Ministerstvo chystá průzkum mezi strojvedoucími, jejich chyb v červnu výrazně přibylo

Vodíková jednotka Alstom Coradia iLint, stanoviště strojvedoucího. Pramen: AlstomVodíková jednotka Alstom Coradia iLint, stanoviště strojvedoucího. Pramen: Alstom

Počet projetých návěstí zakazující jízdu za první pololetí stoupl o třetinu.

Zpět na článek
297 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

Určitě by chtělo, aby si Ministerstvo promluvilo zejména s německými a rakouskými strojvůdci sem zajíždějícími. Třeba by pak pochopilo, že se zde skutečně zaspala doba, asi tak od dob nástupu AH v roce 1933 k moci, kdy (shodou okolností) začala Deutsche Reichsbahn pomalu zavádět PZB.

Miloš

Určitě souhlasím a věřím, že ty nástupy, přerušení a délka směn nejsou dobře, ale mohl by mi nějaký strojvedoucí prosím napsat, jak by měl vypadat ideální turnus a jak skladba směn v režimu letmo ? Ono totiž vzhledem k tomu, že v čase 23-4 nejezdí skoro nic, takže pokud by se zavedly 12 h směny, ideálně 6-18/18-6 ; 7-19/19-7 ; 8-20/20-8 ; 9-21/21-9; 10-22/22-10, tak je přerušení jaksi nezbytné. Ale pokud nechci přerušení, je tedy nutné nastoupit ve 2:50, což souhlasím, že je sado-maso. Nebo jak si by měl vypadat turnus na takové lokálce, kde jezdí dva páry vlaků ráno… Číst vice »

Krchna

A co třeba 658 stran D1

Kryštof

Typický kvokamůrům maláčismus, nechat se někde zaměstnat a pak si stěžovat na pracovní podmínky. Je to jednoduché, buď mi brzké nástupy nevadí, pak si nestěžuji, nebo to moje tělo nedává, tak si rozšířím kvalifikaci a najdu práci která mi vyhovuje.
Proč pořád házet klacky pod nohy těm, kteří vytvářejí pracovní podmínky kvůli tomu, že dělnické třídě se to nelíbí ?

FP1

Jenže ti nahoře se bez té dělnické třídy jaksi neobejdou. A VHD a doprava zboží je prostě potřeba, takže pokud nechtějí kolaps dopravy, tak holt musí upravit pracovní podmínky, aby tu práci měl kdo dělat. Naštěstí nežijeme v 19. století.

Vašek

Ani Kryštof by neměl co žrát, kdyby měli všichni VŠ, seděli u počítačů a navzájem si posílali mejly. Fanda bratrstva fialový pracky.

Jenisej

Až se odlepite od monitoru, tak zkuste považovat. Nemohly se pracovní podmínky od nastupu změnit? Hm….??

ovi1

Přitom řešení je jednoduché a levné. Několik kamer do kabiny a firové si nedovolí hrát s mobilama a pod. Ale tomu se zuby, nehty brání a radši bude modré panstvo způsobovat nehody…

Jenisej

Upřímně, pokud víte o někom, kdo si za jizdy hraje s mobilem, proč nic neuděláte?

Kryštof

asi tak. Mít práci na salámu a případné problémy házet na ostatní.

Honza V.

Levné řešení. Mnohem levněji by – vzhledem k neexistenci několika vážných nehod v uplynulém století – vyšel normální vlakový zabezpečovač. Nezlobte se na mě, ale ač je mobil během řízení jakéhokoli vozidla chybou, tak žijeme v 21. století, a bezpečnosti by se mělo jít naproti i jinak, než jen restrikcemi. To obzvlášť, když to přinese i opravdovou bezpečnost. Těžko totiž bude platný mrtvým lidem nebo zničenému životnímu prostředí záznam z kabiny: „Ha! Podívejte! Může za to fíra, hrál si s mobilem!“ On takovou nehodu může způsobit i fíra, který jakteziv mobil nevytáhne, ale i on je člověk, a kvůli nějaké… Číst vice »

Cita86

A to jako neznamená že každý kdo má v ruce mobil si hraje snad. Pokud jste trochu z fochu tak víte, že jsou tratě kde se využívá mobil pro komunikaci s dirigujícím dispečerem. Hlásí se například příjezd před OKV. Různé provozní věcí s dispečerem dopravce. To většinou řešíte během jízdy. I udání jsem slyšel na mobil v ruce. Ale udávající věděl prd o tom proč telefonoval. Spíš dělá dost časový press na strojvedoucí, zvýšená letní teplota v kabině, nedostatek strojvedoucích a tím i více přesčasů, mnoho faktorů.

Kateřina Vondrysková

Hlavně, že se musel nesmyslně prodloužit odpočinek na 7 hodin,hmmmm, strašně to pomohlo…..tak akorát 300 zaměstnancům zkomplikovat život totálně hnusným turnusem….Základ odpočinku je nastupovat např.v 10:00 hod.po kvalitním spánku doma,což jsme měli před novinkou 7 hodin,potom bylo úplně v pohodě odsloužit 24ku s přerušením 6,5 hodiny bez únavy….na rozdíl od novinky….kdy chodíme jako unavené ovce do/z práce….Noční nástupy zrušit…TO JE ZÁKLAD KVALITNÍHO ODPOČINKU…..ale to přece nikoho nezajímá ….. názory lidí,kteří to slouží…..důležitý je Brusel…..a jeho slovo…

313

Až po Brusel souhlasim. S tímhle nemá EU nic společného

Jan

Tak hlavně, že víte, kdo za to může. To, že v jiných členských státech EU to očividně jde udělat líp, vás ale asi nepřesvědčí…

XYYY

Například ve Švýcarsku se nastupuje / končí „doma“. Zda musí jet zaměstnanec autem třeba hodinu nikdo neřeší ….

Kamil Novotný

Takže bychom strojvedoucímu, co chce jezdit v Praze na Pendolínu a bydlí v Jeseníku počítali do výkonu už cestu do práce 5 hodin? Pak ještě cestu zpět 5 hodin a vlastně by měl vyděláno? To nemají snad ani v Řecku 🙁

XYYY

A jak byste řešila nástupy na vlak odjíždějící ve 4.00 ?

Vysvětlete to prosím bývalému turnusáři ? Rád se nechám poučit.

Jenisej

Vy jste ale zarputilý. To že to tak vždycky bylo, neznamená, že se to nemůže změnit. Třeba tak. Odpolední nastup v 18:00 a konec ráno v 7:00 a prostoj v noci je bonus strojvedoucího. Může si číst, koukat na youtube, vzdělavat se. Takové turnusy máme u ČD.

Kamil Novotný

Vy jste ale úplně mimo. To se omlouvám. Kdy už konečně lidi v provoze na železnici pochopí, že vlaky nějak jezdí a že se na ně nedá aplikovat továrenská denní / noční.
Kde máte turnus u ČD, že máte noční veskrz a jedete třeba dvě hodiny, na to se rád podívám.

Tomáš Záruba

O půlnoci (například). Holt odjezd „mimo lidskou dobu“ něco stojí.

Apollo17

To je nějaké zlepšení?Jít do práce ve 23 hodina dělat do 12 hodin?

Tomáš Záruba

Jistě, nyní by to totiž bylo 1 až 14.

Kamil Novotný

A když se ten vlak, kde se strojvedoucí osujou potkává ve 13:00, tak budeme mít třeba i směny 3 krátké. Vy jste hlava pane vachmajstr. To si ty strojvedoucí pak užijí ale volna.
Proboha pane Záruba, doufám že nikdy nebudete rozhodovat o pracovní době strojvedoucího. Buď ta firma zkrachuje, nebo všichni utečou.

Kryštof

Proč by zaměstnavatel měl organizovat směny tak, jak se to hodí zaměstnancům? To nefunguje nikde na trhu práce, pokuid člověk nedělá na sebe. Když Vám to vadí , proč nejdete pracovat jinam? Typické čecháčkovství řízené Kvokamůrou a Trikokolorou svádět všechno na tu zlou unii, která nás pozvedla o 1000% nahoru – to jistě hodně vypovídá o Vašem IQ , naštěstí Vy o ničem nerozhodujete, ale jsou na to zdravě smýšlející odborníci ve vedení ČD, minimálně volící strany preferující svobodu a demokracii, tj jedině SPOLU a PirSTAN, všechno ostatní jsou bolševické zarudlé strany, které volí jen lidi, co se nedokázali vypracovat… Číst vice »

Vašek

Z vás ta inteligence přímo vyzařuje.

Ludva

Kryštofe s největší pravděpodobností jsi jen provokatér, protože někdo, kdo má zdravý rozum by snad ani toto co jsi napsal nikdy nemohl myslet vážně, ale kdyby jsi náhodou provokatér nebyl na tvojí otázku je snadná odpověď. Proč by měl zaměstnavatel organizovat směny podle zaměstnanců? Na to existuje řada odborných studii. Když je zaměstnanec spokojený rapidně stoupá jeho výkonost a zaměstnavatel na tom prostě vydělá. Zaměstnavatel, který si toto neuvědomuje poškozuje vlastně sám sebe a je to hlupák. Jen jeden příklad, co myslíš že je výhodnější, trochu poopravit sled směn, nebo směny samotné a nebo platit desítky milionů za opravu Pendolína?

Kryštof

Aha, takže se vrátíme do doby ČSD, kdy byl potřeba vlak, ale sorry, fírům se to nehodí, tak nic nepojede……
Co konkrétně by člověk se zdravým rozumem nemohl myslet vážně ? Že je potřeba pracovat tak, jak potřebuje trh a zákazník (v tomto případě strojvedoucí) a že zaměstnanec, kterého firma živí se holt musí přizpůsobit ? S takovým přístupem západ opravdu nedoženeme…..

Kamil Novotný

Strojvedoucí Pendolína byl leťák a tím bych tuhle diskuzi uzavřel. Jeho směna při MU byla zrovna asi jednou té rozhodně lepší poloviny směn, co u ČD jsou. Ostatní si myslím vyřeší DI.

vjkm

Co třeba LL špalky a krátké staniční koleje, nemohlo by to do statistiky přispět ?

Pajoš

Tak ono asi neuškodí když se dobrovolně strojvedoucí vyjádři k tomu co jim vadí a co považuji za problém. A to bez ohledu na to co je opravdu řešitelné.
Co vidím ale jako největší problém je že neexistuje důvěryhodná statistika s důvody a okolnostmi projetých návěstidel. Celkem pravidelně slyším že chyba je v krátkém a nedostecnem výcviku nebo dlouhých směnách ci nástupech na směnu pozdě v noci/brzo ráno.
Ale máme to někde opravdu podchyceno? No nemáme! A jak pak chceme dělat nápravu špatného stavu když nevíme co je špatně?

