Ministr hasí problémy s ETCS. Chystá se masivní zátěžová simulace na koridoru
Technologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika
Problémy má vyřešit kompletní sběr dat v dohledovém centru a zapojení všech aktérů.
Problémy má vyřešit kompletní sběr dat v dohledovém centru a zapojení všech aktérů.
Kde v ČR cestujete v noci vlakem, když mezi 24. a cca 4. hodinou na kolejích těch přepravujících cestující moc není, a článek uvádí, že simulace provozu pod ETCS urřitě proběhne v noci, a pravděpodobně na úseku Česká Třebová – Brno? Dle idosu v uvedeném směru by se to dotklo dle nedělního (resp. brzo rán pondělního) JŘ 17.12.2023 – čili již nového pro rok 2024 tří spojů: IC577 Metropolitan z Čes. Třebové 23:45 – 0:45 Brno hl.n. IC 479 Brněnský drak z Čes. Třebové 01:41 – 2:43 Brno hl.n. Os 4761 z České Třebové 4:12 – 4:50 Letovice + Os4705… Číst vice »
A ví se na kterém koridoru? Pokud budou problémy stejné jako na Uničovce, aby se cestující nedivili případným zpožděním.
Vy nechcete či neumíte číst a zejména chápat text článku?
Je vněm napsáno, že o sImulaci provozu pod ETCS na koridoru ještě nebylo rozhodnuto, na jakém úseku proběhne, ale pravděpodobně to bude mezi Českou Třebovou a Brnem, ale pro minimální ovlivnění provozu určitě se provede v noci!
Ano, clanek jsem četl, slovo v noci jsem nedopatrenim přehlédl..
Ministr nemá hasit, ale vyrazit celé vedení Správy železnic
Co takhle dokončit vodní cestu!! Jedna loď pobere 40 až 56 kontejnerů. Ale to by pro deutsche bahn a české dráhy byla rána!!
Proto financují arniku a další aby plavbu zabrzdily..
A vodu na tu vodní cestu máte kde?
Tu zajišťuje sv. Petr, trochu spolehlivější správce infrastruktury než dobrá správa…
Posledné roky by som teda skôr stavil na zjazdnosť infraštruktúry dobré správy, než na zjazdnosť infraštruktúry ktorú rieši sv. Petr.
Proč to vozit lodí, která pálí naftu, jede pomalu a je dost neekologická, když můžeme poslat vlak, který uveze přibližně 50-60 kontejnerů rychlostí 100km/h. Což znamená, že cestu Hamburg – Děčín ujede pod 10 hodin.
Vaše úvaha s lodí je úplně mimo.
Najednu stranu pro přepravu kontejnerů je říční doprava dost nepraktická a hlavně pomalá, ale nadruhou stranu pro přepravu sypkých hmot (včetně kameniva a uhlí) a nadměrných nákladů je asi nejvhodnější z dosud na zemi běžně používaných doprav – výhodnější by byla snad jedině teleportace, ale ta je dle dostupných informací stále z říše snů.
Furt budou alibisticky zminovat ty anteny. Nemohli si to odpustit a uprimne napsat, ze v tom ma bordel SŽ (nebo jejich dodavatel). Vozidla, narozdil od tech jejich zakladen, prosla vsema zkouskama dle pozadavku provozovatele drahy na okruhu a maji razitko DU ze tyto požadavky splnuji. Tripuje tam i ten jejich uzasny vectron a troufnu si tvrdit, ze prumerne na pocet jizd/ujetych km stejne jako ostatni vozidla. Anteny jsou jen zasterka a ocenil bych, kdyby autor tento alibismus priste vynechal.
#mynic … Co jiného bys čekal. Podstatou komunikace SŽ je krákorat jeden nesmysl za druhým tak dlouho, až už nebude nikdo, kdo by otevřeně řekl „král je nahý“…
Není to alibismus. Je to jedna z důležitých příčin. Když si přenosnou anténu od TV strčíte to betonového sklepa, tak vám na chatě TV také vždy skvěle nepůjde.
