Ten šrot co u nás jezdí…nemají už ani v Rumunsku!!!!!
Rostislav K.
10 měsíců
Ach jo, „Situace s dodržováním smluv se výrazně zhoršila po zavedení pravidel ECM, která stanovují jasné kilometrické proběhy“ – to je zase blábol…
TAKŽE ZNOVA A POMALEJI: Pravidla ECM nestanovují žádné kilometrické proběhy – ty stanovují návody k údržbě jednotlivých vozidlových řad, popř. z nich vycházející souhrnné předpisy dopravců. ECM má jediný úkol – ohlídat, že jsou vozidla udržována tak, jak je pro ně předepsáno. To je celé 😉
Panter
10 měsíců
Jenom 117 kontrol za rok??To se ti kontroloři nebo člověk kdo tuhle funkci vykonává moc nenadřeli teda
jfp
10 měsíců
To si zase Plzeňský kraj bude vydržovat Lenina, co si občas vypomohl nějakým tím šikovným zašantročením hajzlpapíru a ručníků na WC, aby vykázal úspěšnou činnost?
Jarda V.
10 měsíců
Hlubší ekonomické zamyšlení …… dokáže někdo vyčíslit kolik stáli kontroly samotné? píše se 1,8 milionu, to jsou tak mzdové náklady jednoho zaměstnance na 3 roky.
Gajda
10 měsíců
I kdyby udělali 1000 kontrol denně, tak v těch smlouvách jsou takový sankce, že ti dopravci nemají důvod se snažit – levněji vyjde to nechat být. Příjem je jistej, když je to linka pod objednávkou, pokuty minimální a jestli pošlou 3 miliony ročně na pokutách, tak jim to je vlastně šumák. Doplní se to o vyjádření, že je jim líto a že se intenzivně snaží o nápravu a jedeme dál. Většina těch smluv vypadá, jako by si jí napsal dopravce a objednatel mu to jen podepsal. A todle už zpětně změnit nejde. Jen by se z toho konečně měli poučit… Číst vice »
Jan
10 měsíců
Nezbývá než doufat že rozložení kontrol mezi dopravce bude proporčně odpovídat jejich tržnímu podílu na dotovaných spojích…
To je fajn, znamená to, že někdo přemýšlel hlouběji než obvykle. Jen aby se to dodržovalo.
Honza V.
10 měsíců
Už ministr vyměnil toho, kdo to měl doteďka dělat a kdo to flákal?
kan
10 měsíců
slibem nezarmoutíš…
vendelin
10 měsíců
Aby jsem měl obrázek o fugování jedtlivých společností,zeptejte se zaměstnanců.Jejich podmínky a zkušenosti jsou tak trochu nastavením zrcadla o praktickém fugování.Technický stav vozidel,pracovní podmínky,pověst daného dopravce,praktikách vedení to i vůči statu, krají.Splnění ,čí nesplnění podmínek.Možná i náznak ,nebo přímo nefér jednání,jak to funguje.To že se stalo v minulosti a bude dít i na dále protože není to dáno systém ,ale statečností jedinců při odhalení nepravostí,měl by s tím pan Kupka systémově něco dělat.
Kdyby dva…. Několik dní se vloni jezdilo i s jedním, případně nejelo nic 😀 Lepší dopravce…..
MatejV
10 měsíců
Tak doufejme, že si ministerstvo posvítí zejména na Regiojet, který je svoji „kvalitou“ pověstný. ČD nejsou bez problémů, ale za posledních 10 let rozhodně posunuli svůj vozový park oproti Regiojetu.
Celkovým problémem je samotná chaotická liberalizace. (Táhne se zejména do doby vlády jistého populistického hnutí na MD).
Je zajímavým faktem, že Švýcarsko nebo Rakousko nešlo do liberalizace veřejné dopravy a ačkoliv se již nyní musí veškeré výkony zadávat přes výběrové řízení (v Rakousku), tak tam určitě vyhraje OEBB.
Liberalizace je nastavena evropskou legislativou a ono „jisté populistické hnutí na MD“ na samotný fakt liberalizace nemělo žádný vliv… Jinak ale právě díky “ jistému populistickému hnutí na MD“ se KONEČNĚ po letech novelizoval Zákon o dráhách a provedla se transpozice technického pilíře IV. železničního balíčku, za což už nám vážně hrozila tučná pokuta z EU, protože to bylo dávno po termínu (předchozí vlády se na to vys…). A pak taky nezapomeňme že ono “ jisté populistické hnutí na MD“ se zasadilo o výrazné navýšení rozpočtu plynoucího do železniční infrastruktury z řádu desítek do řádu stovek mld. Kč – a… Číst vice »
Avlaky
10 měsíců
Doufam že i kraje půjdou po dopravcich, viz MS kraj a pushpully
Od července má ČD provozní jen 4 jednotky a 5. Jednotka v nedohlednu (není způsobenou žádnou MU)
Toto je i na odebrání dotace když jednotka stojí a nikdo nemá k tomu ji zprovoznit
Proč ne? On RJ na vlastní riziko konkuruje docela úspěšně na dvou linkách, z toho na jedné (Ex3) proti dotované dopravě.
Proč se ale alternativní dopravci nemají ucházet o výkony ve veřejném závazku?
Jakože zákony platné jen pro někoho? A kuřata může chovat pouze Babiš!
Peeetr
10 měsíců
Při takovém bordelu jaký byl letos, by motivační pokuty měly být alespoň 1-2% čili 50-100 milionů Kč.
A za úplné nevypravení vlaku nebo lživé hlášení dopravce o tom co v minulosti vypravil, ještě pokuty tak 5x větší než při přiznaném zkráceném vlaku z poslepovaných vagonů nižší kvality.
Kontroly v terénu jsou přínosné především pro sledování kvality úklidu, vybavení vlaku a tepelné pohody.
Pokud jde o kapacitu a nasazení vozidel, tam by v pohodě mohlo MD ve smlouvách požadovat průběžný reporting řazení od dopravců, s vysokou sankcí za nesprávné hlášení. Tady v diskusi se v této souvislosti často vytahuje R8 a R23, ale taková R11, R16 nebo R17 by byly úplně stejně výživné.
Mě by spíš zajímalo, proč jako oficiální státní firmy nebo i soukromé potřebují i oficiálně lhát. To jako fakt přijde p. Jančura do kanceláře nějakých podřízených a řekne jim: „…. tohle do těch formulářů nalžete!“
Nebo jak vůbec k tomuto dochází? Vůbec si to neumím představit. Nebo i to s tím hlášením. To mají opravdu shora na každém nádraží nařízeno, že mají lhát o zpoždění a přidávat ho po pár minutách? Nebo to je práce těch dispečerů a výpravčích, aby naštvali cestující? Proč se tohle děje?
Blbé je, že jako operátor/výpravčí zpoždění moc nevíte. Jo, zní to divně, ale ač se to nezdá, zpoždění se na trase dost mění. Zkracování strojvedoucími (dobrá práce!), překládání křižování, rychlost obratu soupravy … To jsou věci které moc nevíte, a upřímně nemáte moc čas sledovat celou trať.
Co už nevíte vůbec jsou různé poruchy (vlaku, trati) a mimořádnosti.
Neděláme to naschvál. Nechceme napsat rovnou třeba 30 minut, když je možnost zkrácení třeba na 15,20. Někomu by to pak mohlo i ujet.
Aha, takže když je těch 30, tak namísto napsání rovnou tedy podle vás těch 20 necháte cestující dojít na peron a pak, až tam všichni dojdou a je čas odjezdu, nebo těsně před ním, vyhodíte 10 a pak po 10 přihazujete. Dobrá práce, ještě že víte jak to omluvit, resp. vymluvit.
Problém je, když to takto přihazujete salámovou metodou – za 5 minut nedoběhnu na WC ze 7. nástupiště Wilzoňáku a zpět… a to se neloudám a netrpím zvětšenou prostatou…
Nevyčítám, upozorňuji na problém.
Ano, obsluha infosystému je na SŽ, to je pravda. Nicméně v Praze hl.n. většinu vlaků začíná, takže SŽ musí čerpat informace, kdy vlak bude vystaven z depa, od dopravce.
A nebo se ta souprava může rovnou obracet z předchozího vlaku – a to by pak pozdní vypsání byla asi chyba SŽ (Zpoždění pak vinou dopravce, že má tak ostré obraty)
Jenže někdy se hlásí méně, než floor(aktuální zpoždění-vaty).
Je nějaký čas, který by vlak teoreticky mohl zajet kdyby odteď jel jenom maximální rychlostí, ale očekává se příjezd dříve.
A v případech, kdy se skutečně odhaduje (vlak pojede jakmile to policie povolí), byl byl pro hlášení odhadu jako intervalu. (Vlak bude opožděn o jednu až dvě hodiny).
Hlášení zpoždění je většinou o SŽ. Kouknete do aplikace, aktuální zpoždění +27min, na SŽ tabuli ve stanici +15 s tím, že až je to +21 a vlak furt nepřijel, objeví se najednou na tabuli +20 atd… Prostě SŽ 😀
Příhozy zpoždění jsou alibismus Sprzele.
V devadesátých letech se stalo, že vlak zpoždění zkrátil, nèkomu zašitému v nedaleké hospodě ulej, chtěl vrátit peníze za neprojetou jízdenku.
Modrogumy místo vracení jízdného se raději soudily a misto toho co by naučily pokladní vydávat peníze raději začaly zpoždění podstřelovat.
Je otázkou, zda je na to ve firmách stanovený nějaký ofiko proces. Když někdo dostane za úkol „výplň ministrovi tuhle tabulku“ dostane k tomu i informace od strojmistra, co na daný vlak skutečně poslal. Nebo dotyčný vyplňovatel, bez zlého úmyslu, prostě vykliká form tak aby to měl rychle zasebou.
Na R8 jsem od roku 2022 (jízdy v pátek v 15:02 z Brna a v neděli v 18:22 (teď vlastně 15:15) z Hranic na Moravě nezažil spoj bez problému, poslední cesta – léhatkový vůz místo velkorporstoru, o hygienických podmínkách radši ani nemluvím. jako pozitivum to mělo v tom, že to koplo ČD někam, takže se postupně zvyšuje komfort. Na druhou stranu v tomto konrétním případě – tohle je chyba soutěží na cenu a na to, že sankce jsou v celkovém součtu tak nízké, že to pomalu dokáže zaplatit kdokoliv (kolik dostal RJ v roce 2022 pokutu za porušení podmínek na… Číst vice »
Dal jsem si R8 teď v neděli v celé délce a krom toho, že čistota kulhá, a v 1 vozu nefungovala WC tak OK.
Drtom
10 měsíců
Naši dopravci,mimo ČD,nakoupí šrot na západě,vagony z Rakouska,motorové jednotky z Německa a pak se diví.Jen ať platí,když chtějí podnikat na železniční cestě.Také by mě zajímalo,jestli vůbec za dopravní cestu platí a ne jenom inkasují.
Mimo ČD? To je vtip? Vlastně asi ano, ČD ten šrot (B249, A149, B209 apod…) již vlastní desítky let a každý rok posloucháme evergreen o konci těchto šrotů, jež neposkytují ani základní pohodlí 21 století. A výsledek? Nové těsnění a Balakryl a hurá….rok 2024 vše trvá!!!
někdo nakupuje novější „šrot“ ze západu a ten národní ČD stále vozí 50let starý šrot. kdysi nový z východu 😉 taková linka R11, tam snad před 20lety jezdily lepší vagóny…
Logika tohoto případu není „selská“, ale skutečná – smlouvou o provozování se dopravce X zavázal provozovat – a je na něm, aby měl prostředky. Pokud je nemá, musí si je obstarat a je na něm, zda je koupí, najme, vyhrabe na smetišti, ukradne. Pokud najme, je na něm, aby si smluvně ošetřil, že pokuta „zdechnutím“ veterána nepůjde za ním, ale za majitelem, např. dopravcem Y. Ten, samozřejmě, se bude snažit využít toho, že X je v úzkých … typický obraz volné ekonomiky. Čili – nejde o místní x cizí, ale o kaskádu vztahů… dopravce je vždy místní, neb musí mít… Číst vice »
Za vlastní rozbití hrnku nese odpovědnost pravděpodobně on.
