kmax

Ministr v demisi zrušil čtyři roky starý souhlas s novou silnicí mezi Turnovem a Jičínem

Trasa nové silnice I/35 u Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSDTrasa nové silnice I/35 u Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSD

ŘSD rozhodnutí ministra nemá k dispozici, projektování běží dál.

Odebírat
Upozornit na
guest
123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Diesel

A pak se divte, že volby vyhrál Babiš 🤦‍♂️

Daniel Mach

Zapomněli do posudku zahrnout negativní vliv stavby na pohyb losa Emila.

Marek Slavík

Tu silnici už nejde stavět jihem kolem Kněžmostu a Sobotky, sever už má přizpůsobené územní plány, na jihu by to trvalo dalších 5-10 let s nejistým výsledkem, stačí když se sekne jedna ves… a navíc ten odpor samospráv tam byl ještě větší, než severem kde to obce chtějí.. muselo by se to stáhnout až do Mladé Boleslavi a pak na Jičín, ale to nedává smysl. A kolem Jičína by to bylo k hranicím CHKO také blizoučko a odskákaly by to zase Prachovské skály. Současná trasa je nejlepší, stačí přidat 2-3 úseky se zasypanými tunely ať se to schová a bude… Číst vice »

Michal

Hmotnou odpovědnost…Nechtějí si tito rádoby politici jít hrát někam jinam? Spoustu lidí to stojí spoustu peněz, někteří kvůli tomu dům prodali, někteří koupili, některým už jen ten projekt zničil život a zdraví… A oni si to změní a vše je jinak… hrozný 🤦

Petr

Řešením je vybudování plnohodnotné dálnice například po vzoru rakouské S10 u Freistadtu – tedy vedení dálnice v krátkých tunelech v těch nejvíce exponovaných místech.

Miroslav Strnad

Podlehl tlaku na poslední chvíli po několika létech podanému protestu a připomínek. V demisi by již žádný politik neměl dělat žádná rozhodnutí a nebo by měla být neplatná!!

Jaroslav Svoboda

ať se pak nediví, že ty zelený nemá většina lidí ráda.

Dálnice

Všechno zlé je k něčemu dobré aneb naskytla se šance přepracovat projekt na plnohodnotnou D35…

Náhodný Kolemjdoucí

I podle komentářů tady je vidět, že šlo o kompromis, který dost lidí nechtělo. Otázka ovšem je, jestli to vzhledem k okolnostem nebylo vlastně maximum možného.

David

Nebudou mit nic… budou mudrovat, vyjadřovat se a mezi tím tak nějak dojdou investiční peníze a budou se jen platit dluhy

SYN

Zejména když už teď to byla „na kilometr“ dost drahá stavba (například dražší než D0 úsek 511 a to ten je šestipruhový a „schovaný“ v zářezech jak to jen šlo) tak se snažit vymyslet ještě dražší (pardon, přívětivější) zní jako dobrý recept na další léta hádání a studií…

Jirka

Současný stav je nevyhovující. Mnoho řidičů nedodržuje rychlost, časté kolony a obyvatelé obcí mají problém dostat se na druhou stranu silnice. Komunikace, která by dopravu vymezila mimo obce a přestala kazit lidem život je trnem v oku aktivistů.

SYN

Oni si představují (někteří i říkají) maximálně obchvaty obcí. Ovšem ty obchvaty dohromady dají cirka poloviční délku nové silnice, takže je to fakt škoda nepostavit novou (a mít rovnou vyřešeno takové věci jako (ne)úrovňová křížení a (ne)vjezd pomalých vozidel). Jenže pak zase dojdou ti co ani moc neuvažují a rovnou vypálí „a proč jako ne rovnou 4 pruhy??“ no a pak se ten kompromis fakt hledá dobře 🙁

Der

Tato varianta vedeni s chybnymi posudky je trnem. Proti vyvedeni dopravy z obci nikdo nic nema.

SYN

Už někdo potvrdil že posudky jsou chybné?

Pavel

lidé co v místě výstavby nebydlí do tohoto nejvíce mluví a místních se nezeptaji jak jim silnice ničí vesnice. Hlavě že budou mít výhled z trosek do okolí bez dálnice a lidi ve vsi ať trpí.

Radúz Dostal

„Vyhověl tlaku“? Řádnému opravnému prostředku, rozkladu, se říká tlak?

