posily_do_teamu

Místní se dál brání návratu trolejbusů na Hanspaulku. V odvolání bojují i proti „úbytku kyslíku“

Původní trolejbusové stožáry na pražské Hanspaulce a autobus Škoda 706 RTO. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýPůvodní trolejbusové stožáry na pražské Hanspaulce a autobus Škoda 706 RTO. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Bezemisní a tišší provoz trolejbusů místní nepřesvědčil.

Odebírat
Upozornit na
guest
243 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viridis

Tvrdit, že trolejbus bude ubírat kyslík, to je z říše absurdistánu! Ti lidé mi připadají jako ti pomatenci, kteří v 18. století rozbíjeli stroje (viz dějepis základní školy).

218

Jako v tom vtipu od Kantorka: Nikdo vám nemůže sebrat základní lidské právo být sobecké hovado.

Polohovač

Toto je částečně i následek naprosté ignorance DP ke vzhledu toho, co staví. Že troleje opravdu mohou být opravdu ohyzdné, nám DPP dokazuje na Palmovce a okolí způsobem nevybíravě brutálním. Podle mého názoru by i na vrchní vedení měly být vypisovány architektonické soutěže.

Frantík

Zase by se odvolávali neúspěšní soutěžící…

automatic

na Palmovce a okolí? myslíte dvě troleje navíc zavěšené vedle tramvajových na již existujících stožárech? Jedině co nevypadá nejlíp jsou stání pro trolejbusy a elektrobusy vedle kolejí v ulici Na Žertvách, ale to prý vychází z architektonického návrhu na celkovou přestavbu náměstí. Nicméně stejně je tam již “pavučina drátů” díky tramvajové křižovatce. Horší to bude, až budou reálně trolejbusové křižovatky na Proseku nebo v Letňanech. Ale dle mého dva dráty na stožáru který tam stejně je buď kvůli tramvajím nebo osvětlení nejsou to nejhorší

Mhr1

Žiju ve městě, kde jsou trolejbusy již od roku 1941. Jsou součástí dopravy i mého života, zkrátka tu vždy byly a zaplať Pán Bůh, přes různé snahy o jejich likvidaci, stále jsou. Co je na drátech ohavného? Akorát o jeden navíc ve srovnání s tramvají. Obyvatelé Hanspaulky jsou snad z jiné planety, namísto jásotu nad nesmradlavou dopravou, chtějí znečišťující autobusy. Tak se odstěhujte na vesnici, tam vám trolejbusy nezavedou…

Jmeno

Proc by se mistni meli stehovat na vesnici? Ze nechteji trolejbusy kolem sveho bydliste? ja se jim nedivim, ja je nechci taky. Design vam nic asi nerika, kdyz se ptate co je ohavneho na dratech a sloupech…Dnesni moderní autobusy znecistuji ovzdusi minimalne, ony ty trolejbusy maji taky emise – jen treba jinde.

pavel2

A proč se asi v EU horem dolem tlačí elektroauta, proč jezdíme tramvajema, proč jsou v mnoha městech běžný trolejbusy? Protože tu jde hlavně o ty lokální emise v místě kudy trolejbus projíždí!!! Že má výfuk někde v severních Čechách anebo taky jede na čistou ele z jádra může být starostlivým obyvatelům Hanspaul City srdečně uprdele. Zvláštní tvorové to tam obývají… Co je tedy ohavného na drátech a sloupech? Rád bych to věděl. BTW jinde v Praze jezdí tramvaje. Taky potřebujou dráty a sloupy. Všude na ulicích stojí lampy na sloupech. Je to tam kde v Pze jezdí tramvaje designově… Číst vice »

Ondřej

Nejvíc mě štve jak tito lidé používají naprosto neupřímné argumenty které urážejí inteligenci všech zúčastněných. Úspora emisí CO2, zvlášť v této lokaci s velkým stoupáním, je naprosto nesrovnatelná s pár stromy. To samé s kyslíkem, který dieselové autobusy spotřebovávají. Jim tohle také musí být jasné, ale schovávají se za těmito pseudo argumenty, protože nechtějí naplno říct „prostě nechceme dráty v naší snobské vilové čtvrti“

Jouda

Souhlas.

No, hlavně že jim nevadí ty vytočené diesely do kopce – na rozdíl od relativně tichých elekto-busů.

Karel

Klasické elektrobusy zam jezdit nebudou .

Mhr1

A jaký je v tom rozdíl? Trolejbus i elektrobus jezdí na elektřinu, akorát trolejbus má mnohem menší baterie, takže neveze tolik zátěže, jako elektrobus. Trolejbus se nabíjí za jízdy, elektrobus musí kvůli nabíjení stát, čili je mnohem méně efektivní. Anebo jezdí jen špičky a mezitím se dobíjí. Trolejbus může jezdit v podstatě pořád.

Ondřej Wagner

Na rozdíl od Troji, vedení MČ Praha 6 plně podporuje trolejbusy na Hanspaulku.

Asd

Tak to mi fakt hlava nebere jak někomu může vadit trolejbus. Fakt by mě zajímalo co je za tím.

L.

Buď prostý konzervatismus, nebo nechtějí zadrátovanou ulici.

Neonym

Tak při tom, jak „dobře“ jsme občas schopni do uličního prostoru umisťovat sloupy pro různé účely (především pro každý jeden účel sloup zvlášť), se tomuhle vůbec nedivím. Když se vám na chodníku, po kterém chodíte, může objevit sloup, jako na níže uvedeném odkazu, tak to prostě nechcete.
https://mapy.cz/s/jobogefume

Pepa

Hmm, příkaz zněl jasně…
Ale i tak je brutál, jak někdo může navrhnout a schválit takovou prasárnu.

automatic

myslíte ten sloup s veřejným osvětlením? chcete mít v tom místě tmu? nebo kam byste tu lampu dal? taky patříte k odpůrcům veřejného osvětlení? Pro mě za mě já asi osvětlené ulice nutně nepotřebuji

jan gut

Já myslím, že by @Neonym stačilo, kdyby ten sloup nebyl přesně uprostřed chodniku

Milan

A kam se jako má sloup postavit, když do vozovky nemůže, v chodníku při obrubníku je překážkou pro nevidomé orientující se pomocí tzv. signální hůlky právě obrubníkem či jinou podélnou hranou chodníku, a i proto nemůže být ani u zdi domu, na jehož fasádě umístění příčného závěsného drýtu troleje a potažmo ještě lampy VO navíc nechce majutel + potažmo to dnes u tzv. napnutých (závažími – viz např. TRAMvajové v Praze na Kublově – https://maps.app.goo.gl/Fsha8hCgjsTFFtA28 či TROLEJ v Brně u obratiště Kamenný vrch – https://maps.app.goo.gl/pU5R6YtKLEATSmt69 ) trolejí ani není technicky/staticky možné? -Jeili sloup uprostřed chodníku, tak je nejjednodušeji obejitelný chodci… Číst vice »

Neonym

Zajímavé, že před instalací vedení se toto konkrétní místo obešlo bez sloupu veřejného osvětlení. Níže v ulici byly sloupy s osvětelním (a stále tam jsou) mimo chodník a vedle nich vznikly nové sloupy přímo uprostřed chodníku. Mně třeba osobně velice vadí množství všemožných sloupů, které i nadále sázíme do středů chodníků a kdyby v mé ulici mělo tohle hrozit, tak by mi to také dost vadilo.

Milan

Nějak přehlížíte příslib/návrh podaný DPP – potažmo správní rozhodnutí o stavbě dané tratě za těchto podmínek, že sloupy TV (trakčního vedení) v dané ulici budou maximálně možně sdružené s VO – veřejným osvětlením, a tedy počet sloupů v ulici tedy vzroste minimálně!

Trolejová trať je prostě regulérní stavba, a prostě realizovat ji v jiné podobě než je příslušným úřadem schváleno by bylo porušení povolení o její výstavbě, a tedy pak nemůže být zkolaudována, bez čehož nemůže být zase provozována!

Karl vB.

Až tam někdy budete muset jít kočárkem, nebo chodítkem, tak vám možná dojde, co je špatně.

Karl vB.

….a ještě v té hřbitovní barvě!

pavel2

Tahle tmavšedá barva je teď v módě…

haha

To že máte rád komiks obvzláště Spidermana, neznamená že ostatní mají stejný nevkus a chtějí se koukat na dráty a stožáry. když chce být DP zelený ať si nakoupí předražené busy na baterky a dobíjí je v depu!

