Hadr v sondě. Fotky ukazují nejčastější triky v měření emisí, ministr představil šest kritérií

Dokumentace zachycených podvodů při měření emisí. Zdroj: MDČRDokumentace zachycených podvodů při měření emisí. Zdroj: MDČR

Už letos se chystají "testy poctivosti" neboli mystery shopping s nastrčenými vozy.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
superhero

Pro všechny, co se domnívají, že vlastnit auto je základní lidské právo a je nutné zařídit, aby všichni na něj „měli“. Proč by si ti lidé nemohli koupit skútr, třeba elektrický. To by přece mohla být pro ně alternativa k vlastnění auta, pokud fakt mají tu smůlu, že bydlí v oblasti se složitou dopravní obslužností VHD. Proč nejezdí spolujízdou s někým jiným? (kolik % populace to je? max 10%?)
Dožadovat se za každou cenu auta jen pro sebe je fakt ideologický nesmysl.

Libor

Správná cesta, jít tvrdě po ME a STK. Dávat pokuty řidičům není cesta, a vůbec, že auto projde, tak přece neznamená, že za rok provozu nemůže dojít k závadě, která zhorší emise nebo technickou stránku vozu. Asi by se tam musel prokázat úmysl, což by opět bylo dost složité… Mně se třeba měsíc po STk utrhlo uložení tlumiče, s tím bych asi STK neprošel a stalo se to..

drakula

jj kontroloři budou kontrolovat kontrolory a kdo bude kontrolovat ty kontrolory kontroloru ? neříkala vláda že bude snižovat počet státních zaměstnanců ?

Michal

Vše směřuje k tomu, že se vrátíme do 17.stoleti, jen jaksi pod dohledem velkého bratra a se zákazem topit v kamnech.

Anonym03

Všechny do jednoho pozavírat, záchody jedny. Opravdu neuvěřitelné, co se může dít v roce 2024…

Ondřej Kratochvíl

Možná kdyby se problém začal řešit od správného konce bylo by líp. Kdyby 80% lidi mělo na to si každých 10 let koupit nové auto, neřešilo by se jak ojebat technickou…

JendaVenda

Vy budete volič Komunistů. Pokud nemáte na to, odložit si měsíční 4000 Kč na nové auto, potom jedzdete MHD, protože na auto očividně a hlavně jeho údržbu nemáte.

Libor

Ono třeba na venkově to v dnešní době bez auta není snadné. Rodina, děti atd. A vydělat si na nové, když třeba ještě řešíte bydlení. No nevím. Možná někdy v 55 letech, když už bydlím čistě ve svém, děti dospělé… Pak snad i jo. Ale v 35 letech koupit nové auto, to skoro chce sponzora nebo byt po babičce v Praze 😉

OndraS

Jestli tomu dobře rozumím, neschopnost jedněch úředníků šlapat po nedobře odvedené práci techniků nás dovedla k vytvoření další instituce, která bude tu nedobře odvedenou práci kontrolovat, aby ti, co to mají dělat, mohli být neschopní dál?
Vytloukl se klín klínem?

Y.K.

Také mám trochu obavy, aby to jen nepřizvedlo korupční pyramidu. Prozatím budu opatrný optimista, hodně opatrný.

Gajda

Chvilku se budou bát, takže se to asi chvilkově zlepší. Že pokud mu tam přijede dlouhodobej známej projde zase hned se asi nezmění.
Reálně Octavia I a II 1.9 a 2.0 TDi v 999 případů z 1000 regulérně neprojde, a jen tendle model je docela hojně zastoupen.

Kebab

Proč by neměla projít?

Vojtěch

Naopak, taková Octavia projde bez problémů, protože se jí měří emise podle norem, pro které byla schválena a nemá v sobě spoustu poruchových částí typu DPF filtr.

Jarda

Fakt by mě zajímalo, proč byl můj komentář smazaný. Můžete použít můj email k jednoduché odpovědi. Opravdu děkuji

Jan Sůra

Zkuste hádat. Jak souvisí Ukrajinci s podvody Čechů na STK a ME?

Sněhulák

Takže podle fotek v článku, mají důkazy proti SME, ale pokutuji řidiče. To je teda logika.

Jiný Petr

👍

Johnny

Myslíte, že technici podvádí u měření z dobroty srdce?

Jiný Petr

Vzhledem k to mu, že SME je neregulovaný byznys, tak klidně. Když se rozkřikne, že na dané SME mají auta často problém, tak tam lidi přestanou jezdit a má po kšeftu.
navíc, když si servis nechá zaplatit opravu auto, tak si přece nevykáže, že to samé auto neprošlo přes emise. To nedává smysl.

Bobik

Asi se budete divit, ale jsou i lidé, kteří se v autech nevyznají a dají auto do servisu, ať jim ho dají do pořádku a projdou TK a ME. Je to běžně nabízená služba. Takový člověk se ničeho nedopustil a přesto dostane pokutu.