SYN

Možná bych to pojmenoval „mimosoudnímu tlaku“…

Der

Je dobre, ze existuje zpusob, jak zvratit spatne rozhodnuti posyltavene na spatnych posudcich. Kdyby stihli kopnout, bylo by nevratne pozde, ze nekopli, byl cas najit pochybeni i po lhute.

Martin

Chce to vést víc rovně bez tolika zatáčekna co nejvíc v původně trase silnice a hlavně všude dát čtyři pruhy..

Jiří Šrámek

Většina původní trasy vede obcemi. Váš příspěvek je hloupost.

SYN

A to úplně slabohuchá.

Scuppaug

Škodit do poslední minuty!

Petr David

Myslíte ty, kteří bez auta neudělají ani ránu? Souhlas.

Karlík

Jojo, autisti a motoristi škodí kde můžou.

Jarda Pytlík

Nebude silnice, béé, svědkové sfaltu připravujte se na konec světa, zelení fanatici chtějí lesy co vyrábí kyslík na dýchání. Béé, bude míň rakovinýýý, hůůú.

zbynda

vy nejste pytlík .. vy jste velký L0faz.. 😀

Lukáš

Jsi nemocný ? Nebo jen o víkendu bereš víc těch drog ?

Petr David

Nešlo náhodou o ironii?

Jitka

Kdo ti přiveze rohlíky a pivo, když není funkční silnice? Na kole asi, viď.A kyslík u toho vydýchaný také bude🤨

Petr David

Ddomnívám se,že dovoz potravin na pokud možno krátkou vzdálenost, hasiče, sanitky, řemeslníky, veřejnou dopravu … nikdo nezpochybňuje.

Der

Tady zas nekomu zrusili silnici, tak bude hulakat, nehlede na to, ze to bylo blbe od zacatku. Tady by se prosazovaly silnice i pres KRNAP, hlavne ze budou dalsi km pro auticka. Kazdy, kdo nesouhlasi se silnici vedenou skrz prirodu je hned oznacovan za aktivistu.

Josef Novák

Ty vo—e. Ta silnice není žádná nová, která by tan teď nevedla, není to nic co by tam nebylo a nejezdilo teď. Akorát to má dostat dopravu z těch obydlených míst. Nic víc.

Petr David

Odlehčit dopravě, to tady opravdu čtu často. Je vidět jak to probíhá v praxi.

SYN

Praxe nenastala, tak jak může někdo vědět jak probíhá??

SYN

Jak se tomu argumentačnímu faulu říká, slaměný panák? On už někdo opravdu navrhoval silnici přes KRNAP nebo to jste kompletně vyfabuloval???

Der

KRNAP jeste ne, ale Cesky raj se devastovat chce, ci jeho blizke okoli. Priste uz by doslo treba na KRNAP Na co se budete temi auticky jezdit koukat, kdyz si prirodu vydlazdime silnicemi? Existuje rozumnejsi varianta, mela se vybrat uz davno, auticka se nazerou a priroda zustane cela, akorat to kvuli pochybenim v posudcich bude pozdeji no.

SYN

„aspoň blízké okolí“… jo to už je jenom 1-2 kroky (slovy dvanáct) od „skrz KRNAP“

Saťák

V navrhovaném místě se nikdy nemělo o podobné komunikaci ani uvažovat. Kdo neví, o čem je řeč, ať se tam jede podívat a pak teprve píše!

Jiří Šrámek

Nesouhlasím s Vámi. A znám to tady opravdu velmi dobře.

Eva

Bydlím tady a rozhodně se zničením nejkrásnější části Českého ráje nesoihlasím, když je možná výrazně levnější jižní varianta.

Lukáš

Já tady bydlím . Nemám problém s dálnici ,která uvolní tlak dopravy z měst i vesnic .

Martin

Máte pravdu jen v tom že tam patří 4 pruh a ne tahle polovičatá práce.

zbynda

yeees… teď už jen nachystat studii na plnohodnotný dálniční čtyřpruh. relevantní a zohlednňující nárůst dopravu kvůli dostavbě d35. s tím třípruhovým paskvilem jďete laskavě do ( . )

Evžen

Tak doufám že se nový ministr pochlapí a brzy schválí 2+2.