Jenomže oni si tu anténu dopravci namontovali přesně tam, kam SŽ chtěla.
Jenze antena neprosla zkouskama na okruhu sama o sobe, ale uz zastrcrna v tom betonovem sklepe (ve vozidle) a vozidlo splnilo veskere pozadavky SŽ, tedy vcetne ziskovosti signalu. Takze i kdyby byla v ramci uchyceni zalita do olova, tak musela lokomotiva i s tim olovem projit zkouskama a bylo potvrzeno, ze vyhovuje. Nevim proc vectron v Nemecku, Rakousku a jinde netripuje, ale u nas ano a jen u nas ma dle SZ spatne umistene anteny.
Tez tam jezdi vectron od SZ sem a tam cele noci.
To je ten správný hasič…
SZ lže a vše svádí na vozidla. Problém je na obou stranách. Jelikož se jedná o zkušební provoz v rámci ověření ETCS jsou úseky, které SZ má vypnuté a nelze ověřit kompatibilitu s trati.
SZ vše svádí na vozidla,ale jak sama uvádí jsou problémy i s jejich Vectronem,který je je schválen v EU v rámci ERA a lze těžko měnit antény dle požadavků SZ.
Velikonoce rozhodnou.
Vydržte, už jen pár týdnů!
Jaký stav na uničovce teď? Poslední rozhořčené zprávy o x výpadcích a odřeklých vlacích jsou z 15. 11. Změnilo se něco za ty dva týdny?
Jaký JE stav na uničovce…?
Omlouvám se za chybu…
S takovou přejde brzo na NAD? Nevíte prosím někdo?
Co třeba mrknout se na Babitron? Dejte si tam čísla jednotlivých vlaků co tam jezdí a uvidíte jejich historii zpoždění. I když teď v zimě to bude možná o něco více zkreslené povětrnostními vlivy.
Prosím o opravu v článku: Simulace má nalézt například chyby v přenosu dat mezi BTS a palubními jednotkami.
díky za upozornění.
By spíš měl začít vyhlazovat na SZ, i přes nasypaný miliardy nedokážou udělat nic pořádně
Postavili si tratě s ETCS, ale jezdili jim tam vlaky…..
Nejezdily
Zabýval se někdo neblahým vlivem 5G a přehuštěním WiFi sítěmi?
jako, že někde v poli jsou přehuštěné wifi?
Wifi a mobilní GPRS jsou zcela odlišné frekvence.
Doporučuju alobalovou čepičku.
Aaah shit, here we go again
Hlavní problém jsou špatně nainstalované BTSKY, no a taky nějaké problémy sv vozidly a sem tam i vadný balízy. S rušením z vámi zmíněných pásem to nemá nic společného
Může mi prosím někdo povědět , jak se postupuje při této poruše? Strojvedoucí zavolá výpravčímu , ten mu nadiktuje rozkaz a jede se?
Přesně tak,napíše rozkaz,vlakvedoucí koukne na cestující a jede se dál.
dik
Vypusťte slovo výhradní a bude klid, stejně jako v Německu
V Německu si to dovolit můžou, mají jiný zabezpečovač, my ne…
Zvláštní, jak jezdí vlaky doposud? Oni nemají zabezpečovač? Mají a funguje.
A ten zabezpečovač, který máme my, je který?
Zabezpečovač co mě nechá jet 100 km/h kolem návěsti stůj, není zabezpečovač.
I v Německu můžeš projed na červenou.
Stovkou určitě ne! Protože Bremskurwe. Protože 500Hz magnet. Protože 1000Hz magnet. A u hlavního signálu 2000Hz.
To jde i pod etcs…
jak?
Fakt? A jak? Bavíme se o plném dohledu.
Návěstní opakovač není zabezpečovač.
V roce 2030, ne nyní.
Vy budete dobrovolně platit daně, když to nebude povinné?
Budou dopravci dobrovolně vybavovat vozidla, když to nebude povinné?
Ona nám ta dobrovolnost v Čechách nějak nejde…
Tuhle analogii jste ale nemyslel vážně, viďte, že ne…?
Proč? Ta analogie je naprosto přesná.