Pzag

Hlavně pro železnici je něco jako lidská výkonnost a omezení a nějaká kultura prakticky sprosté slovo. V porovnání s letectvím je styl přemýšlení a přístupu, a to na všech úrovních někde v pravěku. Tohle je neskutečně obtížně řešitelný problém v takovém počtu zaměstnanců.

Ludva

Ano tak tomuto se říká “ uhodit hřebíček na hlavičku “ . Naprostý souhlas. Z výsledků vyjádření strojvedoucích se asi jen těžko udělá nějaký smysluplný závěr. To, co zde opravdu chybí je skutečné hloubkové vyšetření nehod a hlavně jejich příčin. Bez toho se nic nezmění. Kdo sleduje pořad Letecké katastrofy dobře ví, jak to myslím, jak do hloubky se každá nehoda řeší, jak je hlavní snahou zjistit skutečnou příčinu a hlavně, jak zabránit jejímu opakování. Pouhé konstatování, že pilot udělal chybu, nebo něco nezvládl, tam rozhodně nestačí. Jde se až tak hluboko, že se kontroluje třeba i styl a způsob… Číst vice »

Kamil Novotný

Nevím přesně který díl leteckých katastrof pojednával o tom, že piloti společnosti za prací dojížděli a spali různě v rámci šetření v nevyhovujících podmínkách a pak byli unaveni. Taková trochu podobnost s jednou z nedávných nehod…

XYYY

Myslíte Bohumín – tam měl strojvedoucí odpočinek 7:05 hodiny. Že zaspal ? Kdo z nás někdy nezaspal. Pokud „zaspal“, jak je řešeno včasné vzbuzení ….

Vašek

Ten výrok o ,,šílené propisce“ je můj, podle mne začala propiska řádit v době změny výpravy vlaků, kdy byli zrušeni červení výpravčí. Od té doby se výrazně navýšil počet projetých odjezdových a cestových návěstidel a tento trend stále pokračuje. Osobně tuto změnu předpisu považuji za kopanec století. Projíždějí mladí, staří, zkušení i ti méně. Je divné, že to není kompetentním divné. A naprosto šílenou považuji tehdy zavedenou max rychlost 100 Km/hod při jízdě podle rozhledových poměrů. Osobně jsem ani tehdy nikdy nepřekročil 40 km, taková vnitřní regulace. A tak by se dalo pokračovat, které další zjednodušování a urychlování vede k… Číst vice »

Apollo17

Já jako strojvedoucí jsem zrušení plácačkování jen uvítal. Místo plácačky mám to návěstidlo.

Vašek

Neberu vám názor. Jisté je, že se sejmuly povinnosti při odjezdu vlaku ze stanice ze tří lidí, kteří se navzájem kontrolovali ( výpravčí, vlakvedoucí, strojvedoucí), a povinnost se přenesla na jediného, strojvedoucího, aniž by se přidala nějaká bezpečnostní pojistka. V případě jeho omylu už není možnost nápravy. Dle mého názoru došlo k násobnému riziku pochybení.
Podívejte se na statistiky projetí odjezdových a cestových návěstidel. Dramatický nárůst po této změně a na vrcholu Bohumín.

Apollo17

A to plácačkář bude vypravovat i nákladní,lokomotivní,soupravové vlaky? V Bohumíně ve Vrbici pobíhá plácařkář a vypravuje ?

Miloš 2

A platí to i opačně.Vlastní zkušenost.Skupinové odjezdové návěstidlo,výprava výpravkou,odjezd os.vlaku,výměna na odjezdu postavena z vedleší koleje.Zastavil jsem.Nic se nestalo,nic se neřešilo.

Ludva

Tak já se poprvé vyškrábal na to stanoviště ještě o rok dřív. Dělal jsem zácvik na pomocníka. Byla to lok 669.1. Tak to se nedivím, že máme hodně podobné názory. Hodně toho totiž pamatujeme a ty zkušenosti jsou k nezaplacení. I teď s vámi musím naprosto souhlasit, snad jen bych trochu popravil to, že by to stálo peníze navíc. Je dost věcí, které by nestály navíc téměř nic a pomohly by. Ano největší průšvih, je právě to zrušení červených výpravčích a to bez nějaké pojistky v předpise která by snížila riziko odjezdu proti stůj. Snad to, co jsme oba psali… Číst vice »

Vašek

Tak já měl potom na nákladech rád i 669.1, měla úžasné chodové vlastnosti i na rozbité trati. Občas jsem se na některého třebovského dostal. Ale přistupoval jsem k němu s pokorou a respektem. Muset třeba vyřadit motorovku, no, nevím, zda by se zadařilo. My měli ty drncavé kozy E 469.3.

XYYY

V případě každého projetí návěstidla / jiné kategorie MÚ je strojvedoucímu dána možnost hájit se a uvést okolnosti ohledně maléru.

Zatím jsem nečetl vyjádření (citaci), kdy by strojvedoucí uvedl, že neměl dostatečný výcvik (to by musel udělat malér při první jízdě), že by byl unaven, měl dlouhou směnu, časný nástup …
Návěstidla se projížděla i když byl na stanovišti pomocník strojvedoucího = čtyři oči ….

Čili žádná statistika – na základě výpovědí „pachatelů“ neexistuje.

Pajoš

Vy jste to vůbec nepochopil.
Nejde přece například o to že fira měl krátký výcvik a že něco pokazil a pak to tak vypověděl. Ale o to že kdyby se shromažďovala data například o tom s jak dlouhou praxi fira projel navestidlo dalo by z toho usoudit jestli je skutečně pravda že je výcvik nedostatečné dlouhý. To je jen příklad.

Adamgolias

Nekteri kamaradi z meho okoli jsou strojvedouci. Z povidani si s nimi me udivuje treba praxe u carga . Pul roku se uci jezdit po tratich a po zkouskach jsou tri mesice jen na posunu . Nezavisle na sebe jsem slysel ze ,,akorat vsechno za ty 3 mesice zapomeli,, . Jinak se mi zda ze zacvik je dlouhy zejmena z hlediska nauceni se teorie. Urcite je mozne mluvit o individualitach . Napr s mou manzelkou se i po 20 letech bojim v aute. Nezvlada zakladni dovednosti. Jini to zvladnou za rok. Stejne to nepochybne bude platit i na masinach. Takze… Číst vice »

Pajoš

A přitom se najdou strojvedoucí co Vám řeknou že byli na posunu 5 let a že to tak bylo správné. A nevysvetlite jim že každý to má jinak.

FP1

Jak kde, třeba já měl zácvik u Carga půl na půl, t.j. jeden a půl měsíce trať, jeden a půl záloha.
3 měsíce jsou ještě v pohodě, já jsem se na trať nedostal (až na vyjímky) přes rok.
Jako pak je otázkou, co je ideál, ty 3 měsíce jsou ještě vcajku, aby člověk nezapomněl vše a „nebál“ se jezdit víc, jak 40., na rozježdění je záloha docela dobrá.

Hádej

Nejen jak dlouhý, ale i co přesně a jak přesně se cvicí, co a jak se simuluje, jaké je hodnocení každého kandidáta (slovní, ne známky)…

Uvědomte si, že piloti se pravidelně cvičí na simulátorech. Děje se totéž u strojvedoucích?

Vašek

U strojv ČD simulátor hodina 1x ročně.

G....

A ti, co se nevyjádří, budou upozorněni, že ještě nevyplnili anonymní dotazník.

Trochu bych čekal, že to vezmou železničními profesemi napříč. Nejsou to jen strojvedoucí, své by k tomu jistě řekli i další profese z provozu.

IGCT

V předchozích článcích byla pranýřovana SŽ jako skoro nejhorší organizace na světě. A hle, nyní v této diskuzi řeší trámy v oku svých chlebodárců. No, ani trošku vás nelituju. Zameťte si prvně před vlastním nečistým prahem!

Gargy

Sz je nejhorší organizace.

Pajoš

S náskokem 😀

Jenisej

Škoda, že součásti příspěvku nemohou být obrázky. Po vašem příspěvku začínám mít čím dál větší chuť zveřejňovat příspěvky, jak ohrožují zaměstnanci SŽ životy cestujících.

Kamil Novotný

Tak ono by pár projetých návěstidel ubylo, kdyby výpravčí stavěli včas vlakovou cestu. (Samozřejmě to neomlouvá strojvedoucího projetí návěstidla.) Pamatuji doby, kdy byl výpravčí posraný, že nechal vlaku i jen výstrahu a dneska? Krom dálkoviny, kde to jakž takž funguje, tak není cesta, aby nebyla jedna výstraha a aspoň jedno stůj na vjezdu a pak průlet prázdnou stanicí na volno. A zodpovědnost výpravčích za výstrahy a stůj? Žádná. A do rozboru pak ještě vesele píšeme Zvýšená frekvence, nebo nedodržení řazení že…

Leinad

A dopravci se nebrání a nechávájí blbé zápisy?

Jenisej

Pořád mají v předpise, že musí stavět vlakovou cestu v čas. Ale stížnosti na práci SŽ řeší kdo ? No přece SŽ. Už chápete?

Kamil Novotný

Tak dopravci, pokud nenapíše strojvedoucí hlášení, opravdu nemají lidi, kteří by z nudy projížděli systémy a hledali tyto chyby. A pokud se ozveme, tak pro SŽ z toho nevyplývá žádná sankce. Takže je to vlastně k ničemu.

G....

Hlavně že vy to z té mašiny úplně přesně poznáte. A úplně přesně víte, že dispečer to měl udělat ve váš prospěch.

Vlaků je moc, infrastruktura je přetížená, do toho posun. Když bude naráz volno pro všechny, tak se srazíte na výhybkách. Někdo musí počkat.

Kamil Novotný

No ono kupodivu nejvíce výstrah a na stůj je ve stanicích, kde se nekřižuje a kde je to na průjezd. Prostě tam, kde výpravčí dřepí a půl směny se nudí. Ve velkých uzlových stanicích to většinou jde jak po másle a když už je tam na stůj, tak každý ví, že ne pro srandu králíkům.

lesov

Přesněéé, když jede vlak, tak má bejt na návěstidle volno. 🤓

Kryštof

Bravo! Lépe bych to nenapsal.
Místo aby si vážili toho, že pro ně ČD vytvářejí pracovní místa, tak se budou raději ohánět socialistickou propagandou o jakémsi vykořisťování. Typický kvokamůrovsko-trokokolorský Maláčismus.

