Ministerstvo kvůli utajování mimořádné události posílá do Správy železnic státní dozor

Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171

Správa železnic podle nového vyjádření na nahlášení „zapomněla“.

Odebírat
Upozornit na
guest
182 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JendaVenda

Pokud státní dozor svoji práci bude dělat tak jak má, bude se divit, kolik MÚ zůstalo utajeno. Možná, kdyby si zřídil anonymní email (.telefon..), tak by se nestačil divit, kdo vsechno dneska může řídit drážní dopravu.

Jan Dlasek

Přivolávací návěst – taky jsem se jednou téměr po…když jsem z kupéčka z okna po kalamitě za sebou viděl další vlak…je to přivolávačka, jezdí jen na dohled ten vlak, žádná MU. Těším se nakomentáře.

JackBrno

Na jakém typu návěstidla přivolávačka byla? Na tom záleží, jestli to bylo nebezpečné nebo ne.

Stenly

a byla to přivolávací návěst ? nebyl to oddíl autobloku ? byla doba kdy se dalo na autobloku dalo doject za předchozí vlak, jen se do něj nesmělo šťouchnout

Petr Novotný

To nebylo opomenutí, ale kalkul SŽ. Je potřeba začít u pana generálního… kdykoliv se něco stane, tak vždy a s úsměvem vše bagatelizuje a hází vše na dopravce, resp. jejich strojvedoucí. Předpis D1 je jen bič na strojvedoucí, který asi není pro SŽ závazný.

Tomáš

Správa železnic událost oznámila jako poruchu trakčního vedení, v hlášení o mimořádnostech nebylo ve čtvrtek ani slovo o tom, že došlo k jízdě vlaku do obsazeného oddílu. Drážní inspekce kvůli tomu vůbec nejela případ šetřit; poruchy trakčního vedení jsou na české železnici prakticky každodenní záležitostí. Oznámení o jízdě do obsazeného oddílu se v hlášeních objevilo až v pátek večer, poté, co deník Zdopravy.cz na událost upozornil.

Může SŽ dělat taky někdy něco pořádně? Ok, hradlařka udělala chybu. Co má ale znamenat ten ostatní bordel ve SŽ?

Leinad

Jak víš, ze chybu udělala hradlářka? Nemohla dostat odhlášku?

michawel2

Je pravda, že teď to je už v šetření a je vhodné počkat na finální závěr. Ale zajímá mě to. Tohle se zase nestává každý den.

JackBrno

Že by jí někdo dal odhlášku od vlaku, který ještě do stanice nevjel? To asi těžko, udělat omylem něco takového je mnohem méně pravděpodobné, než zapomenout, že má v oddíle vlak.

Drtom

Zase tady někdo dělá z komára velblouda.Ale dozorčí orgány musí vykazovat činnost.Drážní úřad,Dopravní a energetický stavební úřad,Drážní inspekce,Inspekce Ministerstva dopravy.Ti zasednou a vymyslí,že každá jízda vlaku je nebezpečná.A že by bylo dobré jezdit bezpečně.

Filip Jirsák

To, že jede vlak do obsazeného oddílu, strojvedoucí o tom neví a může jet klidně plnou traťovou rychlostí, je dost velký průšvih sám o sobě. A ještě daleko větší průšvih je to, že to zaměstnancům SŽ nedojde, že je to daleko větší průšvih, než stržená trolej (pokud budeme věřit vyjádření SŽ, že zapomněli). Nechápu, jak to můžete takhle bagatelizovat. To vypadá, jako když zaměstnanci SŽ nemají ani základní pud sebezáchovy. Já řešit nebo vyšetřovat na místě strženou kolej, a vjet do toho další vlak, který také strhne trolej a jenom díky tomu zastaví 100 metrů od prvního, jako první by… Číst vice »

JackBrno

Jakože se nemá vyšetřovat, kdo a proč udělal chybu? To je zase blábol…

Výpravčíxy

Drážní inspekce šetří i uražené zpětné zrcátko trolejbusu, které urazil při výjezdu z garáží. Dopravní podnik to drážní inspekci neohlásil a dostal tučnou pokutu . Když se to samé stane u autobusu, tak se nic hlásit nemusí. To je paradox drážního zákona.

nowas

To sice jo, ale puštěni vlaku na obsazenou traťovou kolej by už asi vážnosti DI mohlo odpovidat lépe než uražené zrcátko, ne?

SYN

Navíc by člověk mohl říct že když dostali pokutu za nenahlášené zrcátko, tak za nenahlášenou jízdu asi logicky dostanou flastr citelně větší? A že to tedy asi není úplně chytrá věc?

udavač

A ví tady už snad někdo opravdu spolehlivě, co se tam vlastně skutečně dělo = proč vůbec do toho obsazeného oddílu ten druhý vlak jel, proč mu byla umožněna jízda na přivolávací návěst a kdo o tom rozhodl?
Kde-kdo tady píše jen o chybě hradlařky, ale co když i ona dostala nějaký pokyn, co má udělat (a proč), i když to třeba nemělo být v souladu s platnými předpisy, a ona jen v dobré víře podle toho pokynu postupovala?

nowas

Člověk by řekl, že hradlářka může povolit jízdu vlaku do dalšího oddílu jen když jí hradlový mechanismus povolí přestavět návěstidlo na návěst povolující jízdu. A nebo při poruše, kdy je sjednaná telefonická komunikace, když dostane odhlášku od dalšího hradla/stanice právě tou RPN. Ovšem u SŽ teď už nikdo neví.

