Peripetie Vestecké spojky. MŽP musí znovu rozhodnout o výjimce z ochrany živočichů
Vestecká spojka, napojení na D1 (Exit 4). Pramen: KSÚS Stř. kraje

Vestecká spojka má na jihovýchodě Prahy alternativně propojit velký Pražský okruh s dálnicí D1. Kvůli sporu o výjimky uvízla příprava na mrtvém bodě.
jen drobna uprava, nejedna se o D1, ale o Brnenskou ulici v Praze, D1 zacina az v Pruhonicich
„Konkrétně jde o II. etapu Vestecké spojky o délce 5,1 kilometru, která se má napojit na D1 novým exitem na 4. kilometru“
Proti stavbě bojují za prvé skupina lidí, která má v Hrnčířích a ve Vestci baráky poblíž budoucí trasy, za druhé bývalý starosta Křeslic Zápotocký (který po dobu své funkce blokoval výstavbu čehokoliv v okolí) a za třetí námitky měly i Průhonice proti původně plánované komerční zóně u Šeberova a správně očekávaly, že spojka její výstavbu umožní. Naopak starostka Šeberova Venturová spojku celou dobu prosazovala, protože Hrnčíře a Šeberov jsou každé ráno i odpoledne přetížené tranzitní dopravou. Výsledkem je, jako všude jinde nejen v Praze patnáctiletá tahanice stále bez výsledku
Ty žáby a brouci jsou jen nástrojem, stejně jako kdekoliv jinde
A když se to postaví, tak v Hrnčířích a Šeberově bude projíždět ještě mnohem víc aut, chlapče. Obzvlášť když se někde stane nehoda a sjezd na Hrčíře poslouží jako nejrychlejší trasa.
Opravdu si někdo myslí, že až se postaví satelity od Průhonic po Šeberov, o Újezdě a Křeslicích nemluvě, ubude někde nějaká doprava? https://www.lidovky.cz/ceska-pozice/stat-ma-spekulantum-s-pozemky-zdarma-postavit-dalnicni-sjezd-z-d1.A130623_220913_pozice_133376
Nebylo by lepší to spojit s Kunratickou spojkou, taky takovým torzem?
Ta bohužel kolabuje kdykoli je jakýkoli problém na jižní spojce nebo na okruhu už teď… Umocněno letošním nekonečným kutáním výkopu pro kabel.
To by nebyl dobrý nápad, a to ani kdyby se rozšířila.
Tohle nepomuze, Kunraticka spojke je ve spicce plna, navic kruhove objezdy na Videnske nebo Na Jelenach jeji kapacitu velmi snizuji, stejne tak navaznu KO U Dalnice, ktery nestiha obcas ani mimo spicku.
je to sice velmi zvlastne volnea varianta, ale v podstate asi jedina mozna, byt me jako cyklistu moc netesi, ze moje trasy nekolikrat pretne takovato silnice, vcetne velmi vytizene a i detmi oblibene propojky Vestec-Kunratice
Extrémně důležitá stavba navíc nutná ve 4 pruzích a stále se nestaví 🙈
Pokud mohu být tak smělý, v čem vidíte tu extrémní důležitost? Co vlastně tato stavba řeší? Jaké dopravní směry přesměruje? A kam je to přesměruje? Na již tak ucpanou D1 těsně před vjezdem do Prahy? Možná kdyby aspoň to napojení na D1 bylo oboustranné a pokračoval na Kateřinky a Újezd u Průhonic (a návazně na všechny ty satelity kolem) mohlo by se ulevit přetížené křižovatce Opatovská x Ke Kateřinkám, potažmo nájezdu 2 na dálnici D1. Jinak bude výsledkem akorát přenesení kongescí z jedné ulice vedoucí do centra a na Jižní spojku na jinou ulici vedoucí do centra a na Jižní… Číst vice »
Klasicky vidím mínusy, ale nevidím argumenty.
Taky by mě zajímalo zcela racionální odůvodnění, co přesně má toto přinést.
Oficiální verze je ulehčit návoz z Jesenice na D1/Brněnskou místo Vídeňské. To je z bláta do louže, jako kdyby Brněnská už dnes neměla problém. Pokud chtějí něco smysluplného udělat pro dojezd z Jesenice, tak ať dvě a půl miliardy vrazí do rychlé tramvaje, která se napojí na metro D v Písnici.
Extrémně zbytečná a nebezpečná stavba, snad se jí bude dál dařit bránit.
Vidím důvod v tom, že poblíž bude vyústění D3 na D0, takže odvede část dopravy, která by jinak mířila jen a pouze na Kunratickou spojku
A k čemu je to přesně dobré? Kdyby měla vést částečně ve stopě Kunratické spojky směrem na MÚK 2km, tak bych chápal aspoň ten dopravní směr, ale tady žádný není
Je to pro napojení pozemků mezi Šeberoven a Průhonicemi.
Dneska pole, za pár desítek let hustá zástavba.
No dobře, a auta z té husté zástavby se napojí kam?
Do přetížené Vídeňské, nebo do přetížené Brněnské?
Tohle je fakt dopravně-územní plánování jako před sto lety.