FP1

Nejsme v 19. století, abychom museli líbat kapitalistům boty a děkovat jim za práci. Ti nahoře si musí uvědomit, že bez té dělnické třídy se neobejdou.

Petr Šimral

A čemu se vlastně divíme? V době, kdy v republice v osách východ – západ či sever – jih neexistuje normálně sjízdná trať a už ani strojvedoucí expresů netuší, co to bylo za pojem „zelená vlna“? Kdy se nám vlaky zoufale posouvají ve sledu za sebou. Chybovost člověka tu je, nedá se odstranit. A když jí vyrazíme naproti, je překvapivé, že se počty projetí zvyšují? Proč rostou projetí pouze při jízdě vlaků a nestoupají i při posunu? Koukám, jak tady každý MLSá, řeší odpočinky a podobně. V tom to nijak výrazně není. Prostě u návěstidel zakazujících další jízdu zastavuje více… Číst vice »

Tomáš Záruba

Máš naprostou pravdu. Přesto si myslím, že diskuse na téma odpočinků není od věci, protože ono ostatně nejde jen o ta projetí, ale i celkově vliv na kvalitu práce a samozřejmě taky zdraví. Přinejmenším vidím potřebu přiznat si, že není až tak důležité kolik přesně hodin někdo jezdil nebo odpočíval, jako spíš v jakou dobu to bylo. A ta metoda „v noční době zrychlit náběh hodin“ mi přijde, že by to reflektovala docela solidně. Naopak u nějaké „hezké denní“, před kterou byl ještě třeba den volna, by se naopak mohlo snést i prodloužení (třeba 09 až 23 mi přijde mnohem… Číst vice »

hank

Zamlada jsem v jedné fabrice sestavoval rozpisy směn v nepřetržitém provozu. Dělaly se osmičky, střídalo se po dvou dnech. Lidi chyběli pořád a nebyl problém najít zájemce o přesčasy. Nejoblíbenější přesčasy byly šestnáctky a to rozdělení lidí „sovy – skřivani“ se tam projevovalo. Někdo zaboha nechtěl dělat ranní po noční (22 – 14), zatímco jiní jiné šestnáctky než 22 – 14 odmítali. A pak ještě byla speciální sorta střídačů, kteří byli ochotní dělat cokoli v jakékoli kombinaci. Už tenkrát jsem taky zjistil, že např. ve skandinávských zemích nebyly nástupy na 8hodinové směny v nepřetržitých provozech v 6 – 14 –… Číst vice »

XYYY

Ranní nebo spíše noční nástupy byly na šachtách. Léta jsem se divil „nesmyslným“ nočním vlakům / autobusům směřujících do Ostravy / Karviné …
Až v exkurze v dole i to objasnila … jednotlivé party musely nastupovat třeba ve 2:00 apod. Kdo přišel pozdě, měl smůlu jeho parta už sfárala a on měl absenci …

Vašek

Bulačil.

Adamgolias

To je pěkná ,, sonda,, 👍

Pajoš

A statistický se to dá nějak dokázat že na těch hlavních tratích vychod-zapad sever-jih se zvyšuje počet projetých návěstidel nebo je to jen obecná hláška?

Petr Šimral

Taková statistika je pro úřady pravděpodobně příliš složitá…
A my dopravci jí těžko poskládáme dohromady, když víme pouze o svých projetích a tom, co najdete v Závěrečných zprávách DI ČR.
Zprávy o všech MU na SŽeleznici mají tři instituce: Drážní inspekce, Drážní úřad a Správa železnic.

Je pro mě zarážející, že po několika letech křiku na strojvedoucí, co nerozeznají červenou od jiné barvy tu stále není nic, co by rozumným způsobem provedlo rozbor.

Pajoš

O tom tady právě píší. My sice nedokážeme najít nějaké statisticky významné okolností které vedou k projetí návěstidel ale zároveň chceme ty okolností odstranit. To nedává žádný smysl. Můžeme si sice říkat že složení směn a turnusů je tristní ale ono taky může klidně jít (ne ve všech případech) jen o to že to firum nevyhovuje a jsou z toho unavení pro svůj osobní život ale nemusí to být ten kámen úrazu vzhledem k těm projetym navestidlum. Stejně podobné to platí pro ten krátký zácvik. Já tam totiž nepozorují ani tak problémy s tím že by ti kluci byli nepozorni… Číst vice »

XYYY

Kolik projetí bylo před 40 lety, kdy byla – alespoň u ČSD norma 40 hodin, směny 15 hodin, 6 hodin odpočinek, 15 hodin (s pomocníkem).
Chodilo se schůze BSP, různé brigády, mnozí stavěli svépomocí v družstvu byty …

Po noční šel na stavbu, pak se šel vyspat, druhý den ráno na stavbu a pak na noční ….

Zpravidla projížděli ti, co se považovali za „mistry světa“ znající předpis pozpátku …. Dokonce často po dlouhém spaní doma a nástupu na 6:00 …..

Pajoš

Člověče vy jste úplný Mimoň. To je další žvást z rubriky „říkal to Franta v hospodě“. Ale ze by skutečně někdo dělal ty statistiky, vyhodnocoval příčiny a hledal souvislosti to ne. Ale za to tvrdit že projíždí mistři světa a unavení chlapi že stavby jezdí v pohodě to je podle Vás jasný fakt.
Silné mi připomínáte jednoho bývalého plánovače co i v důchodu tvrdí jak byl dobrý a že za něj to perfektně fungovalo a firove když to slyší tak jen převracejí oči 😀

Vin

ALE je potřeba napsat celou pravdu – za 12-15hod. směnu se najelo max. 400km. Takže se různě s nákladními vlaky postávalo a u osobních byly relativně velké pauzy mezi vlaky. Z té doby znám několik případů projetí červené – z nepozornosti nebo „vědomě“ – s přispěním nezkušené výpravčí …

Tomáš Záruba

Začal bych zákazem nástupů na směnu „uprostřed noci“, řekněme aspoň mezi 24 a 05 hod. Neboli když už by bylo nevyhnutelné nějaký takový výkon začít třeba ve 4 s ohledem na GVD apod., tak by holt byl nástup před půlnocí „zbytečně“. Aby ten chlap aspoň skončil ještě před polednem a ne, že ještě někdy v 16 hod se po něm chce plná pozornost (navzdory tomu, že reálně předchozí noc nespal vůbec nebo extrémně krátce). Zároveň by se mu ale neprodlužovala „zadarmo“ práce.

Alternativně třeba každou noční hodinu počítat jako 1,5 (nebo podobný násobek) pro účely výpočtu mzdy i pracovní doby.

Vectron

Plny souhlas,toto je u nas u carga na dennim poradku…

MildaIV

Pochybuju že by u carga vúbec mohl pracovat někdo, komu to rozhodí vnitřní hodiny. Zas je pravda, že SŽ bere na cargo strojvedoucí ohledy a aby neusli, tak jim pravidelně staví na stúj nebo do boku.

Vectron

Zkuste si prijit na smenu ve 2:01,ktera trva s prerusenim cca 20 hodin,usnu den predtim tak ve 23 a v 1 vstavam,max 2 hodky spim,spis bdim….ale do casu,nez se zase neco stane,clovek neni stroj!

Josef Švejk

No jestli spíte před nástupem do práce jen dvě hodiny, tak to nás Pámbu ochraňuj teda!

Fr.hej.

Je vidět, že někteří diskutující nemají valnou představu o průběhu směn a odpočinku u strojvedoucích.

Vašek

Švejku, vy se dokážete naspat dopředu, jako že si lehnete ve 4 odpo , o půlnoci vyskočíte jak rybka , ve dvě nastoupíte a do 15 hodin plná pozornost? Pak jste ideální strojvůdce. Přijďte mezi nás.

Vectron

To zcela jiste ano,panbuh nas vsechny ochranuj…ale kdyz to nikomu nevadi…kdyz jsem si na to stezoval,bylo mi receno,ze nakladni doprava jezdi prevazne v noci…tak asi tak

TomD

to vypada na trestny cin obecne ohrozeni

Mimopražský

A v tom boku se požaduje, aby byli bdělí a ostružinatí a hypnotizovali změnu návéstního znaku z červené na něco lepšího. Čest vyjímkám, které strojvedoucímu zavolají informaci ve stylu: „Hele fíro, zatím to nejde, oraž si. Až to půjde, zavolám ti, než postavím.“

slothmaster

Jako Cargo fíra můžu říct, že mám největší problém se směnama začínajícími mezi 21 – 1. Před těma se nedá rozumně spát a jezdit se musí i celé dopoledne..
Od 2 hodin dál to většinou jde. Takže bych to úplně negeneralizoval, každýmu vyhovuje něco jiného.

FP1

Souhlas, každý to máme jinak, jako Cargo fíra mi nejvíc vadí nástupy mezi 1 ráno a 4 ráno. Z důvodu, že se blbě dostávám do práce

Tomáš Záruba

Jasně, to je individuální, ty konkrétní časy jsem myslel ilustrativně. Přesnější formulace by asi byla „nástupy v noční době, před kterými se ještě reálně nedá aspoň pár hodin spát, zejména v době s problematickou dopravní obslužností“. 😉 A vlastně si říkám, že by to aspoň v letmu mohlo fungovat i na individuální bázi: To „zakázané“ rozmezí by si každý nějak určil sám („zadejte, které 4 hodiny v rozmezí 22-06 odmítáte nastupovat“), a výkony od například 23 hod by se tak celkem přirozeně dávaly „ještě-sovám“ a od například 03 „už-skřivanům“. A teprve když by takoví došli, tak holt naopak (ale pak… Číst vice »

XYYY

Vlak – například 13301 odjíždí z Budišova nad Budišovkou ve 3:15, obrat soupravy od vlaku 13316. V kolik hodin má (by podle Vás měl mít) strojvedoucí nástup. Na šichtu skrz chybí technologické úkony, takže tam má pevné přerušení … Řešení spočívá v úřadu řízeném zemědělským inženýrem Jurečkou – návrh změny zákoníku práce > volně řečeno : směna může být přerušena / rozdělena na více částí pouze za předpokladu, že se jedná o odpočinek na lůžku v délce stanovené zvláštním právním předpisem … Neboli strojvedoucí bude mít placenu každou směnu od nástupu do konce jako tvrdý výkon, neplacené budou pouze odpočinky… Číst vice »

Kamil Novotný

Já vím že je to hnusné, ale pokud by měl být strojvedoucí a vlakový doprovod placen třeba 5 hodin veskrze v noci, to ať Budišovka jezdí jen od 6 do 18 a zbytek ušetřených peněz obslouží daleko levněji Minibus. Už jen za plat strojvedoucího a čety by tam mohl jezdit minibus i ve 2:00.