Mhr1

Elektrobus je hloupost, viz můj příspěvek výše.

pavel2

Pokud chcete v Pze rapidně zvednout koeficient daně z nemovitostí aby měl magoš na zaplacení rozdílu cen pořízení a provozování elektrobusů ve srovnání s levnějšíma trolejbusama, pište primátorovi i svým starostům na jednotlivých ÚMČ;-)

Swariner

V různých podobách to bude zejména #nechcidratyasloupy, počítám. Vozidlo samotné bude asi vadit minimálně. A podle odkazovaných obrázků asi není problém najít nějaký nešťastný případ. Nejsem expert a netuším jaké jsou možnosti, jak udělat sloupoví a vedení tak, aby nepůsobilo tak „hmotně“. Já jsem příznivec trolejbusů, jen se snažím pochopit, co by za tím mohlo být.

automatic

co je zatím? buď absolutní hloupost bytostí ze spolku a nebo peníze, protože ten spolek to nedělá zadarmo, žaloby a odvolaní něco stojí. U každého takového spolku by mělo být jasné, kdo jej financuje. a nebo ještě politický boj, protože jsem se doslechl, že pár bytostí z toho spolku jsou napojeni na jistou politickou stranu

Mhr1

Nekompetentní hlupáci, kteří si nechají namluvit kdejaký nesmysl.

Jmeno

Třeba to, že někteří lidi mají vkus a vidí veřejný prostor jinak, než miliarda sloupů a kilometry drátů, které vadí.

Michal M

Docela by mě zajímala kyslíková bilance těch pár stromů vs. provoz dieselového autobusu.

Swariner

No, nebude to nic moc. Navíc, i ten strom dýchá (jako každý živý organismus musí nějak pohánět své biochemické procesy) a tím pádem kyslík i spotřebovává, nejen fotosynteticky vyrábí.

Pezos

Divil byste se, kolik lidí na základce nepochopilo, o čem je fotosyntéza a myslí si, že stromy nespotřebují žádný kyslík, protože „dýchají“ oxid uhličitý.

Swariner

Ale nedivil… Fotosyntéza (jak z názvu plyne) skutečně je principiálně proces zpracování vzdušného „anorganického“ CO2 na organické sloučeniny (na glukózu v tom základněškolním schématu). Blbý je, že zároveň rostliny samozřejmě dýchají a spotřebovávají kyslík pro rozkladné procesy, stejně jako živočišstvo. Je to možná i chybně pojatá látka na školách, kdy se tohle dostatečně nezdůrazňuje, už nevím, naposledy jsem to učil před 25 lety. Možná se zkrátka jen zdůrazňuje ta pozitivní bilance ve prospěch O2 a jakási unikátnost toho syntetického procesu. Já osobně, když slyším „dýchají CO2“, tak mě může yebnout, ale co už, já jsem zase schopen říct zatáčka místo… Číst vice »

Frantík

Myslím, že pak z toho i vyplývá, že je klimaticky „pozitivní“ strom nějak zpracovat třeba na stůl, než jej nechat umřít a zase shnít.

Swariner

Je to jen odložení nevyhnutelného. Buď pak shnije ten stůl nebo ho sežerou termitu anebo vyletí komínem (nejspíš). Jediný rozdíl je ten, že my už u toho nemusíme nutně být.

Swariner

Nehledě na to, že i stromy jednou budou na výměnu stejně, zkrátka uschnou nebo se kvůli vykotlanosti stanou nebezpečnými ještě za života. Vždycky si vybavím našeho profesora botaniky vyšších rostlin, který měl hlášku „strom v podstatě roste na vlastní mrtvole“. Stromy ale mají i jiné (a troufám si říct, ve městě důležitější) fce: stíní, snižují teplotu, zvyšují vlhkost, jsou domovem pro hmyz, ptáky atd. Ale jak říkám, i vzrostlý strom jednou odejde a nahradí se novým, mladým, který bude muset dorůst.

Petr Drozda

Stejně jako v Troji bych začal instalací značek zákaz vjezdu na hranicích s jinou městskou častí. Pak bychom si možná mohli začít rozumět a diskutovat na vyšší úrovni.

mic

No já tomu nějak nerozumím. Já bych třeba nahrazení autobusů trolejbusy ve svém bydlišti uvítal. Právě z důvodů zmenšení hluku a smradu.
Skřípající tramvaj je něco jiného, ale bojovat proti trolejbusu mi přijde ujeté…

Petr K

Primární chyba je v legislativě. Právo odvolávat se a mít připomínky k navrhované stavbě a tedy i této trolejbusové trati by měli mít pouze a jedině: – majitelé nemovitostí, na nichž by mělo být instalováno zařízení trati nebo nad nimiž by třeba měly viset dráty převěsů atd. – to je jasné, ústava zajišťuje nedotknutelnost vlastnictví – a s těmi by pochopitelně měl investor jednat (majitelem uličního prostoru včetně chodníků a případně zeleně je povětšinou hl. m. Praha, nějaký veřejný podnik nebo městská část, nikoliv Pepa z Hanspaulky – příslušné orgány st. správy (hasiči, policie, dopr. úřad, hygienik. orgán památkové péče… Číst vice »

Michal M

A myslíte, že ty připomínky mají šanci elektrizaci linky zastavit?
Nemají, je to tu spíš pro pobavení…

Martin

Ty pripominky hlavne vsechno zdrzuji a prodrazuji. Na jednu stranu si lide stezuji ze statni organy jsou pomale, ale na druhou si vecne vymyslej naprosty blbosti.

automatic

ano mají, protože tenhle spolek to chce dotáhnout až k soudu a mnohé sice jejich připomínky baví ale velká část lidí včetně soudců jim dokáže věřit. a když vidím některá rozhodnutí soudů i z oblasti dopravy, tak se nedivím ničemu a čekám spíš konec téhle elektrifikace. Nikomu se nebude chtít se soudit až k Nejvyššímu správnímu soudu kvůli partě z baru

hroch.obojzivelny

Tím, že kvůli pár kverulantům chcete ořezat práva úplně všem, se stáváte součástí hry, ve které zabrali padouši obě strany šachovnice.

Jinak to, že byste odebral právo sousedů vyjadřovat se ke stavbě, ukazuje pouze fakt, že vám v životě nejspíš neříkala pane ani psí bouda. Jinak byste si něco takového sakra rozmyslel.

qwertz

Praha to je prostě region rázovitý 🙂
Je úplně jedno co se má postavit nebo rekonstruovat. Průběh je vždy stejný.

horst

Hanspaulka, je hóch Praha. Esence Vinohrad, derivát Ořechovky. Tam opravdu nemůžete čekat nějaké vstřícné mínění k veřejnému zájmu.

Viados

Region razovity je v tomto smyslu celé Česko.

autoritářský šotouš

Proč proboha tyhle spolky pár místních NIMBY magorů mají kecat do něčeho, co většině lidem zlepší kvalitu života????

Jura

Stížnosti spolku jsou naprosto k vysmání a jen je jasné, jací lidé tento spolek ovládají, aktivisti a do všeho kecající chytráci co všechno vědí nejlépe. Kdyby v jakékoliv minulosti se dalo na takové lidi a že jich v každé době a u všeho najdete hodně, tak se nikdy nepostavila v Praze žádná tramvajová trať (i tehdy mnohým našim pradědům vadila včetně stožárů a drátů pana Křižíka, jeho sloupy na dráty a troleje samotné), nikdy nejezdily v minulosti v Praze trolejbusy, protože při jejich prvotním zahájeno také tehdejší rádoby aktivisté protestovaly proti drátům a sloupům, nebyly postsveny žádné nové mosty přes… Číst vice »

Leinad

Taky už pan Křižík jednal a existovalo například napájení tramvají zespod.

Karel

Ale krutě se neosvědčilo

JanM

Ano, už tehdy se řešilo narušení panoramatu Karlova mostu. Ale moc to nefungovalo

Nemel

No jó…jako vždy u nás, v současné Praze…všechno problém, všechno špatně, máme právo na čtyři dovolené ročně, maserati a nejnovější iPhone…ale vy, milé město, nemáte nárok na nic, protože žádné změny prostě nesneseme!

A nejzpovykanější jsou stejně „dámy“, co při 22 stupních ve stínu chodí omotané šálou a tváří se, že zimou umírají.

Vítejte v našem krásném městě!

😀

Demokracie

Tak je to ale v demokracii správně, že město je sluhou svých daňových poplatníků – občanů, kteří si jeho provoz financují ze svých daní. Ne že, občani jsou nevolníci nějaké úřednické pseudovrchnosti.

Frantík

No jo, ale kolik lidí tam ty trolejbusy chce a kolik ne?