Johnny

Tak se mohou soudně bránit, že je servisák podvedl. Prostě jste zodpovědný za stav svého vozidla, proč by zrovna správně fungující výfukový systém měl být výjimka? Když dostanete pokutu za korozi na podvozku, taky se budete bránit, že jste o ní nemohl vědět, protoze se v autech nevyznate a že vas na to meli upozornit na stk?

Martin Verner

Pokutu můžete dostat za přestupek. Přestupkem může být jedině zaviněné protiprávní jednání. To, že auto nesplňuje nějaké parametry, pokud o tom provozovatel objektivně neví a není povinen vědět, nemůže být přestupkem pro chybějící zavinění. Pokud auto pravidelně prochází v předepsaných intervalech kontrolou emisí, jeho vlastní systémy nehlásí problém („grilované kuře“ atd.) a ještě třeba navíc je auto je pravidelně servisováno v souladu s doporučeními výrobce, není jak to zavinění dovodit.
Akorát tu pokutu halt nesmíte zaplatit na místě.

Bobik

Soudit se kvůli pokutě pár tisíc? K tomu pár desítek tisíc za právníka, abyste se nakonec dozvěděl, že to není servisu jak dokázat.

Korozi podvozku můžete zhodnotit sám (i když i to je subjektivní – povrchová koroze nápravnice nebude problém na žádné TK), ale jak chcete zkontrolovat emise? Pořídíte si domů měřící stanici, abyste mohl před každým vyjetím řádně ohřát motor a změřit emsie?

Johnny

Realita je taková, že naprostá většina lidí ví o tom, že mají podvodné emise, ať už si je zařídili sami nebo přes nejaky šmejdský servis.

Martin Verner

Naprostá většina lidí nemá auto. Ze zbytku naprostá většina řeší emise společně s technickou tím, že si je nechá zařídit mechanikem nebo servisem jako placenou službu, a víc je nezajímá.

Leinad

Řidičovi se musí prokázat zavinění. Pokud dneska auto projde s hraničními hodnotami a za necelé dva roky se rozladí, možná pokutu nedostane nikdo.
Ale podvedl technik zadarmo nebo dokonce ze zlé vůle k zákazníkovi?

Tomáš P

Nezlobte se, ale toto nikam nevede…

Co takto zalozit http://www.smrdim.cz – fotit auta co kouri a ty tam sdilet? Ihned by se vse hlasilo na urady a auta povolat na mereni emise?

Martin Verner

Ne, bonzování jako národního sportu bychom se měli opravdu zbavit.

Otakar

Pak by bylo dobré dohledat, kde bydlíte, odfotit si vaše auto a co týden to tam posílat. Uvidíme po kolika týdnech vás přestane bavit jezdit na emise.

Tím jsem jen chtěl demonstrovat, co jste to napsal za hovadinu.

Emi

Gratulace, to bude od příštího roku hodně nemotorizované chudiny 🙂 A vlastně se tím tak zvýší počet cestujících ve veřejné dopravě, zvláště v autobusech. Takže WIN WIN. Jen je otázka kolik bude v Inspekci silniční dopravy zaměstnanců. Aby to všechno stihli …

Zrzek

To bych neřekl, problémy budou mít spíš novější auta, kde na vás řídící jednotka napráši závady a budou starosti, právě starší jednodušší auta budou ve výhodě cenou údržby a náhradních dílů.

Emi

Ono je to spíš smutné, že má vzniknou „nová inspekce“, která má kontrolovat něco co má kontrolovat STK. K čemu teda jsou? A kdo bude kontrolovat Inspekci silniční dopravy? Další inspekce? Já na silnici potkat takové hejhuly, tak na ně zavolám Policii, ať se vyjasní, kdo mě vlastně zastavuje.

Kubrt

Smutné to je (stejně jako třeba existence oddělení vražd, s mírnou nadsázkou). Máte nějaký jiný nápad, jak problémy s STK řešit?

Sněhulák

No jo když vláda potřebuje místa pro své kamarády co nebudou muset moc pracovat.

Kebab

Přesně tak🙂 Pět let staré “ekologické” downsizingové přímovstřikové tříválcové kat EGR DPF Euro 15f nesmysly budou mít co dělat, benzínová atmosféra a starší nafta v rozumném stavu i nadále projde.

Anonym03

A kolik motorů 1.0 TSI bylo od emisí zatím vyhozeno, chytrolíne?

Sněhulák

Podle profesora Vojtíška jde většina emisí za malou částí aut ( pokud mě paměť neklame tak 90% emisí je z 5% aut), takže ten úbytek nebude ani znát. Navíc starší vozový park má volnější normy a tudíž se to do nich vejde, protože byli jejich motory vyrobeny s emisní rezervou, ne naknop jako euro6.
Mě spíše zaráží vaše radost z toho že by po někom bylo šlapáno.

