Ministerstvo schválilo rozšíření obchvatu Jičína, ŘSD začalo se sháněním povolení
Problematické místo na obchvatu Jičína. Foto: Google Street View
ŘSD počítá se zahájením v roce 2030.
ŘSD počítá se zahájením v roce 2030.
Tomu rozšíření a odstranění úrovňové křížovatky u Moravčic rozumím, ale přestavba toho mostu/estakády u čov bude asi docela drahé… 🙁
Chvalihodne. Od Jicina se dopravni proud rozdeli na I/16 do MB a na I/35 do Turnova. Vedeni I/35 v rezimu 1+2 by mělo stacit. Ovšem I/16 by prospelo dusledne vybudovani obchvatu všech obci a vyhradne MUK aby dopravni proud mohl plynout +/- 80-90. A samozrjeme odstraneni toho kruhaku u Ulibice – strasna zprasenina…
Opět , pokud se vybuduje I/35, není třeba nic rozšiřovat. Po peáži I16 a I32 jezdí auta ve směru I/35 (HK – Liberec)
A to je ještě vtipný na této stavbě, že aktuálně probíhá rekonstrukce právě toho obchvatu a znamená to na 2 roky komplikace v průjezdu. Tahle rekonstrukce bude potom k ničemu, páč se hlavně staví na mostě, a ten se má právě v tom roce 2030 bourat, aby tam mohl vyrůst 4-pruhovy.
Tak to nevím, kde jste vykoukal, že se dělá hlavně na mostě, když ta letošní etapa skončila těsně před mostem…
Právě že na těch 2 mostech, co se mají bourat, se vymění jenom obrus (a mostní závěry). Na zbytku stavby se jde až na kufr.
Tak máme 2024, stavba se z roku 2030 dost možná odsune, tak stačí aby ty povrchy vydržely 6 až 7 roků bez oprav. A když nevydrží … Borecký ven! 😀
Ale právě dokončené krásné nové odbočovací pruhy na křižovatce JIČÍN STŘED atd., kvůli kterým tady byl několik měsíců kyvadlový provoz, zácpy a značný nárůst dopravy přes Jičín, přijdou rozšířením obchvatu vniveč, ne?
Tak ty pruhy jsou provizorium za pár tisíc na pozemcích ŘSD pro alespoň částené zlepšení situace, než se vypapíruje rozšíření. Problém obchvatu je nájezd od Ronalu na Mladou Boleslav a křižovatka Moravčice a to papírování pár let zabere.
Obávám se, že po dokončení D35 rychle zjistíme, že 2+2 bude potřeba až do Boleslavi. Vysoké intenzity jsou tam už teď a pak budou ještě výrazně vyšší.
Ve špičce je to tam na 2+2 už teď, problém je hlavně velký výskyt pomalejších vozidel.
A to to ještě značně reguluje semafor v Řepově. Být tam volný průjezd, tak po konci směny v MB na silnici nenajedete kvůli souvislému proudu vozidel tak 20 minut.
Ona tomu všemu pomůže Martinovická spojka … už aby. Ale jinak souhlas, 2+2 bych podporoval, na trase do Jičína se bezpečně nedá předjíždět téměř nikde. V protisměru neustále někdo.
Lidé tady vykládají, že intenzity do 20.000 aut běžně 1+1 stačí, dal bych jim za trest tudy jezdit. Denně.
No fajn, ale ten kruháč co bude za touto silnicí (u Úlibic) to je teprve výživné. Přitom v článku se i píše, že se čeká větší provoz. A RSD narve na čtyřproudovku kruháč. To je snad jeden z největších paskvilů co se u nás plánuje.
Měli jsme i tendence to nejak „napadnout“, ale nevim jestli jednotlivec to dokáže nějak ovlivnit, navíc by se to asi zdržovalo.
A už je to tady. Po deseti letech obchvat nestačí? Jaké to překvapení…
Nechci vám kazit radost, ale obchvat Jičína rozhodně neexistuje deset let.
Jaktože je vidět na fotomapě z let 2001-03?
Je to totiž „Indukční fotomapa“. 😀
Stále přemýšlím, který obchvat Jičína máte na mysli. 😉
A nebylo by lepsi postavit severni obchvat? Pak by stavajici silnice plne postacila…
Článek, na který reagujete, tedy ta drobná písmenka mezi titulkem a diskuzí, která jste asi nečetl, tuto informaci uvádí. Jičín na severu obkrouží I/35.
Ach jo. Článek tuto informaci sice uvádí, leč já se pozastavuji nad pořadím staveb. V mém příspěvku byste mohl nalézt hypotézu, že kdyby se prioritně postavila ta severní silnice, tak by rozšíření stávajícího obchvatu asi nebylo potřeba. Už je to jasné?
Tady ta silnice už ted nestačí. Jičín – Turnov je potřeba taky. Vypadá to že obě se budou stavět +/- současně
JC-TU bohužel dle plánů až 2032. Neskutečný!
Máte samozřejmě pravdu. Severní obchvat by část dopravy odvedl a pak by se vidělo. Pořadí staveb je obecně podivné, R35 se staví od Hradce, kde je to nejsnadnější a ne kolem Jičína, kde je to nejvíce potřeba. První úsek měl být severní spojka kolem Jičína a vyřešit kruháč Úlibice do MUK.
Hodně dobrý 😆😆😆
Neměly by se všechny obchvaty stavět rovnou 2+2 s MÚK? Nebo aspoň 2+1 kde budou menší intenzity…
Nevidím k tomu důvod, právě obchvaty jsou obvykle méně zatížené než navazující úseky mezi městy (velká část dopravy míří do měst). Stavět 2+2 dává smysl koncepčně na ucelených tazích, kde to má smysl po celé trase, příkladem může být právě I/16 či I/38, ale rozhodně ne nahodile sem tam obchvat, to fakt nedává smysl. Jičín je samozřejmě jiný případ (kvůli D35) a tady je 2+2 rozhodně potřebné a ideálně ještě plány protáhnout o 3 km až po západní rozplet na I/16 x I/35 (kdoví kdy totiž bude přeložka nové I/35 Turnov-Úlibice)
Jo to dává smysl. Díky
Jenže když se teď začne plánovat ještě ta část po západní I/16 tak stejně nebude hotová dřív než D35/I35…