Jan Kučera

Můžete prosím dát odkaz na nějakou závěrečnou zprávu, v níž šetříme uražené zrcátko jakéhokoliv drážního vozidla při výjezdu z garáží (všechny naše zprávy jsou veřejné na našem webu), nebo se omluvit za mystifikaci veřejnosti?

Lukáš Jilmák

Znáte to,lidi něco někde slyší a hned to píší. Snažte se vyšetřit čtvrteční incident a přijít na to,jak to skutečně bylo. Myslím,že ta ryba dost smrdí.

SYN

Takže odkazem na údajné úplně zbytečné šetření se „vyřeší“ zdaleka ne zbytečné šetření zde??

JackBrno

To není paradox drážního zákona. To je tím, že trolejbus pod drážní zákon patří a autobus ne.

Lukáš Jilmák

bože můj,to je lež…svést to na jednoho chudáka,co jen plnil příkazy

SYN

Nikdo není povinnen plnit nezákonné příkazy… případně má každá větší firma povinně ombudsmany, možnost anonymního hlášení a dtto na úřadech (počítám že na DI též)…

Miloš Kariera

„Vlivem okolností s cílem zprovoznit úsek co nejrychleji opomněl vyšetřující zaměstnanec tuto událost nahlásit a učinil tak až následující den“
Tak tohle je vtip roku. Takhle nelžou ani politici

Practicus

ne, to umí jen úředníci

Vašek H.

Představte si to v jaderné elektrárně:
„Vlivem okolností s cílem zprovoznit reaktor co nejrychleji opomněl vyšetřující zaměstnanec tento únik radiace nahlásit a učinil tak až následující den, kdy již byla 20 km zóna kolem elektrárny na 100 let zamořena a zemřelo 1000 lidí.“

tarten

Jaký je rozdíl mezi tím něco mít a něčím disponovat? Můžete něco mít ale nedisponovat tím, třeba penězmi na vázaném účtu, projektem na který se vážou cizí práva nebo informací, kterou z nějakého důvodu nemůžete/nesmíte poslat dál.

Starej

Banda neschopnych amateru. Co tyden to prusvih. A buhvi kolik se toho ututla. Statni dozor je jen komedie. Vzdyt kolem drah se motaji furt ta sama individua. Znamej znameho, spoluzaci z vejsky , synackove atd atd. Vrana vrane oko nevyklove … 😉

Michal M

Jdi radši na pivo a tam se vyžvaň…

Starej

Jo a pak nacamranej do prace jak je na draze zvykem ne … jelito …

Happy

Pišu to tu dokola. Co se ještě musí stát, aby vedení SŽ vysvištělo do pryč?!

Matfyzák

Stéblová?

mgr.pavel

SŽ: „V té době jsme informací o nedovolené jízdě následujícího vlaku nedisponovali,“ – tyvole, SŽ ani neví, že poslala do obsazeného oddílu další osobní vlak?

SŽ je tak neschopná, že ani lhát jí nejde. Kdyby ta informace od mluvčí SŽ fakt byla pravda, tak je to celé ještě výrazně horší..

aaabbb

Přesně tak. Však tam je jejich hradlářka, jejich výpravčí, jejich vyšetřovatel. Jejich traťovka a dráteníci, předpokládám že jejich drážní hasiči. Jak „nedisponovali“? 😀 To snad nemůže myslet paní mluvčí vážně. Bylo tam mnoho zaměstnanců Správy železnic, takže informací disponovat museli.

Pepa

Veděli to hned, cca 2 min po tom co se to stalo…

Petr

Ale zase mít korunu za každou lež od SprŽele v odpovědích na dotazy, tak je člověk milionář. Tři roky tvrdily, že připravují stavbu nových nástupišť a po třech letech se prokecli, že nic nepřipravují a že jen upraví ty stávající. 😀

Tomas

Nejsem zastánce poprav, ale obávám se, že nic jiného než odvolat klíčové lidi SŽ nepomůže. Oni na každý průšvih místo řešení vymýšlí nějakou výmluvu a to nikam nevede.

michawel2

Odvoláte jedny, udělají to ti další znova. A bezednou studnu odborníků nemáme. Tohle bude složité, je to o změně myšlení. Skrývat chyby, které uděláme, je národní sport. Někdy to projde, někdy ne. Ale v těchto zásadních oborech a situacích to je prostě nepřípustné. Protože z chyb se máme poučit a jak se můžeme poučit, když se chyby cíleně skrývají.