Emi

Tak tu ironii snad pozná každý, ne 🙂 ale pokud se nepletu, tak v ČR máme cca 5 až 6 milionů osobních automobilů, takže při 5 % se dostáváme na cca 300 tis. automobilů. Což není zrovna málo. Nejlepší by byla přirozená obnova vozového parku. Ale je pravda, že klasická inspekce jde cestou nejmenšího odporu a budou je zajímat o výpisy z diagnostiky atd. a řešit drobnosti. Přeci jen budou muset vykazovat činnost. Takže se máme na co těšit.

Tonik

„Stát plánuje pokračovat také v přímých intenzivnějších kontrolách technického stavu vozidel přímo v provozu ve spolupráci s policií a Centrem služeb pro silniční dopravu. Z ní od 1. července příštího roku vznikne nová Inspekce silniční dopravy (INSID), která bude moci provádět kontroly už bez policie a ukládat pokuty na místě.“
Z ní? Je to TO centrum. Nicméně to hlavní: přijmeme další úředníky – 3x hurá!

Jan Tichavský

Proč tak rychle, až od 1. července?

Jana

To proto-aby jste se mohl lépe připravit a zdokonalit své mimořádné schopnosti při svých hlášeních…………

Ondřej

Kupka je borec. Jen tak dál.

Jan Tichavský

Borec bude až se mu podaří množství těch podvodů snížit aspoň na půlku. Zatím jsem skeptický, protože se k řešení emisní mafie moc neměl.

Dálnice

Vyborne, jen at to nemilosrdne kosí. Tohle melo byt pred 20 lety…

Maara

Ano, proč bychom měli dýchat víc otrávený vzduch, kdy jediným důvodem je to, aby nějaký vychcánek ušetřil za opravy?🫤

Opravář

U článku mě běží reklama na krajské volby pro hnutí ANO. Pane Sůra, tenhle web jde strašně ke dnu, když už i vy děláte reklamu Babišovi. Hnus.

Kubrt

Si zaplaťte předplatné. Nebude vás otravovat reklama a pan Sůra na ní bude (o chlup méně) závislý.

Michal.S

Pan Sůra neovlivní, zda tam bude Konečná nebo Babiš na banneru. Pouze okruhy témat, firem a institucí.

trafopajka

Agenta Bureše rozhodně nemusím, ale víc mě vadila reklama na podvodné investice, co tu na mě onehdá vyskočila, to je už dost za hranou.

Martin

No vidíte, já zase dnes vešel do haly Libereckého nádraží a juknul na mě z plakátu pan Půta s heslem Staráme se o dopravu Liberec – Praha za 68 minut. A vy se hroutíte s Andreje.

Jan Sůra

Malý liberecký Babiš. Zejména svým chováním.

Kubrt

Třeba jezdí brigádně u Flixu, co my víme.

Jan Sůra

https://zdopravy.cz/produkt/jeden-rok-bez-reklam/
Používáme programatické reklamy, kde jde naprosto mimo nás, co se vám zobrazí.

jaroslav.dohnalik

Mně se zobrazují reklamy na další články a to mám předplatné 🙁

Tomáš

Hezké, ba přímo suprové, ale – kdy komenčně začnou řešit hluk z vozies s úmyslně zničenými tlumiči výfuků?
Kdy se budou auta s „homologovanými“ hlučnými výfuky na místě zabavovat, jako ve vyspělých zemích?
Kdy bude možné se jít beztrestně projít večer na Smetanovo nábřeží, kde je to dnes jako ve válečné zóně?

Jiný Petr

Já bych počkal, jak to bude realizované v praxi. Ta osoba, co má kontrolovat SME je úředník na obecním úřadě ORP a není to technik.

Tipl bych si, že není odborně způsobilý posoudit manipulaci s měřícími přístroji.

michalglogr

No největší hluk tam dělají tramvaje, obávám se, že tato trať by ve městě dost chyběla

Tomáš

A to jste na hodiny fyziky chodil kam? Tramvaje tak 75 dB, motorky a krámy „sportovní“ auta 120 dB, výbuchy z výfuků mi hlulkoměr ani nepobral, takže snad nad 160 dB.

hor411

Nemohl byste si udělat výlet někam, kde jezdí 847 (třeba S6) a změřit hluk ve 30st. vedru při rozjezdu do svahu? Docela by mne to zajímalo…

Martin Verner

Jenže překopaná rádobysportovní motorka nebo auto mi pod oknem projede tak dvakrát denně (a ne každý den), tramvaj co pár minut přes den, a co půl hodiny i v noci.

Zbynek

Jasne, kazdemu pred domem jezdi tramvaje. A na chlaupe taky.

Anonym03

Vidíte to, bydlím u tramvaje a ty už ani nevnímám. Za to když projede ksindl s výfukem, nejlépe ve 2 ráno, slyším to velice dobře.

Anonym03

Tyhle věčný kraviny ohledně toho, že je tramvaj hlučná si nech pro soudruha před 40 lety.