Ministr couvá, úseková měření rychlosti budou na D4 náhodná. Stát si přitom kontrolu agresorů objednal

Portál úsekového měření na pražském okruhu (D0). Pramen: ŘSDPortál úsekového měření na pražském okruhu (D0). Pramen: ŘSD

Stát umožní pirátům silnic na D4 porušovat maximální rychlost, aniž by automaticky dostali pokutu.

Odebírat
Upozornit na
guest
321 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Q

Jestli si ministr myslí, že jízda nad 130 je zde bezpečná, ať tedy prosadí a vypapíruje zvýšení limitu. Přístup, že máme nějaká pravidla, autority je shazují a nikdo je nevymáhá, je toxický. Mám nějaký kurz z psychologie a pedagogiky, zde vám odborníci řeknou, jak důležitá jsou jasná, srozumitelná a vymáhaná pravidla. To že se měření bude někde vypínat je na prt.

Bob

Co čekat od tak neschopného a nepříliš chytrého ministra, kterému se v zákulisí přezdívá Zajíčkova podržtaška.

Jirka

Měřit, měřit a zase měřit. A rychle sankcionovat. Klidně celý úsek a klidně všude, na všech na dálnicích a silnicích. Já souhlasím.
Podívejte se v Rakousku a Německu, tam se měří na každém rohu a nikdo ani nečekaně. Jen u nás je vláda z lidí furt podělaná.

Jirka

necekne

richard

Německo, Rakousko a… Bulharsko! Dálnice Sofie – Burgas má radar po celé délce. Můj bulharský kamarád říká, že všichni okamžitě začali dodržovat rychlost. Ale abychom byli k Bulharsku spravedliví, Sofie má také metro na letiště s klimatizovanými soupravami…

HansB

Že prý agresoři 😀 tohle bych čekal spíš na novinkách. Tady má někdo z řidičů velký mindrák…

Filip Jirsák

Proč si myslíte, že všichni řidiči porušují pravidla? Podle mne je spousta řidičů, kteří je neporušují a nejezdí agresivně. nebude problém spíš na vaší straně?

HansB

Ne všichni řidiči co porušují pravidla jsou agresoři. Tečka.

Filip Jirsák

A co by byli jiného?

Krysa350

V rychlosti problém nebývá, problém je mezi sedačkou a volantem.

Kebab

A ten se měřením rychlosti nijak nevyřeší, zato nás to bude stát cca 400 000 měsíčně za trafiku pro šest kamarádů píseckého zastupitelstva.

JFK

Těch pár úředníků zaplatí, úplně v pohodě, mača za volantem.

Petr

Navíc se to rozdělí ještě na dvě ORP a to Písek a Příbram.

VRTjecesta

Ta ODS se těch fialových* sak prostě nezbaví…

VRTjecesta

* nesouvisí se současným předsedou vlády

Michal M

To je takové to klausovské zhasnutí, leitmotiv ODS…

Filas

Na ceste dlouhe 1100km mi 20km/h navic udela cca 200km. Je velky rozdil, jestli jsem v 2 rano Brne nebo doma v Ostrave v posteli🤷‍♂️ a uprimne si myslim, ze i bezpecnejsi.

Luk

Pokud je provoz trochu větší než skoro nulový, v reálu jízda o 20 km/h vyšší maximální rychlostí neznamená moc významné celkové zrychlení. Totiž pořád se „pletou do cesty“ pomalejší vozidla a je tedy potřeba zpomalovat. Na zvýšení průměrné rychlosti o 20 km/h je potřeba zvýšit maximální rychlost podstatně víc a při hustším provozu to ani není dosažitelné, protože v pravém pruhu se jede rychlostí kamionů a v levém rychlostí pomalejších osobáků.

Filas

V useku Norimberk Praha je po devate hodine provoz minimalni. Nastesti Norimberk – ceske hranice je rychlost neomezena. A na usecich Brno -Prerov a Prerov – Ostrava je po pulnoci provoz nulovy.

Filip Jirsák

Jo, jasně, 1 100 km pojedete celou dobu 150 km/h. A určitě bez přestávky. No, a když to někde rozstřelíte, ušetříte ještě víc kilometrů i času. Ostatní mohou akorát doufat, že u toho nebudou.

Filas

Vase hodnoceni je plne vyrazu „co kdyby“, „az jednou“, „mozna“. Ale fakta jsou takova, ze za 20 let a 1,5milionu km po cele Evrope, jsem mel jednu mikronehodu ve meste, kde mi blatnik promackl skutr. Naopak jsem tim, ze sleduji provoz, zabranil desitkam nehod, ktere by nebyly moje chyba. Nejezdim porad 150. Nekde jedu 180, nekde130, nekde 80. Jak je treba. A ostatni doufat nemusi. Neni k tomu duvod.

Filip Jirsák

Za to to vaše „pojedu 1 100 km celou dobu 150 km/h“ není vůbec „co kdyby“, „až jednou“, „možná“.
Pokud chcete jezdit rychle, jezděte vlakem. Auta nejsou vhodný dopravní prostředek pro rychlou jízdu a to, že po krátkou část historie byla nejrychlejším pozemním dopravním prostředkem byla historická anomálie daná především celospolečenskou podporou aut.

Filas

Vlakem? To snad nemyslite vazne😁. Cesta by trvala 22 hodin, pak bych dal €60 za taxik a o vecech ani nemluvim A do prace bych asi behal, 18 km💪. Auta samozrejme jsou na rychlou dopravu. Pokud citite, ze Vase maximum je 90km/h, jezdete s kamionama. Tam do Vas zadny „agresor“ 100% nevrazi. Jeste s minimalni spotrebou. I kdyz ja osobne jsem mene nervozni, kdyz mam na zadku nalepeneho Nemce v Mercedesu, nez kdyz mam za sebou 20tunovy rumunsky kamion. Dokonce kdyz zpomaluji v zacpe, snazim se mit za sebou alespon jedno osobni auto jako naraznikovou zonu.

Filip Jirsák

Pokud si připadáte jako king, že jezdíte 150 km/h, asi budete nepříjemně překvapen, až zjistíte, že vlaky jezdí 200 km/h i víc.

Filas

Nejezdim jak King, jezdim podle fyzikalnich zakonu. A dost dusledne sleduji provoz. Prede mnou i za mnou. A s tim vlakem me moc nevytrhne, ze obcas jede 200km/h, ja nehledam adrenalin. Ja se potrebuji dostat z bodu A do bodu B. Najdete mi spojeni vlakem z Ostravy do Genk. Jestli se to da udelat alespon pod 20 hodin😁

Filip Jirsák

No tak když tu cestu chcete abcolvovat autem, tak holt pojedete bezpečně, v rámci pravidel, s přestávkami. To, že vy chcete takovou cestu absolvovat vám nedává právo ohrožovat ostatní.

Filas

A v tom se prave neshodneme. Vy rikate, ze rychla jizda je automaticky nebezpecna. Ale vetsina nehod na dalnici je kvuli nepozornosti. Ne rychlosti. Ja tvrdim, ze i rychla jizda muze byt bezpecna, kdyz clovek pouziva mozek. Dalnice jsou stavene na vysoke rychlosti. Proto je stavime.

Filip Jirsák

Rychlá jízda je automaticky nebezpečná. Protože i při té nepozornosti máte při pomalejší jízdě víc času na reakci. Dálnice jsou v ČR stavěné na maximálně 130 km/h. Navíc někde nejde jen o bezpečnost, ale také o hluk.

M19

Ano a ta nepozornost je důsledkem zúženého vnímání ve vysoké rychlosti. To se týká každého, stejně jako únava při řízení bez přestávky. Obávám se, že vám to dojde až někomu ublížíte a bude pozdě. Pokud jen sobě, to bude dobré. V každém případě nebude důvod vás jakkoliv litovat.

ToMa

Však jo, jestli jezdí po Německu, tak podle pravidel je i 300 (někde).
Také jsme měl cesty, kdy jsem ujel přes 1000 km za den. Ano, dělal jsem si přestávky, ale díky téměř nulovému provozu jsem byl schopný ujet půlku té trasy za tři hodiny.
Vlak rozhodně pro takovéto cesty není alternativa. Kromě času, který je v Německu běžně dvojnásobný, jde také o to, co musíte vozit sebou. Bohužel diagnostické nástroje a potřebné nářadí má slušný objem a váhu. To si opravdu do vlaku nevezmu. Když sebou nemusím tahat věci, raději letím letadlem, ale bohužel často nejde jinak

Filip Jirsák

No tak když musíte jet autem, tak holt pojedete pomalu. Neexistuje žádné príávo na rychlou jízdu.

ToMa

Neexistuje žádná povinnost jet pomalu. Je povinnost jet přiměřeně podmínkám a rychlosti menší než limit. Pokud je na dálnici neomezená a podmínky to umožňují, pojedu kolik sei bude chtít a nikdo na to nemůže říct nic. Ani vy

Filip Jirsák

Však já jsem také o žádné povinnosti jet pomalu nepsal. Celou dobu píšu jenom o tom, že když je zákonem nebo místní úpravou daný limit maximální rychlosti, máte povinnost to dodržovat. Bez ohledu na to, co si o tom myslíte.

Nad rámec předchozí diskuse dodám, že pokud si myslíte, že jsou ty limity nízké, přesvědčte o tom úřady nebo zákonodárce. Pokud shledají, že ty limity jsou opravdu nízké, zvýší je, a z vyšších limitů budou mít prospěch všichni. Tak funguje demokracie.

Filas

Mimochodem ted se divam na dokument o nehode ICE. Hruza 101 mrtvych. Ale pozadovat, aby vlaky jezdili mimo mesto 90 a ve meste 50 je asi nesmysl.

Filip Jirsák

Tak si to přepočtěte na osobokilometry a porovnejte si to s auty. K té nehodě ICE nedošlo kvůli vteřinovému mikrospánku strojvedoucího.

M19

Jste nebezpečný sobě i okolí. Jen to nekste schopen pochopit. Už jen vaše naivní představa, že vám hrozí velké nebezpečí od kamionů. Nejste moc schopen rozpoznat případná rizika. Jestli nejste schopen dodržovat pravidla, nepatříte nejen za volant. Tolik sebestřednosti už jsem dlouho neviděl. Porušování pravidel se ve slušné společnosti neakceptuje, to je vyhrazeno pro spodinu společnosti. 😉

nowas

Takovejch frajerů jsou plné hřbitovy.

richard

Pokud jezdíte pravidelně po Německu a jste k sobě upřímní, proč si myslíte, že v Německu přibývá úseků s omezenou rychlostí na dálnicích? Proč mají úseky, kde jsou pruhy zvětšeny na 2×3, ale s omezením rychlosti na 120 km/h (např. mezi Norimberkem a Stuttgartem)? Proč jde tato země ve zvyšování rychlostních limitů proti celoevropskému trendu? Co vy a ODS víte a evropští silniční experti ne?

Michal

Průměrná rychlost 150, to znamená jezdit pri jiném, než nulovém provozu tak dvoustovkou.

