Ministerstvo zvažuje, že jednotný tarif do vlaků zavede už letos

Vlaky GW Trainu a ČD se potkávají na českobudějovickém nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlaky GW Trainu a ČD se potkávají na českobudějovickém nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jedna jízdenka na cestu vlakem s více dopravci by mohla být dostupná na české železnici už letos. Ministerstvo dopravy zvažuje,

175 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam Golias

Dobrý den , jak to tu pročítám , tak to možná spěje k situaci , kdy nějaký šikula vymyslí a vytvoří nějakou aplikaci , která po zadání parametrů najde nejlevnější kombinaci jízdenek napříč všemi použitými dopravci. A kdyby dokázal zároveň takovou jízdenku prodat , tak bude za rok milionář . Vždyť např v letecké dopravě to podobně funguje.

PetrB

Vlak RegioJetu je tam zavaden zamerne v case 09:01 hod. z Prahy hl. n , jak jiz nekdo zde uvedl, pretizenosti autobusove linky Prahy – Cesky Krumlov a to nejen v lete, ale po celem roce. Odjezdy autobusu RJ v 08:00, 09:00 hod. ze Smichova jsou pravidelne a dlouhodobe vyprodany a i posilove spoje nestaci pokryt poptavku. V tyto casy jezdi hromada turistu z Prahy do Krumlova po cely rok, zejmena Cinane, Korejci atd. Kapacita autobusu proste jiz nestaci. Pomerne nedavno jsem chtel jet v sobotu rano z Prahy do Budejc, autobusy vyprodany vcetne posilovych spoju. Chtel jsem jet vlakem,… Číst vice »

železničář v důchodu

Čemu se kdo chce divit? Snídaně v hotelích bývají podávány od cca 07:30 hodin (v nejlepších případech od 07:00 hodin), takže i odjezd vlaku z Prahy v 08:00 hodin je ještě hodně časný a volba odjezdu v 09:00 hodin je proto pochopitelná jako velmi logická – byť „optimální“ by asi byl spíše čas odjezdu v či těsně po 08:30 hodin (a po rychlém přepřahu v Č.B. co nejrychleji pokračovat až do Českého Krumlova),

Michal

O víkendech na Budějovice nějaký pablb taky vyrobil místo hodiny dvojhodinu rychlíků, takže to jezdí narvané – a kupodivu nejen po Benešov.

xyz

Skutečnost, že od 12/2019 mohou na větším počtu tratí/linek (jak v rychlíkové dopravě objednávané ministerstvem, tak i u Os/Sp vlaků objednávaných krajskými samoprávami) jezdit „ne-ČD“ dopravci, byla známá již po mnoho let (datum vypršení 10letých kontraktů bylo s prinicpu známo již… ano, před 10 lety). Přesto, téměř všichni objednatelé (MD i krajské úřady) jako by za celou dobu „zapomněli“, že k 12/2019 ony 10leté smlouvy končí, takže (krom toho, že „zapomněli“ včas vyhlásit poptávková – když už ne přímo výběrová – řízení tak, aby dopravci stihli pořídit potřebná vozidla včas) všechno na poslední chvíli, a to včetně jednotného tarifu, který… Číst vice »

železničář v důchodu

„i tak je jeho zavedení v několikaletém skluzu“
Několikaletém = minimálně dvacetiletém: nejpozději od dob privatizace JHMD a změn dopravců po povodních v roce 1997 …

mgr.pavel

Popsal jste problém typický pro Česko. Všechny noviny před lety psaly o „baby boomu“, aby pak za 3-4 roky radnice s údivem zjistily, že školky praskají ve švech..

Plánování do budoucna je u nás dost problém, no.

Michal J.

Proč vlastně mají mít dopravci na linkách, které si objednává stát a kraje, nějaké své vlastní tarify? Nechť na nich platí výhradně jeden jediný státní tarif (1 Kč/km + 10 Kč/nástupní sazba), k tomu státní slevové karty (třeba ve verzích 25 a 50 %) a celosíťové denní/víkendové (500 Kč), týdenní (2000 Kč), měsíční (4000 Kč) a roční (20 000 Kč) jízdenky. Nějaké vlastní akční nabídky, letecké tarify apod. ať si dopravci nechají na spoje, které provozují na své vlastní triko. Takový jednoduchý systém by byl výhodný pro všechny – dopravci by v soutěžích mohli pracovat s garantovanou výši jízdného, stát… Číst vice »

jan

Stát, resp osoby na MD si myslí, že by z lidí mohl dostat víc prachů. Možná jim tam někdo i „chytře“ radí.. Proto nechtějí dát nízké jízdné, aby neomezovaly monopolního dopravce prachy z lidí vybrat.
Takže zvolí ještě vyšší jízdné, než si myslí, že dopravci budou účtovat. Navíc mu tím odpadá debata, když už právě nějaké smlouvy jsou podepsané a budou podepsané do té doby. Soukromý dopravce by asi argumentoval, že do soutěže cenu nabídl nějakou, protože počítal s nějakým jízdným. A nyní by mu třeba stát nařizoval méně škubat.

Radek Janata

To je jednoduché – protože stát a kraje nechtějí nést riziko tržeb. Raději se domluví s dopravcem „jízdné si nechávej a řekni předem kolik chceš dosypat“.

Takový postup sice vede k nepřehlednému tarifu (dopravce se snaží maximalizovat tržby, což se nejlépe dělá právě leteckým tarifem ), ale ze strany státu a krajů jsou tam více předvídatelné výdaje rozpočtu.

Pavel Hromek

Jak je patrno z obrázku nahoře….rychlíkem ČD přijedu do Č.Budějovic a pokud se chci dostat dále např.do Č.Krumlova nebo na Šumavu-jízdenku na soukromníka GWTrain si půjdu koupit kam???..k pokladně ČD,k průvodčímu GW ??Zmatek nad zmatek-takže jednoznačně jednotný tarif a to ještě letos,nejlépe na letní sezonu.Díky.

PetrB

Vetsina cestujicich do Krumlova jede z Prahy a ti prijedou autobusem, protoze jede primo bez prestupu. Jediny primy spoj vlakem je expres z Prahy hl. n. v 08:01 hod. do Krumlova, jenze ten take nestoji moc za nic, kdyz pak v Budejcich ceka pres pul hodiny (36 minut), to je nejspise zpusobeno neelektrifikaci trate Budejce – Krumlov – Nove Udoli, v Budejcich se musi preprahat lokomotiva. Sice se mluvi o elektrifikaci v useku Budejce – Krumlov, ale podle me to nebude tak horke, minimalne do doby nez by tam nekdo zacal jezdit pravidelne v taktu (mysleno rychliky ci expresy). Nevznika… Číst vice »

AAA

Zkuste to třeba k automatu ve vlaku GWTR. Berou i platební karty. Jsem zvědav kdy se k nečemu takovému doberou ČD.

