Ministerstvo zahájilo stavební řízení na příhraniční úsek dálnice D3
Stavba dálnice D3, obchvat Českých Budějovic (únor 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stavba posledního jihočeského úseku D3 by měla začít v letošním posledním čtvrtletí.
Jaktože se najednou staví tolik a předtím 8 let absolutní kulový?
Jen tak dal! Hlavne nerusit, nestopovat, nepauzovat a plnym plynem dopredu. Takto je dost mozne, ze hodne z dnesni chybejici dalnicni site bude opravdu do 2030 stat v provozu. Diky Radku!!!
Pak, že jsme vždy s dálnici na hranicích později…..
Nejsme, např D1 taky čekala
D1 čeká na ten poslední úsek u Přerova.
Jako, většinou tomu tak je.
No většinou, ono je to půl na půl cca, D5 a D1 jsme čekali my, D8 Němci, D52 Rakousko na D3 pak velice pravděpodobné my, D11 pak Poláci.
A5 konci 9 km před hranicemi, obchvat Drasenhofenu je jen obycejna 2pruhova silnice. Tady rozhodne Rakusaci necekaji… Coz nic nemeni na tom, ze D52 mela byt hotova pred 20 lety…
Kéž by D3 z Prahy (z Prahy, ne z Nové Hospody!) bývala už od roku 2015 vedla až do Kaplice! To bych na těch zbývajících 15km k hranici byl ochoten čekat i dalších 30 let…
Možná, že by nebylo od věci pochopit, z jakého důvodu nás naši sousedé formou posledního příhraničního úseku nechávají tzv. „vyhrát“.
Nápovědou vám k tomu může být počet (a stáří) různých memorand a jiných oficiálních plků našich vládních činovníků – např. o plánované realisaci dálničního spojení z Brna do Vídně.
Asi zde můj názor nebude nejpopulárnější, ale domnívám se, že tato stavba prostě nezbytná není, na dálnici tam není dostatečná poptávka. A je škoda (původně) nedotčené přírody Novohradských hor, kterou tato megastavba výrazně naruší.
Čímž nechci říct, že by si současná silnice nezasloužila dobudovat obchvaty měst a obcí, případně částečné rozšíření o třetí pruh tam, kde to je potřeba.
Souhlasím s Vámi. Té dopravy tam není tolik, aby to bylo na čtyř pruhovou komunikaci. Kdy se asi dočkáme nové moderní železniční trati ČB – Linec.
To píšete na základě čeho ??? Na základě domněnky, nebo jste tam možná před mnoha lety jel. Dnes je tam kamión za kamionem. Prostě E 55. Je to transevropská dálnice, ne silnice z Velešína do Kaplice
Co si pamatuju tak z těch větších sídel Kaplice a Velešín už obchvaty mají. A co se týká provozu tak ten rozhodně není nijak malý. Tam by rozšíření na třetí pruh tak ten by tam moc nepomohl protože provoz kamiónů je silný v obou směrech.
Ano od ČB na jih to jde již převážně mimo obce, ale ta silnice je velmi klikatá a kopcovitá a tudíž i dost nebezpečná.
Třetí pruh by podle mě pomohl dost, pokud by jako předjížděcí byl důsledně vždy ve stoupání, to by osobním autům velmi výrazně usnadnilo předjíždění kamionů a tím výrazně omezilo riskantní předjíždění.
Jenže pouhé rozšíření stávající silnice třeba i na šest pruhů by pro řidiče nebyla velká výhra, právě kvůli množství zatáček a kopců. Takže novostavba v nové stopě je určitě lepší řešení, maximálně se můžeme bavit o jejích parametrech.
