podobnými pseudoproblémy jako řeší obyvatelé Hanspaulky.Jmenuji – v obci se díky výstavbě našeho domu zvýší počet much a komárů (ano skutečně to někdo do odvolání napsal a úřad se o musel vyvrátit), dům bude kazit ráz obce a uliční profil (náš dům bude první postavený v úplně nové ulici kde nic jiného zatím nestojí), v obci se zvýší neúměrně hladina hluku, a mohl bych pokračovat. Stavební úřad se chudák se všemi problémy musel vypořádat. A my jsme nečekali že v obci kde se… Číst vice »

Kubrt

Nepíšu, že „je….problém samosprávy či státní správy v tom, že do stavebního povolení k veřejné stavbě mají možnost mluvit i bytosti z Hanspaulky“. Píšu, že zřejmě se s touto „občanskou opozicí“ neumíme vyrovnat. Švýcarská společnost je jistě mentálně dále než česká, ale neznamená to, že všichni mají na všechno stejný názor. Ta jejich referenda často vycházejí těsně. Ano, máme zastupitelskou demokracii a jsem tomu rád. Ale zastupitelská demokracie nespočívá v tom, že jednou za 4 roky jsou volby a v mezičase mají všichni držet hubu a krok. Co když se v mezičase mezi volbami objeví nové téma, které v době… Číst vice »

automatic

neříkám, že občané Velvar nemohou mít názor na kamenolom v Obřím dole, ale nemají mít právo do toho zasahovat protože je to věc Peci pod Sněžkou. Stejně tak úplně cizí paní ze Šumperku nemá mít právo se odvolávat ke stavbě mého domu a ještě s argumentem že se jí nelíbí jaká budeme mít okna a proč budeme mít vstup z ložnice na terasu, řeknete mi upřímně co je té paní do toho?i podle svých slov v té vesnici nežije, ani není odsud, ale má přeci právo zasáhnout když se jí něco nelíbí, krom teda toho že paní dostala od úřadu… Číst vice »

Kubrt

Jak se paní ze Šumperku dostala k vašemu domu?

Jiný Petr

Sám říkáte, že lid rozhodl prostřednictvím volených zástupců – no a ti tu nastavili tato pravidla. Pravidla fungování státu tu neurčuje Pepa z Horní Dolní, ale právě ti zvolení zástupci. A „kruh se uzavřel“

Petr

A co když si lidé ve volbách podle programu zvolili někoho jiného na první místo, a ODS, ANO a další se v rámce koalice spojí a odsunou je do opozice, kde nemají v rámci hlasování možnost nic změnit?

Karl vB.

To, co jste napsal trochu to připomíná 5kolo.

Petr

Problém je v tom, že nedokáží připravit projekt bez chyb a zamlčují před obyvateli řadu podstatných informací. U takových „hurá akcí“, které jsou tlačeny konkrétními politiky, se automaticky počítá s tím, že si zaintersovaní rozdělí drobky z předražené ceny stavby. Zářivým příkladem je výstavba zdvihacího železničního mostu v Lužci, který nikdo nepoužívá nebo torzo zpackané výstavby nové radnice Prahy 8 na Palmovce. Trestní nebo politická odpovědnost za vyhozenou miliardu korun je nulová, a vše pokračuje, jakoby se nic nestalo. Pak se nedivte obyvatelům.

automatic

v čem omezí bytosti z Hanspaulky trolejbus místo autobusu? O to jejich nelegální parkování na chodníku? Nebo je to skutečně obere o kyslík a oni se udusí?

Kubrt

Já neříkám, že tyto konkrétní postoje jsou oprávněné. Já jen odmítám tendence vylučovat veřejnost z projednávání staveb.
A ano, mám s tím osobní zkušenost, když zastupitelstvo sousední obce (ano – demokraticky zvolené, ano – sousední – měl bych držet hubu, že) rozhodlo o výstavbě logistického areálu napojeného na silnici naprosto nevhodným způsobem.

Jiný Petr

Souhlas s Vaším postojem. S názorem Petra nesouhlasím – že má veřejnost „držet hubu a krok“ – to jsem nemusel v roce 89 mrznout na náměstích a zvonit klíči. To jsem si tu ty komunisty mohli nechat a bylo by to, jak si přeje Petr

Karl vB.