No to je právě to, že se tam nebude stavět, dokud nebude Exit 4.
zajděte si ráno do Šeberova a podívejte se, co se přes něj valí. Kontinuální proud aut
Celá generace obyvatel jihovýchodu Prahy bojovala proti stavbě dálnice ve verzi namalované v 60. letech skrz sídliště i nejcennější přírodní lokality. Nakonec se podařilo v roce 1999 prosadit rozumné posunutí okruhu k hranici Prahy, který se teď po 25 letech konečně staví.
Přesto se někdo pořád snaží salámovou metodou prosadit tuhle zrůdnou silnici v původní stopě. Byl slib skončit 1. etapou, teď se tlačí 2. etapa a za chvíli někdo oživí i 3. etapu přes Milíčovský les…
Dálnice se posunula dál od města. Tak daleko, že už neplní funkci odlehčení místní a regionální dopravě, která je také přetížená. Viz každodenní kolony na Kunratické spojce a Vídeňske. Celkem častý jev i jinde.
Však ty kolony na Vídeňské budou úplně stejné i po dokončení tohodle.
Když jedu z D0 exit Vestec na Jižní Město, tak jedu po Vídeňské a pak po Kunratické. Tahle plánovaná silnice by se mi občas hodila. P.S. Jižní město má pouze 80 – 100 tis obyvatel.
jako ze misto ucpane Videnske a Kunraticke spojky pojedete po ucpane Brnenske?
Proč by měla být Brněnská ucpaná, za pár let se značně uvolní od vozové hradby kamionů a až se zavede mýto za D0 pro ty, co si zvolili dům se zahrádkou místo bytu v Praze, tak to bude stačit. 🙂 Teď vážně. Ve špičce to možná bude ucpané vše. To nic nemění na tom, že JV Prahy se dále urbanizuje a k tomu jsou potřeba také páteřní komunikace. Z tohoto pohledu vlastně není špatně, aby ta komunikace vypadala jako městská silnice, nikoli jako dálnice. Mimochodem, na Jižním Městě se bude místo hal stavět bytová výstavba až ke sjezdu 2 v… Číst vice »
to vim, ziju tady, ale Brnenska neni schopna pobirat bezny tranzit pomalu ani ted, pak to bude jeste horsi a kruhove objezdy Na Jelenach a U Dalnice jsou/budou totalni peklo po dostavbe FINEPu (navic se tam FINEP brani vystavbe pesi/cyklo lavky pres Brnenskou, ktera je tu roky slibovana) a ono Videnska je oblibena tolik, prave proto, ze vede primo na Jizni spojku, alternativy jdou na 5. kvetna a dostat se rano z 5. kvetna na Jizni spojku je slusna cekacka uz ted, navic zabita i najezdem ze sSporilova, kde se ty kolony take tvori, zahradak ma jedine stesti, ze tam… Číst vice »
Vy jste z Křeslic? 🙂
kam by to melo vest? na Novopetrovickou?
Pořád nechápu k čemu tahle dálnice je, D0 vede níže. Na D1 to bude vytvářet úplně stejné kolony. Zas další silnice pro další sídelní kaši kolem prahy, jako kdybychom nevěděli, co je a jak funguje dopravní indukce.
Místním bych spíš doporučila lobbovat za co nejdřívější dostavbu metra D nebo prodloužení tramvaje, ať už na Libuš nebo k Opatovu.
A co metro D až do Jesenice, po povrchu? Nebo nějaký příměstský vlak? O tom se neuvažuje? Protože to bych čekal jako odpověď na očekávaný nárůst počtu obyvatel.
https://zdopravy.cz/tramvaji-do-jesenice-nebo-odolena-vody-nemci-prepocitaji-zda-se-skutecne-nova-trat-nevyplati-253627
Klidně může být rychlá tramvaj, klidně jako ostrovní provoz z Písnice.
A to metro by bylo předpokládám výrazně dražší. Ale pozemky v Jesenici by šly hodně nahoru.
Změnila se trasa D0, aby byl dál od Prahy, abychom v té původní trase stejně postavili Vesteckou spojku. To je tak absurdní.
Nehledě na to, komu to pomůže. Dopravní proudy se stejně slejou na prvních kilometrech D1 (kde ty kolony vznikají), takže to ani kolonám nepomůže.
Bude to jen zkratka pár km oproti trase kolem Modletic za pár miliard. Možná to zláká pár lidí, aby nejeli Vídeňskou, vsadil bych si na úbytek aut tak 4-6 %.
Jsem na to opravdu zvědavej. Pokud mi tu někdo dokáže vyargumentovat skutečný (nikoli údajný) přínos, budu rád.
Nezapomeňte, že kolony na té D1 vznikají hlavně kvůli tranzitu zejména kamionů, který tam v současnosti musí jet kvůli chybějícímu okruhu. Cílem této stavby je odlehčit současnému dopravnímu skeletu na jihu, který je už dnes naprosto nevyhovující a nebude do budoucna schopen pojmout další zátěž z nové výstavby. Dalším důležitým cílem stavby bude i usměrnit proud aut na P+R parkoviště při jejích obou koncích – Depo Písnice a Chodov (jedno parkoviště to bez podpory druhého nezvládne). Tahle komunikace je sběrná pro oblast jihu a nebude nikdy výhodná pro tranzit mezi D0 a D1, protože přes Modletice to bude vždy rychlejší… Číst vice »
Ne, ne a ještě jednou ne.
