Minimum zpoždění. Dopravci pochválili Správu železnic, jak zvládá výluku na koridoru
Vlak Českých drah na Jezernickém viaduktu v úseku Lipník nad Bečrvou - Drahotuše. Foto: České dráhy
Zpoždění dosahuje podle dopravců většinou jednotky minut.
Nechvalte dne před večeří. Dobrá správa ještě vyceří zoubky…
To je snad poprvé, co Správu železnic někdo za něco chválí, ne?
Někdo být první musí. Pochvala patří hlavně CDP Přerov. Dispeceri se velmi snaží.
Je dobře že je to takto zveřejněno a lidi vědí že je za tim něčí úsilí
Mimochodem, jezdí se kolem staveniště 80 km/h, jak dobrá správa slibovala?
Ne, 50🙂
Někdy i 30 km/h.
Neměla by být dobře zvládnutá výluka snad standard? A ne, že když se to náhodou jednou za uherský rok povede, tak musí SŽ pochválit?
Měla, ale teď se to poprvé povedlo 😀
Měla, ale takhle už to bývá. Těžce postižené dítě taky často dostane vřelou pochvalu za zvládnutí něčeho, co jeho vrstevníci zvládají zcela bez problémů a automaticky… 🙂
Pozitivní motivace je vždy efektivnější než negativní.
Chválí se hlavně za změnu. Cesta k požadovanému stavu je ještě dlouhá, ale krůček byl správným směrem.
To vypadá, že úprava KPI pro ředitele SŽ přinesla úspěchy. Kéž by v nich bylo i zrychlení na mimokoridorovych tratích, kde se stále jezdí jak za období páry….
A0 co když se ČD do balíčku nepřihlásí? Jenom ČD pomlouváte. Kdo z ostatních dopravců by na těchto linkách jezdil?
?
Jste víc zmatenej než obvykle ?
Patrně to patřilo pod soutěž o Balíček Jih…?
Zřejmě jsem jel 2x ve špatný den… z Bohumína +/- včas – Přerov + 15´pořád za něčím poskakovat a finále na příjezdu do Bcv + 25
Směrem z Přerova na Ostravu podobné – 10-15´
Tak nevím jestli, je co chválit. Nebo jestli je to těmi EC z Jihu – že nemají rezervu.
V 17:15 na stavbě NIKDO
Na to jakou to má prioritu, bych očekával větší nasazení!!!
Pokud měli pro ten den hotovo, tak v 5 odpoledne načínat něco nového je už dost pozdě.
Spíš by se ptal, jak jsou na tom vůči harmonogramu prací.
Občas tam pracují i v 7 večer..
Pred casem na YT nekdo kazdy den daval zaznam z jizdy v tomhle useku a bylo videt, ze i za tmy se tam jeste pracovalo.
Videa jsou uz bohuzel nedostupna, nekomu se asi neco hodne nelibilo.
Byly to rychlíky od Brna. Že by to vadilo RegioJetu?
To bylo mínusů, když jsem minule psal, že velké problémy nečekám. 🙂 Podle mě by se i celkem bezbolestně daly vrátit Os jednou za hodinu až dvě.
Nechal bych NAD, přecijen je tam tak alespoň nějaká rezerva, např. pro ad-hoc nákladní vlak.
Jedinou kaňku ta výluka má, a to NAD za osobní vlaky, která nemá garantované návaznosti.
Jinak souhlas, jede to dobře.
Všecko by se na tu 1 kolej nevešlo a NAD snad nejezdí Ikarus 280 se řvoucím motorem…
Spíš si myslím, že za problém považuje ty (ne)návaznosti.
Tak pokud byste chtěl garantovanou návaznost NAD, tak se Vám taky pěkně krásně může stát, že rozházíte celý grafikon…
Což se ale povedlo už tak. Já bych spíše zvážil NAD v celém úseku Přerov – Hranice když už a v Hranicích přestup garantoval.
Souhlas, taky chválím, jezdím tam docela často a vždycky to bylo do +10min, ani ne. Ještě by se mohli trochu polepšit – v Olomouci dost často tam dojedeme s ČD s mírným zpožděním, vedle nás dorazí RJ taky s mírným zpožděním, ale místo toho, aby pustili první ČD, když přijel první, tak to né, první jede RJ (který navíc pak ČD brzdí, protože 140km/h), takže má ČD +3min navíc. Ale jen jak kdy, asi jak se který dispečer vyspí, nebo kdo ví co za tím je
Byl jeden strojvedoucí ČD ( už jezdí u soukromníka v nákladní dopravě ) který měl podobné připomínky. Jednu se nám podařilo ho pustit „po levé“ z Chocně až do Peček , protože před ním jel „pomalý“ RJ s rychlostí 140 a on měl 160 Km/h. A co myslíte ? Předjel ho, nebo ne ? Nepředjel, protože RJ zastavuje jen v Pardubících a ten rychlý rychlík v Pardubicích a v Kolíně. ………. Vždy záleží, a podle toho se rozhoduje, kde který rychlík zastavuje. I ten 140 za tím 160, třeba v tom Kolíně, drhne u vjezdu stanice, kde ten před ním… Číst vice »
Tak počítám, že si ale stěžuje i na nákladech, pokud nejezdí někde na vlečce, protože tam to je kolikrát ještě horší, uhýbání do boku, protože za 10 (15) minut jede osobní.
Skákání za kdekterým osobákem 60 – 70, protože když to je na oddíl (2) to stejně nemá cenu rychleji jezdit. Nejlepší je, když člověk čeká na Regionovu, která má stejnou Vmax jako já, a ještě k tomu staví na každé mezi.
Pokud by jeli všichni na čas, tak to snad nezáleží na dispečerovi 😀 ale na tom, jak mají jet podle GVD.
Tak to asi jezdím jiným Lipníkem a Drahotušemi. Prottože jsem se bez zpoždění fakt nesetkal (10-15 minut je standard).
Nyní se to bude 3 roky opravovat a od roku 2026 by se měla stavět VRT Moravská Brána I, takže se část zase rozkope. Odbočky z trati na VRT, budou nové přejezdy a mosty, …
… a ty se budou dělat úplně jinde, než současná oprava.
Žádná VRT Moravská Brána (ani jiná VRT) se od roku 2026 bohužel stavět nebude.
Pán chtěl nepochybně napsat 2036.
2136
Nechtěl, protože narozdíl od jiných nechtěl lhát.
Jel jsem okolo v neděli dopoledne před šmigrustem, na stavbě se pracovalo. Před (od Přerova) začátkem prací na mezi seděli dva na rybářských stoličkách a ostře sledovali vlaky. Krom toho dva bagry a nejméně jedna vrtná souprava v činnosti, ve Slavíči zpevňují násep nad kostelem.
No, a to bylo křiku, co?
Sorry, ale opravovat necelých 6 km bezmála tři roky mi moc šťastné nepřijde..
Trať je rozdělena dočasnými spojkami na třetiny a vždy se pracuje jen na jedné koleji v jednom z úseků. Díky tomu je úsek s jednokolejkou jen 2 km a vlaky je možno velmi rychle vykřižovat, což zaručuje vysokou kapacitu a minimum čekání.
Daní za to je pak dlouhá celková doba stavby, při úplném vyloučení by to sice stihli za půl roku, ale poslat veškerou osobní, ale hlavně nákladní dopravu odklonem, nebo po silnici, by bylo velmi bolestivé a v plném rozsahu by ani nešlo.
To je přece úplně jedno, jak je to dlouhé. Ať je to 6 km nebo 60 km, postup prací vždycky trvá 3 roky.
A nebo to udelat jednou a poradne.