Ministerstvo potvrdilo územní rozhodnutí pro silnici mezi Olomoucí a Šternberkem
Silnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSD
Stavba sedm kilometrů dlouhé přeložky má začít v roce 2025.
Stavba sedm kilometrů dlouhé přeložky má začít v roce 2025.
Tomuhle říkám skutečné a konstruktivní připomínky týkající se ochrany přírody! A ne ty účelové obstrukce, jaké předvádějí Děti Země nebo Voda z Tetčic, kteří se za „ochranu přírody“ jen maskují a skutečnou ochranu přírody svým přístupem v očích veřejnosti jen dehonestují…
Bezva, že se to posunulo a výstavba každé části této komunikace je třeba. Ovšem ty termíny jsou děs: EIA 2010, ÚR 2023, ZP ? ZS ? to je pomalu na jeden lidský život a jedná se v těchto třech úsecích o cca 20km….
Užitečné, bez staveb východního obchvatu OL a pokračování na Šternberk vč. jeho obchvatu, trochu polovičaté. O nějakém rychlém propojení této lokality s D35 vůbec nemluvím…Diky však za každý posun v poddimenzované silniční sítí..
Bez olomoucké východní tangenty je to samozřejmě polovičaté řešení, ale právě ta přece následně napojí Šternberk na D35. A samotný obchvat Šternberka už se také připravuje. Tangenta bude ovšem bohužel z těchto tří staveb hotová až jako poslední.
Myslel jsem severní spojku na D35…kvůli Pomoraví nerealizovatelnou.
Olomouc nebude mít severní část obchvatu, tj. okruh nebude dokončen a to z důvodu Litovelského pomoraví. Ikdyž jím už vede D35, tak to bylo v době jiného režimu, kdy se přecijen stavělo jinak. Dnes už by tama nová dálnice vést nemohla, protože by se proti tomu zvedla vlna odporu.
Olomouc vděčí velmi dobré pozici v rámci ČR, kde je uprostřed Moravy. Jen mi není jasné, proč z pohledu železnice je významnější uzel Přerov, přitom trasování přes Olomouc by mi přišlo nejen v dnešní době lepší (větší město bylo vždy než Přerov).
U železnice jde pouze o polohu v krajině…kdy Přerov je uprostřed roviny přímo na spojnici Brna a Ostravy a zároveň v úvalu řeky Moravy. Olomouc je z tohoto pohledu jednoduše příliš na severu (aneb cesta z Olomouce do Ostravy, přímější než přes přerov, vede skrz kopce).
Z Olomouce se stane v poměru k velikosti jednoznačně nejodálnicovanější město v ČR. Pět čtyřpruhových komunikací vybíhajících z města prakticky do všech směrů, z toho 4 dálnice.
Jsem spíš zvědavý na navazující stavbu, východní tangentu, a jak se popasuje s vazbami Olomouce na NKP Svatý Kopeček. Optimální by zde bylo něco jako zářez částečně přikrytý v místě křížení s ul. Švabinského.
ŘSD pod Mátlem má tah na bránu (což je skvělé), ale tady se ukáže, jak si umí poradit i s „měkčími“ kulturními hodnotami.
Proč to není rovnou dálnice? Ušetří tím ŘSD finance?
Čtyřpruh bude v úsporné kategorii R21,5/100, která je běžná pro takové nově budované silnice I.třídy bez odstavných pruhů s nouzovými zálivy (např. I/44 Postřelmov-Šumperk)…
ano někdo by mohl namítnout že se v kategorii D21,5 se bude stavět i přeshraniční úsek D11, ale to je snad jediná výjimka u novodobějších dálničních staveb
Souhlas, souhlas. Takovým opakem je poloviční Prostějov, kde již není žádná „jednička“, ale alespoň je tam D46.
což je naprosto v pořádku s ohledem na intenzity dopravy jak na západ tak na východ z Prostějova, tam není důvodu mít nějakou silnici v parametrech I.třídy…