Gwann

Takze si objedname usekove mereni od dodavatele a dva opravdu neuveritelni politici se staraji hlavne o to, aby se netrestali s pouzitim zakoupene porusovaci predpisu. Twl, u usekoveho mereni nejde o 30s poruseni o 5km/hod, ale to, ze v prumeru jede jak cune ikm, nebo par km treba 200. A to jeden z tehle neuveritelnych darecku je ministr dopravy. V normalni zemi by hlavne Kupka musel odstoupit z funkce. Nemuze prece tvrdit, ze programove bude branit kontrole dodrzovani predpisu. Co je ale jeste horsi – to je mentalita ridicu. Ti povazuji za sve zakladni lidske pravo moznost bez postihu porusovat… Číst vice »

Jindřich

Když nikdo nepočítá s dodržováním předpisů, pak si ani nikdo nedá práci s jejich přípravou. A podle toho to pak vypadá.

Petr

A to všichni zapomínáme, že čtyřka je rychlostka, nikoliv dálnice do které byla povýšena. Takže de iure se jezdí o 20km/h víc. 😀 😀

Luk

Jenže před tím povýšením se tam stejně řadu let jezdilo 130, protože právě tehdy došlo ke snížení rychlosti na R na 110. Těch 130 je každopádně na starém úseku příliš, jsou tam krátké připojováky (někde žádné, např. u pump a zastávek autobusu). Je to asi nejnanicovatější dálnice u nás, vylepšená ještě tím, že až za Jíloviště to ani dálnice není.

Milan

Melete nesmysl k novému úseku stavěnému od počátku na aktuálně platné parametry dálnice!

A to zapomínáte, že i původní úseky se postupně na dané parametry mají stavebně změnit – počínaje zrušením stávajících nevyjovujících zastávkových zálivů – jako např. https://mapy.cz/s/letucakato

Petr

Melete nesmysly, jsou to parametry „české“ dálnice, evropským parametrům neodpovídá ani D1

Filas

Ceske dalnice jsou dobre … kdyz vynechame D1, ktera mela byt davno 3 proudova a useky, na kterych hrabala penize Eurovia a spol., jako treba horska draha kolem Ostravy, tak dostavene ceske dalnice maji Evropske parametry. Nemci taky nejsou dokonali.

Petr

Mimochodem co uděláte s kopce mezi I/18 a II/118? A s nutností omezení hluku na padesátém kilometru?

náhodný kolemčtenář

To mi připomíná, jak primátorka Brna (shodou náhod také ODS) říkala, že v husovických tunelech se povolená šedesátka měřit nebude, protože se tam dá bezpečně jezdit stovkou. OK, to je možné. Ale proč teda tatáž primátorka nevyužije váhu své funkce (a to, že je dokonce z momentálně vládní strany) k tomu, aby prosadila, aby se v těch tunelech ta maximální povolená rychlost zvýšila? Stejně tak tady ministr DOPRAVY(!). Pokud v tomto úseku dálnice není žádný důvod na omezení rychlosti na 130 (bezpečnost, hluk, emise, šetření energií, …), tak proč neprosadí (kdo jiný, než ministr dopravy, k tomu má větší sílu?),… Číst vice »

Antonín Píšala

Velmi správně řečeno.

Gwann

Tak snezenka Vankova je celkove kousek k zbliti. Viz treba ty byty

Jaroslav

To snad není možný co se tady řeší,je povoleno 130km /h tak prostě pojedete tak jak máte a ne jako hovada.Jiz dnes tam byla první nehoda ,jenom blb může nabourat na dálnici.Čumte před sebe a věnujte se řízení ..a ne svim mobilním telefonům.

Kebab

A byla ta nehoda způsobena překročením rychlosti? A pokud ne, jak by jí mohlo měření zabránit?

Jaroslav

Tady je vidět uvažování hňupa,hned řeší jestli to bylo kvůli rychlosti s nebo kvůli tomu že někdo čuměl kam neměl.Presne kvůli takovým pak mi normální čekáme než se nehoda odstraní .

Kebab

Odhadoval bych to druhé, jak by tomu ale zabránilo měření rychlosti? My normální umíme psát.

Jaroslav

Co vám vadí na měření rychlosti to by mě opravdu zajímalo

Kebab

Především další bobtnání úřednictva a sekundárně laciné vykazování činnosti bez reálných dopadů na bezpečnost. Následně pak z toho vyplývající neřešení skutečných problémů (na dálnici především telefony, rozestupy, ohrožení a omezení při změně pruhu nebo chybné využívání připojovacích pruhů), za které si přitom platím z daní. Jinak se mě měření prakticky netýká, nejčastěji po dálnici jezdím technicky optimálních cca 70 mil za hodinu, takže osobní zájem v tom není.

Filip Jirsák

Víte, jak to mohou řidiči těm úřendíkům jednoduše nandat? Budou jezdit podle předpisů. Pak nebude co pokutovat a ty úředníky propustí pro nadbytečnost.

Kebab

Tomu snad ani sám nevěříte😃 Vždyť nepropustili ani ty, které nabrali čistě kvůli EET. Tady to nebude jinak. To daleko spíš bude limit pod nějakou záminkou snížen, aby se přísun peněz obnovil. Možná bude dokonce potřeba přijmout ještě třeba dva další trafikanty. A vy tomu ještě zatleskáte…

Dachs

Tady se má zvedat obočí primárně nad něčím jiným: Kauza je zajímavá předpokladem (který někdo prásknul médiím), že do písecké kasičky se vybere 16 mil. Kč ročně a strategie ke splnění úkolu měla vést přes číselně definovaný odchyt dvaceti tisíc přestupkářů. Úkol zněl jasně. Osm stovek v průměru za pirátský průlet měřeným úsekem, rychlostní hranici pokutování by si už přizpůsobovali tak, aby jim to nalajnování vyšlo a byl obhajitelný nábor úředníků. Takže znova, toto je úkol pro PČR. Btw. jak by písecký úředník dokazoval, že byl naplněn materiální znak přestupku? Tohle není jízda okolo školy v popoledním čase. Tohle není,… Číst vice »

Jan Sůra

Co chcete dokazovat? Naměřeno přes 130 a své teorie o jízdě u školy si nechte na své masturbační večery.

Filas

Vy jste dneska drsny😉 nemyslim to ve zlem. Debata je asi o tom, ze nekdo si mysli, ze by na dalnici mela byt povolena vyssi rychlost mez 130. Mame na to dalnice i auta. Kdo setri benzin, muze jet pomaleji. Argument bezpecnsti moc neberu, protoze nevidim v Nemecku stovky tisic mrtvych. V Belgii se da cca na 50% silnic v obci jet 70 km/h. Na silnici s 90 jsou svetelne krizovatky bez zpomaleni … jen delsi oranzovou. A vse funguje🤷‍♂️

Filip Jirsák

To, že vás bezpečnost nezajímá, neznamená, že je jedno všem. Ano, v každé společnosti jsou na jdou lidé, které argumenty bezpečností neberou, ale každá společnost se před takovými lidmi chrání nastavením a vymáháním pravidel.

nowas

A je tam povolená 150?

Princ Krason

Co to je za slovnik? Agresori, pirati? Az budu mit zajem o nazor autora a ne o objektivni informace, dam vam vedet. Tyhle agitacni clanky si prosim nechte do mainstreamu.

Filip Jirsák

Co je na tom neobjektivního? Vám se nelíbí, když jsou skutečnosti nazývány pravými jmény?

JFK

Plánované úsekové měření vadí hlavně provozovatelům a řidičům NAD, protože by museli jezdit o 10 – 15 km/h pomaleji.

Gwann

Coze? NAD jezdici rychleji nez prumernou 130km/hof????

JFK

Myslíte, že NAD jedoucí 90 (I více) km/h neporušuje předpisy?

mimochodem

Vsechno nad 3,5 tuny vyjma autobusu, ma limit 80 km/h. Bezne jezdi nejakych 90, 95, rekordmana z Rumunska jsem videl nejakych 110 (skutecnych, ne tacho)… proste, co je pusti omezovac (uhm, je-li aktivni, uhm…).

Michal M

NAD se jezdí něčím jiným než autobusem?

Filip Jirsák

Není jasné, zda se NAD myslí „náhradní autobusová doprava“ nebo „nákladní automobilová doprava“. Zatím po tom nikdo nepátral, protože to je v kontextu komentářů prašť jako uhoď.

JFK

Ještě, že jste do toho nezamontoval nikotinamidadenindinukleotid.

Dachs

Souhlasím, takto profesionální novinařina nevypadá. Jsou ještě média, kde se za tohle povolává k pohovoru nebo se to nepustí ven. Kromě médií, které za někoho či za něco agitačně kopou.

Je to škoda, úroveň tohoto portálu a jeho jinak dobrou práci (viz skvělý reportážní článek o stavbě Déčka ze včerejška, ať nemusíme chodit daleko) to sráží.

Jan Sůra

A vy jste prosim kdo, že tak skvěle znáte svět médií?

coolio

Však to novinařina není, je to trochu větší blog fanoušků želenice a cyklistiky.

Jan Sůra

Trošku větší blog s návštěvností 1,3 milionů unikátních čtenářů za měsíc, pravidelně mezi třicítkou největších webů.

Michal M

Co to je ten mainstream?
To je označení pro civilizaci od lidí, co mají základní školu a víc exekucí než zubů.

Martin

Stát si to objednal. Stát to tedy zaplatí, někde to má započítané do ceny. Když se to dostalo do zpráv, tak to stát nebude využívat. Vyhozené státní peníze?
Já myslím spíše, že jakmile se na to trochu zapomene, bude se měřit všude. A koneckonců je docela problém jim prokázat, že všude neměří. Náhodně = kdekoliv. Jedině mít uložený videozáznam jízdy a čekat, z kterého úseku přijde pokuta.
Je to přesně o tom, co říká Kuba. Místo rozvolnění pravidel a sledování výsledku, volí represi a plnění kasičky. Tak funguje náš stát.

Filip Jirsák

Spíš naopak. Až se na to trochu zapomene, nebude se měřit vůbec. Přece si nebudeme národní zlozvyk předstírání dodržování zákonů kazit skutečnou kontrolou jejich dodržování.

Filas

Tak vzhledem k tomu, ze nam zakony tvori ten nejvetsi moralni odpad z ceskeho naroda a levicovi psychopati z Bruselu, tak jsem celkem rad, ze jsme narod Svejku😉

Filip Jirsák

Jo jasně, jsme tak prudce inteligentní národ, že si vždycky zvolíme do parlamentu samé hlupáky. To rozhodně dává smysl. 🤦🏻‍♂️

Filas

Opravdu si myslite, ze volbami muzete neco zmenit? Mate na vyber mezi spatnym a spatnym. Nehlede na to, ze zadna strana nedodrzuje svuj predvolebni program. Ale ten pocit, ze jednou za 4 roky se podilite na vladnuti je k nezaplaceni.

Filip Jirsák

Volbami můžete něco změnit úměrně tomu, jakou část společnosti tvoříte. Ve volbách může kandidovat každý občan, takž epokud si myslíte, že to celé řáídí nějací tajemní „ti nahoře“, tak jste vedle.

Filas

Jsme proste kolonie. Cechum v Cesku nepatri skoro nic. A kdyz uz jo, tak musi se zapadnim kapitalem spolupracovat. Treba Babis, kde asi prodava ty svoje hnusy😁 … v nemeckych a anglickych retezcich. Kdyby sel proti nim, zitra neproda ani kure.