PavelM

Já si naopak myslím, že jde počkat až si situace sama tu stavbu dálnice bude vyžadovat. Dostavba D35 je na dlouho a s každým otevřeným úsekem se bude měnit tranzitní osa JV – SZ. Současná trasa přes Prahu bude vždy riziko pro tranzitní nákladní dopravu. To město vč. aglomerace už nikdy menší nebude a současné problémy se možná na čas stabilizují po dostavbě D0, ale pro někoho, kdo jede na čas, bude vždy rizikové. Nejsou peníze a ani stavební kapacity. Nechci se místních dotknout, ale jsou tu větší hořáky jako D0, D35, D3 a D52. Za 15 let tam taky… Číst vice »

RomanN

Jel jste někdy trasu Turnov -Jičín -Hradec?
Nikdo kdo tam jezdí by to co vy nenapsal.
A podívejte se na mapě na trasu Liberec – Olomouc a zjistíte že tam něco chybí. A hodně chybí.

Marek

V roce 2033 bude dostavěná dálnice do Jičína a tím se zvýší doprava přes český ráj. Tato silnice měla být hotova právě v roce 2033 aby se ulevilo dopravě, takto to bude trvat zase roky než se něco schválí a postaví a lidé a příroda budou trpět.

PavelM

To je sice pravda. Ale upřímně tohle je na dopravní studii. Těch proměnných je strašně moc (německý průmysl, přístavy v Baltu, průmyslová emancipace Balkánu a ekologické náklady na dopravu). Kdo se dnes motá mezi Jičínem a Turnovem? Z českého pohledu by bohatě stačil ten 2+1. Když se ale podíváte do mapy, tak je jasně vidět ta osa Budapešť – Trenčín – Zlín – Olomouc – Hradec/Pardubice – Liberec – Budyšín … Berlín

Petr Šída

2028

SYN

Když to necháte „vyhnít“ až to bude absolutně neúnosné, tak od té chvíle to bude 5-15 let do pravděpodoného uvedení provozu… viz třeba D49.

V. P.

V roce 2033 bude hotová D35 včetně Palačovské spojky a I/57. Dále bude hotová Hitlerova dálnice I/73 a pak taky B178 ze Žitavy na A4 (již je vybrána varianta a Sasové ji mají v rámci dopravní infrastruktury Lužice jako prioritní). Nikdo z Liberce do Brna, resp. na Slovensko a dál nebude jezdit přes Prahu a kopcovitou Vysočinu. Možná tou dobou se začne třeba budovat i druhý pás mezi Chrastavou a Hrádkem nad Nisou na polskou hranici, pokud to bude nutné. To pak vznikne mezi Ohrazenicemi a Úlibicemi (36,5 km, přeložka jen 32 km) dopravní špunt (nikdo nebude jezdit přes Mnichovo… Číst vice »

Andy

Naopak ta nejlepší je superjižní varianta na Mladou Boleslav. Lidí tam klidně pojedou jako si dnes zajíždí na Moravu oklikou přes Prahu. On je totiž rozdíl švihat to 120 na Boleslav a nebo 70 na Rovensko pod Troskami

SYN

D35 po Úlibice prostě bude, na tom už nikdo nic nezmění. Těch 30km po současné 35 se potom dá „přetrpět“ když dál už to bude 130, než se hnát výrazně delší cestou přes Prahu (okolo Prahy stejně jen 100 a uvidí se jak to bude bývat ucpané nebo ne). Superjižní varianta má být jako co, zajížďka do Boleslavi a pak se vracet po I/16? To vám nemůže v žádném případě vyjít ani na čas, ani na palivo… a nevyšlo by to ani kdyby byla celou cestu dálnice.

SYN

Sice nevím jestli považuju za vhodnější 15,25m silnici nebo 21,5m (případně 25,5m) a nulovou variantu (ať to zůstane jako teď) považuju za blbost, ale navrhuju zamyšlení – když má problémy „projít“ ta užší novostavba, jsou šance té maximální lepší??

zbynda

ano jsou.. zvlášť teď nebo za rok, kdy se změní dopravní mapa čr a přepravní proudy se přesunou severně od D1 právě sem. třípruh by tu vytvořil
špunt ještě větší než je doteď na d1 u přerova…

A pak by pan pytlík a jemu podobní ( který píše výše svůj emočně zaostalý a dětinský názor výše) břečely jak jsou na těchto místech kolony a smrad z výfuků protože třípruh protože krajiný ráz apod. klíčoviny že??

zbynda

lituju už jen lidi ve svitavách , moravské třebové a blízkých vesničkách který budou tři roky trpět než se zprovozní poslední dva úseky v olomouckém a pardubickém kraji.. za zbytek za úlibicema nelituju ani vteřinu když jsou proti dálnici. nelituju ani litomyšl která bude taky ucpaná kvůli chybějícímu sjezdu na Č.T. A UnO.