Bobik

Ne, národní sport je přísně trestat za každý porušení čárky v předpisu (to je příčina), což vede ke skrývání chyb (to je následek).
Další příčinou je „úřední alibismus“, kdy ti na vyšších místech s oblibou věci „řeší“ předpisem, místo aby se něco skutečně udělalo.

michawel2

Jo a tohle je druhá stránka mince, alibismus papírem. Já dělám v jiném oboru, ale i u nás se určité typy logických věcí radši ošetří papírem, než aby se fyzicky provedly.
Jestli se nepletu, tak přesně tohle je to, co vedlo k nehodě v Plané.

Roman

Tím se problém nevyřeší, je třeba změnit celý systém.

Petr

Teď jsem to psal, ztrácí se důvěra v systém. „Takto bychom brzo dokralovali“ . Pokud si to politici neuvědomí, vidím velké špatné. :-((

Dejf

nooo dost by pomohlo si vzít nějaké bezpečnostní konzultanty z ÚCL, ale nedivil bych se, kdyby si na první jednání přinesli pro ujasnění situace kleště a letlampu, aby si hoši ze SŽ uvědomili, že sranda právě skončila…

michawel2

Je pravda, že v letectví je to skutečně na trochu jiné kulturní úrovni. Aspoň zatím u nás.

Toto bez záruky, možná letecká latina: nicméně jsem četl případ, kdy éro při přistání vzalo kus antény a k tomu ještě ohoblovalo kus lesa. Přistálo a jako by se nechumelilo vysypali lidi, letadlo odstavili, díry zalátali provizorně a éro mělo letět jinam. Nikam to nehlásili. Ale jestli si pamatuju, tak to byla Bolívie. To taky tehdy asi nebyla mimořádná událost 🙂

Miloš Kariera

Vede. K ještě většímu průšvihu.

Petr

Bohužel tady už hrozí ztráta důvěry veřejnosti v systém a tak se musí pár hlav obětovat, jinak může dojít k daleko většímu průšvihu a to už nemusí padat hlavy jen obrazně. 🙁

Big papá Kárl

Aspoň víme jak na to, když se nám nedejbože stane nějaká MU. Prostě ji nenahlásím a když na to někdo přijde, tak řeknu, že jsem zapomněl.

nowas

Že jsi nedisponoval informacemi. 🙂

JAJV

Hlavně ale musíš říct, že to bylo v zájmu co nejrychlejšího obnovení provozu a tak se na to zapomnělo…
No v překladu, projedeš stůj, protože se snažíš co nejrychleji obnovit provoz, tak cvak směr a na férovku couvačka zpět za klacek, vše v pořádku, hlásit jsem zapomněl, kdyby na to někdo přišel

Petr

Uplná amnézie 😀

Chleba Nakup

Báboblok je kulturní památka.

Jan Schmidt

nic nebránilo SŽ tam dávno udělat autoblok… modernizace zabzař nemusí čekat na reko svršku, případně spodku, zvlášť když dnešní „koridorizace“ je ve stávající stopě.

je potřeba zapomenout na přístup SŽ to 25 let nechat hnít a bak to vybombardovat a znovupostavit a takhle dokola (Prah – Kolín). Ve Švajcu se běžně jezdí 120 po dřevěných pražcích, výšku 550 mm nad TK dělají přiostavěním další vrstvy na starý nástupiště atd. Prostě tam neživí českou projekční a dodavatelskou hydru…

Zlámalík

Moc práce a málo peněz. Kdo by to dělal 😛

Kuzma Kuzmič

Pokud by dráha vypsala soutěž, tak některý dodavatel zabezpečovací techniky by se toho ujmul rád.

Vladislav Černý

Soutěž na samotné zabezpečovací zařízení vypsána nebude, celý úsek se musí dát do richtiku i z hlediska ostatních (stavebních a jiných) profesí tak, aby vyhovoval všm normám. Nadto je to koridorová trať.

Petr

To je ppřesně ono betonová lobby, která vznikla ze zedníků, tlačí na dodavatele technologií a rozhoduje kdo co bude dělat. A ani se neptejte jak, tak už žádné veřejné výběrové řízení není. 🙁

Pepa

V klidu by se ti dalo. Stalo by to jen 10 miliard. 100 milionu stavba a zbytek do kapes…

Leinad

550mm přistavěním vrstvy? No v zastávce u krajní koleje si to dovedu představit (tam je spíše otázka, jaktože to není) 😀
Ale ve stanici s poloperony to snad znamená i širší nástupiště a předělat kolejiště.

Jiří Kocurek

Silně pochybuju, že tohle kopou bez projektu: https://mapy.cz/s/gulamehobe

Michal M

Samozřejmě kecá a mluví o zastávce na jednokolejné lokálce.

Jiří Kocurek

Taky jim to tam 40 let udržovalo žezlniční vojsko, tedy nekvalifikovaní lidé s postupy provizorních oprav, hlavně zadarmo?

Dodavatelskou … si zařídila SŽ sama, že se nemůžou používat ani rakouské ani jiné pražce. Počítám, že švýcaři ten materál nezískávají zrekvírováním ve výrobní firmě.