Petr

Kdo nejde se smečkou toho vlci vyloučí nebo zadáví. Takže ano může, ale nevydrží. Navíc i ten kdo vyhraje u voličů nemusí vyhrát u ostatních zvolených. On nemá ten koaliční potenciál, jen prostě vyhrál volby a to je málo.

Filip Jirsák

No jo, to už tak v dmeokracii bývá, že se musí všichni dohodnout. Pokud chcete, aby se vše řídilo podle vás, musel byste být v nějaké zemi diktátorem.

Michal M

Tohle někdo říkal, jak von se jmenoval…

PavelM

„Stát umožní pirátům silnic na D4 porušovat maximální rychlost, aniž by automaticky dostali pokutu.“
Já tleskám. Moc se mi líbí současná snaha Zdopravy.cz vklínit se mezi Blesk a Novu.
Pro zvýšení dosahu doporučuju ještě k dopravě přibrat téma jak stát ožebračuje důchodce 😉

micat1

Ale vždyť je to pravda. Stát má možnost, zapnout již nainstalovaný kamerový systém. Ale aby ochránil řidiče nedodržující zákony, tak to neudělá. Jiný účel to nemá. Ten systém už tam je, takže se tím ani nic neušetří. Nadpis je naprosto pravdivý.

lvy

A co třeba jestli ono to nebude o bezpečnosti, neb neustále hlídat rychlost je pro mnoho lidí dost problém a navíc to zvyšuje agresivitu u těch, kterým to problém nedělá a rádi by jeli aspoň maximálně povolenou rychlostí.

Gwann

Pokud se nekdo neumi za volantem ovladat, nema vubec ridit.

Milan

Tenhle argument zaznívá dost často, přitom je úplně mimo i při debatě o jízdě v obci, natož pak na dálnici. Pokud někdo není schopen udržovat na dálnici vůz na plus minus konstantní rychlost, bez toho aby v jednom kuse čuměl na tachometr, tak evidentně nemá za volantem co dělat.

Filip Jirsák

Maximální rychlost je od toho maximální, že se má jezdit nanejvýš touto rychlostí, ne alespoň touto rychlostí.

Poku du někoho zvyšuje agresivitu to, že nemůže jet rychle dokonce rychleji, než je povoleno), má to jediné řešení – sebrat mu řidičák.

Michal M

To jako píšeš vážně? Jestli je někdo dement a neumí udržovat rychlost, tak asi nepatří do auta…

Filip Jirsák

Je na tom snad něco nepravdivého? Nebo špatně nazvaného? To, že se vám něco nelíbí, z toho ještě nedělá bulvár.

Pat

Řekněte, co je na titulku špatně? A ne, pirát silnic je užívané označení pro č***** jedoucí vysokou rychlostí.

Gwann

Dost manipulujete fakty a pridavate do toho pekne emocni zkratka

Jan Sůra

Požádat o trvalou blokaci jde i jednodušeji😀

LeBoeuf

200 novych kamer. rekneme 3 ks v obou smerech na kazdem trapnem kilometru. taktak, ovce je treba trestat a zotrocit.

Filip Jirsák

Když kolem sebe vidíte samé ovce, je nejpravděpodobnější, že jste sám také ovce.
Vymáhání platnosti demokratických zákonů není žádné zotročení, naopak je to cesta k větší svobodě.

LeBoeuf

Smazáno pro vulgárnost

Tomáš V.

Za komoušů jste rychlost dodržovat nemusel? Myslíte, že v Oligarchstánu kdesi za Donem, kde je demokracie jen pro nejvyšší kamarády, byste spolu s ostatními Orky rychlost dodržovat nemusel? Ale uznávám, že to je na vás možná moc komplikovaná úvaha.

Gwann

Ale jako debil se projevujete akorat vy

TomasH

Vice kamer, vice svobody….no nevím, nevím, ale cesty do pekla jsou někdy dlážděné dobrými úmysly…..

Gwann

Principielne mne stve rozmistovani kamer.

Ale jsou rozmistovany proto, ze prilis mnoho lidi se chova jak hovada. A pak nastupuje represe, ostatne jako vzdy kdyz se kasle na predpisy a jejich dodrzovani. Ale muzou za to ti pravi Cesi, co ochcijou vse a pak breci, ze jim nekdo zaridi totalni pakarnu ohledne predpisu a jejich vynucovani.

Filip Jirsák

Já jsem ale nepsal, že více kamer je více svobody. Dodržování dohodnutých pravidel znamená více svobody. Že někteří neumí dodržovat pravidla, když na ně není namířená kamera, je jejich problém.

Michal M

A odkdy je svoboda nedodržovat pravidla a ohrožovat jiné účastníky silničního provozu?
To je nějaká infantilní verze svobody pro uhrovaté voliče hranatých legend ve vytuněném BMW, ne?

Gwann

Jdete do jetele s touhle emocni zkratkou o ovcich.

Nebyt ovce neznamena kalet na predpisy a jejich vynucovani.

Jan

Kluci z ČESMADu říkali že to Marťa zařídí…

Jaaa

Jojo – ODS – ochránci pirátů silnic. Zaostáváme čím dál víc i vůči všem okolním zemím právě proto. Nač cokoli postihovat systematicky, že? Raději chaos a bezpráví, ale ego je přednější.

Díky těmto poseroutkům nikdy nebudeme slušná společnost, tedy nikdy nebudeme efektivní, tedy nikdy nebudeme na úrovni západu.

Problém dneška jest problém morální, říkal Masaryk a to prostě platí. Ale ODS toto nechápe, protože to chápat nechce.

Petr

Politici přeci vyrovnanej rozpočet nechtějí EET zrušeno a měření rychlosti také. Kdy zakážou vážit zboží v obchodech?

Pavel

Zrovna přínos EET je hodně diskutabilní. Příjmy z pokut jsou vyloženě drobné.

Petr

Korunka ke korunce a za chvilku je to miliarda. Jo kdyby stát ty „drobné“ nechtěl, tak já bych si je vzal.

Gwann

Prinos EET je diskutabilni ale rusit ho, kdyz uz bylo, je debilita. A taky se diky tomu masivne rozsirilo prijimani jen cashe…

Pavel

Jak si pamatuju, tak se se zavedením EET v pohostinství plošně v hospodách ze dne na den zdražilo od 10-15%, zaplatil to koncový spotřebitel. To mohli rovnou zvednout DPH a nemusel se kvůli tomu zavádět další systém.

Petr

A o kolik procent se zdražilo v restauracích od 1.1.2023 do dneška? Jen mezi03/23 a 03/24 to bylo o 8%.

Pavel

A jak se změnila cena potravin, energíí? Kdybyste od dejme tomu 1.3.2025 zase spustil EET, tak se zdraží stejným způsobem jako tenkrát, kdy všude skočili meníčka a pivo při meziroční inflaci závratných 0,7 %.
Stejně jako po novém roce zdraží řemeslné práce díky zvýšení odvodů. Nakonec to vždycky zaplatí ti, kteří nejvíc hýkají jak ten nebo ten někoho okrádá.

Filip Jirsák

Je pozoruhodné argumentovat proti EET tím, že fungovalo.

ODS a spoust ajejích voličů má plnou pusu anitkomunismu, ale nikdo nepokračuje v komunistické normalizaci a přístupu „kdo nekrade, okrádá rodinu“, tak svědomitě, jako ODS a spousta jejích voličů. Místo aby se snažili o férové podnikatelské prostředí pro všechny, pořád vymýšlejí, jak ulevit vekslákům a jejich následníkům.

Pavel

Tím, že z listopadu na prosinec zdražím = EET funguje. Místo abych o X % zvednul DPH nebo spotřební daň, vytvořím nový systém, příjmu nové úředníky a stejně to nejsem schopen efektivně vymáhat = EET funguje.
Nevím co berete, ale taky bych to chtěl.

Filip Jirsák

Jasně, zvedněte DPH, kterou platí jenom poctiví, takže ještě zvýšíte rozdíl mezi náklady, které má poctivý podnikatel, od nákladů, které má nepoctivý podnikatel.

Když někteří podnikatelé se zavedením EET zvedli ceny, protože najednou museli do nákladů zahrnout i daně, znamená to, že EET fungovalo. Když někteří podnikatelé se zrušením EET najednou přestali brát karty, aby neměli příjmi evidované a nemuslei je danit, znamená to, že EET fungovalo.

Že byste chtěl racionální uvažování, to chápu. Nezkoušel jste to někdy – prostě nad věcmi přemýšlet?

Pavel

Vy si fakt myslíte, že při EET se evidovalo všechno? Z plateb kartou zase živíte vydavatele karet. Ten kdo bude chtít podvádět tak si cestu najde. Čím složitější systém a pravidla budou, tím víc lidí tu cestu bude hledat.

Filip Jirsák

Podstatné není, zda se evidovalo všechno, ale zda se toho evidovalo významně víc.

Poplatek vydavatelům karet se platil i v době, kdy fungovalo EET. Takže poplatkem z karet to jejich houfné rušení opravdu nebylo.

Petr

No však jste tvrdil, že zavedení EET to zdražilo, takže logicky po jeho zrušení k 1.1.2023 to zase zlevnilo. Nebo snad ne?

Pavel

To je kouzlo regulací, dáte jednoduchý důvod zdražit. Nikdo už si příjem dobrovolně nesníží, nehledě na to, že se vše promítne všude. Myslíte, že kdybyste dnes zrušil všechny EURO normy na auta, že auta zlevní?

Petr

No tak je lepší to EET nerušit a daň vybrat, když už je započtená v ceně.

Petr

Co má vyrovnaný rozpočet společnýho s EET? Nebo s morálkou?

Petr

No nazdar, když se takto ptáte je to horší než jsem myslel.

Petr

Speciálně pro vás, morální je platit daně a nedělat dluhy.

Filas

Je nemoralni okradat zamestnance o 70% prijmu na danich a sypat je do cerne diry jmenem statni rozpocet.

Petr

No vidíte a ta černá díra si zaplatí drahé zařízení, které nebude vydělávat. A to mluvím jak o systému zpracování EET, tak o měření rychlosti.

Pavel

Je nemorální zvyšovat dluh, aniž bych řešil efektivitu státní správy. Je nemorální platit sociální daň do Ponziho schématu, i když je naprosto jasné, že současní mladí plátci z něj budou čerpat v důchodu tak akorát velké hnědé.

Pavel

Je nemorální cpát další a další peníze do školství, které upadá. Je nemorální „financovat“ vědu a výzkum, když neexistuje mechanismus pro kalkulaci návratnosti takové „investice“ jiný, než počet publikací, …

Petr

Vůbec tomu nerozumíte a plácáte nesmysly. A tady se mluví o dopravě. Blbosti o přínosu EET si běžte řešit na novinky, nebo facebook. Vy EET

Petr

Speciálně pro vás, co má EET společnýho s daněma? Až si ujasníte pojmy, tak přijdte diskutovat. Tyhle morální giganty fakt miluju. Obzvlášť důchodce, co sami žili v prostředí, kde se ojebávalo a kradlo (slavné Kdo nekrade, okrádá rodinu). A daně se platí i bez EET. Nemějte péči. Ještě takový dodatek. Také jste v době EET udával soukromníky, že vám nedali účtenku?