Josef Novák

Ne tři, ale pět let 🙁 🙁
Otevření posledních úseků se plánuje na 2030 🙁

SYN

Co má být to o Svitavách?? Ty mají naštěstí už rok pokoj…

Marek Slavík

Aktivisté dosáhli svého a budou čekat na výpalné od státu.. A obyčejní lidé v Karlovicích, Hrubé Skále, Ktové, Libuni a Kněžnicích se z toho potento.. Budou trpět tím provozem co tam od Olomouce přijede ještě víc. Fakt děkujeme!
Navrhuji stavět dálnice už jen pod okny aktivistů, tady nejlépe přes kemp Sedmihorky panu Rákosníkovi přes obývák..

Saťák

Vy si umíte představit tu silnici mezi tratí a Hrubou Skálou? Ve chvíli, kdy se postaví, tak tohle údolí bude znehodnoceno, navíc provoz se nepochybně ještě zvýší. Tam by bylo smysluplné řešení pouze v tunelu.

Jiří Šrámek

Nevím o tom, že by někdo chtěl stavět tuto silnici mezi tratí a Hrubou Skálou? Jak jste na to přišel?

Lukáš

Koukám že jen hloupě plkas a nic o té stavbě nevíš .

Eva

Kvůli pár lidem, kteří, ano, mají silnici u domu, ale ten dům si u ní postavili, koupili, nebo v něm žijí po rodičích, se zničí centrální část Českého ráje. A Švejkovina, že to nevede Českým rájem ale jen okrajem, je sprostá. Poškodí to celou oblast, když to sem natáhne dopravu, která doposud vedla jinudy.

Josef Novák

A myslíte, že když se dodělá D35, že to tam tu dopravu nepřitáhne ???

Marek

A teď ty auta jezdí kudy? Přímo Českým rájem. A výhled na autokemp z Trosek je také nádhera.

Petr Šída

paní Evo, ta silnice vede obcemi, co tam byly davno před auty

a nazyvat pole mimo CHKO středem českého raje muze jen hlupak, co místo nezná

ropr

A že to nezastavil během těch čtyř let, kdy byli ve vládě.

V. P.

Nevím, co ministra k tomu nutilo, když stejně končí. Hlavně asi pro to, aby to znepříjemnil nové vládě a tím stavbu neurychlil. Prostě přizdis…. Velmi mě zklamal.

Ondřej Wagner

I když jsem Motoristy nevolil, tak budu rád až v pondělí usedne třeba na přechodnou dobu jejich předseda Petr Macinka, který zruší rozhodnutí ministra v demisi Petra Hladíka.

Marek Cerman

Nevíme, jaké je zdůvodnění, ale už se těšíme, až ho Motoristé zruší…

Ta silnice má od začátku vést jihem. Byla by neporovnatelně méně konfliktní a znatelně levnější – krajinou severu v tuhle chvíli 700 milionů na kilometr, jihem by měrné náklady odpovídaly stavbám D35 okolo Litomyšle, tzn. do 300 mil. na kilometr a 4 kilometry délky navíc = ušetřených 12 miliard.

Ondřej Wagner

Pokud trasa silnice je nevhodna, tak se má řešit maximálně do jednoho roku od vydání souhlasu, ne až po 4 letech.

SYN

A dodám že to občas bývá i vědomě lživá argumentace oponentů (ne všech) – hlavně vnést zmatek, rozhodit co nejvíc „variant“ (pokud možně jen v nástinu, které „pochopitelně“ budou vyžadovat studie, rozpracování, spočítání ceny – a až pak se holt zjistí že ta slibovaná „levnější a snadnější“ varianta není ani jedno z toho) a házet na všechny strany pojmy jako „špatná komunikace s místními“ (přitom odpor je převážně „z dálky“) „zastaralá koncepce“ (jistě, zatímco současný stav je koncepce skoro století stará ale to nevadí, to tak zůstat může)…

V. P.

Bude to zase práce ŘSD s lidmi v daných obcích, aby přeložku podpořili.

Marek Cerman

Pokud by byl stávající postup důvodný a pakliže byly nalezeny zásadní nedostatky, je úplně jedno, po jaké době od vydání se na to přišlo. Z právního hlediska, pokud na EIA nenavázalo další správní řízení – povolení záměru, může to přijít klidně po 6 letech.

Soudný znalec

Bože, to je děs…Ježíš z nebes k nám dnes v podobě další nové silnice, která zase opět rozpalceluje, zhyzdí a zneprůchodní krajinu s nejhustší sítí silnic široko daleko, bohužel, nesestoupí…

Jenda

Doufám že si za svým názorem pevně stojíte a proto nemáte v rodině auto a chodíte pěšky úvozy. Pak je vše O.K. a přeji Vám úspěch ve vašem „boji“.

