Ministerstvo dopravy schválilo obchvat Havířova. V Těrlicku vznikne tunel
Oprava silnice I/11 v Havířově. Foto: ŘSD
Stavba o délce 19,2 kilometru se má stavět na přelomu desetiletí, náklady převýší osm miliard korun.
Stavba o délce 19,2 kilometru se má stavět na přelomu desetiletí, náklady převýší osm miliard korun.
Vypadá to dobře.
Chápu, že protáhnout liniovou stavbu tou brutálně hustě zastavěnou krajinou není jednoduché, ale proč proboha ten obchvat táhnout závlekem severovýchodně od města? Neměl by sloužit hlavně pro tranzit mezi Ostravou, Těšínem a Třincem? Opravdu by tam nešel postavit jihovýchodní obchvat, který by měl celkovou trasu o 5 km kratší?
Tranzit mezi Ostravou, Těšínem a Třincem je přece tvořen dálnicí přes F-M. Letos snad dokončí napojení D48 na I/68
Jezdil byste třeba do Buďejovic přes Plzeň?
No z Chebu do Budějovic si to ani jinak představit nedovedu. Stejně tak Ostrava – Třinec vždy byla přes Havířov. Situaci změnila dalnice, ale pre Havířov to bude vždy kratší. Vůbec nechápu ten paskvil s částečným dvoupruhem.
Jenže přes Havířov to vždy bude kratší.
Jihovýchodně je přírodní památka meandry Lučiny. Navíc Severovýchodně jsou spíše průmyslové brownfieldy, zatímco jihovýchod je čistě obytná zástavba. Navíc ta Lučina je v údolí, znamenalo by to tunely a mosty, zatímco severozápad max větší most preszeleznici v Horní Suché. Je to jediné možné řešení.
Protože ve výhledu je I/68, která se napoji na již rozestavěnou MÚK na D1. Dlouhodobý výhled je ten, že bude propojena D1 x D48 až na Slovenskou R5 pomocí I/68.
Původně měla být celá 2+2, ale kvůli financím a intenzitě se projekt osekal.
Třeba z toho nikdy žádná dálnice nebude a budeme rádi, že postaví dvoupruhovou silnici…
Dálnice D56 do Opavy asi nikdy nepovede…
A co v první fázi vyřešit odbočení na Šumbark a kruháč, i to by výrazně pomohlo.
Nebude tam na rychlostní komunikaci kruháč. Bude mimourovňové křížení. V tom je jasno už dávno. Proč na obchvatu zpomalovat. I proto obchvat nemá žádné kruháče ale jen mimo úrokové křižovatky…
tzv tranzitní dopravu přes Havířov dnes tvoří ranní a odpolední špička lidí, kteří si postavili baráky mezi Havířovem a Těšinem a jezdí do práce směr Ostrava. Přínos „obchvatu“ je pro tyhle lidi nula, protože je obchvat za Havířovem vyplivne až v Třanovicích. Takže stejně pojedou Havířovem. Likvidace Životických sadů, estakáda na Životickými Osinkami (dnes drahá lokalita na bydlení, s výhledy na Beskydy) a tunel, který zdavastuje mraky baráků v Těrlicku? Krom toho, ŘSD tuhle stavbu podmiňovalo realizací tzv. prodloužené Dlouhé, kterou má zajistit Havířov. Což nezajistí, protože nevykoupí pozemky. Jelikož mu je majitelé neprodají. A protože prodloužená Dlouhá je pouze… Číst vice »
Ale no tak. Plány na obchvat jsou znamy od 80 let. Takže, postavim li si domek tam kde bude obchvat (Osinky), tak jsem holt osel
Neni osel, jen to koupil levneji a ted bude fnukat a somrovat aby to slo jinudy.
Přesně tak. A ještě kecá…
Domek postavíš jenom tam, kde to dovoluje územní plán.
kéžby..bohužel selský rozum zde nezafungoval..Havířov na to bude stejně, ne-li hůře..
Neuvěřitelné jak tu administrativa dlouho trvá.
Podle mapy to po obchvatu bude snad dvakrát tak delší než přes město
Jen na průtahu Havířovem jsem napočítal 9 světelných křižovatek a dalších 7 neřízených přechodů. Délka není všechno 🙂
To říkám ženě taky 🙂
Stručnéji, lépe a krátce to nejde ani pojmenovat. Za mě palec nahoru. Díky. 👍
1 přechod je ráno, když chodí děti do školy, řízen strážníkem městské policie.
Čili na ten obchvat bude mít blízko spousta lidí z Havířova 🙂
Časově určitě ne. A na palivo bude taky levnější jet bez zastavování a konstantní rychlostí.
Ted ještě tu jihozápadní půlku a budou mít okruh, co jim budou závidět i v Praze 🙂
Je to opravdu nutne za takove prachy? Havirov a Slezsko se vylidnuje, bude tam stale mene a mene lidi..