Dachs

Chápu, že je pro někoho obtížné porozumět tomu, že 140-150 je na přehledné dálnici za neztížených podmínek a nehustém provozu, i s běžným autem, docela normální cestovní rychlost, kterou nevnímáte jako nebezpečnou. Pocítíte to akorát v peněžence, spotřeba roste se čtvercem rychlosti. Nebezpečnost vytvářejí jiné situace a jiné projevy chování na silnicích. Jejich postihování nechte na PČR, to s politikou nemá nic společného. Nejradši byste systematicky postihoval všechny, kterým to o pár km ujede (na padesátkách či těch dálnicích, atp.), obvykle proto, že čumí před sebe a kolem sebe, ne na tachometr. To už si přečtěte Orwella nebo Rady zkušeného… Číst vice »

PavelM

Já myslím že pánovi Jaaa nejde ani tak o rychlost, ale spíš o ODS. To je pro některé diskutující na dopravních webech podobný spouštěč jako Regiojet.

micat1

No a jak lze vidět na tomto případě, tak je to naprosto oprávněný spouštěč.

petr-6496

Pan Jaaa se zdá být velmi blízko spolku AutoMat. Příspěvky má zásadně demagogické a nepřipouští názorovou pluralitu….protože on jediný má pravdu.

Diskuze s ním je ztráta času, všechny jeho příspěvky jsou stejné a předvídatelné.

Michal M

A v čem spočívá „názorová pluralita“ na něco tak elementárního jako je dodržování maximální rychlosti?

petr-6496

Mohli bychom vést dlouhé diskuze na téma materiální stránky přestupku. Ale podle způsobu dotazu by to bylo zcela zjevně zbytečné…

Filip Jirsák

Já myslím, že by taková diskuse pro vás mohla být užitečná. Materiální stránka přestupku je totiž něco, o čem řidiči dříve vůbec netušili, že existuje. Akorát někteří z nich porušují zákon, a místo toho, aby zákon začali dodržovat, hledají pro sebe výmluvy, proč je porušování zákona vlastně v pořádku. A tak objevili materiální aspekt přestupku. Akorát že tihle řidiči nechápou význam zákona, takže nemohou chápat ani materiální aspekt přestupku. Myslí si, že když nikoho nenabourali, tak se vlastně přestupek nestal. Jenže tak to není. Smyslem pravidel silničního provozu je především to, aby se ostatní mohli spolehnout na to, co budete… Číst vice »

micat1

Pro mě je třeba obtížné porozumět tomu, že řidiči nemusí dodržovat platné zákony. To co je a není bezpečné není na posouzení řidiče, ten musí za každých okolností dodržovat předpis (samozřejmě může jet pomaleji, třeba z důvodu povětrnostních vlivů, ale rychleji prostě nesmí). Funguje to tak na železnici, v letectví, i elektrická kola a koloběžky jsou už regulovaná, jen auta mají výjimky. Nechápu proč. Do toho samozřejmě auto jedoucí 140 – 150 km/h produkuje více hluku, ten taky roste nelineárně. Což ale řidiči absolutně neřeší. Emise už vůbec ne. Prostě zákony jsou jen pro některé skupiny a když za sebou… Číst vice »

Martin

Je to ta věčná otázka, jestli napřed mají být předpisy dobře nastavené a lidé je pak budou celkem ochotně dodržovat (kolik lidí jezdí na červenou? Jedno procento? Méně? Všichni chápou smysl a souhlasí) a nebo napřed mají lidé přesně dodržovat jakoukoliv pitomost, která byla nařízena a potom někdy možná může dojít k logickému kroku, že budou předpisy rozvolněny. Naprosto rozumím, na které straně sporu jste Vy. Naprosto neřešíte, kolik je bezpečně možné jet, jen kolik je v předpisu.

micat1

Já jen chci, aby se každému měřilo stejným metrem. Jak říkám, pilot nebo strojvedoucí taky vůbec nemá (a nesmí!) řešit, co by si ještě „mohl dovolit“. Prostě jede podle předpisu. Až tohle nebude vyžadováno i všude jinde, tak ať si i auta jezdí, jak chtějí. Ale pak je tu ještě další aspekt a to je to, že max. rychlost není jen o bezpečnosti, ale i o hluku (se kterým se počítá v EIA – jinak by taky nemusela vyjít a dálnice by nestála), emisích a hlavně ve městech (zde irelevantní) pak i o bezpečnosti a pohodlí chodců/cyklistů, které řidiči opravdu… Číst vice »

Martin

Pilot nebo fíra to mají proto, že za sebou vezou stovky dalších lidí. Jejicih život mají ve svých rukou. To je naprosto neporovnatelná situace. Co se týká „všude jinde“, jezdím po Německu a Rakousku a úroveň porušování předpisů mi připadá úplně stejná jako tady, tak nemám tyhle flagelantské myšlenky rád. Jezdíme plus minus stejně, jako oni. Jen mají větší mzdy a úměrně větší pokuty. A poslední myšlenka: pravidla jsou správně, ať jsou jaká jsou, řidič do toho nevidí, to je absurdní. Neplatí to u jiných zákonů a neplatí to ani v dopravě. Někde to tak být může, v drtivě většině… Číst vice »

petr-6496

Děkuji, že aspoň někdo zde má trochu nadhled a schopnost posuzovat jinak než černobíle…!

Filip Jirsák

Ono by vás to rychle přešlo, kdyby měl někdo ten váš nadhled nad zákonem a vybílil vám byt, ukradl auto nebo třeba jen propíchal kola. Vždyť přístup k zákonu, že ho buď dodržujete nebo nedodržujete, je takový černobílý. Barevný je strom života, takže když vás někdo majzne klackem po hlavě, nebudete to brát jako porušení zákona, ale jako projev nadhledu.

Filip Jirsák

Co přesně bude fíra dělat, když se za zatáčkou vynoří přejezd a na něm zaparkovaná audina? Tvrdíte, že to má ve svých rukou – ale já si myslím, že životy těch stovek lidí neohrozil fíra, ale řidič toho auta.

Absurdní je myslet si, že zákon je trhací kalendář a vůbec není potřeba se obtěžovat jeho dodržováním. Co kdyby takhle uvažovali ve velkém i jiní lidé, než řidiči? Že by třeba bylo normální kdžy jdu kolem nějakého auta, obtáhnout ho pětikorunou. Vždyť to zakazuje jenom nějaký hloupý zákon, tím se přece nebudeme řídit.

Filip Jirsák

Ne, to není žádná věčná otázka. Na tu otázku je totiž jediná logická a smysluplná odpověď „lidé mají dodržovat předpisy“. Protože to je to zdaleka nejjednodušší, nejsrozumitelnější a nejspravedlivější, co se dá udělat Pokud zavedete pravidlo, že se třeba rychlost může „trochu“ překračovat, co to znamená trochu? Budou to vyhodnocovta úředníci? Takže když pojedete stejným úsekem stejně rychle, jednou zaplatíte pokutu, protože někdo vyhodnotí, že to bylo víc než trochu, a podruhé to bude bez problému? Když si domluvíte čas schůzky, nebudete vědět, kdy mát epřijít a kdy přijdou ostatní – zda 5 minut po termínu, 10 minut, 15? Není… Číst vice »

mimochodem

Pojdme si zavzpominat na dobu ne az tak vzdalenou, kdy byl v Kocourkove platny predpis, ze i clovek jdouci lesem, kde siroko daleko nikdo neni, musi mit nahubek.

Dodrzoval jste tento predpis za kazdych okolnosti, byt sebeabsurdnejsich, protoze „i kdyby to melo zachranit jediny zivot“?

Air Traveller

Koukam, ze VSZ absoloventi budou tuhle nepovedenou blbinu vytahovat jeste dalsich sto let?

opravdu chcete srovnavat ulet (magorsky, ale porad ulet) s dodrzovanim rychlosti na silnicich?

SYN

To je hodně „kruté“ srovnání, kdy se na dálnici stane že budete „široko daleko sám“?? Tak asi v 1% času (řekněme z týdne, nebo roku)? Asi by bylo hezké kdyby na takové stavy byla vyjímka, ale to prakticky nestojí za snahu…
Do budoucna na tuto variantu může reagovat proměnné značení, pokud bude četnost aut pod 100/hod tak zvednout limit na 150.

Martin

Stává se každou chvíli, že plus minus 1 km nejedu ve stejném směru s nikým dalším. Není to žádná rarita. Holt neuvažujete o ježdění v noci nebo mimo špičku, případně uvažujete o dálnici těsně u Prahy.
Ano, kdyby bylo proměnné značení a to i směrem nahoru, ne jen omezení, tak se nemusíme bavit. Jenže není. Je to stejné jako retardér před školou. Ve 12 hodin je na místě, ve 2,30 v noci zcela zbytečný, ale je tam pořád.

Gwann

Ja kvuli tomu predpisu hodne dlouho ani moc nevychazel ven. Protoze se mi pod hadrem vrcholne blbe dychalo a krom toho se mi mlzily bryle.

Az jsem zjistil, ze jsem za debila, prizpusobil jsem se.

Jen nesmysl s rouskami v lese…je dost blbe porovnavat s Vmax 130 na dalnici. Napr Schweiz ma tusim 110 a dodrzuje se to.

Martin

Tam mají trochu jiné dálnice v trochu jiném terénu. Samá zatáčka atd. Škoda, že nejdete pro příklad třeba do Německa, ale to už by se tak nehodilo …

Filip Jirsák

Žádný předpis, že musí mít člověk náhubek, v ČR nikdy neexistoval. A Kocourkov je smyšlená obec.

Milan

Pokud si každý bude moct vybírat, které předpisy mu smysl dávají a které ne, tak pochopitelně nikdy dobře nastavené nebudou. Co vím, tak s výjimkou některých úseků dálnic v Německu a Spojených emirátů (pár úseků tam má limit 160, ale kdo by riskoval srážku s dromedárem ve 160?) nemůžete jet legálně po dálnici víc jak 130 nikde na světě.
Ale pan Martin si myslí, že takový předpis ho nesmyslně omezuje a tak má právo si jezdit jak chce.

Martin

Připomenu, že podle vyhlášky je každý řidič povinen ohodnotit svoje schopnosti a jet podle nich. Nevěříte? Najděte si … Problém je v tom, že smí hodnotit pouze směrem dolů. Logické? Moc ne, ale je to ve vyhlášce. V tomhle státě je hromada zákonů, které nedávají smysl a všichni to o nich vědí. A nikdo s tím nic nedělá. A pak jsou ovečky jako Vy, které hlásají, že se všechno musí přesně dodržovat, tedy pro některé to neplatí, ale o těch nepíšu. A ano, základ je jezdit tak, abych neohrozil, neomezil, nezabil a nezranil, ne podle nějakého předpisu vytvořeného úředníkem, který… Číst vice »

Filip Jirsák

Vždycky mne pobaví, jak někdo poučuje o legislativě o silničním provozu a doporučuje ostatním, aby si něco nastudovali – a přitom mu uniklo, že už asi čtvrt století máme pravidla silničního provozu daná zákonem, nikoli vyhláškou.

Pýtý

napsat že řidič nemá posuzovat co je bezpečné a co není a hned následně napsat že má jet pomaleji pokud není bezpečné jet na limitu… nejsou tvoji rodiče sourozenci?

