Peripetie Vestecké spojky. MŽP musí znovu rozhodnout o výjimce z ochrany živočichů
Vestecká spojka, napojení na D1 (Exit 4). Pramen: KSÚS Stř. kraje

Vestecká spojka má na jihovýchodě Prahy alternativně propojit velký Pražský okruh s dálnicí D1. Kvůli sporu o výjimky uvízla příprava na mrtvém bodě.
Extrémně důležitá stavba navíc nutná ve 4 pruzích a stále se nestaví 🙈
A k čemu je to přesně dobré? Kdyby měla vést částečně ve stopě Kunratické spojky směrem na MÚK 2km, tak bych chápal aspoň ten dopravní směr, ale tady žádný není
Celá generace obyvatel jihovýchodu Prahy bojovala proti stavbě dálnice ve verzi namalované v 60. letech skrz sídliště i nejcennější přírodní lokality. Nakonec se podařilo v roce 1999 prosadit rozumné posunutí okruhu k hranici Prahy, který se teď po 25 letech konečně staví.
Přesto se někdo pořád snaží salámovou metodou prosadit tuhle zrůdnou silnici v původní stopě. Byl slib skončit 1. etapou, teď se tlačí 2. etapa a za chvíli někdo oživí i 3. etapu přes Milíčovský les…
Dálnice se posunula dál od města. Tak daleko, že už neplní funkci odlehčení místní a regionální dopravě, která je také přetížená. Viz každodenní kolony na Kunratické spojce a Vídeňske. Celkem častý jev i jinde.
Však ty kolony na Vídeňské budou úplně stejné i po dokončení tohodle.
Když jedu z D0 exit Vestec na Jižní Město, tak jedu po Vídeňské a pak po Kunratické. Tahle plánovaná silnice by se mi občas hodila. P.S. Jižní město má pouze 80 – 100 tis obyvatel.
Pořád nechápu k čemu tahle dálnice je, D0 vede níže. Na D1 to bude vytvářet úplně stejné kolony. Zas další silnice pro další sídelní kaši kolem prahy, jako kdybychom nevěděli, co je a jak funguje dopravní indukce.
Místním bych spíš doporučila lobbovat za co nejdřívější dostavbu metra D nebo prodloužení tramvaje, ať už na Libuš nebo k Opatovu.
A co metro D až do Jesenice, po povrchu? Nebo nějaký příměstský vlak? O tom se neuvažuje? Protože to bych čekal jako odpověď na očekávaný nárůst počtu obyvatel.
Změnila se trasa D0, aby byl dál od Prahy, abychom v té původní trase stejně postavili Vesteckou spojku. To je tak absurdní.
Nehledě na to, komu to pomůže. Dopravní proudy se stejně slejou na prvních kilometrech D1 (kde ty kolony vznikají), takže to ani kolonám nepomůže.
Bude to jen zkratka pár km oproti trase kolem Modletic za pár miliard. Možná to zláká pár lidí, aby nejeli Vídeňskou, vsadil bych si na úbytek aut tak 4-6 %.
Jsem na to opravdu zvědavej. Pokud mi tu někdo dokáže vyargumentovat skutečný (nikoli údajný) přínos, budu rád.
Nezapomeňte, že kolony na té D1 vznikají hlavně kvůli tranzitu zejména kamionů, který tam v současnosti musí jet kvůli chybějícímu okruhu. Cílem této stavby je odlehčit současnému dopravnímu skeletu na jihu, který je už dnes naprosto nevyhovující a nebude do budoucna schopen pojmout další zátěž z nové výstavby. Dalším důležitým cílem stavby bude i usměrnit proud aut na P+R parkoviště při jejích obou koncích – Depo Písnice a Chodov (jedno parkoviště to bez podpory druhého nezvládne). Tahle komunikace je sběrná pro oblast jihu a nebude nikdy výhodná pro tranzit mezi D0 a D1, protože přes Modletice to bude vždy rychlejší… Číst vice »
Pomůže to majitelům pozemků v okolí budoucí křižovatky, kteří tam už od 90. let chtějí stavět hypermarkety a sklady…
Přesně. Proto se o osud této důležité stavby nebojím.
Supr, díky za hromady downvotů bez vysvětlení. Carbrain is real.
Nebo se kterou částí lidi nesouhlasí?
2 komentujícím za odpovedi děkuji. V obou případech by to ale vyřešila běžná komunikace, nemusí to být dálnice.
A co se týče odlehčení dálničnímu skeletu na jihu – to má řešit severní čas D0, ne? Nebo budeme stavět „odlehčovací okruh“ podél toho stávajícího i na Barrandově?
Kolony na D1 kvůli kamionům je dobrý point, díky. To se však vyřeší 511, takže auta mohou jet D3-Modletice-Spořilovksá radiála bez toho, aby je zdržovaly kamiony jedoucí D1-D11/10/8. Takže to fakt je jen zkratka, kudy měl vést okruh.
Takže napojení na D1 směr Brno se na MÚK nekoná? Trochu škoda…
Další věc, hodila by se nová spojka z této MÚK podél Újezda, Milíčovského lesa a Kreslic napojena na Novopetrovickou v těchto místech https://mapy.com/s/lenerejucu. Docela by to odlehčilo Hájům tranzitu od Horních Měcholup a Petrovic
Na D1 muzete po obchvatu …
Co me zarazi, ze nekdo potrebuje na tech par metru 2 etapy.
To už mohli rovnou postavit tu část okruhu v původně plánované trase. Tady je ale celkem zřejmě vidět, kam tyto posuny – spolu ovšem s neutuchající podporou dojezdu auty – vedou. Nakonec tam budou ty dálnice obě, a to se vyplatí…
Ono se totiž ukazuje, že původní stopa se měla dodržet. Stejně jako u Přezletic, kde se udělá boule jako hrom, ale nakonec vše skončí v tunelech. Přitom to mohlo jít těmi tunely taky hned v původní stopě. Celý systém schvalování liniových staveb je neskutečně zdlouhavý a ve výsledku naprosto brutálně kontraproduktivní.
Místo optimálního technického řešení v co nejkratším čase získáme nakonec skoro vždy to nejhorší a o 30 let později než by bylo potřeba.
„neutuchající podporou dojezdu auty“
A co takhle nárůst počtu lidí, v této satelitní oblasti zejména. Jak reaguje infrastruktura?
A jak Praha zvládá přivést k Písnici Déčko, bohužel vidíme. Jak fungují 331-333, 335, 337, 339 a spol. a zda se dá na jejich spoje vždy spolehnout, víte?
„Podpora“ dojezdu auty je i v něčem jiném než v pohodlnosti těch lidí, nebo že někdo si dovolí plánovat tuto spojku.
Okruh je primarne pro tranzit. Tohle je primarne pro mestskou dorpavu pro vsechny Prazaky.