Nicméně vy ste si v hospodě objednal čaj. A čišník vám ho nedonesl. Budete to řešit s čišníkem nebo vás bude zajímat co se v kuchyni dělo a řešit to provoznímu pod rukama?
Díky za dobrý příklad. Ten hrnek míchá jablka a hrušky.
Sova
10 měsíců
„Součet uplatněných sankcí představuje zatím částku 1,390 milionu korun,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Stát ročně za linky dálkové dopravy zaplatí kolem pěti miliard korun.“
Takže 0,02%, počítám dobře? To by opravdu chtělo dost zpřísnit. Aspoň tak o dva řády, aby se porušování smluv nemohlo nikomu vyplatit. Jinak to budou dělat vesele dál.
Tiez ma to cislo zarazilo. Ekvivalent z 50000 platu by to bolo 12 korun. Dvanast. Je to tak strasne malo, ze sa v ramci tych zmluv nemoze oplatit robit akukolvek udrzbu, opravy ani upratovanie.
David
10 měsíců
Jenom 117 kontrol za rok? Tedy cca 2 kontroly týdně? To na to mají jednoho člověka zaměstnaného na poloviční úvazek? To je hodně slabý výsledek a není se pak moc co divit, že se dopravcům vyplatí ty smlouvy nedodržovat.
To máte smůlu. V posledních letech jsem zaznamenal víc kontrol revizorů. Dřív se stávalo, že jsem je mimo metro nepotkal, teď už pár let používám metro okrajově, jezdím hlavně tramvají a trochu busem a stejně revizory potkám průměrně jednou za měsíc, klidně mimo špičku nebo o víkendu.
Ano dělá se to společně s další agendou, kontrola vlaků je jen část náplně práce. Škoda že u těch 117 kontrol není napsáno, za jakou část roku 2023 to je (píšou že část není uzavřena nebo dokonce že v tom nejsou kontroly které ještě nejsou vypořádány), a také mi z toho nevyplývá, jestli je to 117 dní nebo 117 zkontrolovaných vlaků. Během jedné cesty je nutné zkontrolovat alespoň 2 vlaky, samozřejmě ty objednané MD.
Kde pracujete, že v pátek Vás zaměstnavatel platí „za nohy na stole“? Berete lidi?
No a papíry, no to je (v určitém množství) potřeba – bez zápisu to prostě nejde, byť bych jich také raději zpracovával méně. Také bez protokolu neurčíme, zda si kontrolor vše nevymyslil, protože nemá toho či onoho rád…
Dovolená je problém? Ten člověk je otrok, nebo nevolník, že by neměl mít dovolenou? Zápisy z kontrol se generují samy náhodně z myšlenek?
dan Žatecký
10 měsíců
Jasně. Takže za nehodové události na přejezdech, střety vlaků s autem/osobou může dopravce… Za spadlé stromy, poruchy zabezpečovacího zařízení či trolejového vedení může dopravce… Za poškození trati může dopravce… Za nesjízdnou trať v důsledku neúdržby, nepřízeň počasí může dopravce může dopravce Za zpoždění vlaků v důsledku zásahu složek IZS může dopravce… Za opožděný příjezd vlaku ze sousedního státu může dopravce…!!! Za neudržoané vlaky vlivem nedostatečně odvedené práce úklidové čety nebo především neukázněnosti cestujících může dopravce…!!! Dopravce může za všechno, co se na železnici děje, že!!! Nejenže bych rád v roli dopravce viděl spoustu zde diskutujících kritiků, kteří zřejmě v životě… Číst vice »
Toto RJ ukázal – ale tak před 10 lety. Od té doby jde kvalita dolů a dnes je imho horší než třeba ČD.
Bez flame-waru: dejme tomu je zhruba na úrovni ČD či jiných dopravců, ale rozhodně neční nad ostatní. Viz čistota vozů, neřešení náhradní dopravy při mimořádnostech, malá kapacita, starší soupravy atd.
Jako myslíte že jakékoliv pochybení RJ je o třídu větší, než u jiných dopravců? 🙂
Hele, zkuste napsat aspoň nějaký argument pro to vaše opěvování jak je Radim nejlepčí na svjetě. To vaše „je nejlepší, i v chybách“ vypadá spíš úspěvně než důvěryhodně 😉
Já bych to s tím panem Jančurou viděl trochu jinak. Jeho firma nastavila laťku kvality hlavně v autobusové dopravě, jak to s ní je vidíme teď, když po postsocialisticklých ČSAD privatizovaných bývalým managementem a šmudlech z dvěma starými autobusy z Dolní-Horní přišla pravá konkurence v podobě FlixBusu. No a vlaky? Tam proslul akorát pomluvami a práskačstvím (viz kauza o vozy Bmz od OBB). Že „národního dopravce“ v něčem poučil to asi ano, to, jak takové poučení pro koho vypadá, posuďte sami. Bývalé „vlakušky“ což jsem nikdy nepochopil a slehla se po nich zem…. A nebo jídlo do vozu 1.třídy. Pro… Číst vice »
Je pravda, že SŽ se obvykle „nepřizná“, že za zpoždění vlaku může. Ano, sem tam člověk slyší „z provozních důvodů provozovatele dráhy“, jenže pak se nestihne obrat a tam už to je najednou „z provozních důvodů dopravce“. Například. A to nejsou jenom tyto případy
O jaké smlouvě se bavíme? MD x RJ, MD x ČD, MD x GWTR?
Kde se pokuta za nenodržování jízdního řádu se počítá na základě údajů SŽ a jimi zakódované příčiny bez možnosti jakékoliv korekce nebo vysvětlení?
(Jestli se bavíme taky o nějakých vašich výmyslech a představách, jak by to mohlo možná být, tak je to asi zbytečná diskuse.)
SŽ bych do tohoto zrovna netahal. není to dopravce a kvalita železnic v zemi, kde se Evropské dotace plácají na rozhledny a zbytečné cyklostezky odpovídá kvalitě silnic…. To je bohužel naše odpovědnost za 35 let „hospodaření“. Tak jako jedete kvůli „chytrákovi od kulaté lopaty, co chrápe za volantem, či čumií do tabletu do Brna celý den (denní bouračky), tak holt jsou závady na zastaralé infra SŽ. Holt chudá země bez základní infrastruktury, bohatých lidí.
Citace: „Za neudržoané vlaky vlivem nedostatečně odvedené práce úklidové čety … může dopravce…!!!“
Nedovedu si představit, kdo jiný, než dopravce by měl dohlížet na kvalitu práce své úklidové čety?
A kde jste vzal, že „dle obecně přijímaného úzu …“? Já kolem sebe vidím běžně kritiku soukromých firem, zrovna dnes jsem kritizoval soukromou firmu dodávající služby k provozu závodního stravování v naší a.s.
Proč tuto ironii? Soudě dle „:-)“.
Proč? Vždyť na problémy třeba ČD, ŘSD atd. se doporučuje jako lék na všechno privatizace.
Kdyby existovaly špatné soukromé firmy, logicky by se nemohla doporučovat, ne?
Nevšiml jsem si, že by se většinově doporučovala privatizace škol, velkých nemocnic, policie. Naopak se běžně mluví o nevýhodách privatizace vodáren (naštěstí ani ODS v MB nikdy tento nápad neměla nutkání uskutečnit).
Pozor – možná neúmyslně jste udělal argumentační chybu – „kdyby existovaly špatné soukromé … logicky atd.“ – to je asi tak, jako říci, že kvůli dr. Cvachovi (Jmenoval se tak, ne? Já ten seriál nikdy neviděl, stačí mi práce.) řekneme, že rušíme všechny doktory.
A BYL BYCH S IRONIÍ OPATRNÝ – mnozí ji zde neregistrují a vezmou ten argument vážně…
To věčné omlouvání neomluvitelného máme někteří pod kůží tak strašně zažrané, že? Není potom divu to rozpolcení obecenstva, které se tomu diví a zároveň jsou kvůli omlouvání neomluvitelného nasštvaní.
Jaroslav
10 měsíců
Ukončit smlouvu bo sankce jsou na prd,takový RJ je katastrofa
Leo Express těch závazkových linek zase tolik nemá. A např. na Orlickoústecku s nimi mám dobré zkušenosti. Na rozdíl od RJ jsem u nich nezažil odřeknuté spoje, zpoždění kvůli strojům a lidem odveleným do Chorvatska, špínu…
Komerční spoje LE, to už je horší. Bývají oproti konkurenci dost drahé, aniž by za to cestující dostal nějakou odpovídající kvalitu navíc.
Ale jo, beru, je dobře že existují různé možnosti a cestující má nějakou možnost volby.
xyz
10 měsíců
Už aby to bylo, na takové R11 (ČD, a.s.) – zejména v prosinci viděl různý počet vozů od 3 do 6, v nezvykle vysoké (z vícera sledování bych odhadoval i dvouciferné číslo) % spojů bez vozu 1. třídy a/nebo bez vozu Bbdgmee/BDs.
Abych vám tedy odpověděl vážně: pokud chcete porovnávat, který dopravce je kvalitnější, pak ano, je potřeba výši pokuty dělit objemem výkonů, které pro objednatele zajišťuje. Jinak je to nic neříkající číslo.
A kde píšu, že chci porovnávat, který dopravce je kvalitnější?
Psal jsem o absolutní výši pokut a ta u ČD s nevalnou kvalitou a výrazně větším objemem výkonů bude pravděpodobně větší právě u ČD (v rozporu s očekáváním v diskusi).
Ujeté kilometry jsou ve srovnání absolutních částek zcela irelevantní a nevím, proč tu s nimi neustále otravujete.
Když odhlédnu od vašeho zbytečného a naprosto lživého osobního rejpnutí(*), pak byste pro své „matematické“ tvrzení měl předložit nějaká data a ne pocity (ještě stylem „na RJ mi nešahejte, blbečci“). Moje data jsou např. z řady zdejších diskuzí, kde většina zkušeností dává celkem čočku jistému dopravci a právě ČD berou jako ještě ucházející. Vzorek diskutujících a diskuzí je už celkem velký korpus dat. Vaše data jsou prosím jaká? (*) jestli si vážně chcete poměřovat matematické pindíky, jdu hledat diplomy z univerzit a z matematických olympiád a potutleně se smát jak jste si naběhl. Nerad se chlubím, ale ještě víc nemám… Číst vice »
Je to tak. Dovolím si ale podotknout, že u národního dopravce jsou ty problémy různého charakteru a většinou se dají pochopit. U linky R23 Ústí – Kolín se žlutým dopravcem to tak ale není (s vyjímkou sníženého řazení, to se dá pochopit pokud netrvá pět dní). Linkou jezdím bohužel celkem pravidelně a ta údržba vozidel je tristní. Nejen, že vozy působí, jako by byly bez čištění pár týdnů.. Oni působí tak, že je v nich špína, která pamatuje působení těchto vozů na EC Jan Jesenius. Všude mastnota, fleky od dosti zvláštních tekutin, ušmudlané záhlavníky od melírů… A o teplotním komfortu… Číst vice »
Co je pro Vás většinou se dají pochopit? Výmluvy, že jede ze zahraničí, takže je vlastně v pohodě, že má zpoždění hodinu, nikoho nezajímá. A pokud ve vlaku něco nefunguje nebo chcípne někde po cestě, protože se kašle na údržba, tak je to vina pouze dopravce. A je absurdní, že v některých krajích za to dávají pokuty a někde to totálně ignorují.