Asi bude nejlepší, když půjdete pracovat do kasáren, tam budete spokojen. Tam se nediskutuje o ničem a odpověď je pouze jedna: PROVEDU.

Juraj

Tak zničení siluety a měřítka ulice, hlavně pro chodce?
Fajn, navrhl bych kompenzační opatření v podobě zrušení uličního parkování, to by mohlo místní potěšit.
https://mapy.cz/s/gabokerojo

Jinak k tomu dopravnímu kolapsu a CO2… Je určitě správně, že se obyvatelé mohou vyjádřit k plánovaným projektům, ale občas by to možná chtělo možnost přezkumu, zda stěžovatel nedostal maturitní vysvědčení omylem.

Hafan

Amen! 🙂

automatic

ne, není správně, že do toho obyvatelé mohou zasahovat lží a manipulací a šířením dezinformací. Jinak jsme zastupitelská demokracie, tudíž zástupci těchto stejných obyvatel o věci již rozhodli a tudíž nevidím důvod proč by měli do věci zasahovat obyvatelé znovu. Navíc jakákoliv dopravní stavba by měla být ve veřejném zájmu a tudíž by měla být možnost plácat takové nesmysly úplně vyloučena. V téhle zemi je pokrok a modernost sprosté slovo. Stačí se podívat jak vypadají města v Polsku – vizuálně veřejná prostranství úplně jinde, doprava už mnohdy taky jinde – stačí se podívat na vzhled stanic v Budapešti (M4), nové… Číst vice »

Luk

To „uliční parkování“ je ve skutečnosti parkování na chodníku. Chodcům tam zbývá často jen úzký průchod.

automatic

myslíte to nelegální parkování na chodníku co jim záhadně policie toleruje?

Lukáš Novák

Zničení siluety místa, které se vyvíjelo ruku v ruce s existující trolejbusovou tratí, kterou zlikvidoval bolševik (protože trolejbus neumí evakuovat mimo město a protože mu kolabovalo zásobování elektřinou). jsou směšní (jsem obyvatel rozhraní Hanspaulky a Dejvic, jakkoliv Hanspaulka žádné stanovené hranice vlastně ani nemá).

Jerry

Ty hysterické pseudoargumenty o „nepopsatelném kolapsu,“ snad nikdo vážně nebere.

automatic

bohužel bere. A jasně to ukazuje, jaké názory lidé v téhle zemi mají – nejedná se jen o Prahu. Dieselový autobus v kopci je ekologičtější než bezemisní trolejbus, troleje kazí “siluetu” ulice ?? (slyšel někdo někdy tehle slovní spojení?) co nejdůležitější – z pohledu shora – takže viditelně jen z dronu nebo letadla…že tam dojde k úbytku kyslíku?? Ti ze spolku by měli být v psychiatrické klinice a nikoliv mít možnost do čehokoliv zasahovat. Jasně – nimby ve spojení s pseudovědeckou teorií. Opravdu tihle lidé mohou volit ve volbách?

Nose Peak

“stožáry trakčního vedení ohrozí památkové hodnoty a poruší „urbanistickou kompozici, měřítko, případně siluetu prostoru ulice”

— To teď uslyšíme často. Všichni jsme Vyšehrad…

Bobek

Zkuste si vyhledat sídlo spolku. To je taková pěkná třešnička na dortu.

Bobek

Jejda, ještě jsem se prokliknul do králičí nory záznamů pana předsedy v obchodním rejstříku a to jsem neměl dělat. No není nad upřímný zájem o památkové hodnoty a urbanistické kompozice.

David

Já myslím, že tím rozhodnutím o zrušení Lanovky z důvodu ochrany krajinného rázu si město otevřelo svou pandořinu skříňku.

Petr

Spíše by za to měli nést politickou zodpovědnost konkrétní politici, kteří to zpackali a nedali na rad odborníků i DPP

automatic

Je suis Vyšehrad!

Jiří

Já bych jim tam nasadil erťáky z fotky, ať mají zachovány památkové hodnoty. A užijí si hluk a smrad. Navíc je erťák výrazně lehčí než současné autobusy, takže i tento jejich požadavek bude splněn.

Karl vB.