Petr David

Když člověk nemá auto, tak ještě nemusí chodit všude pěšky. Existuje hromadná doprava, existují kola. Ale ta chůze pěšky je pro pohyb určitě to nejlepší.

jarin

a ta hromadná doprava asi létá nad zemí nebo nepotřebuje bezpečné silnice 🙁 ?

Petr David

Potřebuje zlomek těch bezpečných silnic. Pouhý zlomek.

Josef Novák

MHD funguje možná tak ve městech. A v hromadě i tak mizerně …
Zkuste se na opůl roku odstěhovat na vesnici – stačí třeba tak 20km od města. Uvidíme jak budete denně jezdit do práce a na nákupy na kole 🙁

Petr David

Na vesnici se odstěhovat nemůžu, protože tam několik desetiletí bydlím. V pohraničí.

Saťák

To je ale stupidní reakce!

Jiří Šrámek

Viděl jste někdy ty „silnice široko daleko“ od stávající I/35 mezi Turnovem a Jičínem??? Rozhodně ne, protože jinak byste nemohl napsat takový blábol. Hustá síť možná, ale v drtivé většině jde o uzoučké, klikaté a dost rozbité okresky, kde mají problém vyhnout se dva osobáky a když potkáte autobus, jeden musí zajet skoro do škarpy a nebo couvat, protože se jinak nevyhnete.
A dotaz na okraj… Jak silnice na estakádě rozparceluje krajinu?
Zajeďte si sem a zeptejte se místních na jejich názor. A myslím opravdu místních, ne chalupářů z Prahy.

Eva

Na silnici v blízkosti mého domu, kde trvale bydlím přes 40 roků jsem si zvykla. Někdy i v noci je problém otevřít pro hluk okno. Ale rozhodně bych svoje pohodlí neobětovala za zničení nejkrásnější části Českého ráje. Nejsem sobec.

SYN

Heh, heh, to je zase jednou nesoudný převraceč faktů… ne Česko NEMÁ jednu z nejhustších silničních sítí (řekněme v Evropě, ať se srovnáváme se státy na podobné úrovni, a ne třeba s Kongem) zato MÁ jednu z nejhustších železničních sítí – a přitom je mu to skoro ku ničemu (až na vyjímky)…

zlevněme dráhu

Asi nevyšel vliv na krajinný ráz. Někde na trase to jde nad čističkou.

Jméno

Nějaké kompletní odůvodnění k tomu nepodal? Třeba:

„EIA je plná chyb a nevyhnutelně by byla zrušena. Jako odcházející ministr můžu udělat i krok, který by dokázal prohrát volby – zrušit to hned, ale reálně tím ušetřit půl roku.“

Nevím, jestli to je ten důvod, ale ta jejich tragická neschopnost komunikovat pokračuje..

Johnyka

Neposlal to ani do datovky ŘSD. Je to to samé jako Kupka s jeho rozhodnutím o vytoňském mostě. Oni strašně podléhají různým nátlakovým skupinám. Tohle nejsou lidi do vedoucích funkcí ani Hladík ani Kupka.

Apex

Souhlas. Neřešit to 4 roky, nechat běžet přípravy, což něco stojí a pak v demisi, kdy by měl jen svítit, topit a balit si krabice, tak takovéhle rozhodnutí. Navíc ve věci, kdy se proti původnímu rozhodnutí (překvapivě) neprotestovali.

PetrH

Kupka s památkovou ochranou nemohl nic dělat.

SYN

„můžu udělat i krok který by dokázal prohrát volby“ – pan ministr už hodlá skončit politickou kariéru a odejít do důchodu? Protože když prohrál tyto i bez toho kroku, jakou šanci má s tímto krokem u příštích??

Jozef

Voliči majú obvykle krátku pamäť a 4 roky sú dosť dlhá doba, aby na takéto kroky zabudli.

SYN

Však uvidíme no… lidovci se u mně už nevolitelnými stali, takže svůj status jen potvrzují. Teď si jen pohlídat kdyby pan bývalý ministr přeběhl jinam…

Machiaveli

zmizet v propadlišti dějin je to nejlepší, co tenhle zelený fanatik může pro lidstvo udělat

PetrH

Zatím nám mizí generace socialistických autíčkářů, vzhledem k nezdravému životnímu stylu. Obezita je zlo.

