Ministerstvo dopravy znovu rozdělí pět milionů na opravy historických drážních vozidel
Osobní vůz třetí třídy Ce3. Pramen: MDČR
Loni byly nejúspěšnějším žadatelem České dráhy, kterým bylo přiděleno 759 tisíc na renovaci parní lokomotivy Bulík.
Vůbec nepochopím, proč se ministerstvo zabývá takovými věcmi, to je snad pro nějaké soukromé donátory (sponzory).
Vůz Ce 3-1208 na obrázku je v současné době nejstarší provozní vůz řady Ce smíšené stavby s rozvorem 8 m u nás (Ringhoffer 102604/1919). V roce 2020 získal dotaci MD na revizi spodku a nový vnější lak. https://www.khkd.cz/vozidla%20khkd/voz_oso/Ce3-1208.JPG
To skoro vypadá, že pro někoho kdo ví jak na to by neměl být problém říci co továrna vyrobila v nějakém konkrétním časovém okně. Je to tak?
Tady se tak budu příště na něco zase ptát a čekat odpověď.
Co jste čekal za odpověď? Ano,je u nás pár znalců kteří z dostupných pramenů vědí velmi dost věcí o vozech a jsou relativně schopni dohledat údaje o výrobních číslech,přesunech a označení různých vozů.
Ha, díky Bohu jedna dobrá duše se objevila. Ano, přesně tohle mě zajímalo a právě jsem se ptal, protože jsem si nebyl jistý tím jestli je to skutečně možné. On tento článek mě přiměl k tomu abych otevřel jeden takový již delší dobu „odložený případ“ . A protože KHKD zmínil ono „(Ringhoffer 102604/1919)“ napadlo mě jestli by bylo možné při stanovení časového úseku zjistit co všechno (nebo alespoň to nejvýznamnější ) Ringhofferova továrna na Smíchově vyrobila a na čem delníci této továrny pracovali v období 22.4.1915 – 13.11.1915 .
…pět milionů…co to v kontextu cen oprav historických vozidel je. Opravdu bez nadsázky kapka v moři. Pět milionů je cena lehké opravy jednoho venkovského nádraží. Pět milionů je méně než cena opravy kousku silnice z horní do dolní.
Je to tak. Spíš by mělo větší smysl udělat ten dotační program jednou za dva roky a dát tam rovnou 15-20 mega, než platit ty administrativní náklady každoročně
Teda Vy jste koumák. Takže když dá ministerstvo každý rok 5 milionů Kč má to menší smysl a mělo by dávat jen jednou za dva roky ovšem s tím, že by nedávalo 5, ale dalo by rovnou 15 nebo 20 🙂 ….. Jenže v takovém případě by to nemohlo být jednou za dva roky, ale buď jednou za tři v případě 15mil.Kč nebo v případě té nejvyšší částky dokonce jednou za 4 roky. Problém je v tom, že pokud by se na někoho nedostalo musel by čekat o dost delší dobu jestli se na něj usměje štěstí příště.
A teď si představte, že Horní a Dolní nemají rozpočet na 5 mil. Kč ani v součtu a stačilo by navézt a zaválcovat recyklát. Dva chlapi, sklopka a válec na přívěsném vozíku.
A to si vemte, že velká oprava tramvaje K2 7000 pro DPP přišla na 9,5 milionu a je to asi jeden ze stovky exponátů, které Střešovické muzeum má (skoro všechny provozní). Kulturně technické dědictví má smysl zachovávat i pro další generace, ale pořádně, ne přispívat pár dílnám a mírné zvelebení daného dopravního prostředku.
Pro menší spolky a majitelé vozidel je i pár set tisíc velkou pomocí při renovaci a údržbě.
ČD jsou menší spolek napojený na státní rozpočet…
Na obrázku ovšem není vůz “Rybák”, ale vůz smíšené stavby, dle čísla pocházející z let 1916-1918.
Na obrázku k článku rozhodně Není! vůz rybák… nesmyslný popisek.