Dominik

Automat GWTR? Jednou stačilo, děkuji, horší systém jsem neviděl. Zlatá pokladna s člověkem.

Tronda

A pořádná fronta u okénka, kterou si každý musí vystát.

AAA

já s ním problém neměl

Radek Janata

ČD mají velmi kvalitní e-shop a mobilní aplikaci.

Tronda

GWTR má také velmi kvalitní eshop, to ale neřeší problém lidí bez chytrého telefonu, platební kartu má už dneska každý.

jan

No strašně mě to baví jim tam cpát číslo karty, sms a spol. Škoda času..

AAA

Jistě pokud máte smartphone a mobilní data nebo ve stanici funkční wifi…. to si vzpomeňte co tu bylo minule v debatě o připadném omezení wifi u ČD moudrých jaká je to zbytečnost, že.

Michal

Automat GWTR vám modrá armáda poplive, mají režijky, takže nikdy nezkusili tu příšernost na mince a kredit na inkartě v samoobslužných vlacích ČD.
Kdyby to někdy vyzkoušeli, pochopí, že GWTR automat je úplně skvělá věc.

Ludvík

Pokud bude na železnici více dopravců má jednotný tarif význam. Ne každý jezdí jen Praha-Ostrava, přičemž si mezi nabídkami ČD, RegioJetu a LEO Expressu může vybrat tu nejlepší. Třeba v souvislosti s převzetím části výkonů ve Zlínském kraji Arrivou se hodně diskutovalo o přestupech mezi dopravci. V rámci kraje to pokryje krajská (integrovaná) jízdenka. Ale co když někdo pojede z Bojkovic (Zlínský kraj) do Břeclavi (Jihomoravský kraj) a ve Starém Městě u UH bude přesedat z Arrivy na ČD? To mu krajská jízdenka nepokryje. Kromě toho ne vždy má cestující jistotu, kterým vlakem pojede. Chci přestoupit na RegioJet, ale vlak… Číst vice »

A.R.

Pokud už se Česko pochlapí a přijme nějaký dobrý nápad ze zahraničí, většinou to skončí fiaskem. Jsem zvědavý, jak to nakonec dopadne. Ale mám roční IN50 a zhruba každý třetí víkend courám po republice zdarma. Díky tomu, že se na dráhy cpe někdo, kdo tomu absolutně nerozumí, o tyhle výhody asi přijdu. Nehledě na to, že se někomu nahoře nelíbí systémovost železnice.

Juraj

To se ale snadno plete „systémovost“ a „monopol“ 🙂
Každopádně pokud máte nápady či podněty, my posloucháme.

A.R.

Nápady a podněty máš v okolních státech, třeba ve Švýcarsku. Proč bych měl vymýšlet vymyšlené?

petr.r

a čím couráte zdarma, my nechápeme co nám chcete napsat, vy jste si koupil za 2990kč kartu na 50% slevu a kde couráte zdarma?na slovensku? v madarsku?

A.R.

Vidím, že jako ultratupci ti to musím vysvětlit ultrapolopatě. Za každých 10 Kč utracených na e-shopu ČD získáš jeden bod, tedy za jízdenku v hodnotě 183 Kč dostaneš 18 bodů. Pokud takových bodů nasbíráš 300, můžeš využít víkendovou jízdenku v hodnotě 679 Kč pro 2 dospělé osoby a 3 děti do 15 let zcela zdarma a jezdit celou sobotu nebo neděli nebo sváteční den. Rozumíš?

Souprava

Stát je povinen vám tuto komerční slevu zajišťovat? Než ji ČD zavedly pro své zákazníky, vlaky zely prázdnotou? Kolik nešotoušů tu slevu využívá*? Kdo vám ji zaručuje u autobusů? Pokud RJ odejde z nějaké linky kvůli Flixbusu, je stát povinen vám na své náklady poskytovat slevy, co poskytoval RJ v podobě kreditové jízdenky? Když Mol koupí část benzínek OMV a vám se zmenší rozsah, kde můžete využívat kartičku od OMV, má to stát taky dorovnávat? (*abyste rozuměl, nemám nic proti tomu, že si ČD v rámci své obchodní strategie snaží podchytit šotouše, jakožto lidi ochotné jezdit více vlakem, ale nerozumím… Číst vice »

A.R.

Stát není samozřejmě povinen mi tuto slevu zajišťovat. Ale rozhodně je to velká motivace k tomu, abych dál jezdil vlakem i na výlety. A mělo by to být i v zájmu státu, aby se hromadná doprava podporovala. Třeba i tímto způsobem. Když si Babiš vyjednal 75% slevu pro studenty a důchodce, může být nějaká podobná sleva i pro ty, kteří nacestují vlakem více než 30 tisíc km. U autobusů mi situace známá není, nejezdím autobusem.
A šotouš nejsem, ty odpojená soupravo.

babilon

„Zcela zdarma“ = utratit tisícovku týdně, což s In50 není zrovna málo. To se vám pak ještě chce courat vlakem o víkendu?

A.R.

Takže o víkendu bych podle tebe měl zůstat doma a čumět na televizi?

Neználek

Zrovna si říkám, jestli má ještě smysl si tu in stovku za ty peníze kupovat.

Souprava

To je jen váš problém, nebo potřebujete politovat?

Neználek

Na komentář od teplákovky jsem se těšil..

Tronda

Ale no tak, přece nebude škrt a ty peníze jediné správné dráze věnujete.

Neználek

Já nevím, jestli chci. Do Lince pořád výluky. Když chci do Vídně, tak mi RJ v Kolíně nezastaví a Metropolitan nenavazuje na Ústecké rychlíky a do Norimberka už jsem to vzdal a jezdívám raději Flixem nebo IC Busem. A na občasné svezení s klukem mi stačí vyčíhnout nějakou slevu.

Roman Svačina

Pokud se chci v Polsku přepravit z bodu A do bodu B vlakem jdu na http://www.bilkom.pl
Ten mi najde spojení a prohledá všechny tarifní nabídky všech dopravců (což bych jinak dělal tak či tak). Umí to všechny slevy,akcni jizdenky u povinně mistenkových vlaků i rezervaci. A na jednu jízdenku jedu třeba x dopravci. Někde už pochopili, že kikometrický tarif je předražený přežitek…(lehátka a lůžka jsem nezkoušel)

Juraj

A řeší to nějak, když cestou mezi A a B ujede přípoj? Když jeden dopravce odřekne spoj?
Jak byste řešil zcela otevřenou jízdenku, když ne kilometricky?

Pawajoro

Přímo ne. Ale dopravci mezi sebou mají smlouvy na uznávání v případě ujetí a je to úplně běžná věc.

Ale jiná věc je, že ne všichni dopravci ve WB jsou, a zvlášť i Bilkomu.