Co se dá pochopit? To, že jediný vůz první třídy v rychlíku vůbec netopí (zkušenost ze včerejška)? a jediná alternativa je pryčna v béčku?
I o ten 30 Kč odpustek jsme si museli říct.
Nebo, že na Vysočinách už rok prakticky nebylo plánované řazení?? Nebo že z osmdesáti procent chybí jeden vůz (i v době, kdy se v Brně vozy likvidují), nebo, že u ranního R966 přijedou tři vozy (nepočítám 1.třídu) a z toho dva (jaký zázrak ten den náhodou velkoprostorové) jsou zamčené a neschopné (pohodička) a lidé z ČA, KH, KO se musí narvat do jednoho vozu a jedničky? Co s toho je pochopitelné? To, že národní dopravce k denně přeplněnému vlaku není schopen od večera, co vlak čeká v ČA připřáhnout na ranní stále se rozrůstající frekvenci dva, tři třeba jen Honneckery?… Číst vice »
Možná tak u osobáku, kde jede hned za chvíli další a nebo následující rychlík zastaví v neobsloužených zastávkách. To je taky náhrada, nemusí to být jen autobusy. A za rychlík vždy vypraví náhradu, byť teda bývá složená s čehokoliv, co vyhrabali z kopřiv, ale jede se
„Následující pravidlo jede brzo, záloha by byla vypravená až po něm“ – je sice fakt, ale ne důvod nedávat to do statistik, platit neodjeté vlakokm, tvrdit že je to spolehlivý dopravce. krátký interval je více zásluhou objednavatele než dopravce.
Kdyby jel hned následující, tak bych nic neřekl, ale myslím, když následující spoj jede až za hodinu. Dokonce se mně jednou stalo, že kvůli srážce na kolejích byla trať zablokovaná a ani v jednom směru nejelo nic dvě hodiny a nikoho to netrápilo. Na nádraží o tom ani nic neřekli.
Nevím jak vy, ale já raději argumentuji daty než osobní zkušeností (kterou mám opačnou než vy, ale neargumentuji tím).
Přečtěte si třeba jen zdejší diskuze, kolikrát tam je zmíněno že při mimořádnostech se RJ na cokoliv vykašlal, jeho cestující se nasáčkovali do přeplněné NAD od ČD a ještě nadávali na ČD(!)jak je NAD plná. Nebo na problémy na tuším R8 a R23, na čistotu vozů,..
Jasně, znám kvalitnější dopravce než ČD, ale množství kritiky na RJ je větší než na ČD – přestože RJ má menší podíl na trhu než ČD.
Od RJ mají všichni nadstandartní požadavky a ČD mají svatozář, proto je taková diskuze. A proč bych nemohl brát osobní zkušenosti, pokud na nějaké trati jezdím víc než často? Jistě, data jsou přesnější, ale pokud přes den chcípne zrovna ten vlak, kterým chci jet, tak mě jaksi nezajímá, že ostatní dojeli do cíle +- načas.
Jak nadstandardní (s -d-, ne -t-, je rozdíl standard a standarta, od kt. je přídavné jméno spíš standartový!) požadavky? ČD se kritizují také.
A proč opatrně s osobní zkušeností? Protože nemusí být a nebývá objektivní. Jako ilustraci ji užít lze, jako argument jen ve zvláštních případech. Cestující nezajímá jen, zda dorazil v tomto případě, ale také, nakolik je pravděpodobné, že dorazí i příště. Zvláště, jezdíte-li opakovaně, jak tvrdíte.
Aha. Takže „bordel“ na Vysočinách není objektivní a když místo plánovaného řazení dorazí 4 x týdně jen torzo, či absolutně odlišný standard, je to jen můj subjektivní pocit a mám se utěšovat, že třeba po roce tohoto „bordelu“ pojedu tento čtvrtek jednou náhodou pravděpodobně v pořádku…. Tak fajn. Super. Světlé zítřky, to už tu bylo….
Jistě, z osobních zkušeností nemůžu dělat statistiky, ale proč bych s nimi nemohl hodnotit dopravce? Jistě, pokud jedu občas, tak z toho nemůžu dělat závěry. Ale pokud jezdím pravidelně, tak si můžu udělat představu, co tam jezdí a jestli jsou mimořádnosti pouze zákonem schválnosti.
Naopak, obhajovat provoz na jedné trati tím, že na jiné to funguje dobře, je postavený na hlavu.
Správný krok to určitě je a koneckonců ve finále to může všem dopravcům pomoci zlepšit si reputaci. Proč by to ale mělo dopadat jen na soukromníky je mi vskutku záhadou.
Já nepsal, že by to mělo dopadat jen na soukromníky. Kontrola a sankce by měly jít na všechny dopravce stejnou měrou.
Já jen psal, že (pokud by kontroly a sankce opravdu šly stejnou měrou na všechny, tak) jeden konkrétní velkohubý dopravce by IMHO byl (oprávněně) postižen celkem dost..
(já jen psal koho by imho takový správný přístup objednavatele bolel *víc*)
DuDr.
10 měsíců
Řešení musí být systémové, sankce nejsou řešením. Ony i ty sankce platí cestující svým způsobem ze svého, to si musí každý uvědomit, dopravce si je rád dopředu promítne do ceny.
A jaké systémové řešení máte na mysli? Diskvalifikovat takového dopravce z příští soutěže?
Jak chcete donutit dopravce dodržovat závazkovou smlouvu, jak jinak než nějakým trestem za nedodržení? A jaký trest bolí komerční firmy více, než peněžní?
Ad „promítnutí do ceny jízdného“: buď jezdí dopravce v závazku, pak si cenu promítnout nemůže. Nebo jezdí na komerční riziko a pak zdražením přijde o část cestujících. V každém případě jej to bude bolet.
Ano, diskvalifikoval bych ho. Dá se i jednoduše v této době prozkoumat a zjistit, zda porušování smlouvy dělá opakovaně a tudíž i naschvál.. Vše se dá vypátrat, jen se musí chtít.
Ano jistě…to je „řešení“!!! A diskvalifikuje ho Franta Klika, co se o něm poté náhodou za půl roku dozvíme, že s Pepou od konkurence chodí každej pátek do putyky, co? Pane jste v Česku!!! Co kdybychom přestali lhát, podvádět a chovat se jak negramoti a spíš začali pracovat na tom, být solidním partnerem, bez ojebávek? Ale ono je snažší žít v tomto „chlivku“ a obviňovat se, kdo je horší!!!
Omezeně – sankce nejsou uznatelný náklad při konstrukci ceny (ani např. u ceny léků). To je musíte umět skrýt do jiných položek … což v konkurenčním prostředí není úplně jednoduchá úloha.
Teoreticky lze uvažovat, že ji všichni nadhodí v obdobné výši, máte-li vícero konkurentů, tak už špatně odhadujete varianty možných kroků konkurence (4, ideálně více uchazečů).
Jan
10 měsíců
Nejabsurdnější je, že pokuta za nedodržené řazení se dává jen tehdy, když je na tom spoji zrovna náhodná kontrola. To se stává jednou za uherský rok. Přitom jak dopravce tak SŽ musí vést přesnou dokumentaci, kdy na kterém vlaku jely které vozy. Ale použít tyto informace na dávání pokud očividně nelze.
SŽ takovou dokumentaci určitě nevede. 😉 Sleduje jen délku, hmotnost, počet náprav a případné mimořádnosti, které musí dopravce nahlásit (snížená rychlost atd.).
Z toho se aspoň pozná chybějící vůz když už nic. A ČD uvádí aktuální řazení na netu / v aplikaci, takže stačí si sednou ke kompu a sledovat… Ještě se mi nestalo, že by bylo aktuální řazení jiné, než měli v aplikaci a to jezdím „furt“ někam
Možná nic moc nápad, ale nestačilo by „pár“ kamer třeba na zhlaví vybraných stanic, aby ta kontrola mohla být kdykoli se na ně někdo z kontrolních prac. podívá, když pořád básníme o té digitalizaci a zjednodušování?
Nejsem IT, ale tohle by zvládla umělá inteligence. Na lidi nespoléhat. Ať raději něco vyrábějí (nebo uklízí, třeba vlaky).
Michal
10 měsíců
Otázkou je, co je adekvátní smlouva? Měla by už konečně skončit jistá Farma zvířat. Není přece normální, aby na některých linkách mohli jezdit bdmtee, bdtn apod. skvosty.
Dejte konkrétní realný příklad, který dokazuje, že platit standardní cenu za cestování ve státem dotovaném vlaku bez klimatizace není normální. Jinak si vymýšlíte blbosti.
Ve smlouvě to není, ale jsou taky Ahygienické normy. V Německu už měl nějaký vlakvedoucí právní tahanici za zkolabování cestujícího vedrem.
V ČR jsou jenom trošku jiné předpisy, ale hlavně více tiší „poškození,“ kteří třeba vlastní upečení nebudou řešit s právníkem, nebo se nechají umlčet sevovým kupónem.
nejhorší vlaky bez klimatizace nejsou u modrého, ale u lehce jiného barvy, to je totiž fakt peklo, nikoliv Bdtn a Bdtmee (i když i tam to je mizérie)..oranžový už je tam naštěstí instaluje (dokonce se k tomu závazal i smluvně u R)
Víte co je zvláštní? U RJ se mně stalo pouze jednou, že nefungovala klimatizace a to se stevardka všem, co nově nastoupili, omluvila a řekla, že je přeobsadí do vedlejšího vagónu. Pár lidí sice řeklo, že vystupují v následující stanici, ale (nejenom) já jsem tu možnost uvítal.
Zatímco ČD? Z 95% cestuji vlaky, pro které je klimatizace Španělská vesnice. A přesto se mně stalo, že jsem jel vlakem, kde klimatizace nefungovala nebo to jaksi nezvládala. A za to se mně nikdo nikdy neomluvil ani mně nesnížil cenu.
Vlastně u modrých je tradice, nasazovat vozy bez klimatizací…. Tradičně Svitavy v době kdy byly v režii Panterů, byly nahrazovány „náhradním šrotem“ z B249. Pohoda, klidně celé léto…
Je to možné, pokud si to objedná zadavatel. Respektive pokud si zadavatel nevymíní v soutěži něco lepšího. Ale ono to není zase tak jednoduché, protože soutěže cílí na co nejnižší cenu, takže zadavatelé ví, že si nemůžou moc vymýšlet, s čím se má jezdit. To by se taky mohlo stát, že se do soutěže nikdo nepřihlásí, protože nové moderní vozy si nikdo jen tak nevycucá z prstu. Výrobci nestíhají a tím pádem se nebojí říct si za nové vozy nepřiměřeně vysoké ceny a s nimi pak není možné do soutěží jít. A to samé platí o rekonstrukcích, firmy co je… Číst vice »
Bez urážky, ale to mě nezajímá. Proč si někdo může jezdit už několik let RegioPanterem a já stále musím jezdit bdmtee? Pokud mně dopravce nabízí tyto vozy a kraj odmítá objednat nové, měla by aspoň tomu odpovídat cena (což se neděje)
Tak Vám nezbyde než 1/ sedět doma, 2/ jet na kole, 3/ zkusit spolujízdu, 4/ levitovat či 5/ kandidovat, sebrat dost podobných a objednat dopravu dle Vašich přání. A možná najdete něco jiného. A jak byste si představoval ten ceník? Dle Vašeho 810/814 = -50 %, Arriva 845/628 = -33 %. Vysokopodlažní vůz – bez slevy? Znám dost lidí, kteří to postaví právě opačně… neb 814 je stran nástupu z nich nejlepší (neuvažuji trilex). A urážky (ob jeden post níže) těch, kteří jezdí ČD, neb v jejich okolí vlaky provozují si nechte pro sebe. Za mne by za takové výroky… Číst vice »
Pokud nějakou službu nabízím zdarma, měl bych ji nabízet všem. A pokud toho nejsem schopen, měl bych u souprav, které to nemají, snížit jízdné, což se neděje. A zahrnout čas by se taky hodilo.