Pojede mezistaničně (to znamená v noci) nebo chce za jiným vlakem na blok?
Ledy se hnuly.
Stačilo pár článků, a ministr si na sebe bere košili zabezpečováka a jde ťukat do balíz a ladit antény.
Nikdo jiný, kdo by na SŽ byl zodpovědný se zatím nenašel.
“Ono nám to tam vyrostlo tak jakoby samo,” říká na dotaz deníku mluvčí Správy železnic, “jeden den se probudíš – a na trati je ETCS! Ale nefunguje”.
Chcete být železničářem?
Q: Na vaší trati nefunguje celý rok zabezpečení. Co budete dělat?
A: zavoláte do AŽD a Kapsche, že to dodrbali
B: vyvodíte z toho důsledky pro vedení, zaměstnance, a necháte provést audit a zavést lepší řízení organizace
C: omluvíte se veřejnosti
D: vydáte tiskovku “na této zapadlé trati v Portugalsku jim to taky dva týdny nefungovalo”
Ještě máte tyto záchranné možnosti: zavoláte ministrovi na telefonu, použijete možnost 50/50 (rezavá výhybka), nebo požádáte o pomoc psychiatra.
Slovní úloha: na trati dlouhé 30 km máme jeden výpadek na 100 jízd. Kolik výpadků na 100 jízd lze při stejné spolehlivosti očekávat u vlaků na trati dlouhé 300 km?
Polský kamion jede rychlostí 70 km/h, čtyřkolejný přejezd se nachází v km 42,1…. Do kolika let po nehodě odstraní SŽ přejezd?
V Itálii na VRT se evidovalo (v roce 2019) měsíčně cca. 12 000 volání GSM-R u 150 vysokorychlostních jednotek měsíčně a na tento objem připadlo v průměru 7 nouzových brzdění v důsledku ztráty spojení – při 150 vlacích a při budoucích 5 000 plánovaných vlacích je to už 400 000 volání, což je 34x více volání, čili cca. 233 výpadků měsíčně (2 799 ročně), což je hodnoceno jako provozně zcela nepřijatelný stav (!). I kdyby to bylo pouhé 1 nouzové brzdění na 12 000 volání, tak to vychází na 34 x 1 = 33 výpadků měsíčně (396 ročně), což je… Číst vice »
Minimálně 10x více, ale to je spíše přání. Díky té délce úseku by to podle mě mohlo být daleko více.
Mezi Českou Třebovou a Brnem je 1. koridor, ne čtvrtý.
Heh už ten „IV. koridor“ v článku přepsali na „koridor“, jako by si autor nebyl jistý číslováním 🙂
No aspoň to teď dává smysl.
To je spravne reseni. Svolat vsechny do jedne mistnosti a pustit je ven az v okamziku, kdy bude vseobecna domluva vsech zucastnenych jak to resit.
Venuje se nejaky cas tomu, jak ten vyhradni provoz odlozit? To by bylo takove nase obvykle reseni problemu…
Jen mi připadá jako ostuda, že tohle musí řešit až ministr.
existuje logický tlak na ministerstvo, výhradní provoz od 1.1.25 nezavést a termín posunout.
To je jasný, ale ETCS má řešit SŽ jakožto správce.
Mě ne.
„Ministr dopravy Martin Kupka proto svolal jednání všech klíčových organizací, dopravců i výrobců technologií, aby se problém mohl začít řešit komplexně.
„Problémy na Uničovce bereme jako impuls. Musíme stanovit jasný plán, abychom nenarazili do zdi,“ uvedl Kupka. “
Podle toho to vypadá, že za ním s ničím nikdo nešel a že to byla jeho iniciativa.
Ne jak bude domluva, ale až to bude vyřešené.
Staci realna domluva, protoze to muze skoncit prohlasenim, ze se tomu vsichni budou venovat s maximalni prioritou a pak to rok hazet jeden na druheho…
V míástnosti to nevyřešíte.
Na tohle bude nutno vyrazit do terénu…
Pčesně tak, takto se to dělá u velkých celků běžně.