Roman Svačina

Ve Wroclawi nám od Gdyně ujel vlak Koleje Dolnodlaskie…v následujícím vlaku nebyl problém.

Juraj

To je ale čistě o dobré vůli. A pořád nevím, jak byste tedy otevřené jízdenky řešil.

Roman Svačina

Během x cest po Polsku jsem i přes vše možné problémy s navaznymi spoji, zpoždění atd. nesetkal s problémy. Určitě s vlaky EIP (Pendolino) tam by byl sakra problém…to by byl flastr jak prase

Petr

Sice moc hezké,ale.kdo bude tohle využívat,když daleko levněji vyjdou jednotlivé jízdenky dopravců?Leda sváteční cestovatelé,co se nevyznají a chtejí mít „klid“, tak budou mnohdy až 2x ne li 3x doplácet….

Juraj

Každý, kdo cestuje s víc než jedním dopravcem – úplně stačí, že bude cestovat do Vyškova, Berouna, Všetat a chce využít libovolný spoj. Nebo bude cestovat na Ústecko, na Valašsko nebo na Šumavu a chce mít jedinou jízdenku a určité garance z přepravní smlouvy. Nebo cestuje na vozíku a nechce podávat žádost nezávisle u několika dopravců. Nebo chce mít během dne flexibilitu a místo stornování celých jízdenek jen vyměnit rychle místenku. Nebo si kupuje jízdenku na nádraží, kde řada akčních nabídek stejně není dostupná. Nebo chce v jedné jízdence vlak i IDS. Nebo potřebuje traťovku napříč dvěma dopravci. Nebo chce… Číst vice »

JaJeČ

„Nebo potřebuje traťovku napříč dvěma dopravci.“

A zatímco nyní si ji může zlevnit o 25 nebo 50 %, tak v „úžasném“ SJT tuto možnost mít nebude. Stejně tak nebude možné jízdenku bezplatně stornovat do 15 minut před začátkem její platnosti, kterou si stanoví cestující. Takže já za to velice děkuji, auto již mám a traťovka se mi nově již nevyplatí vzhledem k tomu, že to auto mě nákladově celkově vyjde nastejno při daleko větším komfortu.

Juraj

Pokud jste i vy měl nulové pořizovací náklady na auto a váš čas nic nestojí, pak je to samozřejmě pochopitelné. Faktem je, že ta IN25/IN50 napříč dopravci stejně platit nebude, takže s nebo bez SJT, vaše volba bude stejná 🙂

JaJeČ

Ano, auto zadarmo sice nebylo, ale musel jsem si ho kvůli jiným věcem koupit tak jako tak. Takže nově s ním budu navíc jezdit i do práce právě z toho důvodu, že nějaká obdoba IN25/50 v SJT nebude. (A žádné vícenáklady s tím, že bych si ho kupoval teprve kvůli SJT, mít nebudu).

A ano, můj čas něco stojí, proto raději budu denně řídit 2*15 minut s tím že pojedu kdy chci a ne se camrat na nádraží, čekat na vlak a pak v něm trávit víc času než v tom autě.

Juraj

To je ale s podivem, že tím vlakem vůbec dnes cestujete…

JaJeČ

To bude tím, že díky IN 50 se mi to vyplatí a jsem ochoten jím jezdit. Pokud to už nebude možné a traťovky budou za plnou cenu, tak myslím že nejen já se vrátím zase za volant.

Michal

Ano, ekvivalent IN25/IN50 v SJT chybět bude. Byla by to motivace pro častěji jezdící, kteří cestují různými dopravci.

Tronda

Nebo může jet s GW na jízdné GW a již ho má o 25% zlevněno oproti ČD.

Souprava

I skupina 65+, která není úplně malá a nemá už možnost si koupit něco jako iN25, to slušně využije také už od začátku, protože dnes jezdí za v podstatě obyčejné jízdné, ta sleva 75% se počítá z něj. To samé studenti. Jen je škoda relací, kde kilometrické jízdné je značně nevýhodné z principu a zde by mělo smysl spíš vzdušné jízdné. Jinak v budoucnu dost utrpí relace tipu Praha-Pelhřimov. Někde to vyřeší akční tarif dopravce (např. Praha-Písek by Arriva byla blázen, účtovat kilometricky) a to samé jakékoli obdobné relace v rámci jedné linky, ale tam, kde dojde k užití více… Číst vice »

Zesp

Jak to u tohoto tarifu vypadá s nějakýma jednodenníma síťovkama? Třeba něco, jako Víkendvá jízdenka nebo Celoodenní jízdenka? Je tam něco takového?

babilon

Jednodenní ani víkendové zatím nejsou. Minimum je 7denní síťovka za 1500.

Petr

Za 1500 po celé republice na týden ovšem velmi slušná cena

Souprava

Pro cizince ano, pro našince nevím nevím. Pokud v ČR bydlím, tak vzít si týden dovolené a každý den courat aspoň 100 km tam a 100 km zpět a jen po ČR? Fakt tohle někdo dělá? Jednak mi na tohle přijde ČR malá (u Polska bych to ještě chápal), druhak – není obvyklejší vyrazit jednou za 14 dní na výlet a týden dovolené si vzít spíš na to, že fakt někam dojedu a tam si dám týdenní pobyt (Lipno, Jeseníky, kemp na Slapech) a jezdím na výlety jen po okolí toho ubytování? Doufám, že se objeví časem i nabídky na… Číst vice »

Jméno

Když to „neprojezdí“, tak si může koupit nějakou jinou, ne? Ostatně ne každý přepočítává jízdenky na Kč/km kvůli maximálnímu „proježdění“.

Souprava

Pokud si koupí nějakou jinou, tak proč to vůbec komentujete?

Petr

Stačí například,když pojede dejme tomu z Ostravy na Šumavu …Jízdenka tam, a za týden zpět+ místní lokálky po okolí by určitě ve výsledku vyšly dráž(za předpokladu,že bude dotyčný cestovat vlakem každý den…).A takových možností a variant je nespočet(cesťáci..),pro turisty je to podle mě skvělá nabídka…Otázka je,zda to bude nakonec platit i v komerčních vlacích,pokud ne,bude to nabídka dost omezená,jelikož po páteřní trase Praha-Ostrava se už vlaky v závazku cestuje jen velmi obtížně.

Souprava

Ne, to by určitě nevyšlo dráž než 1500 Kč. Nebo předpokládáte, že si někdo z Ostravy udělá ubytko ve Stožci a následně každý den pojede výlet minimálně do Plzně?

babilon

Jak se to vezme. Letní jízdenka od ČD stojí polovic.