Zjednodušeně, výpočet ceny lístku u ČD je jako známkování ve škole. Osobně mě nenapadá mě lepší, ale současné je jednoznačně špatně.
Neurážím lidi, co jezdí ČD, ale ty, co by raději skočili z okna, než aby uznali, že ČD nemá svatozář. Respektive oni urážejí v prvé řadě mě za to, že si dovolím šáhnout na svatozář jejich úžasného dopravce.
Cituji: „člověk, co jezdí pravidelně ČD, jaksi nemůže být psychicky v pořádku“. Podmínka dobrovolnosti v textu není. Nemyslím, že jejich komentáře jsou nekritické – jen tvrdí, že si myslí, že kvalita ČD je vyšší (nevím, s RJ jsem jel jednou na Slovensko a bylo to … průměrné). Osobně mi filozofie p. J. nekonvenuje, ale nehodnotím, nemám zkušenosti. Ale netopící vůz by mne asi zaskočil. Ani u ČD, ani u Arrivy, natož Trilexu jsem něco takového nepotkal. Též vlaky jezdí v plánované délce – ale možná to je jen souhra náhod a nepřízeň ČT. To, že se někde nabízí určitá služba,… Číst vice »
V prvé řadě nevím, co mám společného s nějakou potravinářskou firmou? A hlavně, člověk, co jezdí pravidelně ČD, jaksi nemůže být psychicky v pořádku. A nějaká obhajoba, že Česká železnice je farma zvířat, mě vážně nezajímá. Jistě, nemůžu očekávat na nějaké regionální trati pendolino, ale očekával bych alespoň minimální standart. Jenže v současnosti jsou ty rozdíly rapidní. A ČD vůbec nezohledňují kvalitu soupravy (i 810 řadí do druhé třídy). Tohle Vám přijde OK?
Tak hlavně, aby sankce převyšovaly zisk jinak to bude k ničemu. U RJ je běžné, že své vagóny raději dá na komerční linku a na tu státní pojede holt zkrácený, a dokud se mu to bude vyplácet, bude to dělat. Jestli mi tady chce někdo oponovat, tak nechť si vzpomene třeba na to, jak do Chorvatska jezdily dlouhé vlaky nebo klidně i Havířov – Ostrava, zatímco na R23 jezdily celé léto 2022 dva vagóny s vypůjčenou Bobinou od Arrivy. Nedávno se mi taky stalo, že jsem si v IDOS na poslední chvíli kupoval lístek na Bohumín – Brno a v… Číst vice »
Chorvatsko mě s prominutím nezajímá, pro mě je priorita vnitrostátní doprava. A RJ na R8 není dokonalý, ale lístky si kupuji jedině přes aplikaci a ještě se nestalo, že by můj vagón chyběl. A hlavně, ve srovnání s S6, je to 5 hvězdičkový hotel.
Já být RJ, tak si lepší vozy také dávám na komerční linky (a budu dodržovat řazení). Ovšem je dost divné, že tohle nedělá ČD – Ex1 je v převážné většině trasy provozována na komerční riziko a přesto tam jezdí (běžně!) B249, trochu méně často i Bdmtee. Divné…
Naprostý souhlas. Nicméně je tu ještě jeden problém – diametrálně odlišná nastavená kvalita služeb na jednotlivých výkonech. Doufám, že ve všech nových smlouvách již bude dodržen alespoň určitý standard (a tady že se již nestane, že po podepsání nové smlouvy budou moci někde jezdit béčka a podobné poklady)…
Béčka má, pokud vím, jen ČD, takže na rychlících postupně přestanou jezdit (za předpokladu, že to bude jako doposud a „vždy“ vyhraje „kdokoliv, jen ne ČD“).
Když není nic jiného (a stát si ve smlouvě nic nevynutil), tak co by se snažili. Ale, ČD postupně (nějaké) linky opustí a tím pádem půjdou béčka do zálohy nebo do šrotu a už budou jezdit jenom lepší vozy. Upřímně – radši se svezu v rámci možnosti čistým béčkem, než třeba Bmz se stoletou špínou
Tohle téma už někdo zmínil. Hromadu linek už převzali jiní dopravci a přesto mají ČD nedostatek souprav. To je trochu divné?
Kudlis
10 měsíců
Za průšvih se zaváděním ECM na ČD rozhodně nemohou řadoví zaměstnanci, ale management. Tak dlouho se o tom vědělo, takovou dobu byla možnost se na to připravit, a jak to dopadlo? Výmluvy na ECM mě přijdou opravdu ubohé.
Třeba tak, že dopravci měli svá vozidla přistavovat do oprav tak, jak výrobce (a po úpravách proběhů ve vlastních předpisech i oni – dopravci – sami) stanovil.
Kdyby i před zavedením ECM udržovali svá vozidla jak měli, opravárenství se tomu už dávno přizpůsobilo a žádný markantní skok (ano, kromě toho v důsledku COVIDu a ukrajinské krize) by nenastal…
Pokud je oprávarenství přetížené, tak se ničemu a nikomu nepřizpůsobí.
Radim
10 měsíců
Přepokládám, že každý z dopravců si pokuty započítal do ceny, takže je v pohodě zaplatí a může klidně jezdit skoro čímkoliv. Ok, když to teď zpřísní, tak bude víc kontrol, než v minulosti, s tím asi dopravce kalkulovat nemohl, ale i tak, ty částky nejsou zase tak vysoké, aby to dopravce „donutilo“ s tím něco dělat
TVS1210
10 měsíců
Je fajn, že jste ukázali největšího hříšníka. 🙂
Miroslav
10 měsíců
Kupka opět nepochopil, že sankce mu nepomůžou…
Vymáhat pokuty od dopravců za neplnění kvality (obzvlášť u regiojetu) může, ale do té doby než začne vyhrožovat s ukončením smlouvy, tak dopravce si může tam jezdit s čímkoliv a peníze stále dostane…
Jak se to vezme. Pokud ta pokuta bude dostatečně motivační (tedy že ze zisku dopravce se díky ní stane ztráta), tak si nemyslím, že jakýkoliv dopravce bude si moci dovolit tyto postihy ignorovat…
Ale jsme v ČR. Takže to bude přesně opačně, než se to praktikuje v zahraničí. Takže ještě tak dvacet let pokuty než se přijde na to, že by to tak nemělo být a VÁŽNĚ se soukromníkům i ČD sáhne na peníze. Ale to nebude hned.. to bude trvat…. dlooooooouho.
Ten šrot co u nás jezdí…nemají už ani v Rumunsku!!!!!
Ach jo, „Situace s dodržováním smluv se výrazně zhoršila po zavedení pravidel ECM, která stanovují jasné kilometrické proběhy“ – to je zase blábol…
TAKŽE ZNOVA A POMALEJI: Pravidla ECM nestanovují žádné kilometrické proběhy – ty stanovují návody k údržbě jednotlivých vozidlových řad, popř. z nich vycházející souhrnné předpisy dopravců. ECM má jediný úkol – ohlídat, že jsou vozidla udržována tak, jak je pro ně předepsáno. To je celé 😉
Jenom 117 kontrol za rok??To se ti kontroloři nebo člověk kdo tuhle funkci vykonává moc nenadřeli teda
To si zase Plzeňský kraj bude vydržovat Lenina, co si občas vypomohl nějakým tím šikovným zašantročením hajzlpapíru a ručníků na WC, aby vykázal úspěšnou činnost?
Hlubší ekonomické zamyšlení …… dokáže někdo vyčíslit kolik stáli kontroly samotné? píše se 1,8 milionu, to jsou tak mzdové náklady jednoho zaměstnance na 3 roky.
I kdyby udělali 1000 kontrol denně, tak v těch smlouvách jsou takový sankce, že ti dopravci nemají důvod se snažit – levněji vyjde to nechat být. Příjem je jistej, když je to linka pod objednávkou, pokuty minimální a jestli pošlou 3 miliony ročně na pokutách, tak jim to je vlastně šumák. Doplní se to o vyjádření, že je jim líto a že se intenzivně snaží o nápravu a jedeme dál. Většina těch smluv vypadá, jako by si jí napsal dopravce a objednatel mu to jen podepsal. A todle už zpětně změnit nejde. Jen by se z toho konečně měli poučit… Číst vice »
Nezbývá než doufat že rozložení kontrol mezi dopravce bude proporčně odpovídat jejich tržnímu podílu na dotovaných spojích…
Ropid má v normě i počet průserů daného dopravce loni. Kdo měl loni víc pokut, má letos víc kontrol.
To je fajn, znamená to, že někdo přemýšlel hlouběji než obvykle. Jen aby se to dodržovalo.
Už ministr vyměnil toho, kdo to měl doteďka dělat a kdo to flákal?
slibem nezarmoutíš…
Aby jsem měl obrázek o fugování jedtlivých společností,zeptejte se zaměstnanců.Jejich podmínky a zkušenosti jsou tak trochu nastavením zrcadla o praktickém fugování.Technický stav vozidel,pracovní podmínky,pověst daného dopravce,praktikách vedení to i vůči statu, krají.Splnění ,čí nesplnění podmínek.Možná i náznak ,nebo přímo nefér jednání,jak to funguje.To že se stalo v minulosti a bude dít i na dále protože není to dáno systém ,ale statečností jedinců při odhalení nepravostí,měl by s tím pan Kupka systémově něco dělat.
Ilustrační foto čiště náhodné 😎
Hlavně že na trase kolín-mělník-ústí nad labem jezdila minulý gtafikon lokomotiva a fva voty místo tří
Kdyby dva…. Několik dní se vloni jezdilo i s jedním, případně nejelo nic 😀 Lepší dopravce…..
Tak doufejme, že si ministerstvo posvítí zejména na Regiojet, který je svoji „kvalitou“ pověstný. ČD nejsou bez problémů, ale za posledních 10 let rozhodně posunuli svůj vozový park oproti Regiojetu.
Celkovým problémem je samotná chaotická liberalizace. (Táhne se zejména do doby vlády jistého populistického hnutí na MD).
Je zajímavým faktem, že Švýcarsko nebo Rakousko nešlo do liberalizace veřejné dopravy a ačkoliv se již nyní musí veškeré výkony zadávat přes výběrové řízení (v Rakousku), tak tam určitě vyhraje OEBB.
Liberalizace je nastavena evropskou legislativou a ono „jisté populistické hnutí na MD“ na samotný fakt liberalizace nemělo žádný vliv… Jinak ale právě díky “ jistému populistickému hnutí na MD“ se KONEČNĚ po letech novelizoval Zákon o dráhách a provedla se transpozice technického pilíře IV. železničního balíčku, za což už nám vážně hrozila tučná pokuta z EU, protože to bylo dávno po termínu (předchozí vlády se na to vys…). A pak taky nezapomeňme že ono “ jisté populistické hnutí na MD“ se zasadilo o výrazné navýšení rozpočtu plynoucího do železniční infrastruktury z řádu desítek do řádu stovek mld. Kč – a… Číst vice »
Doufam že i kraje půjdou po dopravcich, viz MS kraj a pushpully
Od července má ČD provozní jen 4 jednotky a 5. Jednotka v nedohlednu (není způsobenou žádnou MU)
Toto je i na odebrání dotace když jednotka stojí a nikdo nemá k tomu ji zprovoznit
Tak vznikají fámy. : – )
Byla MU a opravuje se .
Mu byla v 2022 ne? Nebo je nějaká čerstveksi
*čerstvějši
Ano.
Jsem rád že jste na obrázek dali RegoiJet. Ten na státní linky nepatří, ať konkuruje ČD na vlastní riziko, to je jeho práce.
Proč ne? On RJ na vlastní riziko konkuruje docela úspěšně na dvou linkách, z toho na jedné (Ex3) proti dotované dopravě.
Proč se ale alternativní dopravci nemají ucházet o výkony ve veřejném závazku?