Jarda

no a to už to vypadalo docela nadějně.. jelikož vím o koho jde, tak bych je hnal, ačkoliv k té silnici bych měl taky dost výhrad, hlavně trasování přes pelešany je špatné, ale nepostavit nic je ještě horší

Kanil83

Ano je to smutný a už to vypadalo tak nadějně ..

ABCD

Tam kde se angažuje nějaká nadmíru aktisticka skupina typu Voda z Tetčic apod. je potřeba posílit na ŘSD specializovaný tým z odborniku, právníků, specialistů na problematiku životního prostředí atd. jako protiváhu v té právní bitvě, jinak je taková stavba odsouzena k třicetiletému zpoždění. Tohle se do jisté míry za pana Mátla dařilo.
Bohužel je těžké říct, kde to vyraší příště.

ABCD

Oprava – aktivistická. Místy to hraničí s fanatismem, svatá válka hadr…

MPE

Takze z Jicina do Turnova naveky veku pres vesnice…

Jarda

oni opravdu naučí lidi jezdit přes tu Bolku..

Jiří Šrámek

Nenaučí. Nikdo normální nepojede z Turnova do Jičína přes Boleslav. Tedy pokud nebude muset.

Eva

Kamiony, když budou mít kvalitní, dostatečně širokou suinici, která se z Jičína na Boleslav bude od r.2029 stavět, určitě pojedou. Než by skoro celou trasu Jc-Tu jely padesátkou.

ABCD

U kamionu tvoří kolik procent odpisy, mýto, plat řidičů a palivo? Já to nevím, vy asi určitě přesně.

V. P.

Trasou o 20 km delší přes Mnichovo Hradiště nebo přes Kosmonosy o 35 km delší???

Martin

Jet z Liberce nebo Turnova směrem na Ostravu přes Boleslav je blbost. I kdyby tam byla dálnice tak to nevychází. Zkuste si v současné situaci dát do map trasu z Liberce do Žiliny. Nabídne vám to 3 trasy: nejrychlejší po I/35, druhou přes D10 a D1 a třetí přes Polsko po A4. Dokonce i když to samé zkusíte přímo z Mladé Boleslavi tak vás to nepotáhne po I/16 na Jičín ale přes I/38 na Poděbrady. To k užitečnosti jižní trasy. Jen pro porovnání aktuální severní trasa od křižovatky s D10 do křižovatky s I/16 měří 33 km a zabere 31… Číst vice »

Johnyka

Tu stavbu můžeme rovnou odepsat na nejbližší roky.

Libor

Tak třeba se to vyřeší tak, že se tam plácne kompletně čtyřpruh a hotovo 🙂

Jarda

v to nedoufejte, už i tohle byl hrozný kompromis, spíše naopak hrozí 2+1 v celé délce a nebo i nedejbože 1+1 jako I35 Bílý Kostel – Hrádek

Jiří Šrámek

Bílý Kostel – Hrádek n. N. je jen půlka budoucí čtyřproudovky.

Scotty

Podle všeho mělo MŽP dvě možnosti. Buď se roky soudit a pravděpodobně prohrát nebo vypracovat nové posouzení EIA bez chyb. Co bude rychlejší nechám na posouzení každého…

SYN

Pokud jsou tam skutečně chyby, a ne jen výmysly oponentů…

MildaIV

„Chyby“ bych to nenazíval. To že tam někdo chvilku běhal a našel pár dalších druhú živočichú lze jenom těžko považovat za chybu. To se vám podaří u každé větší stavby, když budete chtít. A tady někdo chtěl.

Jirka Z

A pokud nenašel, tak tam aspoň pár chráněných žabiček mezitím vysadil.

Johnyka

To je šmejd. Už aby tam byl Macinka.

Vojtěch

Řečnická otázka co je lepší?
Na tenhle projekt mají spolky spadeno. Pokud je EIA opravdu plná chyb, je lepší je opravit než se soudit.
K čemu by bylo, kdyby tam byl Macinka a stavba skončila nakonec u soudů?

Dusanh

Macinka by se shodil. To by taky nebylo špatný…

V. P.

Hlavně aby to nedopadlo jako kauza D52. Teď se to konečně pohnulo a snad můžeme doufat v dokončení až do Rakouska.

Jarda

s macinkou zapomeňte na takovou stavbu úplně..

Johnyka

Macinka těm zeleným fanatikům nepodlehne, doufám.

Nose Peak

No, a skončí to u soudu a jsme na začátku…