Jan1203

Nešlo by problém více dopravců řešit mnohem jednodušeji a to tím způsobem, že by se státním jednotným tarifem stal tarif ČD? Formálně třeba tak, že by si stát na SJT prostě ĆD najal? Celkem nechápu, proč je potřeba vytvářet zcela nový tarif včetně vývoje, implementace ap., když už tu existuje něco, co je z 90 % podobné a spolu s velkou sítí pokladen. Myslím, že pro všechny zúčastněné strany by to bylo výhodné, podrobněji: 1) cestující – netřeba řešit barvu závazkového vlaku, možnost si koupit jízdenku ve stanici kamkoli, včetně kombinace s nižším jízdným ČD na vybraných trasách, žádné změny… Číst vice »

Jenda

Je to sice hezká myšlenka, ale v podstatě okamžitě pohřbena nenažraností ČD resp. nereálnými požadavky na provizi, která na kratší vzdálenost může převýšit hodnotu samotné jízdenky.

Jan1203

Jenže ta provize má být i při prodeji jízdenky do SJT – viz článek.

AAA

ale pevně daná¨

babilon

A současný tarif ČD by zamrzl nebo by ČD mohly dělat naschvály jiným dopravcům? ČD by určovaly kontingenty akčních jízdenek pro cizí dopravce? Umí ČD dělit tržby mezi dopravce? Umí vyplácet provize? A věřili by ostatní dopravci, že ČD nefixluje? Cena 200 MKč mi sice taky přijde enormně přemrštěná, ale SJT fakt není o tom stanovit koeficient 1,3554 Kč/km.

Jan1203

Jaké typ naschválů myslíte? ČD by to měly jako zakázku od státu a z toho vyplývající povinnosti. Rozpočítat tržby asi umí, když v minulosti (sice sporadicky) bylo jízdné ČD uznáváno i jinými.
Akční jízdné – na tratích Vsetín – Vel.Karlovice nic takového není, takže není co řešit, v případě Brno-Ostrava je, no přinejhorším by nebylo, stejně jako u SJT, a pořád by byla možnost nákupu přes RJ. Ale při dohodě dopravců určitě možné.

Juraj

Co přesně by se tím vyřešilo?
– Tarif musí být pořád určen jednotně a závazně.
– ČD by musely úplně od základu implementovat celý systém přiřazení a clearingu.
– ČD by musely zapojit ostatní dopravce do svých informačních systémů.
– To vše by nesmělo narušit principy hospodářské soutěže a rovného přístupu.
– Byl by to jen TR10, nebo i akční nabídky? Byli by ostatní dopravci kompenzováni za nižší příjem z akčních nabídek?

Jan1203

Výhody viz počátek vlákna. K pomlčkám: – to základní tarif ČD je, či ne? Stát by určoval konstantu pro Kč/km – úplně si nemyslím – nějak to (sporadicky) v minulosti se „smluvními dopravci“ fungovalo, navíc v osobácích kolem Plzně půjdou v budoucnu tržby do kapsy kraje, takže přiřazování a rozpočítávání musí být již připravené nebo se bude tak jako tak řešit – částečně viz bod výše, jde především o načtení jízdenek ČD, a vzhledem k tomu, že ČD také načítají doklady různých jiných systému určitě řešitelné – pokud by to byl „státní tarif“ nevidím problém, naopak, pokud by si ČD… Číst vice »

babilon

Jsem zmaten. V prvním příspěvku píšete, že státním tarifem by se stal tarif ČD. Teď zase píšete, že by ho určoval stát. Pomineme-li samotný tarif a soustředíme se na systém účtování, proč by to měl stát objednávat zrovna u ČD? Proč myslíte, že by to bylo levnější než u nezávislé instituce? Proč by měly ČD vidět do hospodaření ostatních dopravců (tržby, obsazenost jednotlivých vlaků, apod.), které samy ČD považují za důvěrné?

Jan1203

Tarif ĆD jsem myslel především systém, včetně veškerého zázemí. Předpokládám, že vstupní parametry Kč/km + nástupní taxa lze snadno měnit a toto by tedy bylo ve vůli státu, resp. MD. U rozpočítávání naopak nevím, proč by se měla zatahoval nějaká další instituce, zas mi to nepřijde až taková věda a zároveň už to ČD musí nějak řešit i nyní. Odkud berete, že by ČD viděly do tržeb jiných dopravců? Jen to, co se prodá skrze ně, ale to by mohly vidět i v případě SJT. O tom kolik prodá dopravce jízdenek přes vlastní triko či přes nějaké krajské tarify by… Číst vice »

Juraj

A ČD by teda poskytovaly i datovou infrastrukturu, vývoj a podporu?
Pokud se mají načítat jejich jízdenky, tak poskytnou i POPky?
Financováno by to bylo jak?
Tohle všechno jsou otázky, které se už řešily. A došlo se k modelu, kdy správa systému a vyúčtování bude pod nezávislým subjektem, který vše vyvíjí a zastřešuje. To, že něco fungovalo „sporadicky“ na lokálce úplně neznamená, že je to udržitelný systém, který by pojal celou síť SŽDC včetně souběhů a open access.

Jan1203

Ano, ano. Financování jsem naznačil, stát by si mohl na SJT najmout ČD, ty popky pro další dopravce nevím, ale zařízení na čtení SJT by museli dopravci řešit tak jako tak. Možná jsem nějaké dřívější diskuze nezaznamenal, ale toto řešení si diskutované nepamatuji.

Zkrátka mi přijde, že opět máme potřebu vytvářet již něco vytvořeného a celkem fungující…

Tronda

Pro cestující by to žádná výhra nebyla, tarif ČD je dražší než tarify ostatních dopravců a cestujícím se nevyplatí.

John

Má někdo tušení, jestli by se do uvažovaného systému vlezla i IN100 anebo si ji můžu strčit do…

Marek Janík

celosíťová by měla vzniknout určitě, s cenou kolem 22-23tis., opravte mě, pokud máte přesnější info

babilon

Pro letošek je stanovena (formálně, protože se ještě nedá koupit) na 22500. Příští rok zřejmě navýšená o inflaci +2,1 %.

suri

Pro rok 2018 je navrhovaná výchozí cena síťového jízdného dokladu ročního 22 500 Kč, v dalších letech upravená o meziroční míru inflace vyjádřené přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen za prosinec. S doplatkem pro 1. třídu připočtěte 5 590 Kč.

Martin Chovanec

GeneralAbo bude, ale určitě bych nečekal, že k nim budou dávat ČD místenky zdarma, jako to činí u IN 100

VRT

Škoda, že to nebudou uznávat MHD… To by to bylo už opravdu GeneralAbo a bylo by to zajímavý. Plánuje se to, aby to bylo opravdu na všechno?

Tronda

IN100 je komerční nabídka jednoho z dopravců, těžko můžete očekávat, že tuto nabídku budou uznávat jiní dopravci, když se s nim ČD nechtějí dělit o tržby z prodeje.

cestující

To jako příklad důchodce Regiojetem ze Suchdolu nad Odrou do Studénky,kde to je 12 km,takže základní tarif 16 a po slevě s nadsazením za 5 Kč plus kávička zdarma ?