Ucházet se můžou, ale ať taky dodržují nastavené podmínky!
to je takové šoto-bolševické uvažovaní… a na kontrolu kvality služby u ČD má vyrazit někdo z nábřeží (ČD). co?
Jakože zákony platné jen pro někoho? A kuřata může chovat pouze Babiš!
Při takovém bordelu jaký byl letos, by motivační pokuty měly být alespoň 1-2% čili 50-100 milionů Kč.
A za úplné nevypravení vlaku nebo lživé hlášení dopravce o tom co v minulosti vypravil, ještě pokuty tak 5x větší než při přiznaném zkráceném vlaku z poslepovaných vagonů nižší kvality.
Tak to byl hodně rychlý závěr modrého snů 😭
Tak to ČD zkrachují….
Kontroly v terénu jsou přínosné především pro sledování kvality úklidu, vybavení vlaku a tepelné pohody.
Pokud jde o kapacitu a nasazení vozidel, tam by v pohodě mohlo MD ve smlouvách požadovat průběžný reporting řazení od dopravců, s vysokou sankcí za nesprávné hlášení. Tady v diskusi se v této souvislosti často vytahuje R8 a R23, ale taková R11, R16 nebo R17 by byly úplně stejně výživné.
S tím nesouhlasím, třeba takový Regiojet na R23 vypraví radsi 1 KO vuz a 2 funkcni jen proto aby papirově byla dodržena kapacita (stává se to běžné)
Proto je dobré kontrolovat kapacitu i v terénu
Mě by spíš zajímalo, proč jako oficiální státní firmy nebo i soukromé potřebují i oficiálně lhát. To jako fakt přijde p. Jančura do kanceláře nějakých podřízených a řekne jim: „…. tohle do těch formulářů nalžete!“
Nebo jak vůbec k tomuto dochází? Vůbec si to neumím představit. Nebo i to s tím hlášením. To mají opravdu shora na každém nádraží nařízeno, že mají lhát o zpoždění a přidávat ho po pár minutách? Nebo to je práce těch dispečerů a výpravčích, aby naštvali cestující? Proč se tohle děje?
To hlášení.
Blbé je, že jako operátor/výpravčí zpoždění moc nevíte. Jo, zní to divně, ale ač se to nezdá, zpoždění se na trase dost mění. Zkracování strojvedoucími (dobrá práce!), překládání křižování, rychlost obratu soupravy … To jsou věci které moc nevíte, a upřímně nemáte moc čas sledovat celou trať.
Co už nevíte vůbec jsou různé poruchy (vlaku, trati) a mimořádnosti.
Neděláme to naschvál. Nechceme napsat rovnou třeba 30 minut, když je možnost zkrácení třeba na 15,20. Někomu by to pak mohlo i ujet.
Aha, takže když je těch 30, tak namísto napsání rovnou tedy podle vás těch 20 necháte cestující dojít na peron a pak, až tam všichni dojdou a je čas odjezdu, nebo těsně před ním, vyhodíte 10 a pak po 10 přihazujete. Dobrá práce, ještě že víte jak to omluvit, resp. vymluvit.
Ne, v tomhle případě osobně vyhazuji 15, a ano pak třeba přihazuji dle situace (bohužel).
Jinak, ještě si můžete odhadnout zpoždění sám dle interaktivní mapy SŽ.
Problém je, když to takto přihazujete salámovou metodou – za 5 minut nedoběhnu na WC ze 7. nástupiště Wilzoňáku a zpět… a to se neloudám a netrpím zvětšenou prostatou…
Nevyčítám, upozorňuji na problém.
Jojo, já to chápu, sám mám naježdíno hoooodně, a nemám salámovou metodu rád.
Nedělám v Praze, tak nevím jak to tam mají, ale předpokládám, že čerpají nějak z informací dopravců (kdy vlak vyjede z „depa“).
Když jsem na to upozornil Arrivu, tvrdili, že oni ne, ale SŽ. Ověřit si to nemám možnost.
Ano, obsluha infosystému je na SŽ, to je pravda. Nicméně v Praze hl.n. většinu vlaků začíná, takže SŽ musí čerpat informace, kdy vlak bude vystaven z depa, od dopravce.
A nebo se ta souprava může rovnou obracet z předchozího vlaku – a to by pak pozdní vypsání byla asi chyba SŽ (Zpoždění pak vinou dopravce, že má tak ostré obraty)
Jenže někdy se hlásí méně, než floor(aktuální zpoždění-vaty).
Je nějaký čas, který by vlak teoreticky mohl zajet kdyby odteď jel jenom maximální rychlostí, ale očekává se příjezd dříve.
A v případech, kdy se skutečně odhaduje (vlak pojede jakmile to policie povolí), byl byl pro hlášení odhadu jako intervalu. (Vlak bude opožděn o jednu až dvě hodiny).
Ten interval je zajímavý nápad.
Hlášení zpoždění je většinou o SŽ. Kouknete do aplikace, aktuální zpoždění +27min, na SŽ tabuli ve stanici +15 s tím, že až je to +21 a vlak furt nepřijel, objeví se najednou na tabuli +20 atd… Prostě SŽ 😀
Příhozy zpoždění jsou alibismus Sprzele.
V devadesátých letech se stalo, že vlak zpoždění zkrátil, nèkomu zašitému v nedaleké hospodě ulej, chtěl vrátit peníze za neprojetou jízdenku.
Modrogumy místo vracení jízdného se raději soudily a misto toho co by naučily pokladní vydávat peníze raději začaly zpoždění podstřelovat.
Je otázkou, zda je na to ve firmách stanovený nějaký ofiko proces. Když někdo dostane za úkol „výplň ministrovi tuhle tabulku“ dostane k tomu i informace od strojmistra, co na daný vlak skutečně poslal. Nebo dotyčný vyplňovatel, bez zlého úmyslu, prostě vykliká form tak aby to měl rychle zasebou.
Na R8 jsem od roku 2022 (jízdy v pátek v 15:02 z Brna a v neděli v 18:22 (teď vlastně 15:15) z Hranic na Moravě nezažil spoj bez problému, poslední cesta – léhatkový vůz místo velkorporstoru, o hygienických podmínkách radši ani nemluvím. jako pozitivum to mělo v tom, že to koplo ČD někam, takže se postupně zvyšuje komfort. Na druhou stranu v tomto konrétním případě – tohle je chyba soutěží na cenu a na to, že sankce jsou v celkovém součtu tak nízké, že to pomalu dokáže zaplatit kdokoliv (kolik dostal RJ v roce 2022 pokutu za porušení podmínek na… Číst vice »
Dal jsem si R8 teď v neděli v celé délce a krom toho, že čistota kulhá, a v 1 vozu nefungovala WC tak OK.
Naši dopravci,mimo ČD,nakoupí šrot na západě,vagony z Rakouska,motorové jednotky z Německa a pak se diví.Jen ať platí,když chtějí podnikat na železniční cestě.Také by mě zajímalo,jestli vůbec za dopravní cestu platí a ne jenom inkasují.
To je trolling, nebo senilita?
Spíše proces střízlivění.
Kocovina nebývá až takhle brutální. 😀
Mimo ČD? To je vtip? Vlastně asi ano, ČD ten šrot (B249, A149, B209 apod…) již vlastní desítky let a každý rok posloucháme evergreen o konci těchto šrotů, jež neposkytují ani základní pohodlí 21 století. A výsledek? Nové těsnění a Balakryl a hurá….rok 2024 vše trvá!!!
Zlatý béčka,topí.Na rozdíl od moderních klimatizací
Kdyby aspoň to nový těsnění. Ale teď obvykle táhne mráz kolem oken dovnitř ve velkým.
někdo nakupuje novější „šrot“ ze západu a ten národní ČD stále vozí 50let starý šrot. kdysi nový z východu 😉 taková linka R11, tam snad před 20lety jezdily lepší vagóny…
Jasný….čekal jsem, že mně „modré koule“ roznesou!!!! B249 forever!!!!!
čd ojetiny z rakouska a německa nekupují?
jen pro osvěžení paměti, Bmz z Rakouska, Tuarusy z Rakouska, Desira z Německa, RS1 z Německa, GTW z Německa a nevím jestli jsem na něco nezapomněl
Tak primárně ČD nikdy nekupuje šroty, ale léty prověřené skvosty. Navíc je /viz OL kraj/ stále opravují , takže je sice mají ale jen tak nevyjedou 🙂
Za mě – kéž by jich koupili více…
ČD taky kupují ojetiny, jinak máte pravdu, RJ, arriva, GW train jsou sběratele šrotu co najdou okolo
Kterému dopravci z dvou, kteří jsou na svém území dopravci vlaku, dát pokutu za zpoždění způsobené lokomotivou třetího dopravce?
Dopravci, který má smlouvu s MD, kdokoliv jiný je pro ministerstvo třetí strany. Jestli chcípla pronajatá mašina na vlaku, přeúčtuje pokutu majiteli.
Taky za to možná může Siemens, který tu lokomotivu vyrobil. Nebo pokud jsou příčinou skvrny na slunci, tak za to může NASA.
Asi nepůjde o Siemens, bych tipoval….né, že bych tyto stroje „zbožšťoval“ ale….máme jiné adepty, že?
I když to je Siemens, tak za to na českém území bude moci Škoda.
Logicky, když může za problém lokomotivy dopravce jiného státu dopravce místní.
: – )
Logika super!!! Jen tu Škodu jste si ukřivděně mohl odpustit….
Dopravce místní má smlouvu s MD a nedodrží ji. Proč, to je jeho věc (asi protože cizí dopravce neplní smlouvu mezi dopravci, ale to už je jejich věc).
Logika tohoto případu není „selská“, ale skutečná – smlouvou o provozování se dopravce X zavázal provozovat – a je na něm, aby měl prostředky. Pokud je nemá, musí si je obstarat a je na něm, zda je koupí, najme, vyhrabe na smetišti, ukradne. Pokud najme, je na něm, aby si smluvně ošetřil, že pokuta „zdechnutím“ veterána nepůjde za ním, ale za majitelem, např. dopravcem Y. Ten, samozřejmě, se bude snažit využít toho, že X je v úzkých … typický obraz volné ekonomiky. Čili – nejde o místní x cizí, ale o kaskádu vztahů… dopravce je vždy místní, neb musí mít… Číst vice »
Tak jste si hezky popsal, ale selsky: Když váš syn 15 let rozbije v kuchyni hrnek, jste vinen vy, protože jste rodič?
Za vlastní rozbití hrnku nese odpovědnost pravděpodobně on.
Nicméně vy ste si v hospodě objednal čaj. A čišník vám ho nedonesl. Budete to řešit s čišníkem nebo vás bude zajímat co se v kuchyni dělo a řešit to provoznímu pod rukama?
Díky za dobrý příklad. Ten hrnek míchá jablka a hrušky.
„Součet uplatněných sankcí představuje zatím částku 1,390 milionu korun,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Stát ročně za linky dálkové dopravy zaplatí kolem pěti miliard korun.“
Takže 0,02%, počítám dobře? To by opravdu chtělo dost zpřísnit. Aspoň tak o dva řády, aby se porušování smluv nemohlo nikomu vyplatit. Jinak to budou dělat vesele dál.
Tiez ma to cislo zarazilo. Ekvivalent z 50000 platu by to bolo 12 korun. Dvanast. Je to tak strasne malo, ze sa v ramci tych zmluv nemoze oplatit robit akukolvek udrzbu, opravy ani upratovanie.
Jenom 117 kontrol za rok? Tedy cca 2 kontroly týdně? To na to mají jednoho člověka zaměstnaného na poloviční úvazek? To je hodně slabý výsledek a není se pak moc co divit, že se dopravcům vyplatí ty smlouvy nedodržovat.
To je jako s revizory v Praze. Loni jsem nepotkal za celý rok ani jednoho a to jezdím každý den v pracovní dny minimálně z/do práce
Já je potkal několikrát.