XYYY

A kde seženete toho řidiče minibusu … chybí cca 5000 řidičů ….
A co když na ten minibus přijde 20 lidí s kufrem ?

A nejde jen o Budišovku, to byl jen příklad …. Pantograf ve 4:04 z Prahy do Berouna taky nahradíte minibusem ?

Kamil Novotný

Jenže v Praze můžete s turnusy a směnami kvrdlat a kombinovat. Na té Budišovce asi jaksi těžko. Takže tam by opravdu podle některých byl fíra a četa placená za 100% 5 hodin zbytečně a pak říkám, že ten minibus by byl ze zlata a ty ušetřený prachy můžeme dát tomu řidiči co není na plat, aby tam byl.

malejjarda

Takže pojede místo nevyspalého fíry nevyspalý řidič mikrobusu? Geniální řešení. 🙂

Kamil Novotný

Ale o tom to je, že tady všichni dělají haló z nevyspalých strojvedoucích, ale že po silnicích jezdí tisíce nevyspalých řidičů, to se mlčí. Zeptejte se lokálkového řidiče autobusu, jaký má turnus. A vozí taky 50 lidí.

Vašek

Nemá náhodou řidič autobusu, na rozdíl od strojvedoucího, bezpečnostní přestávky?

Kamil Novotný

Narozdíl od fíry může i 5* za sebou nastupovat ve 3 ráno…

Lubuš

Doba odpočinku nikoho nezajímá, na papíře něco je, a počítačem toho projde dost, např. 6 hodin zkráceného odpočinku mezi směnami

Lukáš Chytil

Takže když přijede vlak z Německa v 1 ráno, tak bude čekat do 5 ráno? V noci je nejlepší propustnost a pokud někdo „nezachrápe,“ není problém zajet Děčín – Brno za 5 hodin.

Co se rozborů MU týče, tak na nějakém školení cca 5-6 let zpátky, ještě tehdy u SŽDC, právě říkali, že nejvíc se chybuje po delším volnu nebo dovolené a mezi 8-10 hodinou, když skončí špička a pak po 13. hod, asi po obědě.

Všimněte si také, že 99% projetých návěstidel není v noci, ale přes den, proč asi.

Tomáš Záruba

Dopravce by si zvážil, jestli se mu víc vyplatí čekat do rána, nebo (předpokládám spíš) tam ten chlap v tu 1 bude, placený už ale před tím, a končící řekněme v těch 10 dopoledne. A ne, že 1+13=14, tak makej ještě přes oběd. 😉

Kamil Novotný

Jen se chci pana odborníka zeptat, jestli ten strojvedoucí na vlak s odjezdem ve 4:30 má nastoupit ve 23:00 a pak spát placený na mašině / útulku / nebo snad v Hiltonu a pak půjde na mašinu a bude více odpočatý, než ten co bude spát doma a pak dojde ve 3:30 do depa? Krom tedy toho, že tím prodražíme dopravu o tisíce, tak v tom žádný odpočinek nevidím. Železniční a silniční doprava tu je již hodně dlouho a bohužel práce strojvedoucího je i prací v noci. Někdo na to má, někdo na to bohužel nemá a stejně je to… Číst vice »

Tomáš Záruba

V tu nočně-ranní dobu to samozřejmě bude vždy horší už tak nějak z principu a ano, to se v dopravě holt nedá nic dělat. Můj návrh míří hlavně k tomu, ty noční směny ukončit ráno/dopoledne a nenatahovat je ještě dál do následujícího dne.

Kryštof

A co to takhle nechat na ČD, ať si o tom rozhodují sami svobodně, jako každá jiná firma ? Diktatura dělnické třídy je už naštěstí pryč, tak proč se k ní vracet ?

Vašek

Chlape, vy to vždycky rozštípnete. Co koment, to perla!

Apollo17

Výkonů,kdy je nástup ve 4 ráno je u osobky skoro polovina.Nastoupí-li strojvedoucí místo ve 4 ráno ve 23 večer, budete potřebovat jednoho strojvedoucího týdně navíc jen u této směny(5 hodinx7 dní je týdenní norma jednoho strojvedoucího).To je úplně najivní představa.

Polkapolka

Teď u nás začíná dvouměsíční výluka a pánové, kteří dělají výluky udělali z jedné 13 hodinové směny, která začíná v 7:35 a končí ve 20:35…. udělali dvoudenku(v jeden den), která začíná první část ve 2:10 do 7:45 a pak spaní v depu na nocležně a pokračuje v 15:05 a končí v 1 ráno druhý den…..tak hodně štěstí na rozpálené nocležně kde je navíc posun a jde všechno slyšet…. 🤦‍♂️👍

Vašek

No skvěle. Těm, co to budou jezdit, tak ať dá pan ministr vyplnit dotazník jako prvním.

MKzB

Vidím to asi takto.
Strojvedoucí dostanou dotazník, jehož výstupy v lepším případě budou k ničemu, v horším mu nebudou rozumět, protože autorem dotazníku bude kancelářská krysa bez jakékoli znalosti situace.
Nakonec se zjistí, že buď je všechno v pořádku, a nebo z toho vyleze další papír na buzeraci. (Dej blbci funkci a vymyslí lejstro.)
Už u sestavování dotatzníků by měli být přítomni vybraní pracovníci ČD/SŽDC s určitou praxí, se kterými by se mělo konzultovat zadání otázek, aby to mělo smysl.

Možnost 2: Zkusit vyhecovat vedení ČD k účasti v realityshow Utajený šéf.

XYYY

Možnost 2 je vyloučena, protože ve vedení ČD jsou zaměstnanci nemající odbornou způsobilost k výkonu pracovní činnosti strojvedoucí.
Pokud měli někdy licenci, tak jí mají s největší pravděpodobností propadlou, i kdyby jí měli, nemusí zdravotně vyhovovat, pokud práci nevykonávají stanovenou dobu, propadá jim seznání, neúčastní se pravidelného školení ….
Doba, kdy si úředník provozního oddílu, správy dráhy, ministerstva / ÚŘ ČSD chodil přivydělávat k tarifnímu platu jako strojvedoucí / výpravčí / vlakvedoucí / průvodčí spadá do minulého tisíciletí …

Kamil Novotný

No ono by to jako přívýdělek moc nešlo. Kdyby měl kancelářský jít po pracovní době, nemá kdy. Když má po-pá od 6 do 14:42, tak by musel udělat nějakou směnu za 3 hodiny, ty nejsou a o víkendu zase neudělá už odpočinek mezi směnami. Ale jinak jich dost takto slouží, jenže si musíš vzít dovolenou a to se moc nevyplatí. Na to aby si vzal někdo v sobotu desítku na mašině a kvůli tomu si bral v pátek dovču, to je nic moc.

Kryštof

Utajený šéf – největší trapárna, která v televizi běží hned po celé ČT3

mat

To sa môžu rovno spýtať aký maju názor na zamestnávateľa
A čo ten dotazník akoze ma vyriešiť?
ze z akej som provozní jednotky a ze strojmajster kričí keď mu odmietne
niekto zobrať vlak? 😀
pravda vždy bolí
A za ďalšie treba riesit aj komplikovanost predpisu D1 a nie nakladať povinnosti a zodpovednosť na rusnovidiča lebo alibistické # mynic je presne to, čomu sa hovorí zbaviť sa zodpovednosti a niekto si to odsere

Vašek

Je to stále dokola. Shora se ptají po příčinách a když jsou jim po stopadesáté sděleny, jsou k nim hlušî. Je to s podivem . Monitoring licencí zaveden, trenažéry jedou v jednom kuse a my stále projíždíme a projíždíme! Kde je zakopaný pes???

Pajoš

A co je tedy po stopadesáte sděleno?

toor555

Chyby se dělají také že spěchu ,málo času na obratu,k tomu zpoždění ,našponované jízdní doby,potíže s HV.

Kamil Novotný

Dovolím si souhlasit. Problémy s HV a výlukové rozkazy a bordel ve značení návěstidel SŽ a pomalých jízd je asi největší stresor pro strojvedoucí. A rozdělením správkárny, kdy ona za nic nebude zodpovídat, se bude stav HV jen zhoršovat.
U obratů je to i jinde ve světě, leč ano, jeden krátký a pak jeden dlouhý. Jinak souhlasím také že je to stresor.

Jiří Kocurek

Mimochodem, nemají pracovní podmínky strojvedoucích řešit odbory? naivní, já vím…

M152

Jak mi řekl bývalý zaměstnavatel, když sem u skladby směn remcal, „Vše je podle Zákoníku práce a Podnikové kolektivní smlouvy, pokud se ti něco nelíbí dej výpověď“.

Kryštof

v pořádku, práce je dost, ale čecháčci jí nechtějí dělat a pak kňučí, že jim ta zlá ,,úkáčka,, berou práci.

Vašek

Ale ony to dělají. Po každém kolektivním vyjednávání čteme, že bylo dosaženo maximum možného.

XYYY

To je pravda, pokud Zákoník práce připouští do pracovní doby nezapočítávané přerušení směny, které není odpočinkem v délce minimálně 7 hodin, tak odbory nemohou nic udělat …

Stávka „proti zákoníku práce“ je vyloučena …. řešit to místo Kupky může 108 zástupců velké koalice v Poslanecké sněmovně a pak v Senátu, který se tím vůbec nemusí zabývat a může TO hodit k podpisu hradnímu pánovi …

Hádej

Stávka „proti zákoníku práce“ že je vyloučena? Ale no tak… Nebýt stávek, tak žádnej zákoník práce není…

Leinad

Ne, odbory mají řešit politiku a režijky.

Pajoš

U vás ve vidlakove?

Leinad

Tak trochu rýpnutí do toho, co odbory dělají ve skutečnosti – nařizují zákazníkům(jmk) uznávat režimky.

Kryštof

odbory jsou přežitek socialismu a v demokratické společnosti nemají dávno co dělat, je to jen šikana těch, který vytváří pracovní místa

FP1

Nejste náhodou známý Jančury? On měl podobné řeči.
Neměli bychom jim náhodou líbat boty, že vytváří pracovní místa?

Hádej

Naopak pane, odbory jsou jedním ze základů demokracie. Pán zjevně nezná vlastní historii.