Tady místní rozumbradové tam asi moc nejezdí, v počtu nepřehledných horizontů je to na „Éčkových“ I. třídách v Česku unikát. Plus jako bonus dva železniční přejezdy, nepěkné křižovatky, při trochu hustším provozu nemožnost předjíždět celkem časté kamiony…
Myslím si opak, otevřením D3 nárůst dopravy ještě víc poroste, Praha, Středočeský, Jihočeský kraj nebo Vysočina, hlavně Jihlava a okolí nemají pohodlný přístup do Rakouska, a pokračovat dále jih směr Alpy, Itálie, atd., což hodně lidí v rychlosti dopravy a obcím snížením intenzity dopravy pomůže.
Hlavně prosím třípruh ve středočeské části… Všechny dalnice z/do Prahy se budou rozšiřovat na 6 pruhů tak snad s tím počítají i u D3 aspoň pár desítek km. Minimálně za Jílové , nejlíp až za Týnec.
nikdy tam nebudou intenzity přes 40-50 tis./den, které by uspořádání 3+3 opodstatňovaly i s ohledem na částečně paralelní D4 a faktem že do Benešova dost lidí bude stále využívat D1+I/3
Nikdy neříkej nikdy. To se může změnit během dvou sezón.
Krásný příklad je na D10 u Brandýsa. Tam taky nikdy nebyla tak hustá doprava a už pár let to od rána po dopoledne stojí až k Benátkám.
ano ale D10 je trochu speciální případ, nemyslím si že by kolem D3 v Posázaví vyrostlo obří průmyslové centrum ala Mladá Boleslav a okolí…
Nemůžete pořád rozšiřovat dálnice. Pokud to potřebujete, tak je čas se zamyslet nad alternativní trasou nebo alternativním druhem dopravy.
Ten čas už byl dávno, a zatím zcela promarněn. Touha rozpínat autodopravu s každým dalším postupem roste (kdo má víc, chce ještě víc). Bohužel. Sice jsme přizpůsobili trať na jih tak, že některé menší obce přišly o spojení (aby náhodou koleje nebyly osídlení moc blízko), přesto – nebo i proto – tím směrem chceme ládovat raději další auta.
A jak to tak asi vy chytrej můžete vědět????!!!!
stačí se podívat na dopravní modely, geografické podmínky jižní části středočeského kraje, hustotu osídlení v Posázaví a Jihočeském kraji a v neposlední řadě převažující směry těžké tranzitní nákladní dopravy v ČR, kde jasně dominuje směr VýchodZápad
Raděj stavme baráky v Praze, je zcela neudržitelné vytvářet podmínky pro denní dojíždění statisíců lidí do hlavního města za prací. Nehledě, na to, co to s tím městem samotným dělá. Ať si má Praha třeba tři, čtyři miliony obyvatel.
Navíc D3 strhne část dopravy z Halámek, stejně jako v minulosti D5 z Folmavy a Strážného, kde provoz výrazně prořídl.
Halámky jsou trochu v jiné pozici… Strážné a Folmava stejně jak Rozvadov převádí dopravu směr Mnichov.. Ale Halámky vedou spíš z ČB/Tábora na Vídeň zatímco D3 spíše na pokračování z Lince na jih či západ a nemyslím si že by se to zásadně změnilo a jezdilo se z ČB přes Linz na Vídeň takovou oklikou
Přes Halámky je zákaz nákladní dopravy z výjimkou tras začínajících v Jihočeském kraji. Takže tam moc změn nebude.
Takže dálnici stavíme, aby se stala nezbytnou? A chceme, aby lidé takové dálky jezdili ještě více auty? Zjevně ano, když další a další silnice prohlašujeme za „nezbytné“. Pak ovšem můžeme už zcela zrušit tamní železnici, protože ji učiníme prakticky zbytnou (náklady přece mohou též na kamiony). Kochat se úpadkem vlaků je příliš masochistické, a rozvíjet obojí cestou od nadměrné spotřeby ku spotřebě neúnosné.
Jasně trať Praha – České Budějovice spěje k zániku. Možná by to chtělo změnit medikaci nebo alespoň ten kolovrátek.
A ta přestavba 1 kolejky na 2 koleje pro 160-180 km/h se ignoruje?
Typický případ záměny příčiny a důsledku.