Já je potkávám poměrně často. V průměru tak jednou za týden. Jednou se mi stalo, že mě kontrolovali za jeden den dvakrát v metru a jednou v tramvaji.
Na přestupu v MUZEU každý den….
To je ono, já metro nesnáším tak radši jedu déle vrchem. Ale ani v tramvaji ani v autobusu. Ani jednou prostě 🙂
Dobrá volba….potřebuji rychlost, jinak „povrchovka“ můj svět!!
V autobuse chytali tak jednou za kvartál, bylo to tak nastejno jezdit načerno vs čtvrtletní kupon.
To máte smůlu. V posledních letech jsem zaznamenal víc kontrol revizorů. Dřív se stávalo, že jsem je mimo metro nepotkal, teď už pár let používám metro okrajově, jezdím hlavně tramvají a trochu busem a stejně revizory potkám průměrně jednou za měsíc, klidně mimo špičku nebo o víkendu.
Ano dělá se to společně s další agendou, kontrola vlaků je jen část náplně práce. Škoda že u těch 117 kontrol není napsáno, za jakou část roku 2023 to je (píšou že část není uzavřena nebo dokonce že v tom nejsou kontroly které ještě nejsou vypořádány), a také mi z toho nevyplývá, jestli je to 117 dní nebo 117 zkontrolovaných vlaků. Během jedné cesty je nutné zkontrolovat alespoň 2 vlaky, samozřejmě ty objednané MD.
Osobně jsem 3x potkal stejného kontrolora na více částech ČR takže možná je opravdu jen jeden
to je 25 dní dovča, 5 dní k tomu bonus. sem tam školení, občas musí udělat papíry v kanclu, pátek už se nemaká… atd… akorát 😀
😀
Kde pracujete, že v pátek Vás zaměstnavatel platí „za nohy na stole“? Berete lidi?
No a papíry, no to je (v určitém množství) potřeba – bez zápisu to prostě nejde, byť bych jich také raději zpracovával méně. Také bez protokolu neurčíme, zda si kontrolor vše nevymyslil, protože nemá toho či onoho rád…
A tři dny si to doma „HOME OFFICE“ sepisuje. Pak má 6 neděl dovolené, měsíc je nemocnej…..no, jak už to u nás v socialismu chodí, né?
Dovolená je problém? Ten člověk je otrok, nebo nevolník, že by neměl mít dovolenou? Zápisy z kontrol se generují samy náhodně z myšlenek?
Jasně. Takže za nehodové události na přejezdech, střety vlaků s autem/osobou může dopravce… Za spadlé stromy, poruchy zabezpečovacího zařízení či trolejového vedení může dopravce… Za poškození trati může dopravce… Za nesjízdnou trať v důsledku neúdržby, nepřízeň počasí může dopravce může dopravce Za zpoždění vlaků v důsledku zásahu složek IZS může dopravce… Za opožděný příjezd vlaku ze sousedního státu může dopravce…!!! Za neudržoané vlaky vlivem nedostatečně odvedené práce úklidové čety nebo především neukázněnosti cestujících může dopravce…!!! Dopravce může za všechno, co se na železnici děje, že!!! Nejenže bych rád v roli dopravce viděl spoustu zde diskutujících kritiků, kteří zřejmě v životě… Číst vice »
Ministerstvo dopravy může uplatňovat sankce tak, jak jsou popsané ve smlouvě s Regiojetem, ne na základě blbostí, které sis tu právě vymyslel.
RJ ukázal, že na železnici může být vše špičkové.
Pořád se to v diskuzích tady opakuje.
RJ jde příkladem ostatním.
Toto RJ ukázal – ale tak před 10 lety. Od té doby jde kvalita dolů a dnes je imho horší než třeba ČD.
Bez flame-waru: dejme tomu je zhruba na úrovni ČD či jiných dopravců, ale rozhodně neční nad ostatní. Viz čistota vozů, neřešení náhradní dopravy při mimořádnostech, malá kapacita, starší soupravy atd.
Jakékoliv pochybení RJ je o třídu lepší.
Jako myslíte že jakékoliv pochybení RJ je o třídu větší, než u jiných dopravců? 🙂
Hele, zkuste napsat aspoň nějaký argument pro to vaše opěvování jak je Radim nejlepčí na svjetě. To vaše „je nejlepší, i v chybách“ vypadá spíš úspěvně než důvěryhodně 😉
Argumentem je přece tříska v oku svém a trámem v oku toho druhého.
Jak může být úsměvné, když totéž ještě nedávno byla slova, která se brala jako svátost?
Za svá nynější slova byste byl označen za modroguma.
———————————-
https://www.pravopisne.cz/2019/09/rozbor-umeleckych-textu-ironie/
😉
Já bych to s tím panem Jančurou viděl trochu jinak. Jeho firma nastavila laťku kvality hlavně v autobusové dopravě, jak to s ní je vidíme teď, když po postsocialisticklých ČSAD privatizovaných bývalým managementem a šmudlech z dvěma starými autobusy z Dolní-Horní přišla pravá konkurence v podobě FlixBusu. No a vlaky? Tam proslul akorát pomluvami a práskačstvím (viz kauza o vozy Bmz od OBB). Že „národního dopravce“ v něčem poučil to asi ano, to, jak takové poučení pro koho vypadá, posuďte sami. Bývalé „vlakušky“ což jsem nikdy nepochopil a slehla se po nich zem…. A nebo jídlo do vozu 1.třídy. Pro… Číst vice »
Ano to bylo, dnes spíš ukazuje jak se to dělat nemá.
Nevím proč jste zvolil zrovna RJ, ale MD ma smlouvy i s jinými dopravci.
Je pravda, že SŽ se obvykle „nepřizná“, že za zpoždění vlaku může. Ano, sem tam člověk slyší „z provozních důvodů provozovatele dráhy“, jenže pak se nestihne obrat a tam už to je najednou „z provozních důvodů dopravce“. Například. A to nejsou jenom tyto případy
O jaké smlouvě se bavíme? MD x RJ, MD x ČD, MD x GWTR?
Kde se pokuta za nenodržování jízdního řádu se počítá na základě údajů SŽ a jimi zakódované příčiny bez možnosti jakékoliv korekce nebo vysvětlení?
(Jestli se bavíme taky o nějakých vašich výmyslech a představách, jak by to mohlo možná být, tak je to asi zbytečná diskuse.)
SŽ bych do tohoto zrovna netahal. není to dopravce a kvalita železnic v zemi, kde se Evropské dotace plácají na rozhledny a zbytečné cyklostezky odpovídá kvalitě silnic…. To je bohužel naše odpovědnost za 35 let „hospodaření“. Tak jako jedete kvůli „chytrákovi od kulaté lopaty, co chrápe za volantem, či čumií do tabletu do Brna celý den (denní bouračky), tak holt jsou závady na zastaralé infra SŽ. Holt chudá země bez základní infrastruktury, bohatých lidí.
….. dotace plácají na rozhledny a zbytečné cyklostezky odpovídá kvalitě silnic….
….. a železnic!
Citace: „Za neudržoané vlaky vlivem nedostatečně odvedené práce úklidové čety … může dopravce…!!!“
Nedovedu si představit, kdo jiný, než dopravce by měl dohlížet na kvalitu práce své úklidové čety?
Kdo jiný? Vy neznáte ty tradiční viníky: Jaro, Léto, Podzim, Zima?
Úklidové čety nejsou své, ale jiné soukromé firmy.
Soukromé firmy ale podle obecně přijímaného úzu nemohou být špatné, tudíž kontrolu nepotřebují.
Jak by to vypadalo, kdyby pracovník státní (ho dopravce) chtěl kritizovat práci soukromého? To bychom se dostávali před rok 89.
: – )
A kde jste vzal, že „dle obecně přijímaného úzu …“? Já kolem sebe vidím běžně kritiku soukromých firem, zrovna dnes jsem kritizoval soukromou firmu dodávající služby k provozu závodního stravování v naší a.s.
Proč tuto ironii? Soudě dle „:-)“.
Proč? Vždyť na problémy třeba ČD, ŘSD atd. se doporučuje jako lék na všechno privatizace.
Kdyby existovaly špatné soukromé firmy, logicky by se nemohla doporučovat, ne?
😉
Nevšiml jsem si, že by se většinově doporučovala privatizace škol, velkých nemocnic, policie. Naopak se běžně mluví o nevýhodách privatizace vodáren (naštěstí ani ODS v MB nikdy tento nápad neměla nutkání uskutečnit).
Pozor – možná neúmyslně jste udělal argumentační chybu – „kdyby existovaly špatné soukromé … logicky atd.“ – to je asi tak, jako říci, že kvůli dr. Cvachovi (Jmenoval se tak, ne? Já ten seriál nikdy neviděl, stačí mi práce.) řekneme, že rušíme všechny doktory.
A BYL BYCH S IRONIÍ OPATRNÝ – mnozí ji zde neregistrují a vezmou ten argument vážně…
To věčné omlouvání neomluvitelného máme někteří pod kůží tak strašně zažrané, že? Není potom divu to rozpolcení obecenstva, které se tomu diví a zároveň jsou kvůli omlouvání neomluvitelného nasštvaní.
Ukončit smlouvu bo sankce jsou na prd,takový RJ je katastrofa
Oproti Leoši je Regiojet ještě celkem ucházející.
Leo Express těch závazkových linek zase tolik nemá. A např. na Orlickoústecku s nimi mám dobré zkušenosti. Na rozdíl od RJ jsem u nich nezažil odřeknuté spoje, zpoždění kvůli strojům a lidem odveleným do Chorvatska, špínu…
Komerční spoje LE, to už je horší. Bývají oproti konkurenci dost drahé, aniž by za to cestující dostal nějakou odpovídající kvalitu navíc.
Ta „kvalita“ je místenka ve špičkách na poslední chvíli, a na existující a dostupné místo (ne jako u ČD do vozu plného lidí na stojáka)
Ale jo, beru, je dobře že existují různé možnosti a cestující má nějakou možnost volby.
Už aby to bylo, na takové R11 (ČD, a.s.) – zejména v prosinci viděl různý počet vozů od 3 do 6, v nezvykle vysoké (z vícera sledování bych odhadoval i dvouciferné číslo) % spojů bez vozu 1. třídy a/nebo bez vozu Bbdgmee/BDs.
Která je r11?, nechce se mi to hledat
Brno – Budějovice – Plzeň.
R11 by potřebovala soutěž a jasné požadavky k tomu.
Tak to bude u jednoho žlutého dopravce velké mrzení.. 🙂
Správný krok, stát či kraje si musí hlídat, zda je soukromník nebere na hůl a jestli tím netrpí cestující.
I když to bude pro matematicky negramotné osoby překvapení, tak výrazně vyšší flastr dostane nejmenovaný nesouromník…
No když se to prepocita na odjete kilometry tak to čd nebudounebojte se.
Pokuty se dělí odjetými kilometry?
A tak se záhy ukázalo, kdo je v této diskuzi matematicky negramotný.
To se ukázalo hned po prvním příspěvku. Modré legendy a počítání na prstech nikdy nezklamou.
Abych vám tedy odpověděl vážně: pokud chcete porovnávat, který dopravce je kvalitnější, pak ano, je potřeba výši pokuty dělit objemem výkonů, které pro objednatele zajišťuje. Jinak je to nic neříkající číslo.
A kde píšu, že chci porovnávat, který dopravce je kvalitnější?
Psal jsem o absolutní výši pokut a ta u ČD s nevalnou kvalitou a výrazně větším objemem výkonů bude pravděpodobně větší právě u ČD (v rozporu s očekáváním v diskusi).
Ujeté kilometry jsou ve srovnání absolutních částek zcela irelevantní a nevím, proč tu s nimi neustále otravujete.
Srovnání absolutních částek vypovídá o čem přesně?