Michal M

Á, další expert s pohádkami o Švajcu… 😀

Rejpal

Jenže kdyby si SŽ nevykrmovala svoje pašíky (dvorní dodavatelé), tak ti by zase nedrželi nad vodou současné vedení SŽ. Takže nečekejte změnu. Bohužel.

qěcy

Někdo tvrdil, že prostá náhrada ZZ elektronickým provizorním v celém úseku Radotín – Karlštejn hned teď před modernizací svršku a spodku se ekonomicky nevyplatí. Tomu ale nevěřím, už jen kvůli neustálým poruchám, občas průserům a haldě hodin souhrnného zpoždění vlaků každý rok.

qěcy

Není to pravda, o tom Švýcarsku. My dílčí vylepšení skoro neděláme, děláme rovnou modernizace a komplexní výměny třeba těch nástupišť. Švýcaři nejprve dělají dílčí vylepšení (třeba schod na celé hraně nástupiště, v lepším případě druhou vrstvu povtchu) a následně po několika letech postaví nástupiště nová. Mají na to prachy a chuť. A na Balkáně nedělají dílčí vylepšení vůbec. Tratě jsou buď dezolátní, nebo úplně komplet nové.

Mmch druhá vrstva povrchu nástupiště je dodnes všude na Masaryčce, byla i na Lahváku v Praze, i jinde.

Vladislav Černý

No, to je. Ale jsou tam hradla, ne hlásky, takže nechápu, jak obsluha hradla mohla dát oddílové návěstidlo na „Volno“.když vlak nedojel do přední dopravny celý a neuvolnil oddíl.

Otrokovják

„Vlivem okolností s cílem zprovoznit úsek co nejrychleji“

Tak určitě! Paní mluvčí by mohla vyprávět pohádky dětem.

Zlámalík

Tisková vypravěčka?

Kuzma Kuzmič

Ale je hezká a milá, to se musí nechat.

Kuzma Kuzmič

Dělá jenom svoji práci. Údělem tiskových mluvčích je fabulovat a chránit tím svého zaměstnavatele.

bno

Kdesi kdysi jsem slyšel označení: „Dobře placený lhář“.

Petr

Proč myslíte, že se říká „Lže jako když tiskne“.:-D

Dálkový cestující

A když už ty hlavy začnou padat?

hor411

Nikdy?

Jiří Kocurek

Tak samozřejmě Kupka, protože měl revidovat ruční přivolávací návěst u oddílových hradel. (ironie)

Mimochodem opravdu je to plnou traťovou, jako by tam bylo volno, jen bez informace o volnosti koleje? To je snad blbý vtip…

http://1-2-8.net/mwva/mikulda/d1/htm/ctvrta4.htm

nowas

„přikazuje strouvedoucímu vlaku jízdu podle rozhledových poměrů (mimo případ dávání Ruční přivolávací návěsti u oddílových návěstidel hradel nebo hlásek).“

Dušan

Takže DÚ tam dojde ? Vážně ? Ten, co s**e na svoji povinnost dle zákona č. 106/1999 Sb. – viz text níže:

(4) Povinné subjekty jsou povinny zveřejňovat informace uvedené v odstavci 1 a 2 též způsobem umožňujícím dálkový přístup. Tato povinnost se nevztahuje na povinné subjekty, které jsou pouze fyzickými osobami. V případě informací uvedených v odstavci 1 písm. b) a c) a odstavci 2 písm. b) postačuje ke splnění této povinnosti uvedení odkazu na místo, kde jsou tyto informace již zveřejněny způsobem umožňujícím dálkový přístup.

Tak fajn, no….

Jirka z UL

SŽ si o tohle říká už dlouhou dobu. Poslední čas mě připadá, že managment této organizace je jako stát ve státě a vlastně ten průvan fouká dolů.

michawel2

Celé to má dvě roviny: a. co se tam vlastně stalo? Kde vlastně udělala hradlářka chybu? Protože dle dostupných informací ten vlak samovolně poslat nemohla, čili se nabízí možnost, že si spletla směr. A na to si určitě už teď dají pozor. DIČR by to vyšetřila, stanovila by postup a jelo by se dál. Pravda je, že by se tím asi odklízení trochu zdrželo, ale myslím že ne o moc. b. Proč se to včas nedozvěděla DIČR. To vysvětlení není přesné, rozumím tomu, že primární snahou je provoz rozjezdit. Fajn. Ale toto je opravdu MÚ a z toho plyne jasná… Číst vice »

Lolookie

Jenom drobnost – mimořádná událost má zkratku MU, nikoliv MÚ.

michawel2

🙂 No jo no, chybka se vloudila.

Marty

Sám jste si odpověděl, Já amatér, takže raději pomlčte

michawel2

A vám ten jejich stanovený postup přišel normální a v pořádku? Mě tedy ne. Chyba se stát může, ale základem je jí nezatloukat, poučit se z ní a udělat všechno proto, aby se už nestala.

Michal M

Jak můžou zmizet důkazy, když máš někde dva vlaky zamotaný do drátu…

nowas

A pokud se telefonovalo, tak budou zápisy. Asi i nahrávky.

Martin

tvl chlubit se tím, že někdo někoho napráskal… Snitches get stitches!