(…ale už jsme si skoro zvykli). 🙂
Když se tak podívám do mapy a představím si obchvaty měst a obcí spolu s rozšířením na čtyři (teda o jeden víc, než chcete), tak je z toho ta D3. Jak byste si to jinak představoval? A ty Novohradské hory s nedotčenou přírodou jsou přece jenom o kus východněji, navíc alespoň tento koncový úsek je víceméně ve stopě stávající I/3.
Přesně tak, ale pro některé by evidentně bylo lepší polovičaté za to téměř stejně drahé řešení.
Viz Úlibice-Turnov.
Novohradských hor se sice dálnice nedotkne, ale tím si nářek nenechte kazit.
Mrtví od Nažidel s vámi jistě souhlasí a mocně přikyvují…
A současná I/3 je nedotčená příroda?
Dotčená je, ale zdaleka ne tolik, jako když tam podnítíte množství dalších silničních přeprav a lán asfaltu kvůli tomu zdvojnásobíte, rozlehlé křižovatky nepočítaje. A mezitím i ta železnice zajde na úbytě, protože tu nikdo potřebám patrně ani přizpůsobit nechce.
Pane Františku, zkuste poslat vlakem nějaký větší předmět, kterého se přes inserát chcete zbavit, (např. starý šicí stroj značky „Lada“, nebo sloupovou vrtačku z garáže), z Vyššího Brodu (nedaleko D3) do Morkovic. Pokud se takové harakiri pokusíte to zrealisovat, možná sám najdete odpověď na příčinu odlivu přeprav z kolejí na silnici. V současné době se po kolejích vyplatí přepravovat snad pouze hromadné substráty po stálé trase, kde ovšem v žádném případě nejde o rychlost, ale o kapacitu a pravidelnost přepravy. Tím v žádném přépadě nezavrhuji trať CB – Linz s parametry na min. 120 kmh. Ta ale může být hotová… Číst vice »
Váš názor nebude zřejmě nejpopulárnější i z toho důvodu, že je zcela mylný, neboť stavba neprochází Novohradskými horami.
Dále je nutné uvést, že dálnice D3 bude jako celek důležitou části evropské dálníční sítě ze severovýchodní části Německa a západní části Polska do Rakouska a dále na jih Evropy.
Ta dálnice je tam už teď v polovičním profilu, takže nenaruší vůbec nic. Nehledě na trgucké nehody po staré I/3 kterým zabrání.
Jistě, zdvojnásobení plochy a nárůst frekvence nemá žádný rušivý vliv. Na dálnicích se tragické nehody nestávají?
Stávají se mnohem méně než na silnicích 1. třídy, které nejsou směrově oddělené.
to je podobné jako s tím mostem pod Vyšehradem, konzervovat, konzervovat a konzervovat… to fakt není přístup k aktuálním potřebám…
Pokud je potřeba neustále hamtat víc, víc a ještě víc, pak nebude nikdy uspokojeno nic. Naštěstí takoví nejsme úplně všichni. Dokonce by někteří uvítali kvalitativní zlepšení místo kvantitativního. Menší zásahy s větším účinkem na železnici, aby část přeprav mohla přejít tam. To neustálé přebourávání a zvětšování všeho nezajistí.
já bych tedy železnici zrušil, ať se uvolní prostor přírodě. vzniknout tam biokoridory, nemusí se kácet kolem tratí, prostě nebudou. hotovo 😀 spokojený pán František?
Nejlepe by bylo vrátit se do středověku …
Intenzity se po dostavbě zvýší. Pražáci nyní jezdí na jih – třeba do Chorvatska přes Brno, po dostavbě pojedou po D3.
a co teprv Ústečáci a Liberečáci, kvůli nim bych hned stavěl další pruh.
Pijete kafe? Pěstujete si doma kávové boby?
Tady nejde o to, co vy se domníváte, ale dálnice se staví na základě faktů, reálné potřeby a mezinárodních dohod v rámci EU.