Ondřej Wagner

To nikdo neví protože MČ Praha 6 o tom žádné referendum neudělala. Obecně si myslím, že většině obyvatel Prahy 6 je to jedno, pár vilkaru na Hanspaulce bude proti, pár milovníků trolejbusu bude pro, takže musí rozhodovat zastupitelstvo Prahy 6,a tam je většina pro trolejbusy na Hanspaulku.

Lukáš Novák

proč by proboha o tomto měla městská část dělat referendum?

automatic

protože jsou mezi námi lidé co si myslí, že by mělo být referendum na všechno a zastupitelstvo nemá co rozhodovat.

Zdenda

Proč městská část? Jakožto dopravce přece budu hledat nejefektivnější druh dopravy pro dané místo. Tohle je věcí DPP, ne městské části. Takže pokud tomu brání, OK, ale doplatíte rozdíl, protože mně, jakožto dopravci, vzniká škoda.

Mcha

Akorat ze kazdy z tech obyvatel obce chce neco jineho, kolikrat i naprosto protichudne. Pak byste rozhodoval jak?

Navic kdyby obec vse, co jejím obyvatelům na srdci lezi, by se nedoplatila

Luk

Naše demokracie je primárně zastupitelská, takže o běžných záležitostech by měli rozhodovat zvolení zástupci, tedy v tomto případě zastupitelé města a městské části. Jen o zcela zásadních věcech by se mělo rozhodovat v referendu – a k takovým opravdu nepatří trolejbusová linka.

Ano, pokud by vznikla petice a dosáhla určeného počtu podpisů, tak by se referendum vyhlásilo, protože by se to stalo záležitostí vyšší důležitosti. Samozřejmě hlasování v referendu také skončí tím, že spousta hlasujících bude nespokojena, protože nebude po jejich – ale to už tak bývá, nelze se zavděčit všem.

Marian Kechlibar

Demokracie fakt není založena na tom, aby pár nejzapšklejších kverulantů zastavilo veškerý vývoj společnosti.

Luk

V demokracii by většina neměla válcovat menšinu, ale zároveň by ani menšina neměla blokovat vůli většiny.

Dusmor

Uvědomujete si, že si v té výše uvedené větě odporujete?
Demokracie (a ta s všeobecným voličským právem obzvláště) je už z definice prostředkem k válcování menšiny většinou. Celá ta hra je jen o tom, komu se podaří pro své záměry zaujmout více lidí.

Leinad

Nesplést demokracii s diktaturou proletariátu. V demokracii platí právo, i pro ty kdo zrovna nevyhráli.

Marian Kechlibar

Já si myslím, že pod pojmem „válcovat“ se skrývá něco jiného než „vyhrát běžný politický spor“.

Do „válcovat“ bych zařadil vyslovenou perzekuci typu „sebereme ti majetek, protože jsi žid“. To opravdu není v pořádku, ani když si to odhlasuje většina, a proto máme silnější pojistky typu ústavy, které dokáží toto riziko zredukovat.

Nicméně spory o trolejbusovou trať nejsou válcováním menšiny, trolejbusy jsou normální součástí města a nedokáže-li je někdo snést, je problém v něm, ne v systému.

Leinad

A diskuze o trolejbusové trati, kde se místňáci vyjádří, taky má smysl. Sloup navíc nebo navrtat skobu do existujícího baráku – měla by proběhnout diskuse s majitelem, za jakých podmínek by to dovolil. (Tedy týká se hlavně bytovek přímo podle silnice, vilky asi ne) Troleje kazí panorama, už Křižík uměl napájet tramvaje zespoda, dneska jsou k dispozici i akumuláry (samozřejmě s jejich nevýhodami). Pokud si místňáci odhlasují, že nechtějí silnici, připadá mi to v pohodě – na skautký tábor v případě potřeby tereňákem(barel s pitnou vodou, raněný účastník) ale většinou pěšky – a protože přes Hanspaulku nevede tranzit, měla by… Číst vice »

Marian Kechlibar

No, diskuse není totéž co hlasování, v té diskusi jsou typicky vidět hlasití, nespokojení jedinci, u kterých není žádná jistota, že reprezentují převládající názor.

Luk

Neodporuji si. Kvalitní demokracie znamená, že menšina má k dispozici různé prostředky, kterými se může bránit proti zvůli většiny. Zároveň jsou ale ty prostředky takové, aby nezpůsobovaly ochromení vůle většiny.

Například když zmíním rozhodování v parlamentu, tak menšina musí mít k dispozici dostatečný prostor k diskusi, k předkládání protinávrhů atd., ale zároveň nesmí mít bezbřehý prostor pro zneužití tohoto k obstrukcím, kterými by mohla rozhodování zcela zablokovat.

Nemel

Ne, město je za peníze z daní spravováno, ale sluhou svých poplatníků opravdu není.

Zdenda

Jenže město má povinnost řádně hospodařit a pokud se ukázalo, že trolejbus je efektivnější řešení, jak autobus, tak smůla. Nebo ať ti odpůrci platí rozdíl ze svých peněz…

pavel2

Všechno má ale svoje rozumný hranice, jaxe hezky česky říká vocaď pocaď;-)

Ivánek Procházka

Je tu mnoho fanoušků dopravní problematiky a tak se chci zeptat, zdali se někdy někde řešilo srovnání obsloužení linky 131 (případně jiné) trolejbusy versus elektrobusy? Čekal bych, že takovou studii si DPP objednal.
Případně nechť zde o obou řešeních podiskutují zasvěcení či znalí! Rád si počtu.

Cicerod

Jako to je taky věc co mi uniká, taky mi z hlediska lajka přijde jednodušší vybudovat nabíječku někde na garáži, jako udržovat někde infrastrukturu ve vilový čtvrti mi přijde taky padlý na hlavu v dnešní době.

Zdenda

Ale DPP si studii zadal a výsledek je, že trolejbus. On ten elektrobus má plno jiných negativ, o kterých se nemluví. Každý vidí jen to, jak je na elektriku a nemá dráty. Ale že všude s jejich zavedením bylo nutné navýšit výpravu, vzrostly náklady aj. už se něříká. Trolejbus je drahý jen „teď“, při výstavbě. Ale pokud se vezmou všechny aspekty, které generuje v dlouhodobém horizontu, tak najednou ta cena provozu padá dolů a navíc i efektivita. Ani není elektrobus s dojezdem na celodenního tůráka. Takže elektrobus je jednodušší, ale ne efektivnější a ne ekonomičtější. Samozřejmě, že se bavíme o… Číst vice »

Martin

Obecne cim kratsi intervaly na linkach a kopcovitejsi teren, tim vyhodnejsi je trolejbus,… musi zvladat totiz v danem terenu nejen jizdu ve vsech rocnich obdobich, ale take topeni a klimatizaci, zaroven jde take o delku odstaveni na nabijeni vozu na konecnych.
Modernejsi parcialni troolejbusy mohou vetsi cast narocne trasy jet pod troleji na elektrinu ze site a zaroven take si dobijet baterii.

Karel

Laik vidí trakční baterie s neomezenou kapacitou. ale mýlí se.

Luk

Navíc platí, že čím větší baterie, tím větší váha (tedy horší jízdní vlastnosti a vyšší spotřeba energie) a vyšší pořizovací cena.

Lukáš Novák

Proč si o ní na DPP nenapíšete? Psát to sem je přece zbytečné.

Pat

Elektrobusy mají problém s prudkými kopci, protože jsou kvůli veliké baterii (o dost větší než u bateriového trolejbusu). A už tím, že musí vynaložit více energie na svůj provoz (kvůli té váze) se tolik nevyplatí. Navíc dráty nejsou nijak zvlášť drahé a umožňují rekuperaci energie do sítě při jízdě z kopce, tedy si na sebe i nějakým způsobem vydělávají. V poslední řadě pak elektrobusům může dost trvat, než se na konečné nabijí, což zhoršuje efektivitu provozu. Vyhazovat za tohle miliony na studii by bylo fakt plýtvání. Interně si to ale tocela jistě počítají pro každou trasu, takže si o to… Číst vice »

Dušan Janovský

Přesně tak. Ještě bych dodal, že právé kvůli výhodnosti trolejbusů v kopcích jsou na trolejbusy přednostně předělávány dnešní autobusové linky s velkým stoupáním na trase.

Kuba1

Elektrobusy taky díky své vyšší hmotnosti způsobují při svém průjezdu u chatrnějších budov znatelné otřesy.

Dobrodruh

My nechceme tiché trolejbusy. My chceme hlučné a smradlavé dýzlbusy. I v Brně jsou na tom dál, v Brně obsluhují čtvrtě bohatých jako Masarykovu čtvrť a Soběšice hlavně trolejbusy.

Klas

Ale dnes byste tam trolej nezavedl…Časy se nám změnily.