Tomáš M

Svoboda ven!!!

Někdo

Typycká SŽ to zapoměla nahlásit …..

digi

Politovat by jste je měl… Mají tolik práce s vrtem a vrtkem že nestíhají , a holt , občas na nějakou maličkost zapomenou.. Maličkosti jako je bezpecnost a tak…

Doctor

Již brzy …

Matfyzák

„Vazeni cestujici, nasleduje srazka s protijedoucim vlakem, vlaky se srazi z duvodu ignorace bezpecnostnich predpisu provozovatelem drahy“ — jiz brzy na vsech tratich provozovanych Dobrou spravou!

Patrik

No nebyly lepší doby, kdy na tyhle věci stačila flaška rumu?
Dneska má každej nýmand v pazouře mobil s foťákem a pak to takhle dopadá….

Urban

Kdyby se ty vlaky srazily, tak vodka?

Patrik

A srazily se?
Pak to v reálu tak dopadá, že fíra hlásí MU – najetí do stromu. 2 hodiny se nejezdí, vyšetřuje se a pak se dozvím, že tam ležela 5 cm tlustá suchá větev a že mu to ani nepoškrábalo lak…
Ano, tohle chceme.

Leinad

A musí se to vyšetřovat dvě hodiny?
A musí to po zdokumentování odstraňovat hasiči Spržele a ne místní dobrovolní?

Patrik

Problém je v tom, že místní dobrovolní nemají ánung o drážním prostředí. A upřímně – raději budu komunikovat s hasiče a SŽ u kterých mám celkem dobrou jistotu, že si navzájem rozumíme, než s nějakým Pepíkem, který o vlacích ví akorát to, že jezdí po kolejích.

nowas

A co po nich chceš vědět, pokud jde o odtažení klacku z kolejí?

Patrik

Nejde vůbec o ten klacek. Na ten stejně nesmí nikdo sáhnout, dokud nedorazí vyšetřovatel a ten obvykle dorazí právě a těma hasičema od Spržele, protože ti ho tam dovezou.

Leinad

Je fakt, že větu „v profilu už nic není“ by měl říct někdo kdo tomu rozumí (a ne někdo, komu tam okometricky vychází šukafon) 😀
Ale to snad umí říct strojvedoucí, ne.

Patrik

To jistě umí, ale zaměstnanec dopravce jistě nebude ten pravý, kdo může potvrdit provozuschopnost dopravní cesty. Už jen proto, že ten strojvedoucí nevidí za nejbližší oblouk…

Výpravčíxy

Ty drážní tam jsou relativně hned. Ale vždy se čeká na vyšetřovatele. Ti tam dojedou až jako poslední.

Jan Tichavský

Flaška rumu se hodí pro případ, kdy fíra zastaví 5 metrů za návěstidlem, ale ne na takovou závažnou situaci.

roman

jenom v situaci kdy se projela o pár metru návěst zakazující jízdu

Patrik

Ano a proto dnes stojime kvůli projetí klacku o 10 cm a hrozně se divíme, že tolik MU za totáče přece nebylo

Juraj

A byl ten provoz bezpečnější, nebo aspoň stejně bezpečný? Nebyl, určitě ne při zohlednění dnešní hustoty osobní dopravy.

Každá MU má mj. sloužit jako podnět k řešení možných systémových problémů. Pokud tady nedošlo k vážné nehodě jen proto, že druhý vlak zastavila jiná nehoda (stržený sběrač), pak je něco ukrutně špatně a řešit se to má.
Pokud k tomu navíc byla snaha celou věc utajit, pak už je to o něčí hlavu.

Patrik

No a co byste konkrétně na této MU chtěl řešit – jak předejít opakování?
To, že baba zmáčkla PN, když neměla odhlášku je samozřejmě blbě a ona to moc dobře ví. Takže ji pošleme na psychotesty a na prezkoušky, vydáme poučný list, na příští škole si na ni ukážeme prstem, možná na dva měsíce zavedeme zvýšenou kontrolní činnost a to je asi tak vše, co se s tím dá dělat.
A upřímně – ani jedna věc nezajistí, aby to za měsíc neudělal někdo jiný někde jinde…

Honza

na konkretním hradle žadná namačkávací PN není 🙂

Patrik

Což na podstatě věci nic nemění….

Petr

Tam jsou lízátka.

Jiří Kocurek

Tehdy bylo líp, neuplácelo se …

El Barto

…spojení ČSAO – ČVUT – OPBH – ČSAD – FOK přerušilo se.

Matfyzák

jenomze tentokrat by se ten udajny mistr do MLR se asi nedostal

Matfyzák

*s ČSD

Emi

A to nemají na Ministerstvu dopravy fakt nic lepšího na práci než řešit utajování mimořádné události 🙂 Nejsou tady od toho jiné státní úřady 🙂

Libor

Jen ať se starají, plat mají stejně, ať konají…

Jiří Kocurek

Kdo, když ne zřizovatel Správy železnic? Opravdu chcete rovnou OTŘ?

Petr

Ty nestíhají, kriminalistů je málo.