Tom

Hlavní problém? Nelidsky postavené směny, kdy si někdo vymyslel normu kdy jsi papírově odpočatý (13 hodin) a papírově musíš odpočívat (7 hodin) mezi tím musíš mít svačinu (po 6. Hodinách) a mezi tím můžeš klidně vyplivnout duši…. makáš, honíš vteřinky, minuty hlídáš čas odjezdu a dalších milión věcí, které souvisí s předpisy, cestujícími a různými dalšími povinostmi. A běda ti když zaviníš zpoždění ty… napiš hlášení a pokud není správné za trest dostaneš prémie dolů, nebo místo rychlíku půjdeš na osobní…. Pokud to takto bude fungovat dál, nepočítejte se změnou k lepšímu… Jak tohle zlepšit? Za peníze v Prase dům..… Číst vice »

jzms

Tak proč v té osobní jezdíš, pojď ke cargu

Tom

Nejezdím a kargo jezdím soukromé, CD cargo je z bláta do louže..

XYYY

NĚKDO – tato pravidla platí minimálně od první poloviny 70. let minulého století, v té době byla průměrná týdenní norma 40 hodin = denní 5,7 hod / 5:43, turnus počítaný na 28 dní měl 160 hodin…
Směny noční / noční s odpočinkem 12:45 u strojvedoucích byly běžné …
Tehdy minimální odpočinek v nácestné / obratové stanici 6 hodin, ale mohlo se jít i na méně – minimálně 3 hodiny – pokud byla předcházející část směny kratší než 3 hodiny ….

Dnes 36 hodin, odpočinek „venku“ minimálně 7 hodin (netvrdím, že je to z hlediska skladby turnusů ideální) ….

Vašek

Za směnu ujedete 2-3x víc km. Teda vy ne. Strojvedoucí. Bral jste mašinu z depa, na odstavné 2 h topit soupravu, na hlavním dobrat poštu tj další hodina. Než jste vyjel z Prahy, měl jste už 4 hodiny výkonu. Pak 8 hodin do Žiliny a spát klidně i 10 hodin. Vše s pomocníkem. Pár grafikonů zpět jezdili kluci Žilinu na otočku jednomužně. Tenkrát se ta vyšší norma udělela snáz, než dnes ta nižší.

Pajoš

Nesouhlasím!
Na osobních pohoda, vteřiny nedohanim, zpoždění negeneruju, prémie mi nikdo nebere a peněz mám dost. A navíc nemám žádné noční protože v noci osobní nejezdí.

Vašek

Prozradíte nám, kde jezdíte? Tam musí být asi nával.

Pajoš

Neprozradim, ale nával tam určitě není. Pořád chybí lidí.

Kryštof

No u jediného správného dopravce s režíjkou určitě ne !

Vašek

Vy tu házíte pravicovými rameny a najednou závidíte režijku? Fuj!!!!!

Tom

Já mít ČD příjem, umřu hlady… takže každý máme své naroky, ideály a požadavky…

Pajoš

To co píšete nedává žádný smysl, spíš se jen snažíte vytahovat. Tak já teda budu dělat že Vám závidím abyste měl radost 🙂
Realita je ale taková že průměrná hrubá mzda v ČR nedosahuje ani 40tis Kč. A jak asi také nevíte na tuto mzdu dosáhne jen 1/3 zaměstnanců. A jelikož firove u ČD mají více než těch 40 tak to tak mizerné placené asi nebude viďte.

Miloš

Mají, ale pouze s všelijakými pohyblivými složkami a i tak je to málo

Kryštof

dali jste se na vojnu, bojujte, nebo jděte dělat něco jiného

Kryštof

,,makáš, honíš vteřinky, minuty hlídáš čas odjezdu a dalších milión věcí “
Aha, takže toužíte po návraty období Času Dost , že ?

Posun zakázán

Miliarda výluk, pomalých jízd a jízda na historických strojích řady 122,123,121,140 tomu taky moc nepřidá v létě 40 a více stupňů na loko není optimální pro člověka

Leinad

A před X lety na stejných mašinách nebylo vedro nebo se jenom průsery daly lépe tutlat?

jzms

Přesně tak, dalo se to líp ututlat,jinak to bylo úplně stejně, nebo ještě horší

Ares

Hlavně řešme, jak to prostředí lidem zlepšit, ne co bylo před 40 lety. Takhle se nikam neposuneme.

Bezejmenný

Pan ministr se ptá na příčinu? Nastřelím běžný pracovní týden letmo fíry v depu X. Pondělí, nástup cca 20:00 konec úterý po půl 9. Spaní neexistuje, maximálně hodinka na mašině, domů přijdete v polokomatu. Středa lahůdkový nástup okolo půl 3 ráno, konec po jedné odpoledne, po těchto dvou směnách už nevíte ani jméno vlastní matky, jak jste unavení. Čtvrtek dvoudenní směna cca 10:00-21:00, ráno 4:00-14:30, spaní na úrovni Luníku IX, na nocležně teplota jak na Venuši a o kvalitním odpočinku nemůže být ani řeč. Sobota volno, celý den jste nepoužitelní, doháníte resty za celý týden, věnujete se rodině, přítelkyni, odpočíváte… Číst vice »

Qěcy

Ty vaše nocležny měly být už dávno vyřešeny. Pěkně spaní sám na pokoji, vše funkční, žádné vedro, žádný hluk. Odbory nejsou bezzubé, ale kašlou na to.

Normální dopravce platí svým fírům hotel.

Kamil Novotný

Jenže je tu skupina fírů, která remcá že na hotel15 minut nepůjdou a pak chrápou na zemi na mašině..

Vašek

To je jejich volba. Někdo usne ve stoje, někdo potřebuje důstojné prostředí. Já vždy to druhé.

Miloš 2

Jaká by byla vaše volba?
1.Nocležna na „Wilzoňáku“ ve věži,pod okny čtyřproudová silnice s neutuchajícím provozem.
2.Depo na Praze-střed,ve šturcu na podlaze na molitnové matraci ve spacáku v klídku/ráno vás vrchní vzbudí/.Já vím,minulé století….

FP1

Tak ono to pak je o půl hodiny, ale spíš tak třičtvrtě až hodinu, víc spánku, takže taky bych remcal, že se musím ještě někam trmácet, a to jsem z těch, kteří jsou v pohodě i po 4 – 5 hodinách spánku.
Pro mě je ideál nocležna ve stanici, dobře odhlučněná, apod…

Kamil Novotný

No a jsme u toho. prostě třeba někde na koridoru bude těžko nocležna dokonale odhlučněná. Takže jeden bude nadávat že chodí a druhý že má hluk. Je to fakt těžký.

Leinad

A musí mít všichni to samé?

Kamil Novotný

Teď nechápu, jako že by zaměstnavatel objednával nocležnu podle toho, kdo tam zrovna dojde?
Dneska Franta, ten u Bohouše a zítra Pavel, ten v Penzionu a Tomáš ten chce na nádraží…
Zkuste si někdy objednat hotel pro strojvedoucí, ona to není prdel. Hoteliéři v ČR nemají absolutně žádný zájem o kšefty. Nechápu to, když můžou mít třeba jistých 300 000 za rok, ale je to tak.

Leinad

Ano, tak podobně to myslím. A pokud to byrokratický aparát zaměstnavatele nezvládne, tak by zaměsnanci mohli dostávat poukázky jako „stravenky na ubytování“

FP1

S takovými poukazy běžte někam, raději zrušit i stravenky na jídlo a dávat normálně prachy do výplaty (paušál stravenkovy). Než přidávat další.

FP1

Jo, to uznávám, je to těžké. Jen dávám svůj příklad, že já raději budu spát o půl (třičtvrtě) hodiny dýl, než se trmácet na hotel (zvlášť když ta pauza je těch 7 hodin), ale chápu někdo to může mít opačně.

Vašek

Tak to já se raději osprchuju, převleču a vyspím v čisté posteli. A když jsem celý den drncal v křesle, klidně se 15 minut projdu.

XYYY

Zákon o dráhách (jiný zákon) neukládá vlastníku staničních budov (SŽ) zřizování nocležen pro noclehy zaměstnanců dopravců …

Dave

Naprostý souhlas. Bioritmus neexistuje. 3x týdně se zeptám manželky, co je dnes za den. Už mě má tak trochu za blázna.

Pajoš

To co píše je sice zcela reálné ale je také třeba říct za druhé a za třetí.
Ten týden co jste popsal dělá 59hodin což je 23 nad normu. Kdyby to tak bylo pořád tak to je za měsíc téměř 100h přesčas. Takže behem pěti měsíců byste měl max přesčasu přípustného na celý rok …
To je jen vecne konstatování.

Ten kdo vi

Příčina a problém je všude jinde je né u samotných strojvůdců, vůbec nejsou nepozorní, vůbec nekoukají do mobilů, prostě chovají se úplně jinak než řidič na silnici. Jsou faktory které určitě přispívají,ale nejsou hlavním problémem, ten je stále v lidech. Tipuji minimálně sto mínusů a sáhodlouhé vysvětlování od strojvůdců, proč za to nemohou a počítám s tím ale prostě pravdu nezmění ikdyby stokrát opakovali lež.

Posun zakázán

A vy jste kdo že píšete takové nesmysly?

Tomáš K.

Mobily nevím, ale služební tablety musí používat

hank

Takže dneska už neplatí „Nespouštěj oči z trati“?

Vašek

Mobil, vysílačka, tablet, vše nezbytné pomůcky pro výkon služby. A jestli odvádí pozornost? Samozřejmě, že odvádí.

Vašek

Mínusáři, ty si myslíš, že služební hovor třeba s dispačerem neodvádí pozornost od sledování trati? Asi jsi toho moc nenajezdil.

Kamil Novotný

Samozřejmě že odvádí. Podle mě odvádí nejvíce pozornost vysílačka a přelaďování a neustálé výpadky. To je zakopaný pes pozornosti a s tím souhlasím.
A teď k mobilům. Ruku na svědomí. Kolik hovorů je služebních a kolik soukromých. A klidně to můžete popírat, ale je to tak.

Pajoš

Důkaz?

Kamil Novotný

Třeba rozbory hovorů (resp. čísel) od mobilního operátora?

Pajoš

A máte ho?

Vašek

Nepotřebuji nic popírat. Když volám já, tak si vyberu klidný čas na soukromý i služební hovor. A přijmu ,když nic neřeším.

Kamil Novotný

Tak však netvrdím, že soukromě telefonují půl cesty všici.

Daniel Jablonecký

Dialog sama se sebou?

Vašek

Reakce na mínus v mém předchozím komentáři.

Leinad

Lidský faktor toho dělá hodně, ale co s tím?
Zbít strojvedoucího a jet dál, nebo zavést zabezpečovačku?