V absolutní hodnotě ano, ale v % z objemu smluv bude asi nejhorší někdo jiný…
Výborně, takže z původní věty škrtáme „soukromník“ a nahrazujeme to slovem „dodavatel“.
Když odhlédnu od vašeho zbytečného a naprosto lživého osobního rejpnutí(*), pak byste pro své „matematické“ tvrzení měl předložit nějaká data a ne pocity (ještě stylem „na RJ mi nešahejte, blbečci“). Moje data jsou např. z řady zdejších diskuzí, kde většina zkušeností dává celkem čočku jistému dopravci a právě ČD berou jako ještě ucházející. Vzorek diskutujících a diskuzí je už celkem velký korpus dat. Vaše data jsou prosím jaká? (*) jestli si vážně chcete poměřovat matematické pindíky, jdu hledat diplomy z univerzit a z matematických olympiád a potutleně se smát jak jste si naběhl. Nerad se chlubím, ale ještě víc nemám… Číst vice »
Nevím, jak Vás, ale mě bere na hůl pouze jistý národní dopravce. Ikonicky zrovna dnes se perfektně předvedl.
Je to tak. Dovolím si ale podotknout, že u národního dopravce jsou ty problémy různého charakteru a většinou se dají pochopit. U linky R23 Ústí – Kolín se žlutým dopravcem to tak ale není (s vyjímkou sníženého řazení, to se dá pochopit pokud netrvá pět dní). Linkou jezdím bohužel celkem pravidelně a ta údržba vozidel je tristní. Nejen, že vozy působí, jako by byly bez čištění pár týdnů.. Oni působí tak, že je v nich špína, která pamatuje působení těchto vozů na EC Jan Jesenius. Všude mastnota, fleky od dosti zvláštních tekutin, ušmudlané záhlavníky od melírů… A o teplotním komfortu… Číst vice »
Co je pro Vás většinou se dají pochopit? Výmluvy, že jede ze zahraničí, takže je vlastně v pohodě, že má zpoždění hodinu, nikoho nezajímá. A pokud ve vlaku něco nefunguje nebo chcípne někde po cestě, protože se kašle na údržba, tak je to vina pouze dopravce. A je absurdní, že v některých krajích za to dávají pokuty a někde to totálně ignorují.
Co se dá pochopit? To, že jediný vůz první třídy v rychlíku vůbec netopí (zkušenost ze včerejška)? a jediná alternativa je pryčna v béčku?
I o ten 30 Kč odpustek jsme si museli říct.
Nebo, že na Vysočinách už rok prakticky nebylo plánované řazení?? Nebo že z osmdesáti procent chybí jeden vůz (i v době, kdy se v Brně vozy likvidují), nebo, že u ranního R966 přijedou tři vozy (nepočítám 1.třídu) a z toho dva (jaký zázrak ten den náhodou velkoprostorové) jsou zamčené a neschopné (pohodička) a lidé z ČA, KH, KO se musí narvat do jednoho vozu a jedničky? Co s toho je pochopitelné? To, že národní dopravce k denně přeplněnému vlaku není schopen od večera, co vlak čeká v ČA připřáhnout na ranní stále se rozrůstající frekvenci dva, tři třeba jen Honneckery?… Číst vice »
Takže vyhodit cestující v nějaké díře světa u Štrby a bez náhrady je nechat tam je lepš než ČD shánějící nahradí soupravu/NAD… Jasný…
Už několikrát jsem zažil odřeknutí vlaků ČD a vždy se na náhradní spoj vykašlaly.
Možná tak u osobáku, kde jede hned za chvíli další a nebo následující rychlík zastaví v neobsloužených zastávkách. To je taky náhrada, nemusí to být jen autobusy. A za rychlík vždy vypraví náhradu, byť teda bývá složená s čehokoliv, co vyhrabali z kopřiv, ale jede se
„Následující pravidlo jede brzo, záloha by byla vypravená až po něm“ – je sice fakt, ale ne důvod nedávat to do statistik, platit neodjeté vlakokm, tvrdit že je to spolehlivý dopravce. krátký interval je více zásluhou objednavatele než dopravce.
Kdyby jel hned následující, tak bych nic neřekl, ale myslím, když následující spoj jede až za hodinu. Dokonce se mně jednou stalo, že kvůli srážce na kolejích byla trať zablokovaná a ani v jednom směru nejelo nic dvě hodiny a nikoho to netrápilo. Na nádraží o tom ani nic neřekli.
Nevím jak vy, ale já raději argumentuji daty než osobní zkušeností (kterou mám opačnou než vy, ale neargumentuji tím).
Přečtěte si třeba jen zdejší diskuze, kolikrát tam je zmíněno že při mimořádnostech se RJ na cokoliv vykašlal, jeho cestující se nasáčkovali do přeplněné NAD od ČD a ještě nadávali na ČD(!)jak je NAD plná. Nebo na problémy na tuším R8 a R23, na čistotu vozů,..
Jasně, znám kvalitnější dopravce než ČD, ale množství kritiky na RJ je větší než na ČD – přestože RJ má menší podíl na trhu než ČD.
Od RJ mají všichni nadstandartní požadavky a ČD mají svatozář, proto je taková diskuze. A proč bych nemohl brát osobní zkušenosti, pokud na nějaké trati jezdím víc než často? Jistě, data jsou přesnější, ale pokud přes den chcípne zrovna ten vlak, kterým chci jet, tak mě jaksi nezajímá, že ostatní dojeli do cíle +- načas.
Jak nadstandardní (s -d-, ne -t-, je rozdíl standard a standarta, od kt. je přídavné jméno spíš standartový!) požadavky? ČD se kritizují také.
A proč opatrně s osobní zkušeností? Protože nemusí být a nebývá objektivní. Jako ilustraci ji užít lze, jako argument jen ve zvláštních případech. Cestující nezajímá jen, zda dorazil v tomto případě, ale také, nakolik je pravděpodobné, že dorazí i příště. Zvláště, jezdíte-li opakovaně, jak tvrdíte.
Aha. Takže „bordel“ na Vysočinách není objektivní a když místo plánovaného řazení dorazí 4 x týdně jen torzo, či absolutně odlišný standard, je to jen můj subjektivní pocit a mám se utěšovat, že třeba po roce tohoto „bordelu“ pojedu tento čtvrtek jednou náhodou pravděpodobně v pořádku…. Tak fajn. Super. Světlé zítřky, to už tu bylo….
Jistě, z osobních zkušeností nemůžu dělat statistiky, ale proč bych s nimi nemohl hodnotit dopravce? Jistě, pokud jedu občas, tak z toho nemůžu dělat závěry. Ale pokud jezdím pravidelně, tak si můžu udělat představu, co tam jezdí a jestli jsou mimořádnosti pouze zákonem schválnosti.
Naopak, obhajovat provoz na jedné trati tím, že na jiné to funguje dobře, je postavený na hlavu.
A skutečně se při mimořádnosti RJ vykašlal a spoj zrušil zcela bez náhrady?
Nebo domluvil uznávání žlutých jízdenek v modré nad a zaplatil za to CD?
Správný krok to určitě je a koneckonců ve finále to může všem dopravcům pomoci zlepšit si reputaci. Proč by to ale mělo dopadat jen na soukromníky je mi vskutku záhadou.
Cože … ?
Já nepsal, že by to mělo dopadat jen na soukromníky. Kontrola a sankce by měly jít na všechny dopravce stejnou měrou.
Já jen psal, že (pokud by kontroly a sankce opravdu šly stejnou měrou na všechny, tak) jeden konkrétní velkohubý dopravce by IMHO byl (oprávněně) postižen celkem dost..
U modrých bude taky po prémiích.
A dobře jim tak, i ti by se měli zlepšit.
Padni komu padni, za mne.
(já jen psal koho by imho takový správný přístup objednavatele bolel *víc*)
Řešení musí být systémové, sankce nejsou řešením. Ony i ty sankce platí cestující svým způsobem ze svého, to si musí každý uvědomit, dopravce si je rád dopředu promítne do ceny.
A jaké systémové řešení máte na mysli? Diskvalifikovat takového dopravce z příští soutěže?
Jak chcete donutit dopravce dodržovat závazkovou smlouvu, jak jinak než nějakým trestem za nedodržení? A jaký trest bolí komerční firmy více, než peněžní?
Ad „promítnutí do ceny jízdného“: buď jezdí dopravce v závazku, pak si cenu promítnout nemůže. Nebo jezdí na komerční riziko a pak zdražením přijde o část cestujících. V každém případě jej to bude bolet.
Ano, diskvalifikoval bych ho. Dá se i jednoduše v této době prozkoumat a zjistit, zda porušování smlouvy dělá opakovaně a tudíž i naschvál.. Vše se dá vypátrat, jen se musí chtít.
Ano, to vypadá logicky, jenže v tom případě by se ze soutěže vyřadili všichni a nikdo by to nejezdil, leda by si stát/kraj udělali „svého“ dopravce…
A co po diskvalifikování většího počtu hráčů?
Ano jistě…to je „řešení“!!! A diskvalifikuje ho Franta Klika, co se o něm poté náhodou za půl roku dozvíme, že s Pepou od konkurence chodí každej pátek do putyky, co? Pane jste v Česku!!! Co kdybychom přestali lhát, podvádět a chovat se jak negramoti a spíš začali pracovat na tom, být solidním partnerem, bez ojebávek? Ale ono je snažší žít v tomto „chlivku“ a obviňovat se, kdo je horší!!!
Omezeně – sankce nejsou uznatelný náklad při konstrukci ceny (ani např. u ceny léků). To je musíte umět skrýt do jiných položek … což v konkurenčním prostředí není úplně jednoduchá úloha.
Teoreticky lze uvažovat, že ji všichni nadhodí v obdobné výši, máte-li vícero konkurentů, tak už špatně odhadujete varianty možných kroků konkurence (4, ideálně více uchazečů).
Nejabsurdnější je, že pokuta za nedodržené řazení se dává jen tehdy, když je na tom spoji zrovna náhodná kontrola. To se stává jednou za uherský rok. Přitom jak dopravce tak SŽ musí vést přesnou dokumentaci, kdy na kterém vlaku jely které vozy. Ale použít tyto informace na dávání pokud očividně nelze.
SŽ takovou dokumentaci určitě nevede. 😉 Sleduje jen délku, hmotnost, počet náprav a případné mimořádnosti, které musí dopravce nahlásit (snížená rychlost atd.).
Z toho se aspoň pozná chybějící vůz když už nic. A ČD uvádí aktuální řazení na netu / v aplikaci, takže stačí si sednou ke kompu a sledovat… Ještě se mi nestalo, že by bylo aktuální řazení jiné, než měli v aplikaci a to jezdím „furt“ někam
Na R13 jim poslední dobou často nesedí řazení – jestli jede Škoda 7Ev nebo 10Ev člověk zjistí až na nástupišti.
A hmotnost a počet náprav berou z čeho ?
Možná nic moc nápad, ale nestačilo by „pár“ kamer třeba na zhlaví vybraných stanic, aby ta kontrola mohla být kdykoli se na ně někdo z kontrolních prac. podívá, když pořád básníme o té digitalizaci a zjednodušování?
Nejsem IT, ale tohle by zvládla umělá inteligence. Na lidi nespoléhat. Ať raději něco vyrábějí (nebo uklízí, třeba vlaky).
Otázkou je, co je adekvátní smlouva? Měla by už konečně skončit jistá Farma zvířat. Není přece normální, aby na některých linkách mohli jezdit bdmtee, bdtn apod. skvosty.
Pokud je objednané Bdtn, je to přece v pořádku.
Provozovat vlaky bez klimatizace v létě rozhodně v pořádku není. A hlavně by tomu měla odpovídat cena, což se neděje.
Máte pravdu s tou klimatizací, ale když to není ve smlouvě…
Opakuji, pak by tomu měla aspoň odpovídat cena. Není přece normální, abych platil za takový vlak standartní cenu.