Filip Jirsák

O tom, jaká je maximální povolená rychlost na daném úseku silnice, nerozhoduje anonym v diskusi, ale příslušné úřady. Ty mají možnost povolit tam 150 km/h, pokud usoudí, že je to bezpečné. Pokud tak neusoudí a ponechají tam omezení na 130 km/h, je řidič povinnen je dodržovat. Mimo jiné i proto, že ten úřad, který o tom rozhoduje, má k dispozici mnohem víc informací, než vy jako řidič, který sedí v autě a ani pořádně nevidí kolem sebe, natož aby dokázal vyhodnotit třeba přehlednost úseku, kvalitu povrchu, typické povětrnostní vlivy v místě atd.

mimochodem

Urad ma k dispozici vice informaci o (aktualni) kvalite povrchu, nez clovek, ktery po te ci one komunikaci jede treba kazdej den dvakrat? :O Si predstavte, ze treba tady u nas mame silnici, kde se nesoli (o tom na urade jiste vi, nebot plan udrzby spada pod ne). Kazdou zimu je to tam pro luftaky a polovodice naprostej ocistec, protoze to v zavislosti na tom, jak co zrovna premrzlo, muze opravdu nehezky klouzat, vyjete koleje v brecce, ktere jsou schopne auta doslova natahnout ruzkem proti sobe. Presto nikoho z uradu nenapadlo tam snizit rychlost na… uhmm, kolik vlastne je primerene?… Číst vice »

Kebab

Přesně. Navíc přehlednost úseku, kvalitu povrchu i povětrnostní podmínky řidič samozřejmě vyhodnotit nejen může, ale dokonce podle zákona i musí, aby se tomu všemu mohl přizpůsobit, jak zákon požaduje.

Milan

Vy asi před každou cestou studujete mapu jak řidič rallye a cestou děláte zastávky k rozboru použitého asfaltu. Ano podle zákona musí řidič vzít v potaz i povětrnostní podmínky, ale především musí dodržovat zákon.
Už jen proto, že pokud nejste děda vševěda, nemůžete předvídat změny na trase, byť i důvěrně známé.

Kebab

To je zajímavé. Když tedy nemůžu předvídat, tak jak to po mně může zákon vyžadovat?😃

Filip Jirsák

Zákony a dopravní značení stanovují maximální povolenou rychlost, nikoli nařízenou rychlost. Pořád zůstává v platnosti ustanovení, že řidič musí přizpůsobit rychlost jízdy okolnostem. To už jsou na tom řidiči tak špatně, že potřebují značku omezující rychlost, kdžy je na silnici sníh?

Martin

Odpovídáte panu Jirsákovi, víte o tom? To je známý odpůrce automobilové dopravy a zastánce jejího omezování, toho jen tak nepřesvědčíte, nějakou logikou nebo něčím takovým.
Tady v této diskusi je na pozici „zastánce předpisů“ do puntíku, protože se jedná o řidiče. Cokoliv omezí řidiče, bude podporovat.

Michal M

A jezdit 130 km/h po dálnici je teda jakože málo? I to je MAXIMÁLNÍ rychlost, tedy použitelná za sucha, při menší intenzitě dopravy a obecně přiznivých podmínkách…

petr-6496

Co dělá 500m za Rozvadovem rychlost 190 km/h stejně bezpečnou jako 130 km/h u nás?

Kvalita dálnic to není, intenzita provozu to není…co by to mohlo být?

Nebo jsou občané sobečtí hazardéři, co pro ušetřených 5 min vraždí spoluobčany?

Je to taková klasická flamewar diskuze.

Filip Jirsák

Dělá to kvalita dálnic, intenzita provozu, chování řidičů a fakt, že v Německu v místech, kde je povolena neomezená rychlost, s tím řidiči počítají, zatímco u nás počítají s maximální rychlostí 130 km/h.

Filip Jirsák

Mýlíte se. Já nejsem zastánce automobilové dopravy. Já jsem zastánce dodržování pravidel a toho, že se ke všem přistupuje stejně.

Nemůžu za to, že někteří řidiči berou jako hrozné příkoří to, že by se k nim mělo přistupovat stejně, jako k ostatním. Oni prostě chtějí svá privilegia.

Ostatně je to vidět i v této diskusi. Kolik lidí se tu pohoršuje nad tím, že by snad řidiči měli dodržovat zákony. Taková drzost, jak můžeme po řidičích něco takového chtít, že?

Martin

Příslušné úřady jsou obsazeny úředníky a úředníci rozhodují tak, aby měli klid a nedělali si problémy. Proto je skoro všude základní rychlost daná zákonem a minimum lokálních úprav.

Jarda

na postihování všech, kterým to ujede o pár km tohle fakt není, protože se měří úsekově a ně, že někdo na chvilku přidal a za druhé tu máme materiální aspekt přestupku..takže 135 nemusí být ani možné postihnout..i když uznávám, že u nás je to vše ode zdi ke zdi..buď se nehlídá vůbec nic a nebo se pak nasadí radar a posilají vesele pokuty za 51 Km/h

Gwann

Jen tech 140-150 obvykle neni povoleno.

Argumentujete presne jako ti genialni piloti smrtwings

Filas

Taky nerozumim, ze se tady meni zakony a tvrde se trestaji ridici, kteri by jednou mozna, teoreticky, v budoucnu mohli zavinit nejakou nehodu. A ti co skutecne zpusobi nejakou vaznou nehodu, odchazeji od soudu s minimalnimi tresty nebo uplne cisti. Jako kdybych za hadku s nekym dostal 10 let, protoze bych ho mohl teoreticky zabit a skutecny vrah by dostal podminku.

Filip Jirsák

Kterou změnu zákona tvrdě trestající řidiče, kteří by jednou možná teoreticky v budoucnu mohli způsobit nehodu myslíte? Tu, která povolila úřadům zvýšit na některých místech rychlost na dálnici na 150 km/h? Nebo tu, která umožňuje řídit auto už od 17?

Mimochodem, to, zda někdo způsobí či nezpůsobí vážnou nehodu, je často pouze věcí náhody. Dotyčný na tom nemá žádný podíl, že zrovna náhodou neskončilo vážnou nehodou – buď to zachránil někdo jiný, nebo měl zrovna štěstí.

Filas

Clovek bud neco zpusobi anebo ne. Kazdy je zodpovedny sam za sebe. Soused neumi jezdit na kole, tak to zakazeme vsem. Ve tride je jedno pomalejsi dite, tak zakazeme vsem ostatnim se vzdelavat. Kamarad ma fobii z vytahu, tak vsem prikazeme chodit po schodech. Ja treba neumim malovat, ale nepozaduji po vsech aby to taky nedelali.

Filip Jirsák

Když třeba nedát přednost autu na hlavní, ale řidič přijíždějícího auta si vás včas všiimne, zadupne to a vyhne se vám, znamená to, že se dopravní nehoda sice nestala, ale rozhodně to nebyla vaše zásluha.

To, že si myslíte, že umíte dobře řídit, ovšem neznamená, že je to pravda. A stejně tak to neznamená, že nezpůsobíte nehodu.

Stejně jako nedovolujeme lidem chodit po ulici s nabitou nezajištěnou zbraní, nedovolujeme jim ani jezdit po dálnici přes 130 km/h. A je úplně jedno, když by vlastník zbraně argumentoval tím, že ještě nikoho nezastřelil. Prostě je to zbytečně velké riziko.

Martin

Přesně popsáno. Je to sice storka z roku cca 2000, ale paní mi za jízdy (nárazem zezadu) zkrátila auto o půl metru, a pak po chvíli čekání na policajty odjela z místa nehody, za 3 km zadřela motor, protože tam jaksi neměla provozní kapaliny, do druhého dne se skrývala před policií a pak vypověděla, že alkohol nepila … a za tři měsíce ridičák zpátky. Kdybych si dal tři piva a neudělal nic, jen by mně zastavili, tak řidičák bude pryč minimálně na rok. Podle toho, jak se úředník vyspí.

Kebab

Svatá pravda. U nás je to vůbec standardní postup, že je trest za “mohl způsobit” větší než za “způsobil”. Dobře je to vidět u recidivistů s několika zákazy řízení, třeba za alkohol nebo jiné drogy. Přestože právě tihle jsou skutečně nebezpeční a bourají, na rozdíl od těch, kdo mají do půl promile, řešíme ty druhé, protože je to jednodušší. Na těch prvních si nikdo nic nevezme, tak co by se namáhal, však se činnost vykáže jinde. Třeba úsekovým měřením rychlosti na dálnici…

Petr

Vy budete asi starej ročník – moralizující důchodce. Co má společného s morálkou dodržování rychlosti jízdy? A chcete mi říct, že vy jste byli za komoušů etalon morálky? Ale no tak ….

Petr

No to jste trochu ujel. Hlavně, že jste to právo za komoušů dodržovali, co?

Hoermalmeister

Takže při další silniční kontrole se bude ukazovat stranická knížka ODS a jede se dál?

Petr

Tohle je dobrý nápad, ještě by se mělo vypnout to nesmyslné upozornění na měřený úsek. Jsem pouze zvědav na to proměnlivé omezení rychlosti v padesátém kilometru, kdy kvůli hluku má být v noci osmdesátka. Bude také zajímavé zda to pomůže a jak to po přeměření od KHS vyjde.

micat1

Představuji si, kdyby takovýhle přístup platil v jakémkoliv jiném typu dopravy. To by bylo naprosto nepřípustné. Proč by měl třeba nákladní vlak dodržovat omezení rychlosti, které pro něj platí kvůli hluku (např. v Poděbradech)? Vždyť by
mohl strojvedoucí, stejně jako pan Kuba, vyhodnotit situaci a říct si, že se mu to zrovna nehodí, že to považuje za zbytečné. Ale auta holt můžou cokoliv, nemusí ani dodržovat (velmi rozvolněné) platné zákony a jakékoliv jejich omezení je automaticky buzerace. A řidiči si pak ještě dovolí stěžovat na chodce a cyklisty, že porušují pravidla, a pomalu jim chtějí zakazovat jízdu. Absurdní.

PavelM

To si bohužel pletete. Řidiči musí dodržovat zákony. Jediný kdo zákony dodržovat nemusí jsou cyklisti.
Jiná věc ovšem je, jaká je vymahatelnost toho dodržování. A ta u nás opravdu není vysoká.
Ale zrovna úsekové měření na dálnici je případ toho, kdy účelem je zisk a ne zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

micat1

Tak očividně řidiči zákony dodržovat opravdu nemusí, když jsou prostředky pro jejich kontrolu úmyslně vypínány (váhy, zde kamery), tak aby jejich porušování nebylo náhodou možné trestat.
U cyklistů souhlasím, ale tam je to z velké části právě tím, že je musíte chytit přímo při činu, jejich prohřešek totiž většinou nebývá porušení rychlosti, které lze detekovat automatickým systémem. Do toho je z kamery cyklistu nemožné identifikovat. Takže u nich to vázne na té vymahatelnosti. Ale v případě D4 vymahatelnost není absolutně problém. Tam jde čistě o ideologii, auta můžou vše.

Antonín Píšala

Vše co souvisí s gumokoly a silnicí tak je džungle. Počínaje vyplaveninami na Ačkách, ciknutými STK a měření emisí, čoudící vraky vydávající se za „spolehlivá“ auta až po nedodržování rychlosti na dálnicích, parkování kamionů zdarma kdekoliv, totální ignorance kamiontrotlů zákazových značek a nakonec chiméra M. Kupky s vysokorychlostním vážením, kdy za 30 let kamionového boomu nejsme schopni naplnit státní kasu pokutami od podvodníků. A nesmím zapomenout na „odložení“ případu, kdy kamion s návěsem vjede v Lutyni na přejezd kde nemá co dělat a kde zabije strojvůdce, sešrotuje lokomotivu, zničí trať a ještě ohrozí stovky lidí ve vlaku.