Pajoš

Pravdu kterou jste si teď sám vymyslel bez důkazů? 😀

FP1

Že by jim konečně došlo, že jen samotné pokuty bez celkového bezpečnostního systému nestačí. Co změnit? Například stanovit jaké tratě smí provozovatel převézt pod D3 (t.j. intenzita provozu, atd…), Samozřejmě s cílem D3 vyhubit úplně. Zabezpečení „krále Klacka“, nemá co dělat v 21. století. Omezit četnost úprav TTP, ne že změny vychází každý týden pomalu. Zpravování o změnách TTP nebrat 21 dní jako bernou minci, ale jednat pružně. Nepotřebuju být týden zpravován o stejné věci, když tam jezdím denně, ale naopak, pokud tam jedu až 24. den a předtím jsem tam nebyl, tak raději zpravit. Převézt tvorbu předpisů na nezávislý… Číst vice »

FP1

D3 – vyšla změna (tedy nakonec odložená) ještě před platností
U nové D1 se ví, že ještě letos bude minimálně jedna změna (možná dokonce dvě).

Tady je něco hodně špatně.

ABC

Akci Kryštof, drakonické pokuty, výrazné zpřísnění bodového systému, zpřísnění psychotestů. Když to nezabere, opakovat.

Tomtur

Tak to adámka a jeho arriva dojezdi

Jiří Kocurek

To jste nepochopil rozdíl mezi silnicí a železnicí. Na silnici lidi dělají přestupky vědomě a záměrně, tak se omyly a přehlédnutí nestávají, ikdyby byla značka ukrajdená do sběru.

Y.K.

Ono i na silnici dělají chyby i nezáměrně (kromě záměrného porušování pravidel) jen jaksi všude není detekce projetí, tachografy atp, takže ani neví, že něco projeli na červenou nebo přehlédli značku. A pokud do někoho vrazí, tak to není téma novin, pokud to opravdu není nějaká chutná hromada, protože na silnici jsou to stovky případů denně, normál. Dnes už 161 nehod, letos přes 45 000, 222 mrtvých, 715 těžce raněných, ale není to moc vidět.

Hádej

No ano, pan „všechnovim všechnoznam odvšehomamkliče“ se zase projevil. 😀

Na silnici brzdíte 400 metrů? Zjevně si nedovedete vůbec představit, jaké má takováhle „maličkost“ naprosto zásadní dopady do systému organizování dopravy.

A ano, silniční automobilovou dopravu je třeba omezovat, protože je systémově nebezpečná a v podstatě nezabezpečitelná. Autonomní řízení opravdu nebude mít každé dítě s koloběžkou.

Míra

Větší blábol jako ten dopis jsem ještě nečetl!!! Proč nevyrazi mezi lidi místo nějakého debilniho průzkumu neudělá si pár směn třeba na 460 v parném létu??Asi by se posral z pětiminutových obratů..

asfdbvcvatghnbvcx

Jezdí ještě nějaké 460? V moravskoslezském kraji jsem jel místo 460 v klasických vágonech tažených 162/3 (teď už si nepamatuju, která přesně z toho).

Kubrt

Posleních pár kusů ještě jezdí.

Jiří Kocurek

Podobný zážitek lze získat v zapůjčené Škodě 120 stáním v koloně (nejen) v Praze. Totiž, že v neklimatizovaném vozidle je za čelním sklem hic.

Ale nechápu ten požadavek, aby za 1 směnu na 1 vozidle poznal to, co jiní poznávají celé měsíce. Vždyť je mnohem jednodušší je se jich zeptat.
Opet oblíbené vymýšlení nefunkčních či zdlouhavých postupů.

jzms

Mám Škodu 136 Rapid, je tam střešní okno a když otevřu vše co se dá tak je to lepší než Octavia Scout když nezapnu klimu

Martin 12

Jo přesně tak.

Martin 12

Přesně tak

Jiří Kocurek

Protože za pár směn neosloví 2000 lidí?

Hádej

Když jsem se „vozil“ na mašině, tak mi to přišlo naprosto v poho.

Protože jsem to neřídil a jenom jsem seděl na sedačce a čuměl.

Tu zátěž dělá hlavně ten sled úkolů a zodpovědnost za ně. Dokud fakt nemusíte třeba dobržďovat ke klacku z plné rychlosti…

Martin z topírny

Neustálé změny v dopravních předpisech – než se to člověk naučí a dostane pod kůži, je to zase jinak. To podvědomě vytváří velký stres…pokud člověk není flegmatik. Také je přes letní měsíce mnohem více výluk + změny v TTP – to je další nápor na pozornost. Cestou Brno- Praha je až 35 nějakých omezení proti „běžnosti“ – to se domnívám je na 255 km až až. Velmi časté „horko“ a špatné zatemnění nocležen tomu opět jen přidá. Když si otevřete okno, tak vás budí opilci z hospůdky na proti ulice. V hlavě běhá víc myšlenek, nad dovolenými, prázdninami apod. Už… Číst vice »

Valtteri

Souhlas. S problémy s osobky jsem se samozřejmě nesetkal. Ale věci k provozu, stejný typ mašin, který je co kus, to originál, a stav stávající infrastruktury a systém výluk… Velice přesné.

Hádej

Tu blikající modrou fakt nevím kterej Einstein vymyslel. Toho měli vyrazit na hodinu.

Jarda

Udelat denni a nocni s pravidelnyma nastupama a s pravidelnou delkou smeny..vstavani a spani podle nastupnich tabulek zadna slava neni. Jednou vstanes v 8, jindy v 1 rano. Spani po nocleznach taky ne. Dvoudenky dat do haj…. a tak bych mohl pokracovat.

ros

Předkové to měli vyřešené,každý vlak musel být vypraven výpravčím ale to stojí peníze,tak to raději ne.Mohl by se zkrátit pracovní týden,aby bylo více odpočinku,ale to jsou opět peníze,tak to taky ne.Mužu říct,že to panu ministrovi nezávidím,něco vymyslet a hlavně,aby to nic nestálo,protože to je nejduležitější mnohem duležitější než bezpečnost viz např.seznávání tratí na videu Votice Sudoměrice .

Lukáš Chytil

Rád bych připomenul, že za těch „předků“, byla každý rok nějaká těžká MU se ztrátami na životě, jak cestujících, tak zaměstnanců.
Tohle díky moderní technice už není.
Navíc se ukázalo, jak mnozí předpokládali, že šmírování strojvedoucího (MLS), nic nezmění.

Winchester1873

ten MLS je pořád na nic v tom, že vše šmíruje až zpětně. Ale když se zadává číslo licence na vlak který trprve má vyjet tak to nepozná jestli měl odpočinek nebo ne. V zahraničí to takto funguje- pokud neměl tak to dále nepustí. Ale samozřejmě ani ten online MLS kdy se odpočinek 6h na lůžku papírově dodržel, nevyřeší nocležny, kde se z různých důvodů prostě vyspat nedá.

Qěcy

Ve kterým zahraničí to takto mají?

Tonda Sehnal

Souhlas. Kolik toho bylo za posledních 30 let uděláno pro výpravčí a kolik pro strojvedoucí?
Výpravčí dnes díky technickému zabezpečení nemůže poslat vlak na vlak.
Strojvedoucí má co?

Qěcy

Já to, že ne? zabezpečení telefonickým dorozumíváním je stále hodně, i když třeba kleslo na polovinu kilometrů a čtvrtinu vlkm.
Pak máme ještě telefonnímu na D3.
A spoustu stanic s nezabezpečeným posunem.

A pak spoustu mimořádností, jízdy posunu i vlaků přes úseky v poruše, telefonické zabezpečení při jízdách po nesprávné kolejí, stahovačka, zpravování. A i další věci, které výpravčí má taky jen na hubu, nebo na ruku.

Lukáš Chytil

Honzo, no jo, ale i u té tekefoniky máš EDD, který když nejsi lempl, tak ti začne řvát, že jsi něco udělal blbě. To samé jízda po nesprávné koleji. U papírového deníku na tebe nic řvát nebude. Na D3 máš SGVD.

Takyfíra

sice MLS moc nezměnilo na počtu projetých návěstidel, ale překvapivě i spousta notorických jezdičů (strojvedoucích schopných jezdit 29 dnů v měsíci) přiznává, že ten MLS má něco do sebe. Konečně mohou v klidu říci, mám hodiny a normálně si 16 hodin odpočinu. Jo, když někdo honí peníze a potřebuje jich spousty, má trochu pech.

Znalec

Nebojte, on se zviditelni (je to novinář). Maximálně se zavede zase nějaká kravina, všichni pochvàlí ministra, že je komunikativní a nezmění se nic (jako vždy).

Winchester1873

i kdyby se řesení našlo nikdy se nezavděčí všem. Kdyby třeba CD dostali příspěvky na modernizaci nocležen, ozve se RJ že to je nedovolená podpora.

XYYY

Může o ně požádat taky, nocležny by měla zajistit SŽ, bez ohledu na to, kdo tam bude spát ….

Jiří Kocurek

„každý vlak musel být vypraven výpravčím “

Stéblová. Kde jsi celý život byl, že o ní nevíš?

ondra

zkrátit pracovní týden si v nepravidelném režimu práce neumím moc představit,osobně bych se přimlouval ke zkrácení max. doby řízení z 13 na 12 hodin,ale to se setká s nevolí. nová D1 zbastlená-namísto rušených návěstí a statí posunu trhnutím jiný balast v podobě žlutých pásů,červenobílých pásů na návěstidle AB/kde to probůh je…?/ a dalo by se pokračovat

FP1

13 hodin je podle mě ještě v pohodě, zas by to vedlo k zbytečnému zkracování směn.

hank

Federace strojvedoucích bývala nejmilitantnější ze všech odborových organizací u dráhy. Teď mám pocit, že když by jí bylo nejvíc potřeba, úplně vymizela ze scény.

(Ale třeba to tak vypadá jenom zvenku. Nebo…?)

Winchester1873

mě přijde že ty odbory jsou celkově slabé. Nejen že s přibývajícím výkony externích dopravců a rušením výpravčích/výhybkářů/dep/ ubývá řadových členů. Ale ubývá i zájemců o funkcionáře, většina z nich je v důchodovém věku.

Jan Schmidt

Kupku jsem považoval doteď za občejného seladona, který o dopravě mnoho neví. Ale tím dopisem strojvedoucím se z něho stal tragéd. Anketa. Jaké jsou příčiny se přeci ví.

hank

Asi mu někdo poradil, že obrátit se přímo na strojvedoucí je vhodný způsob, jak obejít všechny úrovně řízení, které jinak budou mít tendenci zatloukat svůj podíl na stavu, do kterého to nechaly dojít.

erik127

Kdyby mu slo o neduveru k urovnim rizeni pod nim, tak si je tam nenecha. Neverim ze mu nejde o osobni PR…. Jeste tam jeho fotecka…

erik127

jako ze tam uz chybi jen jeho fotecka

Samo

Čo je na tom dopise zlé? Ministerstvo vníma že existuje bezpečnostný problém a preto sa pýta priamo ľudí zúčastnených na prevádzke v čom vidia najväčšie riziká. Tak sa to má presne robiť.