Nose Peak

Dnes byste nepostavil ani tu čtvrť….

Sáček

Sloupy udělejte v té zelenkavé barvě oněch původních sloupů (možno i ve stylu), mezi stromy a staré vily to lépe zapadne, ti co uznávají historii budou spokojeni, ti co chtějí mít zelené ulice budou smířlivější. Už jen tím, že tam takové sloupy bývaly, se to nabízí jako logické. S lidmi se to musí umět.

Sáček

K tomu udělejte jednoduchou vizualizaci, stačí jedna pohledová z ulice a vedle toho historické, dnes možno i kolorované foto původní trati ze stejného místa/pohledu a přesvědčujte ten spolek, že to nebude hrozné

Nose Peak

On se ten sloup dá nechat obrůst popínavýma rostlinama, akorát to chce trochu péče, ze začátku…

Klas

To nebude chtít správce kvůli budoucí údržbě….

Nose Peak

Jaké údržbě? On to někdo chodí dvakrát ročně natírat? Až nahoru k závěsům to sotva doroste, to by se o to musel starat jó mičurin…

Zdenda

Brno, sídliště Komín. Na hodně sloupech je Břečťan a udržovaný.

knedlo

Buď chcú vytĺcť držhubné alebo to myslia smrteľne vážne. Neviem či je horšie.

Nemel

Ne, to je jenom místní zpovykanost. Od vás importovanou Adrianu Krnáčovou jsem sice nevolil, ale v tomhle měla naprostou pravdu. Většina dnešních pražáků je absolutně zpovykaná, věčně nas*aná a špatně vychovaná.

Martin

Proti ubytku kysliku… :-D, ja snad ani nemuzu… tak diesel coz je spalovaci motor a ke spalovani potrebuje kysik a produkuje mimo jine CO2, NOx, prach apod. jim trolejbus sebere kyslik…

automatic

jenže kdysi někdo chytrý prohlásil že moderní dieselový motor co nasává okolní znečištěný vzduch díky filtrům atd. vypouští do okolí výrazně méně škodlivin než už tam okolo je (což může být teoreticky pravda) a toho se tyhle spolky drží. Stokrát opakovaná lež se stává pravdou a mistr propagandy a manipulace to musel vědět.

Zdenda

Tvrdí, že v LA to s nástupem nových aut opravdu vyčistilo vzduch od prachových částic. Ovšem pořád se zapomíná, že motor spaluje kyslík a tento prvek jaksi potřebujeme, že…

Leinad

Za určitých okolností se může stát, že auto s filtrem pevných částic nasaje nějakou takovou částici a rozloží ji na menší. Ale při provozu jen aut s DPF těžko nasávat.

Karel

Oni nějak zapomínají že tam jezdila jedna z prvních tratí trolejbusů v Praze tak co kecají!!!! Pouze se vracíme do historie….

Kubrt

Což je pro tu stavbu úplně irelevantní.

MP22

Hanspaulka je normální díra, jejichž obyvatelé si myslejí, jaký nejsou pupek Prahy. Stejný případ jako Troja.

Ivánek Procházka

Ta zmínka o kyslíku mne zaujala. A tak jsem si chvilku povídal s AI. Pár zajímavých faktů (zaokrouhluji):
Kolik kyslíku vyprodukuje 5metrová lípa? 70kg za rok.
Kolik kyslíku spotřebuje? 24kg za rok.
Kolik kyslíku spálí autobus? 1kg/km.
Kolik autobusů denně projede zastávkou U Matěje? 148.
Kolik kyslíku spálí trolejbus v místě provozu? 0kg.
Kolikrát je trolejbus tišší než autobus? 4krát až 8krát.
…a tak by se šlo ptát dál a dál. Ale hlavně že největší problém je drát.

Ivánek Procházka

Ještě jsem měl doplňující otázky:
Kolik CO2 vyprodukuje autobus? – 22 000kg/rok.
Kolik CO2 absorbuje 5metrová lípa? – 15kg/rok.
Klik CO2 vyprodukuje trolejbus v místě provozu? – 0kg.
Kolik kyslíku spálí dieselový autobus? – 45 000kg/rok.
O kolik ztiší alej stromů ulici? – O 3-5 dB.
O kolik je tišší trolejbus proti dieselovému autobusu? – O 10-15 dB.

Nechci, aby to vypadalo, že mám něco proti stromům. To jen že v rámci zlepšení životního prostředí mi vychází efektivnější nahradit naftový autobus trolejbusem než bojovat za každý keříček.

Toada

Zajímavá čísla, ale u AI bych byl opatrný. Minule, když jsem si „proklepnul“ chat GPT nějakými základními otázkami, tak mi tvrdil, že v Praze je zastávka metra Barrandovský most a že přes něj jezdí autobus 165 😀

Martin

Ja si ji prok;epl s Luzicema a nemela poneti, ze jsou to jedny z historickych zemi Koruny Ceske…

Ivánek Procházka

Určitě souhlasím. U věcí, na které člověk předem nezná odpověď, by měl být opatrný. Ale ChatGPT rozepisuje postup, jakým k výsledku došla, takže kontrolovat jde. A u otázek, které jsem ji kladl dnes, jsem výsledky minimálně řádově očekával stejné.

Jan

Jojo, ty elektromotory by ho všechen spálily…

Martin

Na rozdil od dieselu, ten ho ke spalovani vubec nepotrebuje… 😀

mgr.pavel

„místní Spolek Fišerka se však proti němu v poslední den zákonné měsíční lhůty odvolal.“

Poslední den, to rád posílal Patrik, že? Čistě za účelem co nejdelšího blokování stavby.

Btw. ten spolek pořád dokola opakuje stejné fráze jako kolovrátek. Argument o narušení jedinečného panoramatu mi přijde podobně absurdní, ajko u vyšehradského mostu – copak žijeme ve skanzenu, že se nic nesmí měnit?

Pokud jim vadí ubytek stromů, ok, fajn, tak místo pokácení pár stromů obětujme pár parkovacích míst. Majitelé vilek určitě mají dost místa na vlastním pozemku pro odkládání vlastního majetku, ne?

Klas

Souhlas. Ale za tento argument vás spolehlivě ukřižuji…

Jaaa

Poslední den

A kolikže je ta lhůta?

Michal Bartoníček

Ono je to ještě nepřešlo?
Celou dobu, co jsem četl ty rádoby argumenty, jsem měl facepalm. Nejhorší je, že oni to prostě myslí vážně a zkoušejí, co jim kdo dovolí. Zjevnými absurditami jako úbytek kyslíku bych se zkrátka ani nezabýval.

Greta

To bohužel nelze se nezabývat. Odvolací orgán se musí ke každému bodu odvolání vyjádřit a své vyjádření podrobně zdůvodnit. Jinak riskuje, že v případě odvolání ke správnímu soudu rozsudek jeho rozhodnutí zruší a vrátí mu věc k novému rozhodnutí. A spolek velmi pravděpodobně správní žalobu podá.

Automatic

Spolek jí podá na milion procent a klidně se vsadím že uspěje, czech republic – country for Future, jak říká soudruh Babiš

Jan Tichavský

Někteří obyvatelé si nezaslouží žít ve městě a měli by se odstěhovat někam do divočiny, kde budou mít vždycky svůj klid narušený pouze tou divokou přírodou (na kterou si ale nebudou mít komu stěžovat) a nebudou muset brát ohledy na potřeby tisíců lidí v jejich okolí.

MP22

Oni by si tam stěžovali na sebe navzájem… 😄 Něco se vždycky najde.

Zbyněk19

pokud dnes může někdo proti čemukoli protestovat, tak prostě protestuje. Spolku Fišerka už kyslík zřejmě došel… 🙂

Richard

Spolek Fišerka založili návštěvníci baru Fišerka…..

Ondros

Tomu bych i věřil, na takové bláboly a pseudoargumenty musel mít někdo aspoň 2 promile na žíle.

Petr

My bychom rozhodně uvítali trolejbusy – několikanásobně levnější a výrazně efektivnější řešení, které by zajistilo obslužnost celého sídliště Bohnic a propojení na Kobylisy. Tramvaj, kterou prosazují politici, by vyžadovala přebudování všech křižovatek, což by znamenalo 2 roky kolabující dopravy, a stejně by obsloužila jen okraj sídliště. Ovšem zatím to není na pořadu dne.

Milioi

Srovnání s tramvají v Bohnicích je docela mimo. Tramvaj do Bohnic se bude stavět i jako součást většího napojení přes Vltavu na Suchdol a do Podbaby.

Skippy

Tramvaj do z Bohnic do Suchdola bude bohuzel az v roce 2153.