Dejte konkrétní realný příklad, který dokazuje, že platit standardní cenu za cestování ve státem dotovaném vlaku bez klimatizace není normální. Jinak si vymýšlíte blbosti.
S6. Proč bych měl v létě za cestu neklimatizovaným vlakem platit stejnou částku jak teď?
Nepochopil, nevadí. Aspoň jsem si potvrdil, že s tou ND jsem se trefil.
Ve smlouvě to není, ale jsou taky Ahygienické normy. V Německu už měl nějaký vlakvedoucí právní tahanici za zkolabování cestujícího vedrem.
V ČR jsou jenom trošku jiné předpisy, ale hlavně více tiší „poškození,“ kteří třeba vlastní upečení nebudou řešit s právníkem, nebo se nechají umlčet sevovým kupónem.
nejhorší vlaky bez klimatizace nejsou u modrého, ale u lehce jiného barvy, to je totiž fakt peklo, nikoliv Bdtn a Bdtmee (i když i tam to je mizérie)..oranžový už je tam naštěstí instaluje (dokonce se k tomu závazal i smluvně u R)
Víte co je zvláštní? U RJ se mně stalo pouze jednou, že nefungovala klimatizace a to se stevardka všem, co nově nastoupili, omluvila a řekla, že je přeobsadí do vedlejšího vagónu. Pár lidí sice řeklo, že vystupují v následující stanici, ale (nejenom) já jsem tu možnost uvítal.
Zatímco ČD? Z 95% cestuji vlaky, pro které je klimatizace Španělská vesnice. A přesto se mně stalo, že jsem jel vlakem, kde klimatizace nefungovala nebo to jaksi nezvládala. A za to se mně nikdo nikdy neomluvil ani mně nesnížil cenu.
Vlastně u modrých je tradice, nasazovat vozy bez klimatizací…. Tradičně Svitavy v době kdy byly v režii Panterů, byly nahrazovány „náhradním šrotem“ z B249. Pohoda, klidně celé léto…
Teď tam skvosty B249, B209 a A149 jezdí běžně…..super komfort.
Je to možné, pokud si to objedná zadavatel. Respektive pokud si zadavatel nevymíní v soutěži něco lepšího. Ale ono to není zase tak jednoduché, protože soutěže cílí na co nejnižší cenu, takže zadavatelé ví, že si nemůžou moc vymýšlet, s čím se má jezdit. To by se taky mohlo stát, že se do soutěže nikdo nepřihlásí, protože nové moderní vozy si nikdo jen tak nevycucá z prstu. Výrobci nestíhají a tím pádem se nebojí říct si za nové vozy nepřiměřeně vysoké ceny a s nimi pak není možné do soutěží jít. A to samé platí o rekonstrukcích, firmy co je… Číst vice »
Bez urážky, ale to mě nezajímá. Proč si někdo může jezdit už několik let RegioPanterem a já stále musím jezdit bdmtee? Pokud mně dopravce nabízí tyto vozy a kraj odmítá objednat nové, měla by aspoň tomu odpovídat cena (což se neděje)
A co Vás nutí využít služby, které Vám nevyhovují? Tak je prostě nevyužijete a je to… Když to udělá 100 podobných kraj/MD se zaraduje a VD se omezí…
Co třeba proto, že neexistuje alternativa? Kdybych si mohl dovolit auto, dávno to udělám.
Tak Vám nezbyde než 1/ sedět doma, 2/ jet na kole, 3/ zkusit spolujízdu, 4/ levitovat či 5/ kandidovat, sebrat dost podobných a objednat dopravu dle Vašich přání. A možná najdete něco jiného. A jak byste si představoval ten ceník? Dle Vašeho 810/814 = -50 %, Arriva 845/628 = -33 %. Vysokopodlažní vůz – bez slevy? Znám dost lidí, kteří to postaví právě opačně… neb 814 je stran nástupu z nich nejlepší (neuvažuji trilex). A urážky (ob jeden post níže) těch, kteří jezdí ČD, neb v jejich okolí vlaky provozují si nechte pro sebe. Za mne by za takové výroky… Číst vice »
Pokud nějakou službu nabízím zdarma, měl bych ji nabízet všem. A pokud toho nejsem schopen, měl bych u souprav, které to nemají, snížit jízdné, což se neděje. A zahrnout čas by se taky hodilo.
Zjednodušeně, výpočet ceny lístku u ČD je jako známkování ve škole. Osobně mě nenapadá mě lepší, ale současné je jednoznačně špatně.
Neurážím lidi, co jezdí ČD, ale ty, co by raději skočili z okna, než aby uznali, že ČD nemá svatozář. Respektive oni urážejí v prvé řadě mě za to, že si dovolím šáhnout na svatozář jejich úžasného dopravce.
Cituji: „člověk, co jezdí pravidelně ČD, jaksi nemůže být psychicky v pořádku“. Podmínka dobrovolnosti v textu není. Nemyslím, že jejich komentáře jsou nekritické – jen tvrdí, že si myslí, že kvalita ČD je vyšší (nevím, s RJ jsem jel jednou na Slovensko a bylo to … průměrné). Osobně mi filozofie p. J. nekonvenuje, ale nehodnotím, nemám zkušenosti. Ale netopící vůz by mne asi zaskočil. Ani u ČD, ani u Arrivy, natož Trilexu jsem něco takového nepotkal. Též vlaky jezdí v plánované délce – ale možná to je jen souhra náhod a nepřízeň ČT. To, že se někde nabízí určitá služba,… Číst vice »
No bodejť by zajímalo. Jakožto zřejmě neurodivergentní ignorant si prostě vždy jedete jen svou, že pane Madeto?
V prvé řadě nevím, co mám společného s nějakou potravinářskou firmou? A hlavně, člověk, co jezdí pravidelně ČD, jaksi nemůže být psychicky v pořádku. A nějaká obhajoba, že Česká železnice je farma zvířat, mě vážně nezajímá. Jistě, nemůžu očekávat na nějaké regionální trati pendolino, ale očekával bych alespoň minimální standart. Jenže v současnosti jsou ty rozdíly rapidní. A ČD vůbec nezohledňují kvalitu soupravy (i 810 řadí do druhé třídy). Tohle Vám přijde OK?
Měl jsem za to, že se jmenujete podle značky nějakého výrobce másla? Ale možná jste jiné máslo.
Vtipné….
V prvé řadě, nejmenuji. A jak to souvisí s tímto článkem?
Kdo lže, ten krade….
Tak hlavně, aby sankce převyšovaly zisk jinak to bude k ničemu. U RJ je běžné, že své vagóny raději dá na komerční linku a na tu státní pojede holt zkrácený, a dokud se mu to bude vyplácet, bude to dělat. Jestli mi tady chce někdo oponovat, tak nechť si vzpomene třeba na to, jak do Chorvatska jezdily dlouhé vlaky nebo klidně i Havířov – Ostrava, zatímco na R23 jezdily celé léto 2022 dva vagóny s vypůjčenou Bobinou od Arrivy. Nedávno se mi taky stalo, že jsem si v IDOS na poslední chvíli kupoval lístek na Bohumín – Brno a v… Číst vice »
Chorvatsko mě s prominutím nezajímá, pro mě je priorita vnitrostátní doprava. A RJ na R8 není dokonalý, ale lístky si kupuji jedině přes aplikaci a ještě se nestalo, že by můj vagón chyběl. A hlavně, ve srovnání s S6, je to 5 hvězdičkový hotel.
Já být RJ, tak si lepší vozy také dávám na komerční linky (a budu dodržovat řazení). Ovšem je dost divné, že tohle nedělá ČD – Ex1 je v převážné většině trasy provozována na komerční riziko a přesto tam jezdí (běžně!) B249, trochu méně často i Bdmtee. Divné…
Bobina je blby argument, ČD má taky 38 pronajatých lokomotiv
Ano vagóny jsou již problem, hlavne co se tyče udrzby u RJ
přesně jak píšete
Naprostý souhlas. Nicméně je tu ještě jeden problém – diametrálně odlišná nastavená kvalita služeb na jednotlivých výkonech. Doufám, že ve všech nových smlouvách již bude dodržen alespoň určitý standard (a tady že se již nestane, že po podepsání nové smlouvy budou moci někde jezdit béčka a podobné poklady)…
Béčka má, pokud vím, jen ČD, takže na rychlících postupně přestanou jezdit (za předpokladu, že to bude jako doposud a „vždy“ vyhraje „kdokoliv, jen ne ČD“).
Béčka a jejich masové nasazování na Svitavách, za což by se mistr výmluv, národní dopravce, měl hluboce stydět:-(
No vidíte, minule jsem jel Béčkem a užíval si to, protože jsem v něm minimálně rok nejel.
Nostalgie.
Postupně přestanou? Už dávno nemají na železnici co dělat včetně podobných skvostů ČD.
Když není nic jiného (a stát si ve smlouvě nic nevynutil), tak co by se snažili. Ale, ČD postupně (nějaké) linky opustí a tím pádem půjdou béčka do zálohy nebo do šrotu a už budou jezdit jenom lepší vozy. Upřímně – radši se svezu v rámci možnosti čistým béčkem, než třeba Bmz se stoletou špínou
Tohle téma už někdo zmínil. Hromadu linek už převzali jiní dopravci a přesto mají ČD nedostatek souprav. To je trochu divné?
Za průšvih se zaváděním ECM na ČD rozhodně nemohou řadoví zaměstnanci, ale management. Tak dlouho se o tom vědělo, takovou dobu byla možnost se na to připravit, a jak to dopadlo? Výmluvy na ECM mě přijdou opravdu ubohé.
A jak prosím, když opravárenské kapacity jsou dlouhodobě vytížené??
Třeba tak, že dopravci měli svá vozidla přistavovat do oprav tak, jak výrobce (a po úpravách proběhů ve vlastních předpisech i oni – dopravci – sami) stanovil.
Kdyby i před zavedením ECM udržovali svá vozidla jak měli, opravárenství se tomu už dávno přizpůsobilo a žádný markantní skok (ano, kromě toho v důsledku COVIDu a ukrajinské krize) by nenastal…
Pokud je oprávarenství přetížené, tak se ničemu a nikomu nepřizpůsobí.
Přepokládám, že každý z dopravců si pokuty započítal do ceny, takže je v pohodě zaplatí a může klidně jezdit skoro čímkoliv. Ok, když to teď zpřísní, tak bude víc kontrol, než v minulosti, s tím asi dopravce kalkulovat nemohl, ale i tak, ty částky nejsou zase tak vysoké, aby to dopravce „donutilo“ s tím něco dělat
Je fajn, že jste ukázali největšího hříšníka. 🙂
Kupka opět nepochopil, že sankce mu nepomůžou…
Vymáhat pokuty od dopravců za neplnění kvality (obzvlášť u regiojetu) může, ale do té doby než začne vyhrožovat s ukončením smlouvy, tak dopravce si může tam jezdit s čímkoliv a peníze stále dostane…
Jak se to vezme. Pokud ta pokuta bude dostatečně motivační (tedy že ze zisku dopravce se díky ní stane ztráta), tak si nemyslím, že jakýkoliv dopravce bude si moci dovolit tyto postihy ignorovat…
Ale jsme v ČR. Takže to bude přesně opačně, než se to praktikuje v zahraničí. Takže ještě tak dvacet let pokuty než se přijde na to, že by to tak nemělo být a VÁŽNĚ se soukromníkům i ČD sáhne na peníze. Ale to nebude hned.. to bude trvat…. dlooooooouho.
Jakpak se to praktikuje v zahraničí? Pouč nás.
Jak třeba vypadají sankce BEGu vůči DLB?
Vy se domníváte, že doteď pokuty nikdo neplatil?
„.. a peníze stále dostane“ – jenže ponížené o tu pokutu, žejo. A když bude pokuta dostatečně vysoká, už se to na příjmech dopravce projeví.