Ten tranzit kamionů, který právě potřebuje jet k D10/D11, je fakt jen malá část. Naopak drtivá většina dopravního proudu po D1 je ranní dojezd do Prahy, a tomu toto nepomůže vůbec nijak.
Opět jednou si Praha a SčK slepě buduje obří satelit bez adekvátní dopravní obsluhy a pak se diví, že všechny vjezdy jsou zablokované.
Pomůže to majitelům pozemků v okolí budoucí křižovatky, kteří tam už od 90. let chtějí stavět hypermarkety a sklady…
Přesně. Proto se o osud této důležité stavby nebojím.
Supr, díky za hromady downvotů bez vysvětlení. Carbrain is real.
Nebo se kterou částí lidi nesouhlasí?
2 komentujícím za odpovedi děkuji. V obou případech by to ale vyřešila běžná komunikace, nemusí to být dálnice.
A co se týče odlehčení dálničnímu skeletu na jihu – to má řešit severní čas D0, ne? Nebo budeme stavět „odlehčovací okruh“ podél toho stávajícího i na Barrandově?
Kolony na D1 kvůli kamionům je dobrý point, díky. To se však vyřeší 511, takže auta mohou jet D3-Modletice-Spořilovksá radiála bez toho, aby je zdržovaly kamiony jedoucí D1-D11/10/8. Takže to fakt je jen zkratka, kudy měl vést okruh.
Ano je. A zcela potvrzuje správnost původního trasování. Akorát kolem Hrnčíř to mělo vést vrchem a ne takto velkým jižním obloukem. Ale chápu, že louky a rybníky mezi Šeberovem a Hrnčíři si ochranu zaslouží.
Obchvat Šeberova a Hrnčíř, třeba
Máte pravdu, pojďme radši postavit čtyřpruh na Vídeňské. Tam už žádné žáby nejsou, takže by to mělo být v klidu.
Takže napojení na D1 směr Brno se na MÚK nekoná? Trochu škoda…
Další věc, hodila by se nová spojka z této MÚK podél Újezda, Milíčovského lesa a Kreslic napojena na Novopetrovickou v těchto místech https://mapy.com/s/lenerejucu. Docela by to odlehčilo Hájům tranzitu od Horních Měcholup a Petrovic
Na D1 muzete po obchvatu …
Co me zarazi, ze nekdo potrebuje na tech par metru 2 etapy.
To už mohli rovnou postavit tu část okruhu v původně plánované trase. Tady je ale celkem zřejmě vidět, kam tyto posuny – spolu ovšem s neutuchající podporou dojezdu auty – vedou. Nakonec tam budou ty dálnice obě, a to se vyplatí…
Ono se totiž ukazuje, že původní stopa se měla dodržet. Stejně jako u Přezletic, kde se udělá boule jako hrom, ale nakonec vše skončí v tunelech. Přitom to mohlo jít těmi tunely taky hned v původní stopě. Celý systém schvalování liniových staveb je neskutečně zdlouhavý a ve výsledku naprosto brutálně kontraproduktivní.
Místo optimálního technického řešení v co nejkratším čase získáme nakonec skoro vždy to nejhorší a o 30 let později než by bylo potřeba.
„neutuchající podporou dojezdu auty“
A co takhle nárůst počtu lidí, v této satelitní oblasti zejména. Jak reaguje infrastruktura?
A jak Praha zvládá přivést k Písnici Déčko, bohužel vidíme. Jak fungují 331-333, 335, 337, 339 a spol. a zda se dá na jejich spoje vždy spolehnout, víte?
„Podpora“ dojezdu auty je i v něčem jiném než v pohodlnosti těch lidí, nebo že někdo si dovolí plánovat tuto spojku.
Okruh je primarne pro tranzit. Tohle je primarne pro mestskou dorpavu pro vsechny Prazaky.
Naopak. Toto řešení je pro velmi malou část Pražanů. Spíše pro všechny ty náplavy z regionů, které by se snáze prodraly ke svým kancelářím v Praze, do kterých musí mermomocí dojíždět autem.
Jako závist nebo co? Pokud chtějí a mohou dojíždět autem tak mají zajištěné parkování u firmy, což je v Praze docela problém. A taky pružnou pracovní dobu, protože prostát každý den dvě hodiny v koloně si opravdu nemůže dovolit každý. Na druhé straně ti, co na to nemají si tutéž dobu prostojí ve stejné koloně v autobusu. takže sumasumárum, díky za každou novou komunikaci a tím kratší kolony.
„Závist“ je velmi hloupý a prázdný argument. Když si někdo vybral bydlení za Prahou včetně jeho nevýhod, tak se jim nemá divit. Natož považovat zmírnění těch nevýhod na úkor(!) jiných za své svaté právo.
pak ale nejsou potreba 2+2 pruhy