Petržel

Ten dotazník už dělali ČD a co se pak změnilo? Nic. Jezdí se ještě větší sračky:)

XYYY

V listopadu 1989 – ještě před kontrarevolucí – po sérii tří velký nehod (např. EEx 372 Nové Kopisty) , se v počínající noci vydal do tehdejšího depa Praha střed (bez suity náměstků a ředitelů) tehdejší ministr dopravy ing. František Podlena (kódové označení Lodník / Franta pádlo) a na fírcimře začal debat se šokovanými strojvedoucími, kteří viděli živého ministra poprvé v životě … Tehdejší náčelník / přednosta depa to měl za dva měsíce do penze, tak se neobtěžoval pana ministra poctít svojí přítomností. Po plodné debatě se rozloučil s pozváním zástupců lidu strojvůdcovského na zítřejší dopoledne … Zástupci lidu strojvůdcovského sice… Číst vice »

Johnny Cash

Ano, zase se kdosi chystá objevit Ameriku.

Jiří Kocurek

„Jaké jsou příčiny se přeci ví.“

A to se na ně tím pádem nesmí zeptat?

erik127

Co kdyby je misto rozesilani dopisu radsi zacal resit? tohle vstoupi do dejin….doufam ze ten dopus poslal nekdo do ERA, aby videli jak se resi bezpecnost zeleznice v Cechistanu

XYYY

Kupka je přece vzděláním „vystudovaný tiskový mluvčí“ , podobně jako jistý Aleš Ondrůj – toho času ve službách cestovní kanceláře ….

Gajda

Začarovanej kruh – s počasím posledního měsíce se prostě může stát, že i při maximální snaze se povede usnout na hodinu, dvě, někdy vůbec. A nejen strojvedoucím, ale i řidičům autobusů pak nezbývá než vstát a jít do práce. je jich málo, není je jak nahradit, pokud se něco takového stane. Pokud ještě před tím stráví den v nádherně přehřáté lokomotivě, tak je potom v takové ráno na tom možná hůř, než kdyby měl dvě promile. A co teď s tím.

Martin Verner

Klimatizaci na stanoviště, pro začátek?

Winchester1873

z vychlazené lokomotivy do vyhřáté nocležny v místnosti pod rovnou střechou kde přes den nebyla otevřená okna. Tak co teď

Jiří Kocurek

Klimatizaci do budovy? Vytápění přes zimu tam snad je, ne?

Y.K.

Vlakový zabezpečovač. Ten ani neklimbne ani nebude mít „vokno“.

Hádej

Pokud se zrovna nerozbije nebo nebude stanice v přestavbě. 😉

Marty

Také můžou udělat průzkum nad kvalitou a smyslností nově vydaných předpisů, zejména D 3 zavání opět prusvihem. A gestorske oddělení Dobré správy raději nekomunikuje s nikým.
To co vytvořili je obrovský paskvil, který pouze vytváří stres v provozu.

Jiří Maroušek

Naprosto souhlasím. Je vidět, že pan gestor nebyl v životě na trati D3. Ohlašovací povinnost je naprostá tragédie a ne jeden, ale mnoho kroků od bezpečnosti k nebezpečnosti.
Ohlašovací povinnost má být stručná a jasná! To, co je dnes v předpise, je mnoho zbytečností, ve kterých se ztrácí to podstatné.

Marty

Koukám že mínus mi dala asi paní gestorka. Napadá mě jedna hláška dr. Strosmajera……

Valtteri

Tak chyby se dělají, nebo budou dělat, všude. Je několik věcí, které by mohly hrát roli. a) Absence funkčního zabezpečovače. V zemích na západ od nás nikdo moc nechápe, jak je možné třeba projet kolem výstrahy plnou rychlostí a pokračovat projetím stůj plnou rychlostí. Na nekódovaných tratích naprosto snadná věc, na kódovaných chce zabezpečovač trochu interakce, ale taky žádné drama. I staré dobré německé PZB (které se používá v řadě zemí) je trošku jiný příběh. Brzdící křivky, brzdící programy, prokluzové vzdálenosti atd. b) Umísťování návěstidel. V ČR se návěstidla často umísťují asi spíš náhodně, než podle nějakých pravidel. Obzvlášť ve… Číst vice »

Péťa

Podepisuji kolego, bez řádného zabezpečovače se nedá očekávat zlepšení situace.

Gargy

Navigace pro strojvedouci aspoň u ČD Cargo funguje.jinak souhlas se vším.

Jiří Kocurek

Jedna jedovatá: Gestoři a školitelé se shodnou na výkladu?

Armando Andreoli

A toto je pravda..

Komik

To je samej průzkum a dotazník, ale jinak skutek utek. Cca před rokem byl průzkum, ale asi nedopadl dobře, tak se udělá nový.

Jiří Kocurek

Kdo ten průzkum dělal? Jestli Správa, tak bych se nedivil, že ho stopili.

Vašek

Ten byl ale od Bednarika a pouze pro potřeby čd

Jenisej

1.) monitoring licencí je k ničemu, když výpravčí/ dispečer nevidí v reálném čase, že daný strojvedoucí nemá na kolejích co dělat.
2.) místo dotazníku by to chtělo ministra, který prosadí zákaz dělených směn a zákaz nástupů mezi 23-5 hodinou
3.) nocležny zařadit do kategorie ubytovacích zařízení, aby mohla je zkontrolovat hygiena.

A byl by klid.

Kamil Novotný

Kolego prosaďte zrušení institutu dělených směn – doporučuji. Budete nastupovat o to více v noci a ráno. Nebo, v osobní dopravě nebudete nastupovat vůbec (dle druhého bodu). nebo jestli si snad myslíte, že někdo bude objednávat dopravu, kde bude někdo placen za nicnedělání 6 hodin, tak jste se vyloženě zbláznil. (PS autobus bude stát objednavatele pak ještě méně, než doposud, navíc večer a ráno může využít šejdry a krásně se mu cena ještě zlevní.) Nebo mi vysvětlete, jak chcete nastupovat na směnu, kdy vlak odjíždí třeba ve 4:30? Že by jste nastupoval třeba ve 22:00, pak jste 6 hodin nic… Číst vice »

FP1

Ono by stačilo stanovit nějaké minimální požadavky na nocležny, ne jak v Jičíně, kde se dobu spalo ve vyřazeném vagonu, ve kterém bylo vše slyšet, hučely tam zářivky a vodu si tam chlapi museli donést sami.

Armando Andreoli

Minimální požadavky kolikrát nesplňuje ani ****hotel. Předevčírem jsem odcházel z hotelu znechucen potom, co mě probudili městské varhany, které na památku padlých v 1. a 2. sv. v. spustily ve 12:00 místního času. V pokoji bylo navíc horko, protože chyběla klimatizace. Lehké závěsy, přes které pralo slunce, těžko mohly navodit pocit noční tmy. A do toho kravál z okolních ulic. To vše stálo zaměstnavatele 200€, aby mi zajistil spaní mezi dvěmi nočními směnami. Ale mnozí čeští kolegové by byli vděční alespoň za to..

Martin Verner

Ad nocležna – ony to nejou jen tyhle dva extrémy. I nocležna se dá udělat kultivovaná, solidně odhlučněná a s kvalitním prostředím. O hygieně by neměla být vůbec řeč.
Noční nástupy jsou samozřejmě nevyhnutelné. Ale dělené směny se často zneužívají – nebo přinejmenším optimalizují na úkor personálu až donekonečna.

Jenisej

Co na to říct. Kde je vůle, tam to jde, kde není vůle, tam se hledají důvody proč to nejde. . . . Mimochodem nejdelší rg jízda v součastnosti je Bohumín – Košice. Anebo se pletu ?

JaB

Možná si někdo plete dělenou a spací směnu. Bez dvoudennich spacích směn to asi nepůjde, ale rozdělit směnu přes den je prostě prasárna a neschopnost naší armády systémových specialistů. Mě osobně dělené směny dost vadí, vychází mi to na 14-15 hodin měsíčně, což jsou vlastně dva dny v práci, ale člověk jakoby tam vlastně ani nebyl. A standardní lahůdkou jsou noční dělení schválně jen na 3 hodiny, aby nebyl nárok na postel, stačí jen v židle někde v koutě na nádraží a v kancelářích se poplácají po zádech, jak s náma zase vyjebali. Takže spací asi být musí, al dělená… Číst vice »

Kamil Novotný

Pane kolego, rozhodně neplete.
Jen by mě zajímal na názor na směnu, kdy přijedete třeba ve 22:00 do Horní Dolní a ráno ve 4:00 z Horní Dolní odjíždíte. Co si tak představujete?
Věc druhá – dělená směna. Dojedete do domovského depa na směně 5:00-10 a další výkon je 12:00-17:00. Chcete mít co? Dělenou směnu 2 hodiny, nebo 2* 5:09?
Jinak nocležny jsou ve strašném stavu, ale věřte, že když uděláte spaní v hotelu 15 minut od nádraží, půlka fírů zůstane spát na mašině. Fakt nekecám.

Vašek

Co takhke ty výkony líp naplánovat že?

JaB

Přesně o tomhle mluvím. On do té Horní Dolní přijede vlak taky už ve 20:00, pak není problém mít spací směnu a ráno vyrazit ve 4:00. Ten co přiveze vlak ve 22:00, ráno odveze další vlak v 6:00 a je to. Jezdím už docela dlouho a takhle to prostě fungovalo. Věc druhá….k dělené směně během dne dochází pouze neschopností grafisty vytvořit směnu tak, aby nemusela být přerušena. To se na mě nezlobte. K nocležnám můžu říct to, že se pomalu, ale jistě zlepšují, což oceňuju, ale jsou i takové, kam by jste neposlali ani vlastní tchyni. Že někdo raději spí… Číst vice »

XYYY

To není neschopnost grafisty.

Když objednavatel neobjedná vlak, tak tam musí grafista udělat přerušení, protože tu díru nepokryje technologicky ….
Technologické časy se odrbaly, se Syslem / EJ / MJ se nemusí objíždět.