Libor

Tak konečně to chtěli pojmout novým postupem tak, aby se půl dne nemuselo zkoumat a mohlo se brzo jezdit, a zase problém… 😁

nowas

Měli dole dráty, stejně se nejezdilo. 🙂

Libor

Tak aspoň po druhé a třetí koleji… Jo pardón, ona tam vlastně třetí kolej není 😁🤦

Jan Sova

Tohle vypadá na bezprecedentní útok na Slona. Ještě že se nic nestalo….

Roman

díky obrovskému štěstí se nic nestalo.

vbb

Přímo „útok na slona peršinkem“ 🙂
(něco podobného jako „kanónem na vrabce“ 🙂 🙂 🙂 )

Doctor
Dejf

no tak jako peršan má se slonem nevyřízený účty od doby co slon před čtvrt rokem zaútočil na jeho bratránka eso na hlaváku.

Petr

A ještě potmě v tunelu. 😀

Hans

A vůbec, jak může SŽ provozovat tak důležitou trať, jako je Praha – Plzeň BEZ FUNGUJÍCÍHO automatického blokového zabezpečení??!! To se spoléhá na pár lidí? To je fakticky důkaz, že ryba smrdí od hlavy!

Marana_CZE

Z Berouna je ta trať ve velice dobrém stavu až do Plzně. Problémem je Beroun – Praha, kde i vlivem vysokého počtu osobních vlaků bude každá výluka znamenat NAD a nemalé omezení provozu, což ale stojí zase nemalé peníze, bez ohledu na financování ještě té stavby. A myslíte si, že tak drahá stavba (i za českou cenu o které na MD vědí a podporují jí) jen tak projde, když se každá pitomá rekonstrukce musí kouskovat, aby na ní byly peníze (Samozřejmě to vyjde dráž, ale to MD také dlouhá léta netrápilo)?

Jeffer

A všimli ste si, že úsek Smíchov–Radotín už je rekonštruovaný a teraz sa pracuje na úseku Karlštejn–Beroun?
Rekonštrukciu cez Černošice aktívne dlhé roky blokovali miestni obyvatelia.

hor411

Ty kráso…

Marana_CZE

Reaguji na pána, který se pohoršuje nad tím, že to stále není. Když od Berouna do Plzně už to je a na Berounské se už pracuje, ale je jaksi nereálné, nejen z finančního hlediska, udělat výluku na celé trati a musí se to kouskovat.
NIMBYsté jsou samozřejmě problém celé republiky, který ani nemá cenu zmiňovat.
A kdybychom se tady chtěli hádat, tak by stačilo říct, že pán neví „vo co gou“, když netuší rozdíl mezi hradlem a hláskou. Ono přeci jen hradlo nespoléhá primárně na lidského činitele.

Milan

A všiml sis vůbec úodsgtatné skutečnosti, že stanice v Radotíně má označení Praha-Radotín neboli, že Radotín je součástí Prahy již pěknou řadu desetiletí – koukám, že letos 1.7. to bylo přesně půl století, ale moc na webu mi to našlo jedinou připomínku této události https://www.ods.cz/clanek/25786-pred-50-lety-se-radotin-pripojil-k-praze, a to se tehdy Praha rozrostla nejvíc ve své historii cca o 200kilometrů čtverečních na dosavadních 496,88 kilometru čtverečního?

Takže při popsu stave železniční tratě mezi Berounem a Radotínem použít její označení mezi Berounem a Prahou je naprosto správně!

Pavel Skládaný

Smíchov – Radotín s nedobře viditelnými návěstidly a bez přenosu kódu na hnací vozidlo… Strojvedoucí zde nešetří slovy chvály.

Doctor

9km za téměř šest let ! A vyplatilo se. 😲

Jiří Kocurek

A nebo za 2 roky s úplným vyloučením provozu. Poptejte se v Adamově.

Jan Schmidt

obyvatelé jakékoliv obce nemají sebemenší vliv na to, jaké bude na štrece zabezpečovací zařízení. Kdyby ze všeho SŽ nedělala monstr stavební zakázku….

Jiří Kocurek

Mohl být autoblok Praha-Beroun, stejně jako byl Beroun-Plzeň už před revolucí. Někdo ale rozhodnul, další v tom pokračovali a tak se na jedné z nejvytíženějších tratí v ČR jezdí s technologií jinde před půl stoletím vyřazenou.

Bram

To není tak úplně pravda, rekonstrukci trati blokovala svým vytrvalým nezájmem o diskusi s místními tehdejší SŽDC, protože to, co ona navrhne, je dle jejího názoru vždy dobré i pro okolí trati. Místní si to vcelku logicky nemysleli a nelze se jim divit. Nikdo si z tehdejší SŽDC a dnešní Správy železnic nesedl a stále nesedne na zadek.

Leinad

Místní obyvatelé blokovali humus s modrým zábradlím. A Spržel schválně po zamítnutí dala ten stehný projekt se stejnými důvody zamítnutí k novému projednání.