Pat

Vnitřek sidliste by obsloužila, kdybyste to VY nezatrhli. No tak se postaví jen ta část, která je potřeba pro propojení s Podbabou, což je nutné pro o dost víc lidí, než jen pro Bohnice, a vy si můžete užívat svoji milovanou dvoustovku.

mgr.pavel

Tramvaj je kapacitnější než trolejbus. Při segregované trati je i rychlejší než trolejbus.

Jan Tichavský

Okraj sídliště je jen první etapa, právě kvůli odporu místních. Kdyby se nestavěli proti, tak už dnes mohla jezdit tramvaj přímo do sídliště místo autobusů. Navíc přebudování křižovatky se dá provést za pár měsíců, viz třeba nová křižovatka v Libuši nebo na Dědině, snad i na té Evropské se jezdilo jen s částečným omezením provozu. Ústecká do Zdib se bude přestavovat zanedlouho s ještě větším provozem a kupodivu tam nikdo kolapsem nehrozil, aspoň jsem si toho nevšiml.

lvy

Já mám obavu, že tam některým ten kyslík již dávno beznadějně došel a tohle jsou následky.

Baldrick

Tam už chybí jen jistá zastupitelka z Pardubic, která kdysi bojovala proti výstavbě nové trolejbusové trati tvrzením, že trasa vede kolem benzínové pumpy a ona si je jistá, že bludné proudy z trolejbusů způsobí korozi podzemních nádrží PHM a ty pak mohou explodovat.

Lukáš Novák

To je tak, když se pár lidí, v čele s místními členy TOPky, umane a jede si NIMBY. zajímavé, že automobilový provoz a parkování na chodnících jim v dané lokalitě nevadí 🙂

Jaaa

To jsou totiž jejich auta. Ty trolejbusy jsou ale cizí.

AFO

V rámci ochrany „urbanistické kompozice“ by spíš mohli v ulici Na Pískách zatrhnout to tolerované parkování aut na chodníku…

Happy

Od 4 do 6 ráno nasazovat do kopců Škodu 21ab. Ten ryk tohohle stroje je nepopsatelný. Teď vážně. Musí se změnit zákony, protože tohle je neudržitelné, aby kdejaký psychopat měl právo cokoliv kdekoliv blokovat. V HDP nedosahujem ani na nejchudší stát USA, ale budem tu diskutovat s kdejakým hlupákem.

Martin

To nedosahuje ani Nemecko, USA jsou uplne jinde, tam totiz staci v nekterym state par mest s vysokym HDP kde zbytek je divocina, a celkove prevysuje kdejaky stat v Evrope. Roli v tom hraje i zdaneni a hustota osidleni, technologicke firmy take delaji hodne…

Václav Pašek

Já chápu, že se jim nelíbí dráty, zvlášť ty trolejbusové umí vytvořit dost hustou pavučinu, ale jejich argumentace je vážně směšná a na úrovni mateřské školy. Tím se nikdo seriózně zabývat nebude.

Martin

Zabyvat s tim musi, ale nikdo soudny o tom argumentu nemuze vazne uvazovat, ze by uspel…

Jindra CV

Možná by pomohlo v oblasti otevřít nové 2-3 lékárny, neboť jak čtu je tam velký nedostatek léků na demenci.

Vojta

Tohle je přesně ta mentalita, která nám brání se posouvat dál. Ano, tady jde o hloupý trolejbusy v uvozovkách, ale, když půjdeme dál, zjistíme, že u nás se bojuje proti všemu a kdekoliv. To ani kolikrát není NIMBY, ale BANANA (Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anyone).

Bobek

To akorát na domácím dvorku víc vidíme i tyhle části řízení.

michalspina

nojono, ghetto bohatých dělá problémy )

automatic

stejně tak Troja- autobusy nevadí, trolejbus je zlo!

Hafan

To jsou fakt lobotomové todleto… Těžko už se mi rozpoznává, jestli to s kecy jako kyslíkem, kolapsem apod. myslí vážně a jsou tak neuvěřitelně hloupí, nebo jen hledali v nóbl restauraci u vína co nejblbější jakékoli argumenty, aby natáhli text a třeba se to kvůli nějaké úplné kravině zvládlo shodit. Zvláštní je vidět ten rozdíl, lidé na sídlištích nebo větších obytných celcích si nijak zásadně na podobné věci nestěžují, jsou často rádi, že se něco hýbe, kverulování do staveb se skoro neděje. A proti tomu domkaři a vilkaři, do všeho hromada řečí, nikdo jim nesmí ani zastavit před barákem, protože… Číst vice »

Kubrt

Aha, to by člověk neřekl, že na sídlišti Bohnice bydlí vilkaři.
Mě by spíš než sociální kádrování zajímalo, kolik lidí reprezentuje spolek Fišerka a pan Koranda, kolik obyvatel oblasti s tímto postojem souhlasí.

automatic

bohužel se obavám že s ním souhlasí většina obyvatel oblasti. Stejně jako v Troji nebo v Bohnicích. Česko se řítí do záhuby. A fakt mě mrzí jakou mentalitu tady lidé mají.

Hafan

Samozřejmě to neplatí absolutně, ale ten trend výskytu podobného chování v závislosti na typu zástavby je tam dost jednoznačně vidět. Potvrdí vám to ze zkušeností spousta zhotovitelů infrastrukturních staveb i lidí na úřadech. Kéž by tomu tak nebylo… 🙁 (Bohnice jsou zvláštní kapitola, osobně se domnívám, že tam nevidí reálný přínos té trati pro ně a že taky není dostatečně zakotvena podoba projektu, aby se v tom nějak lépe zorientovali a mohlo i třeba dojít právě k pochopení toho přínosu. Spousta lidí se asi bojí ztrát nebo zhoršení „přímých“ spojení na metro atd., ale nejsem bohničák, tak to je jen… Číst vice »

Kubrt

Asi není úplně překvapivé, že lépe situovaní lidé jsou sebevědomější a citlivější na svůj majetek, než obyvatelé sídliště, kde je větší pravděpodobnost výskytu lidí s vlastními existenčními problémy, natož aby řešili nějakou výstavbu. Krom toho dnes na sídlištích je řada bytů pronajímána lidem, kteří tam jsou dočasně a nemají žádný zájem řešit, co se děje v okolí.

Dálnice

K tem vilkarum kontra sidlistaci – vilkari mají všechno za sve a zajimaji se o sve okoli, nechteji si ho nechat znehodnotit. Panelakisti vesinou nafasovali kvartyry zadarmo (smesnych par korun v tzv. privatizaci bytoveho fondu), pak jim je zadarmo zateplili, parkujou v okoli zadarmo (a ještě vriskaji, ze jim ma město parkoviste rozsirit za verejne peníze). Vetsinou jsou k okolnimu deni lhostejni a nic moc je nezajima. Coz neznamena, ze k tem vysirkum z Hanspaulky chovam nejake sympatie.

Jan Tichavský

Pokud to nejsou nové vily (což tady nejsou), tak to ti majitelé obvykle dostali po svých předcích, ne že by si to museli stavět za své, to jen tak na okraj.

Bram

Dnešní vilkaři nemají zdaleka všechno za své. Vila v Praze je obvykle dědictví po rodičích či prarodičích a takhle se to táhne po několik generací, mnohdy ještě do doby prvorepublikové. To abychom si nalili čistého vína. Dá se totiž obecně říci, že ten, kdo v Praze stavěl vilu vlastníma rukama, už obvykle nežije.

Dálnice

Do toho je vam ****o jestli tu vilu koupili, postavili nebo zdedili po rodicich.

Martin

Stejne tak vam,… tvrzeni, ze panelakisti nafasovali byty zadarmo, vetsinou to byly najmy nebo prodeje… dnes kdo chce bydlet v panelaku tak ten byt stoji nekolik milionu pro par metru ctverecnich a v mizerne kvalite,…
Prosty fakt je, ze vily take lidi prevazne zdedili nebo z privatizovali, malokdo ji koupil za trzni cenu v desitkach milionu… zrovna hanspaulce moc novych developerskych projektu nebylo…

jasa.david

ať už ten někdo vilu koupil, postavil nebo zdědil, furt tímto způsobem nabyl jen tu vilu, ne celé město. 🙂

Nose Peak

Nežije, protože byl zavražděn, jeho majetek zarizován někým, koho potom vyhnal soudruh, a soudruhovo (pra)(pra)vnuci teď mocně protestujou…

Pat

V Bohnicích si vyhádali aby tramvaj vedla jen na jižním okraji sidliste a teď jsou naštvaní, že tramvaj povede jen po jižním okraji Sídliště

smasska

No vyhádali…jak daleko byl projekt s použitelnějším trasováním? Vždyť se šlo cestou nejmenšího (stavebního) odporu a potom se někdo diví, že se KT8 do nějaké úvratě k lanovce místo klimatizovaných busů nechce?

