Ministerská otočka: Dálnice kolem Budějovic bude bez poplatku
Dálnice D3 severně od tunelu Pohůrka už má asfaltovou vozovku (28. 5. 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kromě Hradce Králové mají výjimku téměř všechna větší města, kolem kterých vede dálnice.
K poznámkám „normální je platit“ apod. : v zásadě s tím lze souhlasit. Dálnice (obchvaty) jsou ale mimo jiné určeny k tomu, aby ulehčili tranzitu přes obce. Jestliže dálnice jdoucí v těsném sousedství města umožní spojení koncových bodů města místo průjezdu jeho středem , pak je to správně a vyjímka pro tento úsek má své opodstatnění . I kdyby Budějovičáci „okradli“ stát udělenou vyjímkou o několik miliónů ročně nezaplacením dálniční známky, tak je to zanedbatelné v porovnání s přínosy ve snížení dopravy v centru města. A doprava v centru Č.B. je děsivá.
P.S. nejsem ani jihočech ani ekoterorista…
Nevadí, že nejste Jihočech, ani ekoterorista, 🙂 ale velmi správně uvažujete. Naprostý souhlas.
Ta úvaha by možná byla správná, kdyby bylo do města alespoň (původně uvažovaných) pět sjezdů. Těžko si představit, že někdo pojede třeba od Budvaru ke kinu Kotva tak, že vyjede na sever k Úsilnému a po dálnici na jih k Roudnému a potom se bude vracet do města od jihu. Naopak, pojede městem po trasách, které budou díky dálnici (snad) volnější.
Od Budvaru ke Kotvě určitě po dálnici nepojedeme. Ale ve spoustě jiných připadů ano. To osvobození úseků kolem měst má prostě smysl už jen z toho důvodu, že lidem seberete pozemky na stavbu, některým to postavíte za okny a taky během stavby je to dost zatěžující. A to si třeba Budějky vyžraly řádně…
Navíc bych dodal, že těch co můžou „šetřit“ neplacením známky a místo toho využíváním jen bezplatného úseku je celkem málo, musí to být z principu někdo místní protože už kdyby jel „jen“ do vedlejšího města tak na ten meziměstský úsek tu známku stejně potřebovat bude… Takže fakt jde jen o to jestli jsou k dispozici cesty které tu dálnici „rozumně“ zastoupí/nahradí (aby po nich mohli jezdit ti co si fakt nikdy dálniční známku nekoupí protože jezdí do práce a do marketu) nebo jestli náááhodou se na „ostatních“ možnostech neušetřilo s tím že „to může vzít po dálnici“… pročpak asi bývá… Číst vice »
Pokud jede někdo po dálnici, tak by měl zaplatit. Jinak je to nespravedlivé. Pokud někdo nemá na dálniční známku, tak ať jede MHD.
Tak ti to vezme městem. Názorný příklad je Mladá Boleslav, Beroun
Platit všude za každý metr.
S takovou agendou se volby nevyhrávají.
V tom případě chci platit 10% z toho co vydělám a odmítám platit ten moloch v podobě jiných daní. Odmítám sponzorovat různé neziskovky zabývající se kulovým ( ty které opravdu pomáhají občanům tohoto státu mi nevadí), politickém strany a jejich přisáte pijavice, milion studií na jednu kravinu atd.
No tak ať to zanalyzují. Kolik aut co tam bude jezdit opravdu nemá dálniční známku protože trajdá jen po okolních vesnicích a kolik procent ji beztak už má
Přimlouval bych se za mapku s vyznačením celého úseku bez placení místo situace pouze jedné ze dvou tímto opatřením dotčených staveb.
Pokusím se slovy. Jak končí na mapce úsek Úsilné – Hodějovice, tak za tímto úsekem ještě zhruba 2,5 km (k MÚK Roudné). Dál už zpoplatněno.
Normální je platit. Už nejsme komunisti
Tak vzhledem k tomu, že obchvat se nestaví pouze pro zlepšení života řidiče, ale hlavně pro zlepšení života místních, je otázka, zda není kontraproduktivní řidiče za využití obchvatu „sankcionovat“. Když někdo dálnici využívá pro dálkovou dopravu, tak zaplatit musí nezávisle na tom, jak je to v části kolem ČB. Když někdo využívá pravidelně jen úsek kolem ČB, zpoplatněním se hodně zvedne pravděpodobnost, že raději bude jezdit městem.
Nikoliv. Normální je dotace. Přece jsme v EU.
A ječet na zaměstnance že tu není nároková ekonomika… taky normál..
Klasický Kupkovo PR, co on neudělá, aby se zalíbil.
Veškeré výjimky ze zpoplatnění bych zrušil. Máme nejlevnější dálnice široko daleko, a pokud nemá řidič 2300 na dálniční známku, nemá ani na údržbu svého vozidla, nové pneu a tak podobně, a nemá na dálnici co dělat.
Asi tak, navic ty puvodni cesty se nebouraly… jestli si chteji v kraji delat PR, mohli to platit obcanum ze svyho.
Toto je Kubovo PR, nikoliv Kupkovo.
Tyhle výjimky nemíří jen na kolenovrtné lokální řidiče, ale taky je za tím snaha odvést více provozu z průtahů měst, takže se to pak „prodává“ i občanům, co ani nemají auto.
Přesně tak. Každé auto jedoucí mimo průtah po D3 je dobré, i když v Budějcích po zrušení plánovaných MÚK Hlinsko a MÚK Hodějovice to nebude nijak závratné. I tak hodnotím kladně. Pro řidiče jedoucí třeba z oblasti Včelné směrem na Třeboň a naopak jednoznačná volba.
A neměla by být priorita spíš více zpoplatnit ježdění / parkování v sídlech (či třeba národních parcích) než dálnice, kde není problém s využitím prostoru / bezpečností / zdravotním dopadem na obyvatele? Za mě je logické mít obchvat bez poplatku (s návazností na P+R či klidně i parkování pro rezidenty, kteří nepotřebují mít auto hned u baráku) a zdražit všechno uvnitř okruhu.
Dobrá práce s Kupkou, Kubo…
Až bude normální všude platit, takovéto problémy zmizí.
Tohle je téma s krajským volebním potenciálem. Na rozdíl od osudu jindřichohradeckých úzkokolejek.