železničář v důchodu

Abyste si tu „kávičku“ stačil vůbec aspoň objednat …
„ARRIVA vlaky“ také nabízí v „ML-S49“ občerstvení, ovšem placené – a i když jejich vlaky jezdím téměř denně, nevšiml jsem si, že by si tam někdy někdo něco kupoval: za těch několik minut jízdní doby by jej ostatně asi ani nestačili obsloužit.

Mirek

SJT je taková cimrmanova slepá ulička. Co brání vystavit složenou jízdenku na různé dopravce. Již dneska mi v pokladně ČD prodají jízdenku do Prahy složenou z krajské jednodenní a zpáteční ČD od hranice kraje do Prahy. Stačí tento systém povinně rozšířit do všech prodejních míst všech dopravců jezdících v závazku veřejné služby. Dokonce se taková jízdenka může vytisknout na jeden papír a konfort pro zákazníka je vrchovatě splněn. Pojede za nejvýhodnější cenu v daném okamžiku a bude mít jednu jízdenku.

Josef Petrák

Slepení jízdenek znamená více přepravních smluv. A to je problém.

Mirek

Souhlasím, nepochybně to určitý problém je. Ale problémy jsou o toho, abychom je řešili. 🙂 Myslím si, že v závazku veřejné služby by měly být přepravní podmínky hodně podobné a pak formální uzavření více přepravních smluv nemusí být až tak velký problém. Navíc, ten kdo vám tu jízdenku prodá, bude mít nějakou obchodní smlouvu s druhým přepravcem a tak nakonec můžete uzavřít jednu přepravní smlouvu. Podobně cestovní kanceláře integrují do cestovní smlouvy podmínky všech subdodavatelů dílčích služeb.

Josef Petrák

Přepravcem je cestující. Myslíte dopravce. 🙂
“problémy jsou od toho, aby se řešily” jo to jo, zní to hezky jednoduše. V kozervativním oboru, kde jsou největším hráčem ČD a stejně většinu věcí řeší stohy regulí UIC a ERA triviální řešení neprojde. SJT je asi minimum možného, co může vzniknout a na co se může dál stavět.

JaJeČ

Myslíte ty ČD, které od února ty jízdenky normálně skládají a hledí na ně jako na jednu přepravní smlouvu?

Josef Petrák

Asi chápeme rozdíl v „dělení“ jako formě výpočtu jedné jízdenky v rámci jednoho dopravce, kdy výsledkem je jeden doklad a jedna přepravní smlouva a slepování jízdenek různých dopravců, kdy z principu uzavírám přepravní smlouvu s každým zvlášť.
Centrální autorita samozřejmě dokáže fungování harmonizovat lépe a rychleji než X dopravců mezi sebou bilaterálně…

železničář v důchodu

Josef Petrák: Nejen více přepravních smluv, ale také více individuálních „nástupních sazeb“, protože i první kilometry jsou obvykle dražší než jízda na delší vzdálenost.

jan

S nástupní sazbou je to k 1,5 kč/km a to upřímně já pojedu radši svým autem, protože prostě nechytnu žádnou chřipku, budu tam za poloviční čas. V současnosti jezdím s in 50 za 33 Kč. 0,78Kč/km. 42km cca. S novým tarifem 66 Kč. + bych k tomu měl připočítat 15 Kč na MHD. Tedy cca 80 Kč :-). Odis integrovaný cca 52Kč bez MHD. Obojí je zdražení. Auto cca 70-80 Kč dor2dor, s třetinovým časem se započítání MHD a spol. Bude mou volbou v tomto „ne“ systému. Nerozumím tomu, proč třeba neudělají nižší sazbu alespoň off- peak.. Nebo jí násobí… Číst vice »

Marek Janík

no tak budete dál jezdit za 33, není povinné to používat 😛

jan

No nebude, protože na spoustě míst vymění dopravce, to bude znamenat třeba 2 jízdenky. (A nová jízdenka je vždy nejdražší). A ze zkušenosti z šumavy a jinde přišlo zdražení desítek procent v porovnání s in25

Marek Janík

i pro nové dopravce je důležité tam toho cestujícího dostat, určitě začnou vznikat všelijaké nové „IN50“ v jejich nabídkách a podobné varianty, bezva guláš to bude

jan

Já trochu začínám pochybovat, že je důležité tam dostat cestujícího. Důležitý je pouze zisk. A trochu si začínám myslet, že to může být o vyžrání dotace, odvození dotačních skupin typu důchodce a školák. Nikoliv o ekologické variantě pro pracující.

Souprava

IN50 má naprosté minimum lidí. A výše jízdního ve vlaku je i v případě obyčejného jízdného sakra nízká vedle západní Evropy. I v Polsku a Slovinsku zaplatíte víc. Že vy jste zvyklý na ještě nižší cenu, je jen váš problém… tu cenu vám totiž neposkytoval stát, ale nějaká firma, která ji může kdykoli zrušit, nebo může zkrachovat, nebo trať kde jezdíte zničí povodeň a busdopravce bude mít jiný ceník. Využití železnice v západní Evropě, včetně velmi drahé Anglie, stále roste… určitě to jsou jen důchodci a děti? 🙂 Vám se prostě nelíbí, že byste měl platit víc… to se sice… Číst vice »

Souprava

Mimochodem, co vám brání nadále se snižovat cenu tím, že koupíte od každého dopravce vlastní jízdenku? Kdo vás nutí SJT používat? Jáv prazea okolí díky cenám PIDu mám už IN25 jen za bezcennou škrabku. Až na fakt krátké vzdálenosti není nikdy výhodnější.

JaJeČ

To je pěkné do doby, dokud na mojí trase jezdí jen jeden dopravce. V okamžiku, kdy se tam střídají například osobní a spěšné vlaky provozované každé jiným dopravcem se svou slevovou (a jistě placenou) nabídkou, tak je mi to k ničemu. Těžko bude atraktivní povinnost se rozhodnout jestli jezdit jedním nebo druhým a nebo si platit traťovku platnou u obou za plné SJT. Dokud v SJT nebude i obdoba IN25/50, popřípadě víkendových nebo krajských jízdenek, tak je to prostě k ničemu

Panelák

Třeba mezi Roztokami u Prahy a Prahou (Holešovicemi, pak jde většina cestujících na metro) se střídají dva dopravci (ČD a Arriva) a nikdo se nemusí rozhodovat, jestli jezdit jedním nebo druhým anebo si platit traťovku platnou u obou.
Prostě je to akorát virtuální problém u těch, kteří mají pro jednoho dopravce onu „slevovou kartičku“ (přičemž jiný jezdí za nižší cenu i bez ní).

JaJeČ

„jiný jezdí za nižší cenu i bez ní“

Oni si budou moci dopravci v SJT sami měnit ceny traťových jízdenek?