Forbach

Stát si objednal systém měření rychlosti. Ministrovi ale přijde nesmyslný a nařídí, aby se z většiny vypnul. Splátky bude ale ministr daňovým poplatníkům účtovat v plné výši tak, jak si to stát původně objednal. Je to péče řádného hospodáře ?

Jaaa

Může to někdo otestovat u soudu? 🙂

Luk

Myslím, že je to přinejmenším na hraně trestného činu. Děje se to samozřejmě běžně, hlavně formou úmyslné tolerance nelegálního parkování, správné to rozhodně není. Podle mě by se lidé zasažení hlukem měli být schopni soudně domoci toho, aby se měření využívalo soustavně.

PavelM

Jo a že kolem nového úseku D4 těch lidí je.

Luk

Narážím hlavně na ten úsek, kde se bude v noci kvůli hluku snižovat rychlost.

Petr

Musím se na to jet podívat, prý je tam tichý asfalt a dvojitá protihlukovka a ještě to snížení rychlosti v noci. Docela se divím, že zrovna tam se nevypatilo to celé zakrýt, když je tam zářez.

mimochodem

Mno, jestlize si hrajeme na nejakou tu demokracii, mela by ta otazka znit uplne jinak.
A sice:
kde je ten nadpolovicni demos, kterej ty usekovky na dalnici vyzadoval?

PavelM

Asi není tak těžké zjistit kdy a kdo tu smlouvu s koncesionářem podepsal 🙂 Pokud vím tak to byl Ťok za ANO.

mimochodem

Ne, nerozumime si.
Pokud vim, verejna poptavka byla – hele, potrebujeme dodelat D4.

Z jakeho titulu se tam tato cast vubec objevila? Tehda to vyzadoval Tok ze sve vlastni vule, nebo mu to nekdo nakukal, nebo to vlastne nikdo nechtel a koncesionar to navrhnul a propasoval to tam bez povsimnuti…

Protoze si nejsem vedom toho, ze by verejne mineni bylo:
Potrebujeme dodelat D4 a potrebujeme na ni 8 usekovych mereni.

Ta druha veta soucasti vetsinoveho verejneho mineni dle meho nikdy nebyla.

Martin

Jo, přesně … Jenže veřejná kontrola na to tenkrát nepřišla, takže to nikdo nevěděl, a dnes už to je možná i promlčené, i kdyby to náhodou byl trestný čin.

Filip Jirsák

Lidé si ve volbách zvolili poslance a senátory a ti schválili zákon, který určuje pravidla silničního provozu. V tom spočívá zastupitelská demokracie. Žádný „napdoloviční demos“ v tom nehraje roli. Ostatně vy také nemáte žádný nadpoloviční demos, který by vyžadoval vypnutí úsekového měření nebo dokonce na daném úseku schválil vyšší povolenou rychlost.

Gwann

Myslim, ze je na case zase zavest diktaturu, zjevne si svobodu predstavujeme jako anarchii a kdyz jsme chyceni…tak zacneme se sofistickou argumentaci. Takto se funkcni prosperujici spolecnost vybudovat neda, na sobectvi a narcismu

mimochodem

Vy o zakonu, ja o zadani stavby tohoto useku dalnice a jeho prislusenstvi… to je pak tezke…

Filip Jirsák

Pravidla silničního provozu jsou daná zákonem. Stát má povinnost vymáhat dodržování zákonů. Pokud chcete, aby se tam jezdilo rychleji, je nutné to změnit místní úpravou (v mezích zákona) nebo změnou zákona.

Vy byste přepdokládám preferoval postup, že zákon zůstane, jak je, ale nebude se vymáhat, a všichni o tom budou vědět. Případně se občas udělá hurá akce, rozdá se náhodně pár pokut a pak zas ebude klid. Takový postup je ovšem v demokratických zemích nepřípustný.

Kebab

Nevadí mi to a klidně bych měření úplně zrušil. Proč? Protože žádná nebezpečná situace, kterou jsem kdy na dálnici zažil, žádným způsobem nesouvisela s překročením rychlosti. Dokonce ani mimo dálnici mě nikdy nikdo překročením rychlosti nijak neohrozil. Vždy šlo o něco jiného a v naprosté většině případů se to stalo hluboko pod limitem. Statistiky nehodovosti potvrzují, že to není jen mylný dojem, ale realita. Měřením rychlosti bezpečnost bohužel prakticky neovlivníme.

Air Traveller

Takže protože vy jste nikdy nic nezažil, tak vlastně tvrdíte, že to neexistuje? .)

Jinak teda gratuluju – je neuvěřitelné, jak „petroheadi“ jsou schopni popírat fyzikální zákony .

Kebab

Ne, to jen vy neumíte číst😉 Zažil jsem těch ohrožení rozhodně víc, než by se mi líbilo, ale nikdy k nim zkrátka nedošlo kvůli překročení rychlosti. Že se ve statistikách překročení rychlosti jako příčina nehod opakovaně neobjevuje, je snadno ověřitelný fakt. Kde v tom vidíte popírání fyzikálních zákonů a jak z toho všeho vyplývá, že ohrožení vlivem překročení rychlosti vůbec neexistují, víte asi jen vy sám.

Air Traveller

vy pisete, ze jste neco nezazil, a na zaklade toho vyvozujete, ze to neexistuje. nevim, co na tom chcete vysvetlit – cituju vas prispevek.

no, a fyziku opetovne popirate. uz jen ta nejzakladnejsi fyzika totiz rika, ze se stoupajici rychlosti roste riziko nehod, a roste riziko vaznejsich nasledku nehod.

a kazdy, kdo to popira, je proste .. no, popirac fyziky, cili defakto plochozemec apod.

Gwann

Ano, pritel kebab se opakovane projevuje jako ideologicky zaslepenec

Gwann

Kdyz vletim do bouracky dvoustovkou nebo devadesatkou, vysledek je stejny? Reakcni doba taky? Fakt?

Kebab

V obou případech bude klid od vašich hloupých útoků😃 A v obou případech taky nebude vaše sekundární nehoda způsobena překročením rychlosti, ale spíš nevěnováním se řízení, v čemž vám měření rychlosti nijak nezabrání.

Air Traveller

A nepochopil, a nepochopil .. a to je pak těžký. Právě kvůli lidem jako vy to u nás na silnicích vypadá tak, jak vypadá…

Nic ve zlym, ale lidi s vaším přesvědčením jsou přesně ti, kteří neměli řidičák nikdy dostat.

Hoermalmeister

Tak to je dobře, že neprojektujete silnice. Protože já jo, a tento přístup by se nám jako společnosti hezky vymstil.

Kebab

S projektováním silnic měření rychlosti ani osobní zkušenosti nutně nijak nesouvisejí.

micat1

V tom případě lze debatovat o neomezené rychlosti na dálnicích. Nicméně dokud platí nějaké zákony a je dokonce i instalován systém, který může zajistit jejich dodržování, je nutnost je vymáhat. Jinak nežijeme v právním státě, ale v anarchii. Ve všech jiných oblastech dopravy se platnost zákonů vymáhá, když je to prakticky možné. Nevidím jediný důvod, proč by silniční doprava měla mít neustále nějaké výjimky.

Martin

To jste furt Vy a máte silný názor. Tak já proti němu postavím něco jiného. IAD je jediné místo, kde proti člověku postavíte robota, aby ve dne v noci kontroloval zákonnost jeho jednání. V žádné jiné oblasti to není. Kdybyste takového robota dal kamkoliv jinam, …včetně parlamentu a možná i včetně Vaší práce … tak by se ze života všech stalo peklo, ale zákony by byly přesně dodržovány. I ty nesmyslné. Což mimochodem je i 130 km/h na rovné dálnici v danou chvíli s minimálním provozem.

Filip Jirsák

Jestli ono to třeba nebude tím, že jedině řidiči jsou v situaci, kdy porušování zákonů má velmi vážné následky (úmrtí, škody na zdraví a majetku), přesto řidiči na dodržování zákonů hromadně kašlou.

Navíc nemáte pravdu, podobná kontrola je běžná u strojvedouchí, výpravčích a dispečerů, pilotů, v továrnách, v obchodech – zkrátka všude možně.

Martin

To samozřejmě není pravda. Nejen řidiči. A nesrovnávejte to prosím s profesionály, kteří za sebou mají stovky cestujících, to je úplně jiná situace. To byste pak také mohl, podle stejné logiky, chtít na auto řidičák D, nebo stejné zkoušky jako na vlak. Ale je dobře, že už se bavíme o možných následcích a ne jen tupě „je to předpis“. Časem třeba dojdeme k tomu, že nehodu nepůsobí rychlost, ale řidič, který v dané rychlosti něco nezvládl. Pro někoho je 100 km/h strop a přesto smí 130, někdo by zvládl 160, ale je podle některých vrah, protože úředník povolil 130. A… Číst vice »

Filip Jirsák

Která další skupina lidí tedy provádí činnost, při které může během vteřiny způsobit smrt nebo zranění několika lidí (často i desítek), a přitom mnozí z nich kašlou na předpisy a někteří se dokonce tváří, že to porušování předpisů je v pořádku? Úplně jiná situace to samozřejmě není, protože ten autobus nebo vlak s desítkami či stovkami lidí může ošklivě havarovat právě kvůli magorovi v osobáku, který na pravidla kašle. Pokud někdo zvládne 160 km/h, ať si jezdí na okruhu. Nebo v zahraničí, kde je to povoleno. Na veřejných silnicích jsou pravidla daná i proto, aby ostatní věděli, co mohou čekat.… Číst vice »

Pýtý

Tvoji rodiče jsou taky sourozenci což? Prakticky všude je to tak že pokud se 100% dodržuje vše co má tak se systém zhroutí, říká se tomu italská stávka

Filip Jirsák

Nikoli, v zemích s rozvinutou demokracií to tak není. Otázka je, jaký politický systém chceme mít my v ČR.

vojta.tydli

Ja souhlasím, že rychlost sama o sobě není příčinou nehod na dálnicích. Nicméně nepřizpůsobení rychlosti provozu nebo počasí už ano. Čas teprve ukáže jaký tam bude provoz, ale tipuji, že minimálně v pátky/neděle večer a celé víkendy o prázdninách slušně hustý už teď. A takovýhle systém prostě eliminuje lepiče, vyblikávače a podobné co potřebují jet za každou cenu 150kmh i když je dálnice plná. Vedlo by to ke zklidnění dopravy . Stačí se podívat do tunelů v Praze – tam kdyby se neměřilo, tak je z toho vrakoviště. Abych nevyvolal mylný dojem – jsem proti měření rychlosti na dálnicích obecně… Číst vice »

PavelM

No ale abychom si to ujasnili, ty radary neměří přizpůsobení rychlosti rychlosti provozu nebo počasí 🙂
Kdyby ty radary uměly pokutovat nedodržování bezpečné vzdálenosti … to by byla jiná.
A k těm zkazkám o apokalypse a jak stát vlastně podporuje piráty silnic, jak nám tvrdí autor článku … na jiných našich dálnicích úsekové měření není (kromě tunelů) a celkem pohodlně s tím desítky let žijeme.

