kmax

Ministr v demisi zrušil čtyři roky starý souhlas s novou silnicí mezi Turnovem a Jičínem

Trasa nové silnice I/35 u Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSDTrasa nové silnice I/35 u Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSD

ŘSD rozhodnutí ministra nemá k dispozici, projektování běží dál.

Ministr životního prostředí v demisi Petr Hladík (KDU-ČSL) vyhověl tlaku odpůrců nové silnice I/35 v koridoru mezi Turnovem a Jičínem a zrušil před čtyřmi roky vydané závazné stanovisko resortu o vlivu stavby na životní prostředí EIA.

Informoval o tom server HN.cz. Rozhodnutí není na úřední desce, k dispozici ho nemá ani Ředitelství silnic a dálnic.

„Pan ministr zrušil závazné stanovisko EIA týkající se silnice I/35 Turnov–Úlibice a vrátil jej k novému posouzení, neboť v průběhu jednání rozkladové komise bylo poukázáno na řadu nedostatků vyplývajících ze znaleckých posudků,“ sdělila HN mluvčí ministerstva Veronika Krejčí.

Generální ředitel ŘSD Radek Mátl deníku Zdopravy.cz řekl, že rozhodnutí nemá k dispozici a neví tedy na základě čeho došlo ke zrušení stanoviska. Podle něj příprava běží dál. Aktuálně běží například rozsáhlé geologické průzkumy v trase celé chystané komunikace.

Podle HN.cz proti ministrovu rozhodnutí existují opravné prostředky, nutně tedy neznamená, že by se kvůli němu musela dělat EIA znovu.

Odpůrci silnice, která vyvede tranzitní dopravu z obcí, zpochybnili kvalitu a zákonnost posudku o vlivu stavby na životní prostředí z roku 2021. Tehdy se proti rozhodnutí nijak neodvolali, své aktivity zahájili až loni. Přišli s novým znaleckým posudkem, podle kterého původní materiál pro ŘSD opomněl některé zvlášť chráněné druhy.

„Množství pochybení v závazném stanovisku EIA je tak velké, že by podle mého názoru proces EIA neprošel soudním přezkumem,“ uvedl v listopadu Miloš Tuháček, advokát, který podnět k přezkumu závazného stanoviska EIA sepsal.

ŘSD rozdělilo stavbu silnice mezi křižovatkou Ohrazenice po křižovatku Úlibice na čtyři úseky, které se projekčně připravují. Část trasy bude čtyřproudá komunikace, část střídavý třípruh. Součástí stavby je i nový přivaděč ke křižovatce Zelený háj, který výrazně zlepší dopravní napojení Semilska. Do přípravy je na popud obcí zapojen i krajinný architekt a Česká geologická služba.

Trasa I/35 Čímyšl - Úlibice. Foto: ŘSDI/35 Valdštejnsko - Čímyšl. Foto: ŘSDI/35 Ohrazenice - Valdštejnsko. Foto: ŘSDTrasa I/35 v úseku MÚK Ohrazenice - MÚK Valdštejnsko. Foto: ŘSDTrasa I/35 v úseku MÚK Ohrazenice - MÚK Valdštejnsko. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/35 s tunelem Pelešany. Foto: ŘSDTrasa nové silnice I/35 u Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD

Očekává se, že zprovoznění nových úseků D35 v Královéhradeckém a Pardubickém kraji provoz na silnici I/35 výrazně navýší. Silnice je někdy mylně označována jako dálnice Českým rájem, vede přitom zcela mimo oblast Chráněné krajinné oblasti Český ráj.

Aktuální odhady počítají s náklady na stavbu 24 miliard korun, v trase je několik tunelů.

Boj o silnici z Turnova na Jičín. Tunel pod Jizerou ŘSD řešit nebude

Tagy EIA I/35 I/35 Ohrazenice -Úlibice ministerstvo životní prostředí Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Turnov - Jičín
19 komentářů