Frantík

No byl tam navržen i vrátný trojúhelník, ale prý jenom manipulační.

Pat

Vyhádali. Plánovaly se tratě ve trase současných linek 144, 102 a 200. Dokonce je to tak v územním plánu. Ale protože Bohnice nechtěly, tak se to omezilo jen k lanovce, která z toho udělala trať celoměstského významu (A tedy už nešlo primárně o obsluhu Bohnic).

Petr

My jsme fakt národ totálních dementů a je zázrak že vůbec nežijeme v jeskyních. Vadí dálnice, vadí vlaky, vadí lanovka do Troji a teď už i trolejbusy. Ty zákony by fakt chtělo změnit a veřejnost vůbec nenechat v těchto věcech vyjadřovat protože jinak z nás bude rozvojová země a nepředstihne nás i Polsko ale i Afrika a jižní Amerika

Kubrt

Veřejnost musí mít možnost se vyjádřit. Nechápu, jak někdo může tyhle totalitní postoje adorovat. Náš problém není v tom, že veřejnost má názor, ale v tom, že samospráva a státní správa neuměj situaci ukočírovat. Nevím, jestli je to nastavením zákonů nebo neschopností a nevůlí lidí, ale určitě si nemyslím, že třeba v tak oblíbeném Švýcarsku občani sklapnou kufry a pusu jakmile jim nějaký investor předestře svůj zájem na výstavbu čehosi nového, co vždycky přinese i nějaký problém, omezení někomu.

automatic

nevím v čem by měl být problém samosprávy či státní správy v tom, že do stavebního povolení k veřejné stavbě mají možnost mluvit i bytosti z Hanspaulky. Státní správa či samospráva se tím ale musí bohužel zabývat a upřímně tenhle spolek to povede až k soudu a ten je schopný jim dát zapravdu. A ano, ve Švýcarsku jsou lidé v myšlení dále. A to že by měla být společnost z rozhodování o dopravních stavbách (respektive ze staveb ve veřejném zájmu) vyloučena je jasný fakt a nemá s totalitou nic společného. Právě naopak. Lid rozhodl prostřednictvím volených zástupců (radnice, zastupitelstvo, poslanci,..)… Číst vice »

automatic

a jeden úplně osobní příklad. Stavíme se ženou dům. V rámci stavebního povolení přišlo několik odvolání s podobnými pseudoproblémy jako řeší obyvatelé Hanspaulky.Jmenuji – v obci se díky výstavbě našeho domu zvýší počet much a komárů (ano skutečně to někdo do odvolání napsal a úřad se o musel vyvrátit), dům bude kazit ráz obce a uliční profil (náš dům bude první postavený v úplně nové ulici kde nic jiného zatím nestojí), v obci se zvýší neúměrně hladina hluku, a mohl bych pokračovat. Stavební úřad se chudák se všemi problémy musel vypořádat. A my jsme nečekali že v obci kde se… Číst vice »

Jan Tichavský

Já bych netřídil lidi podle toho jaké mají bydliště v občance, může to být člověk, který vlastní či pronajímá nemovitost v okolí i když žije na druhém konci republiky. Spíš by se mělo přistupovat k meritu věci, tedy čím to dotyčnému vadí, jaký na tom má zájem a zda mají arguementy smysl. Rozumné odvolání má za cíl najít společný kompromis, zástavbu nějak částečně upravit, ne přímo zrušit, protože někde nechce mít nového souseda v obci a byl zvyklý že tam vždy rostla tráva a nic jiného.

Automatic

Ale třídit je podle toho kde mají bydliště by měl být základní požadavek. Můj osobní příklad je o paní že Šumperku, která tam bydlí, žije tam, nikde nic nepronajímá, v naší obci nikdy v životě nebyla, nikoho tam nezná, nikdo v okolí jí nezná a ona se doma asi nudí a projíždí úřední desky úřadů kde se oznamuje zahájení řízení a tak má ke všemu přístup. A i díky ní si stojím za tím, že nemá právo se odvolávat a zasahovat do věcí které se jí netýkají. Stejně tak se mě netýká reálný dopad D1 u Přerova protože to tam… Číst vice »

Kubrt

Nepíšu, že „je….problém samosprávy či státní správy v tom, že do stavebního povolení k veřejné stavbě mají možnost mluvit i bytosti z Hanspaulky“. Píšu, že zřejmě se s touto „občanskou opozicí“ neumíme vyrovnat. Švýcarská společnost je jistě mentálně dále než česká, ale neznamená to, že všichni mají na všechno stejný názor. Ta jejich referenda často vycházejí těsně. Ano, máme zastupitelskou demokracii a jsem tomu rád. Ale zastupitelská demokracie nespočívá v tom, že jednou za 4 roky jsou volby a v mezičase mají všichni držet hubu a krok. Co když se v mezičase mezi volbami objeví nové téma, které v době… Číst vice »

automatic

neříkám, že občané Velvar nemohou mít názor na kamenolom v Obřím dole, ale nemají mít právo do toho zasahovat protože je to věc Peci pod Sněžkou. Stejně tak úplně cizí paní ze Šumperku nemá mít právo se odvolávat ke stavbě mého domu a ještě s argumentem že se jí nelíbí jaká budeme mít okna a proč budeme mít vstup z ložnice na terasu, řeknete mi upřímně co je té paní do toho?i podle svých slov v té vesnici nežije, ani není odsud, ale má přeci právo zasáhnout když se jí něco nelíbí, krom teda toho že paní dostala od úřadu… Číst vice »

Kubrt

Jak se paní ze Šumperku dostala k vašemu domu?

Automatic

Velmi jednoduše a divím se že to nevíte. Stačila mi 1 minuta abych zjistil, že jistý pan Andreas Patenidis, narozen 28.11.1987, trvale bytem Pařížská 1076/7, 110 00 Praha – Staré Město, Czech Republic žádá stavební úřad o povolení k zateplení fasády domu. Tak co kdybych se mu proti tomu taky odvolal? Vím i číslo jednací. Já prostě nechci aby si zateplil svůj dům a že ani nevím který to je? Je mi to jedno, na odvolání mám právo! Víte ono každé stavební povolení se zveřejňuje na úřední desce úřadů a ta je volně přístupná jinak by ani neměla smysl. A… Číst vice »

Kubrt

Z jakého titulu je účastníkem vašeho stavebního řízení?

Automatic

Jo a když se rozkliknete obsah vyvěšení, tak získáte kompletní rozhodnutí včetně všech údajů

https://www.praha1.cz/urad/uredni-deska/

Takže jak se k tomu dostala je snad každému jasné když je to veřejné. U stavby trolejbusové trati to veřejné určitě být má, u mého nebo vašeho domu, bytu podle mě už nikoliv.

Automatic

Není účastníkem ale odvolat se může každý i když není účastníkem řízení. To je ten problém. Zákon totiž přímo neříká, že se může odvolat jen účastník řízení ale i osoba, která se cítí být stavbou dotčena. Pokud vím, tak spolek barových povalečů Fišerka také nebyl účastník stavebního řízení o elektrifikaci linky 133, alespoň podle původního rozhodnutí stavebního úřadu kde vůbec uvedený jako účastník řízení tento spolek není.

Automatic

Účastníkem se stal, až když stavební úřad od nich obdržel výše uvedené námitky. Do té doby o spolku nic nikdo nevěděl. Stejně jako my do té doby než od ní přišli námitky ke stavebnímu povolení.

Automatic

Jo a zajímavé je že spolky nemohou být účastníky stavebního řízení a hle, zde to záhadné jde..
https://frankbold.org/poradna/stavebni-a-uzemni-rizeni/stavebni-a-uzemni-rizeni/ucast-verejnosti/dotaz/muze-se-spolek-ucastnit-stavebniho-rizeni

Kubrt

Kdo řekl, že spolky nemohou být účastníkem stavebního řízení?

automatic

třeba nejvyšší správní soud: viz: Krajský soud řekl, že došlo ke změně právní úpravy, „v jejímž důsledku nejsou spolky nadále oprávněny účastnit se řízení podle stavebního zákona, ale pouze řízení ve věcech upravených zákonem č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Ústavní soud tuto změnu vyhodnotil jako ústavně konformní

automatic

a dle stejného zákona o ochraně přírody je naše paní ze Šumperka oprávněna podat odvolání nebo dokonce správní žalobu

automatic
Kubrt

Paní ze Šumperka není účastníkem vašeho stavebního řízení, tudíž jejím podáním se nikdo nemusí zabývat.