Petr

Tady ale nejde o to zda je nebo není ona rychlost bezpečná. Však není problém jí zvýšit. Jde o to, že porušení zákona se bere jako normální a omlouvá se.

Luk

Ono je to takové typicky české. Jako borec se bere ten, kdo dokáže mezi zákony co nejlíp kličkovat. Naopak dodržovat zákony není cool. Pak to vede k volání po zpřísňování zákonů (protože „ty stávající jsou bezzubé“), což vede k dalšímu obcházení atd., takhle pořád dokola.

Martin

Není problém ji zvýšit. Jistě. Jen se to nikdy nestane. Ale radar, ten se stane hned. Utahovat šrouby, jde státu dobře. Za nadšeného hýkání některých. Povolovat šrouby, je na desítky let, pokud vůbec.

Petr

Co nechápete na pojmu, že je něco zakázáno zákonem? Také vraždíte? Nebo tunelujete?

Martin

A tím jste se vrátil obloukem k tomu, co píšu jinde. Píšu, že předpisy, které jsou rozumé a dávají smysl, lidé dodržují dobrovolně a téměř vůbec není potřeba je kontrolovat a jen minimum represe. Represi vyžadují zejména příkazy, které (v daném místě a čase) nedávají smysl. Například minimum lidí jezdí na červenou. Drtivá většina chápe, že je to rozumné nařízení a někdo by také při jeho porušení mohl umřít, to nikdo nechce. Málokdo jezdí 160 v hustém provozu, protože přeci nechce umřít. Ale na prázdné dálnici v noci, to už je jiná. Ovšem povolená rychlost na tohle nijak nereaguje.

Filip Jirsák

Vždyť vy vůbec smysl předpisů nechápete. Pořád si myslíte, že jsou tu předpisy proto, aby chrínily vás. Jenže ony jsou tu především proto, aby chránili ostatní před vámi.

Martin

Není problém ji zvýšit? Akorát, že se to nestane. Teoreticky to jde, v praxi to nebude. Protože alibismus a lenost úředníků.
Pokud někde jezdíte a desítky let to vidíte, tak Vás to „velice motivuje“, dodržovat předpis beze zbytku a vždy.

SYN

„hluboko pod limitem“ se na dálnici pohybuje kdo? Socialistická Avia nebo Trabant??

Jarda

Škoda slov, takže vyžadovat dodržování pravidel je dle ministra dopravy špatně. Tomu říkám správný člověk ve vedení téhle země.

Ondra

Politici mají jit příkladem ale bohužel tam máme tohle

martin58g

Ministr dopravy tedy popsaným způsobem „pečuje“ o úsekové měření. Řeší snad ministr všechna úseková měření? Pro mě je to pěkná ukázka populismu. Asi se přiučil u A. Babiše.

J.K.

Můžu se zeptat co znamená „kontrola agresorů“ ?

Ta by se hodila, ale určitě jí nezařídí radar….

Zrovna jsem dojel do Norimberka a na prázdné dálnici šlo jet 160 v pohodě, naopak agresivní řidiči můžou jet i mnohem menší rychlostí, rychlost a agrese jsou dost podstatně odlišné termíny, ne?

Kebab

Přesně tak. Článek je vůbec napsán velmi podivně a příliš nezapadá mezi ostatní, zpravidla kvalitní obsah webu.

Jaaa

Nezapadá do vašeho vidění světa. Relativizujete.

Kebab

To nezapadá ani řada dalších zdejších článků, přesto jsem jejich podobu nikdy nekritizoval. V tomto případě ano a protože zdaleka nejsem sám, tak na tom nejspíš něco bude.

Jan Sůra

Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala. Chápu, že pro některé je to nepochopitelné.

vaaclav_r

Takže podle tohoto Vašeho výkladu je agresor každý, kdo šlohne rohlík? Nebo nepozdraví staršího? To je taky nedodržení pravidel.

Antonín Píšala

Takže dle vás se může krást a zabíjet? Přece se nebudeme omezovat nějakými pravidly.

Petr

První je porušení zákona, stejně jako překročení rychlosti. A to je sakra rozdíl od pozdravení.

Jan Sůra

V kterém zákoně je stanoveno, že se musí pozdravit starší osoba, když se pouštíte do této diskuze?

vaaclav_r

Dobře, napíšu to srozumitelně. Nesouhlasím s rovnicí: Přestupitel pravidel (zákona) = agresor. Víc nic.

SYN

Já s tou rovnicí celkem souhlasím, snad to označení je zbytečně agresivní 🙂

Filip Jirsák

Tak to byste si měl poněkud poopravit měřítka. Protože ta rovnice platí.

Martin

Když jde o prostý lid, tak ano. A snadno zjistitelné pochybení, jako je rychlost. Jak je vidět, neměl byste problém být při Vaší práci ve dne v noci kontrolován kamerou s automatickým systémem vyhodnocení, zda neporušujete nějaký zákon. Naštěstí tohle ještě systémy neumí.

Jan Sůra

chybí ještě pojmy jako lepšolidi a bude to od vás dokonalé. kde je problém dodržovat rychlost? Ve vašem mozku?

SYN

Pokud bude a) rozumná efektivita (aby to nestálo majlant) b) vyhodnocování dodržovat právo na soukromí (automatické) c) zjišťovat jen porušení zákona tak potom kde vidíte problém? Já bych to bral…

Martin

Orwell Vás baví? Toužíte být pod dozorem? Abyste se nepodivil… Třeba o některých předpisech ani nevíte, že existují …
Už tady bylo zmíněno nošení roušky, když jdete sám lesem, ale to je jen extrémní příklad, našly by se i jiné.

Kebab

S tím nemá moje kritika tohoto článku vůbec nic společného.

Jan Sůra

Říká se tomu lhát si do kapsy

Kebab

K tomu nemám sebemenší důvod.

Jaaa

Nezařídí, ale významně pomůže.

Předpokládám, že se takto perfekcionisticky chováte předevšim sám k sobě: Co není absolutně stoprocentní, to zahazujete.

PavelM

Tak já třeba ano, co tam máte dál?

mimochodem

Z praxe mi jasne vyplyva, ze nejagresivnejsi jsou Vychovavaci, jakozto ze se jich i ve zdejsich diskusich tu a tam urodi. Vybrzdit, zadupnout, zpomalit… Nebezpecni pro sebe i pro okoli, ale hlavne, ze „neumozni ostatnim porusit predpisy“ (diky tomu, ze je sami porusuji). Chucpe.

v.sp

Když jak všichni říkají jezdi těch 160km/h jen na prázdné dálnici, čím to, že je všichni pořád potkáváme?

libcha

Líbí se mi v titulku slovní spojení „ministr couvá“ , protože pokud opravdu na dálnici couvá, tak nejspíš neporušuje maximální rychlost.

SYN

Couvání je na dálnici zakázáno.

libcha

Tak tahle citace jasně osvětluje uvažování některých českých řidičů. „Skoro si myslím, že bychom na dobrých úsecích při kvalitních autech měli spíše povolovat rychlost 150 kilometrů za hodinu, a ne kontrolovat na každém kilometru sto třicítku.“ To přece není v rozporu. Můžeme se bavit o tom, kde a za jakých podmínek je 150 bezpečná, a případně ji tam zavést, ale to nemění nic na tom, že jednou stanovená maximálka se má dodržovat všude a pořád. Jenže u nás je zvykem, že má řidič vlastní názor a jakákoli kontrola je automaticky šikanou, protože všude kde kontrola není, tak se automaticky porušuje.… Číst vice »

mimochodem

To mate tezky. Ve skutecnosti je to nepruchozi, protoze spousta lidi proste neuvazuje uplne racionalne. Jo, technicky by zvyseni limitu pro PKW osobaky o 20 km/h mimo obec (o dalnicich nemluve) nebyl zadnej problem. Prakticky ovsem medialni prostor dostanou pouze lide z obskurnich spolku typu Vize 0, kteri zacnou tvrdit, ze 150 km/h na dalnici je velky spatny, protoze maminky s kocarkem nebudou moci bezpecne prejit pres cestu. Ze by medialni prostor dostal nekdo, komu je znam pojem 85. percentil a propagoval navrh na racionalizaci rychlostnich limitu vzhledem k lokalnim specifikum, na to zapomente. (V mediich verejne sluzby tim tuplem).… Číst vice »

Martin

Můžeme se bavit. Můžeme zavést. Akorát, že se to nikdy nestane. Takový fíkový list. Budeme utahovat šrouby, ale můžeme se bavit, že bychom je výjimečně někdy jednou za čas povolili.
Ve skutečnosti jsou rychlosti na cca polovině českých silnic asi tak o 20 km/h níže, než by mohly být. Každý, kdo umí řídit, to chápe a vidí. Ale mravokárci požadují, aby přesto dodržoval nesmyslně nastavená pravidla, protože to přeci jsou pravidla.

mic

Náhodné měření úseků funguje skoro stejně jako kontinuální. Alespoň na řidiče, kteří moc nemusí zbytečný adrenalin.
Akorát je s ním méně práce neboť některé přestupky projdou bez povšimnutí. Takže za mě: Měřit a vážit.

Zbynek

Zprava jak ze stredoasijske republiky.

Tomáš V.

Kdo překračuje rychlost, zaplatí pokutu. Pořád jsem nepřišel na to, co je na tom špatně. Akorát by se zvýšila bezpečnost provozu, protože by „nebylo kam spěchat“. Nejklidnější provoz je ostatně vždy tam, kde měří rychlost jako mourovatí.

Vrabec na střeše

Neustále zírání do tachometru a zpomalování před koncem měření jistě zvýší bezpečnost.

Dejf

Tak zrovna na dálnici to řeší futuristické zařízení jménem tempomat docela úspěšně.

Petr

Tak jeďte 120 a jste v klidu. Pokud někdo jede pořád 135, pak má nervy a holt si musí dít častější odpočinky.

Jaaa

Pokud nedokážete odhadnout rychlost vašeho vozidla bez tachometru, nejste zkušený řidič – jezděte v pomalém pruhu.

PavelM

Zvýší bezpečnost? Prosímvás tomu opravdu věříte nebo jen papouškujete co jste si někde přečetl?

Já vám to zvýšení bezpečnosti ukážu v praxi (co jsem tam sám zažil před týdnem):
Na tom novém úseku se jezdí s omezením 100 km/h. Bílá Škodovka se rozjede na 140, pak si všimne radaru, tak to prudce zadupne na 100 a po chvílí opět zrychlí na 140.
A takto to udělá několikrát (teoreticky na celém novém úseku 8x).
Tomu říkám zvýšení bezpečnosti par excellence.

Kuba - Dopravní videa.cz

No tak tohle by právě řešilo to měření všude – blbec by jel těch 100 plynule, protože by se bál pokuty. (Když mu teda nevadí ohrožovat sebe a ostatní.)

Tomáš V.

