Ministerstvo zemědělství utnulo snahy o novou plavební komoru v centru Prahy
Dětský ostrov, plavební komora Smíchov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nové zdymadlo mělo umožnit lodím vplutí proti proudu do zdrže Staroměstského jezu, což dnes není možné.
Co v textu ani v diskuzi zatím nezaznělo: – skrumáž velkých výletních lodí kolem Karlova mostu není žádoucí, to je asi nejpádnější argument. Il vaporetto (vodní tramvaj) nebo vplutí proti proudu do zdrže Staroměstského jezu, jsou jen odvádění pozornosti od podtstay problému. – propustnost zdymadla lze výrazně zvýšit jeho rekonstrukcí – za další plavební komoru lobbovali lidé, kteří prosazovali průplav DOL – lepší využití výletních parníků a přísná kontrola jejich emisí (současná emisní razítka prověřuje kontrola) v centru města je to, co Praha potřebuje, jejich nižší počet pomůže i Povodí. – Povodí dlouhodobě bojkotuje snahy města o lepší využití nábřeží,… Číst vice »
„propustnost zdymadla lze výrazně zvýšit jeho rekonstrukcí“
jak? aby se napouštělo rychleji? nebo vmáčknout druhou komoru mezi tu původní a nábřeží?
„za další plavební komoru lobbovali lidé, kteří prosazovali průplav DOL“
což bude tím, že řvc/pvl má vodní cesty tak nějak v popisu práce
Stanovisko MK, o které se MZ ve svém zamítnutí opřelo, je zde:
https://www.zastarouprahu.cz/webdata/B114EAF4-DFC5-4DF1-BD44-AB8D070F424B.pdf
Na první pohled mi to přijde jako blbost, ale jak vidím že je proti „klub Za starou Prahu“, tak jsem pro.
Co jim na tom tak mohlo vadit? Zničené panorama, kouř z lodního komína a vrzání vrat u zdymadla? Jo a když se zhulili tak i bobr se objevil. Koukám že cokoli je v Praze kolem Vltavy, tak je to problém. Železný most se bortí, zdymadlo nelze a betonové soumostí se rozpadá. Jestli ta voda není nějaká zakletá.
Z památkářského hlediska to zamítnutí opravdu nechápu. Vltava je v tom místě obezděný kanál sotva 100 let starý. Co by na tom pohledu změnila jedna zídka navíc. Může se to obložit žulou, může se ta žula dokonce nastříkat na černo (nebo owapkovat ty okolní zdi 🙂 ) a nikdo nepozná, jestli to postavili za Masaryka, nebo za Pavla.
Nojo, když se největší křiklouni řídí heslem „co jsem nezažil, je historie hodná ochrany“, je to těžké…. Viz rezivějící snýtovanec pod Vyšehradem.
Stejně je vtipné, že odvolacím orgánem pro stavbu uprostřed Prahy je ministerstvo … zemědělství. Přestože v okolí k žádné zemědělské činnosti nedochází.
Nebude to tím, že Povodí Vltavy pod MZ spadá?
Z hlediska kompetencí by byl přiléhavější název MInisterstvo polí, lesů, vod a strání. Takže v jeho kompetenci je třeba i zatrubněný potok v nějaké průmyslové zóně.
Ve výčtu chybí chlévy. Vím, vedlo by to k mhoha vtipům nejen o fotbale
Vodní tramvaj? Copak by někoho bavilo čekat 10 minut ve zdymadle a pak se ploužit k druhému? Vždyť i pěšky by to bylo rychlejší. Nevím, kdo by takovou službu používal.
Prostor mezi jezy je dnes využíván pro plavbu na lodičkách. Kdyby napříč tím jezdily velké lodě, nedělalo by to dobře. V tomto ohledu to nebylo dobré řešení. Leda že by se komora od Mánesa přeložila na opačnou stranu jezu.
Takže lepší, když tam dva podnikatelské subjekty mají šlapadla a nikdo jiný to nemůže využívat…. Velké lodě je podle vás co? Ite, že to mělo sloužit převážně rekreačním malým plavidlům, které musí čekat mnoho minut na proplavení stávající komorou, kde se mačkají právě s velkými loděmi?