To nic nemění na tom, že je to nejvíce zastavěné území v ČR. A RD jenom přibývá.
Spíš by bylo lepší v tomto případě vybrat úhel pohledu: hlavně, ať to za ty prachy postaví pořádně a stavba po dlouhá léta bez velkých reklamací slouží. Havířov si zaslouží stejou úlevu od dopravy jako například Jablunkov či Vendryně-kde díky obchvatu zavládl klid a lidé se tak mohou cítit bezpečněji. Hnojník se snad už taky za chvíli bude moci začít učit mít možnost v klidu přejít přes cestu. Pro Havířov to bude taktéž úlevné. A pokud nevěříte-zkuste si život v tomto regionu na vlastní kůži.
Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné. Z Havířova je vyloučena nákladní doprava s výjimkou zásobování.
Tohle spojení je zejména pro lidi z východní části okresu Frýdek-Místek. Za posledních 10 let počet obyvatel stoupl z 208 000 na 214 000. Co se zde tedy vylidňuje?
Dobre, ok. Nejsem mistni a pokud to pomuze lokalite, kde naopak pocet obyvatel narusta, tak fajn. Ale 8 miliard mi prijde silene moc, kdyz chybi jeste spousta dalni, koridoru atd. 🙁
Jak kde, toto není Osoblaha.
Prachů je obecně zatím relativně dost, větší problém jsou NIMBY blokující některé prioritní stavby (Běchovice-D1, středočeská D3).
Nebylo by lepší, kdyby tento obchvat navazoval na I/68 (na rozestavěnou I/68 Třanovice – Nebory)?
Obchvat na tuto silnici navazuje, jedná se o křížení D48 a I/68.
Pán to možná myslel tak, aby to byla jen jedna velká MÚK.
Je to jedna velká MÚK, propletení je řešeno kolektory. Dvě samostatné MÚK tak blízko sebe by nevyhověly normě na minimální vzdálenost rozestupu křižovatek.
Je taky docela možné, že nakonec tento obchvat bude veden jako I/68. Na obrázku je naznačeno výhledové pokračování do Vrbice jako I/68 a pokud mám správné informace, I/11 by se výhledově měla ukončit v Ostravě a I/68 by měla vést od Vrbice přes Havířov a Třinec až po hranici se Slovenskem v Mostech u Jablunkova.
kvůli složitosti křižovatky je lepší, že jsou od sebe kousek a budou na sebe navazovat pomocí nyní stavěných bočních pruhů. Takže kdo pojede z Havířova po nové, bude taky moc v rámci MÚK Těrlicko bez většího omezení hned projet MÚK Třanovice. Jsem rád, že to někdo takto vymyslel dopředu.
Kde na mapce vidíte MÚK Těrlicko?
Vážně má smysl zkapacitňovat už teď naddimenzované silnice ve vylidňujícím se regionu?
Je take se treba ptat, proc se tyto regiony vylidnuji..
To je přece jasné. Vysoká nezaměstnanost, zničené životní prostředí, neudržovaná šedivá města, smog… vlastně samý zmar a beznaděj.
Aspoň tak to mají zakódované ti, co to mají z novin. Víc nepotřebují, realita je nezajímá.
Doporučuji Vám se projít po havířovské Hlavní třídě. Pak vám to dojde.
A co tam uvidí? Hospody? Kebab? Vietnamce?? Prazdné byty a hromadu cigošů.
Nevíc ještě do regionu v Polsku.
Trochu geografie by neškodilo, navíc i regiony poblíž finsko-čínské hranice potřebují nějakou tu infrastrukturu, žejo.
Ale tak to samozřejmě ano, jen by to měli platit Číňané s Finy 🙂
Vy si děláte srandu, ale kdo si myslíte, že má větší vliv na Sibiři? Rus nebo Číňan?
No, každopádně dřevo se jim pozvolně stěhuje ke Žluté řece…
A po hubě by jste dostat nechtěl ? (omlouvám se panu Meichsnerovi, ale tady musím použít rčení, na hrubý pytel hrubá zaplata).
I když nejsem vocamcaď, tak se tam dost často vyskytuju, a vážně bych neřekl, že silnice jsou tam nějak naddimenzované.
V Havířově určitě naddimenzované nejsou, ale například poblíž šachet nedaleko Havířova se z historických důvodů dají najít dvouproudové silnice široké jak dálnice, po kterých už ale dnes projedou jen menší desítky aut za hodinu. Takže některé silnice v regionu opravdu naddimenzované jsou, ale rozhodně se to netýká centra Havířova.
No dobře, to bylo pro zásobování dolů. Těmi se městský okruh nahradit nedá.
Tohle spojení je zejména pro lidi z východní části okresu Frýdek-Místek. Za posledních 10 let počet obyvatel stoupl z 208 000 na 214 000. Co se zde tedy vylidňuje?