V ulici Na Pískách bydlí pan Václav Kopta a ten má „erťáky“ docela rád. Možná by tu linku rád vzal u DPP jako „minijob“. Pokud se na tu ulici dívám na mapách, vypadá docela úzká (část od obrubníku silnice k plotu) a když si představím ten les stožárů nově vyvedený v tradiční „pražské hřbitovní černé“, tak to na kráse fakt nepřidá. https://mapy.cz/letecka?q=Na%20P%C3%ADsk%C3%A1ch%20998%2F120&source=addr&id=8977163&pid=98901251&newest=1&yaw=2.799&fov=1.257&pitch=-0.110&x=14.3757135&y=50.1094059&z=20&ovl=8 Stačí, jaké bylo haló kvůli stožárům na Václaváku, které „pohledově rušily panorama“, právě proto, že byly vůči okolí v takovém kontrastu – černé. Viz zdejší články z 9. a 10. 10.2024. Kdyby byly stožáry stříbrné, nebo šedivé, tak… Číst vice »

Nose Peak

Takže taková Barvičova v Brně…

Mickey

Problém sloupu na Václaváku nebyl v barvě, ale umístění na ose náměstí. Až se trať dodělá, sloup ten tam uprostřed nebude.

Lukáš Novák

jezdil to za COVIDu 😉

jva

Na týden jim tam na linku nasazovat RTO, ŠM11 a pro obzvláště nechápavé Ikarus…

Petr Mihula

Ubohý místní fanatik, bohužel takový jsou všude, u nás zase zastavil (snad dočasně) podobný šílenec stavbu tramvajové trati.

Elvis

Přesně! Logika typu: Zabij bobra, zachráníš strom!

Klondajk

Úbytek kyslíku… Já už vidím, jak se ti nešťastní obyvatelé po skácení stromu dusí a padají fialoví k zemi…
To snad psali původně jako humor.

Jerry

Místní recesistický spolek Fišerka. 😀

JJD

Padají fialoví? Takže za to může Fyjala!

Geralt

Tohle je linka, která by bez problému mohla být pod trolejí v celé délce. Ale prostě ne, radši budeme 2x za kolo stahovat a nasazovat sběrače.

Juraj

Berme to tak, že jiné než bateriové trolejbusy už se prostě nakupovat nebudou. Nedává to smysl.

A když už ty parciály jsou, tak si DPP logicky nechce komplikovat život dalším trolejovým křížením s tramvajemi. Kdyby ta potřeba vyvstala, dodělat se to dá vždy.

Nose Peak

Si na to křížení můžou pozvat nějakýho fachmana ze zPlzně, ne?

Pražec

Na Veleslavíně už to křížení mají. A světe div se, jezdí to.

Lukáš Novák

Dnes už by to bylo řešeno jinak, tohle je bohužel úlitba začátku návratů trolejbusů do Prahy.

Kamui

Nejhorší je, že těmi bláboly o úbytku kyslíku se musí někdo seriózně zabývat, místo toho aby to hodil do koše s tím, že se jedná o nesmysly.

automatic

ale to je problém demokracie – pokud tihle začnou tvrdit, že trolejbus je radioaktivní a za jízdy vypouští chemtrails, tak ano, někdo se tím musí seriózně zabývat i když je to na první pohled blbost, ale i bytosti z Hanspaulky (lidé je nenazývám, protože ti jsou nadaní rozumem) mají přeci právo říkat že díky trolejbusu se udusí, že pravidelně pozorují ulici z výšky a Země je placatá! A dokažte jim opak!

automatic

dám vám příklad, osobní. Můj tchán přestal jíst a kupovat banány s tím, že se dočetl, že jsou radioaktivní. Říkáte si hned, co je to za pseudovědeckou pitomost? a hle, banány jsou skutečně přirozeně radioaktivní. Sice k ozáření jich musíte sníst asi milion za den, ale vědecky skutečně vzato, jsou radioaktivní protože obsahují radioaktivní izotopy. A stejné je to s jejich teorií o úbytku kyslíku atd. Na první pohled blbost, ale někdo se tím musí zabývat aby zjistil že je to stále blbost nebo pravda

Mickey

Tímhle pohledem je ale radioaktivní prakticky cokoli.

Kubrt

Ale ty banány jsou opravdu radiokativnější, protože obsahují hodně draslíku – a tedy i draslíku 40, což je nejvýznamnější zdroj radioaktivity v lidském těle.

Plecháč

Hlavně mu neříkejte, že slunce je taky radioaktivní, to už by asi nevylezl z baráku.