11×55 m mi nepřipadá jako malé rekreační plavidlo, když pro taková plavidla na střední Vltavě stačí šířka 6m.
Spolek Zdravým Rozum neumí buď pravopis nebo sedm pádů…
Ani pravidla psaní velkých písmen.
Jak lze snadno uhodnout, takový spolek neexistuje.
Spolek Zdravý rozum: http://www.spolek-zdravy-rozum.cz/index.php?id=kontakt
Mmch, moc nemám rád názvy organizací, co si takhle osobují hodnotu, jako by ji upíraly všem ostatním. Existuje i podobně pojmenovaná politická strana a její program byl úplně šílený. 🙂
Ale zase doplnění takového názvu, zdravým rozum, nemocným… By mohlo vzniknout něco zajímavého k zamyšlení. Jinak docela vtipný šotek.
Památkáře rozpustit. Škodí ve všech směrech.
A parní lokomotivy do šrotu, viďtě… 😉
A jak souvisí parní lokomotiva s negativním postojem památkářů k rozvoji dopravní cesty?
Vy jste nepsal nic o konkrétním postoji památkářů, ale obecně jsou pro vás nepřítel. A parní lokomotivu chrání před odesláním do šrotu jen památkáři. Přece byste nebránil pro změnu rozvoji pohonných vozidel? Už víte co je na vašem příspěvku demagogického?
takže každý kdo opravuje a nebo provozuje parní lokomotivu je památkář?
Památkáři jsou pro živou dopravní cestu škodná, už jsem to psal o snaze chránit Výtońský most. Tady je snaha zkapacitnit vodní dopravní cestu a zase do toho hází vidle památkáři. Parní lokomotivy opravují zpravidla nadšenci, a památkáři je k tomu buzerují jak je mají opravovat. Změna trakce (vozidel) už dávno proběhla, jestli jste si ráčil všimnout.
Ještě jednou vám zopakuji můj postoj. Památkáři škodí a to nejen v dopravě.
Kolik památkářu je potřeba k tomu, aby na srazu automobilových veteránů bylo na co koukat?
Všichni, jinak by žádné srazy nebyly. Vozidla by nesplňovala současné normy. Nesměla by na silnice. Existence zvláštních předpisů pro tato vozidla je důsledkem existence památkové péče. Ale chápu, že je to pro mnohé příliš složité, na pochopení. 😉
Jakože předpis bez by bez památkářů vzniknout nemohl?
Jinak parní lokomotivy taky za chvíli nebudou moci na spoustu tratí a památkáři dělají co? Řekl bych že nic!
Správný soudruh žádné památky nepotřebuje. Kultura je v našem reálném kapitalismu přežitek, my potřebujeme tuny vylitého betonu.
Jasně soudruhu!
V jakém roce by se měla Praha zakonzervovat?
Takže nová komora by vypadala jako tuny vylitého betonu?
Očekávám stejný styl jako je stará komora (tam nebude vylitý beton, ale vysypaný z koleček), nebo ve stylu Hořínské komory, prostě obložené kamenem, ono je to i trochu trvalejší něž prostý beton ve vodě.
Všechno zbořit, zničit a pak nadávat kdo za to může, viďte. Není nad to když soudruh nazývá druhé soudruhem a hlupák se považuje za chytrého. Věcné důvody co udělali špatně neznáte, tak jen trapně osočujete druhé. Šotouš?
Ale tady se nic ničit nebude, tady se přidá navíc plavební komora.
V jakém roce by se měla Praha zakonzervovat?
Se soudruhem začal V.K., soudruhu M19. 🙂
Jo šotouš. 🙂
Zbytečné podsouvání. Na velmi mhoha památkách nechali násobně víc práce dobrovolníci, než kolik odvedl slavný paátkový ústav.
Jinak za komunistů byla památková péče naprosto příkladná, Lednicko-Valtický areál byl zarostlý džunglí.
A to víte jak? Nebo myslíte, že bez existence památkové péče, by ti dobrovolníci něco zmohli? Ti dobrovolníci asi nebudou podporovat teze, že ochrana památek je bránění rozvoji, že?
Bez památkové péče by tedy žádný majitel starý dům neopravil?