Automatic

V zákoně je to přímo tak že je to osoba která se cítí být dotčena na svých právech. A toho oni využívají, včetně naší paní. Jinak od roku 2018 už spolky nemohou být účastníky stavebního řízení ale díra v zákoně je opět v osobě dotčené na svých právech a hlavně oni dost využívají že se u každé stavby vede paralelní řízení o vlivu na životní prostředí a tam se odvolat může taky kde kdo, třeba i Voda z Tetčic v Přerově kvůli D1 i když jsou Tetčice. Ale jde o to že odvolat se může kdokoli a záleží na úřadu… Číst vice »

Jaaa

Ne, Krkonoše patří státu a ne obci. Proto.

Jiný Petr

Sám říkáte, že lid rozhodl prostřednictvím volených zástupců – no a ti tu nastavili tato pravidla. Pravidla fungování státu tu neurčuje Pepa z Horní Dolní, ale právě ti zvolení zástupci. A „kruh se uzavřel“

Petr

A co když si lidé ve volbách podle programu zvolili někoho jiného na první místo, a ODS, ANO a další se v rámce koalice spojí a odsunou je do opozice, kde nemají v rámci hlasování možnost nic změnit?

Karl vB.

To, co jste napsal trochu to připomíná 5kolo.

Jan Tichavský

Nikoliv, koalice vzniká na základě průniku předvolebních programů a pokud začne jednat proti zájmům jednotlivých stran, tak mají z koalice vystoupit, což udělali Piráti na základě tlaku (a vnitrostranického hlasování) svých členů. A voliči si to mají samozřejmě hlídat.

Karl vB.

Představa takového programového průniku Pirátů a KDU-ČSL může docela pobavit.

JGR

nejde ani tak o průnik programů jako o slušně placený koryta

Jan Tichavský

Ještě je tu problém, když zvolení zástupci nekonají dle svého předvolebního programu nebo prostě jdou na ruku developerovi bez ohledu na zájmy svých občanů. Tedy určitě nesouhlasím s tím, že člověk má jít jen k volbám a pak mlčet na prací svých zastupitelů. Naopak, musíme mít aktivní občanskou společnost, která hlídá jak úředníky (nikým nevolené a neodvolatelné), tak i politiky. Ale zase v rámci mezí, tedy rozumnými argumenty, které dávají smysl a ne a priori blokováním všeho nového, co se starousedlíkům nelíbí.

Petr

Problém je v tom, že nedokáží připravit projekt bez chyb a zamlčují před obyvateli řadu podstatných informací. U takových „hurá akcí“, které jsou tlačeny konkrétními politiky, se automaticky počítá s tím, že si zaintersovaní rozdělí drobky z předražené ceny stavby. Zářivým příkladem je výstavba zdvihacího železničního mostu v Lužci, který nikdo nepoužívá nebo torzo zpackané výstavby nové radnice Prahy 8 na Palmovce. Trestní nebo politická odpovědnost za vyhozenou miliardu korun je nulová, a vše pokračuje, jakoby se nic nestalo. Pak se nedivte obyvatelům.

automatic

v čem omezí bytosti z Hanspaulky trolejbus místo autobusu? O to jejich nelegální parkování na chodníku? Nebo je to skutečně obere o kyslík a oni se udusí?

Kubrt

Já neříkám, že tyto konkrétní postoje jsou oprávněné. Já jen odmítám tendence vylučovat veřejnost z projednávání staveb.
A ano, mám s tím osobní zkušenost, když zastupitelstvo sousední obce (ano – demokraticky zvolené, ano – sousední – měl bych držet hubu, že) rozhodlo o výstavbě logistického areálu napojeného na silnici naprosto nevhodným způsobem.

Jiný Petr

Souhlas s Vaším postojem. S názorem Petra nesouhlasím – že má veřejnost „držet hubu a krok“ – to jsem nemusel v roce 89 mrznout na náměstích a zvonit klíči. To jsem si tu ty komunisty mohli nechat a bylo by to, jak si přeje Petr

Nose Peak

Švýcaři jsou vedeni k tomu, nést za svá rozhodnutí zodpovědnost. V roce 1946 ve svobodných volbách v Československu hlasovalo 31 % lidí za Gottwalda. KSČ + ČSSD + KSS získaly dohromady 151 mandát ze 300. Ale komunisti, to byli “oni”. My nic, my oběti…

jasa.david

Třeba v tom Švýcarsku platí dotyčným úředníkům víc než minimální mzdu, a třeba jich platí víc, aby nemuseli studie za řádově větší náklady zadávat externím firmám.

Karl vB.

Asi bude nejlepší, když půjdete pracovat do kasáren, tam budete spokojen. Tam se nediskutuje o ničem a odpověď je pouze jedna: PROVEDU.

Klas

Problém není veřejnost. Problém jsou predposrani politici, kteří na tu hru skočí.

Juraj

Tak zničení siluety a měřítka ulice, hlavně pro chodce?
Fajn, navrhl bych kompenzační opatření v podobě zrušení uličního parkování, to by mohlo místní potěšit.
https://mapy.cz/s/gabokerojo

Jinak k tomu dopravnímu kolapsu a CO2… Je určitě správně, že se obyvatelé mohou vyjádřit k plánovaným projektům, ale občas by to možná chtělo možnost přezkumu, zda stěžovatel nedostal maturitní vysvědčení omylem.

Hafan

Amen! 🙂

automatic

ne, není správně, že do toho obyvatelé mohou zasahovat lží a manipulací a šířením dezinformací. Jinak jsme zastupitelská demokracie, tudíž zástupci těchto stejných obyvatel o věci již rozhodli a tudíž nevidím důvod proč by měli do věci zasahovat obyvatelé znovu. Navíc jakákoliv dopravní stavba by měla být ve veřejném zájmu a tudíž by měla být možnost plácat takové nesmysly úplně vyloučena. V téhle zemi je pokrok a modernost sprosté slovo. Stačí se podívat jak vypadají města v Polsku – vizuálně veřejná prostranství úplně jinde, doprava už mnohdy taky jinde – stačí se podívat na vzhled stanic v Budapešti (M4), nové… Číst vice »

Juraj

To je neskutečný alibismus.
Zastupitelská demokracie neznamená, že člověk deleguje veškerá svá práva bez omezení. Působnost veřejné správy je vymezena zákony a vždycky musí existovat mechanismus, aby se jednotlivec mohl bránit proti chybě systému.

DESÚ v prvním kole hezky ukázal, že s námitkami se dá odborně vypořádat, aniž by někdo musel používat bolševické silové praktiky, díky kterým máme skvosty jako magistrálu u koně nebo zničený veřejný prostor na Florenci a u Vltavské.

Automatic

DESú se s nimi právě nevypořádal – přirovnání váhy trolejbusu k popelářskému vozu není relevantní, kolaps dopravy nevyřešen a úbytek kyslíku nepodležen žádnou studií nebo dokladem o tom, že trolejbus úbytek kyslíku nezpůsobí. A to je ten problém. Když vymyslíte blbost jako úbytek kyslíku, tak se s tím ani vypořádat pořádně nedá, nestačí napsat že je to očividná blbost. je to jako se slovenským státním tajemníkem co tvrdí že nemá důkaz že je země kulatá, protože on ve vesmíru nebyl a žádný relevantní důkaz nikdy nikdo nepředložil. Což je z jeho pohledu defakto pravda. Nestačí jen tvrdit. Pak se to… Číst vice »

Luk

To „uliční parkování“ je ve skutečnosti parkování na chodníku. Chodcům tam zbývá často jen úzký průchod.

automatic

myslíte to nelegální parkování na chodníku co jim záhadně policie toleruje?

Luk

Většina míst je legálních a vyznačených, včetně svislých značek (je to fialová zóna). Ale když se tam šoupne něco většího a navíc nakřivo, chodci jdoucí proti sobě už se nevyhnou, natož kočárky. Pak je tam kupa aut stojících na trávě nebo zatravňovacích dlaždicích mezi vozovkou a chodníkem, přičemž je tam značka zákazu stání, která zjevně nikoho nevzrušuje.

Lukáš Novák

Zničení siluety místa, které se vyvíjelo ruku v ruce s existující trolejbusovou tratí, kterou zlikvidoval bolševik (protože trolejbus neumí evakuovat mimo město a protože mu kolabovalo zásobování elektřinou). jsou směšní (jsem obyvatel rozhraní Hanspaulky a Dejvic, jakkoliv Hanspaulka žádné stanovené hranice vlastně ani nemá).

Karl vB.