Jak škodovce v případě úsekového měření pomůže nárazové zpomalení na 100 km/h?
Pokud se mezi lidmi bude vědět, že se tam měří, tak přizpůsobí rychlost. Platit pár stovek za průjezd a úsporu možná tak 5-10 minut se bude chtít platit málokomu.
Jsou země, kde se měří docela důsledně a důsledkem je, že se používá tempomat nebo se jede trochu pod limitem. Naprostá pohoda, když kolem vás v permanentně nelítají piloti 160+ km/h, samozřejmě s arogantním vyblikáváním a lepením se na auta před nimi.

mimochodem

V Nemecku se mi jezdi uplne v klidu.
Akorat, ze tam na dalnici (mimo snizene rychlosti) nikde moc nemeri, zato vsak z mostu obcas sleduji bezpecny odstup dle namalovanych car na zemi. To je spravne a resi to skutecne rizikove chovani, totiz nedodrzeni odstupu.

Tomáš V.

Souhlas. Vzpomeňte si na to, až budete v levém pruhu v cca 125-135 km/h předjíždět souvislou šnůřu vozidel a zezadu se přiřítí cvok ve 160+ km/h a nalepí se na vás na 5 metrů. Při úsekovém měření by dost možná dotyčný jel jinak.

Kebab

Dojel by vás tak jako tak a v nalepení se na 5 metrů mu měření rychlosti nijak nezabrání.

SYN

A jak by ho asi dojel když pojede stejnou rychlostí?? Nebo jako že se mu na zadek „přiřítí“ rozdílovou rychlostí 5kmh?

Kebab

Pokud ten první bude předjíždět 125 tacho a druhý ho dojede 135 podle GPS, tak ho dojede poměrně rychle. A jakmile ho dojede, nic, natož měření rychlosti, mu nezabrání se nalepit tomu prvnímu na zadek.

Gwann

Kdyby se usekove merilo idealne na vsech dalnicich, tak bud se prizpusobi nebo bude platit jako mourovaty.

A je na case za porusovani predpisu zabavovat auto, pokud se nepodari najit vinika. At si to provozovatel vyridi s ridicem pak sam.

mimochodem

Budu-li vychazet z toho, ze pohyb je prakticky vzato spojita funkce, pak z definice vyplyva, ze to rychlejsi vozidlo se za mnou jen tak z niceho nic nezhmotni, nybrz je videt, ze se priblizuje. Takze se da trosku prilozit pod kotlem a predjizdeni v ramci moznosti urychlit… stejne tak lze ocekavat, ze pilot 180+ km/h neni slepy a tu snuru vozidel vpravo vidi, a kam by se asi tak hnal, kdyz ten pred nim proste nema kam uhnout. Uplnyho pitomce potkam tak jednou do roka, pricemz za ten rok najedu pres dve desitky tisic kilaku… To uz jsem mnohem casteji… Číst vice »

Martin

Je dobře, že tady zazívají i rozumné názory, jako je ten Váš. I když jsou v menšině.

SYN

V Německu se mi jezdí plusmínus jako tady – když je hustý provoz tak špatně…

Rudolf

Predikuji budoucnost ODS jako dnesni CSSZ 🙂

Daniel Jablonecký

Myslíte tu organizaci, co se nám stará o důchody?

Rudolf

Sorry CSSD

Antonín Píšala

Je dobře, že stát od této násilné buzerace řidičů a dopravy ustoupil. Pane ministře, bohužel zlá SŽ nás také šikanuje nesmyslnými omezeními rychlosti při opravách a na nezabezpečených přejezdech. Někde je dokonce maximálně 160km/h místo dvoustovky a vlaky jsou tak záměrně pomalé. Vyzývám proto pány strojvedoucí aby se nenechali šikanovat a jeli podle svého gusta. Jeden vlak je spousty voličů a myslím, že MD by na to nemělo zapomínat. Apropo, pane Sládku a další nákladní dopravci, klidně vagony přetěžujte, hlídání hmotnosti je jen další z řady šikan. Jak vidíte kamiondopravci ve třetině případů přetěžují a moc velké postihy jim za… Číst vice »

Ondra

Od teďka nechci na silnici dodržovat žádné pravidla. A tu značku o kontrole pravidel bych prosil všude kde je budete kontrolovat, ať nejsem moc vystrašený

Josef Pešek

Jeden takový strojvedoucí jedoucí podle svého gusta se svého času vyskytoval u Regiojet SK. Jeho vlastní vinou došlo na širé trati ke zpoždění vlaku 30 minut (reset lokomotivy) a po vzoru Caseyho Johnse se rozhodl zlikvidovat zpoždění plus to přivezl do Košic s náskokem 15 minut. Ale to už bude skoro deset let téhle historce JPP.

Jaaa

Ano – jde to. Pokud je trať v pořádku, vykolejíte přibližně v o polovině až dvojnásobku maximální rychlosti.

Petr

A bude se zloděj předem upozorńovat, že se ho chystá policie realizovat, aby mohl lépe zmizet? Aby ministr souhlasil s porušováním zákona, je celkem unikátní.

Ondra

Aneb jak se bát o hlasy řidičů. A ta cedule informující o začátku měření, to snad nemyslí vážně. Já jako uživatel pražské mhd chci prosím ceduli, kde budou každý den stát revizoři.

Kebab

Ty cedule jsou běžné i v zahraničí, tam to také nemyslí vážně? Ono pokud vám jde skutečně o zpomalení a ne primárně o pokuty, tak na to právě ta cedule funguje nejlépe. Dokonce i bez radaru.

Petr

No o tom žádná jednu na začátku D4, že se na ní náhodně měří.

Petr

Což se týká i nájezdů.

Luk

Kdyby tam byla stálá cedule, tak ano. Ale pochopil jsem to tak, že se bude hlásit, zda je měření v činnosti.

PavelM

No ano, jsou tam tabule, tak se na nich bude alespoň něco psát. To je celkem rozumné využití techniky co se tam stejně instalovala.

PavelM

Jen pro uklidnění. I před tím, než se do toho vložil pan ministr tak se mělo měřit v každém směru na 4 náhodných úsecích a na měření se mělo upozorňovat předem.
Takže jediné co ta „zlá ODS“ udělala je to, že se počet úseků měření v jednom směru snížil na 1 ze 4.

Kebab

Logicky by tedy mělo následovat snížení počtu k tomuto účelu přijatých příživníků na jednu čtvrtinu zaokrouhlenou nahoru, tedy ze šesti na dva.

Pražec

Jakmile tam jednou ta technologie osazená je, neexistuje ospravedlnitelný důvod neměřit všude.

Piráti nařkli ODS, že Fiala prý vyhodil Bartoše na nátlak jisté kliky vlivných straníků. Následné řeči o malých dětech atd. známe.

Postklausovci znovu vystrčili růžky a tentokrát musel poslechnout Kupka.

Jaaa

ODS se chovají těch 35 let zcela konzistentně. A to tak, jak popisujete. Je to ve výsledku strana kamarádíčků – kšeftařů a šmelinářů, co se považují za lepší lidi. Ti slušní uvnitř to nepřeváží, protože vždycky tahle klika prosadí svou.

Tak jako v ANO. Můžete tam mít slušného člověka, ale Babiš nakonec prosadí svou. Proto od nich taky všechny slušné osobnosti, které stranu s Babišem zakládali a uvěřili mu, dávno odešly.

Tuhle jsem za jejich hodnocení tady dostal ranec mínusů. Ale mezi ODS a ANO není principiálně žádný rozdíl. Akorát Babiš je víc ambivalentní vůči Rusku.

Petr

Politik je pořád stejný ať je z jedné nebo z druhé strany. Bohužel zatím to bez nich nejde, ale třeba jednou.

Gwann

Neni kazdy politik Zeman, Klaus, Babis, Kuba nebo Blazek.

Pedro72

Dodržování pravidel vyvolává paniku. Jestli tohle není důvod, proč jsme pořád po kotníky ve východních … ehm, exkrementech?

Martin Verner

V případě buzeračních pravidel bez přínosu, jejichž jedinou výhodou je, že se dobře kontrolují a pokutují, je odpor spíš pochopitelná a chvályhodná reakce.
A povolená rychlost přesně takovým pravidlem je,

Air Traveller

Bez prinosu … jasne, tak urcite.

Tomáš V.

Když je tam 130 km/h, tak si dle okolního provozu a vlastního uvážení dáte na tempomatu 125-133 km/h a jedete. V čem spočívá ta buzerace? A pokud budete chtít být nutně o 5 minut dřív doma, tak si připlatíte, stále nevidím buzeraci.

Petr

Nakonec stejně čučí těch pět minut v koloně. Tyto „honiči peněz“ se dostanou jen dříve na hřbitov.

PavelM

Jo jo, kolony. A ty kolony toho řidiče zastaví v Písku, Strakonicích nebo třeba při sjezdu na Kytín?

Petr

Do Kytína ani od Písklu nedojede, protože stačí aby mu to trochu sklouzlo u Obořiště a jde se podívat přes svodidla co kde kvete.

Viki

Když je někde 130 dám si na tempomatu 143, ve skutečnosti je to 135 a to je v toleranci.
Je potřeba znát své auto. Zimní pneu mně proměřují ještě více.

SYN

Záleží jaký je konkrétní rozměr/obvod kola, nejde říct jednoznačně „zimní“…

Jan Tichavský

a proč honit každý kilometr, který vám ušetří pár neznatelných sekund místo abyste si tam rovnou dal 135?

Jaaa

Vy jste jedináček, co?

Jan Sůra

Ta pravidla se jmenují zákon.

Kuba - Dopravní videa.cz

Najděte si prosím statistiky nehod a především úmrtí v důsledku nepřiměřené rychlosti a pak velmi rychle změníte názor na „méně závažný přestupek“. A především je to porušení zákona, stejně jako třeba krádež v obchodě, ale ta by vám asi v pohodě nepřišla, že?
To je takový problém prostě dodržovat zákony?

Kebab

Nepřiměřená rychlost je něco úplně jiného než překročení rychlosti. To nevíte, i když ostatní poučujete, nebo záměrně dezinformujete?

Kuba - Dopravní videa.cz

Rychlost porušující zákon je nepřiměřená vždy. To je snad jasné i malému dítěti. Alespoň já neznám nikoho, kdo by porušování zákona označil za přiměřené.
Ostatně povolená rychlost v daném úseku vychází i z fyzikálních zákonů a konstrukce daně komunikace (poloměry oblouků, povrch, dohlednost apod ) – překročením rychlosti tak vždy dost riskujete. Proto ty zákony také existují.

Kebab

Ne. Nepřiměřená rychlost je taková, kdy dojde k nehodě. S překročením rychlosti nemá obecně vůbec nic společného. I ta druhá část je nesmysl. Většina vedlejších silnic jsou dodnes jen vyasfaltované cesty, žádnou návrhovou rychlost nemají, přesto na nich platí jednotná 90, stejně jako na moderní široké silnici první třídy.

Martin

V první řadě je potřeba vědět, jak taková statistika vzniká. Policajt má asi 7 možností a zaškrtne jednu jako kvíz nebo několik. Nepřiměřená rychlost je každá, při které řidič nezvládl vozidlo, takže každá nehoda je nepřiměřená rychlost, pokud nemám jasnou jinou příčinu. Ve skutečnosti tam policajt nebyl a rychlost neměřil, nemá to nic společného s překročením povolené rychlosti.

Petr

Kdyby to byla pravidla, ale tady jde o porušení zákona.

LeBoeuf

to mas tedy blbe, ze ses v ho*nech. ale negeneralizuj, tyka se to patrne jen tebe.