Michal M

Jojo, černošičtí brouci Pytlíci se tuhle dotazovali, jestli je mezi Smíchovem a Radotínem ETCS.
Asi aby nebylo vidět co jejich vlastním přičiněním mají v Černošicích…

jan.sekanina

Nahrazeni TZZ automatickymi hradly nebo AB by jistě šlo mimo plánovanou budouci rekonstrukci. A zvysila by se tim uroven zabezpečení. Zařízení by se pri rekonstrukci zachovalo.

Kuba2

Jistě, ale kromě toho, že by to bylo dražší roubovat nové TZZ na stávající kolejiště, které se bude rekonfigurovat, nehledě na úvazky do historických SZZ (nebo taky všude provizorky?), tak by to zhoršilo ekonomické hodnocení stavby a prodloužilo celkovou délku výluk.
Kromě toho automatické hradlo smí být v oddílu pouze jedno, takže by se oproti stávajícímu stavu nezanedbatelně snížila kapacita, v případě dřívější montáže autobloku by se „jenom“ nezvýšila maximálně – 700m autoblok je poměrně nová záležitost.

jan.sekanina

Bez provizornich SZZ v Dobrichovicich, Revnicich by to nejspis neslo, ale AB by zvysil uroven zabezpečení i operativnost rizeni pri vylukach. To by melo byt take hlediskem pri hodnoceni ekonomiky.

Bram

Ale šlo, dá se to naroubovat. Viz Ústí nad Labem-Střekov, kde se od Děčína naroubovalo obousměrné automatické hradlo s návěstním bodem a doplnilo se chybějící vjezdové návěstidlo od Děčína u nesprávné koleje (dnes v nesprávném směru).

nowas

A ta ekonomika stavby počítá s tím, že čím delší dobu se zachová stávající stav, tím větší budou ekonomické škody? Omezení provozu, NAD, hmotné škody, zranění. A možná i mrtví.

Kuba2

Ta ekonomika se především počítá na celou stavbu dohromady, proto pokud se ekonomicky nejpřínosnější věc (zrušení pracovních míst) vyzobe do samostatné akce, vypadne z toho po stavební stránce zbytečně méně velkorysé řešení celku – třeba méně staničních kolejí, méně spojek atd. Pak bychom tady zase od lidí jako vy četli, jak se podvazuje kapacita trati.

nowas

Ano, děkuji za potvrzení. Stavba pouze komplet, aby přišly penízky z EU a do té doby ať se tam klidně dějí zvěrstva.

Jan Schmidt

SŽ a MD do ekonomiky hlavně nezapočítávaj výluky a NAD, protože jinak by jim rozhrábávání starých štrek nevycházelo a přínos novostaveb by byl ještě větší. (A to se nechce) Přiznali to ve Špindlu.

Petr

Protože je platí dopravce.

Petr

Tak to by někdo měl jít vysvětlit tu nedostatečně připravenou odklonovou trasu.

Bram

Automatická hradla by šla nyní použít jen pro úseky Karlštejn – Zadní Třebaň, Zadní Třebaň – Řevnice a Řevnice – Dobřichovice. Mezi Dobřichovice a Radotín by už musel přijít autoblok, tady bychom si nevystačili s jedním či dvěma oddíly (AH bez návěstního bodu a AH s návěstním bodem). Samozřejmě jsem si i představoval, že alespoň do staničních elektromechanických zabezpečovacích zařízení budou naroubována i vjezdová návěstidla, která u nesprávné koleje dodnes chybí a konečně dojde k banalizaci celého nezrekonstruovaného úseku Radotín – Karlštejn. Už jsem se po tomto řešení nejednou ptal a bylo mi na k-reportu odpovězeno, že by pak s… Číst vice »

Petr

Tak všichni víme, jak bude kočkopsovitě připojena zabezpečovačka v úseku Karlštejn – Zadní Třebaň.

Juraj

No protože „již brzy“…

Petr

Přitom Bártův tunel podle harmonogramu už stojí, že?

Martin Grill

Proč událost nenahlásil i dotčený dopravce, tedy České Dráhy?

Aaabbb

I když máte spoustu mínusů, máte pravdu. Dopravce má úplně stejnou povinnost nahlásit a šetřit MU, jako provozovatel dráhy.

Dave

Jak víte, že událost dopravce nenahlásil? BTW kdo hlášení přijímá, je SŽ…

Martin Grill

Kdyby ČD MÚ nahlásily, nejspíš se to nepodaří SŽ zatlouct, víme? A MÜ se hlásí Drážní Inspekci na k tomu zřízené telefonní číslo, sloužící jak dopravcům, tak provozovatelům drah, tak si tady nevymýšlejte.