železničář v důchodu

Jenže tam i „ARRIVA vlaky“ uznává jízdenky ČD …

Radim k.

Tarif GW ale je v úrovni IN25.

Tronda

A na toto jízdné není třeba žádná slevová karta k zakoupení podle hesla nechci slevu zadarmo, pochopili to všichni, kromě jednoho dopravce.

BoH

Doporučil bych Vám podívat se na nabídky jednotlivých dopravců. Spíše by mě zajímalo, jestli narazíte na některého, které neuplatňuje slevové programy 🙂

Tronda

Doporučil bych Vám si můj předchozí příspěvek přečíst ještě jednou a pomalu. Nikde nepíšu, že dopravci (nebo jakýkoliv obchodníci) nemají mít slevové karty, ale pouze že u jednoho dopravce GW je jízdné na úrovni jiného dopravce ČD se slevovou kartou, kterou si musím napřed zakoupit podle hesla nechci slevu zadarmo. Přitom drtivá většina obchodníků a dopravců (včetně např. RJ) vědí, že slevovoá karta se zákazníkům dává a nikoliv prodává, odměnou obchodníkovi pak je, že u něj zákazník častěji nakupuje.

Frantisek

Tam pak bude hlavní nevýhoda lomení tarifu a nejdražších prvních kilometrů, to mají skoro všude. U zamýšleného tarifu to asi nahrazuje ta „nástupní sazba“, bohužel on ve výši In25 není. Takže kdo nejezdil na obyčejné jízdné, zaplatí patrně více stejně. Což by se dalo snést při vědomí, že se to utratí za lepší služby a neztratí v dotacích hyperlevného jízdného pro privilegované skupiny.

Juraj

Jane, to ovšem předpokládá, že jste to auto dostal zdarma a že nikdy nevyžaduje větší údržbu 🙂
Cena se víceméně drží TR10 ČD, někdy je dokonce mírně výhodnější. Kilometrický tarif možná není vždy nejšťastnější, ale je nejférovější – a to hlavně tehdy, když cestu zajišťuje několik dopravců.

jan

Na čisté TR10 přece bez zákaznické karty jezdily defakto jen cizinci. Tak je to taky i zamýšleno třeba ve Švýcarsku. Takže 25% min nahoru..
Vaše úvaha je špatná. To auto prostě v té garáži je a musí být. A stárne tam.. Pojistka se na něj musí platit stejně. Takže defakto je jedno jestli tam stojí nebo jezdí – stárne.
A ty pneumatiky a destičky v tom zas tolik neudělají. Ano něco stojí pravidelný servis. To je tak jediný argument..

Frantisek

Akorát, že čím dál omezenější nabídka veřejné dopravy doprovázená všeobecnou podporou aut hodně lidí donutí takové auto mít (a to i, pominu-li „potřebu“ na každou cestu „stěhovat domácnost“). Zkrátka je ta železnice dělána celkově nevýhodnou, bohužel.

noerf

František: Jsou lidé, jako Jančura, kteří na ní vidí potenciál růstu.
Jenže objednatelé bez jakýkoliv znalostí objednávají něco, o čem většinou nemají páru, zda-li a jak jsou jednotlivé spoje využívány. Protože stávající většinový dopravce není schopen udělat statistiku, kolik kde přepravuje lidí a kdy.

Jan1203

Zajímavé když se podíváte do studie proveditelnosti pro UCho, tak tam data o cestujících ve vlacích ČD jsou, ale od jiných dopravců nikoli.

Souprava

Že takhle nefňukáš i autobusů, ty už tě tak nezajímaj? Ty nejsou takový chudáčci jako tvoje milovaný vláčky, Franto? 🙂

babilon

Tu In50 nebo auto jste dostal darem?
Fascinuje mě, jak tady všichni chtějí kvalitnější dopravu, ale kdyby za to měli platit více, tak je hned oheň na střeše.

jan

Ne, nedostal, ale to mě právě motivuje jezdit vlakem. Já jen říkám, že za těchto nových podmínek přesedám zpět do auta. Prostě se to v součtu nevyplatí.

Souprava

To jste nás teda vytrestal. 😀

jan

A tady jde taky o to, jak se zázračně tvrdí, že tu a tam ušetřili státu a krajům proti ČD 5%.. Ale za jakou cenu – za cenu zdražením jízdenek.

Jirka

Tohle je špatná úvaha. To auto prostě už mám. Nebudu si jej tedy znovu kupovat a nemůžu ho započítat, když se rozhoduji jestli pojedu vlakem nebo autem. Nějaké dopočítávání nákladů na nákup a údžbu auta, pojištění atd. a dávat do srovnání je opravdu mimo, protože tyhle náklady platím tak jak tak, ikdybych šel pěšky…

Josef Petrák

A nebo si to auto nekoupím vůbec. 🙂

Souprava

I tarif SJT nebo obyčejné jízdné je pro 90% relací levnější, než jakákoli cesta sám v autě a to i bez amortizace. Těch 10% jsou pak relace typu Sedlčany-Příbram… tam to fakt nezachráníte ani 75% slevou. 🙂 Faktem je, že kromě Slovenska a Ukrajiny v Evropě levnější obyčejné jízdné (tj. bez slev) ve vlacích nenajdete (pravda, nevím ještě Pobaltí, Bělorusko, Černou horu, Srbsko, Albánii a Makedonii)… Všude jinde je to dražší, počínaje Polskem, Slovinskem, Chorvatskem, Maďarskem. I tam to bývá kolem 2kč/km. A kdybyste to měřil vůči kupní síle obyvatel, tak to vychází vedle států jako Německo či Francie extrémně… Číst vice »

Panelák

Upřímně, ty žádným svým autem nepojedeš, protože žádný nemáš (jinak bys s ním už dávno jezdil) a na IN50 ti ho nikde nedají.

BoH

Proč by někdo, kdo má auto, neměl využívat vlak? Za mě je to pohodlnější a především v zimě mě odpadá dosti starostí s údržbou. Jistě, vlak mi nevyjede z garáže, přesto ho považuji za lepší volbu na pravidelné dojíždění.

BoH

* mi odpadá :))

BoH

Ale máte pravdu v tom, že si taky myslím, že sice si tady nad zdražením zaremcáme, ale stejně budeme jezdit vlakem, protože když se spočítají veškeré náklady na provoz auta, tak ten vlak stejně vyjde mnohem levněji.

Souprava

Konečně to někdo uznal. 🙂

jan

No pleteš se paneláku a to už tu bylo, a k tomu, jakou káru máš ty, ses nevyjádřil, když tady chytře škatulkuješ a domněnkuješ. . Škoda 120? To k paneláku patří..

Panelák

K tomu, jakou káru mám já, jsem se vyjádřil, najdi si to. Není to žádný žihadlo, ale zase nejsem taková socka, co kvílí, že má za dvaačtyřicet kiláků zaplatit padesátikorunu jízdného.