Na silnici podobně, když není objednaný / zaplacený spoj zpět, má tam řidič neplacenou přestávku …
Na rozdíl od mašiny si nezatopí protože mu hlídají spotřebu nafty …

Leinad

Tak je to trochu rozhodnutí nad rámec pravomocí grafisty, ale:
Na dráze nikdo nezakáže mašině jet zpátky komerčně (autobus by musel mít licenci na linku, a ta by byla plná paragrafů, takže když už musí jet tak bez cestujících).

Když je pobyt EJ/MJ někde 10 minut, přitom se technologicky stihne obrátit za 5 minut, musí snad fíra mít dalších 5 minut neplacenou přestávku?

Kamil Novotný

Pokud jste strojvedoucí, tak jste opravdu naprosto naivní a musím říci, že totálně mimo. Víte, že u ČD je většina jednotek, kde je do 30 – 50 strojvedoucích, spíše méně. Takže vozí jedno/dvě/tři ramena, kde si dopravu objednává objednatel – nikoliv strojvedoucí a ten si řekne co má jet. Dopravce, pokud objednatel objedná nerovnoměrně rozložené vlaky, nemá moc šanci něco kloudného vymyslet. Doba, kdy ČSD řeklo, že vlak pojede ve 3:15 a ne ve 4:50, protože to tak vychází na fírů, ta skončila někdy v roce 1992. Jinak kdyby jste nevěděl. Objednatel udělá nabídku, dopravci jí nacení a objednatel jí… Číst vice »

Miloš

To máte sice pravdu, ale toto by se mělo praktikovat opravdu jen na nějakých lokálkách, kde ty díry prostě jsou, ale ne na ramenech, kde se jezdí pravidelně v 1-2h taktu…..

hank

„Jen by mě zajímal na názor na směnu, kdy přijedete třeba ve 22:00 do Horní Dolní a ráno ve 4:00 z Horní Dolní odjíždíte.“
„…půlka fírů zůstane spát na mašině.“

Staří strojvedoucí tohle brali tak nějak jako samozřejmost. Jeden můj příbuzný jezdil v 60. letech z depa Olomouc s M 262.0 a jeden turnusový obrat měl v Koutech nad Desnou: Příjezd kolem půlnoci, odjezd 03:45. Na dlouhém stanovišti se tehdy vyspali tři – strojvedoucí, vlakvedoucí a průvodčí.

XYYY

Za mne se jezdilo RG Poprad Tatry – Praha, Košice – Praha, Nové Zámky – Praha apod. – jiní zase jezdili RG v opačném směru, to dnes nejde ani teoreticky, protože směna + RG může trvat jen 15 hodin a po 12 hodinách do Košic by se muselo vystoupit v SNV / Popradu, tam dát 7 hodin odpočinku a pak pokračovat v RG.

Pajoš

Ovšem ty dělené směny placený 50% nejsou zas tak těžce vydělané peníze.

Vašek

Když jsem začal jezdit v 1983, dělené směny nebyly. Němec je také nemá. Vězte, že je to největší zvěrstvo!

Kamil Novotný

Nemá, viděl jste směny strojvedoucích v Německu? Nemá. Máte pravdu. On půjde 2* na 6 hodinovou směnu, místo jedné s dělením.

Winchester1873

co tedy s těmi osobními vlaky které vyházejí z výchozí stanice kolem 4.té ráno? když soupravu teprve přistavují nebo od 22:30 v té koncové stanici stojí? I kdyby se zřídilo více nastupních míst tak před 5tou bude furt potřeba nástupů. Nebo pokus o vtip?

Tom

Největší chyba byla rozdělit personálně osobní a nákladní dopravu, v kombinovaných směnách by špatných nástupů a konců podstatně ubylo a turnusová potřeba lokomotiv taky, protože kargo stojí ve dne ČD v noci…

XYYY

Jak budete řešit nástupy na vlak odjíždějící ve 3.00.

S návrhem na zákaz dělených směn – mimo odpočinku v délce 7 hodin – se s důvěrou obracejte na svého poslance / senátora se zákonodárnou iniciativou > změna zákoníku práce.

Dudr.

Celý problém je dlouhodobý, komplexní a má systémový charakter.

1) Personální důvody – množství vlaků je enormní a není dost lidí, na fíru se dnes tedy berou i slabší kusy, někdo jezdit musí.
2) Turnusy fírů jsou někdy naprosto šílené, stres, únava.
3) Nedostatečný zácvik, nový fíra jde za chvíli na trať – návaznost na personální krizi.
4) Nedostatečné zabezpečení českých tratí, nepřehlednost a složitost předpisů SŽ (nová D1 to je nádhera).
5) Na fíry se klade čím dál více povinností i ze strany dopravců.

Já osobně bych to nešel dělat ani za zlaté prase.

Stara skola

Za me nic z toho jizdu na stuj neomlouva. Resp. uplne stejnymi argumenty by slo omluvit kamkonaky jezdici na cervenou nebo vjizdejici na blikajici prejezd.Obema skupinam merit stejne a tyhle prohresky trestat na prvni dobrou kriminalem za obecne ohrozeni by prospelo vic, nez pruzkum za kterej si ministr udela carku.

Dudr.

Nejde o to něco omlouvat, ale zjistit proč se to děje v takové míře a zkusit s tím něco udělat. Trestem smrti pro fíru, který projede stůj se tento dlouhodobý problém asi nevyřeší 🙁

Stara skola

Tak ja vychazim z reakci na kamiony na prejezdech, jejich ridice tu diskuteri posilaj do chladku bezne. Mam trosku pocit dvojiho metru – ridic = vinik, strojvedouci = obet.

Gargy

Tak řídíci kamionů jsou hovada.
Jo za Studénku Polák dostane 8 let to je směšné..a mohl zabít stovky lidí.kdyby něco posral fira jde sedět.

Stara skola

Dekuji za exemplarni potvrzeni meho nazoru.

Pajoš

Až na to že gargy není vůbec fira takže jeho názor je celkem bezpředmětný a vůbec podle něj nejde hodnotit opravdové strojvedoucí že pane.

Kamil Novotný

Vím že se to strojvedoucím nebude líbit, ale máte pravdu. Stejně tak řidič autobusu. Ten veze navíc také třeba 50 lidí a jede v daleko větším provozu. No a když klimbne strojvedoucí na 3 vtěřiny, většinou se nic nestane, když autobusák, to je panečku větší průser. Řidič autobusu nemusí znát tisíce stran předpisů, leč taky bere i o 1/3 méně.

ros

A kdo pak bude tuto profesi vykonávat?

Jiří Kocurek

To je pro dělnickou pěst příliš složitá úvaha.

Miloš

Kamioňák má také přerušení od 22:45 do 3:45?
Musí být všude na minutu načas?
Když projede kamioňák na červenou, tak pokud jej nikdo nenahlásí, je vysmátý. Když projede strojvedoucí na červenou, má na krku x úředníků ČD, policii, pokuta 50 tisíc, sesazení z výkonu atd atd.

Karel

Strojvedoucí jezdí kolem návěstidel, kterých je o několik řádů víc, než kolik výstražníků uvidí kamioňák za rok. A ta návěstidla jsou mnohdy ve větším počtu na jednom místě, což u výstražníků není. A ta návěstidla nejen dovoluji nebo zakazují jízdu, ale také určují rychlost a další. Srovnávate nesrovnatelně.

Pajoš

Až po bod 5 jsem Váš příspěvek hodnotil tak na půl. Ale když jsem nakonec zjistil že jste pouze teoretik tak jsem nechápal proč to vůbec píšete.

Zrzek

Zrušili se výpravky na peroně a co si budem povídat viditelnost některých klacků taky není úplně košer. Stačí se podívat na některé Hopovy příspěvky. Dalším faktorem je nová skladba směn, kdy jsou sice delší odpočinky, ale v konečném stádiu máte celodenního volná ještě míň, ale splňuje to požadavky zákona. Výluky a všudypřítomné zpoždění a máte celý zamíchaný koktejl do kterého když přidáte poslední ingredienci počasí, máte zaděláno na pěkný průšvih.

Gargy

Jo jak se něco stane..tak se bude hledat řešení,klasický kocourkov

hank

Ale takhle to bylo přece vždycky… Všechny drážní předpisy od začátku existence železnic vždycky reagovaly na nehody a mimořádné události, většinou tragické. Není nadsázka napsat, že odjakživa byly psané krví obětí těch nehod. Dnes je možná těch obětí a té krve míň, ale jinak se zas tolik nezměnilo.

Pajoš

Problém ovšem nastav ve chvíli kdy se ty předpisy psané krvi začaly upravovat tak aby se ušetřilo a na to proč tam to či ono je napsáno se přestal brát zřetel.

hank

Ano.

IGCT

Copak copak, páni dokonalí dělají chyby?? Není to chyba článku? (sarkasmus)

X 1

Při absenci FUNKČNÍHO vlakového zabezpečovače, alespoň na 90% tratí, je to zarážející, že? (sarkasmus).

hank

Jak souvisí projetí návěstidla s funkčním VZ? Bývaly časy, že VZ nebyl skoro nikde a projetých návěstidel nebylo tolik.

vbb

Projetých návěstidel bylo stejně, ale spláchlo se to flaškou rumu výpravčímu / hradláři a nikdo další o tom nevěděl.

hank

Oba máme fakty nedoložený pocit. Čísla z těch dob asi nemáme nikdo. Nebo…?

Jakuza

Doložit se to dá jen skokovým nárůstem do dnešních čísel který jen klesá a stoupá podle provozu někdy v roce 2003. Zavádění Esa 11 a kriminalizace zatloukání MU. Je to vidět v grafech co nám promítají pravidelně na škole.

Kamil Novotný

Přesně tak, zejména není projeté návěstidlo, jako projeté návěstidlo. Minimálně půlka je jich nedobrzdění a projetí do 50 m. No a to se u těch vjezdových opravdu dříve neřešilo, resp. řešilo za flašku. Zeptejte se kohokoliv staršího.

Filip Jirsák

Jezdilo v těch časech stejné množství vlaků, jako dnes? Byla v těch časech zaznamenána všechna projetí, jako dnes?

hank

Těch vlaků jezdilo víc.

Adamgolias

Nákladních určitě

hank

Jestli ty mínusy pod tímto postem může někdo doložit čísly, ať to prosím udělá.

David

Jezdilo řádově více nákladních vlaků i na tratích, kde si to dnes nikdo ani nedokáže představit. Jezdilo méně vlaků osobní dopravy, i když kromě výjimek hlavně v okolí velkých měst těch vlaků nebylo řádově méně.

M19

Pro redakci (Jan Sůra): Redakční šotek si dnes přivstal. Druhý odstavec (perex nepočítaje) konec prvního souvětí. Místo slova zjistit, tam zřejmě má být slovo zlepšit. Hezké ráno přeji.