Dave

MU ohlašuje na DI vyšetřovatel SŽ, kterému dopravce primárně MU ohlásí v souladu s ohlašovacím plánem. DI dle kategorie vyšetřovateli SŽ sdělí, zda bude MU šetřit na místě či nikoliv. Víme? Tak si tady doplňte mezery.

platamond

Navíc dopravce ohlašuje, že je „něco jinak než normálně“, SŽ si určí zda jde o MU, kterou pak ohlašuje DI. Typické je to u spadlých stromů – někdy to je MU, někdy to MU není, bez ohledu zda toho vlak najede…

Jan Kučera

Povinnost ohlásit MU má jak provozovatel dráhy, tak dopravce. Ano, ani dopravce si tuto povinnost nesplnil.
To, že v praxi mají ČD smlouvu se SŽ, že to hlásí za ně, dopravce ale nijak neomlouvá – bylo to jeho rozhodnutí, za které ponese následky. (Analogicky, pokud se svým daňovým přiznáním pošlete sousedku na FÚ a to ho tam nedonese, FÚ to bude řešit s vámi, ne s tou sousedkou).
ČD nic nenutí hlásit MU přes provozovatele dráhy. Stejně tak jsou jiní dopravci, kteří vznik MU hlásí přímo DI (nemají smlouvu s provozovatelem dráhy). Takže pan Grill to píše naprosto správně.

Martin Grill
Jarek

Mohlo by se konečně na Správě železnic přestat lhát?

Zrzek

Nemohlo je to součást firemní kultury.

Jan Novák

Nikdy se to tak nedělalo a není nutné zavádět takové neotřelé noviny,

Neznamy Jarek

Co České dráhy? Ty byly také účastník MU?

Hans N.

Modří Vás mínusují, řekl bych. 😀

Neznamy Jarek

To mě vůbec netrápí.

zwi

Zajímavé že když něco opomene dopravce, tak to SŽ nahlásit jako MU nezapomene. Ať si prosím nehraje na to, že jim jde o cestující a co nejrychlejší obnovení provozu. Cestující jsou u SŽ až na posledním místě. Viz koordinace výluk a „rychlost“ obnovení provozu při MU způsobené dopravcem, případně když to jde na dopravce hodit, protože je to tak v předpise. Dozor DÚ – další kamarádské instituce…
#mynic CEO Svoboda s ochranou spřátelených firem a pod záštitou MD

Jarda

Naprosto přesný komentář, pokud není vina na straně SŽ, tak je snaha o nějaké rychlé obnovení provozu minimální.

Marana_CZE

Já bych zase nepřeháněl. Ono informováni dopravců o MU je úplně stejné… Krásnou ukázkou jsou ČD mimořádnosti.
Dojde k projetí návěstidla dopravcem? „Dopravní závadu u vlaku“, to normální cestující opravdu nepochopí.
Jakmile ale dojde k sebemenšímu pochybení SŽ, tak v komentáři je sálodlouhý příspěvek vysvětlující přesné pochybení SŽ.

hor411

Jak kdy. Už jsem tam viděl i „sálodlouhý příspěvek vysvětlující přesné pochybení ČD“

Marana_CZE

On se objeví někdy i na grappu, jen se v obou případech jedná spíš o mimořádnou událost. Je to vcelku přirozené, že firmy velmi opatrně přiznávají chyby, zvlášť ještě když jde o životy.

Matěj

Už kolikrát jsem viděl na ČD mimořádnostech „projetí návěstidla vlakem ČD/jiného dopravce“, takže to zas tak krásná ukázka nebude.

zwi

To máte jako s hlášením na nádražích. Místo za zpoždění může Správa Železnic, používají lidem nic neříkající slovní spojení provozovatel dráhy (když už se náhodou rádoby chtějí přiznat). Podobně nedávno změněné z území cizího státu na na dráze jiného provozovatele. Aby to pro cestující bylo pokud možno co nejméně čitelné. S tím končící grapp pro nepřihlášené. SŽ za sebou zametá cestu.

Marty

Opomněl? Opakuji, ryba smrdí vždy od hlavy. A tahle smrdí už hodně dlouho

Michal M

Ježiš, tyhle frustrátské výkřiky… To je na úrovni Fyjalo octup a hned bude zase elektrika za 2,50…

Šestka

Co tedy navrhujete? Jak docílíte zlepšení bezpečnosti v provozu když vyházíte (což tak nějak předpokládám je vaše řešení) vedení SŽ, nebo snad i na ministerstvu? Myslíte že se jako mávnutím proutku ty lidi v provozu změní? Dokud bude zařízení fungovat ve spojitosti s lidským faktorem tak se mimoradností nezbavíte nikdy. Nehody jsou po celém světě. Problém je, že dnes se z každého vypadnutí má ranžíru dělá hrozné haló. Neříkal vše zamlčovat. Ale dnes se to zas otáčí do extrému na opačnou stranu.

micat1

Tady nejde o to, že se stane nehoda, ale o to, že SŽ lže a zatajuje. A to by se výměnou vedení změnit dalo.

Frantík

Měl by právě dostat mastnou pokutu a stále ředitelovat , ať mu zůstane zodpovědnost.

mgr.pavel

U SŽ je problémem celofiremní kultura. Tutlat, tutlat, tutlat, nezavádět novoty, #mynic, nikdy se to jinak nedělalo.

Kdo je zodpovědný za firemní kulturu? Vedení firmy. Jak změnit firemní kulturu? Buď to vdení k tomu dokopat (nevěřím že je reálné), anebo do vedení dosadit lidi kompetentní tu kutluru změnit. Ergo nejdřív vyhodit ty neschopné současné.