Frantisek

50 je OK, ale tady to vychází nejméně na 60. A někteří by rádi platili i 100, když obhajují 2 K/km. 🙂

Panelák

„jan“ si to sám spočítal na 52 korun ODIS včetně MHD.

jan

Bez MHD..

Panelák

ODIS (obecně každý IDS) právěže návazně platí bez doplatku i v místní MHD.

Souprava

Na západě jsou mnohem větší ceny jízdného a platy 5x vyšší nemaj (prodavačka v rakouském Lídlu fakt nebere 100 čistýho)… to bys ty asi nerozdýchal. 😀

Tronda

Teď s IN50 jezdíte v MHD načerno?

železničář v důchodu

Asi teď dojede vlakem přímo tam / odtud, kam / odkud se v budoucnu s jediným dopravcem za jeho tarif už nedostane, takže ani tu MHD nyní nepotřebuje – to vám nedošlo?

Panelák

Ano, typický cestující s In50 cíluje zásadně na nádraží, což s jízdenkou IDS už nebude smět.

Souprava

Na nádraží už jedině s perónkou, to by se podobnejm nádražákům líbilo, znovu zavést tohle výpalné.

modrá guma

Bude taky jednotná režijka? Jestli ne, tak bude stávka.

Martin K.

A kdo bude konkrétně stávkovat? Režijkáři cíleně nenastoupí do vozidel nepatřících do skupiny ČD a SŽDC a budou tam stát s transparentem? Nejen vlaky, ale autobusy, tramvaje, letadla, metro, trolejbusy včetně? Jděte se bodnout…

MRC

Jaký je problém s režijkama? Může mi to už někdo sakra vysvětlit? Protože mi připadá, že jiný argument není…

Dominik

Jaký, že krom Arrivy v Praze přestane platif? A režijka byla vždy jedním z hlavních benefitů železnice a bez režijky si mnoho lidí rozmyslí, zda budou třeba 40 km dojíždět nebo si najdou podobně placenou práci blíž domovu. Proto by s jednotným tarifem měla vzniknout i režijka, kterou by měly všichni zaměstnanci na železnici a bylo by po věčných hádkách.

Martin K.

Ze zvědavosti bych rád potkal člověka a popovídal bych si s ním o důvodech změny zaměstnání kvůli zrušené režijce. To, že si to nedovedu představit neznamená, že tomu tak není. Ale opravdu jsem zvědavý. Možná se pletu, ale když někdo něco podobného řeší, tak velmi pravděpodobně režijka je jeho nejmenší problém.

Tronda

Přece vlak ve kterém neplatí režijka je zbytečný a také je lepší osobní dopravu úplně zastavit, než aby tam jezdila fujfuj konkurence.

petr.r

největší problém čdáků je elektrifikace tratí.

Tronda

Tak přece režijkáři by nejeli jiným vlakem než ČD a už vůbec by nevlezli do nějakého fujfuj žlutého.

Tarfix

Tak to asi vždy nejde na CDP PŘEROV z Ostravy ti pojede jen RJ.

Tronda

Tam si koupí jízdenku. 🙂

Dominik

Neříkám, že mám rád soukromníky, ale na ZDO jsou ČD, které jsou ve vlastnictví státu a minimálně u rychlíku není péče řádného hospodáře přihrávat zakázky jinému dopravci a tím poškodit svůj (jako bych měl pekárnu, ale housky kupoval jinde). A vznik režijky na popud státu by zajistil sociální smír, aby se pak nemusel hasit oheň, který nemusel ani vzniknout.
Soukromníkům jezdit nebráním, ale podle mě by měly jezdit na sebe (zvláště jeden vykřikoval jak je to snadné, ale teď od něj slyšíme počkejte až bude soutěž) na ZDO máme ČD, které vlastní stát.

Panelák

A proč vlastně stát nemá pekárnu, ale nutí chudáky občany nakupovat rohlíky a chleba u soukromníků, kterým jde jen o zisk? Vždyť by mohl pro zajištění sociálního smíru dotovat základní pečivovou obslužnost, to je daleko důležitější než nějaké vlaky! A žádný pekař by si nerozmýšlel, že si najde jinou práci, když by měl i s rodinnými příslušníky každý den rohlíky zdarma, a nebyl by jich takový nedostatek.

Dominik

O jakém sociálním smíru hovoříte? On někdo chce brát pekařům benefity, jestli nějaké mají? Režijka byla na dráze vždy benefit to jen dnes by jí někteří závistivci nejraději zrušily a když navrhnu řešení, které zachová sociální smír a defacto může potěšit i podporovatelé soukromníků v ZDO (ač já jsem jinak zásadně proti), tak je to zase špatně?

Panelák

Ona ta režijka je takový podivuhodný předmět: je to úžasný benefit, který drží spoustu lidí na „dráze“, ale oni ji vlastně ani nepotřebují a tisícikorunu ročně skoro neprojezdí. Celá otázka liberalizace se zjednodušuje na požadavek „jednotného tarifu“, ale nakonec jde akorát o to, že její neuznávání jinými dopravci je „braní benefitu“. No a zaměstnanci ČD přísahají na holý pupek, že „dráhu“ jejich milovanou, matku jedinou i v dědictví jim danou nikdy neopustí, ale najednou bude „sociální válka“? Nějak tomu nerozumím.

Dominik

Jak neprojezdí? Někdo možná ne, někdo třeba za dva měsíce.
Proč mluvíte jen o ČD? Režijku má i SŽDC a až se nehne ani kolo, protože se buď bude za režijky stávkovat, v horším případě lidé odejdou tak se budete divit. Ano bude, když se někdo snaží zničit takový benefit. Přímo si ho nikdo nedovolil zrušit, tak se to vzalo cestou liberalizace.

Standa

důvod proč by měli jet jiným vlakem, když by v něm museli platit?
Vy taky budete v MHD štípat lístky, když máte měsíční jízdenku?

suri

Chtěl bych vidět kdo dobrovolně za jednotný tarif, který se oproti stávajíci cenové úrovni navrhuje značně předražený, bude jezdit. Jestli ten SJT nebude mrtvě narozený dítě.

Roman Svačina

Kdybych si vzpomněl kolik už stála příprava jednotného tarifu…

BoH

Tak například já, protože mě se ty skvělé ceny (jelikož nejezdím mezi dvěma krajskými městy) netýkají 🙂

Tomáš Záruba

Hlavní smysl SJT budou ty síťovky. Když už si kupuje člověk jednotlivé jízdné, tak už tam případný v reálu 1-2 přestupy mezi dopravci zas takovou roli nehrajou, nota bene když i mezi jedním dopravcem je mnohdy lepší mít lístky dva.