Ty trolejbusy byly v Praze zlikvidovány z úplně jiného důvodu, než je nemožnost jejich použití pro evakuaci obyvatel.
Tím důvodem je socialistické plánované hospodářství.
Velmi zajímavé čtení (12 dílů) od pana Libora Hinčicy je o tom zde:
https://www.cs-dopravak.cz/category/menirny/
Nultý a první díl seriálu je nutno hledat až na konci, na straně 2.

Jerry

Ty hysterické pseudoargumenty o „nepopsatelném kolapsu,“ snad nikdo vážně nebere.

automatic

bohužel bere. A jasně to ukazuje, jaké názory lidé v téhle zemi mají – nejedná se jen o Prahu. Dieselový autobus v kopci je ekologičtější než bezemisní trolejbus, troleje kazí “siluetu” ulice ?? (slyšel někdo někdy tehle slovní spojení?) co nejdůležitější – z pohledu shora – takže viditelně jen z dronu nebo letadla…že tam dojde k úbytku kyslíku?? Ti ze spolku by měli být v psychiatrické klinice a nikoliv mít možnost do čehokoliv zasahovat. Jasně – nimby ve spojení s pseudovědeckou teorií. Opravdu tihle lidé mohou volit ve volbách?

Nose Peak

“stožáry trakčního vedení ohrozí památkové hodnoty a poruší „urbanistickou kompozici, měřítko, případně siluetu prostoru ulice”

— To teď uslyšíme často. Všichni jsme Vyšehrad…

Bobek

Zkuste si vyhledat sídlo spolku. To je taková pěkná třešnička na dortu.

Bobek

Jejda, ještě jsem se prokliknul do králičí nory záznamů pana předsedy v obchodním rejstříku a to jsem neměl dělat. No není nad upřímný zájem o památkové hodnoty a urbanistické kompozice.

David

Já myslím, že tím rozhodnutím o zrušení Lanovky z důvodu ochrany krajinného rázu si město otevřelo svou pandořinu skříňku.

Petr

Spíše by za to měli nést politickou zodpovědnost konkrétní politici, kteří to zpackali a nedali na rad odborníků i DPP

automatic

Je suis Vyšehrad!

Jan Tichavský

Zrovna u nich na kopečku byly ty dráty natažené ještě dřív než některé místní domky. Ale jelikož se trolejbus zrušil dávno, tak už není moc pamětníků, aby jim o tom vyprávěli.

Jiří

Já bych jim tam nasadil erťáky z fotky, ať mají zachovány památkové hodnoty. A užijí si hluk a smrad. Navíc je erťák výrazně lehčí než současné autobusy, takže i tento jejich požadavek bude splněn.

Karl vB.

V ulici Na Pískách bydlí pan Václav Kopta a ten má „erťáky“ docela rád. Možná by tu linku rád vzal u DPP jako „minijob“. Pokud se na tu ulici dívám na mapách, vypadá docela úzká (část od obrubníku silnice k plotu) a když si představím ten les stožárů nově vyvedený v tradiční „pražské hřbitovní černé“, tak to na kráse fakt nepřidá. https://mapy.cz/letecka?q=Na%20P%C3%ADsk%C3%A1ch%20998%2F120&source=addr&id=8977163&pid=98901251&newest=1&yaw=2.799&fov=1.257&pitch=-0.110&x=14.3757135&y=50.1094059&z=20&ovl=8 Stačí, jaké bylo haló kvůli stožárům na Václaváku, které „pohledově rušily panorama“, právě proto, že byly vůči okolí v takovém kontrastu – černé. Viz zdejší články z 9. a 10. 10.2024. Kdyby byly stožáry stříbrné, nebo šedivé, tak… Číst vice »

Nose Peak

Takže taková Barvičova v Brně…

Mickey

Problém sloupu na Václaváku nebyl v barvě, ale umístění na ose náměstí. Až se trať dodělá, sloup ten tam uprostřed nebude.

Lukáš Novák

jezdil to za COVIDu 😉

jva

Na týden jim tam na linku nasazovat RTO, ŠM11 a pro obzvláště nechápavé Ikarus…

Petr Mihula

Ubohý místní fanatik, bohužel takový jsou všude, u nás zase zastavil (snad dočasně) podobný šílenec stavbu tramvajové trati.

Elvis

Přesně! Logika typu: Zabij bobra, zachráníš strom!

Klondajk

Úbytek kyslíku… Já už vidím, jak se ti nešťastní obyvatelé po skácení stromu dusí a padají fialoví k zemi…
To snad psali původně jako humor.

Jerry

Místní recesistický spolek Fišerka. 😀

JJD

Padají fialoví? Takže za to může Fyjala!

Geralt

Tohle je linka, která by bez problému mohla být pod trolejí v celé délce. Ale prostě ne, radši budeme 2x za kolo stahovat a nasazovat sběrače.

Juraj

Berme to tak, že jiné než bateriové trolejbusy už se prostě nakupovat nebudou. Nedává to smysl.

A když už ty parciály jsou, tak si DPP logicky nechce komplikovat život dalším trolejovým křížením s tramvajemi. Kdyby ta potřeba vyvstala, dodělat se to dá vždy.

Nose Peak

Si na to křížení můžou pozvat nějakýho fachmana ze zPlzně, ne?

Pražec

Na Veleslavíně už to křížení mají. A světe div se, jezdí to.

Karel

Je stejné jako křížení v Plzni. Tam to funguje už desítky let

Jan Tichavský

Slyšel jsem, že trolejbusové křížení (nevím které přesně) bylo naistalováno oproti projektu o trochu vedle a muselo se to opravovat, ale to se snad časem naučí.

Lukáš Novák

Dnes už by to bylo řešeno jinak, tohle je bohužel úlitba začátku návratů trolejbusů do Prahy.

Kamui

Nejhorší je, že těmi bláboly o úbytku kyslíku se musí někdo seriózně zabývat, místo toho aby to hodil do koše s tím, že se jedná o nesmysly.

automatic

ale to je problém demokracie – pokud tihle začnou tvrdit, že trolejbus je radioaktivní a za jízdy vypouští chemtrails, tak ano, někdo se tím musí seriózně zabývat i když je to na první pohled blbost, ale i bytosti z Hanspaulky (lidé je nenazývám, protože ti jsou nadaní rozumem) mají přeci právo říkat že díky trolejbusu se udusí, že pravidelně pozorují ulici z výšky a Země je placatá! A dokažte jim opak!

automatic

dám vám příklad, osobní. Můj tchán přestal jíst a kupovat banány s tím, že se dočetl, že jsou radioaktivní. Říkáte si hned, co je to za pseudovědeckou pitomost? a hle, banány jsou skutečně přirozeně radioaktivní. Sice k ozáření jich musíte sníst asi milion za den, ale vědecky skutečně vzato, jsou radioaktivní protože obsahují radioaktivní izotopy. A stejné je to s jejich teorií o úbytku kyslíku atd. Na první pohled blbost, ale někdo se tím musí zabývat aby zjistil že je to stále blbost nebo pravda

Mickey

Tímhle pohledem je ale radioaktivní prakticky cokoli.

Kubrt

Ale ty banány jsou opravdu radiokativnější, protože obsahují hodně draslíku – a tedy i draslíku 40, což je nejvýznamnější zdroj radioaktivity v lidském těle.

Jan Tichavský

Jsou, ale není to důvod abychom je přestali jíst. Stejně jako ovoce obsahuje hodně cukru, taže když ho budem jíst po kilech, tak z nich ztloustneme, ale není to důvod abychom se mu museli vyhýbat úplně. Stejně tak trolejbus bude mít baterii a při výpadku napájení zmíněném v odvolání klidně dál odjede a kolaps se nekoná, tedy není to relevantní důvod proti jeho zavedení.

Karel

I člověk jako takový. Noc v posteli s milenkou (milncem) ma větší dávkový příkon než noční směna v Temelíně

Plecháč

Hlavně mu neříkejte, že slunce je taky radioaktivní, to už by asi nevylezl z baráku.

Jan Tichavský

Nejhorší je to UV záření, působí rakovinu, doporučuji mu chodit v burce.

Automatic

😀 dobrý nápad, díky za tip

Karl vB.

Vůbec vám nezávidím, když se téměř všechny abnormality tohoto světa setkávají právě u vás.
Máte zkrátka pech, nebo sloužíte někomu v pozadí jako studijní materiál pro různé zátěžové situace.

automatic

jo, někdy mám pocit že těch absurdních abnormalit se u mě sešlo nějak dost 😀

Frantík

Tak placarost země na rozhodnutí nemá vliv, a udušení taky můžou nějak spočítat. Až to jednou budou mít, út to můžou kopírovat do všech rozhodnutí.