AAA

Přece ty davy či by teď potřebovaly že Šumavy do Krušnohoří 4 jízdenky 🙂

babilon

Státní tarif je na úrovni obyčejného jízdného ČD. Pro ty, co jezdí za obyčejné jízdné (a že jich není málo) to tedy nebude žádná změna. Pro pravidelné cestující, na dlouhé vzdálenosti a pro škudlily, co nesnesou zaplatit byť o korunu více, bude státní tarif samozřejmě k ničemu.

Michal J.

Dá se někdo dohledat, kolik jich je? Obyčejné jízdné je trestem pro ty, kteří se nevyznají, a zároveň užitečnou startovací plochou pro na první pohled vysoké ceny jízdného. Asi jako když řetězce napálí Studentskou pečeť na 55–60 korun, aby ji pak s velkou slávou mohly prodávat za polovic.

„škudlily, co nesnesou zaplatit byť o korunu více“ – važte slova. Pro spoustu lidí je dnes pravidelné dojíždění autem jen o fous dražší než vlakem. Pokud se shodneme na tom, že je v zájmu státu udržovat veřejnou dopravu cenově atraktivní, neměl by její skokové zdražení dopustit.

Souprava

Já znám člověka, co s cca 80 čistého v Albertu trval na tom, že před ním byli ve frontě víc jak 4 lidé a má tak nárok na tašku zdarma… takže ke škudlilům bych přidal ještě principisty. Protože thle se už snad ani škudlením nazývat nedá. 😀

Juraj

No popravdě každý, kdo potřebuje nějakou garanci při cestě několika dopravci. Jednotný tarif znamená jednu přepravní smlouvy a práva, která z toho vyplývají.
Ale přinese taky třeba výrazné zlepšení pro cestující na vozíku, kteří nebudou muset nahlašovat přepravu každému dopravci zvlášť a za odlišných podmínek.

železničář v důchodu

„Ale přinese taky třeba výrazné zlepšení pro cestující na vozíku, kteří nebudou muset nahlašovat přepravu každému dopravci zvlášť a za odlišných podmínek.“
Jak jste na takovou teoretickou konstrukci vůbec přišel? Objednávka specializované dopravy vozíčkáře přece se žádným tarifem vůbec nesouvisí – máte vůbec představu o tom, jak jsou takové přepravy organizovány a zajišťovány?

Juraj

Pane železničáři, vzhledem k tomu, že tento projekt sám řeším, mám představu velmi dobrou. Mluvil jsem se všemi dopravci, máme navržený technický koncept, jsme v kontaktu s NROZP a považujeme to za jednu z klíčových výhod systému SJT.

Souprava

S člověkem, co jinde zkoušel obhájit, že ČD ve Středočeském kraji nenabízí automaticky levnější PID jízdenku a v podstatě zkouší „prozákaznicky“ neznalost cestujícího, bych nic vážně nediskutoval. 😉 Už aby nějaký IDS našel odvahu udělat to co Rakušák či Němec… zakázat tarif dopravce ve spojích, co nevyjedou z oblasti IDS. Přehledné to bude, jiný lístek si jednoduše koupit nepůjde. A ideálně, aby ČD v tendrovaných spojích už nesměli uznávat režimku. Chudák režimkář pak bude muset zaplatit aspoň těch drastických 25%.

Standa

Hele Souprava, jestli tak moc závidíš režijku, na dráze nabíráme, nech se zaměstnat a můžeš ji mít taky. A podle tvých odborných keců to můžeš zkusit rovnou na GŘ, takovýho odborníka tam budou jistě potřebovat.

Souprava

Nerad bych si pohoršil. 😉

Rogalo

Hlavně že s tebou tady všichni diskutujou vážně… 😀

železničář v důchodu

„považujeme to za jednu z klíčových výhod systému SJT“ No, kdyby se něco takového skutečně podařilo, tak by to byl docela zajímavý průlom – vzhledem k tomu, jak komplikovaně (především z pohledu možností dopravce) to někdy funguje do teď: tím spíše to bude komplikované při účasti více dopravců na jedné přepravě, a tedy potřebě jejich součinnosti – takže dokud neuvidím, že to bude skutečně fungovat i v praxi, jsem k tomu hodně skeptický. A s ohledem na pověstnou aroganci některých postižených preventivně lituji ty, kdo budou tu součinnost různých dopravců muset zajišťovat – i když se sami mezi sebou určitě… Číst vice »

Panelák

„kdo dobrovolně za jednotný tarif, který se oproti stávajíci cenové úrovni navrhuje značně předražený, bude jezdit“
No přece všichni ti zdejší přispěvatelé na téma „je nutné to všechno zadat ČD, aby se dalo jet z Chrastavy do Prachatic přes Kaznějov na jednu jízdenku“.
Nebo to byl jen náhradní důvod?

Tomáš Záruba

No to by tedy bylo zatraceně dobře. Snad se pak někdy povede ještě „Halbtax“ a bude dobře. 🙂

D.S.

Přesně tak, bez možnosti předplacených a skupinových slev ten tarif bude v naprosté většině případů k ničemu. Snad se je ještě podaří zapracovat.

František

No nevím. Pokud budu muset zkoumat různé varianty tarifu dopravce, různé varianty zapojení již existujících integrovaných systémů, a ještě k tomu podobně složitý státní tarif současně před každou nepravidelnou cestou, to potěš příroda. Jestli chtějí vytvářet obdobu nesmyslného „obyčejného“ jízdného ČD, z níž se teprve budou odvíjet použitelné slevy, to se na to můžou rovnou vykašlat. Většina soukromých dopravců má „zákaznické“ ceny i bez složité spleti „slev“. Pravda, ti největší je na komerčních spojích nabourávají přepalováním spodních i horních mezí, ale to by se dalo zajistit ve smlouvě. Samotná cena za kilometr bez nějaké taxikářské nástupní sazby by myslím úplně… Číst vice »

Marek Janík

Bez nástupní sazby by to mohlo znamenat cestu mezi dvěma regionálníma zastávkama třeba za 4 Kč, a důchodci za 1 Kč, což je blbost. Naopak mi tam těžce chybí kilometrická progrese – možná tam je, ale zatím jsem na to nenarazil

železničář v důchodu

Nemyslíte spíše degresi než progresi?

Souprava

Tak se odstěhuj jinam a budeš mít klid. že se něco nelíbí nějakému Františkovi z Nemanic není důvod k tomu, aby se musel nějaký systém konzervovat 100 let stejnej. Když to nezvládáš a jsi kolenovrt, choď třeba pěšky přes les.

Juraj

Do budoucna to není vyloučeno, ale zatím je docela úspěch vůbec sladit dopravce na jediném kilometrickém tarifu. SJT traťovky a síťovky ale budou docela zajímavé už od samého začátku. A skupiny třeba ocení to, že se nahlásí pouze jednou, než aby musely žádat u každého dopravce zvlášť.